En jij hebt ongelijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Verschillende klasses bestaan voor mij niet. Mensen zijn gelijk ongeacht hun afkomst, religie en rijkdom in welke zin dan ook.
Omdat?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:00 schreef waht het volgende:
[..]
En dus zijn die vergelijkingen niet gelegitimeerd.
Ja, ik bekijk het vanuit Chinees perspectief: met het grote rijk wordt China zelf bedoeld. Ze hebben geen militaire geschiedenis gehad. Maar toen was er ook weinig aanleiding voor. In de periode Middeleeuwen en daarvoor had je niet masaal grondstoffen uit andere werelddelen nodig om je industrieen draaiende de houden. Nu - als gevolg van de Industriele Revolutie - zijn er wel grote hoeveelheid aan grondstoffen uit andere werelddelen nodig om je grote industrieeen draaiende te blijven houden. Daarom is China in Afrika en Latijns-Amerika actief: zij hebben de grondstoffen. De aanvoerlijnen van de grondstoffen naar China moeten verdedigd kunnen worden en daarvoor heb je een groot militair apparaat nodig. Puur om je economische belangen veilig stellen, anders zoals vroeger het geval was.quote:Oh maar dat is iets anders. De Han-Chinezen zijn zo in de meerderheid dat ze hun controle hebben verzegeld. Maar ook dat is anders geweest. Dat de Japanners zo veel hebben kunnen veroveren heeft ermee te maken dat de Chinezen geen militaire geschiedenis hebben, het ontbreekt grotendeels in hun cultuur.
Voor mij is ook iedereen gelijk. Als mens dan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Verschillende klasses bestaan voor mij niet. Mensen zijn gelijk ongeacht hun afkomst, religie en rijkdom in welke zin dan ook.
ik gun ze zeker een wedstrijdje, maar niet dit soort wedstrijdjes.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gun hen ook een wedstrijdje, als jij klaar bent van je werk gaat toch ook niemand jou verbieden op de zaterdag in het knollenveld te voetballen?
Voor mij is iedereen gelijkwaardig. Maar niet gelijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voor mij is ook iedereen gelijk. Als mens dan.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef betyar het volgende:
[..]
ik gun ze zeker een wedstrijdje, maar niet dit soort wedstrijdjes.
Dat is beter gezegd idd.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voor mij is iedereen gelijkwaardig. Maar niet gelijk.
voor mij niet, niemand verdient een voorkeursbehandeling in welke vorm dan ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voor mij is iedereen gelijkwaardig. Maar niet gelijk.
Hehehequote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:08 schreef Picchia het volgende:
Voor mij is ook iedereen gelijk, ongeacht of ze nou minderwaardig of übermenschen zijn.
Dat is gelijkwaardig. Iedereen heeft dezelfde rechten, plichten en vrijheden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:08 schreef betyar het volgende:
[..]
voor mij niet, niemand verdient een voorkeursbehandeling in welke vorm dan ook.
Dat maakt een ander al niet gelijk aan dat jij bent.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee nee, jij vind dat ik ongelijk heb. Mensen zetten zichzelf boven anderen.
Zeker, maar dat maakt iemand anders voor mij niet meer waard dan een ander.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef Nautilus. het volgende:
Gelijkheidsdenken is iets anders dan arbeidersnijd, he.
Niemand verdient een voorkeursbehandeling?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:08 schreef betyar het volgende:
[..]
voor mij niet, niemand verdient een voorkeursbehandeling in welke vorm dan ook.
Tenzij ze dat inruilen voor werkzaamheden, het afstand doen van stemrecht of het zo goed mogelijk naar de zin maken van medeburgers.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Niemand verdient een voorkeursbehandeling?
Waarom krijgen sommige mensen (uit de onderklasse) dan wel allerlei subsidies en de bovenlaag niet? Dat is toch een vorm van een voorkeursbehandeling?
Ja. Ben wel benieuwd wat betyar zal antwoorden, met zijn obsessie voor de onderklasse.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tenzij ze dat inruilen voor werkzaamheden, het afstand doen van stemrecht of het zo goed mogelijk naar de zin maken van medeburgers.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is gelijkwaardig. Iedereen heeft dezelfde rechten, plichten en vrijheden.
Maar er zijn zeker verschillen in deze wereld.
moet je deze vent eens horen:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat maakt een ander al niet gelijk aan dat jij bent.
Die man is een beetje in de war.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:13 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
moet je deze vent eens horen:
Een gestoorde randdebiel die zichzelf boven anderen zet.
Nu confronteert u Nautilus. alweer met de daden van zijn bloedverwanten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:13 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Ik zag wel meteen dat hij van adel was. Als de politie nou ietsje beter had opgelet..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:13 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Nautilus heeft geen blauw bloedquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Nu confronteert u Nautilus. alweer met de daden van zijn bloedverwanten.
Je zei dit:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat?
Wees concreet. Andere cultuur en daardoor .... ?
Dat klopt dus niet. De Chinese cultuur is niet militaristisch. Die parades zijn een zielig overblijfsel uit de communistische tijd.quote:Je moet Azie vergelijken hoe Europa in de 19e eeuw was: belust op welvaart, macht en militarisme. Elk jaar wordt in Peking een militaire parade gehouden, wat nationalisme in het land teweeg brengt. De leiders zijn er trots op om hun nieuwe militaire outpunt te kunnen zien. Dat zou hetzelfde zijn als dat op de Dam tijdens Konningendag men met tanks, soldaten en nucleaire wapens zou paraderen.
Ze hebben het nodig, maar voordat ze een degelijk militair apparaat hebben dat aan de andere kant van de wereld kan opereren zijn we vijftig jaar verder. Zo lang kunnen ze dat nooit volhouden. Dan moeten ze een complete cultuur-transformatie ondergaan en decennia investeren in iets waar ze misschien nooit de baten van terug gaan zien.quote:Ja, ik bekijk het vanuit Chinees perspectief: met het grote rijk wordt China zelf bedoeld. Ze hebben geen militaire geschiedenis gehad. Maar toen was er ook weinig aanleiding voor. In de periode Middeleeuwen en daarvoor had je niet masaal grondstoffen uit andere werelddelen nodig om je industrieen draaiende de houden. Nu - als gevolg van de Industriele Revolutie - zijn er wel grote hoeveelheid aan grondstoffen uit andere werelddelen nodig om je grote industrieeen draaiende te blijven houden. Daarom is China in Afrika en Latijns-Amerika actief: zij hebben de grondstoffen. De aanvoerlijnen van de grondstoffen naar China moeten verdedigd kunnen worden en daarvoor heb je een groot militair apparaat nodig. Puur om je economische belangen veilig stellen, anders zoals vroeger het geval was.
Dat is natuurlijk onzin. We zijn allemaal mensen, daar heb je gelijk in. Maar er zijn forse verschillen tussen mensen onderling.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:03 schreef betyar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Niemand verdient een voorkeursbehandeling?
Waarom krijgen sommige mensen (uit de onderklasse) dan wel allerlei subsidies en de bovenlaag niet? Dat is toch een vorm van een voorkeursbehandeling?
Of een ander voorbeeld: dus jij bent voor een vlaktaks?
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tenzij ze dat inruilen voor werkzaamheden, het afstand doen van stemrecht of het zo goed mogelijk naar de zin maken van medeburgers.
Mensen met subsidies kunnen blijkbaar niet rondkomen omdat de mensen "boven" hen ze te weinig betalen voor de arbeid die ze verrichtten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja. Ben wel benieuwd wat betyar zal antwoorden, met zijn obsessie voor de onderklasse.
VP: hoe denk jij over China's krijgsmacht?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel een valide punt, sommige mensen heb je gewoonweg niet te bekeuren.
Wanner wordt je overvleugeld als je tevreden bent met je leven en een ander ook hetzelfde leven gunt?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:13 schreef Nautilus. het volgende:
Het is een menselijke neiging om anderen te overstijgen en te overvleugelen, en het is een goede neiging. Wie hoor je klagen over gelijkheid? De mensen die overvleugeld worden. Die houden dan ook nauwkeurig het salaris en de bezittingen van anderen in de gaten.
Hier is men adel tot het tegendeel bewezen is?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Tot falsificatie volgt beschouw ik deze kwestie als onzeker.
Cultuur is continu aan verandering onderhevig. De Nederlandse cultuur is nu ook niet gewelddadig, vroeger wel bij vlagen (zeemacht, Indonesie etc.)quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:15 schreef waht het volgende:
[..]
Je zei dit:
[..]
Dat klopt dus niet. De Chinese cultuur is niet militaristisch. Die parades zijn een zielig overblijfsel uit de communistische tijd.
Ja, dat zeg ik toch ook, het zal een paar decennia duren.quote:Ze hebben het nodig, maar voordat ze een degelijk militair apparaat hebben dat aan de andere kant van de wereld kan opereren zijn we vijftig jaar verder. Zo lang kunnen ze dat nooit volhouden. Dan moeten ze een complete cultuur-transformatie ondergaan en decennia investeren in iets waar ze misschien nooit de baten van terug gaan zien.
Aha, dus je bent wel voor een voorkeursbehandeling?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mensen met subsidies kunnen blijkbaar niet rondkomen omdat de mensen "boven" hen ze te weinig betalen voor de arbeid die ze verrichtten.
Personen die werken voor hun geld maar weinig verdienen en de mensen die niet in staat zijn te werken dienen door de samenleving geholpen te worden. Deze mensen hebben net zoveel recht op een fatsoenlijk bestaan.
Ja er zijn verschillen in mensen gelukkig maar anders as het ook zo saai. Dit heeft niks te maken dat mensen die "anders" zijn minderwaardig zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. We zijn allemaal mensen, daar heb je gelijk in. Maar er zijn forse verschillen tussen mensen onderling.
Een tweetal premissen:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef betyar het volgende:
Mensen met subsidies kunnen blijkbaar niet rondkomen omdat de mensen "boven" hen ze te weinig betalen voor de arbeid die ze verrichtten.
Personen die werken voor hun geld maar weinig verdienen en de mensen die niet in staat zijn te werken dienen door de samenleving geholpen te worden. Deze mensen hebben net zoveel recht op een fatsoenlijk bestaan.
Precies, dus wees blij dat jij anders bent. Het is een utopie te geloven dat iedereen gelijk is. Er zullen altijd verschillen zijn. Wanneer we gelijk zijn is er geen progressie en dus ook geen toekomst voor de mens.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:13 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
In aantal best een leuke krijgsmacht, maar qua slagkracht zeker niet te vergelijken met westerse legers.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:17 schreef waht het volgende:
[..]
VP: hoe denk jij over China's krijgsmacht?
Bovendien zijn het allerlei subjectieve aannames. Bijv: wat is een fatsoenlijk bestaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een tweetal premissen:
• Sommige mensen die een salaris krijgen, zouden te weinig verdienen en hebben daardoor subsidie "nodig".
• Mensen die geen salaris krijgen, verdienen een uitkering omdat ze het recht hebben op een fatsoenlijk bestaan.
Dat lijkt me arbitrair.
Tja, gelijk is wat anders dan gelijkwaardig. Sommige mensen hebben nou eenmaal meer in hun mars. Voor de wet gelijk, maar echt niet gelijkwaardig.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja er zijn verschillen in mensen gelukkig maar anders as het ook zo saai. Dit heeft niks te maken dat mensen die "anders" zijn minderwaardig zijn.
Dat heeft niets met "gelijk" te maken maar met gelijkwaardig.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja er zijn verschillen in mensen gelukkig maar anders as het ook zo saai. Dit heeft niks te maken dat mensen die "anders" zijn minderwaardig zijn.
Hij komt wel uit het milieu, zo te merken..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Tot falsificatie volgt beschouw ik deze kwestie als onzeker.
Nee dat is geen voorkeursbehandeling. Ze worden er namelijk niet "beter" van dan een ander.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aha, dus je bent wel voor een voorkeursbehandeling?
Zeg dat dan gewoon.
Dus als jij mij 40% van jouw geld aan mij geeft en niet 40% van jouw geld aan mijn buurman, dan is het geen voorkeursbehandeling, omdat ik er niet beter dan jou op wordt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee dat is geen voorkeursbehandeling. Ze worden er namelijk niet "beter" van dan een ander.
Mensen die niet kunnen werken hebben net zo goed recht op een fatsoenlijk bestaan dan een ander.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een tweetal premissen:
• Sommige mensen die een salaris krijgen, zouden te weinig verdienen en hebben daardoor subsidie "nodig".
• Mensen die geen salaris krijgen, verdienen een uitkering omdat ze het recht hebben op een fatsoenlijk bestaan.
Dat lijkt me arbitrair.
De vraag: wat is fatsoenlijk?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen werken hebben net zo goed recht op een fatsoenlijk bestaan dan een ander.
Als je er niet beter van wordt als mij en mijn buurman niet nee.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus als jij mij 40% van jouw geld aan mij geeft en niet 40% van jouw geld aan mijn buurman, dan is het geen voorkeursbehandeling, omdat ik er niet beter dan jou op wordt.
Je maakt daarentegen wél onderscheid tussen mij en mijn buurman.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |