abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97797041
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn niet alle oude auto's rijdende kreukelzone's?

Mij zou vnl. storen dat die dingen niet vooruit te branden zijn. Maar dat hoeft geen probleem te zijn als je nauwelijks op de snelweg komt.
Een eend weegt niets en heeft nauwelijks verstevigingen. Ff wachten tot iemand hier een leuke youtuber voor vindt :9
pi_97797181
Krijg je echt spijt van. Je hebt een heel geromantiseerd beeld van lekker rondtuffen in zo'n eend, maar binnen een maand zul je je moderne auto gaan missen. Vooral met slecht weer en op de snelweg is zo'n bakkie een drama. Het gebrek aan comfort, de slechte wegligging en het gebrek aan vermogen heb ik het dan nog niet over gehad. ;) En een ongeluk wil je er al helemaal niet mee krijgen.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:45:02 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97797294
Er is toch zo'n TopGear filmpje van een Volvo 740 oid tegen een Twingo ofzo?

edit:

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 6 juni 2011 @ 19:08:48 #34
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97798819
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:14 schreef ononono het volgende:
Oldtimer als dagelijks vervoer??

Geen probleem
Ik heb nog nooit een jongere auto bezeten dan het bouwjaar 1973!
Mini (1973 jaren plezier van gehad)
MG midget (1966 mijn huidige daily)
MG BGT (1974 De daily van mijn vriendin)

Winter door rijden?

Geen probleem
Goed laten tectyleren en als er pekel ligt elke week de hoge druk spuit er onder door (is soms wat koud maar ja)
Zorg voor goede banden (geen winter banden dat is bla maar goede zachte zomer banden als een vredestein sprint oid) heb afgelopen winter meerdere moderne auto's met de GT uit de sneeuw getrokken.

Een eend/2CV ?

Van z'n levens dagen niet!!!!!!
Een eend was toen hij nieuw was al niet snel en is nu echt een slak op de weg.
Dat lijkt even leuk relaxt cruisen maar gaat je echt opbreken.

Mijn 998CC mini was eigenlijk al te langzaam om lekker in het dagelijkse verkeer te rijden.
Ik wil dat een daily minimaal over de 160 kan dan heb je wat pit om lekker een keer in te halen en kan je lekker 130 met het verkeer mee rijden.

Denk er ook aan dat een klein blok wat je moet aftrappen om mee te komen veel meer benzine verbruikt dan een stevig blok wat je een beetje relaxt kan laten werken.
Ook gaat dat kleine blokje veel sneller kapot omdat het nooit rust heeft maar altijd aan de top van zijn kunnen zit.

Wat veiligheid betreft....
Erg defensief rijden en tja je loopt wat meer risico.
Als je je dat bewust bent en daar naar rijd is de helft van dat risico al weg.
eend niet snel :P ik heb nog nooit zo'n plezier gehad om door bochten te crossen :P dan met een eend.

la
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn niet alle oude auto's rijdende kreukelzone's?

Mij zou vnl. storen dat die dingen niet vooruit te branden zijn. Maar dat hoeft geen probleem te zijn als je nauwelijks op de snelweg komt.
eend haald ook wel 110/120 hoor en als je kan schakelen trekt een eend echt wel op. stoplicht race ging best ;)

heb wel slomere auto gereden met meer motor. (ala citroen HY 2,0 die maar 70kmh top had en een vw t3 1.6 diesel met top op gps 105kmh na 30 minuten ;) ) en ik kwam op de snelweg gewoon overal ;) ergste was het sturen in de HY :P dat doe je met spanbanden.

toch wel erg hé dat ik het op neem voor de eend als kever rijder :P
  maandag 6 juni 2011 @ 19:11:36 #35
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97798972
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:43 schreef 16meter het volgende:
Krijg je echt spijt van. Je hebt een heel geromantiseerd beeld van lekker rondtuffen in zo'n eend, maar binnen een maand zul je je moderne auto gaan missen. Vooral met slecht weer en op de snelweg is zo'n bakkie een drama. Het gebrek aan comfort, de slechte wegligging en het gebrek aan vermogen heb ik het dan nog niet over gehad. ;) En een ongeluk wil je er al helemaal niet mee krijgen.
moderne auto's zijn voor mietjes ;) die warm achter het stuur moetten zitten met stoelverwarming op 20 :')

ik rij dan echt toch liever met dikke jas en handschoenen aan hoor ;) owjah doe ik elk jaar al :P
en een eend heeft al een veel betere kachel dan een kever :P
pi_97803885
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:08 schreef T42 het volgende:

[..]

eend niet snel :P ik heb nog nooit zo'n plezier gehad om door bochten te crossen :P dan met een eend.

la

[..]

eend haald ook wel 110/120 hoor en als je kan schakelen trekt een eend echt wel op. stoplicht race ging best ;)

heb wel slomere auto gereden met meer motor. (ala citroen HY 2,0 die maar 70kmh top had en een vw t3 1.6 diesel met top op gps 105kmh na 30 minuten ;) ) en ik kwam op de snelweg gewoon overal ;) ergste was het sturen in de HY :P dat doe je met spanbanden.

toch wel erg hé dat ik het op neem voor de eend als kever rijder :P
Als kever rijder mag je het van mij best opnemen voor die franse gebakjes, maar word je nog wel terug gelaten in je "duitse" vrienden groepje :P

110/120/130 is echt bagger als top
Als je weer eens een vracht wagen in wil halen op een snelweg of een trekker op een provinciale weg zit je echt te trappen en is het nog spannend.

En snel de bochten door in een eend?!
tja het is maar wat je snel vind....

Ik rij regelmatig in voor oorlogse auto's en dat is super!
Hard gaat het niet maar het voelt als 200+ in een moderne auto en de :) factor is onmeetbaar
Maar dan rij je als je er zin in hebt en zonder verplichtingen.

Natuurlijk kom je overal met 80 maar ik wil graag ergens komen voor mijn pensioen ;)
  maandag 6 juni 2011 @ 20:34:10 #37
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97804748
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:21 schreef ononono het volgende:

[..]

Als kever rijder mag je het van mij best opnemen voor die franse gebakjes, maar word je nog wel terug gelaten in je "duitse" vrienden groepje :P

110/120/130 is echt bagger als top
Als je weer eens een vracht wagen in wil halen op een snelweg of een trekker op een provinciale weg zit je echt te trappen en is het nog spannend.

En snel de bochten door in een eend?!
tja het is maar wat je snel vind....

Ik rij regelmatig in voor oorlogse auto's en dat is super!
Hard gaat het niet maar het voelt als 200+ in een moderne auto en de :) factor is onmeetbaar
Maar dan rij je als je er zin in hebt en zonder verplichtingen.

Natuurlijk kom je overal met 80 maar ik wil graag ergens komen voor mijn pensioen ;)
ik heb ruim3 jaar met een top van 100 op en neer gereden van eindhoven tot breda. meestal gaat het toch niet harder :P
ik heb een kever die 110kmh in zijn 1 deed ;) dus snelheid ken ik wel
pi_97805061
Hoeveel toeren rijdt zo'n ding met 120 in het uur ?
Hoop herrie ?
Is wel leuk, maar als je dagelijks veel snelweg doet is het wel vervelend denk ik.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 6 juni 2011 @ 20:50:40 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97805847
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:39 schreef junkiexp het volgende:
Hoeveel toeren rijdt zo'n ding met 120 in het uur ?
Hoop herrie ?
Is wel leuk, maar als je dagelijks veel snelweg doet is het wel vervelend denk ik.
je kan er een andere bak in gooien ;) van bijv een visa d8 ik
  maandag 6 juni 2011 @ 20:58:59 #40
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97806464
Ja als je veel snelweg hebt is een oldtimer ook niet fijn zonder overdrive.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_97808295
De snelheid, of beter het gebrek daaraan, dat deert mij geenzins. Als ik op zoek was naar vermogen en comfort dan ging mijn interesse wel uit naar een oude Mercedes ofzo. :P

Maar de charme maakt veel goed, en het lijkt me tevens prettig onthaasten.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de overstap naar een klassieker voor dagelijks gebruik niet kan gaan tegenvallen. Maar dat zou dan meer te maken kunnen hebben met het behelpen bij extreme weersomstandigheden of bij pech.

Ook ben ik me bewust van de beperkte kreukelzone, dat is voor mij niet zo'n issue, in de zin van dat ik me daar niet door wil laten weerhouden.

De enige punten waar ik dus over twijfel zijn; de dagelijkse bruikbaarheid, en de roestgevoeligheid. :)

Ik zou graag weten hoe een eend zich houdt in de winter, en na een winter, hoeveel schade ondervindt een eend van de winterse omstandigheden en wat kost het om dat roestspook onder controle te houden en om de eend sowieso rijdend te houden met ongeveer 15.000 km per jaar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_97810531
Hier een ervaringsdeskundige :)

Enkele weken geleden eindelijk een 2CV gekocht, roep het al jaren en heb het nu dan ook gedaan. Ga er dagelijks mee naar mijn werk (tenzij het heel hard regent, daarover later meer). In de winter gaat ie de stalling ergens in (nog geen idee waar). Doel is gebruik woon-werk en gewoon voor de fun, lekker cabrio en weinig kosten. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

Ik heb er gewoon 1 gekocht op MP, zal tijdens de keuring in november wel een en ander hebben. Nu is mijn voornaamste doel om hem waterdicht te krijgen (stuk voorruitframe moet vervangen worden) omdat nat worden niet echt fijn is. Voor de rest wil ik hem de komende jaren wat gaan opknappen (als het lukt, anders niet jammer dan). Ik ben zelf wel enigzins handig en niet te beroerd om wat te doen.

Over het rijden, dat is zoooooveel beter dan mijn Peug. Het is stroever, zwaarder, rammelt harder, hobbelt meer, wiebelt meer en rijdt maar 100 a 110. Maar het is tenminste echt autorijden. Kom nu ontspannen uit mijn werk, met de Peug was het altijd maar jagen en hopen dat je niet geflitst wordt. Nu kan je niet meer, dus is het prima. Lekker radio aan en naar huis hobbelen.

Ik ben erg blij nog steeds, en we zien wel of ik deze over een jaar nog heb of een andere. Je weet nooit :)
pi_97810840
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:21 schreef Tomatenboer het volgende:
De snelheid, of beter het gebrek daaraan, dat deert mij geenzins. Als ik op zoek was naar vermogen en comfort dan ging mijn interesse wel uit naar een oude Mercedes ofzo. :P

Maar de charme maakt veel goed, en het lijkt me tevens prettig onthaasten.
Zoals ik al zei, dat gaat prima ;)

quote:
Waarmee ik niet wil zeggen dat de overstap naar een klassieker voor dagelijks gebruik niet kan gaan tegenvallen. Maar dat zou dan meer te maken kunnen hebben met het behelpen bij extreme weersomstandigheden of bij pech.
Pech? Wat wil je voor pech hebben? Er zit amper iets in, niks wat boeiend is. Zolang de motor loopt kom je thuis. Reserveband moet je sowieso hebben ongeacht de auto die je rijdt. Als je accu leeg is slinger je hem aan, of je duwt even in je eentje.

quote:
Ook ben ik me bewust van de beperkte kreukelzone, dat is voor mij niet zo'n issue, in de zin van dat ik me daar niet door wil laten weerhouden.
Ook dat valt wel mee. De Eend is absoluut niet onveilig. Natuurlijk als er iemand met 120 naar binnen komt is het niet tof, maar dat is bij menig auto. Kreukelzones heb je voor en achter prima, alleen bij zij impact is het niet zo tof.

quote:
De enige punten waar ik dus over twijfel zijn; de dagelijkse bruikbaarheid, en de roestgevoeligheid. :)
Op beide is het antwoord: ja. Hij is bruikbaar. En ja hij roest. Heel erg. Je chassis, je koets en je plaatwerk. Echter dat is wel op te lossen. Alles is vervangbaar. Of te repareren. Goed tectyl of anti-roest en goede lak en het is opgelost. Als je het bijhoudt is er niks aan de hand. Je kan ook kiezen voor een bak roest en daar gewoon een jaar of 2 jaar in rijden. Dan ben je voor 1000 euro wel klaar bij de aanschaf.
pi_97811335
As said
Roest kan je erg lang uitstellen zeker met eenden waar voor alles gegalvaniseerd is te krijgen.

En pech?
De BGT van mijn vriendin rijd al meer dan 2 jaar dagelijks op en neer naar haar werk zonder haar ooit te laten staan.
Gewoon een kwestie van goed en preventief onderhoud!
pi_97814202
Ook wel tof om gewoon het plaatwerk aan de buitenkant in de tectyl te zetten :D
Hij roest niet en de fietser die je aanrijdt blijven gegarandeerd plakken :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 6 juni 2011 @ 22:32:47 #46
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97814309
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:31 schreef junkiexp het volgende:
Ook wel tof om gewoon het plaatwerk aan de buitenkant in de tectyl te zetten :D
Hij roest niet en de fietser die je aanrijdt blijven gegarandeerd plakken :')
Pek en veren! :D
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Vis een optie? maandag 6 juni 2011 @ 22:33:39 #47
70532 loveli
N
pi_97814376
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:11 schreef T42 het volgende:
moderne auto's zijn voor mietjes ;) die warm achter het stuur moetten zitten met stoelverwarming op 20 :')
Alsof stoelverwarming alleen in moderne auto's geleverd wordt ;)
crap in = crap out
pi_97814387
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:31 schreef junkiexp het volgende:
Ook wel tof om gewoon het plaatwerk aan de buitenkant in de tectyl te zetten :D
Hij roest niet en de fietser die je aanrijdt blijven gegarandeerd plakken :')
Doe dan schoolbordverf, dan kan degene die je voor zijn donder rijdt nog een boodschap achter laten ;)
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2011 @ 23:31:42 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97818828
Zo te horen weet TS wel aardig de voor- en nadelen. Er is 1 ding wat ik mis: hoe lang is een enkele rit woon-werk verkeer ? Want een Eend heeft een luchtgekoelde motor en die dingen komen maar langzaam op bedrijfstemperatuur. Korte ritjes zijn dus niet gezond voor de motor.

Die opmerkingen over die kreukelzone kloppen overigens niet helemaal. Een Eend is vrij 'slap' maar ook erg licht. Als de Eend bij een gelijk gewicht steviger is, dan kreukelt er bij een ongeval niets meer en worden de inzittenden door de auto gelanceerd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_97820226
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:31 schreef 2cv het volgende:
Zo te horen weet TS wel aardig de voor- en nadelen. Er is 1 ding wat ik mis: hoe lang is een enkele rit woon-werk verkeer ? Want een Eend heeft een luchtgekoelde motor en die dingen komen maar langzaam op bedrijfstemperatuur. Korte ritjes zijn dus niet gezond voor de motor.

Die opmerkingen over die kreukelzone kloppen overigens niet helemaal. Een Eend is vrij 'slap' maar ook erg licht. Als de Eend bij een gelijk gewicht steviger is, dan kreukelt er bij een ongeval niets meer en worden de inzittenden door de auto gelanceerd.
Ik woon niet ver van mijn werk. De afstand is slechts 15 km enkele reis. Wel neem ik graag toeristische routes (zelfs naar en van m'n werk :P) en ga ik graag toeren in het weekend ofzo. Gewoon doelloos rondrijden vind ik soms echt heerlijk. Met een eend kan dat alleen maar leuker worden.

Vroeger redelijk veel gereden maar tegenwoordig rij ik zo'n 15.000 tot 17.000 km per jaar, geen idee of dat met een eend meer of minder zou worden. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:05:55 #51
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97828865
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Alsof stoelverwarming alleen in moderne auto's geleverd wordt ;)
meestal vanaf jare 80 dus modern ;)
pi_97831128
Ik denk wel dat veel mensen in mijn directe omgeving vreemd zullen opkijken als ik mijn moderne auto de deur uit doe voor een spartaanse eend. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_97832986
Het hangt helemaal af van de route die je moet rijden. Als je in een rustig dorp/stadje woont en over relatief rustige (binnen)wegen naar je werk kunt komen dan lijkt het mij best te doen. Echter elke dag ermee de snelweg op in het hectische verkeer lijkt me niks. Dan kun je volgens mij ook helemaal niet meekomen.

Verder moet je er ook rekening mee houden dat het technisch allemaal wat minder is dan een moderne auto. Dus dat ie soms niet wil starten bijvoorbeeld ;)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:48:46 #54
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97833057
Daarentegen is het wel makkelijker om een oldtimer weer aan de gang te krijgen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:50:17 #55
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97833101
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:46 schreef Palomar het volgende:
Het hangt helemaal af van de route die je moet rijden. Als je in een rustig dorp/stadje woont en over relatief rustige (binnen)wegen naar je werk kunt komen dan lijkt het mij best te doen. Echter elke dag ermee de snelweg op in het hectische verkeer lijkt me niks. Dan kun je volgens mij ook helemaal niet meekomen.

Verder moet je er ook rekening mee houden dat het technisch allemaal wat minder is dan een moderne auto. Dus dat ie soms niet wil starten bijvoorbeeld ;)
niet meekomen is grootste onzin! als het al druk is kun je zoiezo niet hard :') en in 4 sec hoef je echt geen 100 te kunnen.
ik kom overal gewoon mee met een auto die 0 tot 100 in ruim 1 minuut doet ;)
pech een eend? lege accu dat kan maar dan slinger je hem toch aan :P
pi_97833429
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:46 schreef Palomar het volgende:
Het hangt helemaal af van de route die je moet rijden. Als je in een rustig dorp/stadje woont en over relatief rustige (binnen)wegen naar je werk kunt komen dan lijkt het mij best te doen. Echter elke dag ermee de snelweg op in het hectische verkeer lijkt me niks. Dan kun je volgens mij ook helemaal niet meekomen.

Verder moet je er ook rekening mee houden dat het technisch allemaal wat minder is dan een moderne auto. Dus dat ie soms niet wil starten bijvoorbeeld ;)
Ik woon in een redelijk landelijke regio en hoef niet over de snelweg om bij mijn werk te komen. Ook ga ik graag toeren, dat is hier ideaal.

Van de twijfelachtige betrouwbaarheid ben ik me wel redelijk bewust, al heb ik niet echt een idee wat ik kan verwachten als ik er dagelijks gebruik van zou maken. Ik lees verhalen van mensen op internet die er 4 keer per jaar iets mee hebben en ik lees verhalen van mensen die al jaren zonder noemenswaardige problemen doorrijden met hun eend. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_97833806
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:46 schreef Palomar het volgende:
Het hangt helemaal af van de route die je moet rijden. Als je in een rustig dorp/stadje woont en over relatief rustige (binnen)wegen naar je werk kunt komen dan lijkt het mij best te doen. Echter elke dag ermee de snelweg op in het hectische verkeer lijkt me niks. Dan kun je volgens mij ook helemaal niet meekomen.

Verder moet je er ook rekening mee houden dat het technisch allemaal wat minder is dan een moderne auto. Dus dat ie soms niet wil starten bijvoorbeeld ;)
Jij hebt duidelijk geen ervaring met oudere auto's ala de 2CV. Je komt meer dan prima mee (110 tot 120 geen enkel probleem!) dus op de snelweg kom je prima mee. Je moet iets minder gejaagd rijden, maar dat is juist fijn.

Niet wil starten? Wat kan er aan een 2CV stuk dat ie niet wil starten? Hooguit de accu, zoals gezegd geef je hem dan letterlijk een slinger.
pi_97833835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Van de twijfelachtige betrouwbaarheid ben ik me wel redelijk bewust, al heb ik niet echt een idee wat ik kan verwachten als ik er dagelijks gebruik van zou maken. Ik lees verhalen van mensen op internet die er 4 keer per jaar iets mee hebben en ik lees verhalen van mensen die al jaren zonder noemenswaardige problemen doorrijden met hun eend. :)
Waar haal je twijfelachtige betrouwbaarheid vandaan? Noem is 3 problemen waarmee je aan de kant staat? Hoeveel Eenden zie jij langs de kant staan?
pi_97833908
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:16 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Waar haal je twijfelachtige betrouwbaarheid vandaan? Noem is 3 problemen waarmee je aan de kant staat? Hoeveel Eenden zie jij langs de kant staan?
Ik zie ze nooit langs de kant staan, maar je ziet ze ook niet vaak. :P

Mijn oom had ook nooit problemen met z'n eend. Maar je praat nu toch over auto's van tenminste 20 jaar oud.

Ik lees toch regelmatig over start- of dynamoproblemen. :)

Dat is natuurlijk niet zo'n ramp, maar ik vraag me dus af of dat regelmatig terugkerende problemen zijn, een bekend zwak punt van de 2cv's of gewoon omdat betreffende 2cv's niet genoeg uitgelaten worden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_97834321
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen ervaring met oudere auto's ala de 2CV. Je komt meer dan prima mee (110 tot 120 geen enkel probleem!) dus op de snelweg kom je prima mee. Je moet iets minder gejaagd rijden, maar dat is juist fijn.
Topsnelheid maakt nog niet zoveel uit, maar meer de snelheid om te kunnen anticiperen op situaties. Bijv. bij een groen licht rap oprijden en geen gat van 100 meter laten vallen voor je. Of bij kruisingen snel kunnen oprijden als het kan en niet minutenlang staan wachten. Met een moderne auto kun je dan snel anticiperen. Met een oude/langzame auto houd je het andere verkeer teveel op. Ik erger me daar wel eens aan, want als iemand in de spits bij een stoplicht niet snel genoeg doorrijdt dan gaat ie weer op rood en kun je weer wachten. Of als iemand met langzamer dan 130 zich op de linker rijstrook begeeft. Zijn overigens meestal geen oude auto's, maar gewoon trage bestuurders... ;)

Een 2CV heeft wel zn charme hoor. Was de eerste auto waarvan ik de naam wist (toen ik 1 jaar oud was ofzo :P). Lijkt me echt leuk om er mee over rustige Franse bergweggetjes te rijden, of in NL met mooi weer over secundaire wegen. Maar elke dag woon-werkverkeer gaat je denk ik irriteren... (al geeft TS aan over rustige wegen te rijden, dus moet misschien nog wel te doen zijn).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')