Exact, iedereen kan wel bij de overheid aankloppen omdat hij of zij meent dat het salaris ontoereikend is voor een fatsoenlijk bestaan. De tweede vind ik echter nog schadelijker, want het keert de bewijslast om. Je hoeft niet te bewijzen wat je waard bent voor de samenleving, maar de samenleving is er om mensen de kans te geven een fatsoenlijk leven te leiden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bovendien zijn het allerlei subjectieve aannames. Bijv: wat is een subjectief bestaan.
Maar je maakt wel onderscheid tussen mij en mijn buurman, terwijl wij het beide niet nodig hebben - dat geld van jou.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je er niet beter van wordt als mij en mijn buurman niet nee.
Nou, dan mag je die uitkering van 900e per maand wel omlaag.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Sociaal mee kunnen met de maatschappij in het desbetreffende land.
Als jullie beide het niet nodig hebt om sociaal mee te kunnen krijg je niks.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar je maakt wel onderscheid tussen mij en mijn buurman, terwijl wij het beide niet nodig hebben - dat geld van jou.
Niets aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Exact, iedereen kan wel bij de overheid aankloppen omdat hij of zij meent dat het salaris ontoereikend is voor een fatsoenlijk bestaan. De tweede vind ik echter nog schadelijker, want het keert de bewijslast om. Je hoeft niet te bewijzen wat je waard bent voor de samenleving, maar de samenleving is er om mensen de kans te geven een fatsoenlijk leven te leiden.
Dat is dezelfde omkering van het liberalisme als door GL dikwijls gehanteerd wordt; men vindt niet dat het liberaal is mensen de vruchten van hun arbeid te houden, men vindt het pas liberaal zodra iedereen bovengemiddeld hetgeen ondergemiddeld is compenseerd, opdat er een gelijke startpositie verkregen zou worden.
Volslagen ridicuul, want zelfs al belast je de hogeropgeleiden voor 100% en geef je de lageropgeleiden hun salaris, een kind met academici als ouders blijft een voorsprong houden op een kind van kampers. Daar is niet op te nivelleren en de enige oplossing daarvoor is een soort verplicht uitwisselingsproject of puberruil xxl voor elke jongeren. Leuke staatsschool, want anders hebben paupertjes niet zoveel "vrijheid" als diederik-jannetjes.
Nou, ik wil ook wel een auto kunnen kopen. Dat heb ik nodig om volwaardig sociaal mee in de maatschappij te kunnen doen. Dus waar blijft jouw geld?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Als jullie beide het niet nodig hebt om sociaal mee te kunnen krijg je niks.
Krijgen we dat gezeur weer. Zolang jij dat niet weet te onderbouwen is het echt onzin.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou, dan mag je die uitkering van 900e per maand wel omlaag.
Wanneer kan je sociaal mee? Moet je een computer krijgen, moet je een televisie krijgen, moet je een gratis woning krijgen en alle kwalitatieve eigenschappen daarvan? Hoe warm moet je huis zijn, hoe aantrekkelijk moet je huis zijn, hoe duurzaam moet je huis zijn, hoe prettig moet je huis zijn?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Sociaal mee kunnen met de maatschappij in het desbetreffende land.
Als je mijn geld niet nodig hebt kun je een auto kopen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou, ik wil ook wel een auto kunnen kopen. Dat heb ik nodig om volwaardig sociaal mee in de maatschappij te kunnen doen. Dus waar blijft jouw geld?
Ik zeur niet hoor. Het zijn de uitkeringstrekkers die zeuren dat ze 900e nodig hebben. De bewijslast ligt bij hun: toon maar aan dat je 900e p/m nodig hebt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Krijgen we dat gezeur weer. Zolang jij dat niet weet te onderbouwen is het echt onzin.
Waar plaats jij eigenlijk plichten van mensen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben dan ook tegen het liberalisme en kapitalisme.
Omdat je tegen gelijkheid bentquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:27 schreef betyar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, kan ik niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je mijn geld niet nodig hebt kun je een auto kopen.
En toon aan waarom je met 600 of 300 euro niet rond kan komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zeur niet hoor. Het zijn de uitkeringstrekkers die zeuren dat ze 900e nodig hebben. De bewijslast ligt bij hun: toon maar aan dat je 900e p/m nodig hebt.
Het communisme kent geen verliezers: iedereen even arm (op de top in de maatschappij die de regels opleggen na dan).quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
![]()
Denk je dat je in een ander systeem meer winnaars hebt? Of minder verliezers?
Ik denk het niet
Zolang jouw definitie van al of niet nodig hebben staat of valt bij de wil om een matras te delenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zeur niet hoor. Het zijn de uitkeringstrekkers die zeuren dat ze 900e nodig hebben. De bewijslast ligt bij hun: toon maar aan dat je 900e p/m nodig hebt.
Nu ben ik geen financieel expert en weet ik niks van extra toeslagen af, maar met verzekeringen, eten en een huis zit je toch al zeker over de 300 heenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En toon aan waarom je met 600 of 300 euro niet rond kan komen.
Exact.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Aha en hoe kan je enige huisvesting, gecombineerd met verzekeringen en andere vaste lasten en van die enge dingen als eten en drinken betalen van 300 euroquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het bijvoorbeeld een prima plan om langdurige werklozen of bijstandstrekkers zonder toekomstperspectief eens serieus de opties van verhuizen te laten overwegen.
Dus we geven ze hetzelfde aantal matrassen (wat voor een matrassen?) als het aantal gezinsleden en kunnen uitkeringen afschaffen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zolang jouw definitie van al of niet nodig hebben staat of valt bij de wil om een matras te delen
Leve de uitdijende bureaucratiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact.
Wat mij betreft levert elke uitkeringstrekker voor dit een verslag - aantonen dat je een x bedrag nodig hebt om rond te komen - bij de sociale dienst in.
Hoersoepsiediequote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha en hoe kan je enige huisvesting, gecombineerd met verzekeringen en andere vaste lasten en van die enge dingen als eten en drinken betalen van 300 euro?
Ik nietquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:31 schreef Dutchnative het volgende:
Ik heb iets tegen het gebruik van de term 'uitkeringstrekker'
Ah gossie.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:31 schreef Dutchnative het volgende:
Dat zal best, en aangezien China de afgelopen 500 jaar geen militaristisch land is geweest ga ik uit van geen verandering in de komende 50 jaar. Tot de 19e eeuw had China niet eens een marine, bij gebrek aan een bedreiging vanaf de zee. Aangezien ze nu volledig afhangen van handel over de zee zijn ze erg geïnteresseerd in het ontwikkelen van een capabele marine. En dat gaat, hoe kan het ook anders, decennia duren.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Cultuur is continu aan verandering onderhevig. De Nederlandse cultuur is nu ook niet gewelddadig, vroeger wel bij vlagen (zeemacht, Indonesie etc.)
De economische groei gaan ze niet vasthouden dus de investering in defensie zal tekort schieten.quote:Ja, dat zeg ik toch ook, het zal een paar decennia duren.
En hoezo kunnen ze dat nooit volhouden?.
Dat is wel zo'n beetje hoe zienswijze denkt inderdaad. Ik zit niet bepaald op die lijn, dat zal je duidelijk zijn toch?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus we geven ze hetzelfde aantal matrassen (wat voor een matrassen?) als het aantal gezinsleden en kunnen uitkeringen afschaffen?
Uiteraard. Net als huur- en zorgtoeslag.quote:
Die bureaucratie perken we weer in door 50% van de ambtenaren de ontslaan.quote:
Dat vind ik niet. Het is jouw keuze om kinderen te nemen. Het is niet jouw keuze om ergens te gaan wonen(absoluut genomen wel, maar het lijkt me vrij onmogelijk om een gezond leven te leiden op straat)quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard. Net als huur- en zorgtoeslag.
Wat voor soep? Is dat als je inhoudelijk niks meer te melden hebt, dat je dan maar woordjes anders gaat schrijven? Of zit hier wat anders achter?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoersoepsiedie
Zorregsoepsiedie
Kindertoeslag
Langdurigheidstoeslag
Bijzondere bijstand
Het moge me duidelijk zijn, maar toch is het goed dat we gaan nadenken welke mate van "gratis" we mensen moeten geven om te voorkomen dat niemand meer wilt betalen omdat het ook "gratis" te krijgen is.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is wel zo'n beetje hoe zienswijze denkt inderdaad. Ik zit niet bepaald op die lijn, dat zal je duidelijk zijn toch?
Wie moet dan die 'verslagen' van je controleren? Zo'n onderwijsrobot van je?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die bureaucratie perken we weer in door 50% van de ambtenaren de ontslaan.
Zoek maar een echte baan zou ik zeggen.
Personen die niet kunnen werken dienen inderdaad deze voorzieningen van de nederlandse samenleving te krijgen. Mensen die niet genoeg verdienen dienen door de nederlandse samenleving geholpen te worden om deze voorzieningen te kunnen kopen. Let wel het hoeft geen superdeluxe artikelen te zijn maar gewoon genoeg om mee te kunnen genieten van de welvaart die Nederland ons allen biedt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wanneer kan je sociaal mee? Moet je een computer krijgen, moet je een televisie krijgen, moet je een gratis woning krijgen en alle kwalitatieve eigenschappen daarvan? Hoe warm moet je huis zijn, hoe aantrekkelijk moet je huis zijn, hoe duurzaam moet je huis zijn, hoe prettig moet je huis zijn?
Hoe nieuw moet de televisie zijn, hoe snel moet de computer zijn?
Waar moet je kunnen wonen, op kosten van de staat? Waar moet je naar school kunnen gaan, op kosten van de staat?
Exact. Je geeft zelf al een culturele omwenteling aan: vroeger geen zeemacht, nu wel in wording.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:31 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zal best, en aangezien China de afgelopen 500 jaar geen militaristisch land is geweest ga ik uit van geen verandering in de komende 50 jaar. Tot de 19e eeuw had China niet eens een marine, bij gebrek aan een bedreiging vanaf de zee. Aangezien ze nu volledig afhangen van handel over de zee zijn ze erg geïnteresseerd in het ontwikkelen van een capabele marine. En dat gaat, hoe kan het ook anders, decennia duren.
Ik had in het vorig deel 4 punten aangegeven (als reactie op jouw punten waarom ze hun groei niet gaan volhouden), maar daar heb je nog steeds niet op gereageerd.quote:De economische groei gaan ze niet vasthouden dus de investering in defensie zal tekort schieten.
Nee, het ging om het verlagen van de bijstand.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat voor soep? Is dat als je inhoudelijk niks meer te melden hebt, dat je dan maar woordjes anders gaat schrijven? Of zit hier wat anders achter?
En volgens mij ging het om rondkomen van 300 euro.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar plaats jij eigenlijk plichten van mensen?
Uiteraard maar we zijn ook een beschaafd land. Althans dat dacht ik altijd.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het moge me duidelijk zijn, maar toch is het goed dat we gaan nadenken welke mate van "gratis" we mensen moeten geven om te voorkomen dat niemand meer wilt betalen omdat het ook "gratis" te krijgen is.
Steuntrekker. Ook goed.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:31 schreef Dutchnative het volgende:
Dat kun je wel je stelt zelf dat je mijn geld niet nodig hebt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, kan ik niet.
Dus, waar blijft jouw geld?
Vind ik ook vrij beledigend.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Steuntrekker. Ook goed.
Of: Profiterend onrendabele.
Nou, ik zie overal mensen recht op hebben maar een correctiemechanisme bestaat er in jouw modelwereld niet. Mensen kunnen er moeiteloos de kantjes vanaf lopen. In een markt wordt dat afgestraft.quote:
De medewerkers van de sociale dient.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wie moet dan die 'verslagen' van je controleren? Zo'n onderwijsrobot van je?
En dan? Wat is precies je doel hiermee? Wat is de toegevoegde waarde voor de maatschappij?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We kunnen ook de bijstand handhaven en alle voordeeltjes voor uitkeringsontvangenden afschaffen.
Dan heb je pech.quote:
Nee ik heb het wel nodig. Om volwaardig sociaal in de maatschappij te kunnen meedoen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat kun je wel je stelt zelf dat je mijn geld niet nodig hebt.
Eens kijken of daar een toeslag voor isquote:
Dat is en blijft subjectief. Moet een uitkeringsgerechtigde 10% van Neerlands welvaart kunnen genieten en een minimumloon-ontvanger 20%? Je weet dat als je de ene groep iets gratis geeft, de rest er niet meer voor wilt werken en dus zal je een groeiende groep mensen zaken gratis moeten geven. Niemand heeft graag een salaris dat net buiten de cadeautjes-categorie valt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Personen die niet kunnen werken dienen inderdaad deze voorzieningen van de nederlandse samenleving te krijgen. Mensen die niet genoeg verdienen dienen door de nederlandse samenleving geholpen te worden om deze voorzieningen te kunnen kopen. Let wel het hoeft geen superdeluxe artikelen te zijn maar gewoon genoeg om mee te kunnen genieten van de welvaart die Nederland ons allen biedt.
Nee nee, ik spreek niet over mensen die de kantjes ervan af lopen, waar zeg ik dat mensen die de kantjes er vanaf lopen worden beloond?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nou, ik zie overal mensen recht op hebben maar een correctiemechanisme bestaat er in jouw modelwereld niet. Mensen kunnen er moeiteloos de kantjes vanaf lopen. In een markt wordt dat afgestraft.
De ambtenaren die je wilt ontslaan dusquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De medewerkers van de sociale dient.
Op andere ministeries, knul.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
De ambtenaren die je wilt ontslaan dus?
Knul, je praat wederom domme poep vandaag
Net zei je van niet, maar goed als je dat inderdaad nodig hebt wil ik best meebetalen aan je autootje die je van A naar B brengt (en ook weer terug).quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee ik heb het wel nodig. Om volwaardig sociaal in de maatschappij te kunnen meedoen.
Vermindering van de bureaucratie, verhogen van de welvaartswinst, verminderen van de herverdelingsverliezen, versimpelen van de uitkeringen, niet langer telt je intelligentie mee bij het gebruik maken van subsidies die bij jouw categorie burgers hoort.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan? Wat is precies je doel hiermee? Wat is de toegevoegde waarde voor de maatschappij?
Dat impliceert je systeem van nivelleren en iedereen overal recht op geven.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee nee, ik spreek niet over mensen die de kantjes ervan af lopen, waar zeg ik dat mensen die de kantjes er vanaf lopen worden beloond?
Die was grappigquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:35 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Eens kijken of daar een toeslag voor is
De sociale dienst is een verlengstuk van de overheid, die ook nog eens het verwijt krijgt inefficient te werken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De medewerkers van de sociale dient.
Weet ikquote:
Ah oke.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Net zei je van niet, maar goed als je dat inderdaad nodig hebt wil ik best meebetalen aan je autootje die je van A naar B brengt (en ook weer terug).
Minimumloon omhoog.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is en blijft subjectief. Moet een uitkeringsgerechtigde 10% van Neerlands welvaart kunnen genieten en een minimumloon-ontvanger 20%? Je weet dat als je de ene groep iets gratis geeft, de rest er niet meer voor wilt werken en dus zal je een groeiende groep mensen zaken gratis moeten geven. Niemand heeft graag een salaris dat net buiten de cadeautjes-categorie valt.
Aha, simpelweg bezuinigen dus eigenlijk?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vermindering van de bureaucratie, verhogen van de welvaartswinst, verminderen van de herverdelingsverliezen, versimpelen van de uitkeringen, niet langer telt je intelligentie mee bij het gebruik maken van subsidies die bij jouw categorie burgers hoort.
Als je aanvraag is goedgekeurd door de desbetreffende instanties mag jij best wat van mijn belastingcentjes hebben hoor.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ah oke.
Zal ik m'n bankrekening PM'en?
Maak dan ook niet van die kuttopics.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:38 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie falen. Maak ik gvd een nieuw topic, blijven jullie alsnog massaal in de SC hangen
Ja. Ambtenaren houden zichzelf aan het werk,quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, en je geloof echt dat dit gaat werken?
Een beschaafd land wordt niet bepaald door de mate van aflaten die rijke burgers betalen omdat armeren dat graag willen, omdat ambtenaren zo iets te doen hebben of omdat ze bang zijn voor diefstal. Het is onbeschaafd om te denken dat je, zonder ook maar iets te doen, meent recht te hebben op de baten van anderen, puur doordat je moeder je ooit heeft uitgepoept binnen de lijntjes die wij het Koninkrijk der Nederlanden noemen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiteraard maar we zijn ook een beschaafd land. Althans dat dacht ik altijd.
Open je topic dan ook hier.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:38 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie falen. Maak ik gvd een nieuw topic, blijven jullie alsnog massaal in de SC hangen
Ik zag de titel en dacht dat het toch maar een ja / nee danwel links / rechts discussie gaat worden, dus dan laat ik die eer liever aan mij voorbij gaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zie het liever als idealisme en het terugbrengen van eerlijkheid in de beloning van de burgerquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, simpelweg bezuinigen dus eigenlijk?
Welke instanties doel je op?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je aanvraag is goedgekeurd door de desbetreffende instanties mag jij best wat van mijn belastingcentjes hebben hoor.
Toch geweldig dat je het ene moment dit roept en vijf minuten eerder precies het tegenovergestelde voorsteltquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja. Ambtenaren houden zichzelf aan het werk,
Privatiseren en de halve zooi ontslaan
Een land is een bedrijf en moet net als een bedrijf geregeerd worden.
Waardoor er nog meer mensen in de uitkeringen vallen?quote:
Aangezien er amper tot geen mensen minimumloon verdienen zal dat wel meevallen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waardoor er nog meer mensen in de uitkeringen vallen?
Nee.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch geweldig dat je het ene moment dit roept en vijf minuten eerder precies het tegenovergestelde voorstelt!
Een land is geen bedrijf en als ik dood zou zijn zou ik mij in mijn graf omdaaien elke keer dat eoa. malloot het over 'de BV. Nederland' heeft.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:38 schreef Zienswijze het volgende:
Een land is een bedrijf en moet net als een bedrijf geregeerd worden.
Dat gebeurt wel eens als je de intellectuele vermogens mist om de reikwijdte van je voorstellen te begrijpen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch geweldig dat je het ene moment dit roept en vijf minuten eerder precies het tegenovergestelde voorstelt!
Of ook de minst bedeelden in onze samenleving mee kunnen profiteren van onze gigantische welvaart bepaalt wel degelijk of we een beschaafd land zijn wat mij betreft.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een beschaafd land wordt niet bepaald door de mate van aflaten die rijke burgers betalen omdat armeren dat graag willen, omdat ambtenaren zo iets te doen hebben of omdat ze bang zijn voor diefstal. Het is onbeschaafd om te denken dat je, zonder ook maar iets te doen, meent recht te hebben op de baten van anderen, puur doordat je moeder je ooit heeft uitgepoept binnen de lijntjes die wij het Koninkrijk der Nederlanden noemen.
Jij bent kut.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maak dan ook niet van die kuttopics.
Die kun je beter voeren in de SC, bedoel je?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik zag de titel en dacht dat het toch maar een ja / nee danwel links / rechts discussie gaat worden, dus dan laat ik die eer liever aan mij voorbij gaan.
Tja dat is creatief verpakken van dom en lomp snijden zonder naar de gevolgen te kijken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie het liever als idealisme en het terugbrengen van eerlijkheid in de beloning van de burger
Als het minimumloon omhoog gaat, zijn er dus ineens meer minimumloners.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:40 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Aangezien er amper tot geen mensen minimumloon verdienen zal dat wel meevallen.
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een land is geen bedrijf en als ik dood zou zijn zou ik mij in mijn graf omdaaien elke keer dat eoa. malloot het over 'de BV. Nederland' heeft.
Pardon?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee.
- Sociale dienst uitbreiden met mensen die het verslag van uitkeringstrekkers controleren
- Voor derest: zoveel mogelijk ministeris laten inkrimpen en bezuinigen. Geldt exact voor de PO.
Je zoekt maar een echte baan.
Loon-prijsspiraal. Inflatie en andere dramatische gevolgen, mensen worden sneller vervangen door machines.quote:
Ja dus. Je gaat een compleet leger extra ambtenaren optuigen om relatief nutteloos werk te doen dat zich nooit terugbetaald maar enkel gebaseerd is zure rancune.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee.
- Sociale dienst uitbreiden met mensen die het verslag van uitkeringstrekkers controleren
- Voor derest: zoveel mogelijk ministeris laten inkrimpen en bezuinigen. Geldt exact voor de PO.
Je zoekt maar een echte baan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |