abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 6 juni 2011 @ 16:01:31 #26
70532 loveli
N
pi_97789150
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:33 schreef T42 het volgende:
en een motorrijder dan?
Als ik eend zou rijden trok ik m'n motorpak aan :Y
crap in = crap out
pi_97789290
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:30 schreef T42 het volgende:

[..]

ga je zelf heel netjes van rijden hoor kan ik je zeggen.

1:20 is nu wel leuk met een eend ;)
Met die van mij haalde ik niet beter dan 1:10 ;(
  maandag 6 juni 2011 @ 17:57:58 #28
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97795101
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:59 schreef Jumparound het volgende:

[..]

een motorrijder is ook kwetsbaar, vooral met de rijstijl die sommige van die gasten er op na houden (kunnen japanse piloten nog een puntje aan zuigen)
Ik zie er niet veel, maar ze zullen er ongetwijfeld zijn :)
Als ik weer eens zo een eend, mini, fiat500 of snoek zie op van die wiebelbandjes.... Brr!
je kunt er natuurlijk ook moderne bandjes op gooien hé die oude bandjes zijn alleen voor de puristen. ze driften wel lekker ;)
weet ni
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Met die van mij haalde ik niet beter dan 1:10 ;(
weet niet wat je er mee hebt gedaan maar die ik heb gehad deed makelijk 1:18/1:20
was er 1 uit 87 (heb hem doormidden gebroken op een drempel ooit :') )
pi_97795842
Oldtimer als dagelijks vervoer??

Geen probleem
Ik heb nog nooit een jongere auto bezeten dan het bouwjaar 1973!
Mini (1973 jaren plezier van gehad)
MG midget (1966 mijn huidige daily)
MG BGT (1974 De daily van mijn vriendin)

Winter door rijden?

Geen probleem
Goed laten tectyleren en als er pekel ligt elke week de hoge druk spuit er onder door (is soms wat koud maar ja)
Zorg voor goede banden (geen winter banden dat is bla maar goede zachte zomer banden als een vredestein sprint oid) heb afgelopen winter meerdere moderne auto's met de GT uit de sneeuw getrokken.

Een eend/2CV ?

Van z'n levens dagen niet!!!!!!
Een eend was toen hij nieuw was al niet snel en is nu echt een slak op de weg.
Dat lijkt even leuk relaxt cruisen maar gaat je echt opbreken.

Mijn 998CC mini was eigenlijk al te langzaam om lekker in het dagelijkse verkeer te rijden.
Ik wil dat een daily minimaal over de 160 kan dan heb je wat pit om lekker een keer in te halen en kan je lekker 130 met het verkeer mee rijden.

Denk er ook aan dat een klein blok wat je moet aftrappen om mee te komen veel meer benzine verbruikt dan een stevig blok wat je een beetje relaxt kan laten werken.
Ook gaat dat kleine blokje veel sneller kapot omdat het nooit rust heeft maar altijd aan de top van zijn kunnen zit.

Wat veiligheid betreft....
Erg defensief rijden en tja je loopt wat meer risico.
Als je je dat bewust bent en daar naar rijd is de helft van dat risico al weg.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:36:20 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97796813
Zijn niet alle oude auto's rijdende kreukelzone's?

Mij zou vnl. storen dat die dingen niet vooruit te branden zijn. Maar dat hoeft geen probleem te zijn als je nauwelijks op de snelweg komt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_97797041
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn niet alle oude auto's rijdende kreukelzone's?

Mij zou vnl. storen dat die dingen niet vooruit te branden zijn. Maar dat hoeft geen probleem te zijn als je nauwelijks op de snelweg komt.
Een eend weegt niets en heeft nauwelijks verstevigingen. Ff wachten tot iemand hier een leuke youtuber voor vindt :9
pi_97797181
Krijg je echt spijt van. Je hebt een heel geromantiseerd beeld van lekker rondtuffen in zo'n eend, maar binnen een maand zul je je moderne auto gaan missen. Vooral met slecht weer en op de snelweg is zo'n bakkie een drama. Het gebrek aan comfort, de slechte wegligging en het gebrek aan vermogen heb ik het dan nog niet over gehad. ;) En een ongeluk wil je er al helemaal niet mee krijgen.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:45:02 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97797294
Er is toch zo'n TopGear filmpje van een Volvo 740 oid tegen een Twingo ofzo?

edit:

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 6 juni 2011 @ 19:08:48 #34
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97798819
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:14 schreef ononono het volgende:
Oldtimer als dagelijks vervoer??

Geen probleem
Ik heb nog nooit een jongere auto bezeten dan het bouwjaar 1973!
Mini (1973 jaren plezier van gehad)
MG midget (1966 mijn huidige daily)
MG BGT (1974 De daily van mijn vriendin)

Winter door rijden?

Geen probleem
Goed laten tectyleren en als er pekel ligt elke week de hoge druk spuit er onder door (is soms wat koud maar ja)
Zorg voor goede banden (geen winter banden dat is bla maar goede zachte zomer banden als een vredestein sprint oid) heb afgelopen winter meerdere moderne auto's met de GT uit de sneeuw getrokken.

Een eend/2CV ?

Van z'n levens dagen niet!!!!!!
Een eend was toen hij nieuw was al niet snel en is nu echt een slak op de weg.
Dat lijkt even leuk relaxt cruisen maar gaat je echt opbreken.

Mijn 998CC mini was eigenlijk al te langzaam om lekker in het dagelijkse verkeer te rijden.
Ik wil dat een daily minimaal over de 160 kan dan heb je wat pit om lekker een keer in te halen en kan je lekker 130 met het verkeer mee rijden.

Denk er ook aan dat een klein blok wat je moet aftrappen om mee te komen veel meer benzine verbruikt dan een stevig blok wat je een beetje relaxt kan laten werken.
Ook gaat dat kleine blokje veel sneller kapot omdat het nooit rust heeft maar altijd aan de top van zijn kunnen zit.

Wat veiligheid betreft....
Erg defensief rijden en tja je loopt wat meer risico.
Als je je dat bewust bent en daar naar rijd is de helft van dat risico al weg.
eend niet snel :P ik heb nog nooit zo'n plezier gehad om door bochten te crossen :P dan met een eend.

la
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn niet alle oude auto's rijdende kreukelzone's?

Mij zou vnl. storen dat die dingen niet vooruit te branden zijn. Maar dat hoeft geen probleem te zijn als je nauwelijks op de snelweg komt.
eend haald ook wel 110/120 hoor en als je kan schakelen trekt een eend echt wel op. stoplicht race ging best ;)

heb wel slomere auto gereden met meer motor. (ala citroen HY 2,0 die maar 70kmh top had en een vw t3 1.6 diesel met top op gps 105kmh na 30 minuten ;) ) en ik kwam op de snelweg gewoon overal ;) ergste was het sturen in de HY :P dat doe je met spanbanden.

toch wel erg hé dat ik het op neem voor de eend als kever rijder :P
  maandag 6 juni 2011 @ 19:11:36 #35
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97798972
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:43 schreef 16meter het volgende:
Krijg je echt spijt van. Je hebt een heel geromantiseerd beeld van lekker rondtuffen in zo'n eend, maar binnen een maand zul je je moderne auto gaan missen. Vooral met slecht weer en op de snelweg is zo'n bakkie een drama. Het gebrek aan comfort, de slechte wegligging en het gebrek aan vermogen heb ik het dan nog niet over gehad. ;) En een ongeluk wil je er al helemaal niet mee krijgen.
moderne auto's zijn voor mietjes ;) die warm achter het stuur moetten zitten met stoelverwarming op 20 :')

ik rij dan echt toch liever met dikke jas en handschoenen aan hoor ;) owjah doe ik elk jaar al :P
en een eend heeft al een veel betere kachel dan een kever :P
pi_97803885
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:08 schreef T42 het volgende:

[..]

eend niet snel :P ik heb nog nooit zo'n plezier gehad om door bochten te crossen :P dan met een eend.

la

[..]

eend haald ook wel 110/120 hoor en als je kan schakelen trekt een eend echt wel op. stoplicht race ging best ;)

heb wel slomere auto gereden met meer motor. (ala citroen HY 2,0 die maar 70kmh top had en een vw t3 1.6 diesel met top op gps 105kmh na 30 minuten ;) ) en ik kwam op de snelweg gewoon overal ;) ergste was het sturen in de HY :P dat doe je met spanbanden.

toch wel erg hé dat ik het op neem voor de eend als kever rijder :P
Als kever rijder mag je het van mij best opnemen voor die franse gebakjes, maar word je nog wel terug gelaten in je "duitse" vrienden groepje :P

110/120/130 is echt bagger als top
Als je weer eens een vracht wagen in wil halen op een snelweg of een trekker op een provinciale weg zit je echt te trappen en is het nog spannend.

En snel de bochten door in een eend?!
tja het is maar wat je snel vind....

Ik rij regelmatig in voor oorlogse auto's en dat is super!
Hard gaat het niet maar het voelt als 200+ in een moderne auto en de :) factor is onmeetbaar
Maar dan rij je als je er zin in hebt en zonder verplichtingen.

Natuurlijk kom je overal met 80 maar ik wil graag ergens komen voor mijn pensioen ;)
  maandag 6 juni 2011 @ 20:34:10 #37
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97804748
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:21 schreef ononono het volgende:

[..]

Als kever rijder mag je het van mij best opnemen voor die franse gebakjes, maar word je nog wel terug gelaten in je "duitse" vrienden groepje :P

110/120/130 is echt bagger als top
Als je weer eens een vracht wagen in wil halen op een snelweg of een trekker op een provinciale weg zit je echt te trappen en is het nog spannend.

En snel de bochten door in een eend?!
tja het is maar wat je snel vind....

Ik rij regelmatig in voor oorlogse auto's en dat is super!
Hard gaat het niet maar het voelt als 200+ in een moderne auto en de :) factor is onmeetbaar
Maar dan rij je als je er zin in hebt en zonder verplichtingen.

Natuurlijk kom je overal met 80 maar ik wil graag ergens komen voor mijn pensioen ;)
ik heb ruim3 jaar met een top van 100 op en neer gereden van eindhoven tot breda. meestal gaat het toch niet harder :P
ik heb een kever die 110kmh in zijn 1 deed ;) dus snelheid ken ik wel
pi_97805061
Hoeveel toeren rijdt zo'n ding met 120 in het uur ?
Hoop herrie ?
Is wel leuk, maar als je dagelijks veel snelweg doet is het wel vervelend denk ik.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 6 juni 2011 @ 20:50:40 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97805847
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:39 schreef junkiexp het volgende:
Hoeveel toeren rijdt zo'n ding met 120 in het uur ?
Hoop herrie ?
Is wel leuk, maar als je dagelijks veel snelweg doet is het wel vervelend denk ik.
je kan er een andere bak in gooien ;) van bijv een visa d8 ik
  maandag 6 juni 2011 @ 20:58:59 #40
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97806464
Ja als je veel snelweg hebt is een oldtimer ook niet fijn zonder overdrive.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_97808295
De snelheid, of beter het gebrek daaraan, dat deert mij geenzins. Als ik op zoek was naar vermogen en comfort dan ging mijn interesse wel uit naar een oude Mercedes ofzo. :P

Maar de charme maakt veel goed, en het lijkt me tevens prettig onthaasten.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de overstap naar een klassieker voor dagelijks gebruik niet kan gaan tegenvallen. Maar dat zou dan meer te maken kunnen hebben met het behelpen bij extreme weersomstandigheden of bij pech.

Ook ben ik me bewust van de beperkte kreukelzone, dat is voor mij niet zo'n issue, in de zin van dat ik me daar niet door wil laten weerhouden.

De enige punten waar ik dus over twijfel zijn; de dagelijkse bruikbaarheid, en de roestgevoeligheid. :)

Ik zou graag weten hoe een eend zich houdt in de winter, en na een winter, hoeveel schade ondervindt een eend van de winterse omstandigheden en wat kost het om dat roestspook onder controle te houden en om de eend sowieso rijdend te houden met ongeveer 15.000 km per jaar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_97810531
Hier een ervaringsdeskundige :)

Enkele weken geleden eindelijk een 2CV gekocht, roep het al jaren en heb het nu dan ook gedaan. Ga er dagelijks mee naar mijn werk (tenzij het heel hard regent, daarover later meer). In de winter gaat ie de stalling ergens in (nog geen idee waar). Doel is gebruik woon-werk en gewoon voor de fun, lekker cabrio en weinig kosten. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

Ik heb er gewoon 1 gekocht op MP, zal tijdens de keuring in november wel een en ander hebben. Nu is mijn voornaamste doel om hem waterdicht te krijgen (stuk voorruitframe moet vervangen worden) omdat nat worden niet echt fijn is. Voor de rest wil ik hem de komende jaren wat gaan opknappen (als het lukt, anders niet jammer dan). Ik ben zelf wel enigzins handig en niet te beroerd om wat te doen.

Over het rijden, dat is zoooooveel beter dan mijn Peug. Het is stroever, zwaarder, rammelt harder, hobbelt meer, wiebelt meer en rijdt maar 100 a 110. Maar het is tenminste echt autorijden. Kom nu ontspannen uit mijn werk, met de Peug was het altijd maar jagen en hopen dat je niet geflitst wordt. Nu kan je niet meer, dus is het prima. Lekker radio aan en naar huis hobbelen.

Ik ben erg blij nog steeds, en we zien wel of ik deze over een jaar nog heb of een andere. Je weet nooit :)
pi_97810840
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:21 schreef Tomatenboer het volgende:
De snelheid, of beter het gebrek daaraan, dat deert mij geenzins. Als ik op zoek was naar vermogen en comfort dan ging mijn interesse wel uit naar een oude Mercedes ofzo. :P

Maar de charme maakt veel goed, en het lijkt me tevens prettig onthaasten.
Zoals ik al zei, dat gaat prima ;)

quote:
Waarmee ik niet wil zeggen dat de overstap naar een klassieker voor dagelijks gebruik niet kan gaan tegenvallen. Maar dat zou dan meer te maken kunnen hebben met het behelpen bij extreme weersomstandigheden of bij pech.
Pech? Wat wil je voor pech hebben? Er zit amper iets in, niks wat boeiend is. Zolang de motor loopt kom je thuis. Reserveband moet je sowieso hebben ongeacht de auto die je rijdt. Als je accu leeg is slinger je hem aan, of je duwt even in je eentje.

quote:
Ook ben ik me bewust van de beperkte kreukelzone, dat is voor mij niet zo'n issue, in de zin van dat ik me daar niet door wil laten weerhouden.
Ook dat valt wel mee. De Eend is absoluut niet onveilig. Natuurlijk als er iemand met 120 naar binnen komt is het niet tof, maar dat is bij menig auto. Kreukelzones heb je voor en achter prima, alleen bij zij impact is het niet zo tof.

quote:
De enige punten waar ik dus over twijfel zijn; de dagelijkse bruikbaarheid, en de roestgevoeligheid. :)
Op beide is het antwoord: ja. Hij is bruikbaar. En ja hij roest. Heel erg. Je chassis, je koets en je plaatwerk. Echter dat is wel op te lossen. Alles is vervangbaar. Of te repareren. Goed tectyl of anti-roest en goede lak en het is opgelost. Als je het bijhoudt is er niks aan de hand. Je kan ook kiezen voor een bak roest en daar gewoon een jaar of 2 jaar in rijden. Dan ben je voor 1000 euro wel klaar bij de aanschaf.
pi_97811335
As said
Roest kan je erg lang uitstellen zeker met eenden waar voor alles gegalvaniseerd is te krijgen.

En pech?
De BGT van mijn vriendin rijd al meer dan 2 jaar dagelijks op en neer naar haar werk zonder haar ooit te laten staan.
Gewoon een kwestie van goed en preventief onderhoud!
pi_97814202
Ook wel tof om gewoon het plaatwerk aan de buitenkant in de tectyl te zetten :D
Hij roest niet en de fietser die je aanrijdt blijven gegarandeerd plakken :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 6 juni 2011 @ 22:32:47 #46
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97814309
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:31 schreef junkiexp het volgende:
Ook wel tof om gewoon het plaatwerk aan de buitenkant in de tectyl te zetten :D
Hij roest niet en de fietser die je aanrijdt blijven gegarandeerd plakken :')
Pek en veren! :D
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Vis een optie? maandag 6 juni 2011 @ 22:33:39 #47
70532 loveli
N
pi_97814376
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:11 schreef T42 het volgende:
moderne auto's zijn voor mietjes ;) die warm achter het stuur moetten zitten met stoelverwarming op 20 :')
Alsof stoelverwarming alleen in moderne auto's geleverd wordt ;)
crap in = crap out
pi_97814387
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:31 schreef junkiexp het volgende:
Ook wel tof om gewoon het plaatwerk aan de buitenkant in de tectyl te zetten :D
Hij roest niet en de fietser die je aanrijdt blijven gegarandeerd plakken :')
Doe dan schoolbordverf, dan kan degene die je voor zijn donder rijdt nog een boodschap achter laten ;)
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2011 @ 23:31:42 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97818828
Zo te horen weet TS wel aardig de voor- en nadelen. Er is 1 ding wat ik mis: hoe lang is een enkele rit woon-werk verkeer ? Want een Eend heeft een luchtgekoelde motor en die dingen komen maar langzaam op bedrijfstemperatuur. Korte ritjes zijn dus niet gezond voor de motor.

Die opmerkingen over die kreukelzone kloppen overigens niet helemaal. Een Eend is vrij 'slap' maar ook erg licht. Als de Eend bij een gelijk gewicht steviger is, dan kreukelt er bij een ongeval niets meer en worden de inzittenden door de auto gelanceerd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_97820226
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:31 schreef 2cv het volgende:
Zo te horen weet TS wel aardig de voor- en nadelen. Er is 1 ding wat ik mis: hoe lang is een enkele rit woon-werk verkeer ? Want een Eend heeft een luchtgekoelde motor en die dingen komen maar langzaam op bedrijfstemperatuur. Korte ritjes zijn dus niet gezond voor de motor.

Die opmerkingen over die kreukelzone kloppen overigens niet helemaal. Een Eend is vrij 'slap' maar ook erg licht. Als de Eend bij een gelijk gewicht steviger is, dan kreukelt er bij een ongeval niets meer en worden de inzittenden door de auto gelanceerd.
Ik woon niet ver van mijn werk. De afstand is slechts 15 km enkele reis. Wel neem ik graag toeristische routes (zelfs naar en van m'n werk :P) en ga ik graag toeren in het weekend ofzo. Gewoon doelloos rondrijden vind ik soms echt heerlijk. Met een eend kan dat alleen maar leuker worden.

Vroeger redelijk veel gereden maar tegenwoordig rij ik zo'n 15.000 tot 17.000 km per jaar, geen idee of dat met een eend meer of minder zou worden. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')