abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:59:38 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97938075
Mijn knulletje slaapt met z'n oogjes open :D

Op basis van wat ik hier las vond ik toch wel dat hij wel erg weinig sliep overdag; niet, behalve als hij aan het eind van een voeding in m'n armen in slaap viel, dus toen hij dat vanmiddag weer deed besloot ik hem maar in zijn bed te leggen, waarop hij uiteraard wakker werd :+

Ondanks wat gejengel toch laten liggen, en telkens als ik denk "wat is hij lekker stil, zou hij dan toch slapen" ga ik even om het hoekje kijken om te zien dat hij wel stilletjes ligt te duimen, met z'n ogen open :')

Kennelijk kan hij met minder slaap toe, of is het ononderbroken 's nachts slapen, in combinatie met het in slaap vallen tijdens een voeding, en dan een uurtje in m'n armen slapen voldoende.

En volgens mij heeft hij me geknepen of geslagen... ik kan het me niet eens herinneren, maar m'n ene ooglid heeft een flinke paarse plek :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97941925
Ritme? Welk ritme :') Er komt langzamerhand iets van een ritme in, ze is nu 8.5 maand, maar dat heeft dus een hele tijd geduurd. Ook herken ik het vele huilen voor het slapen gaan wel, vaak was dat hier een kwestie van te laat zijn met naar bed brengen. Slaapsignalen te laat of niet herkennen. Ik had het net nog. Mevrouw was pas een uurtje uit bed en begon te jengelen en ik was al te laat. Uiteindelijk gaat ze wel slapen, maar wel met wat meer moeite.

Ik voel me verder een beetje down de afgelopen tijd..ik verwacht teveel van het eten van haar ofzo en als het dan niet wil voelt het alsof ik faal. Ze wil de rijst niet, dus ze heeft 100 warme hap gehad, half potje fruit en ook brood wil ze nog niet echt. Stukjes zijn dus het probleem. Eerst had ik nog iets van...dat eten komt nog wel, de fles is ook voldoende. Nou volgens mijn cb dus niet. Het ging nu toch echt al wel vooral om de 3 hoofdmaaltijden en dan de tussendoortjes. Ik weet het ff niet meer hoor, sneller als dit gaat het gewoon ff niet klaar. Het liefst duik ik even met mijn hoofd onder de lakens :{
pi_97942162
Mp wat een luxe nog even lekker te hebben kunnen slapen
Danic fijn dat eva niet verkouden is. Maar balen dat ze nog zoveel spuugt. Heb je al overlegd of je johannesbroodpit oid mag geven
noa laat je niet onzeker maken hoor. eet ze wel als je het pureert?

Wij hebben in overleg met het cb besloten ean zelf te laten komen voor een voeding. Vandaag dronk ze toen ze kwam ineens ruim 70cc om de voeding daarna een stuk minder te drinken dus ze regelt het best wel zelf.
Vanmorgen is de gehoortest afgenomen en die was voldoende.
pi_97942253
Noa, wat vervelend zeg dat je je zo voelt.
Ik PM je even :)
pi_97942718
Noa, laat je niet onzeker maken hoor! Amy is 10 maanden nu en daar zitten echt nog geen drie maaltijden en 3 tussendoortjes in het schema. Zij groeit vooral van de flessen melk of de pap. Nu weet ik niet of Amy nu zo'n goede graadmeter is :P Maar wat ik wil zeggen is dat ze echt nog wel groeit op de flessen melk en de warme hap en fruit dat ze binnen krijgt. Heb je al geprobeerd om kleine stukjes brood in wat fruithap te dopen en dan tussen haar kaken of in haar wangzak te stoppen? Dan krijgt ze een kauwprikkel en gaat ze kauwen. Bij Amy was dat de truc. Sommige kindjes doen dat niet vanzelf. Wil ze trouwens wel tarwepap? of broodpap o.i.d.

As, ik heb geen idee hoe we het vanavond gaan aanpakken. Ik bedacht me ook dat ze ineens heel slecht zelf kan spelen, dus het zal ook wel weer een fase zijn en dat ze straks ineens de afwas kan doen. Ooh dat lijkt me zo fijn :+ Eens kijken wat ze vanavond doet, ik ben er dan niet.

Tankgirl, wat vervelend dat ze zo'n last van krampjes heeft! Wel lekker dat ze goed geslapen heeft vannacht.

Danic. fijn dat er niets aan de hand is. Maar ik zou ook naar de huisarts gaan als mijn kleine baby groen slijm zou spugen. Vooral als ze nog zo klein zijn dan is iets wat je niet kent gewoon eng.

FR, wat goed dat ze het zelf regelt! Fijn is dat he.

[ Bericht 18% gewijzigd door Solagratia op 09-06-2011 16:45:05 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:56:34 #156
100412 mefke79
komt goed!
pi_97945952
Hoi! Wij komen ons hier melden.

Tienus is gisteren geboren, wederom een slanke knul van wederom 3900 gram (net als zijn broer destijds). Wat we er nu van hebben gezien in een dagje is het toch wel echt een ander kindje: om te beginnen is ie blond (ja, Driekus is nu ook blond, maar was echt bijna zwart bij de geboorte) en hij lijkt een wat pittiger karakter te hebben.

De komende dagen staan in het teken van rustig aan doen, de borstvoeding op gang proberen te brengen (al is al besloten dat het niet volledig borstvoeding zal zijn) en zelf herstellen, dus veel zal ik hier nog wel niet te vinden zijn.

* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97946294
Mefke wat een moppie O+

Noa, floris is 11 maanden en pas sinds een maand ofzo eet ie echt goed. Daarvoor kreeg ie regelmatig nog 4flessen. Nu is dat nog maar 2 of 3. Ik ben van mening dat ze t zelf wel regelen. T ene kindje is er sneller klaar voor dan t andere.
Nu eet ie gewoon goed s avonds en overdag. Hij heeft zn flessen echt nog wel nodig. Zonder fles gaat ie bv echt niet slapen
pi_97946657
Bedankt voor jullie reacties, fannetje sorry ik snapte helemaal niets meer van dat chatsysteem en Isabelle werd wakker dus ik moest er vandoor. Ik moet ook even uitzoeken hoe dat pm en hier werkt :+
Ik voel me een stuk beter, mijn vriend is er nou om het even over te nemen en ik ga vanavond vroeg slapen. Zal wel met name onzekerheid & slaapgebrek zijn. Ik eis gewoon teveel van mezelf en wordt onzeker als het cb dan ook nog eens aangeeft dat het sneller moet. Normaal kan ik het wel langs me heen laten glijden maar nu ff niet.

Mefke, wat een plaatje is het zeg!
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:31:27 #159
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97947318
Ik kom hier nog een keer kijken O+ naar het schatje van Mefke ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_97947677
mefke, gefeliciteerd en wat een mooi ventje! En blond, dat is heel uniek bij pasgeborenen! (heb ik zelf 10.000x gehoord :'))

Ik pm even voor de echte naam, ben toch wel benieuwd!

Noa, geeft niets hoor :D
pi_97947868
Oh Mefke wat een mooi kereltje zeg O+ gefeliciteerd! Zo klein nog op het aankleedkussen, Femke krijg ik met moeite nog fatsoenlijk op het kussen :D

Bedankt voor de complimenten voor onze dame.

Rijst vindt Femke trouwens ook niet lekker, macaroni smult ze van.
pi_97948371
Mefke welkom en wat een mooie jongen zeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 juni 2011 @ 19:03:09 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97948520
Welkom Mefke! wat een klein poppetje is het zo nog (het lijkt voor m'n gevoel alweer een eeuwigheid geleden dat Geert zo klein was :@ :') )Hoe reageert driekus op tienus?? O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_97948671
Mefke, wat een mooie foto! En wat is 'ie mooi! Ik doe dit anders nooit, maar:

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97949138
Mefke gefeliciteerd!! Wat een ontzettend mooi mannetje zeg O+

f_r: de laatste keer bij het cb gaven ze aan dat ik na 2 weken even op het inloopspreekuur kon langskomen voor wegen enzo. Dat is aanstaande maandag, en dus Pinksteren }:| Dus ik wacht nog een weekje langer en ga dan even langs. Dan ga ik ook even vragen of we inderdaad aan de slag kunnen met johannesbroodpitmeel of nutriton. Ik ga nu eerst ff zelf googelen wat de verschillen tussen beiden zijn....
pi_97949325
Danic, Nutriton is JBPM

Mefke, wat een knulletje! Mooi zeg! Welkom en gefeliciteerd! succes met herstellen, hopelijk gaat het heel voorspoedig.
pi_97949654
Sola, ik lees het ook net. Beetje jammer alleen dat ze op de site van Nutricia uitleg geven hoe je dit kan geven als je borstvoeding geeft en niet voor flesvoeding. Geef je flesvoeding dan krijg je ineens tips over andere spenen enzo.
Heel vreemd, maar ik ga het wel in overleg doen met het cb. Ik neem aan dat het iets zal zijn in de trant van 1 schepje nutrilon 1 vervangen voor JBPM.
pi_97950175
Volgens mij moet je die Nutriton gewoon aan de fles toevoegen. Maar mensen met ervaring zullen dat vast beter weten :)
pi_97950258
Is dat zo? Moet een schepje nutriton niet een schepje nutrilon vervangen?
Kan me voorstellen dat het anders helemaal zo dik wordt.....en we moesten juist gaan verdunnen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:45:04 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97950318
Mefke, wat is hij prachtig O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97950344
danic, maar dat is toch juist de bedoeling van dat soort spul, indikken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97950460
in nutriton zit geen voedingswaarde, dus vervangen moet je zeker niet doen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_97950520
Als je moet gaan verdunnen, lijkt nutriton me niet het juiste middel.
pi_97950607
welkom Mefke en Tienus *O* Wat is ie mooi en gaaf Mef! Ik vind m wel wat herkenbaars hebben hoor.. z'n oogjes, zn uitkijk..ik weet t niet..
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_97951420
Danic wat naar zeg dat Eva ineens groen ging spugen. Goed dat je naar de huisarts gegaan bent. Je kan beter 1 keer te veel gaan.
Wat betreft de Nutriton, dat doe je er inderdaad bij en niet i.p.v. Het is om het dikker te maken en daarom spugen ze minder. Jij moest gaan verdunnen omdat het anders te zwaar op de maag viel. Spuugt ze nog net zoveel als toen je laatst hier was of meer? Ik vond de hoeveelheid toen op zich meevallen, was in ieder geval niet meer als Yaro deed.

The_Tankgirl, fijn he als er dan even iemand met je mee kan kijken. Fijn ook dat ze 5 uur achter elkaar heeft geslapen.

MamaPurk ook al lekker uitgeslapen. Lief dat je man er uit is gegaan voor de fles.

Noa wat naar dat je, je zo voelde. Misschien is vroeg naar bed en even lekker slapen wel genoeg om je iets beter te voelen. Laat je aub niet "gek" maken door het cb. Het gaat zoals het gaat. Volg je eigen gevoel.

Mefke gefeliciteerd met Tienus, wat een mooi klein mannetje is het zeg en wat een mooie foto!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')