Vereniging Geleend Huisquote:Vereniging Eigen Huis (VEH) is niet enthousiast over het plan van Rabobank voor het verplicht stellen van de zogeheten annuïteitenhypotheek, een financiering waarbij niet alleen rente wordt betaald maar ook wordt afgelost. 'De maandelijkse lasten voor de consument zullen alleen maar stijgen', zei een woordvoerder vandaag
Aflossingsvrije hypotheken kunnen ook net zo goed een spaarcomponent bevatten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:28 schreef Terrorizer het volgende:
Spaarhypotheken kunnen ook net zo goed een aflossingsvrij component bevatten.
Ik ga zo even bij mijn bank klagen waarom ik mijn betaalde rente niet terug zie op de gekoppelde spaarrekening! Volgens Xeno zou dat wel zo moeten zijnquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:46 schreef Scorpie het volgende:
Xeno, door jou zijn er nu 3 puppies dood, zoveel onzin heb je hier neergezet.
Dat is ook waar, dat geef ik je. Neemt niet weg dat er nog steeds geen cijfers zijn wat ik me af vroeg.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Aflossingsvrije hypotheken kunnen ook net zo goed een spaarcomponent bevatten.
Zo noemt Cenzuur alle hypotheken met een aflossingsvrij component een "Aflossingsvrije hypotheek".
Dat zou je HRA moeten zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik ga zo even bij mijn bank klagen waarom ik mijn betaalde rente niet terug zie op de gekoppelde spaarrekening! Volgens Xeno zou dat wel zo moeten zijn
Volgens mij zijn die cijfers nergens te vinden helaas. Het enige dat we hebben is het totaal aan openstaande hypotheekschuld, waarvan we in élk geval weten dat dat hoger is dan de daadwerkelijke schuld, want daar moet dus nog alle gekoppelde spaartegoeden én de executiewaarde van de onderpanden vanaf.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:47 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat is ook waar, dat geef ik je. Neemt niet weg dat er nog steeds geen cijfers zijn wat ik me af vroeg.
Godsamme ze zien je al aankomen, ik denk dat je keihard in je gezicht wordt uitgelachen met zoveel domheidquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik ga zo even bij mijn bank klagen waarom ik mijn betaalde rente niet terug zie op de gekoppelde spaarrekening! Volgens Xeno zou dat wel zo moeten zijn
ja, of ze denken van, wacht even, dat is er zo eentje die we wel een woekerpolisje aan kunnen smeren.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Godsamme ze zien je al aankomen, ik denk dat je keihard in je gezicht wordt uitgelachen met zoveel domheid
Dat geeft niet, ik vind katten tenslotte veel leuker.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:46 schreef Scorpie het volgende:
Xeno, door jou zijn er nu 3 puppies dood, zoveel onzin heb je hier neergezet.
Ah maar hiermee geef je dus wel aan dat de moraal van banken ook niet altijd graatzuiver is met zulke ondoorzichtige producten die men aan de man heeft gebracht.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja, of ze denken van, wacht even, dat is er zo eentje die we wel een woekerpolisje aan kunnen smeren.
Oh wacht...
Dat is zijn stokpaardje...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:00 schreef Basp1 het volgende:
Ja ja dan kun je dadelijk wel weer met je verhaal van eigen verantwoordelijkheid komen.
Ja joh Xeno, de hele wereld is gek en heeft het fout, behalve jij, als 'zelf-opgeleid' persoon.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:01 schreef xenobinol het volgende:
Ben ik nu zo slim of zijn jullie nu zo dom? Waar denk jij dat de bank de rente van betaald die over jullie 'spaartegoed' betaald wordt?
Het geeft niet dat jullie maar over beperkte intellectuele vermogens beschikken... maar verwijt anderen dan geen domheid s.v.p.
Natuurlijk is het moraal van de banken niet graatzuiver. Maar of je dat product neemt is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Ik kan aan jou vragen of je een product wil hebben. Maar ik kan niet voor jou beslissen of jij dat product wil.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah maar hiermee geef je dus wel aan dat de moraal van banken ook niet altijd graatzuiver is met zulke ondoorzichtige producten die men aan de man heeft gebracht.![]()
Ja ja dan kun je dadelijk wel weer met je verhaal van eigen verantwoordelijkheid komen.
En met onze beperkte intellectuele vermogens hebben wij het beter voor elkaar dan jij. Ergens gaat er iets mis in je redeneringquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:01 schreef xenobinol het volgende:
Ben ik nu zo slim of zijn jullie nu zo dom? Waar denk jij dat de bank de rente van betaald die over jullie 'spaartegoed' betaald wordt?
Het geeft niet dat jullie maar over beperkte intellectuele vermogens beschikken... maar verwijt anderen dan geen domheid s.v.p.
Ok, dan ook niet meer zeuren over Duitsland. In duitsland zijn de hypotheekrentes lager dan in NL, maar ook de spaarrentes. Dat is in elk geval hoe de NL banken het verschil proberen te verkopen, waarin jij ze nu kennelijk gelijk geeft. De banken zijn je dankbaar Xeno.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:01 schreef xenobinol het volgende:
tophypotheek en een rijhut.....quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En met onze beperkte intellectuele vermogens hebben wij het beter voor elkaar dan jij.
De keuze maak je zelf maar halve voorlichting krijgen over producten die je hiermee afsluit daar kies je niet zelf voor, en de zogenaamd onafhankelijk adviseurs die deze rotzooi verkochten werkten op provisie basis waardoor ze grootste rotzooi het liefst aan de man brachten zonder duidelijk te willen/kunnen wijzen op de risico's van deze producten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk is het moraal van de banken niet graatzuiver. Maar of je dat product neemt is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Ik kan aan jou vragen of je een product wil hebben. Maar ik kan niet voor jou beslissen of jij dat product wil.
Die keuze maak je als consument zelf. Dat is en blijft je eigen verantwoordelijkheid. Zolang jij niet je handtekening onder die papieren zet, gebeurd er helemaal niks.
Weet jij wat mijn salaris is dan? Want volgens mij is een tophypotheek zo eentje waarbij je het maximale bedrag dat je kon krijgen ook geleend heb.quote:
quote:vr 17 jun 2011, 10:30
Verplicht aflossen hypotheek starters AMSTERDAM - Elke maand verplicht aflossen op je hypotheek. Dat willen de banken, die onder leiding van marktleider Rabobank aan een plan werken om de annuïteitenhypotheek verplicht te stellen voor starters op de huizenmarkt. Zal dit de huizenmarkt uit het slop trekken en is verplicht aflossen wel gewenst? De Telegraaf hoort graag uw mening.
Op zijn minst de halve wereld is knettergekquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja joh Xeno, de hele wereld is gek en heeft het fout, behalve jij, als 'zelf-opgeleid' persoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |