Thanks!quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:16 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Hallo![]()
ik keek FHF even door en ik denk dat deze dicht kan.
Tafeltje schijnt pleite te zijn
[gratis]klein bureau op wieltjes
We hebben het er even over gehad en ik denk dat ik ook namens Cat spreek als ik zeg dat we geen problemen hebben met je post. We waarderen het juist dat users betrokken zijn. Je hebt je zegje gedaan en dat mag, zolang een topic daardoor niet compleet ontspoort, maar aan je reactie te zien is dat ook totaal niet je intentie. Goed dat je, je verder tot FB wendt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 16:14 schreef vannelle het volgende:
Het is een inhoudelijke post maar de strekking van mijn mening is er duidelijk uit te halen.
Mag ik in dit topic (dus niet in het topic van Pam) hier een mening/standpunt over?
[Gevraagd] Hulp met tuin onderhoudsvrij maken (Groningen)
helpt het als fokkers de misplaatste topic's rapporteren ("rapporteer dit topic aan een moderator")? of is dat alleen maar vervelend?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:36 schreef liesje1979 het volgende:
Uiteraard vind je hier wel eens topics die beter elders horen, of soms, helemaal niet op Fok. Users zien FHF vaak erg breed. Dat het niet de bedoeling is dat heel FHF vol staat met dat soort verzoeken en ik denk dat Cat en ik dit ook wel redelijk filteren. Misschien niet gelijk, we hebben ook nog een beetje een leven, maar uiteindelijk meestal wel. Soms is een TS dan al geholpen en dan zakt het topic vanzelf weg.
Zeker doen! TR's vallen meteen op, een melding in FB blijft soms wat langer liggen en aan de TT alleen kunnen we niet altijd zien wat voor topic het is. En zeker als we het druk hebben irl hebben we geen tijd om de nieuwe posts helemaal door te lezen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:48 schreef loecje het volgende:
[..]
helpt het als fokkers de misplaatste topic's rapporteren ("rapporteer dit topic aan een moderator")? of is dat alleen maar vervelend?
Duidelijk antwoord, dank je.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:36 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
We hebben het er even over gehad en ik denk dat ik ook namens Cat spreek als ik zeg dat we geen problemen hebben met je post. We waarderen het juist dat users betrokken zijn. Je hebt je zegje gedaan en dat mag, zolang een topic daardoor niet compleet ontspoort, maar aan je reactie te zien is dat ook totaal niet je intentie. Goed dat je, je verder tot FB wendt.
Ergens kan ik mij ook wel vinden in je post, alleen reacties als "ik kan je niet helpen" helpen een TS inderdaad niet. Reacties als: "Jee wat vervelend voor je TS, ik zou willen dat ik de mogelijkheid had om je te helpen" liggen wat mij betreft alweer anders. Er wordt ook een stukje medeleven getoond, dat moet kunnen imho. Het is dus niet geheel zwart wit.
Dat je juist je reactie aan Rucky richt is wat ongelukkig maar kon jij ook niet weten. Hij heeft al veel gedaan voor FHF.
Vanaf het begin van FHF hebben we besloten geen potjes of geld inzamelacties te houden in FHF. Dit om de heel duidelijke reden dat we gedonder willen voorkomen. Geld vragen/bieden is in FHF dan ook niet toegestaan. Als een TS met iemand een reiskostenvergoeding afspreekt is dat prima, maar dat gebeurt dan per PM. Stel jij wilt iemand helpen met reiskosten dan verzoeken we je dit niet in het topic te doen. Uiteraard staat je vrij die user op een andere manier te benaderen.
Uiteraard vind je hier wel eens topics die beter elders horen, of soms, helemaal niet op Fok. Users zien FHF vaak erg breed. Dat het niet de bedoeling is dat heel FHF vol staat met dat soort verzoeken en ik denk dat Cat en ik dit ook wel redelijk filteren. Misschien niet gelijk, we hebben ook nog een beetje een leven, maar uiteindelijk meestal wel. Soms is een TS dan al geholpen en dan zakt het topic vanzelf weg.
Inderdaad, thanks!quote:Op woensdag 9 november 2011 19:15 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
dit is meer iets voor in gezondheid / LIF? ofzo
Spier/pees achterkant knie
quote:Op woensdag 9 november 2011 20:49 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Gezocht: Harry Potter boekjes en deze mag een slotje, is opgelost.
quote:Op zondag 13 november 2011 16:07 schreef Lottekoekkie het volgende:
Prachtige aktie, hoewel ik beide winnaars terecht gun wat ze gezien hun situatie meer dan verdienen heb ik wel wat moeite met het feit dat ze en pleine publique met hun ellende moeten komen, hoe prachtig de verhalen ook zijn
Er zijn zo veel FOK!kers met een meer dan schrijnend verhaal welke dat absoluut hier niet openbaar willen maken....
Dus: mooie aanzet voor eventuele opvolgakties![]()
Al vind ik persoonlijk dan wel dat de verhalen achter de schermen mogen blijven en men voor een "prijs" niet met zijn hart, ziel en ellende alhier openbaar moet hoeven/moet zijn.
Net als met de kerstpakkettenaktie hoeft niet alles vol op fok leesbaar te zijn. Feit dat dat blijkbaar hier wel "moest" stoot mij nogal tegen de borst.
Vind het een beetje dwingerig, excuse me if i'm wrong en een beetje náár tov de doelgroep, kortom, beetje pijnlijk.
Vrij vertaald: vertel mij en plein publique je ellende en je krijgt er wat voor...
Sorry maar zo ervaar ik het.
quote:Op zondag 13 november 2011 16:17 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
De drempel kan voor sommigen hoog worden.
Ik bied mij aan om verhalen te lezen in PM als er ooit nog eens een actie komt.
quote:Op zondag 13 november 2011 16:22 schreef Lottekoekkie het volgende:
De drempel lijkt logisch een stuk lager als het via de modjes of PB kan, je vraagt iemand toch echt niet om met ziel, ellende en zaligheid hier vol op FOK! te posten?
Het raakte me gewoon. Zo van ": ik heb zát, pleur je rotleven even hier neer en je krijgt wat, even bot gezegd maar zo zie ik het.
quote:Op zondag 13 november 2011 16:57 schreef ayumu het volgende:
[..]
Daar ben je niet alleen in, En dank voor het verwoorden ervan want de gang van zaken in dit topic spreken mij verre van aan
Ik gun overigens ''de winnaars'' het van harte![]()
quote:Op zondag 13 november 2011 17:42 schreef Scorpie het volgende:
Dus dit is een trap na richting Pierre, van alle azijnzeikers? Als je je verhaal niet wilde doen, doe je het niet. Klaar.
quote:Op zondag 13 november 2011 17:47 schreef Sally het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ik het een hele leuke actie vond, had ook ik zo mijn bedenkingen. Waarom niet per PM? En dan geanonimiseerd geplaatst door Pierre zelf, ofzo?
Ik had mijn eigen verhaal willen doen onder een kloon. Omdat ik gewoon geen zin heb om mijn 'vuile was' met heel FOK! te delen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens vind ik het wel heeeel erg tof dat er twee winnaars mogen zijn!En het is jullie beide van harte gegund.
quote:Op zondag 13 november 2011 18:47 schreef Lottekoekkie het volgende:
[..]
En dát is een aanname beste Scorpio die kant noch wal raakt. De inzet van TO is súper.
Maar of iemand zijn ziel. zalig- en narigheid hier wil openbaren is diens eigen beslissing.
Echter was Pierre, hoewel op zich lief bedoeld, vást,nadrukkelijk meer tevreden met openbare verklaringen vol óp FOK! waarom hij/zij in aanmerking zou willen komen.
Persoonlijk vind ik niert dat men openbaar op een forum moet gaan verklaren waarom in aanmerking te moeten komen voor iets. Imo een nogal beetje :" kijk mij eens aardig zijn"
Zeker als de "uitslag ook nog eens ten volke kond wordt vermeld.
Je geeft of je geeft niet, maar zo vol "alles openbaar "beats me.
Achter de schermen was veel subtieler en aardiger geweest. Verder gaat het niemand een reet aan wie het geld of de bonnen krijgt. Immers worden de "winnaars" nu door andere FOK!kers al totaal uitgesloten voor bijv. een pakket, ze hebben immers al wat gehad
Ja, sorry hoor.
Ughquote:Op zondag 13 november 2011 18:48 schreef Cat22 het volgende:
Deze actie is een initiatief van een user, niet van FHF als subforum. En binnen FHF is het geen regel dat verhalen/vragen etc. anoniem moeten zijn en dat kunnen en willen we dan ook niet voorschrijven.
Ik kan me voorstellen dat er users zijn die de opzet van Pierre als minder prettig ervaren. Maar het is zijn gift, en dus zijn keuze. Die dinerbonnen zijn een extraatje (heel leuk extraatje,. dat zeker!), maar als je je verhaal echt niet op fok wil, dan hoeft dat uiteraard niet. En ik zie Pierre ook niemand arm omdraaien om toch vooral een verhaal hier neer te zetten. Mensen die dit niet willen kunnen in alle andere topics terecht, er loopt nu een kerstpakkettenactie waarbij je anoniem kunt blijven, opties genoeg dus.
En vind het daarom jammer dat de bezwaren nu komen, nadat de actie voorbij was.Voelt als mosterd na de maaltijd en ik vind het sneu voor iemand die gewoon voor 200 euro weggeeft!
Ik vind het een toffe actie van Pierre en super dat je het kado nu verdubbelt!quote:Op zondag 13 november 2011 18:50 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die vetgedrukte tekst mag jij me uitleggen. Want ik snap er niks van. Hoe kom je daar nu bij?
En voor de rest: zie mijn vorige post.quote:Op zondag 13 november 2011 18:50 schreef Lottekoekkie het volgende:
Het is meer dan ook tof-top van Pierre. maar de interactie naar de kerstpakketten voel ik al aankomen, daarom.quote:Op zondag 13 november 2011 18:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Tot dusver ben jij de enige die het benoemt.
Jammer, ik had gedacht dat jij ons als mods wat hoger zou inschatten. Want uiteindelijk maken wij de koppelingen, als users geen voorkeur aangeven. En zoals je kunt zien in dat topic zijn er aanbieders genoeg die het helemaal niks uitmaakt naar wie hun pakket gaat.quote:Op zondag 13 november 2011 18:53 schreef Lottekoekkie het volgende:
Gevoelskwestie, puur gevoel en géén aanname, nimmer.
Maar goed, als jij zo denkt en jij weet hoe ik het bedoel trek ik nu mijn deelname definitief totaal en geheel in voor FHF
Leg jij het de potentiele ontvangers maar uit.
Stekker is wmb er nu definitief uit. Is mijn man ook blij, die is het al lang beu.quote:Op zondag 13 november 2011 18:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Verder in PM, want dit gaat off topic.quote:Op zondag 13 november 2011 18:58 schreef Ireth het volgende:
Jammer dat dit topic zo uit de hand loopt nu
Ik kan me enigzins vinden in wat LK schrijft, de drempel om mee te 'dingen' (en nee het is geen wedstrijd, weet ik, maar kon ff het juiste woord niet vinden) kan te hoog zijn nu mensen publiekelijk moeten reageren. Echter ben ik het ook met Cat eens, het is het topic van Pierre en het is zijn goed recht het te mogen doen op zijn voorwoorden. Ipv nu 1 te kiezen maakt hij 2 mensen blij en dat voelt ook gewoon goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 13 november 2011 18:59 schreef Miniem het volgende:
Jammer dat zo'n leuke actie weer om zeep geholpen moet worden.
En als users wilde meedoen en hun verhaal anoniem vertellen hadden ze dat best kunnen aangeven dunkt me.
Desondanks nogmaals topactie!quote:Op zondag 13 november 2011 19:21 schreef Abacab het volgende:
[..]
Inderdaad gewoon een topactie. en die lottekoekie oid zoekt dingen die er niet zijn. Lees en post hier dan niet mee als je het niet aankan ofzo.
men had zelfs gewoon een kloon aan kunnen maken als men echt had gewild om hun verhaal anoniem te vertellen. Voor zover dat het al niet anoniem is, ken die lui toch niet persoonlijk, wel dan?
Zeiken om het zeiken vind ik het.
Dikke![]()
voor PierreBetfair en dat er maar meer acties als deze mogen volgen.
quote:Op zondag 13 november 2011 19:23 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik leg enkel uit hoe ik het zie, heb potdorie al genoeg gezegd dat ik het een topaktie vind van Pierre.
Alleen zeg ik naar mijn mening dat het jammer is dat men dan hier openbaar de billen bloot moet leggen en dát vind ik jammer. Niks meer en niks minder.
Ik geloof absoluut dat Pierre het perfect bedoeld maar waarom moet dan de vraag om bijv. kerstpakketten wel achter de schermen?
Dat is wat ik eigenlijk bedoel. Degenen die graag een pakket willen krijgen en verdienen doen dat liever achter de schermen en die kans wordt ze geboden. Daarom raakte me dit topic, zo in tegenstrijd en te openbaar imo.
Had best via pb's gekund maar Pierre wilde dat niet, en dat stoorde me om hiervoor genoemde redenen.
Dat mag in vinden en dat mag ik zeggen. zeker als ik dan pb's krijg van mensen die er onzeker van worden en dat is triest. Dat dus.
No harm intendedquote:Op zondag 13 november 2011 19:25 schreef Abacab het volgende:
lekker ding () jij bent de enige die de link legt met wel of geen kerstpakketten
Vorig jaar zijn er ook mensen geweest die meerdere dingen vanuit meerdere topics kregen.
waarom zouden ze geen kerstpakket meer mogen, wat een onzin. Je lult simpelweg uit je nek en ziet dingen die er niet zijn.
Zonde, je vergalt met je gemiep het hele topic en ondermijnt elke goede bedoeling van pierre.
en dat jij pb's krijgt van mensen die er onzeker van worden zijn die mensen ook niet slim bezig. die moeten jou dan niet pb-en maar de mods. jij bent geen mod hier.quote:Op zondag 13 november 2011 19:26 schreef Abacab het volgende:
pff, laat maar verder, je bent me de moeite niet waardquote:Op zondag 13 november 2011 19:32 schreef liesje1979 het volgende:
Poeh!
Ik kan niet anders zeggen dat ik het helemaal met Cat eens ben! Het is niet aan ons om zulke voorwaarden voor een actie te stellen. Niet aan ons, en niet aan jullie. Ik merk dat ik echt een beetje verdrietig word als ik dit topic lees. Daarom wil ik ook nadrukkelijk verzoeken dit soort reacties voortaan in ons Feedback topic te posten. Daar zal ik met liefde de discussie aangaan, maar hier niet, ik vind het totaal niet nodig een welles-nietes te gaan doen in een topic met zo'n mooi initiatief en twee hele blije mensen.Hier verder mocht daar behoefte aan zijn.quote:Op zondag 13 november 2011 19:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat MOET niet, dag MAG. TS zijn gift, TS zijn regels. Maak toch niet zoeen drama.
En wat de rest ook al zegt een kloon aanmaken is binnen 3 min gedaan, kun je alsnog anoniem je verhaal doen.
Het gaat helemaal nergens over. En dan dat dramaqueen gedoe over het intrekken van je hulpquote:Op zondag 13 november 2011 20:17 schreef ElisaB het volgende:
Er moest helemaal geen behoefte aan zijn... Wat een gezeik zeg
quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:28 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Was wel de bedoeling, al kan ik me voorstellen dat mensen de reden(en) waarom zij de bonnen willen ontvangen, liever prive houden.
Iemand een idee hoe dit aan te pakken. Een hele bulk PM's lezen doe ik liever niet, maar als het niet anders kan, dan moet dat maar.
Suggesties welkom
Staat PB helemaal niet onwelwillend tegenover pm/dm verhalen, maar lijkt het hem niet nodig. En ik zie NIEMAND in het topic vragen of het misschien toch per PB kanquote:Op vrijdag 11 november 2011 19:19 schreef PierreBetfair het volgende:
RadioSlut![]()
Zonder in detail te treden een goed verhaal, zo kan het dus ook. PM's zijn daarom niet nodig imo.
Zondag zal de winnaar bekend worden gemaakt. RS maakt goede kans
dat dus iddquote:Op zondag 13 november 2011 20:37 schreef tombolafan het volgende:
Jezus Fuck (hai Q!) wat een gezeik om niks zeg
Echt he, wees gewoon blij met elk aanbod en ga niet eisen stellen aan initiatieven die hartstikke onzelfzuchtig zijn
![]()
En als je het er totaal niet mee eens bent dan organiseer je toch een eigen actie![]()
Cat/andere mods, mochten jullie in de problemen komen doordat LK zich ineens terug denkt te moeten trekken uit de kerstpakkettenactie (veel plezier met je man) dan spring ik (deels) in hoor
Zover had ik het nog niet eens opgeteld!quote:Op zondag 13 november 2011 20:46 schreef Loveless85 het volgende:
Toch gewoon zijn actie, zijn prijs, zijn geld, en zijn voorwaarden. Veel transparanter op deze manier dan wanneer het per pm gaat. En iemand geeft hier zo even 200 euro weg en dan is het nog niet goed? Zo draai je FHF de nek wel om ja. De volgende met zo'n idee krabt zich wel 2x achter de oren
Helemaal mee eensquote:Op zondag 13 november 2011 20:37 schreef tombolafan het volgende:
Jezus Fuck (hai Q!) wat een gezeik om niks zeg
Echt he, wees gewoon blij met elk aanbod en ga niet eisen stellen aan initiatieven die hartstikke onzelfzuchtig zijn
![]()
En als je het er totaal niet mee eens bent dan organiseer je toch een eigen actie![]()
Cat/andere mods, mochten jullie in de problemen komen doordat LK zich ineens terug denkt te moeten trekken uit de kerstpakkettenactie (veel plezier met je man) dan spring ik (deels) in hoor
quote:Op zondag 13 november 2011 22:32 schreef JK1982 het volgende:
[GRATIS] 2 tickets voor Live38XXL - VANMIDDAG!!
Wat mij betreft mag die dicht..
Tip: trek je er niets van aan, ga je vooral niet lopen verdedigen, je hebt een meer dan prachtig gebaar gemaaktquote:Op maandag 14 november 2011 01:19 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik ga dit - en de kritiek - morgen eens rustig allemaal doorlezen, duik nu mn bed in.
Morgen (vandaag inmiddels) stuur ik een PM naar RadioSlut en GimmeGore om de boel af te handelen.
Trusten
Dat! En zoals je hier ziet is het aantal mensen wat je actie heel mooi vond een stuk groter dan het aantal mensen wat er hun bedenkingen bij had. Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar wat Liesje en mij betreft past ook deze actie prima in FHF.quote:Op maandag 14 november 2011 11:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Tip: trek je er niets van aan, ga je vooral niet lopen verdedigen, je hebt een meer dan prachtig gebaar gemaakt
Dit vroeg ik mij ook al af inderdaad want ik zou mijn moeder ook wel overal mee willen helpen maar ik kan dit zelf niet. Ik ben chronisch ziek en zij zelft heeft reumatoide artritis.quote:Op maandag 14 november 2011 20:22 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het 'alleen voor Fok!kers onderling' een beetje raar vind als mensen wel dingen mogen vragen voor een broer etc? (zie topic: Een oproep voor mijn broer; 'uitzet' nodig) Zou ik dan ook iets mogen posten voor een vriendin van mij die wel wat hulp kan gebruiken, ook al is ze geen Fok!ker?
En als ik dus geen geld heb om een vriendin te helpen zou ik hier ook dingen voor mogen vragen? Ik heb niks tegen genoemd topic of andere dingen, ik weet alleen niet zo wat nu de bedoeling is. Ik heb twee hele lieve vrienden die werkelijk NIKS hebben, die zou ik ook zo graag wat geven maar ik nam aan dat dat niet de bedoeling was van FHFquote:Op maandag 14 november 2011 22:32 schreef loecje het volgende:
in dat geval zou TS haar broer willen helpen maar kan dat zelf niet.
dus indirect help je TS?
Het is een glijdende schaal-dinges-en-geen-harde-grens. Ergens is het vorig jaar wel een beetje treffend beschreven en ik denk dat de mods het achter de schermen wellicht nog wel kunnen terugvinden.quote:Op maandag 14 november 2011 22:39 schreef Mama_Mia het volgende:
En als ik dus geen geld heb om een vriendin te helpen zou ik hier ook dingen voor mogen vragen? Ik heb niks tegen genoemd topic of andere dingen, ik weet alleen niet zo wat nu de bedoeling is. Ik heb twee hele lieve vrienden die werkelijk NIKS hebben, die zou ik ook zo graag wat geven maar ik nam aan dat dat niet de bedoeling was van FHF
Ja, zo ongeveer. En je zal discussie blijven houden als je (je in het algemeen, zeker niet jij in het bijzonder) dat perse wilt, want zie de glijdende grens:quote:Op maandag 14 november 2011 23:58 schreef loecje het volgende:
stuk duidelijker zo.
er blijft altijd nog een grijs gebied over. een goede onderbouwing van je verhaal is dus belangrijk zeker in het grijze gebied. dus uitleg waarom die persoon hulp nodig heeft, waarom jij of iemand anders in de omgeving dat niet kan geven. zoiets?
klinkt al heel anders dan:quote:Yo, ik wil een PS voor me mattie. PM ff als je wat heb. Wel verzenden.
Kan om precies het zelfde gaan, maar het een klinkt toch een stuk.... uhhh... anders dan het anderequote:Ik zit zelf in een rolstoel en heb een goede vriend (die ook in een rolstoel zit) met wie ik graag en veel op de Playstation speel. Helaas hebben zijn ouders het niet breed, dus hij heeft zelf geen PS; hij komt altijd naar mij om te spelen. Hartstikke leuk en zo, maar ik zou het - voor mij en voor hem - leuk vinden om ook eens daarheen te gaan. Dan ben ik er ook eens uit en kan hij ook oefenen (want nu win ik steeds).
Is er misschien iemand die een Playstation overheeft en daar niets meer mee doet? Ik weet zeker dat ie er onwijs blij mee zou zijn!
Vervoer is wat moeilijk vanwege onze rolstoelen, maar ik wil heel graag de verzendkosten betalen uiteraard.
Owja, alsof ik erover gaquote:Op dinsdag 15 november 2011 00:45 schreef ElisaB het volgende:
Maar bovenstaande is alleen omdat ik er een beeld bij heb. Ik weet zeker dat jij elke situatie kunt aanvullen met een passend verhaal en elke twijfel bij mij weg is...
Wat mij betreft ga je er nog steeds over, of weer. Ik had het niet beter kunnen verwoorden, kom maar weer snel terug!quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Owja, alsof ik erover ga![]()
Lieve mensen; ik ga er niet over! Ik typ alleen maar een beetje in het wilde weg, op basis van wat ik weet van het ontstaan en de bedoeling van FHF
Kom we starten een actie om dr weer de crew in te krijgen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:53 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wat mij betreft ga je er nog steeds over, of weer. Ik had het niet beter kunnen verwoorden, kom maar weer snel terug!
Goed ideequote:Op dinsdag 15 november 2011 09:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kom we starten een actie om dr weer de crew in te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |