abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97874962
Vorig deel: Het babytopic (0-1 jaar) Deel 16

12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010: Leia, dochter van Orea
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: 'Ilse', dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
8 februari 2011: 'Puck', zoon van Dizzy-Miss-Lizzy
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net
8 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
8 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Vanyel gooide 'm dicht :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_97875008
Dank!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97875107
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2011 04:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Kunstmatig dik dus. Geen wonder dat je al die maat 68 kleren verkoopt ;P

Ik wilde vooraf absoluut niet met kind in bed. Toen we vrij snel merkten dat ze daar m.n. 's ochtends veel rustiger en beter van sliep, waren we heel snel om. Cosleeper voor gewoon, in ons bed/ armen voor bijzonder.
Inmiddels ligt ze alweer een maand, vanaf 12 weken, in haar eigen bed. Slaapt iig voor de mama's een stuk beter.

Tja dan gooi je mobiel dicht :( Als iemand een nieuwe zou willen openen?
al die 68 kleren? noh :D weet je hoe vol die kast nog ligt met 68? :') :P
das het voordeel van een tweede van t zelfde geslacht binnen zo'n korte tijd, alles is in principe best nog een keer te gebruiken. Dus liggen er giga stapels kleding in alle maten te wachten.

Ik koop wel eens wat nieuws voor Elin, maar ik moet daar echt aan denken dat ik dat doe en niet alleen maar voor Amélie kijk omdat Elin toch al genoeg heeft. Heel suf.

Voor iedereen die een partner heeft die zeurt over teveel kleertjes, ik zal strakjes eens een foto maken :Y) het resultaat van zelf kopen, en vooral heel veel krijgen doorschuif en cadeau.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97875404
Mijn partner koopt meer dan ik :)
En ik schaam me een beetje voor het kdv. We hebben nu amper kleren die goed zitten. Het is allemaal net te klein (62) of net te groot (de meeste shirtjes in 68).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97875743
Voila :Y)

lade vol rompers

:s)

Maar dit is pas echt erg :D

bovenste plank maat 74, mand links zijn maillots, onderste plank maat 80, in die grote bak zit speelgoed en nog meer schoenen ( :') !)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97875889
Ik zal het laten zien aan mijn vriend. Die zeurt al dat ik teveel kleertjes heb voor ean

Ik vind 03:00 's nachts toch echt iets te vroeg hoor. En met dit weer heb ik ook nog hoofdpijn. Ben nu aan het wachten op de gedragstherapeute voor Rossi.
pi_97875991
ja dit is wat je krijgt van een grote zus en oudere nichtjes; volle kasten :P

3 uur s nachts wat? een voeding? of bleef ze de daarna de hele tijd wakker?

Vanyel ik heb een hekel aan te klein/ te kort/te krap. Als ik moet kiezen tussen te klein of te groot dan altijd het laatste eigenlijk. Vermits niet té groot. Maar hoog-water broeken (voor oudste ten minste) of opkruipende shirts enzo zul je hier niet gauw vinden.
Kun je anders niet wat spul halen dat groot valt? Zeeman valt geloof ik wel redelijk groot en wibra ook, als je daar naar binnen durft tenminste, Claudia heeft nog steeds trauma's :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97876078
Huup :o Maar ik kan me bij je aansluiten hoor, ook hier zoveel kleren en dan nog wel bij een eerste kind!
f_r: een gedragstherapeut voor de kat? waarom is dat?

Mupje hier heeft beetje een mix van kledingmaat, 50 boven/56 broekjes. Dus setjes zijn niet handig want daarvan is standaard het broekje te klein of het shirtje te groot. Ook van die boxpakjes met voetjes passen niet, want daarvan zijn de benen altijd te kort :')

Zeeman valt groot zijn we achter gekomen. Ik had vriendlief om een paar witte rompers met lange mouwen gestuurd in maat 50/56, die kwamen dus tot haar knieën. Gaat eerder door voor 62/68. Niet normaal. Denk dat als ik een passende maat had willen hebben ik 44 had moeten kopen ofzo. Echt raar.
En waarom zou je er niet naar binnen durven? Ze hebben vaak hartstikke leuk spul voor een fijne prijs. Ze zijn er gauw genoeg uitgegroeid.
pi_97876091
Toevallig heeft Lena vandaag Wibra aan. :+

We hebben hier hetzelfde probleem, Vanyel. Daarom heeft Lena veel leggings aan (die mogen strak en krap vallen) en vaak alleen een romper (die zitten prima in 62/68).

Hoera voor het rollen van Elin! *O* Ja, potverdorie, het kleinste is er dan wel echt vanaf. Ik vind Elin trouwens een heerlijke spekbaby. O+ Maar als ze op de gemiddelde lijn zit met lengte en gewicht dan kan ze niet veel zwaarder zijn dan Lena (relatief aan haar leeftijd). Lena's gewichtscurve zit zelfs iets hoger dan haar lengtecurve.

Toch vind ik Lena maar smalletjes. Ik kan er niet zo goed aan wennen dat Lena fijner is dan Ivan indertijd. Ivan gingen we op een bepaald moment bijvoorbeeld wat meer in een zitstand van de kinderwagen zetten. Lena zou daar ook wel aan toe zijn. Eigenlijk is het belachelijk om haar nog in een kinderwagenbak te leggen. Maar ik weet niet, ze voelt gewoon zo smalletjes. :D Verder is ze wel heel sterk. Ze rolde gister in haar slaapzak naar haar buik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97876247
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:04 schreef danic het volgende:
Huup :o Maar ik kan me bij je aansluiten hoor, ook hier zoveel kleren en dan nog wel bij een eerste kind!
f_r: een gedragstherapeut voor de kat? waarom is dat?

Mupje hier heeft beetje een mix van kledingmaat, 50 boven/56 broekjes. Dus setjes zijn niet handig want daarvan is standaard het broekje te klein of het shirtje te groot. Ook van die boxpakjes met voetjes passen niet, want daarvan zijn de benen altijd te kort :')

Zeeman valt groot zijn we achter gekomen. Ik had vriendlief om een paar witte rompers met lange mouwen gestuurd in maat 50/56, die kwamen dus tot haar knieën. Gaat eerder door voor 62/68. Niet normaal. Denk dat als ik een passende maat had willen hebben ik 44 had moeten kopen ofzo. Echt raar.
En waarom zou je er niet naar binnen durven? Ze hebben vaak hartstikke leuk spul voor een fijne prijs. Ze zijn er gauw genoeg uitgegroeid.
Neuh t ging meer om de locatie en met name de drukte en de chaos in de winkel daar :D
niet per se om niet naar binnen durven hoor.

En persoonlijk schaam ik me nergens voor :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97876304
Dat is wel zo. En dan vind ik de Wibra nog een slagje erger in rommeligheid dan de Zeeman. En zo krap! Lekker praktisch met een kinderwagen :N
pi_97876360
In de Wibra voel ik mijn Stressed Eric-ader opkomen.

pi_97876495
Ik had eens in de Wibra Amy in de draagzak op mijn buik. Lekker speentje in. Toen ging een of andere vrouw zich met haar bemoeien. Over de speen enzovoort. *gaat dat wel goed* Maar dat heeft eigenlijk niets met de Wibra zelf te maken, daar kom ik voor de kleertjes nog steeds graag :+
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:29:50 #14
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97876507
Leyla was om 6 uur wakker. Maar zoals ik ook altijd bij Jen deed, om 6 uur geef ik gewoon geen gehoor. Dus ging ze maar weer slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97876526
Heel herkenbaar dat gestress om met een kinderwagen/buggy de Wibra of Zeeman binnen te komen. Kruitvat kan er trouwens ook wat van. Hier zetten ze meestal het babypad helemaal vol, dat is lekker handig.

Die hoeveelheid kleding. Ik vind dat ik hier al veel heb, maar dat is toch echt minder dan dat.

Claudia, waarom probeer je het niet uit als je een klein stukje gaat wandelen. Als je denkt dat ze er wel aan toe is om uit de kinderwagenbak te gaan en ze er sterk genoeg voor is. Naar mijn idee zijn meiden gewoon fijner dan jongens.
Yaro was hier met iets minder dan 4 maanden uit de kinderwagenbak. We gingen naar CP en w.b. ruimte kwam dit beter uit. Dus ook eerst in de buurt geprobeerd en dat ging prima.
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:31:06 #16
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97876538
Wibra kom ik echt nooit, zeeman eigenlijk ook zelden.
Ik ben zwaar hema-fan. Of h&m.

En als ik weer eens de geldpleuris heb mexx...

Maar ik kom er ook eerlijk voor uit dat verreweg het meeste van de meiden van de kringloop komt.
pi_97876554
Puck is net zo lang als bijv dottir en lena en elin volgens mij maar hij past vooral qua shirts prima in 62 nog. Maar wij hebben geen droger.

De nacht was bagger. We gaan dus maar weer terug naar het inbakeren iig 's nachts.

Het vele huilen van Puck, pijn met zitten nog steeds, drama met mijn werkgever. Het is nogal donkergrijs in mijn hoofd dus ik ga even afstand nemen van hier en met mezelf aan de slag. Ik haak over een tijdje wel weer aan hoop ik.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97876571
Fijn dat ze daar naar luisteren Tico, bij geen gehoor is het verder slapen.

Ik heb Yaro 1x in het rijdende mandje van de Wibra gezet. Hij was een beetje aan het mokken in de buggy, dus ging ik hem dragen. Toen dat te zwaar werd ging hij in het mandje en de kleding over de buggy. Hij heeft zijn ogen uit gekeken.
pi_97876591
Oh heel veel sterkte DML, goed dat je voor jezelf kiest. En als de tijd daar is, zien we je graag terug.
pi_97876629
quote:
Maar ik kom er ook eerlijk voor uit dat verreweg het meeste van de meiden van de kringloop komt.
Niks om je voor te schamen toch? Ik heb laatst een hele zooi kleding gekocht op de rommelmarkt waar de kledingstukken 20 cent waren. Zagen er nog mooi uit, ga ik echt geen 30 euro voor een shirtje betalen hoor.
pi_97876641
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:30 schreef As1981 het volgende:
Claudia, waarom probeer je het niet uit als je een klein stukje gaat wandelen. Als je denkt dat ze er wel aan toe is om uit de kinderwagenbak te gaan en ze er sterk genoeg voor is. Naar mijn idee zijn meiden gewoon fijner dan jongens.
Yaro was hier met iets minder dan 4 maanden uit de kinderwagenbak. We gingen naar CP en w.b. ruimte kwam dit beter uit. Dus ook eerst in de buurt geprobeerd en dat ging prima.
Omdat Ivan dan moet lopen. :+ En als mijn lief erbij is gaat Lena meestal in de draagdoek en Ivan in de kinderwagen. En de duowagen is een verhaal apart. Het zitje daarin is echt te breed voor een kindje dat nog niet zelfstandig kan zitten.
pi_97876656
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck is net zo lang als bijv dottir en lena en elin volgens mij maar hij past vooral qua shirts prima in 62 nog. Maar wij hebben geen droger.

De nacht was bagger. We gaan dus maar weer terug naar het inbakeren iig 's nachts.

Het vele huilen van Puck, pijn met zitten nog steeds, drama met mijn werkgever. Het is nogal donkergrijs in mijn hoofd dus ik ga even afstand nemen van hier en met mezelf aan de slag. Ik haak over een tijdje wel weer aan hoop ik.
Bovenlijf onderlijf kan ook nogal uiteen lopen :Y Amélie liep altijd qua broeken een maat achter op de shirts, ik gok dat Elin diezelfde kant uitgaat. Lange bovenlijfjes en korte pootjes :Y)

Meiske toch :* wat naar. Trek aan de bel bij je rechtsbijstand voor je werk en is het niet een idee om eea mbt huilen van Puck toch eens met de huisarts te bespreken?
Heel, heel veel sterkte, dat de lucht maar snel mag klaren voor je.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97876701
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat naar toch allemaal. Ik had je een veel mooiere eerste tijd gegund. Het komt weer goed, ik hoop zo snel mogelijk. :*
pi_97876709
Elin heeft alleen op onze slaapkamer 2 keer in de wandelwagen gelegen :D verder zit ze altijd in de doek :D en Amélie in de buggy of lopend, net hoe het uitkomt. Ik vind het voorlopig nog veel te gezellig met mn plakbaby om de wagen/buggy te overwegen voor haar :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97876765
Ik ga het zo wel weer een keer proberen, Ivan in de kinderwagen en Lena in de doek. Worst case scenario: Ivan wil niet meer in de kinderwagen en we zitten vast in de speeltuin. :')
pi_97876870
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga het zo wel weer een keer proberen, Ivan in de kinderwagen en Lena in de doek. Worst case scenario: Ivan wil niet meer in de kinderwagen en we zitten vast in de speeltuin. :')
oh ja dat hebben we hier ook wel eens gehad :')
dan wil Amélie per se zelf lopen. Of toch maar zitten, of toch maar lopen, of toch zitten, of zelf lopen en om de 10 meter op de grond gaan zitten }:| ja dat gaan we dus niet doen hè. Lopen is lopen en zitten is zitten, we gaan niet die wagen om de haverklap in en uit.
En ik wil met alle liefde van de wereld op Jamaicaans tempo naar de supermarkt als ze zelf wil lopen, dat vind ik helemaal niet erg, maar dat erin/eruit terwijl ik Elin voorop geknoopt heb enzo daar werd ik tuureluurs van. Hetzelfde als dat steeds op de grond gaan zitten, da gaat ze gewoon in de buggy. Resulteert vaak in luid protest en na een uitlegronde en meer gemopper is het dan met een paar minuten meestal weer okay en valt het kwartje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97876945
Ivan blijft gelukkig wel lekker in de kinderwagen zitten als hij er eenmaal in zit. Hij is alleen zo zwaar. }:| En onze kinderwagen is heel onhandig voor even snel erin-eruit. Eigenlijk is het nu alweer veel makkelijker dan het was toen Lena net geboren was. Hij kan nu veel beter lopen, valt niet meer de hele tijd. Hij loopt ook steeds vaker goed mee aan de hand en hij rent niet meer voortdurend alle kanten op.

Briljant plan: ik neem de duowagen en ringsling mee. Dan kan ik Lena in geval van nood even wegleggen zonder te hoeven klooien met opnieuw knopen. En de duowagen heeft een makkelijker zitje om Ivan snel in te doen.
pi_97876995
Vanaf welke leeftijd zou je een meerijdplankje/zitje voor Ivan kunnen overwegen?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_97877059
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:50 schreef wickie het volgende:
Vanaf welke leeftijd zou je een meerijdplankje/zitje voor Ivan kunnen overwegen?
Ah, hier ben je ook! Ja, zat ik ook net aan te denken. Zou nu best wel kunnen, denk ik. Misschien werkt hij niet altijd mee, maar toch. Ik vind het alleen wel jammer om Lena niet bij me te kunnen dragen, haha.
pi_97877069
soms is de oplossing heel makkelijk :s)

en over kleertjes nog even, t is natuurlijk wel al tot 80/86 wat daar ligt, dat scheelt, meeste mama's met kleine beebjes zullen niet tot zover vooruit de kast al vol hebben. Behalve Orea :+
Elin is iets langer dan Amélie was, en Amélie heeft ook een tijdje stil gestaan qua groei, als dat zo doorgaat hebben ze volgend jaar zomer misschien wel dezelfde maat :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97877096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, hier ben je ook! Ja, zat ik ook net aan te denken. Zou nu best wel kunnen, denk ik. Misschien werkt hij niet altijd mee, maar toch. Ik vind het alleen wel jammer om Lena niet bij me te kunnen dragen, haha.
Maar is zo'n plankje voor jezelf wel handig? Ik zie alleen maar mensen idioot scheef of in een soort poep-squad achter de wagen lopen dan omdat dat plankje in de weg zit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97877113
dat scheelt inderdaad Huup, ik had altijd 1 maat hangen (met af en toe een shirtje/broek wat groot of klein viel). De rest was netjes opgeborgen.
Nu hangt er 74/80. Maar eigen wordt 74 te klein, maar die grens moet ik nog door. Alhoewel ik over het algemeen 80 pak, omdat te kleine shirtjes hier ook niet aangetrokken worden.

Grotere maat heb ik nog niet liggen. Vind het leuk om steeds wat te kopen, dus we wachten geduldig af tot we weer mogen.
pi_97877115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:55 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Maar is zo'n plankje voor jezelf wel handig? Ik zie alleen maar mensen idioot scheef of in een soort poep-squad achter de wagen lopen dan omdat dat plankje in de weg zit.
Geen idee eigenlijk. Ik was van plan om ernaar te kijken.

wickie had nog een ander idee, namelijk Lena op de rug dragen. Dat kan ik wel met de Beco doen.
pi_97877161
Kan je dat alleen in de Beco? Ik wil dat vandaag uitproberen. Ik pak eigenlijk altijd de buggy omdat ik Yaro altijd op mijn rug doet als mijn man er is. Voorop vind ik echt niet meer fijn.
Ik ga vandaag kijken of ik hem al vast kan zetten en hem dan op mijn rug kan tillen. Dat gehannes met voorop zetten en dan naar achter schuiven is niet aan mij besteed.
pi_97877177
Momenteel krijgen wij veel 62/68, daar kunnen we denk ik 2 kindjes mee kleden, zoveel hangt er.
Er ligt ook al groter :o Omdat bijv. mijn schoonmoeder een broekje zo leuk vindt dat ze hem in 2 of 3 maten koopt. Gisteren kregen we van een oudtante ook al maat 80, met bijpassend shirtje maat 68 :|W
Maar goed, ze is dan ook al 84 (ze wilde snel op bezoek komen omdat ze bang was dat de kleertjes anders te klein zouden zijn voor Eva _O- )
pi_97877198
Nee, het kan niet alleen in de Beco, maar als het goed is kan het wat makkelijker in de Beco. :+ Ik geloof dat ik haar dan aan de voorkant erin kan doen en naar de achterkant kan schuiven. Had jij nou ook een Beco?
pi_97877237
Ja ik heb ook een Beco, maar dat schuiven vind ik dus helemaal niets. Ik had dan niet het idee dat ik controle had op dat nekje, ook al kan hij hem goed zelf houden. Maar ik ben een kneus in doeken en dragers hoor, dus het zal wel aan mij liggen.
pi_97877243
rugdragen is ook een optie ja :Y ik wil tzt mn double hammock weer oefenen. Jammer genoeg is het tegen die tijd winter en ik vind al die draagjassen zo lelijk :@
Achja Amélie heb ik ook tot 1 jaar voorop gedragen, daarna ging t niet meer ivm zwangerschap, dat moet nu langer kunnen.

As, mij lukte het met de boba prima alleen, met beco weet ik niet, moet te oefenen zijn toch?

hihi danic :D wel lief O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97877246
Maar in de verhouding lange benen, kort lijf komt dat helemaal goed Danic, over een maand of wat dan.
pi_97877256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:56 schreef As1981 het volgende:

Grotere maat heb ik nog niet liggen. Vind het leuk om steeds wat te kopen, dus we wachten geduldig af tot we weer mogen.
dat geduld heb ik echt niet :D ik ben een hamsteraar :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97877296
Ja dat oefenen gaat hopelijk vandaag gebeuren. Gisteren had Yaro echt zijn dag niet. Hij is vandaag een stuk gezelliger. Waar ik nu van baal is dat ik over 10 min weg moet naar de huisarts en hij nu lekker ligt te slapen.....
quote:
dat geduld heb ik echt niet :D ik ben een hamsteraar :')
Ik moet wel, het past anders niet in de kast (in ieder geval niet zoals ik wil dat het past)
pi_97877377
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:04 schreef As1981 het volgende:

Ik moet wel, het past anders niet in de kast (in ieder geval niet zoals ik wil dat het past)
I'll make it fit >:)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97877381
aha, hij is wakker. Ga hem snel aankleden en op pad.
pi_97877387
Nou 2 maten verschil is wel heel veel, maar wellicht kan het. Ach ze zijn goed te combineren met andere kleertjes, dus geen probleem.
Lekker is dat As, wil je weg, ligt ie eindelijk lekker te slapen.
Ik merk dat ik dat op kleiner niveau nog niet onder de knie heb. Mupje ligt hier nu ook nog heerlijk te slapen. Ze moet nog even in bad voor haar fles (anders komt echt alles eruit). Maar vaak is het zo dat als ze wakker wordt, ze ook nú de fles wil.
Maar om haar nu wakker te gaan maken.........
pi_97878435
Ik heb al dozen vol met 80, 86, 92 haha. Ik heb heel veel gekregen en het meeste is nog ook echt leuk ook. Of ik koop via Marktplaats. De kast ligt nu vol met 68 en 74. De 74 eigenlijk voor de sier, want ze zit nu pas goed in maat 68. Maar dan ben ik bang dat maat 74 ineens te klein is, dus leg ik het er maar vast in.

Ik houd van kleertjes kopen voor Amy O+ Het is makkelijker als voor mezelf. Dan moet ik weer passen enzo.

DML :* Ik hoop dat je snel weer kan inhaken hier.

Danic, wat ik dan wel eens deed was eerst een borst, dan badje en dan de andere borst. Geen honger maar ook niet zo vol dat alles eruit komt. Kan je dus niet een halve fles geven dan?
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:48:55 #46
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97878478
Leyla zit gewoon in maat 74. Broeken let ik op dat ik kan aansnoeren, maar qua benen heeft de dame het gewoon nodig. En truitje ook, anders zijn de mouwen te kort. Dan sla ik ze eigenlijk liever een keer om.
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:49:58 #47
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97878501
Kiran zit nu in 62, en ben vast bezig met verzamelen voor 68 en soms 74. Ik moet nog op zoek naar een leuke kringloop hier in de buurt (Vlaardingen).
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_97878506
Amy heeft korte armpjes en beentjes dus dat is altijd te lang :P Broeken in maat 74 zijn echt nog veul te lang en te wijd. Is Leyla dan zoveel langer/groter?
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:51:32 #49
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97878554
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:50 schreef Solagratia het volgende:
Amy heeft korte armpjes en beentjes dus dat is altijd te lang :P Broeken in maat 74 zijn echt nog veul te lang en te wijd. Is Leyla dan zoveel langer/groter?
Gewoon gemiddeld denk ik.. 74 is een maat die echt wel hoort bij 9 maanden ;)...
pi_97878591
Haha ja ik bedoelde ook groter dan Amy :P
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:53:14 #51
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97878609
Vrijdag gaan we wegen trouwens... Moest een keer extra terugkomen omdat het lijntje zou buigen..

Anyway, vrijdag ff snel vragen of ik me zorgen moet maken om het zweten van Leylaatje, waar ik op moet letten als het slechter zou gaan...
En in juli maar eens vragen of we gewoon op vakantie kunnen... Ik weet het ziekenhuis in frejus wel te vinden en het is een prima ziekenhuis, maar liever niet zeg maar.
pi_97878646
Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen Tico. Vervelend zeg dat ze zweterig is, hopelijk is het gewoon van het warme weer ofzo. Wat denk je zelf? Wanneer gaan jullie op vakantie? Eind van de zomer toch?

Amy is morgen alweer 10 maanden.
pi_97878762
Bah Tico ik vind t zo naar -O- idd maar even goed navragen en hopelijk is het helemaal niets.
En mocht je toch op vakantie gaan, dan maar even een vertaald medisch paspoort voor Leyla meenemen denk ik?

@J-net in 's-gravezande zit een grote kringloopwinkel. Ik heb alleen niet heel erg op de kleding daar gelet moet ik eerlijk zeggen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:00:27 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97878861
nou ja.. het is dat anderen het opeens begint op te vallen, dus dan ga ik me ook weer zorgen maken. En dat is stom.
pi_97878932
Balen dat het minder lijkt te gaan Tico!

Hopelijk gaat t snel beter met jou en Puck DML, en zien we je hier snel terug!

Ilse zit nu net in 74. Ze is 71 cm dus dat kan wel kloppen. Ze zit qua lengte op de +1 lijn, Gewicht daar iets onder.
Ik heb nog wel wat 68 in de kast liggen wat groter valt. Maar pak toch het meeste 74.
*poef* nu is het weg
pi_97879244
Voor mijn kind hier als schooier te boek staat: meer te groot dan te klein hoor! Te klein eigenlijk alleen als we echt geen afscheid kunnen of willen nemen.

Sterkte DML. Hoop dat jullie snel weer terugkomen omdat het beter gaat.

Dottir is nu gek van haar eigen voeten. Zielig, want ze perst zo haar maag leeg als ze zich dubbel vouwt om ze te pakken :)
pi_97880432
Dat spelen met je voeten is leuk, maar je maag leeg persen klinkt dan inderdaad weer minder Vanyel.

Morgen alweer 10 maanden Sola, over 2 maanden is je kleine mup gewoon al weer een jaar (ik ben heel hard in de ontkenning, nog 8 dagen en dan is Yaro ook 10 maanden)
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:43:19 #58
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97880451
kap eens.. Ik heb nog een kleine baby hoor. Nog 12 weken en dan is ze jarig.
pi_97880471
Goed dat je het gaat navragen Tico, waarschijnlijk zal het niets zijn, als andere je er op moeten wijzen en jij je dan pas zorgen gaat maken. Volgens mij voel jij dat soort dingen altijd goed aan m.b.t. je eigen kindjes.

En ook nog maar 12 weken? Dat gaat veel te snel bij jou hoor....
pi_97880903
J. zit in 74/80. Bij een lengte van 72 cm en ruim 8 kilo. Broeken maat 74 moeten soms een stukje omgeslagen worden maar meestal past het prima! En tis vaak 80 van bovenkleding, mijn kleine spekkie O+
En hier vooral hema. h&m, v&a en mp.

Dat zweten is hier ook Ticoo, J is natuurlijk niet bekend met hartproblemen maar ik moest toch wel meteen aan Leyla denken. Hier is het gewicht ook wat afgenomen en het transpireren valt andere nu ook op. Aangezien ik een ook ruisje op mijn hart heb donderdag ook maar even naar het inloop-spreekuur!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_97881519
Femke is alweer 11 maanden en zit in maat 80. Afgelopen zondag was ze ook enorm aan het zweten in de auto, ze had alleen een korte romper aan, maar goed dat lag aan het weer. Ben blij dat als we op vakantie naar Frankrijk gaan een auto met airco hebben.
pi_97881713
Mijn mup heeft net 150cc gedronken :o
Ze komt nooit verder dan 100. 110 is wel de max.
Maar ik had dus 110 gemaakt en dat ging op, daarna nog 50 bijgemaakt en daarvan heeft ze 10 laten staan.
Vreetzakje O+
Maar daarna wel even heel hard huilen/krijsen dus of het nou wel zo goed gevallen is........
Maar dat was maar 5 minuutjes ofzo.
pi_97881956
Go Eva *O* . Hopelijk was het niet te veel voor haar,
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:26:41 #64
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97882112
meer zwetende kindje... dat doet mij goed..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 12:28:49 #65
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97882192
Als het je nog meer geruststeld Tico, ook geert heeft met dat warme weer liggen zweten. dat lijkt me iets doodnormaals en ja, jij maakt je natuurlijk al gauw extra zorgen ivm haar hartje. Daarom moet je, als jij dat graag wil, gewoon aan de bel trekken bij de ha/ka. Niets fijners dan even de geruststelling uit de mond van een specialist te horen toch? :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:41:13 #66
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97882615
Nou ja, ik heb ook niet echt het idee dat ze minder drinkt... Ze drinkt al gewoon weinig, dus minder zou ik zeker moeten merken aan de luiers en daarvan krijg ik er nog steeds wel minimaal 4.
Ik heb ook niet het idee dat ze meer slaapt of duffig is, dus het zal wel loslopen.

Meestal als de afspraak eraan zit te komen maken we ons wat extra druk, en als de afspraak weer is geweest en we staan binnen 10 minuten buiten dan kunnen we er weer wat maanden tegenaan.
pi_97883822
En zo is het helaas altijd aanwezig, als het niet op de voorgrond is dan is het op de achtergrond. :{ Het is je vast al vaak gevraagd, Tico, maar is al bekend wanneer ze het probleem willen fixen?
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:20:48 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97884003
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
En zo is het helaas altijd aanwezig, als het niet op de voorgrond is dan is het op de achtergrond. :{ Het is je vast al vaak gevraagd, Tico, maar is al bekend wanneer ze het probleem willen fixen?
Nee, als ze er geen last van heeft dan kunnen we wachten of het vanzelf dichtgaat... Kleine gaatjes hebben vaak de mogelijkheid om vanzelf dicht te groeien en Leyla is een randgeval.
Als ze opeens achteruit zou gaan dan zullen ze waarschijnlijk gewoon gaan opereren. Medicatie om de symptomen tegen te gaan gebruiken ze vooral bij jonge kindjes die nog moeten groeien, maar als een kind last heeft opereren ze vaak rond de eerste verjaardag (daarom is het een soort mijlpaal denk ik).
Als het gaatje niet dicht groeit en ze heeft er geen last van blijft ze onder controle, maar dan komt er hoogstwaarschijnlijk wel een operatie, maar pas als ze ouder is. Omdat het gat simpelweg te groot is om te laten zitten, het zou ervoor zorgen dat het hart dan op is met 40 tot 60 jaar.
pi_97884298
Hoewel de onzekerheid misschien niet fijn is klinkt dit wel weer goed!

Willen ze vooral wachten met een eventuele operatie omdat ze het lijf zelf een kans willen geven om het dicht te laten groeien? Of heeft het ook iets te maken met narcose bij kinderen?

Wat voor soort symptomen zou ze eigenlijk kunnen ontwikkelen?
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:30:22 #70
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97884367
DML :* neem de tijd voor je herstel.

Ik heb heel veel gelezen. O.a. over verlatingsangst. Nathan heeft er ook veel last van. Verder, te veel om op te noemen, sorry :@ .
Mereltje fijn te lezen hoe het met Femke gaat.

Nathan is een kleine dondersteen, kruipt continu naar kasten om er dingen uit de lades te halen. Hier in de woonkamer hebben we een kast met zware lades. Die opent hij een paar cm, stopt zn vingers ertussen, duwt er met zn andere hand tegenaan :X een paar keer per dag brullen dus :')
pi_97884450
Oh pessie, rot is dat! Voor wat het waard is: Ivan leerde het gauw genoeg af. En dat gaat nu eigenlijk nog steeds zo. Hij is een paar keer van de kinderstoel gekletterd maar nu doet hij dan eindelijk voorzichtig genoeg. :')
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:43:03 #72
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97884868
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Hoewel de onzekerheid misschien niet fijn is klinkt dit wel weer goed!

Willen ze vooral wachten met een eventuele operatie omdat ze het lijf zelf een kans willen geven om het dicht te laten groeien? Of heeft het ook iets te maken met narcose bij kinderen?

Wat voor soort symptomen zou ze eigenlijk kunnen ontwikkelen?
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:45:14 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97884951
Waarvan Leyla dus duidelijk de volgende dingen heeft: groei, adem, nu dan zweten. Toen ze jonger was kon ze ook helemaal grauwig worden en blauwe lippen enzo, naar gezicht. Maar dat heb ik al een poos niet gezien.
pi_97885027
Hopelijk blijkt het vrijdag met de groei goed te zitten. Dat is dan weer een zorg minder.

Zou je het niet een fijn idee vinden als ze die operatie gewoon doen? Of sta je daar heel blanco in?
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:48:13 #75
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97885070
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
Hopelijk blijkt het vrijdag met de groei goed te zitten. Dat is dan weer een zorg minder.

Zou je het niet een fijn idee vinden als ze die operatie gewoon doen? Of sta je daar heel blanco in?
Dat is moeilijk!
De ene kant heb ik inderdaad zoiets van opereer maar dan zijn we ervan af. En aan de andere kant wil je helemaal niet dat jouw baby een dusdanige operatie moet ondergaan...
Het is heel dubbel.
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:51:11 #76
259886 pessie
pi_97885203
Tico, ik hoop dat vrijdag de groei goed is. Het zou toch wel heel mooi zijn als het gat uit zichzelf dicht zou gaan.

Claudia, gelukkig dat hij het af kan leren! Hij kruipt ook steeds naar onze kledingkast om de laadjes te openen en alles eruit te halen, voordeel daarvan is dat ik nu een hele georganiseerde sokkenla is (als alles er toch al uit is kan alles er net zo goed weer netjes in :') ). Ik zet hem consequent in de box als hij iets doet wat niet mag en zeg ook dat het niet mag, ben benieuwd hoe lang het duurt. Vraag me ook af hoe lang mn planten het overleven om bijna dagelijks op de grond te worden gegooid :') .
pi_97885225
Ja, kan ik me voorstellen, Tico. Het lijkt me heel rot voor je dat je voortdurend alert moet zijn op haar groei. Maar aan de andere kant: dat is vooral rot voor jou. Als zij goed groeit en het verder goed maakt is juist een operatie weer heel belastend voor haar.
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:55:03 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97885359
Nou ja... ik ben niet zo heel alert meer op het groeien.. Ik ga niet extra wegen of zo.. Nu vond het cb dat nodig dus ga ik wel, maar ik ga dus neit naar de weekuurtjes, gewoon omdat je dan bezig blijft.
pi_97886475
Dan wordt je gedwongen om er elke week aan te denken enzo. Ik hoop dat de groei vrijdag gewoon weer goed is en de juli-afspraak ook. Dan kan je er weer een paar maanden tegen aan.

Misschien een beetje een rare vraag, maar moeten jullie kinderen (die bijvoeding krijgen) ook zo persen bij het poepen? En welke kleur en dikte is de ontlasting? Ja ik weet smerige vraag, maar ik vraag me af wat er normaal is.

Oh en nadeel dat Amy nu zelf eet. Ze pakt alle kruimels en stofjes van de grond om op te eten :Y)
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:24:35 #80
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97886583
Ja Leyla moet soms best ff persen ja.. Dan loopt ze rood aan, het liefst tijdens het eten.
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:33:11 #81
259886 pessie
pi_97889338
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:21 schreef Solagratia het volgende:

Misschien een beetje een rare vraag, maar moeten jullie kinderen (die bijvoeding krijgen) ook zo persen bij het poepen? En welke kleur en dikte is de ontlasting? Ja ik weet smerige vraag, maar ik vraag me af wat er normaal is.

Oh en nadeel dat Amy nu zelf eet. Ze pakt alle kruimels en stofjes van de grond om op te eten :Y)
Geen rare vraag. Nathan perst ook, en soms heeft ie opeens een dunne luier. En de kleur hangt af van wat hij gegeten heeft. Als hij boontjes heeft gehad is het heel donker, als hij broccoli heeft gehad is het een beetje groenig met stippeltjes erin en als hij worteltjes heeft vind je die herkenbaar terug. (Nathan en Rapley is bij worteltjes hap-slik-weg :') ).
Hm, ik krijg vandaag een olvarit-luier vermoed ik :r . Ben ik gek of vinden jullie olvarit-luiers ook zo stinken?
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:48:55 #82
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97889950
Nou ze ruikt niet bepaald naar bloemetjes nee.
pi_97890434
Bah. Ik bel om 3 uur naar huis om te zeiken over werk (hoera kolftijd), is Dottir op de achtergrond ontroostbaar aan het krijsen. Mijn zelden huilende meisje :( Blijkbaar steeds na 1 of 2 slokken een verslikgeluid en gekrijs. Opgehangen omdat vrouw niet verder kon, spuugde ze opeens enorme bellen melk (ik kan me er niet veel bij voorstellen) en daarna werd ze wat rustiger. Zo zielig.
Het enige goeie is dat ik vervolgens wel 40cc meer kolfde dan normaal ;)
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:08:34 #84
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97890854
Zal wel dwars hebben gezeten. Arme dottir.
pi_97891161
Agossie Vanyel dat is ook niet leuk om op de achtergrond te horen :{

He Pessie, herkenbaar haar die lades opentrekken. Hier gaan alle boeken onderin de kast eruit. Ze is nu echt bezig met herhaling, blokken in de doos en er weer uit en maar doorgaan. We zijn net even pasfoto's wezen maken voor Femke haar id-kaart. Ze zijn leuk geworden. Ik dacht laat ik het nu maar doen want straks is het veel te druk om het gemeentehuis vanwege de vakantie die er aan komt. Verder is ze nu aan het keten in bed en wordt haar tweede slaapje steeds lastiger lijkt wel. Maar vanochtend heb ik heerlijk uitgeslapen tot 08.30 *O*

Tja en poep, dat wisselt inderdaad enorm, dan weer dik dan weer dun en anders qua kleur. Als we stukken wortel ofzo geven dan die je die goed terug in haar poep :D
pi_97892863
Fijn dat Femke het zo goed doet Mereltje.

Tico, het blijft dan inderdaad altijd in je achterhoofd. Of dat ooit helemaal zal verdwijnen. Waarschijnlijk is het niet vergelijkbaar, ik weet er het fijne niet van, maar mijn broer heeft ook een ruisje. Dit was klein en zou vanzelf dichtgroeien. Ik weet dat mijn ouders en broer op een gegeven moment niet meer gegaan zijn voor controles omdat mijn broer het heel naar vond en het beeld niet veranderde, hij had er geen last van.
Toen hij een paar jaar terug (hij woonde toen al op zichzelf) ergens last van had, koppelde mijn moeder direct terug over de ruisje. Dus ondanks dat hier nooit over gesproken wordt, omdat het eigenlijk niet aan de orde is, zit het altijd nog ergens bij mijn moeder in haar achterhoofd.

Pessie, laden opentrekken is inderdaad heel herkenbaar. Mag in vragen waarom je hem in de box doet als hij dat doet. Is dan om af te leiden of om te straffen? Ik las het nu als laatste, maar dan zou hij de box gaan herkennen als niets naars toch? Als je het zo toepas uiteraard. Gewoon nieuwsgierig hoor.

Sola, persen gebeurd hier ook. Ik moet er altijd zo om lachen. Meestal gebeurd dit tijdens de lunch. Hoe de ontlasting is, wisselt. Meestal is het dunnig en vraag ik me altijd af wat hij dan moest persen, soms is het een drol. Kleur hangt inderdaad af van het eten de avond ervoor.

Naar he Vanyel, je meisje horen huilen en niets kunnen doen. Wel fijn dat je dan een extra opbrengst heb gekolft.

Hier bezig geweest met de Beco. Heb eerst filmpje bekeken op youtube. Daar lijkt het allemaal zo soepel te gaan. Die kinderen blijven ook allemaal zo braaf stilzitten. Voordat ik de poging kan doen om er voor te gaan zitten om hem op mijn rug te zetten zijn we minstens 15 min verder.
Maar toen hij eenmaal zat was het wel oke. Ik hoorde tevreden geluiden achter me, en heb zelfs gevoeld dat hij af en toe zijn hoofd neerlegde.

Nu is hij bekaf na het spelen met zijn neefjes. Hij was binnen 5 min vertrokken, dat gebeurd hier zelden.
pi_97893634
As1981 leuk spelen met neefjes en nu lekker slapen. Het is jammer dat ik hier nog niet zoveel kleintjes in de buurt heb waar Femke mee kan spelen. Mijn beste vriendin heeft een kleintje van 2,5 jaar maar zit in een andere fase. Binnenkort krijgt ze er wel een kleintje bij en mijn zus ook dus weer meer speelvriendjes voor Femke.

Oja even pasfoto spammen hoor, omdat het kan ;)

Luisteren jullie ook wel eens stiekum mee via de babyfoon naar je vriend/man als deze de kleine naar bed aan het doen is, boekje voorlezen of boven met haar op de kamer een luier aan het verschonen is en aan het spelen is met haar.. ik lig nu weer in een deuk, ze is wakker :z :z :z
pi_97893685
Moet je een krentenbol geven Sola, zitten er gewoon hele krentjes in de luier :+
Fijn dat ze zo goed eet de laatste tijd!
Olvarit of vers, poep blijft poep en stinkt hetzelfde.

Hadden je ouders hem er niks over verteld As?? Ik zou het toch wel af en toe laten controleren, iets met het hartje vind ik zo eng.

Mereltje, wat is ze groot!!!!
pi_97893940
Ja vroeger wel hoor, maar wat ik begreep was dat het steeds een strijd was en dat toen hij oud genoeg was, zelf de keuze gemaakt heeft niet meer te gaan. Mijn ouders hebben dat denk ik geaccepteerd omdat er eigenlijk nooit een verandering in was.

Wat een onwijs leuke foto Mereltje. Ze straalt gewoon!!!
Hier heb ik ook weinig kindertjes hoor waar hij mee kan spelen. En hij vind kinderen zo leuk. Dus doe ik mijn best om regelmatig bij hen op bezoek te gaan. Maar zij zitten vaak op de camping en ik heb het ook druk met werken. Maar we doen ons best. Daarom vind ik het ook leuk dat ik de 18de ga meeten. Ben heel benieuwd hoe Yaro daar op reageer.

Ik geef Yaro nooit een krentebol, maar wel rozijntjes. Die heb ik dan weer niet in zijn geheel terug gezien moet ik zeggen.
pi_97895654
Oh Femke! O+

Tico, Anne is sinds half april ook behoorlijk aan het zweten. Eerst was het natuurlijk heel warm, maar ze doet het nu ook als het helemaal niet zo warm is. Als ik haar de fles geef, is haar hoofdje daarna echt kletsnat en ook in bed zweet ze. Ook slaapt ze bovengemiddeld veel vind ik. Ik wist eigenlijk niet dat dat zweten met een hartafwijking te maken kan hebben... ga er de volgende keer op het CB dus ook nog maar even extra naar vragen.

Al die poepverhalen, haha! Anne poept sinds ze 's ochtends pap krijgt standaard drie keer per dag. Redelijk vaste substantie, maar verder geen bijzonderheden eigenlijk.

DML, wat vervelend dat het niet zo lekker gaat. Goed dat je even voor jezelf kiest, maar je mag hier ook best over minder leuke dingen posten hoor. Ik snap trouwens wel dat je dat liever niet doet, in mijn donkergrijze periode was ik hier ook een stuk minder te vinden.
pi_97896150
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:09 schreef Mereltje het volgende:
Luisteren jullie ook wel eens stiekum mee via de babyfoon naar je vriend/man als deze de kleine naar bed aan het doen is
Nooit stiekem ;)
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:23:18 #92
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97896806
DML even een dikke kus voor jou /:*

Wat een O+ pasfoto , al zo volwassen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97899097
Wat een leuke pasfoto van Merel!

Arme Dottir die zo aan het huilen was. Naar is dat toch, als het eten dwars zit.

Nog even een reactie op de poepverhalen. Bij Amy is het altijd heel donkergroen en dik. Net klei, het brokkelt ook wat. Soms is ze heel lang aan het persen en dan ligt er net een klein hoopje en later weer een klein hoopje. Sorry voor de details :P Eerst was dat duidelijk als ze gluten had gehad, dan was het zo. Maar nu is het steeds zo terwijl ik de tarwepap achterwege laat. Dus ik vraag me af of het dan iets is wat bij haar hoort of dat ze nog meer dingen heeft waar ze niet tegen kan.

Amy besloot om vandaag maar 1 slaapje te doen. Dus ze was om half een wakker. Om half 7 in bed gelegd en ze ging gelijk slapen. Misschien is ze daar ook wel mee bezig, om naar 1 slaapje te gaan. Zul je zien dat het morgen weer anders is :P
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:13:21 #94
259886 pessie
pi_97902413
Wat een leuke foto van Femke!

Nathan gaat in de box omdat ik hem dan uit de situatie haal, ik eventjes kan afmaken waar ik mee bezig was terwijl hij niets kan slopen (behalve mn plantjes) en omdat hij dan weet dat als hij iets niet mag hij eventjes de box in gaat. Ik kan hem moeilijk op de gang zetten, vind ik hem echt nog te jong voor. Verder zit hij ook sowieso 2 a 3 keer per dag gewoon in de box, boekjes lezen, spelen met het activity center e.d.

Ik breng Nathan altijd naar bed, maar manlief speelt wel heel schattig idd wanneer hij een luier verschoont. Badderen afluisteren is ook zo een!
pi_97902709
Wat een mooie foto van femke
En dottir zo aan het huilen wat sneu en moeilijk dat je haar hoort en niet kan troosten

Hier vandaag huisbezoek van het cb gehad ze bleef wel 2 uur :o
En onze kat heeft geen stress volgens de therapeute maar wat dan wel?
pi_97902901
Ik denk dat Ivan het zelfs nog niet zou begrijpen, de box als strafmaatregel. Hij zou er hooguit heel boos en gefrustreerd van raken, en nog steeds niet begrijpen wat er nu is.

Vanyel, hoe is het nu met jullie meisje? Voelt ze zich al beter?

Sola, je omschrijving van de poep klinkt ook als de poep die we hier nog steeds hebben. Volgens mij is het gewoon prototypische vastvoedselpoep?

Mereltje, wat een ontzettend goed gelukte pasfoto! Mooi. Femke is een leukerd. O+

F_r, heel rot van je kat, maar hoe is het nu met je meisje?
pi_97903032
Ik ben toch begonnen om wat kleine veranderingen door te voeren. Ik heb Lena iets langer wakker gehouden overdag en ik heb haar niet in slaap gevoed om 19:00 uur maar zelf in slaap laten vallen.

Hoeveel slapen de andere baby's van ongeveer Lena's leeftijd overdag?
pi_97903344
Claudia, ze krijgt amper vast voedsel binnen. Voornamelijk melk en pap en glad gepureerd fruit, was dat bij Ivan ook zo?

Stomme fokwet. Ik heb er een uur naast gezeten en toen heb ik J. ernaast gezet. Ze is ook zo boos, valt niet tegenop te troosten. Ik mag niet aan haar zitten, ze duwt me steeds weg.
pi_97903550
Nee, Ivan at stukken fruit en groente en vanaf 7 maanden ookal brood. Ik herken alleen de substantie die je omschrijft, dat dikke klei-achtige waarbij soms het een en ander brokkelt. En Ivan had ook vaak dat hij even moest drukken en dat het in fases eruit kwam. Dat komt nog steeds voor.

Nou ja, in wat je omschrijft zie ik dus op zich niks opmerkelijks. Hoe zou haar poep dan moeten zjin volgens de kinderarts?
pi_97903594
Ik heb trouwens een bloekhekel aan brokkelpoep. Je blijft maar bezig met schoonmaken en alles komt eronder. }:| Ik geniet nog van Lena's borstvoedingspoep. :+
pi_97903749
Brokkelpoep ken ik gelukkig niet :D

Hoeveel slaapt Lena dan Claudia? Anne is wel een paar maanden ouder, dus da's vast niet echt te vergelijken, maar die slaapt nog wel zo'n 17 uur per dag!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 20:37:31 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97903916
wat een lekkere bolle toet heeft Femke zeg O+

ik heb een heerlijke plakbaby op 't moment O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_97904095
Ze was vandaag telkens 2 uur wakker tussen slaapjes in en heeft 3 keer geslapen. Dat komt er dus op neer dat ze 6 uur wakker is en 18 uur slaapt.

Lieve foto, DJMO!
pi_97904715
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, hoe is het nu met jullie meisje? Voelt ze zich al beter?
Mja, ze voelt zich wel beter, maar volgens mij niet helemaal goed. Ze heeft vanmiddag een paracetamol gehad, daarna was het krijsen over maar toen ik thuiskwam keek ze nog steeds lodderig uit haar ogen en ze ziet er niet helemaal patent uit. Maar ze slaapt wel goed, dat is altijd fijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben toch begonnen om wat kleine veranderingen door te voeren. Ik heb Lena iets langer wakker gehouden overdag en ik heb haar niet in slaap gevoed om 19:00 uur maar zelf in slaap laten vallen.

Ik roep altijd 2 uur wakker 2 uur slapen, maar in de praktijk slaapt ze vaker een kleine anderhalf uur. Dan is ze dus 2,5 uur wakker. Dat slapen is rond 9, rond half 1, rond 4 als ze thuis is. Op het kdv kan ik er geen peil op trekken, dat is altijd heel anders. Dan gaat ze na haar avondmaaltje naar bed, zo tussen 6 en 7. De nacht had ik het laatst al over, rond 22 en 3 een voeding en om half 7, 7 uur op.
pi_97904963
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 8 juni 2011 20:24 schreef Claudia_x het volgende:

Ff via mobiel
J. Is van 22jan. Weekje jonger toch?
Tussen 6:00 & 7:00 fles,daarna weer t bed in tot ong.10:00.
Aankleden,in box ofzo,fles etc.
Ong 11:30 naar bed tot ong.14:00 dan wakker tot ong.16:00 en dan uurtje slapen tot ong.17:00 en dan wakker tot ong.18:30/19:00 naar bed,22:30 wakker maken voor fles en weer slapen.
pi_97905244
Zo, dan slaapt die van jou wel heel veel, het-is-mij! Ivan was ook zo'n slaper. Lena slaapt overdag ook wel goed, en 's nachts als ik haar maar voed. :+ Maar ik merk wel dat ze veel beter lang wakker kan blijven dan Ivan indertijd.

Lena is net weer wakker geworden. Dit gebeurt de laatste tijd elke avond: naar bed en dan 45-60 minuten later wakker worden. Ik hoop dat we het op kunnen lossen door verduisterende gordijnen te gebruiken.
pi_97905484
Ja t.sliep nauwelijks overdag dus dit is ff wennen haha
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:06:00 #108
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97906028
Brokkelpoep? :o
ik ken wel brokkenpap :+ lang leve piet piraat :')

Poepverhalen buh praat me dr niet van. Ik kan het nog steeds niet goed losgekoppeld van elkaar zien. Elin poept nog steeds niet veel, een paar vegen in de luier, een paar luiers per dag, en eens per paar dagen een luier vol waar ze dan ook wel haar best op moet doen. Maar ze poept al 2 keer zo lang als Amelie nu :D dus yay for that. Ik moet het maar es loslaten.

Slapen, ik heb geen flauw idee. Vanaf een uur of 10 tot een uur half 7 sowieso, met her en der een voeding. Maar overdag verschilt het per dag.

Vanyel wat sneu dat je meisje zo ziekjes is. Beterschap :*

Femke wat een leuk ding ben jij O+ O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97906104
En j. Doet dit ook ong sinds 1a2 mnd zo,die heeft net als zn broer de eerste paar mnd wat gehuild.
De start van hun waren niet makkelijk.
J.bleek last van reflux en kma te hebben.
pi_97906228
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:06 schreef huuphuup het volgende:
Elin poept nog steeds niet veel, een paar vegen in de luier, een paar luiers per dag, en eens per paar dagen een luier vol waar ze dan ook wel haar best op moet doen. Maar ze poept al 2 keer zo lang als Amelie nu :D dus yay for that. Ik moet het maar es loslaten.
Klinkt als Lena's poep!
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:20:18 #111
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97907200
oh en sola geef je Amy ook brood bijvoorbeeld? of gaf je alleen die tarwepap als glutenbron?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 21:26:01 #112
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97907709
Geert duimde toch zo graag?? hij is z'n duim ineens kwijt, en kan 'm niet meer vinden -O- hij ligt nu met speentje in de wipper naast me. wel met z'n handje op z'n speen, maar het lijkt wel alsof hij te lui is om z'n duim naar z'n mond te brengen. hij is sowieso pieperig de laatste dagen vind ik :')

pi_97908453
Ik gaf af en toe brood of een koekje. Maar daar likte ze alleen aan. Of sabbelde ze op, maar kreeg niet echt happen binnen.

Ja die poep is lastig schoonmaken. Het is echt net van dat klei Play-doh ofzo? Sowieso is het een uitdaging om haar luier te verschonen. Ze houdt haar benen dan heel stijf.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:38:14 #114
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97908579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:36 schreef Solagratia het volgende:
Ik gaf af en toe brood of een koekje. Maar daar likte ze alleen aan. Of sabbelde ze op, maar kreeg niet echt happen binnen.
ah okay, ja hmm vreemd hoor. Ik ben heel benieuwd wat er uit Amy's uitslagen komt en ik hoop voor jullie dat het gewoon positief is en allemaal bergopwaarts gaat enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97908709
Ik ben ook heel benieuwd. De ene keer denk ik dat er niets aan de hand zal zijn en de andere keer dan ben ik bang dat er toch iets is. Maar goed, als ik zeker weet dat het geen gluten zijn dan kan ik ook weer met een gerust hart brood geven.

Maar zodra ze gluten binnenkrijgt, zoals met die tarwepap, dan eet ze zo weinig de rest van de dag. Maar goed, 20 juni dan weet ik het.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:45:08 #116
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97909098
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:39 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd. De ene keer denk ik dat er niets aan de hand zal zijn en de andere keer dan ben ik bang dat er toch iets is. Maar goed, als ik zeker weet dat het geen gluten zijn dan kan ik ook weer met een gerust hart brood geven.

Maar zodra ze gluten binnenkrijgt, zoals met die tarwepap, dan eet ze zo weinig de rest van de dag. Maar goed, 20 juni dan weet ik het.
Is er een biopt genomen dan? Of alleen bloed geprikt?
Mocht je gelijk stoppen met gluten geven?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97909456
Er is bloed afgenomen. Biopt kan pas met een bepaalde leeftijd. Dus nu kunnen ze alleen kijken of ze antistoffen aanmaakt, maar doet ze dat niet dan is er ook niets aan de hand.

Ik mocht gelijk stoppen met de gluten tot we de uitslag hadden. Maar ik heb me er nog niet heel strikt aan gehouden (omdat ik ook nog twijfel) dus wel af en toe een korstje brood, maar niet meer de tarwepap.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:56:36 #118
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97909919
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:49 schreef Solagratia het volgende:
Er is bloed afgenomen. Biopt kan pas met een bepaalde leeftijd. Dus nu kunnen ze alleen kijken of ze antistoffen aanmaakt, maar doet ze dat niet dan is er ook niets aan de hand.

Ik mocht gelijk stoppen met de gluten tot we de uitslag hadden. Maar ik heb me er nog niet heel strikt aan gehouden (omdat ik ook nog twijfel) dus wel af en toe een korstje brood, maar niet meer de tarwepap.
ah okay, nouja omdat je anders misschien eventueel weer zit met een glutenbelasting enzo. Dan moet je weer een paar weken (of was het maanden?) gluten gaan geven omdat er anders niets meer met het biopt te zien is.

Hoe dan ook, jij ziet je meisje natuurlijk en hoe ze reageert, gluten helemaal elimineren kan altijd nog. Ik ken je gevoel wel hoor, eerst maar eens zekerheid voordat je allerlei toestanden gaat uithalen en ingewikkeld gaat lopen doen terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.
Nog anderhalve week :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97910473
Ja ik ben al eerder gestopt met gluten omdat ik vond dat ze er net zo op reageerde als op de koemelk. Maar op 1 april heb ik met de KA afgesproken om gluten te geven zodat we 9 mei de bloedtest konden doen, anders was er sowieso niets te zien. Dus in die tijd gluten gegeven en het was echt een drama met eten. Zo weinig. Na de bloedtest in overleg met de diëtiste gestopt en sinds ze weer helemaal opgeknapt is van de buikgriep eet ze haar pap op, drinkt ze haar flessen leeg en eet ze ook groente e.d. Nou ja ik ben in elk geval blij dat ik een hot line heb met de diëtiste, dat is zo fijn. Ook echt een leuk mens.

Wat heb jij nu allemaal uit je dieet gehaald? Melk, soja ei? (daar is Amy ook op geprikt)
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:12:28 #120
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97911187
Claudia, Eline is een week ouder dan Lena (vandaag precies 5 maanden) en slaap ook nog best veel.

Schema (ong, door haar zelf bepaald)
7 uur - wakker voor de dag
9 uur - piepen, dus weer naar bed en ze slaapt dan vaak lang tot 11.30
wakker tot een uur of 13.00 en dan weer lekker slapen tot ong 15 uur.
Wakker tot 17.00 en dan weer een uurtje slapen.
Tussen 20.00 en 21.00 gaat ze slapen tot de volgende dag.

Ze slaapt dus zo'n 16-17 uur per dag

soms slaat ze het uurtje rond 17 uur over, maar dan is ze 's avonds eerder moe en gaat dan vaak een uurtje eerder naar bed
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:16:33 #121
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97911540
Ik vind het slapen ook vrij normaal hoor. Leyla sliep ook veel toen ze jonger was. Zelfs nu nog slaapt ze 3x per dag en 12 uur per nacht. Ik denk dat ik al met al voor de dame rond de 16 à 17 uur uitkom.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:16:47 #122
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97911565
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef Solagratia het volgende:
Ja ik ben al eerder gestopt met gluten omdat ik vond dat ze er net zo op reageerde als op de koemelk. Maar op 1 april heb ik met de KA afgesproken om gluten te geven zodat we 9 mei de bloedtest konden doen, anders was er sowieso niets te zien. Dus in die tijd gluten gegeven en het was echt een drama met eten. Zo weinig. Na de bloedtest in overleg met de diëtiste gestopt en sinds ze weer helemaal opgeknapt is van de buikgriep eet ze haar pap op, drinkt ze haar flessen leeg en eet ze ook groente e.d. Nou ja ik ben in elk geval blij dat ik een hot line heb met de diëtiste, dat is zo fijn. Ook echt een leuk mens.

Wat heb jij nu allemaal uit je dieet gehaald? Melk, soja ei? (daar is Amy ook op geprikt)
melk, soja en ei ben ik mee begonnen en daar is vis/schaal/schelp, varkensvlees en noten/pinda's aan toegevoegd.
Ze is nu pas rustiger, na uitbreiding van het dieet maar t is nog niet duidelijk waar dat aan ligt. T kan natuurlijk ook toeval zijn. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ik dat laatste allemaal weer probleemloos kan toevoegen strakjes, het lijkt me sterk dat ze erop reageert via de borstvoeding. Maar goed, voor de volledigheid en de duidelijkheid maar even zo.

Al mis ik mn boterham pindakaas wel :+

De kinderarts vond een bloedtest voor Elin niet zinvol (ik ook niet voorlopig) de provocaties waren een belangrijkere indicator. Amelie is wel getest via bloedtest maar daar kwam niets bijzonders uit (gelukkig!) maar die was al anderhalf bijna toen er geprikt werd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:18:44 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97911705
Gluten komen wel in de borstvoeding, maar zo weinig dat een kind er niet op kan reageren. Ik denk dat dat voor veel dingen geldt, dat het te weinig is om in bloed terug te vinden.
pi_97912420
Bedankt voor de lieve reacties dames. Ik lees af en toe nog wel mee en hoop binnenkort weer terug te keren.

Tico, dank je voor de kringloop tip. Ik ben naar die hier in de buurt gegaan en scoorde een prachtige United Colors of Benneton winterjas maat 74. Zelfs als de maat niet goed uitkomt met de winter kan ik me geen buil vallen voor die ¤2,50 die ik er voor kwijt was :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:27:42 #125
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97912506
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:18 schreef Ticootje het volgende:
Gluten komen wel in de borstvoeding, maar zo weinig dat een kind er niet op kan reageren. Ik denk dat dat voor veel dingen geldt, dat het te weinig is om in bloed terug te vinden.
dat denk ik ook ja. En daarnaast vind ik het voorlopig ook niet echt nodig of interessant om te zien of het bloedbeeld een allergie voor koemelk of ei bevestigd. de reacties waren me duidelijk en ik zie wel weer rond de eerste verjaardag.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97912632
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:16 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het slapen ook vrij normaal hoor. Leyla sliep ook veel toen ze jonger was. Zelfs nu nog slaapt ze 3x per dag en 12 uur per nacht. Ik denk dat ik al met al voor de dame rond de 16 à 17 uur uitkom.
Dat dus. Floris heeft ook heel lang veel geslapen overdag. Was echt rond de 1,5/2 uur slapen, 1,5 uur wakker en dan weer slapen. En s nachts ook minimaal 12.
Nu slaapt ie van half 7/7 uur ongeveer tot half 8/8 uur (de laatste dagen iets korter, althans dan hoor k m al rond 7 uur).
En overdag slaapt ie 1 of 2 keer ook iets van 1,5/2 uur. Dus dan zit je ook rond de 17 uur. Soms 15, maar veel minder is t ook niet.
Mja hij beweegt ook zoveel, ergens moet ie die energie vandaan halen denk ik dan maar.

DML :* Hopelijk gaat t snel allemaal weer wat beter!
pi_97912653
Jeetje, wat hebben jullie vandaag veel geschreven zeg! Ik heb half bijgelezen maar het is even niet te doen om overal op te reageren :@

In ieder geval voor DML een dikke :* Ik hoop echt dat het snel beter bij jullie gaat

Claudia, Jelle slaapt 3x overdag. 's ochtends het beste, vaak 2 uur. Dan gaat hij gelijk met Lotte weer slapen (die gaan tegelijk in bed, kan ik ook ff bijtanken en slapen). Dat dutje eindigt vaak bij mij op de buik of aan de borst. Hij slaapt dan ook vaak 2 uur. Eind van de middag slaapt hij nog even, vaak rond 4 uur ofzo. Dan is het een half uur tot 3 kwartier. En daarna tussen 6-7 naar bed.

Ik zag nog iets over kledingmaten, Jelle heeft nog wat broeken in 68 die passen, shirts gaan nu allemaal richting 74 en sommige shirtjes zijn 80 die hij prima past.
pi_97912926
Oh en kledingmaten. Mijn kind zit in 74. Shirtjes 80 kan ook wel, maar is vaak wel aan de ruime kant.
Broeken zit ie ook in 74. Maar hij heeft ook nog wel wat 68, maar daar is ie nu ook wel aan t uitgroeien. Hij is niet zo groot ;) Geen idee hoe lang ie is en wat ie weegt. Ik gok rond de 9,5 kilo.
Moet deze maand naar t cb, maar die hebben me nog steeds niet teruggebeld :') Vorige week dinsdag gebeld.. Beetje slecht mja, morgen maar even niet vergeten te bellen.
Hij meot zn prikken :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:36:34 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97913473
Prikken is dat nou bij 10 of 11 maanden?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 22:42:10 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97913932
elf maanden

pi_97913960
Bij 11 maanden Tico.

Slapen heeft Yaro nooit echt veel gedaan, dus weet niet of dat een goede graadmeter is, overdag dan. Hij slaapt vaak nog wel 3 keer, maar dan kort.
's nachts slaapt hij 11/12 uur.

Dus toch wat veranderingen Claudia, voel je, je daar goed bij? Hoe ging dat zelf in slaap laten vallen?

Sola zijn jullie nog lang bezig geweest om naast Amy te zitten. Sneu om te horen dat ze zo boos is en dat je haar niet kan troosten.

Pessie/Claudia, m.b.t. de box was puur nieuwsgierigheid hoor. Ik haal Yaro vaak weg als hij iets doet wat niet mag (en op de een of andere manier vind hij altijd wel iets wat hij niet mag, ondanks dat ik veel heb weggehaald). Ik probeer hem dan af te leiden. Maar denk dat ik soms ook wel iets te soft ben, vandaar ook mijn nieuwsgierigheid.
Hier speelt hij ook nog regelmatig in de box, alhoewel het nu meer staan is. Het verbaasd me om te zien dat hij dat nog leuk vind, aangezien ik het zelf als kind vreselijk vond.
pi_97914158
Oh en ik heb n.a.v. vanmiddag toch nog even navraag gedaan naar het ruisje van mijn broer. Het bleek dat het ruisje een klein gaatje was geworden (het lekte iets) en moest elk halfjaar op controle. Mijn broer wilde dat op een gegeven moment zelf niet meer en was steeds de strijd aan het opzoeken. De huisarts heeft toen gezegd dat het prima was, dat als er echt wat zou zijn we dat snel zouden merken.

Wel moesten ze letten op signalen, zoals bleek zien en blauwe lippen, maar die heeft hij nooit gehad. Mijn moeder herkende het wel dat het in principe uit haar hoofd is, maar toch weer boven komt als er iets meer aan de hand is dan standaard kwalen en klachten.
pi_97914218
Zo Huup dat is echt een lastig dieet. Fijn dat het Elin zo goed doet op dit dieet, dan weet je het waarvoor je het doet. Ik hoop dat je snel weer dingen toe kan voegen, lekker broodje pindakaas :Y)
Ik vind het best wel eens lastig om zo spastisch met eten bezig te zijn. Vooral als oma dan gewoon dingen geeft zonder het te vragen. Ben je even buiten geweest en dan zegt ze 'oh ze lust geen aardbei he?" Of softijs of brood (met koemelk) :% Hoe lastig is het om gewoon even aan ons te vragen of ze iets mag? Het is niet alsof we het nog niet hebben verteld. Maar goed persoonlijke frustratie :+

Vanavond zijn we tot half tien bezig geweest met Amy in slaap krijgen. Dan slaapt ze, sta je op en is ze direct weer wakker. Ik heb het idee dat ze alleen maar onrustiger wordt van mijn aanwezigheid.

Qua slapen had ik het met 6 maanden opgegeven dat ze ooit lekker ging slapen overdag. Ze deed slaapjes van 3 kwartier en dan maar een paar. Nu slaapt ze 2x 2 uur. Toch nog goed gekomen ;)
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:48:46 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97914417
Jen is altijd een dramaslaper geweest. Nooit langer dan 45 minuten achter elkaar. Ik vind het wel fijn dat leyla beter slaapt.
pi_97914671
Ik heb ooit iets gelezen over een slaapcycles ze zouden zo 45 min duren, dan slaap je weer minder diep. Nou Yaro is vaak standaard wakker na zo'n cycles en soms duren ze korter. Terwijl volgens het artikel het langer zou moeten duren naar mate ze ouder werden.
Een enkele keer valt hij zelf weer in slaap overdag en slaapt hij 1,5 uur. Maar dat is alleen als hij echt doodmoe is. 's nachts kan hij prima weer zelf inslapen.

Gaan jullie het dan nu aanpakken zonder bij haar aanwezig te zijn Sola?
Kan me je frustratie trouwens wel voorstellen hoor, zeker als je nog niet weet of ze er tegen kan. Hier geeft mijn moeder ook wel eens iets, wat ik (nog) niet zo handig vind. Meestal bedenkt zij dat ook, maar dan heeft ze het al gegeven. Is gelukkig zelden en geen dingen die echt kwaad kunnen, maar toch.
In jullie geval kan ik me wel voorstellen dat het frustreert.

[ Bericht 1% gewijzigd door As1981 op 08-06-2011 22:57:49 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 23:02:12 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97915308
ik heb hier een dreutel in de wipper naast me liggen die elke keer het speeldekentje (zo'n dun ding van de zeeman) over zich heen trekt terwijl hij slaapt. ik heb het nu al vier keer van 'm afgehaald, maar hij blijft het over z'n hoofd heen trekken. toch te gewend aan naast mij onder het dekbed slapen? :@

woensdag 8 juni 2011 @ 23:21:10 #137
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97916513
Mijn jongste deed dat ook altijd. Die vond ik altijd slapend met een doekje op zijn kop. Ik zag daar geen gevaar in.
I'm so glamourous I piss glitter!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 23:25:11 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97916744
zolang ik in de buurt ben (als in in het zicht) vind ik het ook geen probleem. maar als hij het in z'n eigen bedje zou doen zonder dat ik het kan zien, wordt het toch een stukje enger. 't ziet er overigens wel grappig uit. ;t is net alsof dat dekentje in de wipper ligt, je ziet totaal geen kind liggen nu _O-

pi_97917606
Zow ik hou jullie echt even niet bij hoor...!! Ik was vannacht bijgelezen, maar dat ga ik deze nacht toch echt niet doen :P

Sarah haar eerste logeerpartij bij mijn ouders is goed verlopen :) het was wel even wennen voor iedereen, maar das redeijk normaal toch!
Ik las over slapen, Sarah heeft dus absoluut geen vast ritme ik vind dit zelf erg lastig.. Ik zie wel dat ze moe is maar ze weigert dan gewoon te gaan slapen als ik haar in bed leg of in de wagen. Ze gaat dan echt krijsen tot ze helemaal over haar toeren is, heel naar. Uiteindelijk valt ze dan in iemands armen wel in slaap, bij wie maakt niet uit als ze maar word vast gehouden, en als je haar dan in bed oid wil leggen dan is ze meteen wakker en gaat ze weer gillen... Ze slaapt nu overdag veel kleine uurtjes in de bondolino en af en toe een half uurtje in de wagen of in bed.. Ik hoop dat er toch vanzelf een beetje ritme komt maar ze lijkt zich wel niet aan slaap over te willen of kunnen geven als ze in bed ligt.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97924522
Sola ik vind het echt vreemd dat iemand zoiets doet. Als je weet dat je kleinkind last heeft van bepaalde voedingsmiddelen denk je toch wel 3x na voor je dat kind ermee gaat pesten :?
pi_97924932
Inmiddels zijn wij al een half uur wakker en het is niet eens erg omdat we liggen te luisteren hoe Dottir in haar bed kletst tegen de nieuwe dag. O+

Ze is gelukkig weer helemaal blij.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vanyel op 09-06-2011 06:37:43 ]
pi_97925598
Straks ff naar de huisarts met Eva :'(
Ze spuugt nog steeds bij haar fles en nu met heel veel slijm, ook groen :?
Ze zal wel 'gewoon verkouden' zijn, maar omdat ze al zo'n moeite heeft met het spugen wil ik toch dat ie even kijkt. (nog een vervanger ook, de mijne blijkt op vakantie }:|)
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:34:19 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97925757
succes danic
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:41:31 #144
259886 pessie
pi_97925845
As, ik had gisteren iets raars, het kan toeval zijn maar toch:
Nathan slaapt zomaar opeens veel meer, echt 2 uur aan 1 stuk 's middags, terwijl hij al maanden op 2 keer 3 kwartier slapen overdag zit. Gisterochtend was ik even vergeten zn koekje te geven voor het slapen gaan en was meneer na een half uur weer wakker, gistermiddag wel zn koekje gegeven en hij heeft 2 uur en een kwartier geslapen! Ik weet niet of het toeval is maar sinds hij een koekje krijgt voor het slapen slaapt hij overdag langer.

Sola, heeft ze misschien ergens last van als ze ligt? Bv oortjes?

MP fijn dat de eerste logeerpartij goed is verlopen! Wat betreft ritme, sommige kindjes doen daar iets langer over, het begon hier pas bij een maand 5 een herkenbaar ritme.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 juni 2011 @ 09:28:37 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97926663
Ritme? Wat is dat? Als ik al een ritme met Geert lijk te krijgen, gooit Jan het wel om door ons om kwart over zes al wakker te maken en dag dag ritme dus :P

Sterkte Danic :*

donderdag 9 juni 2011 @ 09:32:25 #146
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_97926733
Succes Danic!

Mijn zus en mijn nichtje waren gisteren even op bezoek O+
Fijn om een ervaringsdeskundige erbij te hebben terwijl Larissa kramp had.

Mijn nichtje en mijn zus hebben om de beurt rugmassages gegeven aan haar, en dat ging best goed.
Gisteravond nog krampjes/heel veel persen (ze had nog niet zoveel gepoept), maar vannacht van 12 tot 5 geslapen :o
Ze had vanmorgen wel een poepluier, maar niet veel, en ze zat ook weer continu te persen. Ik verwacht dadelijk een flinke luier :+

Ik heb gisteren ook telefonisch contact met het CB gehad (wijkverpleegkundige), en deze zei ook een te gevulde borst (melk spuit er inderdaad uit als ik er een beetje op druk).

Ik moet eerst (een beetje) kolven voordat ik Larissa borstvoeding geef. Doordat de stroming te snel gaat krijgt ze teveel lucht binnen.

Gisteren gelijk toegepast, en heb er vertrouwen in dat dat gaat werken :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_97928057
Danic succes hopelijk is het inderdaad niets ernstigs :*

Tankgirl fijn he als er mensen met je meedenken en meekijken :)

Hier een goeie nacht!!! Ik schrok om 9.30 wakker!! Manlief had Sarah om 6 uur een fles gegeven, heerlijk zeg zo!! Wat een luxe...

En dank Pessie fijn te weten dat er meer kindjes zijn die niet echt ritme hebben, ik hoop echter wel dat het ritme uiteindelijk komt, maakt het voor iedereen wat makkelijker denk ik..
pi_97929675
Nou, ik mag als hypochonder door het leven :')
Er is helemaal niets met haar aan de hand volgens de huisarts. Ook niet verkouden. Dat groene slijm kon ook gal zijn. Volgens haar niets erg zolang ze gewoon haar flesjes drinkt en voldoende binnenkrijgt.
Oké dan!

Tja ritme.....daar is hier nog geen sprake van. Ben wel begonnen met het geven van haar laatste flesje op haar kamer. Lekker in het schemerdonker bij een klein lampje en dan lekker haar bedje in. Ze mag gewoon bij mij in slaap vallen, maar soms lukt het haar ook zelf. Fijn! Hopen dat ik hiermee wel een soort van structuur voor haar kan bieden, waar ze later profijt van heeft.
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:23:11 #149
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97932154
Kiran krijgt rond 20 s avonds borst en dan gaan gordijnen dicht en krijgt hij al slaapzak aan. Dan soms nog rond 23 uur (maar soms slaapt hij ook door tot 3 uur).
Hij komt dus halverwege de nacht 3 a 4 a 5 uur.
Als hij om 3 uur is geweest om 6 uurnook nog.
Om 4 en 5 uur gaat hij door tot 8 uur.

Sinds deze week dus om 8 uur wakker. Dan even lekker bij mij/ons. Ik ga dan ontbijten. Tegen 9 in bad en dan drinken.
Na drinken valt hij in slaap meestal tot 12 a 13 uur. Voeden.

S middags doet hij meestal een tukkie van een uur.
Dan rond 16 a 17 nog een keer voeden en dan ook nog een kort tukkie.

En dan is t alweer 20 uur.

Hij slaapt best veel en kan nu ook al zelf in slaap komen. Soms nog wat gejengel maar dat is niet erg.
pi_97932348
Doe jij m elke dag in bad?
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:59:38 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97938075
Mijn knulletje slaapt met z'n oogjes open :D

Op basis van wat ik hier las vond ik toch wel dat hij wel erg weinig sliep overdag; niet, behalve als hij aan het eind van een voeding in m'n armen in slaap viel, dus toen hij dat vanmiddag weer deed besloot ik hem maar in zijn bed te leggen, waarop hij uiteraard wakker werd :+

Ondanks wat gejengel toch laten liggen, en telkens als ik denk "wat is hij lekker stil, zou hij dan toch slapen" ga ik even om het hoekje kijken om te zien dat hij wel stilletjes ligt te duimen, met z'n ogen open :')

Kennelijk kan hij met minder slaap toe, of is het ononderbroken 's nachts slapen, in combinatie met het in slaap vallen tijdens een voeding, en dan een uurtje in m'n armen slapen voldoende.

En volgens mij heeft hij me geknepen of geslagen... ik kan het me niet eens herinneren, maar m'n ene ooglid heeft een flinke paarse plek :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97941925
Ritme? Welk ritme :') Er komt langzamerhand iets van een ritme in, ze is nu 8.5 maand, maar dat heeft dus een hele tijd geduurd. Ook herken ik het vele huilen voor het slapen gaan wel, vaak was dat hier een kwestie van te laat zijn met naar bed brengen. Slaapsignalen te laat of niet herkennen. Ik had het net nog. Mevrouw was pas een uurtje uit bed en begon te jengelen en ik was al te laat. Uiteindelijk gaat ze wel slapen, maar wel met wat meer moeite.

Ik voel me verder een beetje down de afgelopen tijd..ik verwacht teveel van het eten van haar ofzo en als het dan niet wil voelt het alsof ik faal. Ze wil de rijst niet, dus ze heeft 100 warme hap gehad, half potje fruit en ook brood wil ze nog niet echt. Stukjes zijn dus het probleem. Eerst had ik nog iets van...dat eten komt nog wel, de fles is ook voldoende. Nou volgens mijn cb dus niet. Het ging nu toch echt al wel vooral om de 3 hoofdmaaltijden en dan de tussendoortjes. Ik weet het ff niet meer hoor, sneller als dit gaat het gewoon ff niet klaar. Het liefst duik ik even met mijn hoofd onder de lakens :{
pi_97942162
Mp wat een luxe nog even lekker te hebben kunnen slapen
Danic fijn dat eva niet verkouden is. Maar balen dat ze nog zoveel spuugt. Heb je al overlegd of je johannesbroodpit oid mag geven
noa laat je niet onzeker maken hoor. eet ze wel als je het pureert?

Wij hebben in overleg met het cb besloten ean zelf te laten komen voor een voeding. Vandaag dronk ze toen ze kwam ineens ruim 70cc om de voeding daarna een stuk minder te drinken dus ze regelt het best wel zelf.
Vanmorgen is de gehoortest afgenomen en die was voldoende.
pi_97942253
Noa, wat vervelend zeg dat je je zo voelt.
Ik PM je even :)
pi_97942718
Noa, laat je niet onzeker maken hoor! Amy is 10 maanden nu en daar zitten echt nog geen drie maaltijden en 3 tussendoortjes in het schema. Zij groeit vooral van de flessen melk of de pap. Nu weet ik niet of Amy nu zo'n goede graadmeter is :P Maar wat ik wil zeggen is dat ze echt nog wel groeit op de flessen melk en de warme hap en fruit dat ze binnen krijgt. Heb je al geprobeerd om kleine stukjes brood in wat fruithap te dopen en dan tussen haar kaken of in haar wangzak te stoppen? Dan krijgt ze een kauwprikkel en gaat ze kauwen. Bij Amy was dat de truc. Sommige kindjes doen dat niet vanzelf. Wil ze trouwens wel tarwepap? of broodpap o.i.d.

As, ik heb geen idee hoe we het vanavond gaan aanpakken. Ik bedacht me ook dat ze ineens heel slecht zelf kan spelen, dus het zal ook wel weer een fase zijn en dat ze straks ineens de afwas kan doen. Ooh dat lijkt me zo fijn :+ Eens kijken wat ze vanavond doet, ik ben er dan niet.

Tankgirl, wat vervelend dat ze zo'n last van krampjes heeft! Wel lekker dat ze goed geslapen heeft vannacht.

Danic. fijn dat er niets aan de hand is. Maar ik zou ook naar de huisarts gaan als mijn kleine baby groen slijm zou spugen. Vooral als ze nog zo klein zijn dan is iets wat je niet kent gewoon eng.

FR, wat goed dat ze het zelf regelt! Fijn is dat he.

[ Bericht 18% gewijzigd door Solagratia op 09-06-2011 16:45:05 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:56:34 #156
100412 mefke79
komt goed!
pi_97945952
Hoi! Wij komen ons hier melden.

Tienus is gisteren geboren, wederom een slanke knul van wederom 3900 gram (net als zijn broer destijds). Wat we er nu van hebben gezien in een dagje is het toch wel echt een ander kindje: om te beginnen is ie blond (ja, Driekus is nu ook blond, maar was echt bijna zwart bij de geboorte) en hij lijkt een wat pittiger karakter te hebben.

De komende dagen staan in het teken van rustig aan doen, de borstvoeding op gang proberen te brengen (al is al besloten dat het niet volledig borstvoeding zal zijn) en zelf herstellen, dus veel zal ik hier nog wel niet te vinden zijn.

* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97946294
Mefke wat een moppie O+

Noa, floris is 11 maanden en pas sinds een maand ofzo eet ie echt goed. Daarvoor kreeg ie regelmatig nog 4flessen. Nu is dat nog maar 2 of 3. Ik ben van mening dat ze t zelf wel regelen. T ene kindje is er sneller klaar voor dan t andere.
Nu eet ie gewoon goed s avonds en overdag. Hij heeft zn flessen echt nog wel nodig. Zonder fles gaat ie bv echt niet slapen
pi_97946657
Bedankt voor jullie reacties, fannetje sorry ik snapte helemaal niets meer van dat chatsysteem en Isabelle werd wakker dus ik moest er vandoor. Ik moet ook even uitzoeken hoe dat pm en hier werkt :+
Ik voel me een stuk beter, mijn vriend is er nou om het even over te nemen en ik ga vanavond vroeg slapen. Zal wel met name onzekerheid & slaapgebrek zijn. Ik eis gewoon teveel van mezelf en wordt onzeker als het cb dan ook nog eens aangeeft dat het sneller moet. Normaal kan ik het wel langs me heen laten glijden maar nu ff niet.

Mefke, wat een plaatje is het zeg!
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:31:27 #159
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97947318
Ik kom hier nog een keer kijken O+ naar het schatje van Mefke ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_97947677
mefke, gefeliciteerd en wat een mooi ventje! En blond, dat is heel uniek bij pasgeborenen! (heb ik zelf 10.000x gehoord :'))

Ik pm even voor de echte naam, ben toch wel benieuwd!

Noa, geeft niets hoor :D
pi_97947868
Oh Mefke wat een mooi kereltje zeg O+ gefeliciteerd! Zo klein nog op het aankleedkussen, Femke krijg ik met moeite nog fatsoenlijk op het kussen :D

Bedankt voor de complimenten voor onze dame.

Rijst vindt Femke trouwens ook niet lekker, macaroni smult ze van.
pi_97948371
Mefke welkom en wat een mooie jongen zeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 juni 2011 @ 19:03:09 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97948520
Welkom Mefke! wat een klein poppetje is het zo nog (het lijkt voor m'n gevoel alweer een eeuwigheid geleden dat Geert zo klein was :@ :') )Hoe reageert driekus op tienus?? O+

pi_97948671
Mefke, wat een mooie foto! En wat is 'ie mooi! Ik doe dit anders nooit, maar:

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_97949138
Mefke gefeliciteerd!! Wat een ontzettend mooi mannetje zeg O+

f_r: de laatste keer bij het cb gaven ze aan dat ik na 2 weken even op het inloopspreekuur kon langskomen voor wegen enzo. Dat is aanstaande maandag, en dus Pinksteren }:| Dus ik wacht nog een weekje langer en ga dan even langs. Dan ga ik ook even vragen of we inderdaad aan de slag kunnen met johannesbroodpitmeel of nutriton. Ik ga nu eerst ff zelf googelen wat de verschillen tussen beiden zijn....
pi_97949325
Danic, Nutriton is JBPM

Mefke, wat een knulletje! Mooi zeg! Welkom en gefeliciteerd! succes met herstellen, hopelijk gaat het heel voorspoedig.
pi_97949654
Sola, ik lees het ook net. Beetje jammer alleen dat ze op de site van Nutricia uitleg geven hoe je dit kan geven als je borstvoeding geeft en niet voor flesvoeding. Geef je flesvoeding dan krijg je ineens tips over andere spenen enzo.
Heel vreemd, maar ik ga het wel in overleg doen met het cb. Ik neem aan dat het iets zal zijn in de trant van 1 schepje nutrilon 1 vervangen voor JBPM.
pi_97950175
Volgens mij moet je die Nutriton gewoon aan de fles toevoegen. Maar mensen met ervaring zullen dat vast beter weten :)
pi_97950258
Is dat zo? Moet een schepje nutriton niet een schepje nutrilon vervangen?
Kan me voorstellen dat het anders helemaal zo dik wordt.....en we moesten juist gaan verdunnen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:45:04 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97950318
Mefke, wat is hij prachtig O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97950344
danic, maar dat is toch juist de bedoeling van dat soort spul, indikken?
pi_97950460
in nutriton zit geen voedingswaarde, dus vervangen moet je zeker niet doen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_97950520
Als je moet gaan verdunnen, lijkt nutriton me niet het juiste middel.
pi_97950607
welkom Mefke en Tienus *O* Wat is ie mooi en gaaf Mef! Ik vind m wel wat herkenbaars hebben hoor.. z'n oogjes, zn uitkijk..ik weet t niet..
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_97951420
Danic wat naar zeg dat Eva ineens groen ging spugen. Goed dat je naar de huisarts gegaan bent. Je kan beter 1 keer te veel gaan.
Wat betreft de Nutriton, dat doe je er inderdaad bij en niet i.p.v. Het is om het dikker te maken en daarom spugen ze minder. Jij moest gaan verdunnen omdat het anders te zwaar op de maag viel. Spuugt ze nog net zoveel als toen je laatst hier was of meer? Ik vond de hoeveelheid toen op zich meevallen, was in ieder geval niet meer als Yaro deed.

The_Tankgirl, fijn he als er dan even iemand met je mee kan kijken. Fijn ook dat ze 5 uur achter elkaar heeft geslapen.

MamaPurk ook al lekker uitgeslapen. Lief dat je man er uit is gegaan voor de fles.

Noa wat naar dat je, je zo voelde. Misschien is vroeg naar bed en even lekker slapen wel genoeg om je iets beter te voelen. Laat je aub niet "gek" maken door het cb. Het gaat zoals het gaat. Volg je eigen gevoel.

Mefke gefeliciteerd met Tienus, wat een mooi klein mannetje is het zeg en wat een mooie foto!!!
pi_97951528
Hoe gaat het bij jullie Poppedein, volgens mij heb ik je weinig zien posten over hoe het nu gaat bij jullie (of ik heb het gemist natuurlijk) en je kan het zo mooi omschrijven heb ik gelezen in je ontroerende bevallingsverhaal.
pi_97951582
Ik heb vandaag alvast iets donkerdere gordijnen in onze slaapkamer opgehangen. Ben benieuwd of het verschil maakt. De laatste tijd werd Lena steevast 45 minuten na het in slaap vallen om 19:00 uur wakker en mijn vermoeden is dat het komt doordat ze niet doorheeft dat het tijd voor haar lange slaap is. So far so good: ze slaapt al bijna 1,5 uur.
pi_97951623
Hopelijk is dat wat haar kan helpen om langer te slapen Claudia.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:14:49 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97951675
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:43 schreef danic het volgende:
Is dat zo? Moet een schepje nutriton niet een schepje nutrilon vervangen?
Kan me voorstellen dat het anders helemaal zo dik wordt.....en we moesten juist gaan verdunnen.
Je hebt ook voeding waar het al in zit ;)
pi_97951747
Ja dat is de Nutrilon A.R. maar ik weet niet of die er ook zijn vanaf nr 1.
pi_97952065
Mefke, wat een plaatje heb je daar! Hopelijk ben je snel hersteld! Hoe vond driekus de kennismaking met zijn broertje? Enne mag ik ook een pm'tje met zijn echte naam O-)

Noa, j. Is 7 maanden. Ze lust alles maar het duurt gewoon even. Ze krijgt hier ook
Gewoon 4 flessen. Ons cb zei ook dat ze meer moet eten maar dat Komt vanzelf wel!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_97952192
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:22 schreef Noa24 het volgende:
Ik voel me verder een beetje down de afgelopen tijd..ik verwacht teveel van het eten van haar ofzo en als het dan niet wil voelt het alsof ik faal. Ze wil de rijst niet, dus ze heeft 100 warme hap gehad, half potje fruit en ook brood wil ze nog niet echt. Stukjes zijn dus het probleem. Eerst had ik nog iets van...dat eten komt nog wel, de fles is ook voldoende. Nou volgens mijn cb dus niet. Het ging nu toch echt al wel vooral om de 3 hoofdmaaltijden en dan de tussendoortjes. Ik weet het ff niet meer hoor, sneller als dit gaat het gewoon ff niet klaar. Het liefst duik ik even met mijn hoofd onder de lakens :{
Ohja, hier wou ik nog op reageren. Je moet je er écht niet rol over voelen! Het allerbelangrijkste is dat ze geen negatieve associaties krijgt met eten. Geef haar alle gelegenheid om te proeven en te voelen en meer dan dat kun je niet doen. Nou ja, dat is niet helemaal waar: eet jij/eten jullie tegelijkertijd met haar?
pi_97953067
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:56 schreef mefke79 het volgende:
Hoi! Wij komen ons hier melden.

Tienus is gisteren geboren, wederom een slanke knul van wederom 3900 gram (net als zijn broer destijds). Wat we er nu van hebben gezien in een dagje is het toch wel echt een ander kindje: om te beginnen is ie blond (ja, Driekus is nu ook blond, maar was echt bijna zwart bij de geboorte) en hij lijkt een wat pittiger karakter te hebben.

De komende dagen staan in het teken van rustig aan doen, de borstvoeding op gang proberen te brengen (al is al besloten dat het niet volledig borstvoeding zal zijn) en zelf herstellen, dus veel zal ik hier nog wel niet te vinden zijn.

[ afbeelding ]
Oooooohhhh O+ O+ O+ O+ volgens mij kun je me in Nederland horen rammelen.. Wat een prachtig kind!! Van Harte Mefke, meneer en Driekus met jullie zoon en broertje! Als ik van iemand de naam mag in pm? ;)

Noa, wat naar! Wat Claudia zegt.. en daarbij: L. was een heeeeeel goede eter! En de laatste tijd wordt alles geweigerd :') tot zelfs zo nu en dan een Danoontje... die krijgt ze zelden, maar zelfs zo nu en dan weigert ze die.. (we proberen zelfs af en toe een potje, en je raadt het al, die wil ze wel.. bekkie kan niet verder open :') terwijl ze voorheen weigerde en het liefst gewoon mee at..)

Dus rustig aan blijven proberen. Het komt écht vanzelf. Het eerste jaar sowieso is melk (ook kv) het allerbelangrijkste! Maar kan me voorstellen dat het frusterend is.. gewoon blijven aanbieden en wil ze het niet, dan niet.. het komt echt! :*

Mijn pokkenkind komt vannacht lekker bij ons slapen.. we hebben in onze luxe kant en klare tent 3 compartimenten voor slapers, en hadden haar in die naast ons, maar dan moet je 's nachts uit je eigen en die van haar in (en dat keer 6 afgelopen nacht :X ivm vreemd, pokken en gewoon zielig kind..) dus nu hebben we 2 delen tot 1 gemaakt, dus ze slaapt tegen ons aan O+ vanmorgen heeel vroeg was ze wakker (5 uur :X) en lekker tussen ons ingenomen en ze sliep tot 8 in 1 ruk door :o dus hopelijk nu lekker weer bij ons!
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:52:26 #184
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97953402
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:29 schreef Vanyel het volgende:
Doe jij m elke dag in bad?
Ja
pi_97953417
Gezellig samen met zijn 3-en slapen Orea. Bevalt het in Frankrijk? Genieten jullie? Hoe doet Leia het?
pi_97953496
Ach, arme Leia! Ik zag een foto van haar. Ondingen zeg, die waterpokken.
pi_97953503
Thanks voor de pm'tjes ladies! Mooie naam!

Orea, daar ben je! Ik vroeg me al af of jullie al weg waren! Succes met slapen vannacht en veel plezier daar verder!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_97954256
Het is hier heeeeerlijk! L. heeft nog wel wat koorts en is wat pieperig en je kan braille lezen op haar lichaam :X (dat voelt zo ieuw...) maar verder, naast alle veranderingen doet ze het zooo goed! O+ Vooral andere mensen zijn de bom op de camping (zwaaien, lachen).. ze doet ineens handen klappen, als we 'zag 2 beren' zingen, zingt ze op het stukje na hihihi, hahaha O+ en alleen dan...dus echt heel knap!

Er is hier een boxer (zo'n hond :D) bij mensen, en die is kindergek (en gek van zijn bal :')) en L. gilt het uit als ze hem alleen al ziet... Echt zo tof (M. wil geen boxer, L. en ik hebben het geprobeerd :'( :P)

Wel nog koorts, hoop dat dat snel weggaat en de pokken wegtrekken, dan kunnen we zwemmen enzo (kan nu ook, maar denk niet dat dat fijn voor haar voelt.. helemaal onder..) de rit hierheen ging echt SUPER.. om 1 uur 's nachts vertrokken.. (wilden later weggaan maar dame was zo onrustig, dat we maar om 1 uur zijn gegaan :')) en om 14:00 waren we hier.. Juist omdat de pokken zich net openbaarde sliep ze heel veel, en daar konden wij van profiteren :)

Maar buiten alles, we genieten! 't is hier heerlijk (20-24 graden, regelmatig bewolking, alleen gisteren paar spatjes..) heerlijk weer dus!

Hier is pokkie :P L's nieuwe bijnaam :')

echt wat ziet ze eruit.. pokken al over the place.. vooral op haar ogen :'( dat is zó sneu..ze ziet er NIET uit, en alsof ze in elkaar gemept is :X
pi_97954384
En in het echt is het nog 4 keer erger dan het er op deze foto uitziet :X
pi_97954554
We moesten inderdaad gaan verdunnen omdat het te zwaar op haar maag leek.
Nou is ze iets minder aan het hoesten en proesten, maar ze doet het nog steeds. En spugen gaat echt met golven. Heb het idee dat het alleen maar erger wordt.
Ik ga morgen weer naar het cb bellen om te overleggen over nutriton.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:15:58 #191
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97954666
Ahhh O+ pokkie O+ Wat heerlijk om te lezen dat jullie toch zo'n fijne vakantie hebben :*

danic wat lastig die tegenstrijdige adviezen!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_97954680
Ze heeft het wel erg te pakken inderdaad Orea, maar wat klink je gelukkig zo op je vakantie.
Wat fijn dat ze het goed doet ondanks de pokken.

Handjes klappen en meezingen, is echt te schattig. Yaro doet dat ook. Af en toe doet hij ook "handjes in de hoogte", vind het echt zo leuk.
Maar klappen is hier de grootste hit, hij doet dat heel de dag door.

Inderdaad maar even overleggen Danic.
pi_97954681
Ach gossie, Leah wat zie je er uit meiske! Hopelijk is de koorts snel over! Wel fijn dat jullie ondanks alles er toch van genieten!

(barbabientje dus)
pi_97954845
Tja, ik vind het maar lastig. Ook omdat ze door het spugen ook onrustiger is geworden. Veel huilen, dan even slapen (15min.) en dan weer huilend wakker worden.
Terwijl ze voorheen úren achter elkaar kon slapen en alleen wakker werd voor een flesje.
pi_97954900
Arme Leia met haar waterpokken. Maar zo te lezen hebben jullie het wel naar je zin
Ons kind is onverzadigbaar vandaag lijkt het wel. Nu zit ik een beetje te stoeien met hoeveel ik haar kan geven. Eigenlijk staat ze op 7x50 maar in het z-huis kreeg ze al 60
Thuis komt ze 8x maar dronk ze vaak 1x maar 30. We boden 65 aan.
Vandaag heeft ze al meestal 70 tot 80 gedronken en was ze net nog niet tevreden.
pi_97954950
Ah die pokken zien er echt zielig uit zeg!
Arme Leia!

Ben trouwens benieuwd wanneer Floris ze krijgt, mn nichtje heeft ze gehad...Mn neefje werd vanochtend helemaal gevlekt wakker. Vermoed dat we ze hier ook gaan krijgen..
pi_97955002
Hoeveel zou ze nu totaal op een dag uitkomen FR? En hoeveel weegt ze nu?
pi_97955152
Ze weegt nu zeker 2360 (dat woog ze nl maandag) en ze morgen 150ml per kilo dacht ik
7x80=560 is wel erg veel lijkt mij maar ze spuugt helemaal niet.
pi_97955354
150 is een richtlijn en zou 354 cc zijn. Dit is 200 cc meer. Ik zou het wel aanbieden als ze het nodig heeft omdat ze het vaak zelf regelen. Misschien maakt ze nu een ontwikkeling door en heeft ze even meer nodig. Is het nou langer zo dat ze veel meer wilt drinken, dan moet je het zeker aankaarten.
Ik weet echter niet of het voor prematuren anders gaat natuurlijk. Ben wat dat betreft ook maar een leek.
pi_97955470
Ik heb idee dat ze of aan het regelen is of gewoon gaat groeien.
Maar ik weet het ook allemaal niet. Zolang ze niet spuugt kan ze het wel hebben heb ik het idee
pi_97955559
Daar lijkt het wel op. Mijn idee zou ik zeggen dat het wel zou kunnen zolang ze er om vraagt en ze inderdaad er geen last van lijkt te hebben. Zolang het niet te lang duurt dat ze "te veel" wilt.
Anders morgen even voor de zekerheid overleggen?
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:37:07 #202
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97955899
Mef, je hebt weer een heerlijk mannetje gebakken zeg!!! O+ Het is dat ik er hier een heb liggen, anders zou ik zo weer gaan rammelen!!!

En de rest ben ik ff vergeten.... :@
Alexa en Seth zijn lief
pi_97958101
Zow, ik ben er weer en wat een feest om bij te lezen!

Mefke welkom met tienus, wat een mooierd! (pm met naam is welkom)

Orea wat ziet L eruit! Maar wat fijn dat jullie het daar zo lekker hebben :)

Hier eigenlijk niets bijzonders te melden. Het gaat gewoon lekker er komt weer wat structuur in ons leven nu we weererken en eigemlijk is dat voor iedereen hier in huis merkbaar fijn!
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:13:23 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97958208
Ah gos, Leia toch.... wat ziet ze er uit :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97958235
Fijn dat het eigenlijk toch wel fijn is dat je weer aan het werk bent MamaPurk.
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:14:33 #206
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97958284
Orea!! Wat ziet ze eruit!

Noa, leyla begon pas echt dingen te eten bij een maand of 8. En nu nog, fruit hoeft ze amper, brood een korst. Avondeten gaat wel redelijk.
pi_97958483
Eten, dat is ook alweer binnenkort! Jeetje, waar is het afgelopen half jaar gebleven :?
pi_97958488
Hoe laat moet je morgen naar het cb Tico?
pi_97958610
Ow eten, ik zie uit naar de dag dat Sarah mag! Ik vind dat zo leuk dan begint er weer een nieuwe ontwikkeling :)
pi_97959211
Ik merk dat Jelle wel steeds meer interesse begint te tonen in wat wij eten. En als ik aan het eten ben en hem op schoot heb moet ik regelmatig goed opletten dat er niet 2 kleine handjes in m'n eten grijpen ;)
Nog even wachten kleintje O+
pi_97959378
Dottir heeft dat ook, dat ze met open mond de vork naar je mond volgt alsof ze tennis kijkt O+
pi_97959537
Elin doet dat eigenlijk echt totaal nog niet, eten volgen ofzo :N
ze begint pas net dingen een beetje in haar mond te stoppen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97959684
Dottir is net zo oraal gefixeerd als haar moeder :)
pi_97959955
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:35 schreef Vanyel het volgende:
_O-
pi_97961685
quote:
:D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 9 juni 2011 @ 23:09:38 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97961713
quote:
Das best raar zeg maar.
pi_97969053
Hoezo? Volgens mij is dat voor haar een hele passende fase :Y
  vrijdag 10 juni 2011 @ 06:38:34 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97969168
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 04:48 schreef Vanyel het volgende:
Hoezo? Volgens mij is dat voor haar een hele passende fase :Y
Voor jou ook?
pi_97969953
Ik ben gewoon een beetje langzaam O~)
pi_97970165
ahhhhh Leia!! Hopelijk gaat het snel weg!
pi_97972177
Ach Leia toch! Hopelijk is het snel weer over. Stomme waterpokken.

Amy had gister zelf een spelletje bedacht :D Het was zo geniaal. Ik zat op de bank met verwondering toe te kijken. De Bumboseat stond op de grond en ze gooide daar blokjes in. Daarna ging ze er voor zitten op haar knietjes met haar armen in die beengaten en dan met haar handjes die blokjes door de seat rommelen. En lachen daarbij :D O+

Slapen ging gister goed. Ik had haar om half 5 naar bed gedaan nog, geslapen tot half 6. Daarna rustig gegeten en boodschapjes gedaan. Om 20:15 ging ze naar bed en ook gewoon slapen. Wie snapt dit nog? :P *verfrommeld gebruiksaanwijzing en pakt nieuw blaadje*
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:15:28 #222
259886 pessie
pi_97972188
Mefke gefeliciteerd met tienus!

Ach, Leia, waterpokken. Wat sneu!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97974069
Wij grapten al dat we haar op de terugweg bij de efteling afdroppen, daar willen ze haar vast hebben als grobbetrol :7 Maar inderdaad, lelijk!!

Hadden wel een drama nacht, mijn hemel.. Er zitten onder haar tandvlees ineens 2 tandjes, voor in haar onderkaak (ala Leyla's tanden die ik heb gezien :D) ze lag in haar slaap steeds heel erg te huilen :'( echt pijnscheuten leken het.. Koorts, volgens mij een mega sprong.. (en dan moeten je ouders ook nog persé op vakantie...)

Ze treft het even niet. Heeft dus ook maar tussen ons in geslapen (op ons twijfelaartje hier :X onze ruggen, wat doe je :X maar we hebben er nu nog een los bed bijgezet.. dus een mega co-sleeper achtig idee :D hoop dus dat het vannacht beter gaat :))
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:52:25 #224
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97977695
Mefke, proficiat!
Niet mieten! Door gieten!
pi_97983509
Even een vraagje voor een vriendin van me..
Haar kindje van 2 maanden heeft ws. reflux. Iig hij heeft veel maagzuur en dat komt omhoog en hij spuugt ook veel.
Hij huilt ook al 2 maanden eigenlijk, maar nu is ze dus naar de huisarts geweest en die gaf een drankje mee waar 8% alcohol inzit en het advies, kom maar terug over 3 maanden als het nog niet beter is.

Dat drankje gaat ze natuurlijk niet geven en ze wil ook graag doorverwezen worden naar een kinderarts.
Kan dat via het consultatiebureau? of kan ze zelf een kinderarts bellen? Want die huisarts gaat niet meewerken...
pi_97984106
Volgens mij kan ze doorverwezen worden door het cb.
Heeft ze al met hen overlegt over eventuele aanpassingen in zijn eten?
Raar dat de huisarts iets meegeeft waar alcohol in zit! Logisch dat ze dat niet gaat geven!

Ik heb vanmiddag het cb ook weer aan de lijn gehad over de flesjes van Eva.
We moeten nu stoppen met verdunnen en een schepje nutriton gaan toevoegen. Dan na haar fles proberen om 10cc water te drinken. Ben benieuwd wat dit oplevert.
Kreeg ook wel de reality check dat ik het een beetje moest loslaten. Ze heeft voldoende plasluiers dus er komt genoeg binnen en kleine kindjes hebben nou eenmaal krampjes en kunnen veel spugen.
Tja...................ze heeft helemaal gelijk :@
pi_97984449
Ja hij heeft omneo tegen krampjes, ze gaat het cb iig even bellen..

En wat ze zegt is waar, krampjes zijn bijna niet aan te ontkomen, maar logisch toch dat je veel spugen in de gaten wil houden?
pi_97984906
Ja absoluut, hier hetzelfde hoor, dat spugen is echt niks!
pi_97985047
Ja krampjes horen er een beetje bij en bij sommige baby's spugen ook...
Jaël heeft gespuugd tot ze vast voedsel ging eten toen was het van de een op de andere dag over! Het was vervelend mar vooral voor ons, zij zelf leek er neit heel veellast van te hebben, het overkwam haar, maar ze groeide er niet minder om... Bij sommige baby's hoort spugen er ook gewoon bij... komt omdat de klep tussen de maag en de slokdarm nog neit goed sluit, als de baby er zelf echt last van heeft in de vorm van pijn en grote delen van de dag huilen dan moet er wat mee gebeuren uiteraard, bijv. maagzuurremmers (volgens mij weet Huup hier wel het een en ander over).
Maar onze Jaël huilde dus niet veel die spuugde alleen de hele dag door kleine beetjes en ook wel grote beetjes ;)

maar ik vind dat een huisarts wel even beter mee mag en moet kijken en dan iets voorschrijven met alcohol erin voor een zuigeling vind ik helemaal erg bijzonder...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:59:15 #230
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97989934
wat heeft ze dan voorgeschreven gekregen? want in zantac zit ook een % alcohol, maar dat is verwaarloosbaar met de hoeveelheden die Eline krijgt.
In chamodent zit ook alcohol en volgens mij detinox ook...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:09:40 #231
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97990279
Troeta, Alexa had dat hier ook. Die had er vooral veel last van totdat ze bijvoeding kreeg. Wat erg goed hielp was haar nergens helemaal plat neerleggen (dus verschoonkussen, bedje, kinderwagen, etc, altijd een stukje schuin zetten), scheelde hier een hele hoop. En veel laten boeren tussen het drinken door.

Als baby's er last van hebben, kun je via het CB doorverwijzen, kan iig hier wel gewoon.

Danic :*, ik snap je bezorgdheid toch ook wel hoor. Het is allemaal niet niks, dat begin he. Het is ook wel weer zo dat als er genoeg plasluiers zijn, je het tot op een punt moet loslaten, maar dat is ws makkelijker gezegd dan gedaan.

Orea, grobbetrol :D. Een dikke kus voor je meid. Tis niet eerlijk, alles tegelijk...

Vanyel _O-
Alexa en Seth zijn lief
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 18:36:57 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97991287
in vrijwel alle druppels van vsm kind zit een percentage rest-alcohol, omdat alcohol nodig is om de druppels te produceren. Ik heb dat toen nagevraagd bij VSMAlkmaar op twitter, en in bijvoorbeeld tujababy zit een hoeveelheid rest-alcohol, die wanneer de volledige dosis (9 druppels tujabay, 3 x per dag 3 druppels) gegeven wordt op een dag, vergelijkbaar is met drie druppels wijn.

pi_97991530
Maar is dat dan 8% ook? Het klinkt echt als veel.
Misschien dat dat gewoon normaal is hoor, maar in combinatie met een huisarts die gaat googlen waar ze bij zat, met tegenzin iets voorschrijft en doodleuk verteld dat ze 3 maanden moet wachten voor er resultaat is snap ik dat het verkeerd viel bij d'r.

Schuin neerleggen en veel boeren en alles doet ze al allemaal,maar hij blijft huilen en ze zit er best wel doorheen nu.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 18:51:58 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97991857
heeft ze al een draagdoek gedacht? Geert huilt ook meer als Jan destijds deed, en wat bij hem heel goed helpt, is hem in een hangmatje of wipstoeltje zonder de houten ondersteuningsplankes (dus hangmat idee) neer te leggen. en op de zij of buik leggen? Als geert begint te huilen net na een voeding, "hang" ik hem wel eens over m'n schouder heen, zodat zijn buikje tegendruk krijgt van m'n schouder. Hij is dan meteen stil. Wat heeft ze precies voorgeschreven gekregen als ik vragen mag?

Overigens googlen veel huisartsen tegenwoordig hoor, daar is niets vreemds aan :) Ik zie zelfs m'n apotheek googlen als ik ergens specifiek om vraag.

pi_97992249
Nou ze heeft een minimonkey, maar dat helpt niet. Enige wat helpt is rijden in de wandelwagen. Zodra ze stopt gaat ie weer huilen.

Ik weet niet wat ze precies heeft gekregen, heb het gevraagd iig, maar ze heeft nog geen antwoord gegeven.

En ik vind dat googlen toch wel raar hoor, zoveel baby's hebben reflux toch?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:19:33 #236
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_97993044
Bah zeg, zoveel krampenkindjes... En alcohol, worden ze lekker rustig van (toch? toch? ;) )

Ik heb hier volgens mij een bijna ideaal kind op de wereld laten zetten. Slaapt lekker door, vermaakt zichzelf, komt regelmatig aan de tiet (dit keer wel ja) en is vrolijk. Wel wat anders dan ervaring numero uno, die niet sliep overdag, veel krijste, niet aan de tiet wilde en vooral erg onrustig was. Lina is eigenlijk ook een veel mooier meisje... Erg zwaar zijn ze beiden niet/nooit geweest. Maar Lina is wel lang, bij geboorte 55 cm en met 4 maanden 67 cm. Maar ze woog met 4 maanden 'maar' 5,9 kilo. 't is een modelletje. Net als haar moeder. Ook al zo'n prachtcreatie.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_97993372
Basboussa, ik las het al eerder toen je gisteren postte, maar wat bedoel je met ´op de wereld laten zetten?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:37:14 #238
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97993842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:22 schreef Troeta het volgende:
Even een vraagje voor een vriendin van me..
Haar kindje van 2 maanden heeft ws. reflux. Iig hij heeft veel maagzuur en dat komt omhoog en hij spuugt ook veel.
Hij huilt ook al 2 maanden eigenlijk, maar nu is ze dus naar de huisarts geweest en die gaf een drankje mee waar 8% alcohol inzit en het advies, kom maar terug over 3 maanden als het nog niet beter is.

Dat drankje gaat ze natuurlijk niet geven en ze wil ook graag doorverwezen worden naar een kinderarts.
Kan dat via het consultatiebureau? of kan ze zelf een kinderarts bellen? Want die huisarts gaat niet meewerken...
Wij hebben zantac drank voor Elin en daar zit 8% alcohol in :)
Ik denk dat je vriendin toch een klein pietsje vertrouwen moet hebben in de huisarts, ondanks dat de huisarts als een drol klinkt, zal hij ongetwijfeld het geestelijke besef hebben om geen sterk gedestilleerde drank aan een baby voor te schrijven :+
zantac drank is veilig en een beproefd middel voor reflux-baby's, mits in de juiste dosering en na overleg met een arts gegeven.
De dosering gaat per kg lichaamsgewicht, 2 x per dag 1,5 ml. bij 5 kg., 2 x 1,75 ml bij 6 kg, 2 x 2 ml bij 7 kg en 2 x 2,1 bij 8 kg. Het werkt zo'n 10 tot 12 uur dus het is verstandig voor je vriendin zelf om het vlak voor t slapen gaan te geven en in de loop van de ochtend, zo overbrug je iig het grootste gedeelte van de nacht.

Ik zou je vriendin aanraden als zij zantac-drank heeft voor haar kindje om dit gewoon te geven en het 2 weken de tijd te geven. Waarschijnlijk merkt ze binnen 2 dagen al verbetering, maar de slokdarm is geirriteerd en ontstoken in geval van reflux en heeft tijd nodig om te herstellen voordat je echt verschil kunt zien, vandaar 2 weken minimaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:37:44 #239
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97993872
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:26 schreef danic het volgende:
Basboussa, ik las het al eerder toen je gisteren postte, maar wat bedoel je met ´op de wereld laten zetten?
keizersnede? :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:40:51 #240
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_97994035
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:26 schreef danic het volgende:
KS. Niet helemaal zoals ik gepland had enzo, maar de kinderen luisteren slecht ;)...

Kwam wel een vacuumpomp bij kijken, kind was al een eind ingedaald en had een groot hoofd en ik had al 2 cm ontsluiting, slijmprop ook al kwijt, en toen was het stil... ;) Tenminste, ik had opeens nergens meer last van, kind deed het nog leuk, was actief, maar ik voelde me zo fit als een hoentje. Had nog weken kunnen doorlopen zo (vond ik toen...) Maar goed, ze keken me aan alsof ik een potentiele kindermoordenares was, en dit het meest onverstandige was dat ik kon doen en toen heb ik me maar open laten snijden. Tja, regels... :) Had ik maar in Holland moeten blijven, waar alles beter is enzo :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 19:54:01 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97994704
ik kreeg voor de geboorte een kruippakje van m'n tante, ze waren op vakantie geweest. Ik weet niet meer waarheen zo snel, maar blijkbaar ergens waar ze heule kleine kindjes hebben. De maat in 't pakje is 12-18 maanden, en geert past het nu al nauwelijks meer :{ :')

vrijdag 10 juni 2011 @ 20:03:37 #242
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97995172
Kiran past met zijn 5,25 kg nog steeds in de rompertjes newborn van Primark voor 3,5 kilo...... Erg verbazingwekkend. De 50-56 rompers van de hema passen ook nog, daarentegen de 56 van de H&M niet meer.

Qua kleren zit hij al 5 weken in mt 62
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:05:53 #243
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97995274
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:54 schreef DJMO het volgende:
ik kreeg voor de geboorte een kruippakje van m'n tante, ze waren op vakantie geweest. Ik weet niet meer waarheen zo snel, maar blijkbaar ergens waar ze heule kleine kindjes hebben. De maat in 't pakje is 12-18 maanden, en geert past het nu al nauwelijks meer :{ :')
Frankrijk ergens? Wij kregen ook rompertjes binnen van een tante van Manlief, kon Seth met de geboorte al niet aan :')
Alexa en Seth zijn lief
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 20:16:21 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97995761
Nee echt verder weg, taiwan ofzo ik weet het niet precies :@
overigens wel een tof pakje :

(it says: My heart belongs to mommy)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

vrijdag 10 juni 2011 @ 20:19:22 #245
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97995883
Nou idd DJMO.

Oh maar die kant in is toch alles klein ;) ??? Iig wilde ik laatst bij Boobs 'n Burps een jurk bestellen en bij de maatassistentie stond: Gemaakt in Singapore, dus een maat groter bestellen bla bla
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:29:25 #246
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97996390
Ik vind Geert een leuk knullie!
pi_97996564
Hola, Basboussa, je bent er weer! Weet je wel hoeveel zorgen ik me heb gemaakt? }:|

Wat grappig dat ze Lina heet! :D Van welke datum is ze nou?
pi_97996616
mijn huisarts googled ook vaak. Dan komt ie op sites waar ik ook al geweest ben en dan zoeken we samen dingen uit. Is altijd best gezellig... :D
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 20:39:16 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97996866
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind Geert een leuk knullie!
:D is leyla al bezet of is ze nog vrij? O-)

vrijdag 10 juni 2011 @ 20:39:52 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97996897
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:39 schreef DJMO het volgende:

[..]

:D is leyla al bezet of is ze nog vrij? O-)
Leyla is niet beschikbaar tot dr 30.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 20:42:07 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97997004
komt goed uit, van mij mogen ze pas trouwen als ze 40zijn (en alle geheimen van het huwelijk kennen 8-) )

vrijdag 10 juni 2011 @ 20:42:13 #252
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_97997011
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
Hola, Basboussa, je bent er weer! Weet je wel hoeveel zorgen ik me heb gemaakt? }:|

Wat grappig dat ze Lina heet! :D Van welke datum is ze nou?
25 januari... En uw kind heeft ook wel een, ehm, aardige naam ;)
pi_97997319
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:42 schreef Basboussa het volgende:

[..]

25 januari... En uw kind heeft ook wel een, ehm, aardige naam ;)
Hm, die datum had ik niet aan zien komen. Ik dacht dat je eerder zou bevallen dan ik. Maar ik ben ontzettend blij te horen dat het (nu) goed gaat met je! De complicaties die je hebt gehad klinken naar. Maar hey, je hebt een doorslapertje! *O*

Zit een fotootje van de lieflijke Lina er misschien in? O-)
pi_98001917
Boh oud al van 25 januari.
pi_98003228
Bedankt huuphuup, ik heb het even door gemaild naar d'r.
Het zal vast aan de aanpak van de huisarts hebben gelegen ws. dat ze zo overstuur was. Hoe jij het vertelt werkt het volgens mij een stuk beter, met uitleg erbij.
Ze zit gewoon al 2 maanden met een huilbaby na een zware zwangerschap (baby was 5 kilo) en een keizersnede.
Als je dan een beetje weggewimpeld word en dat dan op het etiket leest...vertrouw je het toch niet zo.

Mooie Geert O+
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:27:23 #256
143848 huuphuup
Dorksided
pi_98003475
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:23 schreef Troeta het volgende:
Bedankt huuphuup, ik heb het even door gemaild naar d'r.
Het zal vast aan de aanpak van de huisarts hebben gelegen ws. dat ze zo overstuur was. Hoe jij het vertelt werkt het volgens mij een stuk beter, met uitleg erbij.
Ze zit gewoon al 2 maanden met een huilbaby na een zware zwangerschap (baby was 5 kilo) en een keizersnede.
Als je dan een beetje weggewimpeld word en dat dan op het etiket leest...vertrouw je het toch niet zo.

Mooie Geert O+
oh ik ken het gevoel hoor, als je kind zoveel huilt op een dag kun je ook best janken omdat de bananen uitverkocht zijn :+ daar is t onbegrip van de huisarts niet eens voor nodig :P
maar in dit geval kan je vriendin dat spul echt wel gewoon geven, zantac is een vrij standaard middel.
succes voor je vriendin.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 22:29:50 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98003610
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:27 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh ik ken het gevoel hoor, als je kind zoveel huilt op een dag kun je ook best janken omdat de bananen uitverkocht zijn :+ daar is t onbegrip van de huisarts niet eens voor nodig :P
maar in dit geval kan je vriendin dat spul echt wel gewoon geven, zantac is een vrij standaard middel.
succes voor je vriendin.
hormonen zorgen er zelfs voor dat je kunt janken omdat heidi afscheid moet nemen van Snoesje .. en dan toch weer niet omdat ze het voor elkaar krijgt dat snoesje melk gaat geven O+ (dat had ik vanmorgen dus :') ) stomme tekenfilms :X

vrijdag 10 juni 2011 @ 22:32:11 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98003749
Tip, geen Disney! Bambi, Lion king echte tranentrekkers. Ik ben door de komst van kinderen veranderd in een emotioneel wrak lijkt het.
pi_98004185
Oh lekker dan! Heb hier de hele disney collectie liggen (nou ja, wat er ooit uitgebracht is op dvd).
pi_98004546
Ach, ik had het tijdens de zwangerschap zelfs met extreme home makeover, dus daar heb je disney helemaal niet voor nodig hoor!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:05:07 #261
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_98005610
Basboussa! Proficiat nog! :)

Zo. mijn 1e dag met 2 kindjes alleen zonder man zit erop. Iedereen heeft gegeten, had schone kleren aan. Ik heb zelfs nog gestofzuigd en in het park met Joep gevoetbalt.

Sam eet alleen niet zoveel.... ik kolf nu bijna alles en geef dat met de fles en vul aan met kv. Ik kom op 290 cc en dan heeft ze ook nog 3 mondjes terug gegeven. Drie keer aan de borst gelegen, maar ik gok dat ze toen zo tussen de 15 en 20 cc binnen heeft gekregen.
Niet mieten! Door gieten!
pi_98006743
Basboussa, gefeliciteerd met Lina en welkom!

Ik huil ook om de meest onzinnige dingen, stomme hormonen..

Sarah had vandaag weer een piepdag, maar wat er nou was weet ik nog steeds niet. het waren geen krampjes en ook geen moeheid volgens mij.. Elke keer als ik tegen haar ging praten en contact had dan was er niets aan de hand en lachte ze en zo gauw ik even wegliep en niet meer in beeld was dan begon ze heel hard te huilen, verlatingsangst daar lijkt ze me nog een beetje jong voor.. Echt lastig hoor.
pi_98007182
whaha, ik durf eigenlijk niet te zeggen dat die dokter het goede spul heeft gegeven:P
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:38:09 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98007429
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:46 schreef Vanyel het volgende:
Ach, ik had het tijdens de zwangerschap zelfs met extreme home makeover, dus daar heb je disney helemaal niet voor nodig hoor!
M'n zwangerschap die een miskraam werd kondigde zich al voor de positieve test aan met het in tranen uitbarsten om een Merci-reclame :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 23:53:14 #265
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98008463
Het ligt dus niet aan mij dat ik om de idiootste dingen op tv kan huilen (laatst zelfs bij de scene waarin Brad terug mocht keren om afscheid te nemen van z'n zoontje en katie.. en dan te weten dat ik een hekel heb aan ATWT en alleen maar verplicht meekijk met m'n man :') )

zaterdag 11 juni 2011 @ 10:38:09 #266
259886 pessie
pi_98017578
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

M'n zwangerschap die een miskraam werd kondigde zich al voor de positieve test aan met het in tranen uitbarsten om een Merci-reclame :') _O-
Een Merci reclame! _O-
Maar inderdaad, ik hou het ook niet meer droog bij Bambi. Ik hou het niet eens meer droog bij het nieuws! Lang leve nu.nl...

Seilram wat goed!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:47:42 #267
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98018774
Ow ja hier ook; programma's als Welcome Home zijn echt verschrikkelijk.... zit de halve aflevering te huilen.
En ik maakte de fout om vorige week Komt een vrouw bij de dokter te kijken. Vorige keer dat ik hem zag net een klein traantje gehad (bij het boek meer gehuild).
Maar heb nu het laatste kwartier alleen maar zitten huilen :(

voorlopig dus alleen maar komedies ;)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:42:18 #268
259886 pessie
pi_98020264
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:47 schreef J-net het volgende:
Ow ja hier ook; programma's als Welcome Home zijn echt verschrikkelijk.... zit de halve aflevering te huilen.
En ik maakte de fout om vorige week Komt een vrouw bij de dokter te kijken. Vorige keer dat ik hem zag net een klein traantje gehad (bij het boek meer gehuild).
Maar heb nu het laatste kwartier alleen maar zitten huilen :(

voorlopig dus alleen maar komedies ;)
Ik was hier thuis niet eens de enige! In 9 jaar tijd geen traan gezien bij manlief, maar toen!
pi_98021555
Pff, ik voel me zó slecht. Het is de zoveelste nacht geweest waarin Lena telkens 1,5 uur sliep. Volgens de leidster op het kinderdagverblijf deed ze daar gister ook alleen maar hazeslaapjes. Geen flauw idee waar het aan kan liggen.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:20:05 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98021688
:* Claudia
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_98021848
Ik merk dat ik me nu niet meer zo goed kan vermannen. Gister heb ik een blunder begaan op het werk en ben daarna half in tranen bij m'n begeleider binnengestapt. Niks voor mij, onprofessioneel. Zelfs toen m'n vader net overleden was kon ik me nog groot houden.

Ik moet echt even ergens wat energie vandaan zien te halen! Fijn om m'n hart in ieder geval even te kunnen luchten. :*
pi_98022070
Och Claudia, wat moeilijk zeg. :* Ik wil gelijk in de adviesmodus schieten, maar ik denk dat je zelf ook wel van alles verzonnen hebt. Kun je dit weekend wel een beetje bijtanken?
pi_98022163
Oh, adviezen zijn welkom, hoor! Zelfs als ik het allemaal al weet dan is het toch fijn om aan het denken gezet te worden.
pi_98022446
Wat zou jij een vriendin aanraden die dit aan je vertelde? Als je je dat bedenkt, dan krijg je een oplossing die dicht bij jezelf ligt. Ik kan je wel van alles aanraden (afgekolfde melk gegeven door je vriend, nacht op een andere kamer enz. enz.) maar jij bent degene die het moet doen.

[ Bericht 70% gewijzigd door Solagratia op 11-06-2011 14:15:05 ]
pi_98024274
Slaapt Lena nog bij jullie op de kamer Claudia?
pi_98025043
ik denk juist dat als ze op een eigen kamer zou liggen het vermoeiender is als ze elke 1,5 uur wakker is. Maar je kan altijd even kijken of ergens anders slapen helpt. :)
I
k zou idd zorgen dat jij wat extra rust kan pakken. En als je geen gekolfde melk genoeg hebt is er altijd nog kunstvoeding Misschien maakt 1 nacht al een groot verschil.

Een dagje vrij nemen en de kinderen naar de opvang doen en bijslapen?
pi_98025117
Misschien een hele stomme vraag...maar ik kreeg het boek over inbakeren van schoonzus, ben beetje begonnen met lezen...en vraag me af of inbakeren niet kan helpen tegen die hazenslaapjes van Lena? of heeft het totaal niks mee te maken :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98025134
Hier was het verhuizen naar haar eigne kamer wel een omslagpunt. Nu kwam ze al maar 1x per nacht, maar sinds ze op haar eigen kamer ligt komt ze eigenlijk pas vroeg in de ochtend, maar ik kan me voorstellen dat dit lastig is met het ook op BV en elke anderhalf uur eruit moeten..

Wat vervelend voor je Claudia :*
pi_98025973
Wat rot claudia (:
Even snel een aantal opties die je vast al geprobeerd hebt:
- te warm/te koud
- met/zonder slaapzak
- op jouw kamer/eigen kamer
- speentje
- knuffel
- kijken wat ze doet als je haar heel even laat mopperen (doe ik bij Jelle overdag soms even, dan valt hij soms weer in slaap
- een keer een flesje afgekolfde melk geven (bv als laatste voeding, bij Lotte hielp dit opeens voor het doorslapen en bij Leia geloof ik ook)

En een dikke knuffel voor jou
pi_98026366
En als je Lena nou eens op haar buik legt? of vind je dat eng?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:49:46 #281
259886 pessie
pi_98026749
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:39 schreef huuphuup het volgende:
En als je Lena nou eens op haar buik legt? of vind je dat eng?
Dat bleek hier wel een heel stuk te helpen. Hoe oud is Lena nu? Tegen 6 maanden? Volgens mij zijn wij toen begonnen Nathan op zn buik te leggen voordat wij zelf gingen slapen, kwam hij in plaats van 5 keer per nacht nog maar 1 keer.
Al snap ik het als je het doodeng vind, vond ik in het begin ook.
pi_98026909
Claudia alles tips zijn al gegeven.
Ik hoop dat je dit weekend even bij kunt tanken
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:18:25 #283
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98027896
Leyla is ook een buikslaper.
pi_98028547
Floris ook, net als zn moeder :')
Maar das sinds ie zelf draait, heb m nooit op zn buik weggelegd. Maar hij sliep ook gewoon op zn rug.
pi_98028896
Lena is absoluut (nog) geen buikslaper. Als ze op haar buik ligt wil ze alles zien en wordt ze heel alert. :+ Bij mij wil ze ook niet meer op haar buik liggen.

Van de overige tips is een extra fles voor het slapen gaan geven denk ik de beste optie. Speen wil ze niet, even laten mopperen doe ik al (en daar wordt mijn lief chagrijnig van), op een andere kamer leggen is geen optie (co-sleeper afbreken en haar bij Ivan op de kamer leggen: het recept voor een rampzalige nacht).

Ik heb zelf het idee dat er bar weinig is wat we ertegen kunnen doen. Op het kinderdagverblijf drinkt ze nu flessen van 170ml waar meestal 4 maar soms maar 3 uur tussen zit. En daar vertoont ze ook dat gedrag. Ze is wel ontzettend vrolijk en goedgehumeurd, dus ze lijkt niet ziek te zijn. Ik heb eerder de indruk dat het door haar ontwikkeling komt: ze wil alles meemaken en vindt het lastig om rust te nemen. Net als Eline is ze niet alleen druk bezig met rollen maar wil ze nu ook ineens haar knietjes eronder zetten en ze wil zitten, zitten en nog eens zitten.

Nou ja, het is maar een hypothese. Het kan ook zijn dat ze gewoon veel behoefte heeft aan mij. Ik weet niet hoe dat bij andere kindjes zit die naar een kinderdagverblijf gaan, maar het lijkt me ook wel heftig voor zo'n kleintje. Vandaag heeft ze al 11 keer bij me gedronken, dus het lijkt niet iets van de nacht te zijn. Maar ik ga die extra fles toch een keer proberen.

Dank voor de tips allemaal!
pi_98029033
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:04 schreef bitterend het volgende:
Misschien een hele stomme vraag...maar ik kreeg het boek over inbakeren van schoonzus, ben beetje begonnen met lezen...en vraag me af of inbakeren niet kan helpen tegen die hazenslaapjes van Lena? of heeft het totaal niks mee te maken :@
Oh, het is geen gekke suggestie, hoor! Maar Lena rolt al en het wordt afgeraden om dan in te bakeren. Dat is enerzijds omdat het gevaarlijk kan zijn als een ingebakerd kindje op de buik belandt, en op een bepaald moment is het juist belangrijk dat ze (ook in de nacht!) hun motoriek kunnen oefenen. Ik vind het een te grote belemmering in haar ontwikkeling. En ik denk ook niet echt dat dat het probleem is. Ze houdt zichzelf niet wakker met maaiende armen of zo.
pi_98029657
Aha! ik snap het! in het boek leek het echt alsof ze inbakeren voor alle vorm van onrust bij baby's gebruiken!
Ik moet echt meer in verdiepen voor dat ik zomaar die dingen ga toepassen. Mijn schoonzus vertelde dat ze niemand om advies had gevraagd voor dat ze ging inbakeren maar het lijkt mij onverstandig.

Succes met Lena! ik hoop dat je binnenkort kan vinden wat het is die haar onrustig maakt :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98030033
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:04 schreef bitterend het volgende:
Aha! ik snap het! in het boek leek het echt alsof ze inbakeren voor alle vorm van onrust bij baby's gebruiken!
Ik moet echt meer in verdiepen voor dat ik zomaar die dingen ga toepassen. Mijn schoonzus vertelde dat ze niemand om advies had gevraagd voor dat ze ging inbakeren maar het lijkt mij onverstandig.
Het is ook een vrij gebruikelijk advies voor pasgeborenen, hoor! (Onder bepaalde voorwaarden zoals dat de baby goed moet aankomen.) Lena is alleen alweer 5 maanden. :o
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:12:37 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98032140
Ik heb weer geen ervaring met het KDV, maar Soneal slaapt eigenlijk ook amper overdag, als hij slaapt dan is het vooral in mijn armen (en nu in de MC omdat hij in de auto in slaap gevallen was), en als zo'n krummeltje dat mama altijd in de buurt heeft al mamahonger kan hebben dan kan een kindje dat mama regelmatig moet missen dat helemaal hebben.

Misschien proberen een paar cocoon-dagen te doen in dit lange weekend, en lekker bij je laten kruipen ;)
Of zitten natuurlijk, als dat is wat ze wil.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_98032299
Jee Claudia, wat kut.
Heel flauw, maar kunstvoeding is toch moeilijker te verteren? Misschien zou een avondfles kunstvoeding een paar uur aaneengesloten rust opleveren?
pi_98032440
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:44 schreef Claudia_x het volgende:
Lena is absoluut (nog) geen buikslaper. Als ze op haar buik ligt wil ze alles zien en wordt ze heel alert. :+ Bij mij wil ze ook niet meer op haar buik liggen.

Van de overige tips is een extra fles voor het slapen gaan geven denk ik de beste optie. Speen wil ze niet, even laten mopperen doe ik al (en daar wordt mijn lief chagrijnig van), op een andere kamer leggen is geen optie (co-sleeper afbreken en haar bij Ivan op de kamer leggen: het recept voor een rampzalige nacht).

Ik heb zelf het idee dat er bar weinig is wat we ertegen kunnen doen. Op het kinderdagverblijf drinkt ze nu flessen van 170ml waar meestal 4 maar soms maar 3 uur tussen zit. En daar vertoont ze ook dat gedrag. Ze is wel ontzettend vrolijk en goedgehumeurd, dus ze lijkt niet ziek te zijn. Ik heb eerder de indruk dat het door haar ontwikkeling komt: ze wil alles meemaken en vindt het lastig om rust te nemen. Net als Eline is ze niet alleen druk bezig met rollen maar wil ze nu ook ineens haar knietjes eronder zetten en ze wil zitten, zitten en nog eens zitten.

Nou ja, het is maar een hypothese. Het kan ook zijn dat ze gewoon veel behoefte heeft aan mij. Ik weet niet hoe dat bij andere kindjes zit die naar een kinderdagverblijf gaan, maar het lijkt me ook wel heftig voor zo'n kleintje. Vandaag heeft ze al 11 keer bij me gedronken, dus het lijkt niet iets van de nacht te zijn. Maar ik ga die extra fles toch een keer proberen.

Dank voor de tips allemaal!
Dat had Amelie ook ja, die was ook echt geen buikslaper, maar wie weet dacht ik haha :P

Ze ligt nog steeds in een co-sleeper naast je toch? Dit is hoe ik het zou aanpakken, maar, dat werkt voor mij, en is beredeneerd vanuit mijn (oude) werk en mijn kind. T kan goed zijn dat je er geen klap aan hebt :+
First things first, je werk, ga een gesprek aan met je meerdere dat je uitlegt dat Lena iedere anderhalf uur wakker wordt en dat je nachten meer dan gebroken zijn, dat het voor jou zou schelen als je iets later kon beginnen bijvoorbeeld. Dit opdat je goed blijft functioneren en niet in de laatste plaats om onvrede bij je projectleider voor te zijn. Ofzo.
Verder zou ik haar vooral in die co-sleeper laten liggen. Als ze inderdaad behoefte heeft aan jou dan heb je dat daarmee ondervangen en ik zou zelf het risico ook niet nemen dat Ivan er ook slechter van gaat slapen. Misschien is het zelfs een idee om haar nog dichter bij je te houden dan je met een co-sleeper hebt. Tijdelijk een snuggle-nest proberen ofzo?
Of anders zo'n hangwieg lenen ergens, misschien vindt ze dat fijn, dat je het een soort van kan duwen en dat het dan deint en wiebelt ofzo?

Inderdaad nog een voeding geven voor het slapengaan misschien? Eventueel ingedikt met rijstebloem of iets anders waardoor haar maagje wat langer gevuld blijft?
Misschien toch nog een keer een speentje proberen? En dan van een ander merk?

Nouja goed, voor nu voor jouw rust is het in elk geval belangrijk dat je zelf goed bijtankt. Ik zou ieder moment pakken dat kan nu in dit weekend. En wellicht heb ik er overheen gelezen en heb je het al ergens gezegd maar heeft je productie niet een dipje nu? Dat je menstruatie eraan zit te komen ofzo? Of stress door het slaapgebrek?

Wel enorm lastig zeg :{

Klein hart onder de riem, Elin slaapt ook nauwelijks overdag en zeker niet in haar eigen bed. Als ik Elin wakker in haar bedje leg dan ligt ze om haar heen te kijken en als ik dan weer boven kom kijkt ze me aan met een blik van "raar mens :D mn bedje is leuk, maar slapen doe je natuurlijk op mama he, duh! dajjedaniesnapman!" :')
Ze slaapt overdag en tot een uur of 10 's avonds dus niet in haar bedje. Een half uurtje hooguit als ik haar weggelegd krijg, maar meer niet. Ze slaapt op mij, zittend. As we speak ook :D dit bericht is zo'n twee uur geleden begonnen :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98032849
Mex slaapt juist veel beter in zijn eigen kamertje en bedje, hij werd wakker van ons. Maar van Ivan zal ze idd nog meer wakker worden.
Maar wil ze ook elke keer borstvoeding dan s'nachts? Of is het alleen ff wakker zijn?

Ik weet dat jij anders over bijvoeding denkt, papje enzo voor het slapen gaan, maar dit lijkt me slopend...hoop dat die fles helpt iig! :*
  zaterdag 11 juni 2011 @ 19:03:44 #293
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_98034109
Blegh, Claudia, wat bah! Ik denk dat het geven van een flinke fles inderdaad erg kan helpen, maar verder heb ik weinig ervaring met slecht slapende kinderen ('s nachts dan). Kind 1 sliep nauwelijks overdag totdat ze een jaar of 1 was, echt hazeslaapjes, maar daar hoefden we ons nooit druk om te maken, zei den arts. Zo lang ze het verder goed doen en er niet onder lijken te lijden enzo. Maar het is natuurlijk wel erg bleeeeeeeeeeeegh als moeders er wel onder lijdt. Dus ik zou zeggen kolf wat flesjes, sluit je op in kamer en slaap!

Oh, ik heb hier trouwens ook een buikslaper, eigenlijk vanaf het begin af aan. Slapen op de rug lukte echt niet goed, erg onrustig en ze rolde al vrij snel om, dus op een gegeven moment ben ik maar op de buik gaan wegleggen. Was er eerst wel een beetje zenuwachtig van, maar inmiddels rolt ze zelf om in bed en valt ze ook veel vaker op de rug in slaap, dus ik voel me ontzettend gezegend met mijn schone slaapster. En wij slapen met zijn viertjes op een kamer, dus een krijskind 's nachts was me niet goed uitgekomen enzo ;) Het gaat nu heel goed zo, eigenlijk!
pi_98035198
Oej claudia, 1.5 uur is niet veel.. Heel begrijpelijk dat je je emoties niet meer zo goed de baas kon op je werk. Al kan ik me erg goed voorstellen dat je dat erg vervelend vond. Wat iemand anders ook al zei...geef het aan op je werk wat er aan de hand is. Snappen ze je iets beter. Als je dat al niet gedaan hebt idd. En misschien dat flesje voor het slapen gaan extra. Sterkte en hopelijk gaat het slapen snel beter!

Nog bedankt voor jullie reacties omtrend het slechte eten van Isabelle, ik voel me er een stuk rustiger onder. Moet ook wel, want het is nog niets beter. Ze heeft de hele dag gehuild/gegilt, we denken dat er een tandje doorkomt. Arm meisje.
pi_98035231
Ik vind een fles voor het slapen gaan geven zo lastig. Als ik er nou één nacht beter op slaap, oké, maar ik zou anders niet weten wanneer ik die fles bij elkaar gekolfd moet krijgen. Kunstvoeding geven is makkelijker, maarja, dan moet ik dus bereid zijn om te accepteren dat mijn aanbod niet meer aan haar vraag zal kunnen tippen en dat heeft misschien consequenties die ik heel jammer zou vinden.

Voor de zekerheid ben ik gestopt met de pil. Ik denk niet dat ik een productiedip heb, want ik krijg ook bij elkaar gekolfd wat ze op het kinderdagverblijf drinkt. Maarja, ze stopte wel met doorslapen in de periode dat ik met de pil begon. Wie weet.

Andere opties zijn om inderdaad toch nog met een speen in de weer te gaan of om van onze werkkamer een slaapkamer voor haar te maken 's nachts. Ik heb alleen niet zo'n zin in dat gedoe. Het is vooral vanwege mijn lief dat ik denk dat er iets moet gebeuren. Zelf bikkel ik wel door. En op mijn werk weten ze ervan en heb ik permissie om thuis te werken, later te beginnen, vrij te nemen, whatever. Heel fijn, zo'n begripvolle baas. O+
  zaterdag 11 juni 2011 @ 19:35:09 #296
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98035297
Wij slapen ook met z'n allen. Ik was echt van hoe moet dat als leyla er is, maar het gaat vanaf het begin goed.
pi_98035328
welke pil gebruik je dan? heb je niet de cerazette gekregen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98035397
Ja, ik heb cerazette! Maarja, als je zo moe bent heb je toch geen zin in seks, dus why bother? :Y)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 19:41:52 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98035626
Wij doen gewoon nfp. Wij doen het niet zonder rubber in m'n vruchtbare periode. Vorige maand eerste keer ongesteld. Ik heb wel rekend dan met dagen, maar ik weet niet of het meteen regelmatig is. Nou ja, hoe groot is de kans zeg ik dan maar.
pi_98035790
Niet veel bijgelezen, maar even een :* voor Claudia. Jeetje wat heftig. Ook al wil je in eerste instantie een oplossing voor je lief en niet voor jezelf. Denk aub ook aan jezelf, alhoewel dat natuurlijk wel lastig is met borstvoeding.
Alle tips zijn denk ik wel gegeven. Ik hoop dat het schrijven hier al iets oplucht.

En is zag een nieuw "gezicht" Basboussa welkom!
pi_98037476
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:29 schreef mrien het volgende:
- een keer een flesje afgekolfde melk geven (bv als laatste voeding, bij Lotte hielp dit opeens voor het doorslapen en bij Leia geloof ik ook)

En een dikke knuffel voor jou
Leia sliep ineens langer en nam daarna inderdaad genoegen met een speentje en sliep weer verder :) de nachtvoedingen zijn eruit sinds we om 10/11 uur een fles geven :) nou is zij nooit vaker dan 2 keer per nacht geweest voor voeding (wel veel vaker wakker enzo hoor, dat terzijde :P) dus dat scheelt ook wel denk ik..

Clau.. Inderdaad heftig en pittig zeg! Ik heb eigenlijk geen tips.. Wel fijn zo'n begripvolle baas, dat scheelt al heel erg veel. Het wordt vanzelf echt beter, maar daar heb je nu niks aan..

Zelf hier nu ook al 2 nachten nagenoeg niet geslapen :') Leia ligt steeds de halve/hele nacht in haar slaap te huilen! Arm ding, tanden krijgen ws, pokken.. andere omgeving etc. Maar wel best pittig even.. Probeer haar 's nachts bij ons te nemen want dan is ze iets rustiger, maar wij zijn echt niet gewend om samen te slapen (mijn rug :') wat doe je...) even bikkelen maar.. komt wel weer goed, dit is hier niet structureel..

Hoop dat er bij jullie wel snel wat veranderd.. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')