al die 68 kleren? nohquote:Op woensdag 8 juni 2011 04:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kunstmatig dik dus. Geen wonder dat je al die maat 68 kleren verkoopt ;P
Ik wilde vooraf absoluut niet met kind in bed. Toen we vrij snel merkten dat ze daar m.n. 's ochtends veel rustiger en beter van sliep, waren we heel snel om. Cosleeper voor gewoon, in ons bed/ armen voor bijzonder.
Inmiddels ligt ze alweer een maand, vanaf 12 weken, in haar eigen bed. Slaapt iig voor de mama's een stuk beter.
Tja dan gooi je mobiel dichtAls iemand een nieuwe zou willen openen?
Neuh t ging meer om de locatie en met name de drukte en de chaos in de winkel daarquote:Op woensdag 8 juni 2011 09:04 schreef danic het volgende:
HuupMaar ik kan me bij je aansluiten hoor, ook hier zoveel kleren en dan nog wel bij een eerste kind!
f_r: een gedragstherapeut voor de kat? waarom is dat?
Mupje hier heeft beetje een mix van kledingmaat, 50 boven/56 broekjes. Dus setjes zijn niet handig want daarvan is standaard het broekje te klein of het shirtje te groot. Ook van die boxpakjes met voetjes passen niet, want daarvan zijn de benen altijd te kort![]()
Zeeman valt groot zijn we achter gekomen. Ik had vriendlief om een paar witte rompers met lange mouwen gestuurd in maat 50/56, die kwamen dus tot haar knieën. Gaat eerder door voor 62/68. Niet normaal. Denk dat als ik een passende maat had willen hebben ik 44 had moeten kopen ofzo. Echt raar.
En waarom zou je er niet naar binnen durven? Ze hebben vaak hartstikke leuk spul voor een fijne prijs. Ze zijn er gauw genoeg uitgegroeid.
Niks om je voor te schamen toch? Ik heb laatst een hele zooi kleding gekocht op de rommelmarkt waar de kledingstukken 20 cent waren. Zagen er nog mooi uit, ga ik echt geen 30 euro voor een shirtje betalen hoor.quote:Maar ik kom er ook eerlijk voor uit dat verreweg het meeste van de meiden van de kringloop komt.
Omdat Ivan dan moet lopen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:30 schreef As1981 het volgende:
Claudia, waarom probeer je het niet uit als je een klein stukje gaat wandelen. Als je denkt dat ze er wel aan toe is om uit de kinderwagenbak te gaan en ze er sterk genoeg voor is. Naar mijn idee zijn meiden gewoon fijner dan jongens.
Yaro was hier met iets minder dan 4 maanden uit de kinderwagenbak. We gingen naar CP en w.b. ruimte kwam dit beter uit. Dus ook eerst in de buurt geprobeerd en dat ging prima.
Bovenlijf onderlijf kan ook nogal uiteen lopenquote:Op woensdag 8 juni 2011 09:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck is net zo lang als bijv dottir en lena en elin volgens mij maar hij past vooral qua shirts prima in 62 nog. Maar wij hebben geen droger.
De nacht was bagger. We gaan dus maar weer terug naar het inbakeren iig 's nachts.
Het vele huilen van Puck, pijn met zitten nog steeds, drama met mijn werkgever. Het is nogal donkergrijs in mijn hoofd dus ik ga even afstand nemen van hier en met mezelf aan de slag. Ik haak over een tijdje wel weer aan hoop ik.
Wat naar toch allemaal. Ik had je een veel mooiere eerste tijd gegund. Het komt weer goed, ik hoop zo snel mogelijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het vele huilen van Puck, pijn met zitten nog steeds, drama met mijn werkgever. Het is nogal donkergrijs in mijn hoofd dus ik ga even afstand nemen van hier en met mezelf aan de slag. Ik haak over een tijdje wel weer aan hoop ik.
oh ja dat hebben we hier ook wel eens gehadquote:Op woensdag 8 juni 2011 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga het zo wel weer een keer proberen, Ivan in de kinderwagen en Lena in de doek. Worst case scenario: Ivan wil niet meer in de kinderwagen en we zitten vast in de speeltuin.
Ah, hier ben je ook! Ja, zat ik ook net aan te denken. Zou nu best wel kunnen, denk ik. Misschien werkt hij niet altijd mee, maar toch. Ik vind het alleen wel jammer om Lena niet bij me te kunnen dragen, haha.quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:50 schreef wickie het volgende:
Vanaf welke leeftijd zou je een meerijdplankje/zitje voor Ivan kunnen overwegen?
Maar is zo'n plankje voor jezelf wel handig? Ik zie alleen maar mensen idioot scheef of in een soort poep-squad achter de wagen lopen dan omdat dat plankje in de weg zit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, hier ben je ook! Ja, zat ik ook net aan te denken. Zou nu best wel kunnen, denk ik. Misschien werkt hij niet altijd mee, maar toch. Ik vind het alleen wel jammer om Lena niet bij me te kunnen dragen, haha.
Geen idee eigenlijk. Ik was van plan om ernaar te kijken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Maar is zo'n plankje voor jezelf wel handig? Ik zie alleen maar mensen idioot scheef of in een soort poep-squad achter de wagen lopen dan omdat dat plankje in de weg zit.
dat geduld heb ik echt nietquote:Op woensdag 8 juni 2011 09:56 schreef As1981 het volgende:
Grotere maat heb ik nog niet liggen. Vind het leuk om steeds wat te kopen, dus we wachten geduldig af tot we weer mogen.
Ik moet wel, het past anders niet in de kast (in ieder geval niet zoals ik wil dat het past)quote:dat geduld heb ik echt nietik ben een hamsteraar
I'll make it fitquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:04 schreef As1981 het volgende:
Ik moet wel, het past anders niet in de kast (in ieder geval niet zoals ik wil dat het past)
Gewoon gemiddeld denk ik.. 74 is een maat die echt wel hoort bij 9 maandenquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:50 schreef Solagratia het volgende:
Amy heeft korte armpjes en beentjes dus dat is altijd te langBroeken in maat 74 zijn echt nog veul te lang en te wijd. Is Leyla dan zoveel langer/groter?
Nee, als ze er geen last van heeft dan kunnen we wachten of het vanzelf dichtgaat... Kleine gaatjes hebben vaak de mogelijkheid om vanzelf dicht te groeien en Leyla is een randgeval.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
En zo is het helaas altijd aanwezig, als het niet op de voorgrond is dan is het op de achtergrond.Het is je vast al vaak gevraagd, Tico, maar is al bekend wanneer ze het probleem willen fixen?
quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Hoewel de onzekerheid misschien niet fijn is klinkt dit wel weer goed!
Willen ze vooral wachten met een eventuele operatie omdat ze het lijf zelf een kans willen geven om het dicht te laten groeien? Of heeft het ook iets te maken met narcose bij kinderen?
Wat voor soort symptomen zou ze eigenlijk kunnen ontwikkelen?
Dat is moeilijk!quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
Hopelijk blijkt het vrijdag met de groei goed te zitten. Dat is dan weer een zorg minder.
Zou je het niet een fijn idee vinden als ze die operatie gewoon doen? Of sta je daar heel blanco in?
Geen rare vraag. Nathan perst ook, en soms heeft ie opeens een dunne luier. En de kleur hangt af van wat hij gegeten heeft. Als hij boontjes heeft gehad is het heel donker, als hij broccoli heeft gehad is het een beetje groenig met stippeltjes erin en als hij worteltjes heeft vind je die herkenbaar terug. (Nathan en Rapley is bij worteltjes hap-slik-wegquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:21 schreef Solagratia het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar moeten jullie kinderen (die bijvoeding krijgen) ook zo persen bij het poepen? En welke kleur en dikte is de ontlasting? Ja ik weet smerige vraag, maar ik vraag me af wat er normaal is.
Oh en nadeel dat Amy nu zelf eet. Ze pakt alle kruimels en stofjes van de grond om op te eten
Nooit stiekemquote:Op woensdag 8 juni 2011 17:09 schreef Mereltje het volgende:
Luisteren jullie ook wel eens stiekum mee via de babyfoon naar je vriend/man als deze de kleine naar bed aan het doen is
Mja, ze voelt zich wel beter, maar volgens mij niet helemaal goed. Ze heeft vanmiddag een paracetamol gehad, daarna was het krijsen over maar toen ik thuiskwam keek ze nog steeds lodderig uit haar ogen en ze ziet er niet helemaal patent uit. Maar ze slaapt wel goed, dat is altijd fijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, hoe is het nu met jullie meisje? Voelt ze zich al beter?
Ik roep altijd 2 uur wakker 2 uur slapen, maar in de praktijk slaapt ze vaker een kleine anderhalf uur. Dan is ze dus 2,5 uur wakker. Dat slapen is rond 9, rond half 1, rond 4 als ze thuis is. Op het kdv kan ik er geen peil op trekken, dat is altijd heel anders. Dan gaat ze na haar avondmaaltje naar bed, zo tussen 6 en 7. De nacht had ik het laatst al over, rond 22 en 3 een voeding en om half 7, 7 uur op.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben toch begonnen om wat kleine veranderingen door te voeren. Ik heb Lena iets langer wakker gehouden overdag en ik heb haar niet in slaap gevoed om 19:00 uur maar zelf in slaap laten vallen.
Hoeveel slapen de andere baby's van ongeveer Lena's leeftijd overdag?
Ff via mobielquote:[b]Op woensdag 8 juni 2011 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
Hoeveel slapen de andere baby's van ongeveer Lena's leeftijd overdag?
Klinkt als Lena's poep!quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:06 schreef huuphuup het volgende:
Elin poept nog steeds niet veel, een paar vegen in de luier, een paar luiers per dag, en eens per paar dagen een luier vol waar ze dan ook wel haar best op moet doen. Maar ze poept al 2 keer zo lang als Amelie nudus yay for that. Ik moet het maar es loslaten.
ah okay, ja hmm vreemd hoor. Ik ben heel benieuwd wat er uit Amy's uitslagen komt en ik hoop voor jullie dat het gewoon positief is en allemaal bergopwaarts gaat enzo.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:36 schreef Solagratia het volgende:
Ik gaf af en toe brood of een koekje. Maar daar likte ze alleen aan. Of sabbelde ze op, maar kreeg niet echt happen binnen.
Is er een biopt genomen dan? Of alleen bloed geprikt?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:39 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd. De ene keer denk ik dat er niets aan de hand zal zijn en de andere keer dan ben ik bang dat er toch iets is. Maar goed, als ik zeker weet dat het geen gluten zijn dan kan ik ook weer met een gerust hart brood geven.
Maar zodra ze gluten binnenkrijgt, zoals met die tarwepap, dan eet ze zo weinig de rest van de dag. Maar goed, 20 juni dan weet ik het.
ah okay, nouja omdat je anders misschien eventueel weer zit met een glutenbelasting enzo. Dan moet je weer een paar weken (of was het maanden?) gluten gaan geven omdat er anders niets meer met het biopt te zien is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:49 schreef Solagratia het volgende:
Er is bloed afgenomen. Biopt kan pas met een bepaalde leeftijd. Dus nu kunnen ze alleen kijken of ze antistoffen aanmaakt, maar doet ze dat niet dan is er ook niets aan de hand.
Ik mocht gelijk stoppen met de gluten tot we de uitslag hadden. Maar ik heb me er nog niet heel strikt aan gehouden (omdat ik ook nog twijfel) dus wel af en toe een korstje brood, maar niet meer de tarwepap.
melk, soja en ei ben ik mee begonnen en daar is vis/schaal/schelp, varkensvlees en noten/pinda's aan toegevoegd.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef Solagratia het volgende:
Ja ik ben al eerder gestopt met gluten omdat ik vond dat ze er net zo op reageerde als op de koemelk. Maar op 1 april heb ik met de KA afgesproken om gluten te geven zodat we 9 mei de bloedtest konden doen, anders was er sowieso niets te zien. Dus in die tijd gluten gegeven en het was echt een drama met eten. Zo weinig. Na de bloedtest in overleg met de diëtiste gestopt en sinds ze weer helemaal opgeknapt is van de buikgriep eet ze haar pap op, drinkt ze haar flessen leeg en eet ze ook groente e.d. Nou ja ik ben in elk geval blij dat ik een hot line heb met de diëtiste, dat is zo fijn. Ook echt een leuk mens.
Wat heb jij nu allemaal uit je dieet gehaald? Melk, soja ei? (daar is Amy ook op geprikt)
dat denk ik ook ja. En daarnaast vind ik het voorlopig ook niet echt nodig of interessant om te zien of het bloedbeeld een allergie voor koemelk of ei bevestigd. de reacties waren me duidelijk en ik zie wel weer rond de eerste verjaardag.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:18 schreef Ticootje het volgende:
Gluten komen wel in de borstvoeding, maar zo weinig dat een kind er niet op kan reageren. Ik denk dat dat voor veel dingen geldt, dat het te weinig is om in bloed terug te vinden.
Dat dus. Floris heeft ook heel lang veel geslapen overdag. Was echt rond de 1,5/2 uur slapen, 1,5 uur wakker en dan weer slapen. En s nachts ook minimaal 12.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:16 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het slapen ook vrij normaal hoor. Leyla sliep ook veel toen ze jonger was. Zelfs nu nog slaapt ze 3x per dag en 12 uur per nacht. Ik denk dat ik al met al voor de dame rond de 16 à 17 uur uitkom.
Je hebt ook voeding waar het al in zitquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:43 schreef danic het volgende:
Is dat zo? Moet een schepje nutriton niet een schepje nutrilon vervangen?
Kan me voorstellen dat het anders helemaal zo dik wordt.....en we moesten juist gaan verdunnen.
Ohja, hier wou ik nog op reageren. Je moet je er écht niet rol over voelen! Het allerbelangrijkste is dat ze geen negatieve associaties krijgt met eten. Geef haar alle gelegenheid om te proeven en te voelen en meer dan dat kun je niet doen. Nou ja, dat is niet helemaal waar: eet jij/eten jullie tegelijkertijd met haar?quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:22 schreef Noa24 het volgende:
Ik voel me verder een beetje down de afgelopen tijd..ik verwacht teveel van het eten van haar ofzo en als het dan niet wil voelt het alsof ik faal. Ze wil de rijst niet, dus ze heeft 100 warme hap gehad, half potje fruit en ook brood wil ze nog niet echt. Stukjes zijn dus het probleem. Eerst had ik nog iets van...dat eten komt nog wel, de fles is ook voldoende. Nou volgens mijn cb dus niet. Het ging nu toch echt al wel vooral om de 3 hoofdmaaltijden en dan de tussendoortjes. Ik weet het ff niet meer hoor, sneller als dit gaat het gewoon ff niet klaar. Het liefst duik ik even met mijn hoofd onder de lakens
Oooooohhhhquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:56 schreef mefke79 het volgende:
Hoi! Wij komen ons hier melden.
Tienus is gisteren geboren, wederom een slanke knul van wederom 3900 gram (net als zijn broer destijds). Wat we er nu van hebben gezien in een dagje is het toch wel echt een ander kindje: om te beginnen is ie blond (ja, Driekus is nu ook blond, maar was echt bijna zwart bij de geboorte) en hij lijkt een wat pittiger karakter te hebben.
De komende dagen staan in het teken van rustig aan doen, de borstvoeding op gang proberen te brengen (al is al besloten dat het niet volledig borstvoeding zal zijn) en zelf herstellen, dus veel zal ik hier nog wel niet te vinden zijn.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:35 schreef Vanyel het volgende:
Dottir is net zo oraal gefixeerd als haar moeder
quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:35 schreef Vanyel het volgende:
Das best raar zeg maar.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:35 schreef Vanyel het volgende:
Voor jou ook?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 04:48 schreef Vanyel het volgende:
Hoezo? Volgens mij is dat voor haar een hele passende fase
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben zantac drank voor Elin en daar zit 8% alcohol inquote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:22 schreef Troeta het volgende:
Even een vraagje voor een vriendin van me..
Haar kindje van 2 maanden heeft ws. reflux. Iig hij heeft veel maagzuur en dat komt omhoog en hij spuugt ook veel.
Hij huilt ook al 2 maanden eigenlijk, maar nu is ze dus naar de huisarts geweest en die gaf een drankje mee waar 8% alcohol inzit en het advies, kom maar terug over 3 maanden als het nog niet beter is.
Dat drankje gaat ze natuurlijk niet geven en ze wil ook graag doorverwezen worden naar een kinderarts.
Kan dat via het consultatiebureau? of kan ze zelf een kinderarts bellen? Want die huisarts gaat niet meewerken...
keizersnede?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:26 schreef danic het volgende:
Basboussa, ik las het al eerder toen je gisteren postte, maar wat bedoel je met ´op de wereld laten zetten?
KS. Niet helemaal zoals ik gepland had enzo, maar de kinderen luisteren slechtquote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:26 schreef danic het volgende:
Basboussa, ik las het al eerder toen je gisteren postte, maar wat bedoel je met ´op de wereld laten zetten?
Frankrijk ergens? Wij kregen ook rompertjes binnen van een tante van Manlief, kon Seth met de geboorte al niet aanquote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:54 schreef DJMO het volgende:
ik kreeg voor de geboorte een kruippakje van m'n tante, ze waren op vakantie geweest. Ik weet niet meer waarheen zo snel, maar blijkbaar ergens waar ze heule kleine kindjes hebben. De maat in 't pakje is 12-18 maanden, en geert past het nu al nauwelijks meer![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:
Leyla is niet beschikbaar tot dr 30.quote:
25 januari... En uw kind heeft ook wel een, ehm, aardige naamquote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
Hola, Basboussa, je bent er weer! Weet je wel hoeveel zorgen ik me heb gemaakt?![]()
Wat grappig dat ze Lina heet!Van welke datum is ze nou?
Hm, die datum had ik niet aan zien komen. Ik dacht dat je eerder zou bevallen dan ik. Maar ik ben ontzettend blij te horen dat het (nu) goed gaat met je! De complicaties die je hebt gehad klinken naar. Maar hey, je hebt een doorslapertje!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:42 schreef Basboussa het volgende:
[..]
25 januari... En uw kind heeft ook wel een, ehm, aardige naam
oh ik ken het gevoel hoor, als je kind zoveel huilt op een dag kun je ook best janken omdat de bananen uitverkocht zijnquote:Op vrijdag 10 juni 2011 22:23 schreef Troeta het volgende:
Bedankt huuphuup, ik heb het even door gemaild naar d'r.
Het zal vast aan de aanpak van de huisarts hebben gelegen ws. dat ze zo overstuur was. Hoe jij het vertelt werkt het volgens mij een stuk beter, met uitleg erbij.
Ze zit gewoon al 2 maanden met een huilbaby na een zware zwangerschap (baby was 5 kilo) en een keizersnede.
Als je dan een beetje weggewimpeld word en dat dan op het etiket leest...vertrouw je het toch niet zo.
Mooie Geert
hormonen zorgen er zelfs voor dat je kunt janken omdat heidi afscheid moet nemen van Snoesje .. en dan toch weer niet omdat ze het voor elkaar krijgt dat snoesje melk gaat gevenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 22:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ik ken het gevoel hoor, als je kind zoveel huilt op een dag kun je ook best janken omdat de bananen uitverkocht zijndaar is t onbegrip van de huisarts niet eens voor nodig
![]()
maar in dit geval kan je vriendin dat spul echt wel gewoon geven, zantac is een vrij standaard middel.
succes voor je vriendin.
M'n zwangerschap die een miskraam werd kondigde zich al voor de positieve test aan met het in tranen uitbarsten om een Merci-reclamequote:Op vrijdag 10 juni 2011 22:46 schreef Vanyel het volgende:
Ach, ik had het tijdens de zwangerschap zelfs met extreme home makeover, dus daar heb je disney helemaal niet voor nodig hoor!
Een Merci reclame!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
M'n zwangerschap die een miskraam werd kondigde zich al voor de positieve test aan met het in tranen uitbarsten om een Merci-reclame![]()
Ik was hier thuis niet eens de enige! In 9 jaar tijd geen traan gezien bij manlief, maar toen!quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:47 schreef J-net het volgende:
Ow ja hier ook; programma's als Welcome Home zijn echt verschrikkelijk.... zit de halve aflevering te huilen.
En ik maakte de fout om vorige week Komt een vrouw bij de dokter te kijken. Vorige keer dat ik hem zag net een klein traantje gehad (bij het boek meer gehuild).
Maar heb nu het laatste kwartier alleen maar zitten huilen![]()
voorlopig dus alleen maar komedies
Dat bleek hier wel een heel stuk te helpen. Hoe oud is Lena nu? Tegen 6 maanden? Volgens mij zijn wij toen begonnen Nathan op zn buik te leggen voordat wij zelf gingen slapen, kwam hij in plaats van 5 keer per nacht nog maar 1 keer.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:39 schreef huuphuup het volgende:
En als je Lena nou eens op haar buik legt? of vind je dat eng?
Oh, het is geen gekke suggestie, hoor! Maar Lena rolt al en het wordt afgeraden om dan in te bakeren. Dat is enerzijds omdat het gevaarlijk kan zijn als een ingebakerd kindje op de buik belandt, en op een bepaald moment is het juist belangrijk dat ze (ook in de nacht!) hun motoriek kunnen oefenen. Ik vind het een te grote belemmering in haar ontwikkeling. En ik denk ook niet echt dat dat het probleem is. Ze houdt zichzelf niet wakker met maaiende armen of zo.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:04 schreef bitterend het volgende:
Misschien een hele stomme vraag...maar ik kreeg het boek over inbakeren van schoonzus, ben beetje begonnen met lezen...en vraag me af of inbakeren niet kan helpen tegen die hazenslaapjes van Lena? of heeft het totaal niks mee te maken
Het is ook een vrij gebruikelijk advies voor pasgeborenen, hoor! (Onder bepaalde voorwaarden zoals dat de baby goed moet aankomen.) Lena is alleen alweer 5 maanden.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:04 schreef bitterend het volgende:
Aha! ik snap het! in het boek leek het echt alsof ze inbakeren voor alle vorm van onrust bij baby's gebruiken!
Ik moet echt meer in verdiepen voor dat ik zomaar die dingen ga toepassen. Mijn schoonzus vertelde dat ze niemand om advies had gevraagd voor dat ze ging inbakeren maar het lijkt mij onverstandig.
Dat had Amelie ook ja, die was ook echt geen buikslaper, maar wie weet dacht ik hahaquote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:44 schreef Claudia_x het volgende:
Lena is absoluut (nog) geen buikslaper. Als ze op haar buik ligt wil ze alles zien en wordt ze heel alert.Bij mij wil ze ook niet meer op haar buik liggen.
Van de overige tips is een extra fles voor het slapen gaan geven denk ik de beste optie. Speen wil ze niet, even laten mopperen doe ik al (en daar wordt mijn lief chagrijnig van), op een andere kamer leggen is geen optie (co-sleeper afbreken en haar bij Ivan op de kamer leggen: het recept voor een rampzalige nacht).
Ik heb zelf het idee dat er bar weinig is wat we ertegen kunnen doen. Op het kinderdagverblijf drinkt ze nu flessen van 170ml waar meestal 4 maar soms maar 3 uur tussen zit. En daar vertoont ze ook dat gedrag. Ze is wel ontzettend vrolijk en goedgehumeurd, dus ze lijkt niet ziek te zijn. Ik heb eerder de indruk dat het door haar ontwikkeling komt: ze wil alles meemaken en vindt het lastig om rust te nemen. Net als Eline is ze niet alleen druk bezig met rollen maar wil ze nu ook ineens haar knietjes eronder zetten en ze wil zitten, zitten en nog eens zitten.
Nou ja, het is maar een hypothese. Het kan ook zijn dat ze gewoon veel behoefte heeft aan mij. Ik weet niet hoe dat bij andere kindjes zit die naar een kinderdagverblijf gaan, maar het lijkt me ook wel heftig voor zo'n kleintje. Vandaag heeft ze al 11 keer bij me gedronken, dus het lijkt niet iets van de nacht te zijn. Maar ik ga die extra fles toch een keer proberen.
Dank voor de tips allemaal!
Leia sliep ineens langer en nam daarna inderdaad genoegen met een speentje en sliep weer verderquote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:29 schreef mrien het volgende:
- een keer een flesje afgekolfde melk geven (bv als laatste voeding, bij Lotte hielp dit opeens voor het doorslapen en bij Leia geloof ik ook)
En een dikke knuffel voor jou
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |