Op zondag is het niet verkeerd om serieus te zijn, toch?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, eigenlijk zijn jullie veel te serieus op deze late zondag.
Je doelt op inkomensbelasting?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Stomme Rita Verdonk met haar partij, nu krijg ik steeds de associatie met haar partij.![]()
Anyway, Nederland is een mooi land, maar het kan mooier. Bijna alle economen zijn het met me eens: belasting op arbeid is de meest verderfelijke belasting. We moeten streven naar een land waar arbeid daadwerkelijk loont
Zondag is bij uitstek een dag dat je niet serieus moet zijn.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op zondag is het niet verkeerd om serieus te zijn, toch?
In een grote kuil gooien, hard aanstampen en hoppa Nederland heeft ook olie en met wat geluk diamanten.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:25 schreef KoosVogels het volgende:
Nu heb ik de discussie grotendeel gemist, maar wat is precies jullie voorstel?
GS wil met een limiet van een rij een verondersteld mechanisme in kaart brengen. Dat lijkt mij geen goed plan.quote:
GS is niet wijs..quote:Op zondag 5 juni 2011 23:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
GS wil met een limiet van een rij een verondersteld mechanisme in kaart brengen. Dat lijkt mij geen goed plan.
Jij wilt de IB afschaffen en het gros van de economen zijn het met jou eens?quote:
GS is nu ook gevlucht. Mijn corebusiness is het stellen van kutvragen. Die kunnen pijnlijk zijn.quote:
Dat hoeft niet, hij weet het zelf welquote:Op zondag 5 juni 2011 23:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inhoudelijk ga je er nooit tegenin
Ik ga Rutte vertellen wat hij allemaal moet doenquote:Op zondag 5 juni 2011 23:37 schreef Boze_Appel het volgende:
Zo, EG, wat staat er voor jou morgen allemaal op het programma?
Dat zeg ik niet! Niet afschaffen maar wel flink verlagen. Vlaktaks van 23% zou al heel mooi zijnquote:Op zondag 5 juni 2011 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wilt de IB afschaffen en het gros van de economen zijn het met jou eens?
Klinkt als een beste dagbesteding.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ga Rutte vertellen wat hij allemaal moet doen
Heb niks tegen een verlaging, mits het mogelijk is. Voel echter niets voor een vlaktaks.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet! Niet afschaffen maar wel flink verlagen. Vlaktaks van 23% zou al heel mooi zijn
Liefie, als je nou gewoon eens wist wat je met je latere stufi ging doenquote:Op zondag 5 juni 2011 23:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet! Niet afschaffen maar wel flink verlagen. Vlaktaks van 23% zou al heel mooi zijn
Hee, het is wel Nederland heh. Als ze hier ooit een vlaktax gaan doen zal die minimaal 45% zijn.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Met een belastingsvrije voet tot 20.000 is er toch sprake van een soort nivelleringquote:Op zondag 5 juni 2011 23:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb niks tegen een verlaging, mits het mogelijk is. Voel echter niets voor een vlaktaks.
Helaas wel ja, het is meer een soort van ideaalquote:Op zondag 5 juni 2011 23:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hee, het is wel Nederland heh. Als ze hier ooit een vlaktax gaan doen zal die minimaal 45% zijn.
Dat zou idd een reeel percentage kunnen zijn.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hee, het is wel Nederland heh. Als ze hier ooit een vlaktax gaan doen zal die minimaal 45% zijn.
Lieverd, Sinterklaas bestaat niet.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Helaas wel ja, het is meer een soort van ideaal
Toto is puur nachtmerriemateriaal.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.youtube.com/re(...)he+line&aq=2&oq=toto
Je bent 15 en je hebt werkelijk geen ideequote:Op zondag 5 juni 2011 23:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Helaas wel ja, het is meer een soort van ideaal
Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook graag minder belasting willen betalen. Ik sta ook niet te lachen als de fiscus maandelijk 1300 euro van mijn loon afpakt. Echter, een afdracht is nou eenmaal nodig willen wij ons stelsel in stand houden.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Met een belastingsvrije voet tot 20.000 is er toch sprake van een soort nivellering
quote:Op zondag 5 juni 2011 23:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Met een belastingsvrije voet tot 20.000 is er toch sprake van een soort nivellering
Nou zeg.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent 15 en je hebt werkelijk geen idee
Ad hominem.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent 15 en je hebt werkelijk geen idee
Ja, afgeschoten.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:47 schreef GSbrder het volgende:
Aha, er werd serieus ingegaan op mijn limiet, begrijp ik?
Omdat ik onvolledig was?quote:
Weltrusten oma.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verlaat deze idiote discussie en ga pitten
Jammer dat ik gelijk moet denken aan Papierversnipperaar als ik "ad hominem" zie staanquote:
Iets met mijn vergelijking en de mate waarin de overheid de burger moest prikkelen om te werken.quote:
Tuutlijk ventjequote:Op zondag 5 juni 2011 23:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jammer dat ik gelijk moet denken aan Papierversnipperaar als ik "ad hominem" zie staan![]()
Voor de rest ben ik benieuwd wat de linkse users als tegenargument hebben tegen een vlaktaks met belastingsvrije voet
Beschrijving van het mechanisme als zodanig. De vertaling van dat mechanisme naar een reeks en de limiet die je vervolgens neemt.quote:
Wat is jouw argument voor een vlaktaks?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jammer dat ik gelijk moet denken aan Papierversnipperaar als ik "ad hominem" zie staan![]()
Voor de rest ben ik benieuwd wat de linkse users als tegenargument hebben tegen een vlaktaks met belastingsvrije voet
Het pakt nadelig uit voor de mensen met lage inkomens, in casu koopkracht.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is op zich inhoudelijk tegenin te gaan, vanuit fiscaal-economische optiek dan.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Extra prikkel tot arbeid en stijging van de koopkrachtquote:Op zondag 5 juni 2011 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is jouw argument voor een vlaktaks?
Hé, je mag me best op wiskundige formules pakken, maar economie is mijn terrein hè?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het pakt nadelig uit voor de mensen met lage inkomens, in casu koopkracht.
Heb jij economie gehad op school?
Non-argumenten. We willen allemaal wel meer geld overhouden, maar in hoeverre kan ons systeem intact worden gehouden? Het enige argument voor de vlaktaks is dat mensen graag meer geld willen hebben. Tsja, dont we all?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Extra prikkel tot arbeid en stijging van de koopkracht
Tuutlijkquote:Op zondag 5 juni 2011 23:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Extra prikkel tot arbeid en stijging van de koopkracht
Mensen willen graag meer van hun eigen geld houden, is daar niet iets voor te zeggen?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Non-argumenten. We willen allemaal wel meer geld overhouden, maar in hoeverre kan ons systeem intact worden gehouden? Het enige argument voor de vlaktaks is dat mensen graag meer geld willen hebben. Tsja, dont we all?
quote:
Daarvoor moet je inderdaad bij de TU mannen zijnquote:Op zondag 5 juni 2011 23:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iets met mijn vergelijking en de mate waarin de overheid de burger moest prikkelen om te werken.
Ik beschreef het als een limiet die voor elke waarde (als voor elke ε > 0 er een getal N bestaat) zodanig dat voor alle n>N geldt dat | xn - L | < ε. Dit was onvolledig volgens Monolith en EG.
Best hoor, ik doe hier geen calculustoets, de lineaire algebra heb ik afgerond.
Uiteraard, maar we willen ook een maatschappij in stand houden. Ik, althans.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mensen willen graag meer van hun eigen geld houden, is daar niet iets voor te zeggen?
Nee, niks....quote:Op zondag 5 juni 2011 23:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mensen willen graag meer van hun eigen geld houden, is daar niet iets voor te zeggen?
Helaas is dat zo. Maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen, ook denk ik dat als de vlaktaks ingevoerd zou worden, dat er dan wat meer animo voor is.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er is op zich inhoudelijk tegenin te gaan, vanuit fiscaal-economische optiek dan.
In de bron die ik eerder al aanhaalde wordt dit als volgt geformuleerd:
Met een vlaktaks wordt de inkomstenbelasting een veel botter herverdelingsinstrument waardoor óf met minder herverdeling genoegen moet worden genomen óf de arbeidsmarkt nog meer wordt ontwricht om dezelfde mate van herverdeling in stand te houden. Bovendien zal de overheid dan haar toevlucht zoeken in indirecte instrumenten om de lage inkomens te bereiken, zoals de huur- en zorgtoeslag. En ook dat is niet zonder gevolgen als het consumptiegedrag daardoor wordt verstoord, bijvoorbeeld overconsumptie van huurwoningen en gezondheidszorg. Natuurlijk is vereenvoudiging van het belastingstelsel en het schrappen van aftrekposten wenselijk, maar dat is noch een noodzakelijke noch een voldoende voorwaarde voor invoering van een vlaktaks.
Met andere woorden; het leidt tot minder herverdeling of tot verdere ontwrichting van de arbeidsmarkt om de huidige vorm van herverdeling te realiseren. Nu vinden jij en ik het eerste niet heel erg, minder herverdeling is niet onoverkomelijk, maar een deel van de politici zullen het daar niet mee eens zijn.
Het jammere is dat rechtsen dikwijls wordt verweten de maatschappij te willen ontwrichten of te individualiseren. Ik ben best voor harmonisatie van de maatschappij, maar ik denk dat verdere opgelegde gelijkheid zorgt voor ontwrichting van de samenleving. Werkelijk, het is mijn overtuiging dat de lastendruk segregatie bevordert en er voor zorgt dat rijk en arm elkaar eerder als tegenstanders zien dan dat zij elkaar respecteren.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar we willen ook een maatschappij in stand houden. Ik, althans.
Dus niets is van jezelf?quote:
Je hebt geen flauw idee ventjequote:Op maandag 6 juni 2011 00:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Helaas is dat zo. Maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen, ook denk ik dat als de vlaktaks ingevoerd zou worden, dat er dan wat meer animo voor is.
Mensen gaan het nut inzien. Helaas moeten we dan inderdaad niet gaan hopen op meer tegemoetkoming van de overheid
Stop daar eens mee.quote:
GS, snoesje, ik trap er niet in,quote:
Dan begrijp ik werkelijk niet waarom er niets te zeggen is voor minder belastingen.quote:
Economie is belangrijk, dat mensen meer geld willen overhouden is logisch toch? Lijkt me al best belangrijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Non-argumenten. We willen allemaal wel meer geld overhouden, maar in hoeverre kan ons systeem intact worden gehouden? Het enige argument voor de vlaktaks is dat mensen graag meer geld willen hebben. Tsja, dont we all?
Komt goed.quote:
Yes sir.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hé, je mag me best op wiskundige formules pakken, maar economie is mijn terrein hè?
Lastig. Bij het invoeren van een vlaktax treden allerlei effecten op, w.o. koopkrachteffecten bij verschillende groepen. Daar zijn ingewikkelde rekenmodellen voor nodig om daar iets over te zeggen. Tja, het CPB en Nyfer ( Bomhoff) weten daar wel raad mee.quote:De nadelige werking van vlaktaks op koopkracht is niet aangetoond, enkel de nadelige werking op de mate van herverdeling. Dat is niet hetzelfde.
Preciesquote:Op maandag 6 juni 2011 00:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het jammere is dat rechtsen dikwijls wordt verweten de maatschappij te willen ontwrichten of te individualiseren. Ik ben best voor harmonisatie van de maatschappij, maar ik denk dat verdere opgelegde gelijkheid zorgt voor ontwrichting van de samenleving. Werkelijk, het is mijn overtuiging dat de lastendruk segregatie bevordert en er voor zorgt dat rijk en arm elkaar eerder als tegenstanders zien dan dat zij elkaar respecteren.
Een miljonair zal met lagere lasten niet het gevoel hebben verantwoordelijk te zijn voor de hele samenleving en daar dus ook meer rechten in te hebben en met recht arrogant te zijn. Een werkloze zal zonder overheidssteun niet meer het gevoel hebben dat hij door anderen als uitgavenpost te worden gezien en zal meer oog hebben voor zijn medemens. Nu is het heel makkelijk hierop te reageren en te zeggen dat de uitkeringsgerechtigde van nu zal komen te verhongeren, maar ik geloof dat hij met een lagere uitkering en minder overheidsbemoeienis veel meer is aangewezen op zijn medeburgers en vice versa.
Ben benieuwdquote:Op maandag 6 juni 2011 00:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Yes sir.
[..]
Lastig. Bij het invoeren van een vlaktax treden allerlei effecten op, w.o. koopkrachteffecten bij verschillende groepen. Daar zijn ingewikkelde rekenmodellen voor nodig om daar iets over te zeggen. Tja, het CPB en Nyfer ( Bomhoff) weten daar wel raad mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |