Dat dus.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Een belangrijk punt om wellicht aan te denken is veiligheid. Dat is bij een eend namelijk nihil.
Toch iets om rekening mee te houden als je er dagelijks de weg mee opgaat.
Ik ben ook een liefhebber, en ik hoor / lees genoeg verhalen van liefhebbers die hun klassiekers dagelijks gebruiken voor het woon / werk verkeer.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Plus dat het mij als liefhebber zijnde niet wenselijk lijkt om in de winter te rijden met een oldtimer. Dan roesten ze binnen no-time.
Ik heb een eigen kleine oprit, maar de eend zou dus niet overdekt komen te staan. Evt wel bereid om 'm af te dekken met een hoes ofzo, of desnoods een overkapping te maken.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:10 schreef Reneuh het volgende:
Wat de beide opa's zeggen. Staat de auto altijd voor de deur, of heb je een garage waar je hem in de winter een beetje kunt onderhouden?
Gelukkig begeef ik me vrijwel nooit in de randstad (Rotterdam kom ik wel geregeld, maar met name in het weekend), en begeef ik me meestal buiten de standaard spits-uren.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:12 schreef Jumparound het volgende:
dagelijks gebruik? Met woon werkverkeer? ik zou het er niet op wagen... vooral als het weer omslaat (en de meeste ongelukken gebeuren) zal je er achterkomen dat je zelf een onderdeel van de kreukelzone bent...
(imho dan, er is een reden dat je maar weinig old timers in het forenzen verkeer ziet,,,(
Zijn ze zo ontzettend roestgevoelig? En als je er eendje koopt met een gegalvaniseerd chassis bijvoorbeeld?quote:Op maandag 6 juni 2011 14:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je kan overdekken, echt geen hoes gaan kopen.
En verder: met veel onderhoud zal het wellicht lukken maar ik zou het zelf nooit doen. Die van mij komt de oprit niet eens af bij regen.
Ik heb geen specifieke kennis van dat model maar gezien de dikte van het plaatwerk en verhalen die ik hoor (ook hier op FOK!) zou ik het niet doen. Ook niet als liefhebber zijnde. Maar een 2CV naast je 'gewone' daily is toch niet zo erg? Een oldtimer is goedkoop om ernaast te houden hoor.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zijn ze zo ontzettend roestgevoelig? En als je er eendje koopt met een gegalvaniseerd chassis bijvoorbeeld?
Uiteraard, maar dat is minder kostbaar om te vervangen of te bewerken volgens mij. Maar misschien heb ik daar totaal geen inzicht in.quote:
Nee de maandelijkse kosten zijn absoluut het probleem niet inderdaad, ook niet de kosten om 'm dan eventueel in de wintermaanden te stallen. Maar wel de relatief hoge aanschafprijs voor een goede. Voor een goede eend betaal je nu toch al gauw tussen de ¤ 4.000 en ¤ 6.000,-. Ik heb wel wat geld achter de hand, maar ben niet bereid er al m'n geld in te stoppen. Bij de verkoop van m'n huidige dagelijkse vervoermiddel zou ik dat geld in de eend kunnen stoppen en de rest achter de hand houden voor onderhoud etc etc.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik heb geen specifieke kennis van dat model maar gezien de dikte van het plaatwerk en verhalen die ik hoor (ook hier op FOK!) zou ik het niet doen. Ook niet als liefhebber zijnde. Maar een 2CV naast je 'gewone' daily is toch niet zo erg? Een oldtimer is goedkoop om ernaast te houden hoor.
Tja mensen met oldtimers als daily zijn er altijd maar ik beredeneer het vanuit de positie als liefhebber en dan is het puur zonde om er zo mee te gaan rijden omdat zeker in de winter de staat snel achteruit holt. Als ik jou was zou ik gewoon doorsparen en de 2CV kopen als tweede auto. Als het weer ofzo dan niet goed is kun je altijd nog je gewone daily nemen.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee de maandelijkse kosten zijn absoluut het probleem niet inderdaad, ook niet de kosten om 'm dan eventueel in de wintermaanden te stallen. Maar wel de relatief hoge aanschafprijs voor een goede. Voor een goede eend betaal je nu toch al gauw tussen de ¤ 4.000 en ¤ 6.000,-. Ik heb wel wat geld achter de hand, maar ben niet bereid er al m'n geld in te stoppen. Bij de verkoop van m'n huidige dagelijkse vervoermiddel zou ik dat geld in de eend kunnen stoppen en de rest achter de hand houden voor onderhoud etc etc.
Maar inderdaad zit je dan wel met de veiligheid en de roestgevoeligheid. Al zie ik hier in de regio wel al jaren enkele mensen in hun eend rijden, door weer en wind.
ga je zelf heel netjes van rijden hoor kan ik je zeggen.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Een belangrijk punt om wellicht aan te denken is veiligheid. Dat is bij een eend namelijk nihil.
Toch iets om rekening mee te houden als je er dagelijks de weg mee opgaat.
en een motorrijder dan?quote:Op maandag 6 juni 2011 14:12 schreef Jumparound het volgende:
dagelijks gebruik? Met woon werkverkeer? ik zou het er niet op wagen... vooral als het weer omslaat (en de meeste ongelukken gebeuren) zal je er achterkomen dat je zelf een onderdeel van de kreukelzone bent...
(imho dan, er is een reden dat je maar weinig old timers in het forenzen verkeer ziet,,,(
een motorrijder is ook kwetsbaar, vooral met de rijstijl die sommige van die gasten er op na houden (kunnen japanse piloten nog een puntje aan zuigen)quote:Op maandag 6 juni 2011 15:33 schreef T42 het volgende:
[..]
en een motorrijder dan?
weinig oldtimers in verkeer? kijk je wel om je heen? ik kan de weg naar huis (15km) meer dan 20 oldtimers tellen...
owjah T42 heeft nog nooit iets anders dan oudjes gereden (begonne met daily kever)
Met die van mij haalde ik niet beter dan 1:10quote:Op maandag 6 juni 2011 15:30 schreef T42 het volgende:
[..]
ga je zelf heel netjes van rijden hoor kan ik je zeggen.
1:20 is nu wel leuk met een eend
je kunt er natuurlijk ook moderne bandjes op gooien hé die oude bandjes zijn alleen voor de puristen. ze driften wel lekkerquote:Op maandag 6 juni 2011 15:59 schreef Jumparound het volgende:
[..]
een motorrijder is ook kwetsbaar, vooral met de rijstijl die sommige van die gasten er op na houden (kunnen japanse piloten nog een puntje aan zuigen)
Ik zie er niet veel, maar ze zullen er ongetwijfeld zijn
Als ik weer eens zo een eend, mini, fiat500 of snoek zie op van die wiebelbandjes.... Brr!
weet niet wat je er mee hebt gedaan maar die ik heb gehad deed makelijk 1:18/1:20quote:Op maandag 6 juni 2011 16:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Met die van mij haalde ik niet beter dan 1:10
Een eend weegt niets en heeft nauwelijks verstevigingen. Ff wachten tot iemand hier een leuke youtuber voor vindtquote:Op maandag 6 juni 2011 18:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn niet alle oude auto's rijdende kreukelzone's?
Mij zou vnl. storen dat die dingen niet vooruit te branden zijn. Maar dat hoeft geen probleem te zijn als je nauwelijks op de snelweg komt.
eend niet snelquote:Op maandag 6 juni 2011 18:14 schreef ononono het volgende:
Oldtimer als dagelijks vervoer??
Geen probleem
Ik heb nog nooit een jongere auto bezeten dan het bouwjaar 1973!
Mini (1973 jaren plezier van gehad)
MG midget (1966 mijn huidige daily)
MG BGT (1974 De daily van mijn vriendin)
Winter door rijden?
Geen probleem
Goed laten tectyleren en als er pekel ligt elke week de hoge druk spuit er onder door (is soms wat koud maar ja)
Zorg voor goede banden (geen winter banden dat is bla maar goede zachte zomer banden als een vredestein sprint oid) heb afgelopen winter meerdere moderne auto's met de GT uit de sneeuw getrokken.
Een eend/2CV ?
Van z'n levens dagen niet!!!!!!
Een eend was toen hij nieuw was al niet snel en is nu echt een slak op de weg.
Dat lijkt even leuk relaxt cruisen maar gaat je echt opbreken.
Mijn 998CC mini was eigenlijk al te langzaam om lekker in het dagelijkse verkeer te rijden.
Ik wil dat een daily minimaal over de 160 kan dan heb je wat pit om lekker een keer in te halen en kan je lekker 130 met het verkeer mee rijden.
Denk er ook aan dat een klein blok wat je moet aftrappen om mee te komen veel meer benzine verbruikt dan een stevig blok wat je een beetje relaxt kan laten werken.
Ook gaat dat kleine blokje veel sneller kapot omdat het nooit rust heeft maar altijd aan de top van zijn kunnen zit.
Wat veiligheid betreft....
Erg defensief rijden en tja je loopt wat meer risico.
Als je je dat bewust bent en daar naar rijd is de helft van dat risico al weg.
eend haald ook wel 110/120 hoor en als je kan schakelen trekt een eend echt wel op. stoplicht race ging bestquote:Op maandag 6 juni 2011 18:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn niet alle oude auto's rijdende kreukelzone's?
Mij zou vnl. storen dat die dingen niet vooruit te branden zijn. Maar dat hoeft geen probleem te zijn als je nauwelijks op de snelweg komt.
moderne auto's zijn voor mietjesquote:Op maandag 6 juni 2011 18:43 schreef 16meter het volgende:
Krijg je echt spijt van. Je hebt een heel geromantiseerd beeld van lekker rondtuffen in zo'n eend, maar binnen een maand zul je je moderne auto gaan missen. Vooral met slecht weer en op de snelweg is zo'n bakkie een drama. Het gebrek aan comfort, de slechte wegligging en het gebrek aan vermogen heb ik het dan nog niet over gehad.En een ongeluk wil je er al helemaal niet mee krijgen.
Als kever rijder mag je het van mij best opnemen voor die franse gebakjes, maar word je nog wel terug gelaten in je "duitse" vrienden groepjequote:Op maandag 6 juni 2011 19:08 schreef T42 het volgende:
[..]
eend niet snelik heb nog nooit zo'n plezier gehad om door bochten te crossen
dan met een eend.
la
[..]
eend haald ook wel 110/120 hoor en als je kan schakelen trekt een eend echt wel op. stoplicht race ging best
heb wel slomere auto gereden met meer motor. (ala citroen HY 2,0 die maar 70kmh top had en een vw t3 1.6 diesel met top op gps 105kmh na 30 minuten) en ik kwam op de snelweg gewoon overal
ergste was het sturen in de HY
dat doe je met spanbanden.
toch wel erg hé dat ik het op neem voor de eend als kever rijder
ik heb ruim3 jaar met een top van 100 op en neer gereden van eindhoven tot breda. meestal gaat het toch niet harderquote:Op maandag 6 juni 2011 20:21 schreef ononono het volgende:
[..]
Als kever rijder mag je het van mij best opnemen voor die franse gebakjes, maar word je nog wel terug gelaten in je "duitse" vrienden groepje![]()
110/120/130 is echt bagger als top
Als je weer eens een vracht wagen in wil halen op een snelweg of een trekker op een provinciale weg zit je echt te trappen en is het nog spannend.
En snel de bochten door in een eend?!
tja het is maar wat je snel vind....
Ik rij regelmatig in voor oorlogse auto's en dat is super!
Hard gaat het niet maar het voelt als 200+ in een moderne auto en defactor is onmeetbaar
Maar dan rij je als je er zin in hebt en zonder verplichtingen.
Natuurlijk kom je overal met 80 maar ik wil graag ergens komen voor mijn pensioen
je kan er een andere bak in gooienquote:Op maandag 6 juni 2011 20:39 schreef junkiexp het volgende:
Hoeveel toeren rijdt zo'n ding met 120 in het uur ?
Hoop herrie ?
Is wel leuk, maar als je dagelijks veel snelweg doet is het wel vervelend denk ik.
Zoals ik al zei, dat gaat primaquote:Op maandag 6 juni 2011 21:21 schreef Tomatenboer het volgende:
De snelheid, of beter het gebrek daaraan, dat deert mij geenzins. Als ik op zoek was naar vermogen en comfort dan ging mijn interesse wel uit naar een oude Mercedes ofzo.
Maar de charme maakt veel goed, en het lijkt me tevens prettig onthaasten.
Pech? Wat wil je voor pech hebben? Er zit amper iets in, niks wat boeiend is. Zolang de motor loopt kom je thuis. Reserveband moet je sowieso hebben ongeacht de auto die je rijdt. Als je accu leeg is slinger je hem aan, of je duwt even in je eentje.quote:Waarmee ik niet wil zeggen dat de overstap naar een klassieker voor dagelijks gebruik niet kan gaan tegenvallen. Maar dat zou dan meer te maken kunnen hebben met het behelpen bij extreme weersomstandigheden of bij pech.
Ook dat valt wel mee. De Eend is absoluut niet onveilig. Natuurlijk als er iemand met 120 naar binnen komt is het niet tof, maar dat is bij menig auto. Kreukelzones heb je voor en achter prima, alleen bij zij impact is het niet zo tof.quote:Ook ben ik me bewust van de beperkte kreukelzone, dat is voor mij niet zo'n issue, in de zin van dat ik me daar niet door wil laten weerhouden.
Op beide is het antwoord: ja. Hij is bruikbaar. En ja hij roest. Heel erg. Je chassis, je koets en je plaatwerk. Echter dat is wel op te lossen. Alles is vervangbaar. Of te repareren. Goed tectyl of anti-roest en goede lak en het is opgelost. Als je het bijhoudt is er niks aan de hand. Je kan ook kiezen voor een bak roest en daar gewoon een jaar of 2 jaar in rijden. Dan ben je voor 1000 euro wel klaar bij de aanschaf.quote:De enige punten waar ik dus over twijfel zijn; de dagelijkse bruikbaarheid, en de roestgevoeligheid.
Pek en veren!quote:Op maandag 6 juni 2011 22:31 schreef junkiexp het volgende:
Ook wel tof om gewoon het plaatwerk aan de buitenkant in de tectyl te zetten
Hij roest niet en de fietser die je aanrijdt blijven gegarandeerd plakken
Alsof stoelverwarming alleen in moderne auto's geleverd wordtquote:Op maandag 6 juni 2011 19:11 schreef T42 het volgende:
moderne auto's zijn voor mietjesdie warm achter het stuur moetten zitten met stoelverwarming op 20
Doe dan schoolbordverf, dan kan degene die je voor zijn donder rijdt nog een boodschap achter latenquote:Op maandag 6 juni 2011 22:31 schreef junkiexp het volgende:
Ook wel tof om gewoon het plaatwerk aan de buitenkant in de tectyl te zetten
Hij roest niet en de fietser die je aanrijdt blijven gegarandeerd plakken
Ik woon niet ver van mijn werk. De afstand is slechts 15 km enkele reis. Wel neem ik graag toeristische routes (zelfs naar en van m'n werkquote:Op maandag 6 juni 2011 23:31 schreef 2cv het volgende:
Zo te horen weet TS wel aardig de voor- en nadelen. Er is 1 ding wat ik mis: hoe lang is een enkele rit woon-werk verkeer ? Want een Eend heeft een luchtgekoelde motor en die dingen komen maar langzaam op bedrijfstemperatuur. Korte ritjes zijn dus niet gezond voor de motor.
Die opmerkingen over die kreukelzone kloppen overigens niet helemaal. Een Eend is vrij 'slap' maar ook erg licht. Als de Eend bij een gelijk gewicht steviger is, dan kreukelt er bij een ongeval niets meer en worden de inzittenden door de auto gelanceerd.
meestal vanaf jare 80 dus modernquote:Op maandag 6 juni 2011 22:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Alsof stoelverwarming alleen in moderne auto's geleverd wordt
niet meekomen is grootste onzin! als het al druk is kun je zoiezo niet hardquote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:46 schreef Palomar het volgende:
Het hangt helemaal af van de route die je moet rijden. Als je in een rustig dorp/stadje woont en over relatief rustige (binnen)wegen naar je werk kunt komen dan lijkt het mij best te doen. Echter elke dag ermee de snelweg op in het hectische verkeer lijkt me niks. Dan kun je volgens mij ook helemaal niet meekomen.
Verder moet je er ook rekening mee houden dat het technisch allemaal wat minder is dan een moderne auto. Dus dat ie soms niet wil starten bijvoorbeeld
Ik woon in een redelijk landelijke regio en hoef niet over de snelweg om bij mijn werk te komen. Ook ga ik graag toeren, dat is hier ideaal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:46 schreef Palomar het volgende:
Het hangt helemaal af van de route die je moet rijden. Als je in een rustig dorp/stadje woont en over relatief rustige (binnen)wegen naar je werk kunt komen dan lijkt het mij best te doen. Echter elke dag ermee de snelweg op in het hectische verkeer lijkt me niks. Dan kun je volgens mij ook helemaal niet meekomen.
Verder moet je er ook rekening mee houden dat het technisch allemaal wat minder is dan een moderne auto. Dus dat ie soms niet wil starten bijvoorbeeld
Jij hebt duidelijk geen ervaring met oudere auto's ala de 2CV. Je komt meer dan prima mee (110 tot 120 geen enkel probleem!) dus op de snelweg kom je prima mee. Je moet iets minder gejaagd rijden, maar dat is juist fijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:46 schreef Palomar het volgende:
Het hangt helemaal af van de route die je moet rijden. Als je in een rustig dorp/stadje woont en over relatief rustige (binnen)wegen naar je werk kunt komen dan lijkt het mij best te doen. Echter elke dag ermee de snelweg op in het hectische verkeer lijkt me niks. Dan kun je volgens mij ook helemaal niet meekomen.
Verder moet je er ook rekening mee houden dat het technisch allemaal wat minder is dan een moderne auto. Dus dat ie soms niet wil starten bijvoorbeeld
Waar haal je twijfelachtige betrouwbaarheid vandaan? Noem is 3 problemen waarmee je aan de kant staat? Hoeveel Eenden zie jij langs de kant staan?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van de twijfelachtige betrouwbaarheid ben ik me wel redelijk bewust, al heb ik niet echt een idee wat ik kan verwachten als ik er dagelijks gebruik van zou maken. Ik lees verhalen van mensen op internet die er 4 keer per jaar iets mee hebben en ik lees verhalen van mensen die al jaren zonder noemenswaardige problemen doorrijden met hun eend.
Ik zie ze nooit langs de kant staan, maar je ziet ze ook niet vaak.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waar haal je twijfelachtige betrouwbaarheid vandaan? Noem is 3 problemen waarmee je aan de kant staat? Hoeveel Eenden zie jij langs de kant staan?
Topsnelheid maakt nog niet zoveel uit, maar meer de snelheid om te kunnen anticiperen op situaties. Bijv. bij een groen licht rap oprijden en geen gat van 100 meter laten vallen voor je. Of bij kruisingen snel kunnen oprijden als het kan en niet minutenlang staan wachten. Met een moderne auto kun je dan snel anticiperen. Met een oude/langzame auto houd je het andere verkeer teveel op. Ik erger me daar wel eens aan, want als iemand in de spits bij een stoplicht niet snel genoeg doorrijdt dan gaat ie weer op rood en kun je weer wachten. Of als iemand met langzamer dan 130 zich op de linker rijstrook begeeft. Zijn overigens meestal geen oude auto's, maar gewoon trage bestuurders...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen ervaring met oudere auto's ala de 2CV. Je komt meer dan prima mee (110 tot 120 geen enkel probleem!) dus op de snelweg kom je prima mee. Je moet iets minder gejaagd rijden, maar dat is juist fijn.
er ligt een slinger in een eend dus starten lukt welquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zie ze nooit langs de kant staan, maar je ziet ze ook niet vaak.
Mijn oom had ook nooit problemen met z'n eend. Maar je praat nu toch over auto's van tenminste 20 jaar oud.
Ik lees toch regelmatig over start- of dynamoproblemen.
Dat is natuurlijk niet zo'n ramp, maar ik vraag me dus af of dat regelmatig terugkerende problemen zijn, een bekend zwak punt van de 2cv's of gewoon omdat betreffende 2cv's niet genoeg uitgelaten worden.
Dat forum heb ik inmiddels ook al ontdekt ja.quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=521
Ik zou sowieso flink geld aan de kant laten voor onvoorzien en onderhoud. Ik mag hopen dat je dat sowieso ingecalculeerd hebt?quote:Op woensdag 8 juni 2011 08:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Mijn plan wordt toch steeds concreter.
Ik denk dat ik mijn huidige auto in ieder geval te koop ga zetten. Deze is ongeveer tussen de ¤ 6.000,- en de ¤ 7.000,- waard bij particuliere verkoop denk / hoop ik.
Dan is het hopen dat tie snel verkocht is, en dan heb ik 3 opties:
- Voor het volle bedrag een goede, volledig gerestaureerde eend terug kopen
- Het volledige bedrag dat ik voor mijn huidige auto terugkrijg voor de eend gebruiken, maar ¤ 1.000,- achter de hand houden voor noodzakelijk onderhoud de komende jaren.
- Voor ¤ 5.000,- een goede eend kopen, en toch voor ¤ 1.000,- een goedkoop betrouwbaar winter-autootje erbij. Een evt goedkope winterstalling voor de eend heb ik al gevonden.
In het laatste geval hoef ik dan geen of minder geld achter de hand te houden voor onderhoud de komende jaren omdat ik er dan veel minder mee ga rijden dan wanneer ik de eend voor dagelijks vervoer ga inzetten.
Ik hou sowieso rekening met zo'n ¤ 400 tot ¤ 500,- onderhoud per jaar aan een 2cv, dus dat neem ik mee in de maandelijkse kosten, maar als ik geen andere winter-auto erbij koop dan hou ik ook nog eens ¤ 1.000,- extra achter de hand voor onvoorziene kosten, mocht de eend toch sneller gaan roesten dan ik verwacht bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik zou sowieso flink geld aan de kant laten voor onvoorzien en onderhoud. Ik mag hopen dat je dat sowieso ingecalculeerd hebt?
als ik 500 euro perjaar moet uitgeven aan onderhoud is het veel (dat is voor 3 auto's...)quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik zou sowieso flink geld aan de kant laten voor onvoorzien en onderhoud. Ik mag hopen dat je dat sowieso ingecalculeerd hebt?
Uitgeven is wat anders dan aan de kant leggenquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:00 schreef T42 het volgende:
[..]
als ik 500 euro perjaar moet uitgeven aan onderhoud is het veel (dat is voor 3 auto's...)
heb ik de luxe om de volgede auto te pakkenquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Uitgeven is wat anders dan aan de kant leggenstel er gaat een keer wat kapot.
Ja maargoed niet iedereen heeft die luxequote:Op woensdag 8 juni 2011 13:26 schreef T42 het volgende:
[..]
heb ik de luxe om de volgede auto te pakkenmaar er gaat wel eens wat stuk jah andere motor 200 euro klaar
uitlaat 40 euroquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja maargoed niet iedereen heeft die luxeik reed vorig jaar mijn uitlaat kapot en ja dat soort dingen kosten geld (zeker als je meteen een nieuw systeem koop
).
goed behandelen en na de winter goed schoon spuitenquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:58 schreef Tomatenboer het volgende:
De onderdelen van Citroën zijn ook helemaal niet duur.
Al heb ik niet de behoefte ieder jaar de helft van alle onderdelen weer te moeten vernieuwen.
Alleen een nieuw chassis of koets loopt aardig in de papieren, maar dat hoef je hopelijk niet vaak te vervangen.
Of met een kater.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:02 schreef Tomatenboer het volgende:
De laatste dagen geen tijd gehad om me verder bezig te houden met m'n zoektocht naar zo'n leuke eend. Maar aanstaande week ga ik zeker even langs Martien Mooijman.
Wie weet kom ik dan al met een eend thuis.
Op een moter of fiets ook, wat is je punt?quote:Op maandag 6 juni 2011 14:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Een belangrijk punt om wellicht aan te denken is veiligheid. Dat is bij een eend namelijk nihil.
Toch iets om rekening mee te houden als je er dagelijks de weg mee opgaat.
Omdat... Euh... De prijs tegenvalt, het eendje roestbuik heeft, de lampjes niet mooi in het midden van het gat zitten, je met je eigen auto per ongeluk tegen de eend aanrijdt ... beiden total loss zijn. Je met de eendeverkoopster wilt daten maar ze lesbisch blijkt. Weet ik veulquote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:08 schreef Tomatenboer het volgende:
En waarom zou ik met een kater thuis komen?
Mwah, de aanschafprijs bepaal ik zelf. Als ik 'm te duur vindt dan laat ik 'm staan, en ik ga een goede eend kopen dus ik ga geen doorgerot eendje kopen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Omdat... Euh... De prijs tegenvalt, het eendje roestbuik heeft, de lampjes niet mooi in het midden van het gat zitten, je met je eigen auto per ongeluk tegen de eend aanrijdt ... beiden total loss zijn. Je met de eendeverkoopster wilt daten maar ze lesbisch blijkt. Weet ik veul
Heb nog geen eend. Maar zet m'n auto wel alvast te koop.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ja de tomatenmarkt gaat niet al te best atm gok ik.
Edit: pics van je eend
Ben benieuwd. Zo' grijze charlstonquote:Op zondag 12 juni 2011 19:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Heb nog geen eend. Maar zet m'n auto wel alvast te koop.
Komende week ga ik een aantal 2cv specialisten langs.
Dat wist ik.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:45 schreef 2cv het volgende:
Probeer dan -puur voor de lol- een AX te kopen met driegaats velgen.
En de Charleston is er orgineel nooit in het blauw geweest.
Ja die veraderlijke roest altijd inderdaad. Het liefste koop ik een eend met gegalvaniseerd chassis trouwens. Als het goed is heb je daar dan geen omkijken meer naar toch?quote:Kijk bij het kopen voornamelijk goed naar eventuele roest bij het chassis (pas op: die rotten van BINNEN uit weg ! ), bij de bodemplaten, bij de dorpels, bij het voorruitframe, bij de ventilatieklep bij ... Nouja, die krengen rotten overal
Weet jij nog euke eenden te staan voor tomaatje? Zomaar een ideequote:Op maandag 13 juni 2011 14:04 schreef 2cv het volgende:
Ongever 50% minder roest ja. Het koetsje kan ook nog fijn rotten.
Net je topic zitten doorlezen over je 2CV. Erg mooi hoor!quote:
Acadianebak is beter.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:50 schreef T42 het volgende:
[..]
je kan er een andere bak in gooienvan bijv een visa d8 ik
Heb jij je eendje bij Martien Mooijman gekocht toevallig?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:59 schreef Erasmo het volgende:
*Ervaringsdeskundige meldt
Doe het hele jaar door wekelijks ruim 500 km met een 2CV.
[..]
Acadianebak is beter.
Schitterende Charleston, alleen ik zat meer aan een eend te denken tussen de ¤ 5.000 en de ¤ 6.000,-. Misschien dan niet in concours staat maar in ieder geval met goed chassis (liefst gegalvaniseerd), goede koets en motorisch ook in orde. Voor dat budget moet je toch een goede eend kunnen vinden lijkt mij.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)rage-wormer-2cv.html
Nope, ben wel een paar keer in zijn loods geweest.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Heb jij je eendje bij Martien Mooijman gekocht toevallig?
Hoe bevalt het dagelijks rijden in een eendje trouwens?
Uit welke periode wil je hem hebben?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Schitterende Charleston, alleen ik zat meer aan een eend te denken tussen de ¤ 5.000 en de ¤ 6.000,-. Misschien dan niet in concours staat maar in ieder geval met goed chassis (liefst gegalvaniseerd), goede koets en motorisch ook in orde. Voor dat budget moet je toch een goede eend kunnen vinden lijkt mij.
Het liefste één van begin jaren 80.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nope, ben wel een paar keer in zijn loods geweest.
Heerlijk, maar je moet geen haast hebben op de weg.
[..]
Uit welke periode wil je hem hebben?
http://auto.marktplaats.n(...)k-tot-juni-2012.htmlquote:Op maandag 13 juni 2011 21:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Schitterende Charleston, alleen ik zat meer aan een eend te denken tussen de ¤ 5.000 en de ¤ 6.000,-. Misschien dan niet in concours staat maar in ieder geval met goed chassis (liefst gegalvaniseerd), goede koets en motorisch ook in orde. Voor dat budget moet je toch een goede eend kunnen vinden lijkt mij.
Oudere eendjes zijn vaak wel harder moet ik zeggen. Welk type? In je budget is er iig zat aanbodquote:Op maandag 13 juni 2011 21:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het liefste één van begin jaren 80.
Deze staat inderdaad ook op m'n lijstje waar ik moet gaan kijken binnenkort.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://auto.marktplaats.n(...)k-tot-juni-2012.html
Type? Bedoel je 2cv4 of 6? Ik heb het liefste een 6 uiteraard, en het liefst een Club of Special.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:17 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Oudere eendjes zijn vaak wel harder moet ik zeggen. Welk type? In je budget is er iig zat aanbod
Een vroege M28 ja, die werden gemaakt vanaf 1970.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Type? Bedoel je 2cv4 of 6? Ik heb het liefste een 6 uiteraard, en het liefst een Club of Special.
Dat is de 2cv6 dus?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:30 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een vroege M28 ja, die werden gemaakt vanaf 1970.
Of je gooit er een andere motor in, is niet bijzonder moeilijk. Kun je gelijk op 95 rijden.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is de 2cv6 dus?
Ik zoek er overigens ook één met schijfremmen voor. Dat is na 1978 als ik het goed heb?
Met een motor uit een 2cv6 is toch ook niks mis? Dan behoud ik dat karakteristieke eenden-geluid.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Of je gooit er een andere motor in, is niet bijzonder moeilijk. Kun je gelijk op 95 rijden.
Ik bedoel eendenmotoren onderling wisselenquote:Op maandag 13 juni 2011 22:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Met een motor uit een 2cv6 is toch ook niks mis? Dan behoud ik dat karakteristieke eenden-geluid.
Maar dus wel 98 tanken begrijp ik? Ik lees daar wisselende adviezen over.
De eerste potentiële koper heeft zich trouwens gemeld via de mail. Ben benieuwd of het echt concreet wordt.
Als een eend wat veiliger was.... Ik wil er door dit topic ook weer 1quote:Op maandag 13 juni 2011 23:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Een ander motorblok lijkt me pas aan de orde als de aankomende eend na enkele jaren technisch niet meer in orde is. Al ben ik van plan de eend meer dan zorgvuldig te onderhouden.
Gelukkig is het niet moeilijk om aan onderdelen te komen. Wat ik heb begrepen is dat bepaalde onderdelen zelfs nog gewoon nieuw worden geproduceerd.
Maak je vaak ongelukken dan?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als een eend wat veiliger was.... Ik wil er door dit topic ook weer 1
Hehe. Kan ook natuurlijkquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:27 schreef Erasmo het volgende:
Tomatenboer is nog aan het toeren en stopt alleen om te tanken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |