Ja.... een spaardeel dat moet groeien door de samengestelde interestquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En je krijgt dezelfde rente over je spaardeel. Lood om oud ijzer dus.![]()
![]()
de eigenwoningbezitters vormen een belangrijk fundament voor de overheid, dus die zullen ze niet zo snel benadelen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Denk jij nu werkelijk dat het ze wat kan schelen of die mensen het nu wel of niet trekken? Het enige wat van belang is, is waar hun geld terecht komt. Ik heb nog nooit een regering meegemaakt in dit land die het wat kon schelen hoeveel hun burgers moeten betalen aan hun woning. Hoe verklaar je anders de enorme groei van de krediet/huizenzeepbel?
Ik zeg net dat een gefaseerde afbouw van de HRA nou niet bepaald gepaard zal gaan met een volksopstandquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:13 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dan niet meer interessant, maar dat is wat anders dan dat het je problemen gaat opleveren wat jij suggereert.
Ik gok er echter op dat ik nog wel een aantal jaartjes van het belastingvoordeel kan genieten en daarna kan ik gewoon gaan aflossen. Dat kan ook gewoon met een spaarhypotheek :w
wat is het probleem dan?quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zeg net dat een gefaseerde afbouw van de HRA nou niet bepaald gepaard zal gaan met een volksopstand
De belastingbetalers zijn de belangrijkste fundamenten voor de overheid, heb jij ooit gemerkt dat deze ontzien wordt? Het is de kunst van het regeren om onpopulaire maatregelen te nemen zonder dat de pleuris uitbreekt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:14 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
de eigenwoningbezitters vormen een belangrijk fundament voor de overheid, dus die zullen ze niet zo snel benadelen.
daarom zal de overheid niets doen wat een substantieel deel van de eigenwoningbezitters in de problemen zal brengen. eerst proberen ze elders wel zoveel mogelijk te halen, bij studenten bijvoorbeeldquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De belastingbetalers zijn de belangrijkste fundamenten voor de overheid, heb jij ooit gemerkt dat deze ontzien wordt? Het is de kunst van het regeren om onpopulaire maatregelen te nemen zonder dat de pleuris uitbreekt.
Ik vraag mij af of het niet een stuk duurder zal uitpakken, eens even aan rekenen....quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:16 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
wat is het probleem dan?
een spaarhypotheek is profiteren van het belastingvoordeel zolang het kan en daarna kun je altijd nog gaan aflossen
ben benieuwdquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of het niet een stuk duurder zal uitpakken, eens even aan rekenen....
Nee.... niet te snel in de problemen brengen, gewoon rustig de druk opvoeren dat werkt het beste.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:17 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
daarom zal de overheid niets doen wat een substantieel deel van de eigenwoningbezitters in de problemen zal brengen. eerst proberen ze elders wel zoveel mogelijk te halen, bij studenten bijvoorbeeld
Welk stuk van: 'Er zijn teveel mensen die' begrijp je niet?quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:12 schreef xenobinol het volgende:
Denk jij nu werkelijk dat het ze wat kan schelen of die mensen het nu wel of niet trekken?
De meerderheid is helemaal niet interessant, na de laatste volksraadpleging moet je dat toch wel duidelijk zijn?quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Welk stuk van: 'Er zijn teveel mensen die' begrijp je niet?
Nee Xeno, als de HRA afgeschaft wordt komen honderdduizenden gezinnen in zware problemen. Het is veel makkelijker en pijnlozer om het af te bouwen via de nieuwe gevallen. Wel rot als je al 8 jaar zit te hopen op een afschaffing van de HRA omdat je de illusie hebt (waarom in godsnaam) dat je dan wel een huis zou kunnen betalen. Maar ja. That's life.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:21 schreef xenobinol het volgende:
De meerderheid is helemaal niet interessant, na de laatste volksraadpleging moet je dat toch wel duidelijk zijn?
Waarom zouden die mensen in de problemen komen? Ik hoor hier alleen maar positieve verhalen over de lage maandlasten? Kennelijk is er dan nog wat bestedingsruimte over.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee Xeno, als de HRA afgeschaft wordt komen honderdduizenden gezinnen in zware problemen. Het is veel makkelijker en pijnlozer om het af te bouwen via de nieuwe gevallen. Wel rot als je al 8 jaar zit te hopen op een afschaffing van de HRA omdat je de illusie hebt (waarom in godsnaam) dat je dan wel een huis zou kunnen betalen. Maar ja. That's life.
bij mij is er iig voldoende bestedingsruimte over, ook na afschaf van de hra. kwestie van niet het onderste uit de kan willen halenquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom zouden die mensen in de problemen komen? Ik hoor hier alleen maar positieve verhalen over de lage maandlasten? Kennelijk is er dan nog wat bestedingsruimte over.
Dat komt omdat hier alleen maar het verstandige deel van de kopers reageert.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:37 schreef xenobinol het volgende:
Waarom zouden die mensen in de problemen komen? Ik hoor hier alleen maar positieve verhalen over de lage maandlasten? Kennelijk is er dan nog wat bestedingsruimte over.
Inderdaad. Ik kan de hypotheek ook makkelijk bruto betalen, maar zonde van het geld is het natuurlijk wel als de HRA wegvalt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:43 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
bij mij is er iig voldoende bestedingsruimte over, ook na afschaf van de hra. kwestie van niet het onderste uit de kan willen halen
zo zie ik het ookquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik kan de hypotheek ook makkelijk bruto betalen, maar zonde van het geld is het natuurlijk wel als de HRA wegvalt.
Halszaak niet nee. Maar ik dump elk jaar de jaarlijkse teruggave (ik betaal dus al vanaf het begin gewoon maandelijks het bruto bedrag) op een termijndeposito zodat ik (als ik dat tegen die tijd zou willen) de resterende 50% van de hypotheek in 1 keer kan aflossen. Tenzij ik besluit dat ik het ergens anders voor nodig heb natuurlijk. Kan ook nog.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:48 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
zo zie ik het ook
het is een leuk extraatje waar je je toch aan bent gaan hechtenmaar als het wegvalt dan is dat alleen maar jammer, geen halszaak verder
Had je deze al eens gelezen? Huizenmarkt # 100; JUBILEUM! gem. daling = 0.06 % (~150 ¤) per deelquote:Op donderdag 16 juni 2011 18:26 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Zo simpel is het natuurlijk allemaal niet. Als je je baan kwijtraakt, heb je namelijk geen keuze. En stel dat je nieuwe vriendin in dezelfde situatie zit, dan kan je dus nooit samen gaan wonen.
Slaat echt nergens op om te doen alsof het niet boeit of je huis in waarde daalt. Bij eerder genoemde onvoorziene tegenslagen ben je echt zwaar de lul. En zelfs al heb je die tegenslagen niet, maar wil je gewoon graag verhuizen omdat wat je gekocht hebt eigenlijk niet zo toppie is als je ooit dacht, dan moet je met tegenzin blijven zitten.
Je maakt er een práchtig dramaverhaal van hoor, echt, maar neem van mij aan (quote:Neem van mij aan: Iedereen vindt zijn eerste huisje geweldig........... "wij hoeven hier niet weg", yeah sure, over 10 jaar piepen ze allemaal anders en willen groter en/of vrijer gaan wonen.
dat doe je netjes! ik zet het zelf op een spaarrekening, maar als je uitgaat van het idee dat je de teruggaaf feitelijk niet hebt, dan kun je het net zo goed voor een aantal jaar op een deposito zetten. dat levert veel meer op!quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Halszaak niet nee. Maar ik dump elk jaar de jaarlijkse teruggave (ik betaal dus al vanaf het begin gewoon maandelijks het bruto bedrag) op een termijndeposito zodat ik (als ik dat tegen die tijd zou willen) de resterende 50% van de hypotheek in 1 keer kan aflossen. Tenzij ik besluit dat ik het ergens anders voor nodig heb natuurlijk. Kan ook nog.
Ik zet het voor 5 jaar vast, dus na de eerste 4 jaar komt er dan elk jaar 1 vrij waar ik de nieuwe HRA bij doe en weer voor 5 jaar vast zet. Zo heb je toch elk jaar indien nodig een 'backup' en een net rendement. (Hoger dan mijn netto hypotheek rentequote:Op donderdag 16 juni 2011 20:22 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
dat doe je netjes! ik zet het zelf op een spaarrekening, maar als je uitgaat van het idee dat je de teruggaaf feitelijk niet hebt, dan kun je het net zo goed voor een aantal jaar op een deposito zetten. dat levert veel meer op!
begrijp ik het goed dat je dan 5 deposito's hebt, zodat er ieder jaar weer eentje vrij komt?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zet het voor 5 jaar vast, dus na de eerste 4 jaar komt er dan elk jaar 1 vrij waar ik de nieuwe HRA bij doe en weer voor 5 jaar vast zet. Zo heb je toch elk jaar indien nodig een 'backup' en een net rendement. (Hoger dan mijn netto hypotheek rente)
Ja. En allemaal voor een 5 jaars termijn, maar de looptijden verspringen allemaal een jaar t.o.v van elkaar.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:27 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
begrijp ik het goed dat je dan 5 deposito's hebt, zodat er ieder jaar weer eentje vrij komt?
nicequote:Op donderdag 16 juni 2011 20:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. En allemaal voor een 5 jaars termijn, maar de looptijden verspringen allemaal een jaar t.o.v van elkaar.
Nou ja, op die manier staat je geld wel vast, maar heb je toch nog een buffertje in geval van nood.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:31 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
nice
van geld geld maken is het mooiste wat er is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |