Inderdaad, en met MvG zit dat wel goed. Ik heb volle vertrouwen in hem. Eindelijk een keer vertrouwen in de leiding van Feyenoord, dat gebeurt niet vaak.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:28 schreef inZanity het volgende:
Ik zie ze het liefst allemaal bijtekenen, ik vertrouw er dan ook op dat van Geel z'n uiterste best gaat doen om dat toch voor elkaar te krijgen. Mocht(en) er een of meerdere zijn die niet bij willen tekenen dan uiteraard voor een mooie prijs proberen kwijt te raken. Maar zolang dat nog niet aan de orde is gewoon de hoofdprijs vragen. Zeker wanneer het een Nederlandse club en dus een concurrent betreft gewoon veel vragen! Ik zie ze 10 keer liever naar het buitenland vertrekken dan naar een Twente ofzo.
Waarom niet in zijn aankoopbeleid ?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:39 schreef Caland het volgende:
In zijn aankoopbeleid heb ik niet direct vertrouwen, maar in zijn verkoopbeleid zeker wel ja.
Omdat hij in het verleden ook wel heeft bewezen er compleet naast te kunnen zitten, verder doet hij die aankopen natuurlijk ook niet in zijn ééntje. Het scoutingsapparaat, Been (de technische staf) hebben daar ook een stem in,quote:
Was hij niet de man die in zijn ajax tijd Perez verkocht en vervolgens weer kocht van psv?quote:
We krijgen nu al minder dan de helft van wat ajax krijgt, zie het nog wel minder worden ookquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:36 schreef Netsplitter het volgende:
Feyenoord zal uiterlijk vanaf het seizoen 2013-2014 op zoek moeten naar een nieuwe hoofdsponsor. ASR Verzekeringen heeft bekend gemaakt dat het tot medio 2012 lopende contract uitgediend zal worden en daarna nog maximaal voor één seizoen verlengd kan worden. Feyenoord streeft er naar om al in 2012 een nieuwe hoofdsponsor te hebben.
"ASR kiest ervoor om op een andere wijze invulling te geven aan haar sponsorbeleid. Over op welke wijze we dat precies gaan doen, nemen we komend jaar een besluit," zo meldt de bestuursvoorzitter van ASR, Jos Baeten
Bron: FOK! Sport.
Ben heel erg benieuwd wat voor drama dat gaat worden.....
Ajax krijgt vanaf 2011-2012 meerquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:44 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
We krijgen nu al minder dan de helft van wat ajax krijgt, zie het nog wel minder worden ook
Ik weet niet wat ze precies willen verstaan onder financiele problemen, maar het zou natuurlijk vrij kansloos zijn als we nou eindelijk weer eens een fatsoenlijk seizoen draaien maar alsnog europa niet in mogen van die kutmongolen. Dan houden ze juist het financieel gezond worden tegenquote:Nederlandse voetbaclubs in financiële problemen kunnen na volgend seizoen geen Europees voetbal meer spelen. Dat heeft de KNVB besloten. De voetbalbond wil zich voorbereiden op de strengere regels van de UEFA vanaf het seizoen 2012/13.
Dat heeft directeur betaald voetbal, Bert van Oostveen, gezegd op BNR Nieuwsradio. Hij wil voorkomen dat clubs die hun financiën niet op orde hebben van de Europese voetbalbond niet mogen meespelen in de Champions of Europa League.
Op basis van de nieuwe regels hadden sommige clubs komend seizoen al niet meer in Europa mogen spelen. De UEFA voert vanaf 2012/13 een regel in dat clubs niet meer mogen uitgeven dan dat er binnenkomt.
Dat is sowieso raar. Wat nou als je 50 miljoen eigen vermogen hebt? En er komt dat jaar 80 miljoen binnen en je geeft 100 miljoen uit. Wat dan? En die regel is een stap in de goede richting, maar het slaat nog steeds nergens op dat clubs met bestaande schulden er niet door worden getroffen zoals bijna alle europese topclubs.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:47 schreef Caland het volgende:
Het gaat alleen om inkomsten en uitgaven, niet om schuld.
Neem toch aan dat we sowieso niet meer meer uitgeven dan dat we binnenkrijgen
Ik snap het ook niet helemaal, maar goed.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat is sowieso raar. Wat nou als je 50 miljoen eigen vermogen hebt? En er komt dat jaar 80 miljoen binnen en je geeft 100 miljoen uit. Wat dan? En die regen is een stap in de goede richting, maar het slaat nog steeds nergens op dat clubs met bestaande schulden er niet door worden getroffen zoals bijna alle europese topclubs.
Ja, maar Chelsea heeft geen schulden volgens mij. En Barca zal niet opeens 400 miljoen tevoorschijn kunnen toveren, anders hadden ze het nu al gedaanquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:54 schreef Chewbalhaar het volgende:
Het zou gewoon zo moeten zijn dat als je schuld meer dan xx% van de gemiddelde jaaromzet is, er maximaal yy% verlies mag worden gemaakt.
Als Feyenoord nu op de goede weg is maar geen europees voetbal mag spelen zou dat belachelijk zijn. Als opeens Barca, Real, Inter en ManU niet mee mogen doen vanwege schulden is de lol er ook wel een beetje vanaf. Daarbij zet je de deur open voor louche zandmannetjes en oliedollars. Chelski Europa niet in vanwege 65 miljoen verlies? Sluiten we toch een sponsorcontract voor 75 miljoen af....
Zal me benieuwen hoe ze het exact vorm willen gaan geven.
Chelsea heeft ook geen sluitende begroting omdat ze al het geld van die oliesjeik krijgen. Maar het boeit niet zo veel, dan sluiten ze gewoon een sponsorcontract met die sjeik ipv het geld rechtstreeks te schenken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:56 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, maar Chelsea heeft geen schulden volgens mij.
Ik hoop gewoon dat al die clubs failliet gaan. Of alle clubs met schulden hoger dan 50% van de begroting geen CL. Klaar.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:58 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Chelsea heeft ook geen sluitende begroting omdat ze al het geld van die oliesjeik krijgen. Maar het boeit niet zo veel, dan sluiten ze gewoon een sponsorcontract met die sjeik ipv het geld rechtstreeks te schenken.
Wie moet er dan op die positie?quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Vinden jullie eigenlijk dat Biseswar ook moet blijven ?
Als hij zich zo blijft ontwikkelen zoals dit seizoen kunnen we daar nog eens heel veel plezier van beleven. Ik ben altijd zeer kritisch op hem geweest, zelfs tijdenlang op het punt gestaan dat ik hem liever kwijt dan rijk was. Maar wat hij dit seizoen liet zien was echt heel erg goed. Mede doordat hij op rechts kwam te staan, eindelijk een winnaarsmentaliteit laat zien en heel divers is in zijn acties.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
750k zou ie verdienen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:56 schreef Chewbalhaar het volgende:
Ik houdt biseswar er graag bij, maar dat is wel afhankelijk van contractduur, eventuele biedingen en salaris. Het is een van de duurste jongens van het team, dus als hij dan niet bijtekend maar wel voor een paar miljoen verkocht kan worden.....
En dan Schaken er weer in?quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:58 schreef Caland het volgende:
Hij gaat per volgend seizoen 9 ton verdienen. Bij een goed bod zou je hem dus ook wel weg moeten doen, helaas.
Die is denk ik nog niet toe aan een basisplaats. Mja 9 ton zei je? Is wel fucking veel geld.quote:
Alles beter dan Schakenquote:Op woensdag 1 juni 2011 20:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die is denk ik nog niet toe aan een basisplaats. Mja 9 ton zei je? Is wel fucking veel geld.
Absoluut.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:03 schreef Caland het volgende:
Vind het ook gewoon een leuk jong, Biseswar. Ondanks dat hij Amsterdammer is heb ik het idee dat hij meer gevoel voor de club heeft dan een Wijnaldum of Fer.
Ja het vreemde bij die jongen vind ik alleen dat hij al wel vaker een opleving heeft gehad maar vervolgens weer een halfjaar er niets van bakt om weer drie wedstrijden achter elkaar geweldig te spelen. Zou het in ze kop zitten ?quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Als hij zich zo blijft ontwikkelen zoals dit seizoen kunnen we daar nog eens heel veel plezier van beleven. Ik ben altijd zeer kritisch op hem geweest, zelfs tijdenlang op het punt gestaan dat ik hem liever kwijt dan rijk was. Maar wat hij dit seizoen liet zien was echt heel erg goed. Mede doordat hij op rechts kwam te staan, eindelijk een winnaarsmentaliteit laat zien en heel divers is in zijn acties.
Klopt, maar het afgelopen half jaar heeft hij best constant gepresteerd. Dat soort voetballers zijn natuurlijk ook iets meer afhankelijk van het teamspel. Dat zag je bijvoorbeeld ook aan Ryo.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ja het vreemde bij die jongen vind ik alleen dat hij al wel vaker een opleving heeft gehad maar vervolgens weer een halfjaar er niets van bakt om weer drie wedstrijden achter elkaar geweldig te spelen. Zou het in ze kop zitten ?
Sinds Ryo kwam he. Toen werd ie weer wakker en ging opeens voetballen leek hetquote:Op woensdag 1 juni 2011 20:03 schreef Caland het volgende:
Vind het ook gewoon een leuk jong, Biseswar. Ondanks dat hij Amsterdammer is heb ik het idee dat hij meer gevoel voor de club heeft dan een Wijnaldum of Fer.
Neuh, daarvoor leverde hij ook regelmatig een assist af. Iets wat je daarvoor bij hem niet voor mogelijk hield. Vooral zijn vroege voorzet is vaak echt subliem. Echt een kwaliteit van hem.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Sinds Ryo kwam he. Toen werd ie weer wakker en ging opeens voetballen leek het
Ow het viel mij pas echt op toen Ryo kwam dat ie opeens acties ging maken. Net als die geniale passeeractie en voorzet tegenquote:Op woensdag 1 juni 2011 20:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Neuh, daarvoor leverde hij ook regelmatig een assist af. Iets wat je daarvoor bij hem niet voor mogelijk hield. Vooral zijn vroege voorzet is vaak echt subliem. Echt een kwaliteit van hem.
Ik doelde trouwens op dit soort voorzettenquote:
http://twitter.com/#!/Mkrabby/status/75991621384142848quote:Ron Vlaar hakt as maandag de knoop door, zowel hij als #Feyenoord is positief
Ik denk het blijven Vlaar veel kan bijdragen aan het opbouwen van een elftal dat weer mee kan doen om de prijzen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:26 schreef Stokstaart het volgende:
Scheelt nogal dat hij blijft zeg![]()
Al zal het wel met een gelimiteerde transfersom clausule zijn
Bron?quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Feyenoord krijgt hoogstwaarschijnlijk een buitenlandse hoofdsponsor is het laatste nieuws.
Jan Dirk stoutenquote:Op woensdag 1 juni 2011 22:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bron?
Emirates Airlines voor ¤15 miljoen per jaar?
Want?quote:
Volgens Johan Derksen kan Vlaar in ieder geval ¤ 800.000 gaan verdienen als hij zijn contract verlengt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Want?Weet je wat dit geintje allemaal kost dan?
Heeft Fok! zoveel omzet dan?quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kan Fok! niet gaan sponsoren Danny is toch voor Feyenoord ?
quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Heeft Fok! zoveel omzet dan?
Ik hoop eigenlijk al jaren op Shell bijvoorbeeld als sponsor bij Feyenoord. Toch een gigantisch en vermogend bedrijf met de hoofdvestiging in Rotterdam. Nooit begrepen waarom die nooit bij Feyenoord zijn betrokken.
Tevens is Shell gewoon niet het type bedrijf dat zich bezig houdt met voetbalsponsoring.quote:Het hoofdkantoor van Royal Dutch Shell plc is gehuisvest in Den Haag.
Okee, nah jah, Shell heeft een zeer grote vestiging in Rotterdam in ieder geval.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Tevens is Shell gewoon niet het type bedrijf dat zich bezig houdt met voetbalsponsoring.
Oh, dat zou kunnen. Maar ik zie Shell gewoon niet als een bedrijf dat zich aan één club bindt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Okee, nah jah, Shell heeft een zeer grote vestiging in Rotterdam in ieder geval.
Shell is wel een tijdje sponsor bij het Nederlands elftal geweest trouwens.
Ik snap echt niet hoe je zo'n aanbieding naast je neer zou kunnen leggen. Je kunt gewoon lekker blijven wonen waar je woont, je gaat er financieel enorm op vooruit, je speelt in het mooiste stadion van Nederland en ook bij de mooiste club. Het alternatief is in de subtop meedraaien in Duitsland of Spanje, lekker anoniem, zonder enige zekerheid... Ik denk echt niet dat Vlaar enorm veel meer zou kunnen verdienen in het buitenland.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens Johan Derksen kan Vlaar in ieder geval ¤ 800.000 gaan verdienen als hij zijn contract verlengt.
Hoofdvestiging is Den Haag. En Shell doet al F1. Ze zijn wel het 1na grootste bedrijf ter wereld, maarja.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Heeft Fok! zoveel omzet dan?
Ik hoop eigenlijk al jaren op Shell bijvoorbeeld als sponsor bij Feyenoord. Toch een gigantisch en vermogend bedrijf met de hoofdvestiging in Rotterdam. Nooit begrepen waarom die nooit bij Feyenoord zijn betrokken.
Rijswijk tochquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:53 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hoofdvestiging is Den Haag. En Shell doet al F1. Ze zijn wel het 1na grootste bedrijf ter wereld, maarja.
Royal Dutch Shell plcquote:
Shell komt wel terug naar R'dam zie ik.quote:Rotterdam, 3 juni. Shell Nederland keert terug in het centrum van Rotterdam. Het Brits-Nederlandse energiebedrijf vestigt zich op 1 januari 2012 in het pand aan het Weena waar tot eind volgend jaar verzekeraar ASR is gevestigd.
Is toch van rabobank?quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:54 schreef Merkie het volgende:
Ik vind dat Robeco de hoofdsponsor moet worden. Komt uit Rotterdam, de naam heeft binding met Rotterdam (Rotterdams Beleggings Consortium), mooi hoofdgebouw aan de Coolsingel, etc.
Klopt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat die zich meer met fietsen bezig houden
Unilever zit toch ook in Rotterdam?
Ja. Maarja, bij Ajax zie ik liever ook een groter bedrijf dan Aegon als shirtsponsor, al kunnen wij niet klagen ofc.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat die zich meer met fietsen bezig houden
Unilever zit toch ook in Rotterdam?
Aegon is wereldwijd actief met meer dan 30.000 werknemers en heeft een omzet van ¤50 miljard.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:59 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja. Maarja, bij Ajax zie ik liever ook een groter bedrijf dan Aegon als shirtsponsor, al kunnen wij niet klagen ofc.
Ja, maar ik zie liever Shell of ING. Ik weet hoe groot AEGON is. Ik zei ook groter heh ^^ niet minder kleinquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Aegon heeft 30.000 werknemers en een omzet van ¤50 miljard.
Ja, snap ik, maar Aegon is al een enorm bedrijf.quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie liever Shell of ING. Ik weet hoe groot AEGON is. Ik zei ook groter heh ^^ niet minder klein
Klopt.quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, snap ik, maar Aegon is al een enorm bedrijf.
In het oude ASR gebouw zie ik.quote:
Prima.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens Johan Derksen kan Vlaar in ieder geval ¤ 800.000 gaan verdienen als hij zijn contract verlengt.
Lijkt me een nette deal. Als er iets vergelijkbaars wordt afgesproken ben ik positief verrast door Ron Vlaar.quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:19 schreef Chewbalhaar het volgende:
Die 8 ton is hij voor ons zeker waard
Heb ook geen probleem met een gelimiteerde transfersom van 6 miljoen.
quote:Feyenoord zet strijd tegen Deense voetbalbond voort
Feyenoord heeft de Deense voetbalbond gisteren laten weten dat de eis tot schadevergoeding in de zaak Jon Dahl Tomasson wordt doorgezet. Een advocaat van de Rotterdammers heeft de Denen per brief gesommeerd om het medische dossier van de geblesseerde spits vrij te geven.
Bovendien wil Feyenoord van de medische staf van de Denen weten waarom Tomasson tijdens het WK in Zuid-Afrika ondanks zijn spierblessure het duel met Japan moest uitspelen. Als de Denen niet op het Rotterdamse verzoek ingaan, start Feyenoord een juridische procedure.
Feyenoord eiste eerder al een miljoen schadevergoeding voor het feit dat Tomasson geblesseerd terugkeerde uit Zuid-Afrika. De regels van de FIFA schrijven voor dat de club en de voetbalbond eerst onderling een serieuze poging moeten wagen om tot een schikking te komen.
De Deense bond liet eerder via woordvoerder Lars Berendt weten niet wakker te liggen van de claim uit de Kuip. De Denen menen dat Tomasson in het begin van het seizoen klaar was voor een rentree. De spits haakte toen kort voor het uitduel met Excelsior toch nog af. Volgens Feyenoord met de oude kwetsuur, volgens de Denen met een nieuwe blessure.
De nog altijd revaliderende Tomasson zelf mengt zich niet in de juridische kwestie. De spits mag op 26 juni weer op amateurbasis aansluiten bij de selectie van trainer Mario Been. Feyenoord rekent er echter niet meer op dat Tomasson fit zal worden.
Dat is ook totaal niet verontrustend. Ik dacht dat Been zo goed was met jonge spelers?quote:Twente is een aantrekkelijke club in dat opzicht. 'Het is een club waar spelers aantoonbaar beter worden', weet Wijnaldum. 'Alfred Schreuder is daar ook assistent-trainer. Hij is heel belangrijk voor me. Ook na zijn vertrek bij Feyenoord hebben we altijd contact gehouden. Als ik ergens mee zat of advies nodig had, kon ik bij hem terecht.'
quote:Beste Mario,
Het seizoen is voorbij en het was één groot drama. Hoewel jij in de VI beweerde dat de technische staf niet gefaald heeft, vind ik dat dit absoluut wel het geval is (de hele organisatie trouwens, maar die doen dat al jaren). Sterker nog: dit was het meest dramatische seizoen ooit. Met de Europese uitschakeling in de voorronde, de vroegtijdige uitschakeling in de beker, de 10-0 nederlaag tegen PSV, het negatieve doelsaldo, het WEER niet plaatsen voor Europees voetbal voor komend seizoen en het vertoonde slechte spel mag je gerust spreken van een wanprestatie. Ik weet dat een jeugdig elftal wisselvallig kan zijn, maar te vaak door de ondergrens heen zakken kan gewoon niet. De thuiswedstrijd tegen PSV laat zien dat er dit seizoen veel meer in had gezeten.
Ook je voorkomen in de media vond ik bedenkenswaardig. Het nooit een keer kritisch zijn op eigen functioneren heeft heel veel mensen geïrriteerd. Dit geldt ook voor de hele soap rond WvH. Je doet je eigen graag voor als één van de boys, maar de opmerking bij FC Rijnmond over ’supporters met een briefje’ die de trainer weg wilde hebben was niet alleen onjuist, maar laat zien dat je er helemaal niks van begrepen hebt. De gedachte was om WvH bij de club te betrekken, hopende dat dit de selectie de broodnodige impuls zou geven zodat dat er nog wat van te maken viel dit seizoen. Erger nog uit de degradatiezone te blijven!
Je mag 100 jaar trainer zijn van Feyenoord, maar als het niet goed is dan is het gewoon niet goed en voelen wij (supporters) ons geroepen om daar wat van te zeggen en iets mee te doen. Net zoals een aantal supporters dat al maanden eerder deed door middel van gesprekken met de VvF. Daar werd de vinger op de zere plek gelegd en aanbevelingen gedaan die de club vooruit konden helpen. Alleen is dit niet opgepakt door de VvF, omdat ze graag vriendjes willen blijven met de huidige directie en RvC. Blij als ze zijn dat hun geld is veilig gesteld. Deze directie en slapende RvC die beiden verantwoordelijk zijn voor een negatief eigen vermogen van ruim M 34! Die allemaal rare constructies hebben bedacht om geld binnen te harken met als gevolg dat de hele club is verpand. En toen door hun eigen wanbeleid de hele zooi failliet dreigde te gaan hebben ze de club maar voor een appel en een ei verkwanseld aan de VvF.
Wij staan vooraan om te juichen als het goed gaat, maar ook vooraan als het slecht gaat. Omdat we van de club houden, wij ons betrokken voelen en het een deel van ons leven is. Een club met zo’n roemrijk verleden. Waar bijna elke thuiswedstrijd 40.000 mensen zitten. Die elk seizoen de meeste uitsupporters meeneemt. Waar de eerste training wordt bezocht door 10 à 15.000 mensen wat uniek is in Europa. Een club die bestaat omdat wij nog allemaal komen, Het Legioen, het kloppend hart van de club.
Door Feyenoord NV wordt al jaren prutswerk afgeleverd met alle gevolgen van dien. Niemand neemt daar zijn verantwoordelijkheid. Daarom is het tijd om af te rekenen en als dit betekent dat er koppen moeten gaan rollen dan is dat maar zo. Clubbelang gaat immers nog altijd boven eigenbelang. Ik wens je veel succes in de voorbereiding en voor komend seizoen. Wees kritisch naar jezelf en naar je staf wanneer dat nodig is. Je had heel veel krediet bij de aanhang Mario, maar daar is niet veel meer van over. En dan praat ik niet alleen over de harde kern, maar over alle geledingen. Doe hier wat mee anders zie ik jou ook vroegtijdig stranden. Ondanks dit alles gun ik je het beste en hoop ik dat dit voor jou ook een leerzaam jaar is geweest en dat we maar weer snel en langdurig mogen juichen.
Groeten,
Dennis
quote:Mario wil Feyenoord net als Barcelona laten spelen, goed idee!
Na het zoveelste machtsvertoon van Barcelona met een weergaloze Messi in topvorm is het voetbalseizoen afgelopen. Van Barcelona heb ik keer op keer genoten, aan Feyenoord heb ik me bijna alleen maar geërgerd. Vorige week publiceerde VI interessante statistieken, waaruit blijkt dat Feyenoord gezien de begroting de op een na slechtst presterende ploeg van de eredivisie was afgelopen jaar.
Mario Been is daar wat mij betreft veel te makkelijk mee weggekomen. Hij wil dat Feyenoord net zo speelt als Barcelona. Tsja, dat zou ik ook wel willen. Wat ik zie is echter een ploeg zonder automatismen. Een ploeg waar bijna geen speler beweegt zonder bal. Met een keeper die een minuut doet over een uittrap. Met spelers die een bal breed over tien meter achter de man spelen en dan ook nog met te weinig vaart. Een ploeg zonder leiders, die niet aanvoelt wanneer je gas moet geven of terugnemen, bij de scheidsrechter moet protesteren of eens een kaart moet pakken om de wedstrijd te keren.
De leeftijd van de spelers is te vaak als excuus gebruikt, het beste argument daartegen is dat de kampioensploeg van Ajax nog jonger was. Het is niet eenvoudig voor een jonge ploeg om evenwichtig en stabiel te presteren, maar dit Feyenoord had zoveel talent dat de eindklassering op plaats tien ronduit schandalig is. Dat is Been wel degelijk kwalijk te nemen. Meer en meer stond hij als een gestrest dood vogeltje langs de lijn. Nooit paste hij een wissel toe die de wedstrijd deed kantelen. En altijd zijn het de spelers die de fouten maken – zij gaan achteruit lopen wanneer ze voor staan, alsof het niet de coach is die dat moet voorkomen. Zijn wedstrijdanalyse achteraf is altijd verstandig – hij speelt er alleen zelf nooit een rol in.
Wat Been wel heeft gedaan is goochelen met spelers en opstellingen en daar nooit een goede reden voor geven. Wijnaldum was niet geschikt om als spelmaker te spelen, daarom mocht Bruins maanden falen. Toen was Wijnaldum wel geschikt voor de 10 en mocht Luigi naar de tribune. Nu mag Luigi weg en vind Mario dat jammer, want het is zo’n goede speler. De Cler werd geschoffeerd na de blamage uit bij Excelsior, Been hoefde hem nooit meer te zien, maar de volgende wedstrijd stond meneer weer in de basis. Het grote talent Mokotjo had het gedaan na de uitnederlaag bij Ajax, werd op een zijspoor gezet en vervangen door de veel mindere speler Leerdam. Dezelfde Leerdam hield Fer uit de basis toen die terugkwam na zijn blessure, terwijl Fer de speler was die Mario zei altijd als eerste in te vullen op het wedstrijdformulier. Swerts mocht tot hij geschorst was elke wedstrijd de meest domme fouten maken zonder dat Been ingreep of er iets van zei. Met de keepers heeft Been in twee jaar tijd voortdurend gewisseld. Spelers die er aan het eind van de wedstrijd helemaal doorheen zaten – bij Castaignos elke wedstrijd – werden niet gewisseld en mede daardoor verspeelde Feyenoord veel punten in het laatste kwartier. Er was geen vaste strafschopnemer, zodat we een ruzie tussen Wijnaldum en Bruins zagen en Fer de belangrijke penalty in de bekerwedstrijd tegen Roda technisch nam als een pupil.
Been noemt spelers die onder hem beter zijn geworden. Die zijn er. Vooral Stefan de Vrij ontwikkelt zich spectaculair, het is een kwestie van tijd voordat hij in het Nederlands Elftal speelt. Daar staat echter heel veel tegenover. Been heeft El Ahmadi niet aan het voetballen gekregen, Biseswar pas na anderhalf jaar. Ik heb zo’n idee dat de spelers aanvoelen dat deze trainer Feyenoord als team niet beter maakt. De twijfels die Vlaar, Wijnaldum en Fer hebben bij een langer verblijf in de Kuip wijzen in die richting. Ik ben bang dat ze met hun voeten gaan stemmen en dat Feyenoord het in Beens derde seizoen nog moeilijker krijgt. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Wim Bot
Wat een onnozel plan weer.quote:Op donderdag 2 juni 2011 08:07 schreef Toekito het volgende:
Als we nou eens helemaal opnieuw beginnen? Hele bestuur en technische staf eruit? Alleen Van Geel en de spelers overlaten en dan vanuit daar samen met de fans en VvF bouwen aan Feijenoord 2.0?
Denk dat dat zo'n beetje de enige uitweg is!
iedereen zegt er te zitten uit liefde voor de club. Dus ik doe alleen een beroep op hun clubliefdequote:Op donderdag 2 juni 2011 08:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat een onnozel plan weer.
Alsof er even geld is om alle mensen eruit te knikkeren (afkoopsommetjes) en dan maar weer nieuwe mensen aan te trekken
Oh jawel. Zelfs Engelse, Spaanse tweedeklassers, Duitse, Schotse, Oostenrijkse (Oostenrijksequote:Op woensdag 1 juni 2011 23:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe je zo'n aanbieding naast je neer zou kunnen leggen. Je kunt gewoon lekker blijven wonen waar je woont, je gaat er financieel enorm op vooruit, je speelt in het mooiste stadion van Nederland en ook bij de mooiste club. Het alternatief is in de subtop meedraaien in Duitsland of Spanje, lekker anoniem, zonder enige zekerheid... Ik denk echt niet dat Vlaar enorm veel meer zou kunnen verdienen in het buitenland.
Ach, we kunnen sowieso wel beginnen met Been. Hij zit er uit clubliefde en heeft zo vaak geroepen dat als hij weg moet, hij zelf opstapt. Al is 1 schaap over de dam volgen er meer. Jacobs weg, Well weg, gewoon een grote schoonmaak houden. Ik ben van mening dat het bijtekenen wel/niet ook in de handen van Been ligt. Onder Been maak je geen stappen, dus ga je liever naar een Twente. Ik geef ze nog groot gelijk ook. FU Beenquote:Op donderdag 2 juni 2011 08:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat een onnozel plan weer.
Alsof er even geld is om alle mensen eruit te knikkeren (afkoopsommetjes) en dan maar weer nieuwe mensen aan te trekken
Tsja, van mijn part komt V. Gastel voor de groep. Het is toch eigenlijk van de zotte dat je de slechtst presterende Feyenoordtrainer in de historie laat zitten omdat je bovenstaande vraag niet kan beantwoorden?!quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:02 schreef PIETR het volgende:
Jah, en wie moet er dan de nieuwe trainer worden?
Tsja, een Pastoor vond ik zelf ook wel goed, maar die hebben ze laten gaan. Verbeek, hetzelfde verhaal. Misschien geen bekende trainer, of een Jans. Ik snap ook nooit waarom er altijd weer hetzelfde riedeltje trainers voorbij komen...quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:15 schreef PIETR het volgende:
True, maar een andere optie is er niet. Helaas.
Van Gastel heeft zich nog niet bewezen op Eredivisie-niveau. Adriaanse is te duur. Van Gaal een Ajacied. Van Hanegem heeft gefaald bij Utrecht. Rijkaard of Koeman zie ik persoonlijk niet zo zitten.. Wie houd je dan nog over?
Er zit helaas niks anders op. Van mij part krijgt hij 5 wedstrijden de kans. Minstens 4x punten halen of hijs weg.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:18 schreef Caland het volgende:
Ik geef Been nog een laatste kans, als de selectie redelijk op peil gehouden wordt en hij presteert nog steeds zo kut dan moet hij er in de winterstop uit imo.
als Been weggaat levert je dat miljoenen op, omdat spelers beter worden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:16 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Ach, we kunnen sowieso wel beginnen met Been. Hij zit er uit clubliefde en heeft zo vaak geroepen dat als hij weg moet, hij zelf opstapt. Al is 1 schaap over de dam volgen er meer. Jacobs weg, Well weg, gewoon een grote schoonmaak houden. Ik ben van mening dat het bijtekenen wel/niet ook in de handen van Been ligt. Onder Been maak je geen stappen, dus ga je liever naar een Twente. Ik geef ze nog groot gelijk ook. FU Been
El Ahmadi komt toch terug?quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:53 schreef Dekatria het volgende:
Zijn ze nou eigenlijk bezig om een nieuwe routinier voor op het midden erbij te halen? Of is daar nu opeens 'geen geld voor'?
Mwah, de ware Jans is nu een aantal keren bovengekomen zo'n man moet je ook niet willen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:54 schreef Jorwol het volgende:
Ik zou Jans graag willen zien, heeft bij Heerenveen zeker fouten gemaakt, maar ben er van overtuigd dat hij Feyenoord een stuk verzorgder kan laten spelen.
Waarom zou je...quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:53 schreef Dekatria het volgende:
Zijn ze nou eigenlijk bezig om een nieuwe routinier voor op het midden erbij te halen? Of is daar nu opeens 'geen geld voor'?
De meest overschatte trainer van NLquote:Op donderdag 2 juni 2011 12:54 schreef Jorwol het volgende:
Ik zou Jans graag willen zien, heeft bij Heerenveen zeker fouten gemaakt, maar ben er van overtuigd dat hij Feyenoord een stuk verzorgder kan laten spelen.
En Been dan?quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom zou je...
[..]
De meest overschatte trainer van NL
Maar Jans gaat dat allemaal oplossen?quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:03 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
En Been dan?
Loopt hier 2 jaar, en hij heeft niemand beter gemaakt. De Vrij heeft zichzelf beter gemaakt, niet hij. Heeft zelfs nog zijn ontwikkeling tegen gehouden, om het RB te zetten...
Ik zeg ook niet dat Jans het allemaal wel gaat oplossen. Maar met Been kan toch niet langer?quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar Jans gaat dat allemaal oplossen?
Die heeft het zelfs voor elkaar gekregen om onder Been te eindigen.
Nee, maar dan moet er wel een goede vervanger komen. En Jans is dat zo overduidelijk niet. Alle talenten willen weg bij Heerenveen door die kneus.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:13 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Jans het allemaal wel gaat oplossen. Maar met Been kan toch niet langer?
gewoon in september al, 10 wedstrijden en verder alleen als die presteert.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:18 schreef Caland het volgende:
Ik geef Been nog een laatste kans, als de selectie redelijk op peil gehouden wordt en hij presteert nog steeds zo kut dan moet hij er in de winterstop uit imo.
Alle talenten willen bij Feyenoord ook weg door Beenquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, maar dan moet er wel een goede vervanger komen. En Jans is dat zo overduidelijk niet. Alle talenten willen weg bij Heerenveen door die kneus.
Wat vind jij wel een serieuze optie? Ik roep ook maar watquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:50 schreef Happel het volgende:
Jans een serieuze optie beschouwen. Komop nou.
Mario Been.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:55 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Wat vind jij wel een serieuze optie? Ik roep ook maar wat
Een buitenlandse trainer. Binnen Nederland kan ik niet echt iemand bedenken. Koeman had gekund, maar die is naar Utrecht. Jans vind ik echt niks, dat is een saaie lul.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:55 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Wat vind jij wel een serieuze optie? Ik roep ook maar wat
Frank de Boer is ook een saaie lul, dat maakt hem geen mindere trainer. Om er maar even een anekdote uit de gooien.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:58 schreef Sloggi het volgende:
Erwin Koeman is geen saaie lul wil je zeggen?
Niet weten wat een anekdote isquote:Op donderdag 2 juni 2011 14:01 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Frank de Boer is ook een saaie lul, dat maakt hem geen mindere trainer. Om er maar even een anekdote uit de gooien.
Ook wel, maar daar heb ik meer vertrouwen in als trainer. Jans is een saaie lul en een matige trainer.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:58 schreef Sloggi het volgende:
Erwin Koeman is geen saaie lul wil je zeggen?
Tja, buitenlands betekent meteen wel gelijk duurder.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Een buitenlandse trainer. Binnen Nederland kan ik niet echt iemand bedenken. Koeman had gekund, maar die is naar Utrecht. Jans vind ik echt niks, dat is een saaie lul.
Is dat zo ja? Alle topcoaches in Engeland komen niet uit Engelandquote:Op donderdag 2 juni 2011 14:07 schreef Paul-89 het volgende:
Een Engeland zijn genoeg goede trainers.
Dat zijn dan ook niet echt de trainers die voor ons haalbaar zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Alle topcoaches in Engeland komen niet uit Engeland
Klopt, maar het is alleen in het geval Been weggaat. Waar ik eerlijk gezegd wel een voorstander van ben, maar niet zo snel zie gebeuren.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:09 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Tja, buitenlands betekent meteen wel gelijk duurder.
Als we Miyaichi, Cabral, Biseswar en Cisse straks fit en in vorm hebben moet je uiteraard wel altijd 4-3-3 spelenquote:Op donderdag 2 juni 2011 12:51 schreef Hamilcar het volgende:
Het zou me benieuwen of we weer een 4-3-3 gaan spelen met een voorhoede die geen tot amper druk zet, waardoor we bij balverlies altijd worden weggecountered door zelfs de slechtste eredivisie teams. Meeuwis loste dat enigzins op, maar die is alweer weg
Moet dat? Zou een Preud'homme meer krijgen dan Been?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:09 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Tja, buitenlands betekent meteen wel gelijk duurder.
We hebben nog geen enkele wedstrijd na zijn vertrek gespeeld, hoe kan je hem dan missenquote:Op donderdag 2 juni 2011 15:54 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Als we Miyaichi, Cabral, Biseswar en Cisse straks fit en in vorm hebben moet je uiteraard wel altijd 4-3-3 spelen
Ik mis De Meeuw wel
Vind dat wel meevallen, als er iemand onrustig aan de bal is dan is het Meeuwis wel.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:28 schreef Paul-89 het volgende:
Ja allemaal leuk en aardig die Fer en Mokotjo maar je ziet aan alles dat ze nog best onwennig zijn. Met Meeuwis erbij waren ze veel rustiger. Vergelijkbaar met een De Vrij met of zonder Vlaar naast zich.
Hij is ook beperkt, maar als je hem juist gebruikt wel nuttig. Zeker in zo'n onevenwichtige selectie als die van Feyenoord. De Zeeuw, Schaars, Engelaar etc. zijn allemaal beperkt maar zodra je ze zo neerzet dat hun kwaliteiten optimaal tot hun recht komen zijn ze een meerwaarde voor je team, ga je ze verkeerd gebruiken zakken ze door het ijs.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:47 schreef Caland het volgende:
Dat geeft alleen maar des te meer zijn beperkingen aan imo.
Die zijn wel degelijk te vergelijken met Meeuwis, maar ze zijn inderdaad wel wat beter dan Meeuwis.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:55 schreef Caland het volgende:
Die spelers die je opnoemt zijn echt met geen mogelijkheid met Meeuwis te vergelijken, zit stuk voor stuk zo veel meer voetbal, loopvermogen, duelkracht, scorend vermogen in (- Engelaar).![]()
Het enige wat Meeuwis doet is een beetje in de weg lopen. Hij zal best belangrijk zijn geweest in de coaching, maar het was en is een noodgreep. In het meest ideale geval moet je zo'n speler helemaal niet nodig hebben. Een Clasie kan die rol ook wel vervullen bijvoorbeeld, of een Vormer die 5 klasses beter is.
dus dat! Enige nadeel is het prijskaartje wat aan Meeuwis hangt en er zijn veel dingen waar die minder in is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:28 schreef Paul-89 het volgende:
Ja allemaal leuk en aardig die Fer en Mokotjo maar je ziet aan alles dat ze nog best onwennig zijn. Met Meeuwis erbij waren ze veel rustiger. Vergelijkbaar met een De Vrij met of zonder Vlaar naast zich.
als je je verveelt is eredivisie live wel grappig in de zomer.quote:
quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:01 schreef inZanity het volgende:
Onbegrijpelijk dat een Ron Jans hier word genoemd als eventueel opvolger van Been.. Allereerst gaat hij ons echt vooruit helpen, en is het een van minst sympathieke personen in de eresivisie. Nee, zo'n figuur daar zit ik dus echt niet op te wachten.
Persoonlijk zie McLaren heel graag komen. Ik denk dat hij in staat is om alles uit deze groep te halen. Bovendien een sympathieke vent met de juiste uitstraling die ik prima bij de club vind passen.
Ja hier op Fok! zeker, of welke betrouwbare bron heb je dat horen melden?quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:02 schreef Caland het volgende:
Schone wordt trouwens genoemd als mogelijke aankoop, zou echt een fantastische versterking zijn.
Had het van voetbalinfo.nl oid, maar dat bleek de enige bron te zijn. Hadden zelfs zijn leeftijd nog verkeerdquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja hier op Fok! zeker, of welke betrouwbare bron heb je dat horen melden?
Jammer, word graag verrast met onverwacht positief transfernieuws. Maar wat dat betreft zijn we niet verwend bij Feyenoord.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Had het van voetbalinfo.nl oid, maar dat bleek de enige bron te zijn. Hadden zelfs zijn leeftijd nog verkeerd
In het verleden echt pijnlijk vaak blij gemaakt met een dooie mus inderdaad.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jammer, word graag verrast met onverwacht positief transfernieuws. Maar wat dat betreft zijn we niet verwend bij Feyenoord.
Als Fer en Wijnaldum vertrekken, er verder geen spelers bij komen, en Mario en de spelers nog steeds niets hebben bijgeleerd, wel ja.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:37 schreef voice-over het volgende:
Ik kijk absoluut niet uit naar het nieuwe seizoen. Het wordt weer kut, kut en kut.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als Fer en Wijnaldum vertrekken, er verder geen spelers bij komen, en Mario en de spelers nog steeds niets hebben bijgeleerd, wel ja.
Als ze wat sterker zijn geworden, wat wijzer, en ze krijgen wat meer vertrouwen doordat het balletje hopelijk wat vaker wél goed valt, dan kan het ook zomaar weer top 5 worden. Niet dat dat een feestje waard is, maar weer een seizoen met degradatie zorgen en als top de middenmoot, dat trek ik niet nog eens.
Maar je zou zeggen dat er toch meer in moet zitten.
Hoe vaak ga je dat nog herhalen?quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:37 schreef voice-over het volgende:
Ik kijk absoluut niet uit naar het nieuwe seizoen. Het wordt weer kut, kut en kut.
Fernandez.quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:11 schreef Sloggi het volgende:
Wie gaat volgend seizoen in de spits spelen?
Als ik de Staatsloterij win ga ik echt mijn geld niet uitgeven aan Feyenoord hoorquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:58 schreef PIETR het volgende:
Net weer een paar staatsloten besteld. Mocht ik die Jackpot pakken dan komt Feyenoord er zo uit te zien volgend seizoen:
Velthuizen
Fernandez - Vlaar - De Vrij - Zuiverloon
Vormer - Roorda
Schone
Bellamy - Van Wolfswinkel - Miyaichi
WE WORDEN KAMPIOEN!!!![]()
Hoeveel kan je ook al weer winnen, 27 mil?quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:58 schreef PIETR het volgende:
Net weer een paar staatsloten besteld. Mocht ik die Jackpot pakken dan komt Feyenoord er zo uit te zien volgend seizoen:
Velthuizen
Vormer - Roorda
Schone
Niet echt een ploegje waarmee we kunnen presteren in de Champions League het seizoen daarop, maar goedquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:58 schreef PIETR het volgende:
Velthuizen
Vormer - Roorda
Schone
Ook al win je, komt er niet zo uit te zien manquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:58 schreef PIETR het volgende:
Velthuizen
Vormer - Roorda
Schone
Ik ga voor je duimenquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:58 schreef PIETR het volgende:
Velthuizen
Vormer - Roorda
Schone
Zal wel niet, maargoed...quote:In afwachting van de mogelijk vertrekkende spelers Georginio Wijnaldum en Leroy Fer, kijkt Feyenoord uit naar potentiële versterkingen. Daarbij heeft Mario Been aangegeven dat hij in Lasse Schöne een goede vervanger ziet zitten in één van de twee mogelijk vertrekkende spelers bij Feyenoord.
Schöne speelde bij Lyngby BK in zijn geboorteland en werd daar op 16-jarige leeftijd gescout door het Scandinavisch georiënteerde SC Heerenveen. Hij tekende in 2007 bij de Nijmeegse club en ligt nog tot 30 juni 2012 vast bij NEC.
Het is nog niet duidelijk wat de vraagprijs van NEC is en of ze de speler wel willen verkopen. Feyenoord hoopt met de groep investeerders in de rug een goed bod uit te brengen op de 22-jarige spelbepaler van NEC. Het is ook nog mogelijk dat Feyenoord door verkopen van Fer en Wijnaldum zelf nog wat kan doen met het transferbudget. De club wil voor het vertrek van mogelijke spelers al kijken wat de prijs van Schöne is.
Als Been zijn spelers eindelijk eens positiespel leert, dan wel ja. Maar ik heb het afgelopen seizoen geen enkel behoorlijk 'driehoekje' gezien. Zelfs in de Hoofdklasse amateurs voetballen ze beter.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als Fer en Wijnaldum vertrekken, er verder geen spelers bij komen, en Mario en de spelers nog steeds niets hebben bijgeleerd, wel ja.
Als ze wat sterker zijn geworden, wat wijzer, en ze krijgen wat meer vertrouwen doordat het balletje hopelijk wat vaker wél goed valt, dan kan het ook zomaar weer top 5 worden. Niet dat dat een feestje waard is, maar weer een seizoen met degradatie zorgen en als top de middenmoot, dat trek ik niet nog eens.
Maar je zou zeggen dat er toch meer in moet zitten.
Tot ik eens behoorlijk voetbal te zien krijg. Dit is het meest afgrijselijke Feyenoord-elftal in de historie. Individueel zitten er een paar aardige spelers tussen maar als team is het 1 groot drama. Trainer Been maakt het allemaal wanstaltiger met zijn wisselbeleid en zouteloze praatjes.quote:
Veel zal er wel van waar zijn. De mensen daar zijn zeer goed ingelicht over het reilen en zeilen van de club. Toon van de brief bevalt me alleen niet zo, komt wat gefrustreerd over.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:42 schreef mister_popcorn het volgende:
pittig stuk op lunatic... Wat is waar?
http://lunaticnews.nl/
Is niet meer dan normaal. Een zeer slechte trainer zonder zelfinzicht die weigert op te stappen. Gek word je ervan.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:48 schreef Happel het volgende:
Toon van de brief bevalt me alleen niet zo, komt wat gefrustreerd over.
Tja ben het ook voor een groot gedeelte met ze eens, maar ben bang dat het geen enkel nut heeft..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:48 schreef Happel het volgende:
[..]
Veel zal er wel van waar zijn. De mensen daar zijn zeer goed ingelicht over het reilen en zeilen van de club. Toon van de brief bevalt me alleen niet zo, komt wat gefrustreerd over.
Denk het ook niet. Been heeft nu eenmaal een enorme plaat voor z'n kop, en gelooft in z'n eigen kwaliteiten (wat natuurlijk wel goed is, aan een onzekere trainer heb je ook niksquote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:32 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Tja ben het ook voor een groot gedeelte met ze eens, maar ben bang dat het geen enkel nut heeft..
Laat Van Gastel het maar overnemen. Slechter kan het toch niet worden.quote:Van Gastel en Fräser klaar voor hoofdtrainerschap
AD
Jean-Paul van Gastel en Henk Fräser mogen vanaf komend seizoen als hoofdtrainer in het betaalde voetbal aan de slag. De twee oud-Feyenoorders zijn geslaagd voor de cursus Coach Betaald Voetbal, zo maakte de KNVB vrijdag bekend.
Eens.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Had hij na Psv-uit al moeten doen overigens, maar dat terzijde.
Heeft al aangegeven nog een jaar met de A door te willen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:01 schreef voice-over het volgende:
[..]
Laat Van Gastel het maar overnemen. Slechter kan het toch niet worden.
quote:Feyenoord 'strikt' Van Nistelrooy
Feyenoord wil het seizoen openen met een oefenwedstrijd tegen het Spaanse Malaga. De Rotterdammers zijn zo goed als akkoord met de club uit de Primera División, die gisteren Ruud van Nistelrooy presenteerde als nieuwe spits. Malaga overweegt in Nederland ook oefenduels met FC Utrecht en Roda JC af te werken.
De vriendschappelijke partij tegen Feyenoord zal worden gespeeld in het laatste weekeinde van juli, een week voor de start van de competitie. Op die dag combineert Feyenoord in de Kuip de traditionele Open Dag met de eerste oefenwedstrijd op eigen veld.
Hadden we dan wel van PSV in de kuip gewonnen als we een andere trainer hadden?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Denk het ook niet. Been heeft nu eenmaal een enorme plaat voor z'n kop, en gelooft in z'n eigen kwaliteiten (wat natuurlijk wel goed is, aan een onzekere trainer heb je ook niks).
Het vervelende is alleen dat Feyenoord volgens mij best van Been af zou willen maar geen geld heeft voor de afkoopsom, en Been dus niet het inzicht heeft dat hij beter de eer aan zichzelf kan houden en Feyenoord verder zou helpen als hij vrijwillig zou opstappen.
Had hij na Psv-uit al moeten doen overigens, maar dat terzijde.
Komt wel erg hatelijk over.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:42 schreef mister_popcorn het volgende:
Titel is misleidend.quote:
Zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:26 schreef Droopie het volgende:
Hmm.. een Open Dag met een wedstrijd tegen Malaga.
Dat gaat problemen geven let maar op.
Heb zo het vermoeden dat als ik om 13.30 aankom het stadion al bommetje vol zit en de wedstrijd als seizoenskaart houder niet kan zien.
Wat een slecht stuk zeg.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:42 schreef mister_popcorn het volgende:
Ik neem aan dat de Open dag bijvoorbeeld eindigt om 17.00 uur en dat de aanvang van de wedstrijd tegen Malaga om 18.30u is bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:26 schreef Droopie het volgende:
Hmm.. een Open Dag met een wedstrijd tegen Malaga.
Dat gaat problemen geven let maar op.
Heb zo het vermoeden dat als ik om 13.30 aankom het stadion al bommetje vol zit en de wedstrijd als seizoenskaart houder niet kan zien.
Misschien niet, al verwacht ik dat de drive bij de spelers hetzelfde zou zijn om de vernedering recht te zetten. Maar ik denk in ieder geval dat we dan in de overige wedstrijden meer punten hadden gehaald. Al zou het slechts 3 punten meer geweest zijn, dan hadden we Play-offs gehaald en misschien zelfs Europees voetbal behaald, wat ook het nodige financiële voordeel oplevert.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hadden we dan wel van PSV in de kuip gewonnen als we een andere trainer hadden?
Juist. Maar hij heeft toch altijd geroepen dat hij best wilt opstappen als de rest achter hem niet verder met hem wilt, prima toch, pak je koffers maar en vertrek. Het is zo godvergeten jammer dat we geen geld hebben voor een nieuwe coach. Van Gastel kan nog beter voor de groep, jammer dat hij zo slim is om niet gelijk in het diepe te springen...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Misschien niet, al verwacht ik dat de drive bij de spelers hetzelfde zou zijn om de vernedering recht te zetten. Maar ik denk in ieder geval dat we dan in de overige wedstrijden meer punten hadden gehaald. Al zou het slechts 3 punten meer geweest zijn, dan hadden we Play-offs gehaald en misschien zelfs Europees voetbal behaald, wat ook het nodige financiële voordeel oplevert.
Misschien was Feyenoord dus ook financieel beter afgeweest als ze Been hadden ontslagen. De afkoopsom had je wel terugverdient door het evt behalen van Europees voetbal, spelers die zich beter hadden ontwikkeld (en dus meer waard zouden zijn geworden), en icm de betere resultaten ook een grotere aantrekkingskracht van Feyenoord voor nieuwe spelers.
Let wel, dat ze meer weten dan de standaard supporter. Zal dus vast een kern van waarheid in zitten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:09 schreef PIETR het volgende:
[..]
Komt wel erg hatelijk over.
''De opmerking dat de Kromme geen echte Feyenoorder is zal ik maar niet in detail uit een zetten''
''Je was zelfs zo enthousiast dat je er voor zorgde dat Makaay en Gio de handdoek gooide.''
''Luc heb je ook al ‘weggepest’ terwijl deze jongen minimaal 4,5 uur per week extra trainde net als Fer en Wijnaldum trouwens.''
Wat een onzin allemaal.
Mij verbaast niks meer bij Feijenoord.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:39 schreef PIETR het volgende:
Ik geloof niet dat hij Makaay of Gio heeft doen stoppen, en dat hij Luc weggepest heeft. Dat is toch te onzinning voor woorden?
Dit zou natuurlijk ook wel heel kwalijk zijn, agz hij zogenaamd zo boos was op Willem toen die aan het AD verteld had dat ze een kroket en een uitsmijter op haddenquote:Hoogtepunt was dat jij zelf het AD hebt gebeld om tijd en locatie van het gesprek door te geven.
quote:De fans van Feyenoord blijven een rotsvast vertrouwen houden in hun club. Ondanks het matige seizoen en de daaruit resulterende tiende plek verkocht de club tot op heden meer seizoenskaarten dan vorig jaar rond dit tijdstip. Zo’n 25.000 supporters hebben zich volgens RTV Rijnmond al verzekerd van de passe partout.
Niet alleen heeft Feyenoord een tegenvallend voetbaljaar achter de rug, ook deed de club nog geen aankopen die de hoop op betere tijden zouden kunnen aanwakkeren. In tegendeel zelfs: volgens diverse berichten loopt de club het risico in de zomer enkele dragende krachten te verliezen. Met name Georginio Wijnaldum en Leroy Fer zijn in trek.
Mogelijk heeft de geste van Feyenoord om bij iedere seizoenskaart een boek van clubicoon Coen Moulijn cadeau te doen de verkoop van de seizoenskaarten gestimuleerd. De voormalig international overleed begin januari op 73-jarige leeftijd.
Respect hoor. Doet waarschijnlijk geen andere club jullie na.quote:
Nou ja, dat is misschien een beetje overdreven. Maar jullie doen het wel goed jaquote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:52 schreef voice-over het volgende:
Ongelofelijk, Feyenoord heeft de beste fans van de wereld.
Als Feyenoord over 3 jaar - zonder lolsmurf Been als trainer!!! - weer voor de titel strijdt, is die nieuwe Kuip met 70.000 toeschouwers hard nodig.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:55 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Nou ja, dat is misschien een beetje overdreven. Maar jullie doen het wel goed ja.
quote:Talent Rashid van Feyenoord naar Den Bosch
Geschreven op 2011-06-03 om 16:40:10 | Bekeken: 2167 | Reacties: 12 | Foto: OrangePictures | Bron: FCUpdate.nl
FC Den Bosch heeft zich voor komend seizoen verzekerd van de diensten van Osama Rashid. De 19-jarige middenvelder komt transfervrij over van Feyenoord en heeft een contract voor één jaar getekend in de Brabantse hoofdstad. Rashid is geboren in Irak, maar in het bezit van een Nederlands paspoort. Hij maakte deel uit van het Oranje onder 17 dat in 2009 de finale van het EK haalde.
“Osama is een talentvolle middenvelder die tijdens zijn proefperiode bij FC Den Bosch een uitstekende indruk op ons heeft gemaakt. Hij is een tweebenige speler met veel spelinzicht die op meerdere posities op het middenveld uit de voeten kan. De technische staf ziet in hem een welkome versterking van onze selectie. Osama is erg content met zijn overstap naar FC Den Bosch en heeft een goed gevoel bij onze club. Wij zijn blij dat hij ondanks interesse van andere clubs voor FC Den Bosch heeft gekozen”, zegt manager voetbalzaken Fred van der Hoorn van FC Den Bosch.
Fer en Mokotjo hebben laten zien nog alle moeite te hebben met het niveau Feyenoord. Zonder ondersteuning en mensen als Meeuwis die het vuile werk voor ze opknappen voorspelt dat weinig goeds.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:28 schreef Paul-89 het volgende:
Trouwste is niet gelijk aan meeste hé?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:34 schreef Chewbalhaar het volgende:
Moet je nagaan, als Feyenoord weer eens kampioen wordt. Komen er zo een kwart miljoen man opdagen.
Vorig kampioenschap stonden er ook een kwart miljoen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:37 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Trouwste is niet gelijk aan meeste hé?
Er waren er in '99 al teringveel, veel meer dan bij de huldigingen van ajax, psv, az of twente sindsdien. En gezien van waar we vandaan moeten komen zal echt iedereen die ook maar iets met Feyenoord heeft er echt wel weer bij willen zijn als we eindelijk weer eens een kampioen worden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:37 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Trouwste is niet gelijk aan meeste hé?
Als je eens in de 30jaar kampioen wordt dan kunnen er best veel fans op afkomen jaquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:43 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Er waren er in '99 al teringveel, veel meer dan bij de huldigingen van ajax, psv, az of twente sindsdien. En gezien van waar we vandaan moeten komen zal echt iedereen die ook maar iets met Feyenoord heeft er echt wel weer bij willen zijn als we eindelijk weer eens een kampioen worden.
Maar waar wil je in godsnaam 250.000 mensen kwijt in rotterdam. Op het Museumplein was het bij 130.000 al te vol en mocht er niemand meer bij en dat is toch wel een van de grotere pleinenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:43 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Er waren er in '99 al teringveel, veel meer dan bij de huldigingen van ajax, psv, az of twente sindsdien. En gezien van waar we vandaan moeten komen zal echt iedereen die ook maar iets met Feyenoord heeft er echt wel weer bij willen zijn als we eindelijk weer eens een kampioen worden.
Denk niet wat wij ooit nog een kampioenschap in die hoedanigheid en vorm op de Coolsingel zullen vierenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:43 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Wij kunnen dat gewoon jochiequote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:45 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Maar waar wil je in godsnaam 250.000 mensen kwijt in rotterdam. Op het Museumplein was het bij 130.000 al te vol en mocht er niemand meer bij en dat is toch wel een van de grotere pleinen.
Jullie hebben het wel een stuk handiger ingericht ja, maar daar hadden jullie dan toentertijd ook alle ruimte voorquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:48 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wij kunnen dat gewoon jochie
250k is niks. Airraces trok ook 750.000 mensen aan de oevers van de Maas niks aan de hand
scheelt we hebben ruimte zat in die binnenstad
Idd gevalletje gedwongen ruimtelijke ordeningquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:53 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Jullie hebben het wel een stuk handiger ingericht ja, maar daar hadden jullie dan toentertijd ook alle ruimte voor
Maar goed, bij zo'n foebal feest laat die maffe burgemeester van julliee cht niet zoveel Feyenoord fans toe op een plek. Dat is net zo'n lul als die van der laan in amsterdamquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:54 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Idd gevalletje gedwongen ruimtelijke ordening
Als die burgemeester wilt blijven moet ie dat niet doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:57 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Maar goed, bij zo'n foebal feest laat die maffe burgemeester van julliee cht niet zoveel Feyenoord fans toe op een plek. Dat is net zo'n lul als die van der laan in amsterdam
Dat kan inderdaad nog wel een tijdje duren jaquote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als die burgemeester wilt blijven moet ie dat niet doen.
Ik denk trouwens dat die dan al gestopt is, als Feyenoord weer kampioen is.
Volkomen terechtquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:57 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Maar goed, bij zo'n foebal feest laat die maffe burgemeester van julliee cht niet zoveel Feyenoord fans toe op een plek. Dat is net zo'n lul als die van der laan in amsterdam
Ik ga, ookal zijn er rellen. (Makkelijk gezegd trouwens van mij.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Volkomen terecht
Mijn oom en tante hebben een zaak aan de coolsingel en daar was destrijds voor bijna 25.000 gulden schade.
Jammer dat een paar honderd mongollen het verziekstralen maar ook bij jullie is het logisch dat het zo gaat. Zo vaak kansen gehad en altijd waren er rellen, UEFA cup ook weer
Ja, maar goed. Dit jaar ging het wel goed in amsterdam. Natuurlijk wist de telegraaf er natuurlijk weer een heel lulverhaal van te maken, maar goed. Als je tussen de 100 en 200.000 + mensen in een stad tegelijkertijd rond hebt lopen, en ze hebben allemaal drank op, krijg je altijd ongeregeldheden. Heeft niks met voetbal te maken, maar dat snappen mensen nietquote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Volkomen terecht
Mijn oom en tante hebben een zaak aan de coolsingel en daar was destrijds voor bijna 25.000 gulden schade.
Jammer dat een paar honderd mongollen het verziekstralen maar ook bij jullie is het logisch dat het zo gaat. Zo vaak kansen gehad en altijd waren er rellen, UEFA cup ook weer
Sowieso.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik ga, ookal zijn er rellen. (Makkelijk gezegd trouwens van mij.)
Volgens mij in '99 is er zelfs een dode gevallen veldslag en alles, miljoenenschadequote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:14 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja, maar goed. Dit jaar ging het wel goed in amsterdam. Natuurlijk wist de telegraaf er natuurlijk weer een heel lulverhaal van te maken, maar goed. Als je tussen de 100 en 200.000 + mensen in een stad tegelijkertijd rond hebt lopen, en ze hebben allemaal drank op, krijg je altijd ongeregeldheden. Heeft niks met voetbal te maken, maar dat snappen mensen niet.
Dat was helemaal debiel ja, maar goed. Hooliganisme is tegenwoordig wel wat minder dan toen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:26 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Volgens mij in '99 is er zelfs een dode gevallen veldslag en alles, miljoenenschade
Beetje opstootjes en lamme gasten hoort erbij he
Een dode bij het kampioens'feest' ? Hoe kom je daar bij ?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:26 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Volgens mij in '99 is er zelfs een dode gevallen veldslag en alles, miljoenenschade
nee hoor, absoluut nietquote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:58 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Een dode bij het kampioens'feest' ? Hoe kom je daar bij ?
Er werd iemand neergeschoten. Dat was de voornaamste reden, dat de rellen begonnenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:26 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik was 3.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:15 schreef Chewbalhaar het volgende:
Ik heb destijds zo bijzonder weinig van de rellen meegekregenWas 12 ofzo en ging net weg toen dat een beetje begon.
Ja! Ik was met drie hele grote vrienden toen maar ben na een half uurtje sfeer proeven al weggegaan omdat we het al voelden hangen. Gelukkig waren we met de auto en konden we net uit het centrum bij familie parkeren dus waren we zo weg. Later de tv-beelden gezien, verbaasde me niks, wát een volk liep ertussenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Denk niet wat wij ooit nog een kampioenschap in die hoedanigheid en vorm op de Coolsingel zullen vieren
99 is ook de hele teringzooi afgebroken plunderingen alles
Nah, volgens mij draai je het een beetje om. De politie schoot omdat ze in het nauw gedreven werd door groepen jongeren die erop uit waren om de boel te laten ontsporen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:12 schreef Happel het volgende:
[..]
Er werd iemand neergeschoten. Dat was de voornaamste reden, dat de rellen begonnen
Ik heb volgens mij nog een stapeltje kampioenskranten liggenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Heb later de beelden en foto's gezien hoe de Coolsingel er toen bijstond. Heb hier ergens nog oude krantenfoto's liggen.
Welke?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:50 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Feyenoord zou zich bij NEC gemeld hebben voor Lasse Schöne.. Dat meldt een NEC-fansite tenminste.
Go Bertje, Go Bertjequote:Bondscoach Bert van Marwijk betreurt dat steeds meer Nederlandse talenten op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken. Dat vertelde de keuzeheer van Oranje vandaag even na aankomst in Goiania, waar Oranje morgen een oefeninterland tegen Brazilië speelt.
'Ik vind het een heel slechte zaak,' zei Van Marwijk. 'Nederlandse clubs zijn juist zo goed in opleiden. Dan moeten ze toch drie of vier jaar plezier van een talent hebben. Daarbij is het in mijn ogen ook beter voor de talenten zelf. Neem iemand als Jeffrey Bruma. Die was misschien wel verder geweest als hij al twee jaar in het eerste van Feyenoord had gespeeld. Ik snap dat het moeilijk is vanwege allerlei Europese regels. Maar eigenlijk zouden er keiharde afspraken gemaakt moeten worden, zodat het niet meer mogelijk is dat talenten op heel jonge leeftijd vertrekken.'
Ik heb nog een paar van die canal+ kampioensschalenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:51 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog een stapeltje kampioenskranten liggen
Haha, ja ik ook iddquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb nog een paar van die canal+ kampioensschalen
Verbaasd me ernstig, wmb is hij daar nog lang niet klaar voor.quote:Ricky van Wolfswinkel vertrekt bij FC Utrecht. De spits verkast naar de Portugese club Sporting Lissabon. De Portugezen maken reeds melding van de transfer op de officiële website van de club. Met de transfer is naar verluidt zo’n 5,4 miljoen euro gemoeid.
Van Wolfswinkel speelde in totaal twee seizoenen voor FC Utrecht. Dit seizoen was hij clubtopscorer. In totaal speelde Wolfie 60 competitieduels voor Utreg waarin hij 22 keer scoorde. Hiervoor kwam hij uit voor Vitesse. Dit was tevens zijn debuutjaar in het profvoetbal. Voor de Arnhemmers kwam hij 33 keer binnen de lijnen, daarin scoorde hij acht keer.
In totaal speelde Van Wolfswinkel 93 wedstrijden in de Eredivisie. De medische keuring heeft Van Wolfswinkel al doorstaan en hij zal vrijdag nog gepresenteerd worden bij zijn nieuwe club. De spits van Jong Oranje tekent een contract voor vijf jaar in het Estádio José Alvalade.
verbaasde mij ook, relatief laag bedrag ook want Utrecht heeft wel een paar miljoen betaalt voor hem. Lag zeker niet zo lekker.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:57 schreef Chewbalhaar het volgende:
Nou heb ik sowieso nooit gedacht dat hij zou komen, maar gezien hij hier door sommigen wel eens genoemd wordt:
[..]
Verbaasd me ernstig, wmb is hij daar nog lang niet klaar voor.
Inderdaad. De prijs is niet je van het, maar Van Wolfswinkel is momenteel gewoon ook nog lang niet goed genoeg als eerste spits van Sporting. Een hoop van z'n doelpunten dit seizoen waren ook penalties. Vind het geen goede stap voor hemquote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
verbaasde mij ook, relatief laag bedrag ook want Utrecht heeft wel een paar miljoen betaalt voor hem. Lag zeker niet zo lekker.
Van Someren zei vorige week nog dat er alleen de hoofdprijs goed was voor spelers en dit is gen hoofdprijs.
Vertel?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:08 schreef macca728 het volgende:
trouwens Johan Derksen was weer lekker positief over Feyenoord bij TV Rijnmond maar het blijkt wel dat de VvF gewoon de baas zijn nu en Gudde een sprekende pop is geworden.
Verrassend.... Duidelijk echte vrienden voor het leven, toch?quote:Overigens wel vreemd dat toen Feyenoord het risico droeg de VvF wel geld trokken maar nu het andersom is ze niet zo happig zijn om bv Dost te financieren.
dat de VvF gewoon hetzelfde hebben gezegd als die geldschieter/Rvc lid van Sparta.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:18 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Vertel?
[..]
Verrassend.... Duidelijk echte vrienden voor het leven, toch?
maar Beenhakker hoefde er niet uit van eindverantwoordelijke man, Gudde dus.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:37 schreef Caland het volgende:
Verrassend joh, Derksen is het holmaatje van Beenhakker.
quote:15 april 2010
“Het gaat uitstekend met de verkoop van seizoenkaarten. Feyenoord heeft er dik drie maanden voor de start van het seizoen 2010-2011 al bijna 28.000 verkocht. Dat is zo’n 2000 meer dan vorig jaar rond dezelfde tijd. ‘Onze supporters zijn enorm trouw, dat zien we maar eens bevestigd’, aldus commercieel directeur Mark Koevermans. ‘Men toont begrip voor de voor de club noodzakelijke prijsverhoging en laat zien onverminderd achter Feyenoord te staan. Daar zijn we ontzettend blij mee.’ ”
(bron: Feyenoord.nl)
Toch niet helemaal waar dat bericht van gisteren. 3000 minder verkochte seizoenskaarten. Noordzijde schijnt nog niet eens uitverkocht te zijn.quote:3 juni 2011
“Feyenoord heeft voor komend seizoen al meer dan 25.000 seizoenkaarten verkocht. Dat zijn er meer dan een jaar geleden in juni.
Het aantal verkochte jaarkaarten is opmerkelijk omdat Feyenoord een slecht seizoen achter de rug heeft en komend seizoen geen Europees voetbal speelt. Bovendien deden de Rotterdammers nog geen spectaculaire aankopen. Supporters die voor het seizoen 2011-2012 een seizoenkaart kopen krijgen wel de biografie van clubicoon Coen Moulijn cadeau.”
(bron: RTV Rijnmond)
quote:Dirk Kuyt keert alleen voor titel terug naar De Kuip
’Over twee jaar, dat zou een moment kunnen zijn’
Precies twaalf jaar geleden zag de toen 18-jarige Dirk Kuyt het Nederlands elftal spelen in Goiania tegen Brazilië. 'Dat wil ik ooit ook,' dacht hij. Vandaag is het zo ver, als routinier van Oranje en van Liverpool FC, maar met Feyenoord altijd in het achterhoofd.
In Brazilië kijkt Kuyt in AD Sportwereld terug op een tumultueus seizoen bij Liverpool én vooruit. Hij was twee keer geblesseerd, zag een trainer ontslagen worden, de club werd overgenomen, icoon Dalglish werd tot zijn genoegen zijn nieuwe trainer en hij tekende uiteindelijk voor twee jaar bij.
'Ik heb bijgetekend omdat ik vertrouwen heb in de club,' zegt Kuyt in het AD. 'Aan alles merkte ik dat de ambities hoog liggen. De aanstelling van Steve Clarke, die assistent was van Mourinho bij Chelsea. Gewoon een heel goede veldtrainer. Dat soort dingen. De club streeft nu weer naar een niveau dat bij de club past. Er zijn goeie gasten aangetrokken en er komen er meer. Jongens van 22 tot 25 jaar, die zijn hongerig en worden meer waard, in alle opzichten goed voor de club.'
'Maar je mag eerlijk waar weten dat ik bij elk contract dat ik bij Liverpool tekende Feyenoord in mijn achterhoofd had. Ook nu weer. Ik heb het gevoel dat ik bij een topclub in Europa zit, het streven is om nog kampioen te worden en bekers te winnen. Ik help mee, dat wil ik. Zoals ik op het laatst gespeeld heb, de laatste tien wedstrijden negen goals, vanaf januari in het Nederlands elftal vijf goals, ik voel me lekker, ik kan mee met de top van Europa.'
'Maar ik wil dus ook graag terug naar Feyenoord, echter, alleen als ik met Feyenoord kampioen kan worden. Ik wil ook niet terug op 35-jarige leeftijd. Dan heb je een heel andere Kuyt dan die wegging uit De Kuip. Over twee jaar, dat zou een moment kunnen zijn. Op mijn 33ste moet het, kom je later dan ben je alweer op de terugweg. Ik wil iets neerzetten, net als toen ik er speelde. Feyenoord moet weer prijzen pakken, dat kan best, daar ligt de basis al voor.'
dit zegt Ruud van Nistelrooij ? Mark van Bommel ?quote:
Al die uitgebluste oud-vedetten .... daar hebben we niks aan. Nu is Dirk nog goed maar over 2-3 jaar????quote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:49 schreef Paul-89 het volgende:
Van mij hoeft hij over 2 jaar niet meer terug te komen. Ik hoop dat we dan zelf weer een beetje een team hebben staan.
Hopen op het Ado/Roda effect.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:49 schreef TheGreatHooD het volgende:
Ik zie hem wel terugkomen hoor. Wat hij bedoelt is dat hij niet als een oude rot zijn geld binnenharkt maar helemaal niks toevoegt en misschien wel de kwaliteit naar beneden haalt, zie De Cler. Maar als we deze transferperiode iedereen kunnen behouden en volgend jaar 4e worden oid, en Europees voetbal weer een feit is, en we misschien weer zwarte cijfers schrijven, we dan weer kunnen meespelen. Achja, niks is te voorspellen in voetbal.
Uit de wandelgangen van voetbalzone (quote:Feyenoord krijgt komend seizoen mogelijk de beschikking over Krylyo Petrov. De verdediger (20) wordt momenteel door Kryvbas Kryvy Rih gehuurd van Dinamo Kiev, waar hij over een aflopend contract beschikt. Het Russische Anzhi Makhachkala, dat Roberto Carlos en Mbark Boussoufa in de winter vastlegde, hoopt Petrov deze zomer transfervrij aan te trekken en direct voor één seizoen te stallen bij Feyenoord. (Sport-Express)
Kuyt heeft al aangegeven niet naar Utrecht terug te willen, maar alleen naar Feyenoord. Maandje terug ofzo.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:36 schreef farscapevr8 het volgende:
kuijt lult maar wat, ik zie hem nog zo staan bij zijn afscheid van utrecht. precies dezelfde woorden als ie later zou spreken bij feyenoord.
tis gewoon een broodvoetballer
Jullie kunnen nu toch gewoon weer de plek van PSV overnemen? Vindt niemand erg. Pquote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:49 schreef TheGreatHooD het volgende:
Ik zie hem wel terugkomen hoor. Wat hij bedoelt is dat hij niet als een oude rot zijn geld binnenharkt maar helemaal niks toevoegt en misschien wel de kwaliteit naar beneden haalt, zie De Cler. Maar als we deze transferperiode iedereen kunnen behouden en volgend jaar 4e worden oid, en Europees voetbal weer een feit is, en we misschien weer zwarte cijfers schrijven, we dan weer kunnen meespelen. Achja, niks is te voorspellen in voetbal.
nou misschien zegt hij over een 2 jaar alleen nog voor liverpool te willen spelen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Kuyt heeft al aangegeven niet naar Utrecht terug te willen, maar alleen naar Feyenoord. Maandje terug ofzo.
Toch niet bij B&B aan tafel hé? Want daar heb ik 'm daar namelijk niet uitgesproken over horen uitlaten. Meer een politiek antwoord was dat. Zoals we Kuyt kennen dus.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Kuyt heeft al aangegeven niet naar Utrecht terug te willen, maar alleen naar Feyenoord. Maandje terug ofzo.
quote:Kyrylo Petrov genoemd als optie voor Feyenoord om te huren
Volgens het Russische Sport-Express komt Kyrylo Petrov mogelijk op huurbasis naar Feyenoord.
De 20-jarige centrale verdediger/verdedigende middenvelder gaat volgens het Russische medium waarschijnlijk transfervrij van Dynamo Kiev naar het steenrijke Anzhi. Die club zou hem volgens de berichtgeving voor een jaar bij Feyenoord willen stallen. Petrov was een van de uitblinkers bij het jeugd EK in 2009.
Igor Korneev vond ik niet verkeerd hoor.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:52 schreef voice-over het volgende:
Nooit van gehoord. Russische talenten vind ik niet indrukwekkend.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:39 schreef TheGreatHooD het volgende:
SBS6 nu. Marco van Basten. Hij begrijpt het
Marco van Bastenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:39 schreef TheGreatHooD het volgende:
SBS6 nu. Marco van Basten. Hij begrijpt het
Pfff, er is geen enkele Russische speler uit hun nationale selectie die ik niet bij Feyenoord zou willen hebben hoorquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:52 schreef voice-over het volgende:
Gelukkig stroom jij wel over van talent.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:52 schreef voice-over het volgende:
Zeker. Een oude lul als ik kunnen ze altijd wel gebruiken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gelukkig stroom jij wel over van talent.
Ik heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat jij inderdaad uitstekend een waterzak kan dragen. Die zijn schaars tegenwoordig.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:12 schreef voice-over het volgende:
[..]
Zeker. Een oude lul als ik kunnen ze altijd wel gebruiken.
quote:Jonathan de Guzman krijgt binnenkort mogelijk gezelschap van een ex-Feyenoorder: André Bahia.
De centrale verdediger, die uit Rotterdam-Zuid mag vertrekken, staat in de belangstelling van Real Mallorca. Naast de Braziliaan is ook Cédric Mongongu van AS Monaco een optie. De veelbelovende Fransman degradeerde met de club uit het Prinsendom naar de Ligue 2 en is daardoor een stuk goedkoper. (AS)
Lijkt me een enorme kwaliteitsimpulsquote:Op zondag 5 juni 2011 11:35 schreef Cara het volgende:
Bahia gaat al 3 jaar volgens geruchten naar 80 portugese/spaanse/braziliaanse clubs, maar hij zit er nog steeds
Ik heb veel vertrouwen dat hij blijft hoorquote:
Ik hoop dat hij de knoop door hakt ipv haakt.quote:
quote:Op zondag 5 juni 2011 13:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij de knoop door hakt ipv haakt.
ja alleen jammer dat ryo waarschijnlijk weg is.. kreeg een beetje het gevoel dat Biseswar hem als concurentie zag en wou laten zien net zo goed te kunnen spelen. Denk dat Biseswar ook wel die druk nodig heeft en niet moet denken dat die zomaar in de basis kan spelenquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
quote:Op zondag 5 juni 2011 13:38 schreef Euribob het volgende:
Hebben jullie Wijnaldum en Kuyt trouwens ook met elkaar zien praten in de dug-out tijdens de wedstrijd Nederland-Brazillië?
en jij denkt dat ze hem bij een club gaan plaatsen waar die geen europees voetbal kan spelen?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:41 schreef Caland het volgende:
Ik zie Ryo wel weer terugkeren hoor, no way dat die een verblijfsvergunning gaat krijgen.
Ik hoop dat het het havenbedrijf wordt, hoe gaaf zou dat zijnquote:Op zondag 5 juni 2011 13:46 schreef mega-worstje het volgende:
weet iemand eigenlijk al wat over een nieuwe shirt sponsor?
Als ze naar zijn voorkeur luisteren wel ja.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:46 schreef mega-worstje het volgende:
[..]
en jij denkt dat ze hem bij een club gaan plaatsen waar die geen europees voetbal kan spelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |