abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97955559
Daar lijkt het wel op. Mijn idee zou ik zeggen dat het wel zou kunnen zolang ze er om vraagt en ze inderdaad er geen last van lijkt te hebben. Zolang het niet te lang duurt dat ze "te veel" wilt.
Anders morgen even voor de zekerheid overleggen?
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:37:07 #202
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97955899
Mef, je hebt weer een heerlijk mannetje gebakken zeg!!! O+ Het is dat ik er hier een heb liggen, anders zou ik zo weer gaan rammelen!!!

En de rest ben ik ff vergeten.... :@
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97958101
Zow, ik ben er weer en wat een feest om bij te lezen!

Mefke welkom met tienus, wat een mooierd! (pm met naam is welkom)

Orea wat ziet L eruit! Maar wat fijn dat jullie het daar zo lekker hebben :)

Hier eigenlijk niets bijzonders te melden. Het gaat gewoon lekker er komt weer wat structuur in ons leven nu we weererken en eigemlijk is dat voor iedereen hier in huis merkbaar fijn!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:13:23 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97958208
Ah gos, Leia toch.... wat ziet ze er uit :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97958235
Fijn dat het eigenlijk toch wel fijn is dat je weer aan het werk bent MamaPurk.
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:14:33 #206
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97958284
Orea!! Wat ziet ze eruit!

Noa, leyla begon pas echt dingen te eten bij een maand of 8. En nu nog, fruit hoeft ze amper, brood een korst. Avondeten gaat wel redelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97958483
Eten, dat is ook alweer binnenkort! Jeetje, waar is het afgelopen half jaar gebleven :?
pi_97958488
Hoe laat moet je morgen naar het cb Tico?
pi_97958610
Ow eten, ik zie uit naar de dag dat Sarah mag! Ik vind dat zo leuk dan begint er weer een nieuwe ontwikkeling :)
pi_97959211
Ik merk dat Jelle wel steeds meer interesse begint te tonen in wat wij eten. En als ik aan het eten ben en hem op schoot heb moet ik regelmatig goed opletten dat er niet 2 kleine handjes in m'n eten grijpen ;)
Nog even wachten kleintje O+
pi_97959378
Dottir heeft dat ook, dat ze met open mond de vork naar je mond volgt alsof ze tennis kijkt O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97959537
Elin doet dat eigenlijk echt totaal nog niet, eten volgen ofzo :N
ze begint pas net dingen een beetje in haar mond te stoppen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97959684
Dottir is net zo oraal gefixeerd als haar moeder :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97959955
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:35 schreef Vanyel het volgende:
_O-
pi_97961685
quote:
:D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 9 juni 2011 @ 23:09:38 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97961713
quote:
Das best raar zeg maar.
pi_97969053
Hoezo? Volgens mij is dat voor haar een hele passende fase :Y
  vrijdag 10 juni 2011 @ 06:38:34 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97969168
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 04:48 schreef Vanyel het volgende:
Hoezo? Volgens mij is dat voor haar een hele passende fase :Y
Voor jou ook?
pi_97969953
Ik ben gewoon een beetje langzaam O~)
pi_97970165
ahhhhh Leia!! Hopelijk gaat het snel weg!
pi_97972177
Ach Leia toch! Hopelijk is het snel weer over. Stomme waterpokken.

Amy had gister zelf een spelletje bedacht :D Het was zo geniaal. Ik zat op de bank met verwondering toe te kijken. De Bumboseat stond op de grond en ze gooide daar blokjes in. Daarna ging ze er voor zitten op haar knietjes met haar armen in die beengaten en dan met haar handjes die blokjes door de seat rommelen. En lachen daarbij :D O+

Slapen ging gister goed. Ik had haar om half 5 naar bed gedaan nog, geslapen tot half 6. Daarna rustig gegeten en boodschapjes gedaan. Om 20:15 ging ze naar bed en ook gewoon slapen. Wie snapt dit nog? :P *verfrommeld gebruiksaanwijzing en pakt nieuw blaadje*
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:15:28 #222
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97972188
Mefke gefeliciteerd met tienus!

Ach, Leia, waterpokken. Wat sneu!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97974069
Wij grapten al dat we haar op de terugweg bij de efteling afdroppen, daar willen ze haar vast hebben als grobbetrol :7 Maar inderdaad, lelijk!!

Hadden wel een drama nacht, mijn hemel.. Er zitten onder haar tandvlees ineens 2 tandjes, voor in haar onderkaak (ala Leyla's tanden die ik heb gezien :D) ze lag in haar slaap steeds heel erg te huilen :'( echt pijnscheuten leken het.. Koorts, volgens mij een mega sprong.. (en dan moeten je ouders ook nog persé op vakantie...)

Ze treft het even niet. Heeft dus ook maar tussen ons in geslapen (op ons twijfelaartje hier :X onze ruggen, wat doe je :X maar we hebben er nu nog een los bed bijgezet.. dus een mega co-sleeper achtig idee :D hoop dus dat het vannacht beter gaat :))
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:52:25 #224
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97977695
Mefke, proficiat!
Niet mieten! Door gieten!
pi_97983509
Even een vraagje voor een vriendin van me..
Haar kindje van 2 maanden heeft ws. reflux. Iig hij heeft veel maagzuur en dat komt omhoog en hij spuugt ook veel.
Hij huilt ook al 2 maanden eigenlijk, maar nu is ze dus naar de huisarts geweest en die gaf een drankje mee waar 8% alcohol inzit en het advies, kom maar terug over 3 maanden als het nog niet beter is.

Dat drankje gaat ze natuurlijk niet geven en ze wil ook graag doorverwezen worden naar een kinderarts.
Kan dat via het consultatiebureau? of kan ze zelf een kinderarts bellen? Want die huisarts gaat niet meewerken...
pi_97984106
Volgens mij kan ze doorverwezen worden door het cb.
Heeft ze al met hen overlegt over eventuele aanpassingen in zijn eten?
Raar dat de huisarts iets meegeeft waar alcohol in zit! Logisch dat ze dat niet gaat geven!

Ik heb vanmiddag het cb ook weer aan de lijn gehad over de flesjes van Eva.
We moeten nu stoppen met verdunnen en een schepje nutriton gaan toevoegen. Dan na haar fles proberen om 10cc water te drinken. Ben benieuwd wat dit oplevert.
Kreeg ook wel de reality check dat ik het een beetje moest loslaten. Ze heeft voldoende plasluiers dus er komt genoeg binnen en kleine kindjes hebben nou eenmaal krampjes en kunnen veel spugen.
Tja...................ze heeft helemaal gelijk :@
pi_97984449
Ja hij heeft omneo tegen krampjes, ze gaat het cb iig even bellen..

En wat ze zegt is waar, krampjes zijn bijna niet aan te ontkomen, maar logisch toch dat je veel spugen in de gaten wil houden?
pi_97984906
Ja absoluut, hier hetzelfde hoor, dat spugen is echt niks!
pi_97985047
Ja krampjes horen er een beetje bij en bij sommige baby's spugen ook...
Jaël heeft gespuugd tot ze vast voedsel ging eten toen was het van de een op de andere dag over! Het was vervelend mar vooral voor ons, zij zelf leek er neit heel veellast van te hebben, het overkwam haar, maar ze groeide er niet minder om... Bij sommige baby's hoort spugen er ook gewoon bij... komt omdat de klep tussen de maag en de slokdarm nog neit goed sluit, als de baby er zelf echt last van heeft in de vorm van pijn en grote delen van de dag huilen dan moet er wat mee gebeuren uiteraard, bijv. maagzuurremmers (volgens mij weet Huup hier wel het een en ander over).
Maar onze Jaël huilde dus niet veel die spuugde alleen de hele dag door kleine beetjes en ook wel grote beetjes ;)

maar ik vind dat een huisarts wel even beter mee mag en moet kijken en dan iets voorschrijven met alcohol erin voor een zuigeling vind ik helemaal erg bijzonder...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:59:15 #230
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97989934
wat heeft ze dan voorgeschreven gekregen? want in zantac zit ook een % alcohol, maar dat is verwaarloosbaar met de hoeveelheden die Eline krijgt.
In chamodent zit ook alcohol en volgens mij detinox ook...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:09:40 #231
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97990279
Troeta, Alexa had dat hier ook. Die had er vooral veel last van totdat ze bijvoeding kreeg. Wat erg goed hielp was haar nergens helemaal plat neerleggen (dus verschoonkussen, bedje, kinderwagen, etc, altijd een stukje schuin zetten), scheelde hier een hele hoop. En veel laten boeren tussen het drinken door.

Als baby's er last van hebben, kun je via het CB doorverwijzen, kan iig hier wel gewoon.

Danic :*, ik snap je bezorgdheid toch ook wel hoor. Het is allemaal niet niks, dat begin he. Het is ook wel weer zo dat als er genoeg plasluiers zijn, je het tot op een punt moet loslaten, maar dat is ws makkelijker gezegd dan gedaan.

Orea, grobbetrol :D. Een dikke kus voor je meid. Tis niet eerlijk, alles tegelijk...

Vanyel _O-
Alexa en Seth zijn lief
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 18:36:57 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97991287
in vrijwel alle druppels van vsm kind zit een percentage rest-alcohol, omdat alcohol nodig is om de druppels te produceren. Ik heb dat toen nagevraagd bij VSMAlkmaar op twitter, en in bijvoorbeeld tujababy zit een hoeveelheid rest-alcohol, die wanneer de volledige dosis (9 druppels tujabay, 3 x per dag 3 druppels) gegeven wordt op een dag, vergelijkbaar is met drie druppels wijn.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_97991530
Maar is dat dan 8% ook? Het klinkt echt als veel.
Misschien dat dat gewoon normaal is hoor, maar in combinatie met een huisarts die gaat googlen waar ze bij zat, met tegenzin iets voorschrijft en doodleuk verteld dat ze 3 maanden moet wachten voor er resultaat is snap ik dat het verkeerd viel bij d'r.

Schuin neerleggen en veel boeren en alles doet ze al allemaal,maar hij blijft huilen en ze zit er best wel doorheen nu.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 18:51:58 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97991857
heeft ze al een draagdoek gedacht? Geert huilt ook meer als Jan destijds deed, en wat bij hem heel goed helpt, is hem in een hangmatje of wipstoeltje zonder de houten ondersteuningsplankes (dus hangmat idee) neer te leggen. en op de zij of buik leggen? Als geert begint te huilen net na een voeding, "hang" ik hem wel eens over m'n schouder heen, zodat zijn buikje tegendruk krijgt van m'n schouder. Hij is dan meteen stil. Wat heeft ze precies voorgeschreven gekregen als ik vragen mag?

Overigens googlen veel huisartsen tegenwoordig hoor, daar is niets vreemds aan :) Ik zie zelfs m'n apotheek googlen als ik ergens specifiek om vraag.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_97992249
Nou ze heeft een minimonkey, maar dat helpt niet. Enige wat helpt is rijden in de wandelwagen. Zodra ze stopt gaat ie weer huilen.

Ik weet niet wat ze precies heeft gekregen, heb het gevraagd iig, maar ze heeft nog geen antwoord gegeven.

En ik vind dat googlen toch wel raar hoor, zoveel baby's hebben reflux toch?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:19:33 #236
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_97993044
Bah zeg, zoveel krampenkindjes... En alcohol, worden ze lekker rustig van (toch? toch? ;) )

Ik heb hier volgens mij een bijna ideaal kind op de wereld laten zetten. Slaapt lekker door, vermaakt zichzelf, komt regelmatig aan de tiet (dit keer wel ja) en is vrolijk. Wel wat anders dan ervaring numero uno, die niet sliep overdag, veel krijste, niet aan de tiet wilde en vooral erg onrustig was. Lina is eigenlijk ook een veel mooier meisje... Erg zwaar zijn ze beiden niet/nooit geweest. Maar Lina is wel lang, bij geboorte 55 cm en met 4 maanden 67 cm. Maar ze woog met 4 maanden 'maar' 5,9 kilo. 't is een modelletje. Net als haar moeder. Ook al zo'n prachtcreatie.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_97993372
Basboussa, ik las het al eerder toen je gisteren postte, maar wat bedoel je met ´op de wereld laten zetten?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:37:14 #238
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97993842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:22 schreef Troeta het volgende:
Even een vraagje voor een vriendin van me..
Haar kindje van 2 maanden heeft ws. reflux. Iig hij heeft veel maagzuur en dat komt omhoog en hij spuugt ook veel.
Hij huilt ook al 2 maanden eigenlijk, maar nu is ze dus naar de huisarts geweest en die gaf een drankje mee waar 8% alcohol inzit en het advies, kom maar terug over 3 maanden als het nog niet beter is.

Dat drankje gaat ze natuurlijk niet geven en ze wil ook graag doorverwezen worden naar een kinderarts.
Kan dat via het consultatiebureau? of kan ze zelf een kinderarts bellen? Want die huisarts gaat niet meewerken...
Wij hebben zantac drank voor Elin en daar zit 8% alcohol in :)
Ik denk dat je vriendin toch een klein pietsje vertrouwen moet hebben in de huisarts, ondanks dat de huisarts als een drol klinkt, zal hij ongetwijfeld het geestelijke besef hebben om geen sterk gedestilleerde drank aan een baby voor te schrijven :+
zantac drank is veilig en een beproefd middel voor reflux-baby's, mits in de juiste dosering en na overleg met een arts gegeven.
De dosering gaat per kg lichaamsgewicht, 2 x per dag 1,5 ml. bij 5 kg., 2 x 1,75 ml bij 6 kg, 2 x 2 ml bij 7 kg en 2 x 2,1 bij 8 kg. Het werkt zo'n 10 tot 12 uur dus het is verstandig voor je vriendin zelf om het vlak voor t slapen gaan te geven en in de loop van de ochtend, zo overbrug je iig het grootste gedeelte van de nacht.

Ik zou je vriendin aanraden als zij zantac-drank heeft voor haar kindje om dit gewoon te geven en het 2 weken de tijd te geven. Waarschijnlijk merkt ze binnen 2 dagen al verbetering, maar de slokdarm is geirriteerd en ontstoken in geval van reflux en heeft tijd nodig om te herstellen voordat je echt verschil kunt zien, vandaar 2 weken minimaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:37:44 #239
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97993872
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:26 schreef danic het volgende:
Basboussa, ik las het al eerder toen je gisteren postte, maar wat bedoel je met ´op de wereld laten zetten?
keizersnede? :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:40:51 #240
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_97994035
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:26 schreef danic het volgende:
KS. Niet helemaal zoals ik gepland had enzo, maar de kinderen luisteren slecht ;)...

Kwam wel een vacuumpomp bij kijken, kind was al een eind ingedaald en had een groot hoofd en ik had al 2 cm ontsluiting, slijmprop ook al kwijt, en toen was het stil... ;) Tenminste, ik had opeens nergens meer last van, kind deed het nog leuk, was actief, maar ik voelde me zo fit als een hoentje. Had nog weken kunnen doorlopen zo (vond ik toen...) Maar goed, ze keken me aan alsof ik een potentiele kindermoordenares was, en dit het meest onverstandige was dat ik kon doen en toen heb ik me maar open laten snijden. Tja, regels... :) Had ik maar in Holland moeten blijven, waar alles beter is enzo :D
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 19:54:01 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97994704
ik kreeg voor de geboorte een kruippakje van m'n tante, ze waren op vakantie geweest. Ik weet niet meer waarheen zo snel, maar blijkbaar ergens waar ze heule kleine kindjes hebben. De maat in 't pakje is 12-18 maanden, en geert past het nu al nauwelijks meer :{ :')

vrijdag 10 juni 2011 @ 20:03:37 #242
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97995172
Kiran past met zijn 5,25 kg nog steeds in de rompertjes newborn van Primark voor 3,5 kilo...... Erg verbazingwekkend. De 50-56 rompers van de hema passen ook nog, daarentegen de 56 van de H&M niet meer.

Qua kleren zit hij al 5 weken in mt 62
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:05:53 #243
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97995274
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:54 schreef DJMO het volgende:
ik kreeg voor de geboorte een kruippakje van m'n tante, ze waren op vakantie geweest. Ik weet niet meer waarheen zo snel, maar blijkbaar ergens waar ze heule kleine kindjes hebben. De maat in 't pakje is 12-18 maanden, en geert past het nu al nauwelijks meer :{ :')
Frankrijk ergens? Wij kregen ook rompertjes binnen van een tante van Manlief, kon Seth met de geboorte al niet aan :')
Alexa en Seth zijn lief
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 20:16:21 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97995761
Nee echt verder weg, taiwan ofzo ik weet het niet precies :@
overigens wel een tof pakje :

(it says: My heart belongs to mommy)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

vrijdag 10 juni 2011 @ 20:19:22 #245
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97995883
Nou idd DJMO.

Oh maar die kant in is toch alles klein ;) ??? Iig wilde ik laatst bij Boobs 'n Burps een jurk bestellen en bij de maatassistentie stond: Gemaakt in Singapore, dus een maat groter bestellen bla bla
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:29:25 #246
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97996390
Ik vind Geert een leuk knullie!
pi_97996564
Hola, Basboussa, je bent er weer! Weet je wel hoeveel zorgen ik me heb gemaakt? }:|

Wat grappig dat ze Lina heet! :D Van welke datum is ze nou?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97996616
mijn huisarts googled ook vaak. Dan komt ie op sites waar ik ook al geweest ben en dan zoeken we samen dingen uit. Is altijd best gezellig... :D
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 20:39:16 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97996866
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind Geert een leuk knullie!
:D is leyla al bezet of is ze nog vrij? O-)

vrijdag 10 juni 2011 @ 20:39:52 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97996897
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:39 schreef DJMO het volgende:

[..]

:D is leyla al bezet of is ze nog vrij? O-)
Leyla is niet beschikbaar tot dr 30.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')