quote:
Op zaterdag 11 juni 2011 16:44 schreef Claudia_x het volgende:Lena is absoluut (nog) geen buikslaper. Als ze op haar buik ligt wil ze alles zien en wordt ze heel alert.

Bij mij wil ze ook niet meer op haar buik liggen.
Van de overige tips is een extra fles voor het slapen gaan geven denk ik de beste optie. Speen wil ze niet, even laten mopperen doe ik al (en daar wordt mijn lief chagrijnig van), op een andere kamer leggen is geen optie (co-sleeper afbreken en haar bij Ivan op de kamer leggen: het recept voor een rampzalige nacht).
Ik heb zelf het idee dat er bar weinig is wat we ertegen kunnen doen. Op het kinderdagverblijf drinkt ze nu flessen van 170ml waar meestal 4 maar soms maar 3 uur tussen zit. En daar vertoont ze ook dat gedrag. Ze is wel ontzettend vrolijk en goedgehumeurd, dus ze lijkt niet ziek te zijn. Ik heb eerder de indruk dat het door haar ontwikkeling komt: ze wil alles meemaken en vindt het lastig om rust te nemen. Net als Eline is ze niet alleen druk bezig met rollen maar wil ze nu ook ineens haar knietjes eronder zetten en ze wil zitten, zitten en nog eens zitten.
Nou ja, het is maar een hypothese. Het kan ook zijn dat ze gewoon veel behoefte heeft aan mij. Ik weet niet hoe dat bij andere kindjes zit die naar een kinderdagverblijf gaan, maar het lijkt me ook wel heftig voor zo'n kleintje. Vandaag heeft ze al 11 keer bij me gedronken, dus het lijkt niet iets van de nacht te zijn. Maar ik ga die extra fles toch een keer proberen.
Dank voor de tips allemaal!
Dat had Amelie ook ja, die was ook echt geen buikslaper, maar wie weet dacht ik haha

Ze ligt nog steeds in een co-sleeper naast je toch? Dit is hoe ik het zou aanpakken, maar, dat werkt voor mij, en is beredeneerd vanuit mijn (oude) werk en mijn kind. T kan goed zijn dat je er geen klap aan hebt
First things first, je werk, ga een gesprek aan met je meerdere dat je uitlegt dat Lena iedere anderhalf uur wakker wordt en dat je nachten meer dan gebroken zijn, dat het voor jou zou schelen als je iets later kon beginnen bijvoorbeeld. Dit opdat je goed blijft functioneren en niet in de laatste plaats om onvrede bij je projectleider voor te zijn. Ofzo.
Verder zou ik haar vooral in die co-sleeper laten liggen. Als ze inderdaad behoefte heeft aan jou dan heb je dat daarmee ondervangen en ik zou zelf het risico ook niet nemen dat Ivan er ook slechter van gaat slapen. Misschien is het zelfs een idee om haar nog dichter bij je te houden dan je met een co-sleeper hebt. Tijdelijk een snuggle-nest proberen ofzo?
Of anders zo'n hangwieg lenen ergens, misschien vindt ze dat fijn, dat je het een soort van kan duwen en dat het dan deint en wiebelt ofzo?
Inderdaad nog een voeding geven voor het slapengaan misschien? Eventueel ingedikt met rijstebloem of iets anders waardoor haar maagje wat langer gevuld blijft?
Misschien toch nog een keer een speentje proberen? En dan van een ander merk?
Nouja goed, voor nu voor jouw rust is het in elk geval belangrijk dat je zelf goed bijtankt. Ik zou ieder moment pakken dat kan nu in dit weekend. En wellicht heb ik er overheen gelezen en heb je het al ergens gezegd maar heeft je productie niet een dipje nu? Dat je menstruatie eraan zit te komen ofzo? Of stress door het slaapgebrek?
Wel enorm lastig zeg
Klein hart onder de riem, Elin slaapt ook nauwelijks overdag en zeker niet in haar eigen bed. Als ik Elin wakker in haar bedje leg dan ligt ze om haar heen te kijken en als ik dan weer boven kom kijkt ze me aan met een blik van "raar mens

mn bedje is leuk, maar slapen doe je natuurlijk op mama he, duh! dajjedaniesnapman!"
Ze slaapt overdag en tot een uur of 10 's avonds dus niet in haar bedje. Een half uurtje hooguit als ik haar weggelegd krijg, maar meer niet. Ze slaapt op mij, zittend. As we speak ook

dit bericht is zo'n twee uur geleden begonnen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!初戀的香味就這樣被我們尋回