En hoezo niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:35 schreef waht het volgende:
[..]
Ik vind Europa en China op deze manier niet vergelijkbaar.
Dat klopt zeker. China is nu geen wereldmacht. Maar in 2050 zijn ze er al dichtbij.quote:Er moet nog heel veel gebeuren voordat China een militaire macht van betekenis wordt. Maar we gaan het zien.
Wacht maar tot Ludo je te pakken krijgt.quote:
Ik vind dat mensen op het VWO daar niet naar moeten kijken. Alleen programma's van de VPRO.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:42 schreef Dutchnative het volgende:
Ik moet het toegeven.Ik heb voor twee jaar GTST gevolgd. Ik heb nog steeds globale kennis van de storylines aangezien het hier elke dag aan staat.
Ach, wij moeten ook aan ons vermaak komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen op het VWO daar niet naar moeten kijken. Alleen programma's van de VPRO.
Ben jij ook al zo'n snotneus?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ach, wij moeten ook aan ons vermaak komen.
Ga op stap, neuk elke dag een andere griet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Beter dan branieschoppenquote:
Je verwart mijn klasse met de vmbo-klasse, van PHPquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Ga op stap, neuk elke dag een andere griet.
Dat is waar. Maar ook VPRO kijken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Vroeger hadden ze zo'n leuke serie, de kleine pauze. Jammer dat dat er niet meer is.quote:
Ja die was leuk. Met Martin van Waardenberg.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Vroeger hadden ze zo'n leuke serie, de kleine pauze. Jammer dat dat er niet meer is.
Ludo is altijd stijlvol en zal zijn gratie nooit verliezen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:44 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Wacht maar tot Ludo je te pakken krijgt.
Oja. Villa Achterwerk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Vroeger hadden ze zo'n leuke serie, de kleine pauze. Jammer dat dat er niet meer is.
Ik ken de namen niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:50 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja die was leuk. Met Martin van Waardenberg.
Vergeet Zaai ook nietquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oja. Villa Achterwerk.
Enne: Cor Galis. Met die mooie grafstem.
Omdat Europa en China een totaal andere cultuur hebben.quote:
Een groot rijk is het nooit geweest. China is altijd China gebleven omdat er simpelweg geen richting uit te breiden viel en ze nooit gekoloniseerd hebben.quote:Dat klopt zeker. China is nu geen wereldmacht. Maar in 2050 zijn ze er al dichtbij.
Je moet de geschiedenis van hun kant bekijken. Vroeger groot rijk, oude cultuur, technologische en wetenschappelijke vooruitgang. Toen kapot gemaakt door de invasie van Engeland, Frankrijk en Japan. Nu is er weer gelegenheid om het grote rijk van vroeger op te bouwen, met de kennis nu dat andere landen je kunnen verwoesten en daarvoor dekt men zich in.
Dat was de gymleraar. Jan Molentjequote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:51 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik ken de namen niet.
Ik weet wel nog Juf Titia, gymleraar Jan en die directeur.
Vanwaar eigenlijk dat sociaal-democraten zo ontzettend vaak discrimineren op basis van leeftijd?quote:
Sociaal-democraten kijken sowieso neer op iedereen die niet hun superieure gelijkheidsdenken heeft geaccepteerd.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:53 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Vanwaar eigenlijk dat sociaal-democraten zo ontzettend vaak discrimineren op basis van leeftijd?
Oh ja, ik weet nog dat ze de uitslag van de Lotto hadden vervalst zodat het leek alsof de Directeur de lotto had gewonnen.quote:
'Heej, postbode Zieeeeemen, weet jij iets om te doen?quote:
Klein Holland was ook leuk trouwens. Zelfde makersquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:54 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Oh ja, ik weet nog dat ze de uitslag van de Lotto hadden vervalst zodat het leek alsof de Directeur de lotto had gewonnen.
Er was ook zo'n vrouw die altijd een appeltje at.
VPRO, voor de quasi-intellectuelenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen op het VWO daar niet naar moeten kijken. Alleen programma's van de VPRO.
Zoals ik net al aangaf heeft dat niet zoveel te maken met 'goed functioneren'. Je zet op deze manier vele ideeën tegen elkaar af en door enige vorm van competitie komen de betere ideeën bovendrijven.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Je hebt geen competitie prikkel nodig om goed te functioneren.
Ja en dus?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:52 schreef waht het volgende:
[..]
Omdat Europa en China een totaal andere cultuur hebben.
Met groot rijk bedoel ik China zelf..quote:Een groot rijk is het nooit geweest. China is altijd China gebleven omdat er simpelweg geen richting uit te breiden viel en ze nooit gekoloniseerd hebben.
Het is een ingesloten land.
[ afbeelding ]
Onzin. Heeft niks met klasse te maken. Geniet van het leven, en nee daar valt fok!ken niet onder.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:46 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je verwart mijn klasse met de vmbo-klasse, van PHP
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:55 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
'Heej, postbode Zieeeeemen, weet jij iets om te doen?
Ik heb geen tijd, ik moet wehken, daahom!'
Nounou, sarcasme is er ook niet meer bij tegenwoordigquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Onzin. Heeft niks met klasse te maken. Geniet van het leven, en nee daar valt fok!ken niet onder.
Ben jij ook zo'n mannetje dat gaat plassen in een discotheek en roept tijdens het plassen dat plassen lekkerder is als seks? Geloof me dan heb jij nog nooit seks gehad.
Altijd beter dan de TROSquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
VPRO, voor de quasi-intellectuelen
Een poosje terug ging ik naar de toilet in een café. Toen stond er een meisje voor de deur te praten met een vriendin. Ik was dronken dus ik vroeg hoeveel ze wilde hebben voor het toiletgebruik.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Onzin. Heeft niks met klasse te maken. Geniet van het leven, en nee daar valt fok!ken niet onder.
Ben jij ook zo'n mannetje dat gaat plassen in een discotheek en roept tijdens het plassen dat plassen lekkerder is als seks? Geloof me dan heb jij nog nooit seks gehad.
Bestaan er mensen die dat soort dingen nuchter zeggen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Je vrouw sms'te me net. Ze vroeg of jij haar zuurtjes had opgegeten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vind deze goed. Ik word er zelfs emotioneel van.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:54 schreef Picchia het volgende:
Ik weet niet wie dit een poosje terug postte, maar ik vind het geweldig.
En dus zijn die vergelijkingen niet gelegitimeerd.quote:
Oh maar dat is iets anders. De Han-Chinezen zijn zo in de meerderheid dat ze hun controle hebben verzegeld. Maar ook dat is anders geweest. Dat de Japanners zo veel hebben kunnen veroveren heeft ermee te maken dat de Chinezen geen militaire geschiedenis hebben, het ontbreekt grotendeels in hun cultuur.quote:Met groot rijk bedoel ik China zelf..
Natuurlijk, je leert immers van elkaar en technologieën samenvoegen is niks mis mee. Maar ga er geen belachelijk "evenement" van maken, doe je werk, het kost al genoeg.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik net al aangaf heeft dat niet zoveel te maken met 'goed functioneren'. Je zet op deze manier vele ideeën tegen elkaar af en door enige vorm van competitie komen de betere ideeën bovendrijven.
Ik vroeg jou niets. Maar nee, het heeft niets met gelijkheidsdenken te maken. Het is schoolmeesterstactiek.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:54 schreef waht het volgende:
[..]
Sociaal-democraten kijken sowieso neer op iedereen die niet hun superieure gelijkheidsdenken heeft geaccepteerd.
Gun hen ook een wedstrijdje, als jij klaar bent van je werk gaat toch ook niemand jou verbieden op de zaterdag in het knollenveld te voetballen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk, je leert immers van elkaar en technologieën samenvoegen is niks mis mee. Maar ga er geen belachelijk "evenement" van maken, doe je werk, het kost al genoeg.
Verschillende klasses bestaan voor mij niet. Mensen zijn gelijk ongeacht hun afkomst, religie en rijkdom in welke zin dan ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:57 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nounou, sarcasme is er ook niet meer bij tegenwoordig
En jij hebt ongelijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Verschillende klasses bestaan voor mij niet. Mensen zijn gelijk ongeacht hun afkomst, religie en rijkdom in welke zin dan ook.
Omdat?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:00 schreef waht het volgende:
[..]
En dus zijn die vergelijkingen niet gelegitimeerd.
Ja, ik bekijk het vanuit Chinees perspectief: met het grote rijk wordt China zelf bedoeld. Ze hebben geen militaire geschiedenis gehad. Maar toen was er ook weinig aanleiding voor. In de periode Middeleeuwen en daarvoor had je niet masaal grondstoffen uit andere werelddelen nodig om je industrieen draaiende de houden. Nu - als gevolg van de Industriele Revolutie - zijn er wel grote hoeveelheid aan grondstoffen uit andere werelddelen nodig om je grote industrieeen draaiende te blijven houden. Daarom is China in Afrika en Latijns-Amerika actief: zij hebben de grondstoffen. De aanvoerlijnen van de grondstoffen naar China moeten verdedigd kunnen worden en daarvoor heb je een groot militair apparaat nodig. Puur om je economische belangen veilig stellen, anders zoals vroeger het geval was.quote:Oh maar dat is iets anders. De Han-Chinezen zijn zo in de meerderheid dat ze hun controle hebben verzegeld. Maar ook dat is anders geweest. Dat de Japanners zo veel hebben kunnen veroveren heeft ermee te maken dat de Chinezen geen militaire geschiedenis hebben, het ontbreekt grotendeels in hun cultuur.
Voor mij is ook iedereen gelijk. Als mens dan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Verschillende klasses bestaan voor mij niet. Mensen zijn gelijk ongeacht hun afkomst, religie en rijkdom in welke zin dan ook.
ik gun ze zeker een wedstrijdje, maar niet dit soort wedstrijdjes.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gun hen ook een wedstrijdje, als jij klaar bent van je werk gaat toch ook niemand jou verbieden op de zaterdag in het knollenveld te voetballen?
Voor mij is iedereen gelijkwaardig. Maar niet gelijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voor mij is ook iedereen gelijk. Als mens dan.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef betyar het volgende:
[..]
ik gun ze zeker een wedstrijdje, maar niet dit soort wedstrijdjes.
Dat is beter gezegd idd.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voor mij is iedereen gelijkwaardig. Maar niet gelijk.
voor mij niet, niemand verdient een voorkeursbehandeling in welke vorm dan ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voor mij is iedereen gelijkwaardig. Maar niet gelijk.
Hehehequote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:08 schreef Picchia het volgende:
Voor mij is ook iedereen gelijk, ongeacht of ze nou minderwaardig of übermenschen zijn.
Dat is gelijkwaardig. Iedereen heeft dezelfde rechten, plichten en vrijheden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:08 schreef betyar het volgende:
[..]
voor mij niet, niemand verdient een voorkeursbehandeling in welke vorm dan ook.
Dat maakt een ander al niet gelijk aan dat jij bent.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee nee, jij vind dat ik ongelijk heb. Mensen zetten zichzelf boven anderen.
Zeker, maar dat maakt iemand anders voor mij niet meer waard dan een ander.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef Nautilus. het volgende:
Gelijkheidsdenken is iets anders dan arbeidersnijd, he.
Niemand verdient een voorkeursbehandeling?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:08 schreef betyar het volgende:
[..]
voor mij niet, niemand verdient een voorkeursbehandeling in welke vorm dan ook.
Tenzij ze dat inruilen voor werkzaamheden, het afstand doen van stemrecht of het zo goed mogelijk naar de zin maken van medeburgers.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Niemand verdient een voorkeursbehandeling?
Waarom krijgen sommige mensen (uit de onderklasse) dan wel allerlei subsidies en de bovenlaag niet? Dat is toch een vorm van een voorkeursbehandeling?
Ja. Ben wel benieuwd wat betyar zal antwoorden, met zijn obsessie voor de onderklasse.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tenzij ze dat inruilen voor werkzaamheden, het afstand doen van stemrecht of het zo goed mogelijk naar de zin maken van medeburgers.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is gelijkwaardig. Iedereen heeft dezelfde rechten, plichten en vrijheden.
Maar er zijn zeker verschillen in deze wereld.
moet je deze vent eens horen:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat maakt een ander al niet gelijk aan dat jij bent.
Die man is een beetje in de war.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:13 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
moet je deze vent eens horen:
Een gestoorde randdebiel die zichzelf boven anderen zet.
Nu confronteert u Nautilus. alweer met de daden van zijn bloedverwanten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:13 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Ik zag wel meteen dat hij van adel was. Als de politie nou ietsje beter had opgelet..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:13 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Nautilus heeft geen blauw bloedquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Nu confronteert u Nautilus. alweer met de daden van zijn bloedverwanten.
Je zei dit:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat?
Wees concreet. Andere cultuur en daardoor .... ?
Dat klopt dus niet. De Chinese cultuur is niet militaristisch. Die parades zijn een zielig overblijfsel uit de communistische tijd.quote:Je moet Azie vergelijken hoe Europa in de 19e eeuw was: belust op welvaart, macht en militarisme. Elk jaar wordt in Peking een militaire parade gehouden, wat nationalisme in het land teweeg brengt. De leiders zijn er trots op om hun nieuwe militaire outpunt te kunnen zien. Dat zou hetzelfde zijn als dat op de Dam tijdens Konningendag men met tanks, soldaten en nucleaire wapens zou paraderen.
Ze hebben het nodig, maar voordat ze een degelijk militair apparaat hebben dat aan de andere kant van de wereld kan opereren zijn we vijftig jaar verder. Zo lang kunnen ze dat nooit volhouden. Dan moeten ze een complete cultuur-transformatie ondergaan en decennia investeren in iets waar ze misschien nooit de baten van terug gaan zien.quote:Ja, ik bekijk het vanuit Chinees perspectief: met het grote rijk wordt China zelf bedoeld. Ze hebben geen militaire geschiedenis gehad. Maar toen was er ook weinig aanleiding voor. In de periode Middeleeuwen en daarvoor had je niet masaal grondstoffen uit andere werelddelen nodig om je industrieen draaiende de houden. Nu - als gevolg van de Industriele Revolutie - zijn er wel grote hoeveelheid aan grondstoffen uit andere werelddelen nodig om je grote industrieeen draaiende te blijven houden. Daarom is China in Afrika en Latijns-Amerika actief: zij hebben de grondstoffen. De aanvoerlijnen van de grondstoffen naar China moeten verdedigd kunnen worden en daarvoor heb je een groot militair apparaat nodig. Puur om je economische belangen veilig stellen, anders zoals vroeger het geval was.
Dat is natuurlijk onzin. We zijn allemaal mensen, daar heb je gelijk in. Maar er zijn forse verschillen tussen mensen onderling.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:03 schreef betyar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Niemand verdient een voorkeursbehandeling?
Waarom krijgen sommige mensen (uit de onderklasse) dan wel allerlei subsidies en de bovenlaag niet? Dat is toch een vorm van een voorkeursbehandeling?
Of een ander voorbeeld: dus jij bent voor een vlaktaks?
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tenzij ze dat inruilen voor werkzaamheden, het afstand doen van stemrecht of het zo goed mogelijk naar de zin maken van medeburgers.
Mensen met subsidies kunnen blijkbaar niet rondkomen omdat de mensen "boven" hen ze te weinig betalen voor de arbeid die ze verrichtten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja. Ben wel benieuwd wat betyar zal antwoorden, met zijn obsessie voor de onderklasse.
VP: hoe denk jij over China's krijgsmacht?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel een valide punt, sommige mensen heb je gewoonweg niet te bekeuren.
Wanner wordt je overvleugeld als je tevreden bent met je leven en een ander ook hetzelfde leven gunt?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:13 schreef Nautilus. het volgende:
Het is een menselijke neiging om anderen te overstijgen en te overvleugelen, en het is een goede neiging. Wie hoor je klagen over gelijkheid? De mensen die overvleugeld worden. Die houden dan ook nauwkeurig het salaris en de bezittingen van anderen in de gaten.
Hier is men adel tot het tegendeel bewezen is?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Tot falsificatie volgt beschouw ik deze kwestie als onzeker.
Cultuur is continu aan verandering onderhevig. De Nederlandse cultuur is nu ook niet gewelddadig, vroeger wel bij vlagen (zeemacht, Indonesie etc.)quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:15 schreef waht het volgende:
[..]
Je zei dit:
[..]
Dat klopt dus niet. De Chinese cultuur is niet militaristisch. Die parades zijn een zielig overblijfsel uit de communistische tijd.
Ja, dat zeg ik toch ook, het zal een paar decennia duren.quote:Ze hebben het nodig, maar voordat ze een degelijk militair apparaat hebben dat aan de andere kant van de wereld kan opereren zijn we vijftig jaar verder. Zo lang kunnen ze dat nooit volhouden. Dan moeten ze een complete cultuur-transformatie ondergaan en decennia investeren in iets waar ze misschien nooit de baten van terug gaan zien.
Aha, dus je bent wel voor een voorkeursbehandeling?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mensen met subsidies kunnen blijkbaar niet rondkomen omdat de mensen "boven" hen ze te weinig betalen voor de arbeid die ze verrichtten.
Personen die werken voor hun geld maar weinig verdienen en de mensen die niet in staat zijn te werken dienen door de samenleving geholpen te worden. Deze mensen hebben net zoveel recht op een fatsoenlijk bestaan.
Ja er zijn verschillen in mensen gelukkig maar anders as het ook zo saai. Dit heeft niks te maken dat mensen die "anders" zijn minderwaardig zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. We zijn allemaal mensen, daar heb je gelijk in. Maar er zijn forse verschillen tussen mensen onderling.
Een tweetal premissen:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef betyar het volgende:
Mensen met subsidies kunnen blijkbaar niet rondkomen omdat de mensen "boven" hen ze te weinig betalen voor de arbeid die ze verrichtten.
Personen die werken voor hun geld maar weinig verdienen en de mensen die niet in staat zijn te werken dienen door de samenleving geholpen te worden. Deze mensen hebben net zoveel recht op een fatsoenlijk bestaan.
Precies, dus wees blij dat jij anders bent. Het is een utopie te geloven dat iedereen gelijk is. Er zullen altijd verschillen zijn. Wanneer we gelijk zijn is er geen progressie en dus ook geen toekomst voor de mens.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:13 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
In aantal best een leuke krijgsmacht, maar qua slagkracht zeker niet te vergelijken met westerse legers.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:17 schreef waht het volgende:
[..]
VP: hoe denk jij over China's krijgsmacht?
Bovendien zijn het allerlei subjectieve aannames. Bijv: wat is een fatsoenlijk bestaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een tweetal premissen:
• Sommige mensen die een salaris krijgen, zouden te weinig verdienen en hebben daardoor subsidie "nodig".
• Mensen die geen salaris krijgen, verdienen een uitkering omdat ze het recht hebben op een fatsoenlijk bestaan.
Dat lijkt me arbitrair.
Tja, gelijk is wat anders dan gelijkwaardig. Sommige mensen hebben nou eenmaal meer in hun mars. Voor de wet gelijk, maar echt niet gelijkwaardig.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja er zijn verschillen in mensen gelukkig maar anders as het ook zo saai. Dit heeft niks te maken dat mensen die "anders" zijn minderwaardig zijn.
Dat heeft niets met "gelijk" te maken maar met gelijkwaardig.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja er zijn verschillen in mensen gelukkig maar anders as het ook zo saai. Dit heeft niks te maken dat mensen die "anders" zijn minderwaardig zijn.
Hij komt wel uit het milieu, zo te merken..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Tot falsificatie volgt beschouw ik deze kwestie als onzeker.
Nee dat is geen voorkeursbehandeling. Ze worden er namelijk niet "beter" van dan een ander.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aha, dus je bent wel voor een voorkeursbehandeling?
Zeg dat dan gewoon.
Dus als jij mij 40% van jouw geld aan mij geeft en niet 40% van jouw geld aan mijn buurman, dan is het geen voorkeursbehandeling, omdat ik er niet beter dan jou op wordt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee dat is geen voorkeursbehandeling. Ze worden er namelijk niet "beter" van dan een ander.
Mensen die niet kunnen werken hebben net zo goed recht op een fatsoenlijk bestaan dan een ander.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een tweetal premissen:
• Sommige mensen die een salaris krijgen, zouden te weinig verdienen en hebben daardoor subsidie "nodig".
• Mensen die geen salaris krijgen, verdienen een uitkering omdat ze het recht hebben op een fatsoenlijk bestaan.
Dat lijkt me arbitrair.
De vraag: wat is fatsoenlijk?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen werken hebben net zo goed recht op een fatsoenlijk bestaan dan een ander.
Als je er niet beter van wordt als mij en mijn buurman niet nee.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus als jij mij 40% van jouw geld aan mij geeft en niet 40% van jouw geld aan mijn buurman, dan is het geen voorkeursbehandeling, omdat ik er niet beter dan jou op wordt.
Je maakt daarentegen wél onderscheid tussen mij en mijn buurman.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |