ja, ik begrijp de opzetquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou ja, op die manier staat je geld wel vast, maar heb je toch nog een buffertje in geval van nood.
kleine correctiequote:Op donderdag 16 juni 2011 19:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee Xeno, als de HRA afgeschaft wordt komen honderdduizenden gezinnen in zware problemen. Het is veel makkelijker om het af te bouwen via nieuwe gevallen. huurwaardeforfaitaanpassingen
Gewoon met 1, en elk jaar 1 erbij. (Je weet nooit wat de toekomst brengt, geld hebben en er 5 jaar lang niet aan kunnen komen is nogal onzeker.) Dan zou ik een beginbedrag in 5 stukken hakken en 1 deel voor 1 jaar, een ander deel voor 2 jaar enz. vast zetten. Dan heb je ook nog elk jaar de beschikking over een deel van je vermogen. (En nadat de eerste na een jaar vrijkomt kun je die gelijk weer voor 5 jaar vastzetten, immers die van 2 jaar komt dan binnenkort weer vrij)quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:36 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
ja, ik begrijp de opzet
ben je begonnen met één deposito? of direct vijf waarover je een bepaald kapitaal hebt verdeeld?
Ah, je stokpaardje weer. Geef dat beest eens water i.p.v whiskey.quote:
maar dan moet je wel een aardig vermogen hebben om mee te beginnen, wil je er echt profijt van hebben? (bij wijze van spreken 5000 verdelen over vijf deposito's zet niet echt zoden aan de dijk)quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gewoon met 1, en elk jaar 1 erbij. (Je weet nooit wat de toekomst brengt, geld hebben en er 5 jaar lang niet aan kunnen komen is nogal onzeker.) Dan zou ik een beginbedrag in 5 stukken hakken en 1 deel voor 1 jaar, een ander deel voor 2 jaar enz. vast zetten. Dan heb je ook nog elk jaar de beschikking over een deel van je vermogen. (En nadat de eerste na een jaar vrijkomt kun je die gelijk weer voor 5 jaar vastzetten, immers die van 2 jaar komt dan binnenkort weer vrij)
Hoezo? Het levert al gauw meer op dan een spaarrekening.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:41 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
maar dan moet je wel een aardig vermogen hebben om mee te beginnen, wil je er echt profijt van hebben?
Of het 1 deposito is of 5 maakt niet echt uit. Minimum inleg is 1000,- dus dat gaat precies.quote:(bij wijze van spreken 5000 verdelen over vijf deposito's zet niet echt zoden aan de dijk)
mag ik vragen bij welke bank je je geld in een deposito hebt gezet?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoezo? Het levert al gauw meer op dan een spaarrekening.
[..]
Of het 1 deposito is of 5 maakt niet echt uit. Minimum inleg is 1000,- dus dat gaat precies.
Alweer?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:44 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
mag ik vragen bij welke bank je je geld in een deposito hebt gezet?
heb ik dat vaker gevraagd?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Alweer?
https://www.nibcdirect.nl/particulier/home
Nee, jij niet... Maar ik heb die link in dit topic al eerder gegeven.quote:
sorry, had ik gemist!quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, jij niet... Maar ik heb die link in dit topic al eerder gegeven.
fucking hell dat is een mooi ideequote:Op donderdag 16 juni 2011 20:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. En allemaal voor een 5 jaars termijn, maar de looptijden verspringen allemaal een jaar t.o.v van elkaar.
Hij zal wel moeten gezien de jaarlijkse huursverhogingen...quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:48 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
èn met je vermogensopbouw bezig zijn, ik ben benieuwd of xeno zich daar een voorstelling van kan maken
Morgen verhogen ze de 1 jaars deposito naar 3,0 %. Ook al aardig als men niet voor 5 jaar wil gaan.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Alweer?
https://www.nibcdirect.nl/particulier/home
Die percentages had ik er al bijgezet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:02 schreef Bayswater het volgende:
Morgen verhogen ze de 1 jaars deposito naar 3,0 %. Ook al aardig als men niet voor 5 jaar wil gaan.
Niet te lang mee wachten, want Xeno zegt dat de HRA binnenkort gaat wegvallen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:49 schreef Whuzz het volgende:
fucking hell dat is een mooi idee![]()
Even een half jaartje aankijken hoe het gaat als vriendin + kind hier wonen en daarna ook maar eens zoiets opzetten.
Omg? okokok, snel snel regelen!quote:
Oh.quote:want Xeno zegt
OK, dat laatste stukje gooi ik voortaan wel in een spoiler...quote:
Had al bijna mijn huisraad op ebay gezet om het in een deposito te kunnen storten man!quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OK, dat laatste stukje gooi ik voortaan wel in een spoiler...
Als Xeno zijnde wel ja, zijn alterego beweerd dat echter al 8 jaar.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:11 schreef Whuzz het volgende:
Maar Xeno beweert ook al 3 jaar dat de huizenprijs met 50% omlaag gaat.
Hij schijnt in ieder geval veel verstand te hebben van woekerpolissen. Doe er in dat geval je voordeel mee.quote:Dus dat lijkt me de persoon om eens fijn wat financiële beslissingen op te baseren
Tja, ik heb er nog wel een paar liggen van Jantje... Maar ja, handelsgeest he, goedkoop zijn ze nu dus niet meer.quote:'t is frisjes vandaag trouwens. Damn, wou dat ik een lekkere warme scandinavische trui had om aan te doen...
En terecht. Jantje heeft er dagen op zitten breien. En dat soort handenarbeid is eigenlijk het enige in deze wereld dat écht iets waard is. Ik zeg: Jan, bedankt!quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Tja, ik heb er nog wel een paar liggen van Jantje... Maar ja, handelsgeest he, goedkoop zijn ze nu dus niet meer.
Het schijnt dat hij elke steek die hij laat vallen op zijn weblog plaatst als artikel...quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:17 schreef Whuzz het volgende:
En terecht. Jantje heeft er dagen op zitten breien. En dat soort handenarbeid is eigenlijk het enige in deze wereld dat écht iets waard is. Ik zeg: Jan, bedankt!
Of hier als youtube filmpjequote:Op donderdag 16 juni 2011 22:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het schijnt dat hij elke steek die hij laat vallen op zijn weblog plaatst als artikel...
Gezien de kwantiteit breit hij dan zeer beroerd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |