Dat dus.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Een belangrijk punt om wellicht aan te denken is veiligheid. Dat is bij een eend namelijk nihil.
Toch iets om rekening mee te houden als je er dagelijks de weg mee opgaat.
Ik ben ook een liefhebber, en ik hoor / lees genoeg verhalen van liefhebbers die hun klassiekers dagelijks gebruiken voor het woon / werk verkeer.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Plus dat het mij als liefhebber zijnde niet wenselijk lijkt om in de winter te rijden met een oldtimer. Dan roesten ze binnen no-time.
Ik heb een eigen kleine oprit, maar de eend zou dus niet overdekt komen te staan. Evt wel bereid om 'm af te dekken met een hoes ofzo, of desnoods een overkapping te maken.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:10 schreef Reneuh het volgende:
Wat de beide opa's zeggen. Staat de auto altijd voor de deur, of heb je een garage waar je hem in de winter een beetje kunt onderhouden?
Gelukkig begeef ik me vrijwel nooit in de randstad (Rotterdam kom ik wel geregeld, maar met name in het weekend), en begeef ik me meestal buiten de standaard spits-uren.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:12 schreef Jumparound het volgende:
dagelijks gebruik? Met woon werkverkeer? ik zou het er niet op wagen... vooral als het weer omslaat (en de meeste ongelukken gebeuren) zal je er achterkomen dat je zelf een onderdeel van de kreukelzone bent...
(imho dan, er is een reden dat je maar weinig old timers in het forenzen verkeer ziet,,,(
Zijn ze zo ontzettend roestgevoelig? En als je er eendje koopt met een gegalvaniseerd chassis bijvoorbeeld?quote:Op maandag 6 juni 2011 14:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je kan overdekken, echt geen hoes gaan kopen.
En verder: met veel onderhoud zal het wellicht lukken maar ik zou het zelf nooit doen. Die van mij komt de oprit niet eens af bij regen.
Ik heb geen specifieke kennis van dat model maar gezien de dikte van het plaatwerk en verhalen die ik hoor (ook hier op FOK!) zou ik het niet doen. Ook niet als liefhebber zijnde. Maar een 2CV naast je 'gewone' daily is toch niet zo erg? Een oldtimer is goedkoop om ernaast te houden hoor.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zijn ze zo ontzettend roestgevoelig? En als je er eendje koopt met een gegalvaniseerd chassis bijvoorbeeld?
Uiteraard, maar dat is minder kostbaar om te vervangen of te bewerken volgens mij. Maar misschien heb ik daar totaal geen inzicht in.quote:
Nee de maandelijkse kosten zijn absoluut het probleem niet inderdaad, ook niet de kosten om 'm dan eventueel in de wintermaanden te stallen. Maar wel de relatief hoge aanschafprijs voor een goede. Voor een goede eend betaal je nu toch al gauw tussen de ¤ 4.000 en ¤ 6.000,-. Ik heb wel wat geld achter de hand, maar ben niet bereid er al m'n geld in te stoppen. Bij de verkoop van m'n huidige dagelijkse vervoermiddel zou ik dat geld in de eend kunnen stoppen en de rest achter de hand houden voor onderhoud etc etc.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik heb geen specifieke kennis van dat model maar gezien de dikte van het plaatwerk en verhalen die ik hoor (ook hier op FOK!) zou ik het niet doen. Ook niet als liefhebber zijnde. Maar een 2CV naast je 'gewone' daily is toch niet zo erg? Een oldtimer is goedkoop om ernaast te houden hoor.
Tja mensen met oldtimers als daily zijn er altijd maar ik beredeneer het vanuit de positie als liefhebber en dan is het puur zonde om er zo mee te gaan rijden omdat zeker in de winter de staat snel achteruit holt. Als ik jou was zou ik gewoon doorsparen en de 2CV kopen als tweede auto. Als het weer ofzo dan niet goed is kun je altijd nog je gewone daily nemen.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee de maandelijkse kosten zijn absoluut het probleem niet inderdaad, ook niet de kosten om 'm dan eventueel in de wintermaanden te stallen. Maar wel de relatief hoge aanschafprijs voor een goede. Voor een goede eend betaal je nu toch al gauw tussen de ¤ 4.000 en ¤ 6.000,-. Ik heb wel wat geld achter de hand, maar ben niet bereid er al m'n geld in te stoppen. Bij de verkoop van m'n huidige dagelijkse vervoermiddel zou ik dat geld in de eend kunnen stoppen en de rest achter de hand houden voor onderhoud etc etc.
Maar inderdaad zit je dan wel met de veiligheid en de roestgevoeligheid. Al zie ik hier in de regio wel al jaren enkele mensen in hun eend rijden, door weer en wind.
ga je zelf heel netjes van rijden hoor kan ik je zeggen.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Een belangrijk punt om wellicht aan te denken is veiligheid. Dat is bij een eend namelijk nihil.
Toch iets om rekening mee te houden als je er dagelijks de weg mee opgaat.
en een motorrijder dan?quote:Op maandag 6 juni 2011 14:12 schreef Jumparound het volgende:
dagelijks gebruik? Met woon werkverkeer? ik zou het er niet op wagen... vooral als het weer omslaat (en de meeste ongelukken gebeuren) zal je er achterkomen dat je zelf een onderdeel van de kreukelzone bent...
(imho dan, er is een reden dat je maar weinig old timers in het forenzen verkeer ziet,,,(
een motorrijder is ook kwetsbaar, vooral met de rijstijl die sommige van die gasten er op na houden (kunnen japanse piloten nog een puntje aan zuigen)quote:Op maandag 6 juni 2011 15:33 schreef T42 het volgende:
[..]
en een motorrijder dan?
weinig oldtimers in verkeer? kijk je wel om je heen? ik kan de weg naar huis (15km) meer dan 20 oldtimers tellen...
owjah T42 heeft nog nooit iets anders dan oudjes gereden (begonne met daily kever)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |