quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 15:22 schreef Troeta het volgende:Even een vraagje voor een vriendin van me..
Haar kindje van 2 maanden heeft ws. reflux. Iig hij heeft veel maagzuur en dat komt omhoog en hij spuugt ook veel.
Hij huilt ook al 2 maanden eigenlijk, maar nu is ze dus naar de huisarts geweest en die gaf een drankje mee waar 8% alcohol inzit en het advies, kom maar terug over 3 maanden als het nog niet beter is.
Dat drankje gaat ze natuurlijk niet geven en ze wil ook graag doorverwezen worden naar een kinderarts.
Kan dat via het consultatiebureau? of kan ze zelf een kinderarts bellen? Want die huisarts gaat niet meewerken...
Wij hebben zantac drank voor Elin en daar zit 8% alcohol in

Ik denk dat je vriendin toch een klein pietsje vertrouwen moet hebben in de huisarts, ondanks dat de huisarts als een drol klinkt, zal hij ongetwijfeld het geestelijke besef hebben om geen sterk gedestilleerde drank aan een baby voor te schrijven
zantac drank is veilig en een beproefd middel voor reflux-baby's, mits in de juiste dosering en na overleg met een arts gegeven.
De dosering gaat per kg lichaamsgewicht, 2 x per dag 1,5 ml. bij 5 kg., 2 x 1,75 ml bij 6 kg, 2 x 2 ml bij 7 kg en 2 x 2,1 bij 8 kg. Het werkt zo'n 10 tot 12 uur dus het is verstandig voor je vriendin zelf om het vlak voor t slapen gaan te geven en in de loop van de ochtend, zo overbrug je iig het grootste gedeelte van de nacht.
Ik zou je vriendin aanraden als zij zantac-drank heeft voor haar kindje om dit gewoon te geven en het 2 weken de tijd te geven. Waarschijnlijk merkt ze binnen 2 dagen al verbetering, maar de slokdarm is geirriteerd en ontstoken in geval van reflux en heeft tijd nodig om te herstellen voordat je echt verschil kunt zien, vandaar 2 weken minimaal.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!初戀的香味就這樣被我們尋回