Je hebt de hele film niet gezien dus kom aub niet praten...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:30 schreef Leanotsoynus het volgende:
[..]
Mijn ervaring zegt dat er mensen zijn die een bepaald niveau van inlevingsvermogen missen bij het kijken van films, die zich niet in het 'verhaal' kunnen plaatsten of vinden. Ik heb ook het vermoeden dat dit met Acid het geval is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hahaha het verbaast me hoeveel mensen hem crap vonden op imdb......
Dat zijn 2 films uit mijn top 3 allertijdenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
maar bedroevende dingen als 2001 A Space Odyssey en het wat minder bedroevende maar wel sterk tegenvallende Donnie Darko vond ik ook ruk.
Natuurlijk is het geen of of situatie. Het is een wisselwerking. De ene film werkt wel voor de ander, de andere niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ligt dat aan de mensen of aan de film?
Ik kan best wat vage films hebben (Lost Highway bijv.) maar bedroevende dingen als 2001 A Space Odyssey en het wat minder bedroevende maar wel sterk tegenvallende Donnie Darko vond ik ook ruk.
Mag dat nog, in het vrije Nederland?
Of word je gelijk beschuldigd van "het hebben van een gebrek"?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is niet echt een spoiler hoor, zegt niks over het verhaal of eindequote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:45 schreef JDx het volgende:
Leuk die discussie, jammer van die spoiler, graag alsnog tussen spoiler tags zetten. Maar wil hem nu wel zien. Ben benieuwd wat ik ervan vind.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:49 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Alsof wij geinteresseerd zijn in wat een willekeurig ander persoon ervan vond. Jij geeft je kort door de bocht mening, krijgt daar kritiek op en hebt dan opeens de mening van anderen nodig om je gelijk te halen. Er is geen gelijk, het is een mening.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
Er wordt hier verteld dat ik een bepaald niveau van inleving zou missen. Wil het tegendeel bewijzenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:54 schreef picodealion het volgende:
[..]
Alsof wij geinteresseerd zijn in wat een willekeurig ander persoon ervan vond. Jij geeft je kort door de bocht mening, krijgt daar kritiek op en hebt dan opeens de mening van anderen nodig om je gelijk te halen. Er is geen gelijk, het is een mening.
Dat ligt nogmaals meer aan je verwoording dan aan je mening zelf.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:58 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Er wordt hier verteld dat ik een bepaald niveau van inleving zou missen. Wil het tegendeel bewijzenMensen komen praten zonder de film te hebben gezien en hebben gelijk hun mening klaar liggen....
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:56 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[ afbeelding ]
Paul Conroy (Ryan Reynolds) is een aannemer uit de Verenigde Staten die werkzaam is in Irak. Na een aanslag van een groep terroristen wordt Paul wakker in een kist, onder de grond. Hij is levend begraven. Met enkel een aansteker en een mobiele telefoon moet Paul aan deze claustrofobische val proberen te ontsnappen...
Ondanks dat de gehele film zich afspeelt in de kist v/d hoofdpersoon heb ik mij geen enkel moment verveelt.
IMDB 7,2
Mijn cijfer: 8
Wil niet teveel spoilen maar:Daar ben ik wel benieuwd naar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb je gelijk in. Beetje warrige reviewquote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:02 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dat ligt nogmaals meer aan je verwoording dan aan je mening zelf.
Huh? Dat snap ik even niet. Leg mij alsjeblieft eens uit hoe jij weet of ik de film wel of niet heb gezien?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:44 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Je hebt de hele film niet gezien dus kom aub niet praten...
Omdat je een vermoeden had.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:16 schreef Leanotsoynus het volgende:
[..]
Huh? Dat snap ik even niet. Leg mij alsjeblieft eens uit hoe jij weet of ik de film wel of niet heb gezien?
Jij verschuilt je achter argumenten van andere mensen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:19 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Omdat je een vermoeden had.
Als je de film gezien had kon je sterkere argumenten geven dan alleen vermoeden van mijn inlevingsniveau
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:56 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[ afbeelding ]
Paul Conroy (Ryan Reynolds) is een aannemer uit de Verenigde Staten die werkzaam is in Irak. Na een aanslag van een groep terroristen wordt Paul wakker in een kist, onder de grond. Hij is levend begraven. Met enkel een aansteker en een mobiele telefoon moet Paul aan deze claustrofobische val proberen te ontsnappen...
Ondanks dat de gehele film zich afspeelt in de kist v/d hoofdpersoon heb ik mij geen enkel moment verveelt.
IMDB 7,2
Mijn cijfer: 8
Wil niet teveel spoilen maar:Deze heb ik ook nog liggen, maar ik vrees dat ie keihard tegen gaat vallen, net als 127 hours...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
eerste half uur is ff doorbijten maar daarna heb ik niet meer op de klok gekeken, knap gedaanquote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Deze heb ik ook nog liggen, maar ik vrees dat ie keihard tegen gaat vallen, net als 127 hours...
Ok, dat belooft wat.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:37 schreef planethugo het volgende:
[..]
eerste half uur is ff doorbijten maar daarna heb ik niet meer op de klok gekeken, knap gedaan
Was wel aardig, maar niet echt spannend ofzo. Einde was behoorlijk voorspelbaar....quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, dat belooft wat.
Komende week denk ik.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:17 schreef El_Matador het volgende:
Dude, Where's My Car? (2000)
Erg melige kaasfilm die beter is dan standaard door de maffe verhaallijn. Goeie grappen en hoewel er volgens mij geen joint wordt gerookt toch een echte stonerfilm.
8.1/10 (IMDB: 5.1/10)
Oh tuurlijk, dat wel ja, maar duidelijk anders dan Lammbock of How High.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:28 schreef picodealion het volgende:
[..].
Overigens rookt dat hondje op een bepaald moment wiet uit een pijpje.
"Dude, your dog's a stoner!".
hmms.. Toch een 8.1 op imdb en een plaats in de top250.. Eigenlijk heb ik wel interesse in de films met zo'n hoog cijfer... Laatst zei er iemand dat Spirited Away een goede film was tijdens het bierzuipen... Ging googlen.. bleek idd goed geschreven te staan... Toen ging ik de film kijken.. Maar vond het helemaal nergens op slaan eigenlijk! Hoopte de hele tijd dat het wel beter zou worden... Maar integendeel, met moeite heb ik het afgekeken.. (met aardig wat tussenpozen). Dacht echt dat ik goed in de maling was genomen en hij het dus sarcastisch bedoelde... nee dus... Snap het ook niet helemaal, toch vinden een heleboel mensen deze film helemaal geweldig.. 't Zal ook wel mijn ding niet zijn... jammerquote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:35 schreef picodealion het volgende:
Howl's Moving Castle (2004)
[ afbeelding ]
Wat een verschrikkelijk stomme film zeg. Ik heb hem een tijd geleden opgezet maar ik kon er gewoon niet langer dan 20 minuten achter elkaar naar kijken. Vervolgens maar besloten tijdens de dode uurtjes op mijn werk af en toe een stukje te kijken, maar vandaag na in totaal 1 uur en 14 minuten heb ik het volledig opgegeven.
Ik kan me gewoon niet inleven in dit soort films. De humor is debiel, het is kinderachtig getekend en het verhaal gaat naar mijn gevoel helemaal nergens over (behalve wat getover). Wellicht 'snap' ik het gewoon niet, maar dit is letterlijk de eerste film in tijden die ik niet af heb kunnen kijken omdat ik het gewoon echt niet meer trok.
1/10.
In de matrix is dat geheel logisch, het is een droomwereld...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:03 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Ah, ik herken dit. Jij bent vast ook iemand die The Matrix nep noemt.
'Mensen kunnen toch niet in de lucht vliegen en super sterk zijn'
Nouja dat was inderdaad waarom ik het wilde proberen. Ik hou sowieso niet zo van animatie en al helemaal niet van animé, maar je moet het toch eens een kans geven. Helaas, niet geslaagd.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:15 schreef MrBarros het volgende:
[..]
hmms.. Toch een 8.1 op imdb en een plaats in de top250.. Eigenlijk heb ik wel interesse in de films met zo'n hoog cijfer... Laatst zei er iemand dat Spirited Away een goede film was tijdens het bierzuipen... Ging googlen.. bleek idd goed geschreven te staan... Toen ging ik de film kijken.. Maar vond het helemaal nergens op slaan eigenlijk! Hoopte de hele tijd dat het wel beter zou worden... Maar integendeel, met moeite heb ik het afgekeken.. (met aardig wat tussenpozen). Dacht echt dat ik goed in de maling was genomen en hij het dus sarcastisch bedoelde... nee dus... Snap het ook niet helemaal, toch vinden een heleboel mensen deze film helemaal geweldig.. 't Zal ook wel mijn ding niet zijn... jammer
Misschien is dat het wel inderdaad, er is niet veel fantasy waar ik gek op ben (sci-fi ook niet echt wat dat betreft, maar wel ietsje meer dan fantasy).quote:Op zaterdag 11 juni 2011 00:17 schreef Deckard het volgende:
Spirited Away heb ik al gezien (en direct aangeschaft) maar de eerder genoemde nog niet. Wat zo leuk is aan die animatie is dat je terecht komt in een wereld met compleet andere regels. Zeer outlandish. En dat moet je maar net trekken denk ik.
Je gevoel voor fantasie en je verbeelding spelen ook wel een belangrijke rol in deze.
Als je top drie allertijden vooral realistische films trekken dan begrijp ik wel waarom zo'n film niet in je rijtje past. Ik denk dat dit soort films je eerder in een bepaalde sfeer willen trekken met een eventueel avontuur dan dat er een moraal of verhaal achter vast zit.
Vind je echt?! Oh, man die vond ik zó oudbollig. Aan de kleding te zien dacht ik dat die film uit de jaren 80 kwam. 2002, dusquote:
Ik kan me voorstellen dat je er verbaasd over bent en/of het ermee oneens bent, maar ben je het daarom direct eens met een totaal overbodige poging tot persoonlijke aanval?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 00:35 schreef mschol het volgende:
[..]nicely said
ik was ook wat verbaasd met de mening van picodealion...
Onzin. Je hebt duidelijk niet de macht om het over je heen te laten komen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 00:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Spirited Away moet je stoned kijken, anders kun je dr niks mee.
dat vat jij dan verkeerd op, ik zie het nml niet als aanval op jou persoon..quote:Op zaterdag 11 juni 2011 00:36 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je er verbaasd over bent en/of het ermee oneens bent, maar ben je het daarom direct eens met een totaal overbodige poging tot persoonlijke aanval?.
Paul Newmanquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:35 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Cars (2006)
Wat een heerlijke film, dat ik die nog niet gezien had... De personificatie van de auto, de globalisering en de keuze tussen elkaar en jezelf maken het tot een heerlijk volwassen Pixar-film,
De prima graphics, de ontroerende humor en de grappige stemmen maken dit tot een film voor alle leeftijden.
Goed gedaan.
8.5/10 (IMDB: 7.4/10)
Leuke film idd. ben er heen geweest in de bios toendertijd was ik 13, echt zo'n leuke disney filmquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:35 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Cars (2006)
Wat een heerlijke film, dat ik die nog niet gezien had... De personificatie van de auto, de globalisering en de keuze tussen elkaar en jezelf maken het tot een heerlijk volwassen Pixar-film,
De prima graphics, de ontroerende humor en de grappige stemmen maken dit tot een film voor alle leeftijden.
Goed gedaan.
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:35 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Cars (2006)
Goed gedaan.
Die moet ik eigenlijk ook weer 'ns kijken. En die muziek (Hans Zimmerquote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:01 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
The Rock (1996)
oordeel: niet super spectaculair voor huidige standaarden maar het verhaal en het idee kon ik erg waarderen.
acteurs: sean connerey, nicolas cage
Mijn cijfer: 7.5
iMDB: 7.3
idd, m'n favoriete actiefilm. Al zó vaak gezien maar hij blijft geweldig. En de muziek idd ookquote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die moet ik eigenlijk ook weer 'ns kijken. En die muziek (Hans Zimmer![]()
![]()
![]()
):
Goeie film inderdaad.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:35 schreef Butterfly91 het volgende:
Seven Pounds
An aerospace engineer with a fateful secret embarks on an extraordinary journey of redemption by forever changing the lives of seven strangers.
Eenmaal begonnen met kijken wist ik niet zo goed waar de film nou heen ging/heen zou gaan. Op een gegeven moment begint het verhaal zich te ontrafelen en komt het tot een ontknoping waarbij ik een traan niet tegen kon houden. Uiteindelijk toch een mooi en ontroerend verhaal.
IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 8,0
Inderdaad een heerlijke film, kijk em toch wel ieder jaar een keertje.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:35 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Cars (2006)
Goed gedaan.
Ik zou de maker van dit wanstaltige product keihard in zijn ballen trappen. Wat een belediging is dit voor de kijker.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:35 schreef Butterfly91 het volgende:
Seven Pounds
An aerospace engineer with a fateful secret embarks on an extraordinary journey of redemption by forever changing the lives of seven strangers.
Eenmaal begonnen met kijken wist ik niet zo goed waar de film nou heen ging/heen zou gaan. Op een gegeven moment begint het verhaal zich te ontrafelen en komt het tot een ontknoping waarbij ik een traan niet tegen kon houden. Uiteindelijk toch een mooi en ontroerend verhaal.
IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 8,0
Erg toffe film! Ik wil er niet teveel woorden aan vuilmaken, maar erg goed acteerwerk en het plot is ook nog eens gewoon goedquote:An action thriller centered on a soldier who wakes up in the body of an unknown man and discovers he's part of a mission to find the bomber of a Chicago commuter train.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |