Dat dus.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:31 schreef Godtje het volgende:
Moet er geen reeks van gemaakt worden?
En het is nummer 3
Had ik ook al gedaanquote:
laat ik het zo zeggen: als het examen niet in het weekend van 4/5 juni valt dan hebben we uiterlijk nog 18/19 juni en lukt dat ook niet dan neem ik contact op met Groupon en wil ik mijn centen terug. Dan ga ik wel ergens anders een GVB-cursus doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Sterker nog, de groupon advertentie zegt letterlijk:
[..]
en
[..]
Dat gaan we dus niet redden
Zo denken wij er ook over inderdaad. Wij waren eigenlijk al van plan om voor een huisje ergens in NL te gaan huren als soort van golfvakantie. Is ook lekker lullig zonder GVBquote:Op maandag 30 mei 2011 18:51 schreef Misan het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen: als het examen niet in het weekend van 4/5 juni valt dan hebben we uiterlijk nog 18/19 juni en lukt dat ook niet dan neem ik contact op met Groupon en wil ik mijn centen terug. Dan ga ik wel ergens anders een GVB-cursus doen.Dat bedrijf komt dan namelijk niet na wat in de advertentie staat.
Ook met een GVB alleen kom je trouwens heel veel banen niet op. Die stellen toch vaak nog wel een bepaalde handicap-eis.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:01 schreef sanger het volgende:
Zo denken wij er ook over inderdaad. Wij waren eigenlijk al van plan om voor een huisje ergens in NL te gaan huren als soort van golfvakantie. Is ook lekker lullig zonder GVB
We hadden een paar huisjes gevonden in de buurt van gvb banen (zonder handicap eis).quote:Op maandag 30 mei 2011 22:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Ook met een GVB alleen kom je trouwens heel veel banen niet op. Die stellen toch vaak nog wel een bepaalde handicap-eis.
ja, wij wilden eerst ook geen weekend doen, maar een volledige cursusquote:Op maandag 30 mei 2011 22:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Zo denken wij er ook over inderdaad. Wij waren eigenlijk al van plan om voor een huisje ergens in NL te gaan huren als soort van golfvakantie. Is ook lekker lullig zonder GVB
Wij wilden eerst losse lessen nemen en dan met de pro overleggen over GVB. Maar indd kwam dit als een niet te missen kans om nu al GVB te halen. Althans zo leek het....quote:Op maandag 30 mei 2011 22:06 schreef Misan het volgende:
[..]
ja, wij wilden eerst ook geen weekend doen, maar een volledige cursusDit kwam wel als niet te missen weekend tussendoor eigenlijk.
Je betaald lidmaatschap aan de club, en daar zit de NGF contributie bij in. Overigens is het volgens gvb.net sowieso ¤ 75.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef Godtje het volgende:
Sinds wanneer kost NGF 79?Dat betaal ik als clubloos lid niet.
Examenkosten staat vast inderdaad.
Normaal is deze duurder. Het is via Groupon, dacht van www.golfschoolnederland.nl maar eigenlijk alleen van Maxifit Golfschool in Wijdewormer. Maar daar kwam je pas achter na het bestellen op Groupon. Via www.golfschoolnederland.nl kun je op meerdere locaties, en we wilden eigenlijk in Purmerend omdat mijn broer op die baan werkt. De advertentie is dus in alle opzichten redelijk misleidend geweest.quote:Tja ik ken er nog 1 van 99 euro
Of is het dezelfde. Waar is het eigenlijk?
Of ze moeten het van grote volumes hebben met een zeer minimale marge.quote:Ik ben er in zijn geheel geen hele grote voorstander van en 99 euro is gewoon onder de kostprijs.
Dat wringt ergens.
Er is geen marge tenzij ze met hele grote groepen werken maar dan..quote:Op maandag 30 mei 2011 22:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Je betaald lidmaatschap aan de club, en daar zit de NGF contributie bij in. Overigens is het volgens gvb.net sowieso ¤ 75.
[..]
Normaal is deze duurder. Het is via Groupon, dacht van www.golfschoolnederland.nl maar eigenlijk alleen van Maxifit Golfschool in Wijdewormer. Maar daar kwam je pas achter na het bestellen op Groupon. Via www.golfschoolnederland.nl kun je op meerdere locaties, en we wilden eigenlijk in Purmerend omdat mijn broer op die baan werkt. De advertentie is dus in alle opzichten redelijk misleidend geweest.
[..]
Of ze moeten het van grote volumes hebben met een zeer minimale marge.
Voor nu is het een mooie kans om alvast het GVB te halen. Neemt niet weg dat we nog steeds wel de lessen gaan nemen die we van plan waren
Ik ben niet zo op de hoogte van de kostprijs en/of de samenstelling hiervan in deze branchequote:Op maandag 30 mei 2011 22:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Er is geen marge tenzij ze met hele grote groepen werken maar dan..
En dan kan ik nog 100 dingen bedenken. We gaan het mee maken.
Twee vrienden van me zijn golfpro en ik heb het er laatste uitgebreid met ze over gehad. Dus kosten technisch en wat je zou willen ben ik nu aardig van op de hoogte.
Speelt ook mee met een ft baan, studie, gezin en eigen bedrijfje. Maar zoals gezegd zal ik wel nog lessen nemen ook als ik het GVB haal. Ik wil namelijk wel beter leren golfen en niet op het huidige niveau blijven stekenquote:Aan de andere kant ben ik zoals eerder al verteld van de oude stempel. Eerst leren golfen en dan GVB. Dat is tegenwoordig niet meer zo en zeker niet bij volwassenen. Er is gewoon geen tijd meer.
Greenfee en lunch met drinken zit er bij inbegrepen. Althans, volgens de advertentie.quote:Ik ben dus benieuwd. Met name naar de totaalprijs (lunch, drankjes, straks moet je nog greenfee betalen als je de baan in gaat)
Dan is het helemaal spotgoedkoop.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ben niet zo op de hoogte van de kostprijs en/of de samenstelling hiervan in deze branche
[..]
Speelt ook mee met een ft baan, studie, gezin en eigen bedrijfje. Maar zoals gezegd zal ik wel nog lessen nemen ook als ik het GVB haal. Ik wil namelijk wel beter leren golfen en niet op het huidige niveau blijven steken
[..]
Greenfee en lunch met drinken zit er bij inbegrepen. Althans, volgens de advertentie.
Als er meer kosten bijkomen dan schrijf ik Groupon aan en storneer ik mijn creditcard betaling
Dit is de advertentie:quote:Op maandag 30 mei 2011 22:46 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dan is het helemaal spotgoedkoop.
De 99 die ik ken is zonder drankjes en lunch.
Dat stukje van maxifit stond er pas nadat je deal had gekocht.quote:Meerkeuzedeal: GVB halen bij Golfschool Nederland voor 1 of 2 personen (vanaf ¤ 99)
Optimaal willen genieten van het lekkere weer - want dat kan eindelijk weer - en tegelijkertijd sportief bezig zijn. Dan is golf voor jou de ideale bezigheid. Waan je een Tiger Woods in de wijde natuur en leer jezelf voor ¤ 99 (waarde ¤ 280) de perfecte swing aan. Of als je het samen met een vriend(in), partner, neef, nicht, enz. wil halen kan het ook met z'n tweeėn voor ¤ 179 (waarde ¤ 598). Haal dat Golf Vaardigheids Bewijs bij Golfschool Nederland, om voortaan overal te mogen golfen.
In een groep van minimaal 4 en maximaal 6 personen haal je binnen 2 dagen je GVB. Je krijgt 10 uur golfles. Het GVB examen bestaat uit 3 fases:
1. Theorie-examen: Je krijgt 20 vragen en hiervan moet je er minimaal 15 goed te hebben;
2. Proef van bekwaamheid (1. Putt test, 2. Afstanden slaan en 3. Aproachen/chippen);
3. Praktijkexamen: Je speelt op een buitenbaan 4 holes, waarvan de beste 3 tellen. Je dient over deze beste 3 holes maximaal 22 slagen te doen. Het gaat om holes bestaande uit alleen maar par 4. Per indoor locatie zal je op verschillende banen afspelen.
Je krijgt beide dagen een heerlijk samengesteld lunchpakket gevuld met lekkere sandwiches, melk, water en vruchtensap.
Het lidmaatschap van Golfsport Nederland ą ¤ 79 per jaar is niet inbegrepen bij de deal. Door dat lidmaatschap kun je op een hele betaalbare manier gebruikmaken van de golfsport en profiteer je van heel veel extra voordelen. Als je dit lidmaatschap nog niet hebt, moet je dit bij aanvang van de eerste dag bij Golfschool Nederland kopen en het is dan 1 jaar geldig. Wat houdt het Golfsport Nederland-lidmaatschap in?
-Je krijgt tot 40 procent korting op meer dan 60 golfbanen in binnen- en buitenland
-Lidmaatschap NGF inclusief WA-verzekering
-Korting op cursussen van de Golfschool Nederland
-Online handicapregistratie (de beste handicapregistratie van Nederland), met alle 9- en 18-holes golfbanen en mogelijkheid tot het direct bijhouden van spelonderdelen zoals aantal putts,chips etc.
-Mogelijkheid tot deelname aan meer dan 60 wedstrijden en evenementen per jaar
-Grote voordelen op geselecteerde golfreizen van van de aanbieders van Golfschool Nederland!
-10 x per jaar ontvangst van Golfjournaal
-Ontvangst van een digitale nieuwsbrief met exclusieve aanbiedingen.
Bij Golfschool Nederland kun je terecht voor het halen van je GVB, privélessen of groepslessen. De Golfschool is gemakkelijk te bereiken en er is een ruime parkeergelegenheid. De uitstekende oefenfaciliteiten, waaronder een grote putting green, een chipping/bunker green, diverse oefenholes en verlichte drivingrange (deels overdekt), zijn vrij toegankelijk voor leden en niet-leden. Er is ook een gezellig clubhuis met horecavoorziening. Golfschool Nederland werkt uitsluitend met Professionals en Locaties die voldoen aan de hoge kwaliteitseisen van Golfschool Nederland.
Maxi-Fit Golfschool
Zuiderweg 68, 1456 NH Wijdewormer
http://www.maxifitgolf.nl
Richtprijs? Ik ken wel iemand die op zich wel wil upgraden van zijn bonte verzameling van ijzer en graphite door elkaarquote:Op maandag 30 mei 2011 22:49 schreef golfer het volgende:
Ik heb trouwens nog een oud setje Gallaways Big Birtha ijzers (3 t/m SW) met een Big Birtha driver met een degelijke Ping putter en een grote tas met trolley staan in de garage. Als iemand daar wat geld voor over heeft moet ie mij maar even een PM sturen.
Big Bertha War Bird is graphite shaft, rest is regular stiff ijzers.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:53 schreef sanger het volgende:
Richtprijs? Ik ken wel iemand die op zich wel wil upgraden van zijn bonte verzameling van ijzer en graphite door elkaar
Ik gooi het in de groep bij hemquote:Op maandag 30 mei 2011 22:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Big Bertha War Bird is graphite shaft, rest is regular stiff ijzers.
Laten we zeggen 300 euro? Geen idee eigenlijk wat zoiets tegenwoordig doet.
Het theorie-examen is ook niet dat weekend volgens mij. Wel krijg je een GVB-vaardigheidstoets en als je deze gehaald hebt dan kan het GVB-examen ingepland worden. Vanaf dat moment is het minimaal twee weken voordat je daadewerkelijk GVB-examen mag doen. Ook wordt niet alle theorie behandeld in het weekend en kun je ter voorbereiding van de theorietoets het beste een GVB-boekje halen waar alle regels in staan.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Dit is de advertentie:
[..]
Dat stukje van maxifit stond er pas nadat je deal had gekocht.
Klopt, de theorie is op dezelfde dag als het baanexamen. Je moet de theorie gehaald hebben wil je het baanexamen mogen doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:47 schreef Misan het volgende:
Het theorie-examen is ook niet dat weekend volgens mij.
Dat is indd wat die pro zei. Die vaardigheidstoets is dan:quote:Wel krijg je een GVB-vaardigheidstoets en als je deze gehaald hebt dan kan het GVB-examen ingepland worden. Vanaf dat moment is het minimaal twee weken voordat je daadewerkelijk GVB-examen mag doen.
Er wordt in de baan wat aandacht besteed aan praktijksituaties die gekoppeld zijn aan de theorie. Voor de rest moet je de theorie helemaal zelf doen inderdaadquote:Ook wordt niet alle theorie behandeld in het weekend en kun je ter voorbereiding van de theorietoets het beste een GVB-boekje halen waar alle regels in staan.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Klopt, de theorie is op dezelfde dag als het baanexamen. Je moet de theorie gehaald hebben wil je het baanexamen mogen doen.
[..]
Dat is indd wat die pro zei. Die vaardigheidstoets is dan:
• 5 afslagen, waarvan er 4 minimaal 100 meter moeten vliegen in een spreiding van 30 meter (die pro zei overigens 16 meter, maar goed)
• Putten vanaf 8 meter, 5 holes binnen 15 slagen
• Vanaf ca. 20 meter een 5x approach op de green waarvan er minimaal 3 binnen 6 meter van de pin moeten komen
[..]
Er wordt in de baan wat aandacht besteed aan praktijksituaties die gekoppeld zijn aan de theorie. Voor de rest moet je de theorie helemaal zelf doen inderdaad![]()
Ik weet nog wel een goede site voor je (als je wilt) met gratis proefexamens met de officiele NGF vragen (en uitleg bij de beantwoording) en ook een samenvatting van de denkwijze achter de regels
Regelboekje moet je sowieso altijd in je tas hebben, dus die moet ik indd gaan aanschaffen
30 meter lijkt me wel te doen, 16 meter zorgt er alleen maar voor dat ik kortere ijzers neem. Hoe verder de bal hoe meer kans op afwijken namelijkquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:42 schreef Godtje het volgende:
Het is inderdaad eerder 30 meter wat je hebt. 16 meter breed is ook wel erg krap. Het putten is wat mij betreft wat te makkelijk. Het afslaan in evenwicht en is te doen. Denk het chippen maar daar zal veel afhangen ook van het chip plekje en de green.
1 onderdeel niet halen en jammer maar helaas.
Ik heb me laten vertellen dat blijven lessen nooit kwaad kanquote:Ik doe het nu omdat een vriendin van mij dus bezig is met gvb. We (ik les mee, ik krijg gewoon andere dingen) hebben dus al enkele lessen genomen en ze heeft elke stap al doorlopen. Lesje putten en chippen, lesje slaan en theorie les.
En we hadden vorig jaar al 3/4 lessen gedaan en dit jaar 1 losse les. Nu gaat ze over een weeknof twee voor de gvb cursus.
Blijven lessen kan zeker geen kwaad. Ik stond verschrikkelijk te spelen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:52 schreef sanger het volgende:
[..]
30 meter lijkt me wel te doen, 16 meter zorgt er alleen maar voor dat ik kortere ijzers neem. Hoe verder de bal hoe meer kans op afwijken namelijk
Putten maak ik me niet druk over. Dat deed ik op dag 1 al beter dan die 15 slagen voor 5 holes![]()
Chippen is inderdaad wat lastiger. Maar geluk is dat de bal niet daadwerkelijk gechipt hoeft te worden. je mag ook een rollertje doen naar de hole, als ie maar binnen die 6 meter komt te liggen.
[..]
Ik heb me laten vertellen dat blijven lessen nooit kwaad kan
Hoelang speel je eigenlijk al dan?quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:58 schreef Godtje het volgende:
Blijven lessen kan zeker geen kwaad. Ik stond verschrikkelijk te spelen.
Voor mijn doen dan. De fouten die ik had waren er binnen twee lessen uit.
De marges waar in je werkt worden gewoon steeds kleiner.
Ik begreep dat de vlucht minimaal 100 meter moest zijn. Dat scheelt dan alweer, want dan kan ik het prima met mijn P of 9 afquote:Mijn Vriend/Pro krijgt ook nog regelmatig les.
[quote]
Van zijn collega? En hij geeft weer les aan diezelfde collega![]()
![]()
[quote]
De afslagen worden ook gewoon geteld inc rol. Dus meter of 80/90 slaan met een middel ijzer en je bent er.
We hebben ook niet de illusie dat we beter zullen leren golfen. Hooguit een paar basic tips die we nog niet gehad hebben omdat we nog geen enkele les gehad hebben.quote:Ze leren je in het weekend ook 'trucjes' om je gvb te halen ze leren je niet golfen.
Ze leren je heel defensief te spelen wat op zich nog best nuttig is omdat veel mensen altijd de vlag aan willen vallen. Dus inderdaad een rollertje die 6 meter in.
Ik deed dus mee met die 20 meter chip les binnen 6 meter cirkel. 1 van mijn problemen was mijn chippen. Maar serieus probleem.
Ik ging hem de eerste 10keer mooi niet redden. De green liep af bij de hole dus ik schoot er elke keer overheen. En stug op die pin blijven mikken omdat het kreng er in moet. Nee niet dus voor GVB. Je moet in de cirkel niet in de hole. De green loopt de tweede helft af dus inderdaad heel lullig op de voorkant houden. Veilig spelen en je punten halen.
Ik speel sinds mijn 12e ongeveer. Toen ook erg fanatiek.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoelang speel je eigenlijk al dan?
[..]
Ik begreep dat de vlucht minimaal 100 meter moest zijn. Dat scheelt dan alweer, want dan kan ik het prima met mijn P of 9 af
[..]
We hebben ook niet de illusie dat we beter zullen leren golfen. Hooguit een paar basic tips die we nog niet gehad hebben omdat we nog geen enkele les gehad hebben.
Van Ad Wessels heeft half Nederland wel een keer les gehad. Ik ben ook ooit bij hem op Spaarnwoude begonnen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:56 schreef Godtje het volgende:
.
En nee mijn vriend krijgt les van een gerenommeerde naam onder de golf pro's en dat is Ad Wessels.
Ja, ouwe pro en tourspeler.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:13 schreef Misan het volgende:
Binnenkort woon ik een masterclass bij van Jan Dorrestein. Schijnt ook een gerenommeerde naam binnen golf in Nederland te zijn?
Waar heb je die 'geboekt'?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:13 schreef Misan het volgende:
Binnenkort woon ik een masterclass bij van Jan Dorrestein. Schijnt ook een gerenommeerde naam binnen golf in Nederland te zijn?
via mijn werkquote:Op donderdag 2 juni 2011 17:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Waar heb je die 'geboekt'?
Heb je al zin in zaterdag/zondag? Ik heb vanmorgen alle onderdelen even geoefend en dat ging prima. Ben tussendoor bezig met af en toe wat theorie ook.
Alleen voor personeel?quote:
Ach mijn beste rondjes heb ik gelopen na nachtjes doorhalenquote:Heb wel zin in zaterdag/zondag alleen heb ik morgenavond/-nacht nog een verjaardag
Wat vond de groep ervanquote:
Nee, 1 introduce kan. Kost alleen wel 90 euro geloof ikquote:
Oke, klinkt op zich wel goed.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:46 schreef Misan het volgende:
[..]
Nee, 1 introduce kan. Kost alleen wel 90 euro geloof ikweet ook niet precies wat de voorwaarden zijn
Dag 2 was in ieder geval een stuk beterquote:Op zondag 5 juni 2011 12:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Oke, klinkt op zich wel goed.
Wat vond jij van de 'cursus' gisteren? Ik vond het tegenvallen. Hij is meer met zijn telefoon bezig, bijna geen tips en het gvb haal je indd niet dit weekend
Het is iig niet zoals de advertentie beloofde.....
Ja vond ik ookquote:Op maandag 6 juni 2011 08:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Dag 2 was in ieder geval een stuk beterVeel meer bruikbare tips, net wat meer aandacht zeg maar.
Vaardigheden gehaald, nu op voor baanexamen en theorie![]()
En de wedstrijd na de cursus was natuurlijk ook erg leuk![]()
Vooral proberen wat ontspanning in je swing te krijgen. Goede tip die ik kreeg was om gewoon te gaan pitchen ipv een full swing te maken. Tijdens het laatste stukje van mijn backswing bij een full swing maak ik een rare polsbeweging waardoor ik wat draw in de bal krijg, met een pitch heb ik dat niet, en het scheelt uiteindelijk maar 10 meter in afstandquote:Op maandag 6 juni 2011 09:03 schreef Misan het volgende:
Ja vond ik ookIk merk wel dat concentratie en ontspannen een van mijn grootste aandachtspunten is. Onzeker zijn over je swing helpt niet echt mee dus daar ga ik de komende twee weken flink aan trekken. Die site golfersinfo is best handig trouwens!
Toch weer 10 meterquote:Op maandag 6 juni 2011 09:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Vooral proberen wat ontspanning in je swing te krijgen. Goede tip die ik kreeg was om gewoon te gaan pitchen ipv een full swing te maken. Tijdens het laatste stukje van mijn backswing bij een full swing maak ik een rare polsbeweging waardoor ik wat draw in de bal krijg, met een pitch heb ik dat niet, en het scheelt uiteindelijk maar 10 meter in afstand
Liever 10 meter te kort en recht dan 10 meter verder en ergens in het waterquote:
Neuh, dat lijkt me niet wenselijkquote:Zoals je gisteravond ook zag was mijn full swing dikke bagger itt op de driving range. Dat soort shit moet ik niet hebben op mijn GVB-examen
ja het gaat uiteindelijk ook wel goed komen hoor en desnoods doe ik 'm nog een keer. Theorie is onbeperkt geldig en het lopen van vier holes zal op een gegeven moment wel goed gaanquote:Op maandag 6 juni 2011 11:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Liever 10 meter te kort en recht dan 10 meter verder en ergens in het water
[..]
Neuh, dat lijkt me niet wenselijk![]()
Proberen niet aan het examen te denken. Je zag dat ook bij jongen die in de VS al had gegolfd. Het hele weekend slaat hij vrijwel uitsluitend goede en mooie ballen en tijdens de test is het een stuk minder goed.
En natuurlijk goed oefenen
En je mag de slechtste laten vallen en over het restant 22 slagen doen. Das meer dan 7 slagen per PAR-4 baan. Eigenlijk kun je je per hole nog wel een slechte afslag veroorloven ook, zolang het geen airshots zijnquote:Op maandag 6 juni 2011 14:31 schreef Misan het volgende:
[..]
ja het gaat uiteindelijk ook wel goed komen hoor en desnoods doe ik 'm nog een keer. Theorie is onbeperkt geldig en het lopen van vier holes zal op een gegeven moment wel goed gaan
Ja true, alleen is dan wel een voorwaarde in mijn ogen dat ik op geen enkele par 3 meer dan 5, maximaal 6 slagen hebquote:Op maandag 6 juni 2011 14:41 schreef sanger het volgende:
[..]
En je mag de slechtste laten vallen en over het restant 22 slagen doen. Das meer dan 7 slagen per PAR-4 baan. Eigenlijk kun je je per hole nog wel een slechte afslag veroorloven ook, zolang het geen airshots zijn
Wilden jullie nu nog een keer Spaarnwoude lopen eigenlijk?
Een par-4 is in mijn beleving net iets makkelijker eigenlijk. Het is weliswaar verder, maar vaak heb je ook meer ruimte. Dus twee, hooguit 3, lange slagen om op de green te komen. Dat doe je op de meeste par 3 banen echter ook.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:01 schreef Misan het volgende:
[..]
Ja true, alleen is dan wel een voorwaarde in mijn ogen dat ik op geen enkele par 3 meer dan 5, maximaal 6 slagen heb
Wij gaan juist alleen maar even Spaarnwoude doen omdat je daar ook enkele par-4 banen kunt lopen. En met het examen moet je ook par-4 banen lopen.quote:Spaarnwoude wil ik nog wel een keer doen, alleen niet komende twee weken ivm trainen
Heb je het nou al in de groep gegooid?quote:
Ja, dacht ook al op je vorige post te hebben gereageerd...quote:
Het was even lastig, maar volgens mij heb ik het door, door o.a. zelfs wikipedia te gebruikenquote:Op maandag 6 juni 2011 22:20 schreef golfer het volgende:
Alle uitleg kan je daarover hier vinden:
http://golfersinfo.nl/Uitleg/handicap
Niet door 2 delen.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:47 schreef Misan het volgende:
en bij 9 holes de playing handicap door 2 delen en verdelen maar
Ah wacht. ik ging idd de mist in met stroke indexen.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet door 2 delen.
Bij 9 holes tel je gewoon door en heb je je in jouw voorbeeld van hcp. 21 bij stroke-index 1,2 en 3 een extra slag.
quote:Op maandag 6 juni 2011 22:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet door 2 delen.
Bij 9 holes tel je gewoon door en heb je je in jouw voorbeeld van hcp. 21 bij stroke-index 1,2 en 3 een extra slag.
Dus als je geluk hebt dat er in de lus van 9 holes een onevenredig aantal lage SI's zitten krijg je meer hcp dan waar je op basis van je echte hcp recht op hebt?quote:Op maandag 6 juni 2011 23:02 schreef Misan het volgende:
[..]
Ah wacht. ik ging idd de mist in met stroke indexen.Bij handicap 28 krijgen in principe SI 1 t/m 10 een extra slag, ook als je daarvan maar 9 holes speelt ongeacht de SI's die mogelijk ook hoger zijn dan SI 10
Zo is het ons wel een keer uitgelegd in de baan door een andere speler. Dus altijd fout gedaanquote:
quote:Hoe worden de handicap slagen verdeeld?
De playing handicap geeft aan hoeveel extra slagen (ten opzicht van de PAR) de speler mag gebruiken om een ronde te lopen. De stroke index (SI) bepaalt op welke holes een speler handicap slagen dient te verrekenen. Deze geeft de moeilijkheidsgraad van de hole aan. De index is van laag naar hoog, van moeilijk naar makkelijk. De handicap slagen worden toegekend aan de holes beginnend bij stroke index 1. Indien de playing handicap hoger is dan 18, zal aan elke hole één slag worden toegekend en de rest op volgorde verdeeld.
Bij negen holes werkt dit principe hetzelfde.
Als je 18 holes zou lopen dan zou je die punten ook op die manier verwerken tochquote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus dan krijg je in feite dus niet 11 slagen extra maar 12?
[..]
Dus als je geluk hebt dat er in de lus van 9 holes een onevenredig aantal lage SI's zitten krijg je meer hcp dan waar je op basis van je echte hcp recht op hebt?
Dus bij een hcp van 28 verdeel je eerst over 18 holes ieder 1 slag, de resterende 10 slagen verdeel je over SI's 1 tm 10. En dan is het dus waarschijnlijk zo dat de SI's gelijkelijk over lus 1 en 2 verdeeld zitten? Want als in hole 1-9 dan bv. 8 SI's met lager dan 10 zitten zou je 17 hcp slagen mee mogen rekenen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:58 schreef Misan het volgende:
Als je 18 holes zou lopen dan zou je die punten ook op die manier verwerken tochAlleen loop je niet hole 1 t/m 18, maar 1 t/m 9 of 10 t/m 18
Ja, dan snap ik het nuquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:48 schreef Misan het volgende:
met hcp 28:
+1: 2, 4, 6, 8
+2: 1, 3, 5, 7, 9 want SI 1 t/m 10 krijgen er één extra (28-28=10)
met hcp 20:
+1: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9
+2: 5 want SI 1 en 2 krijgen er één extra (20-18=2)
Ik zal de uitleg van stableford verbeteren.. Als ik het zo zelf terug lees snap ik het bijna zelf niet meer..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Op golfersinfo wordt het trouwens voor 9-holes niet echt duidelijker gemaakt
[..]
Spammerdespam.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:49 schreef Wasserval het volgende:
Ik zal op Golfersinfo.nl de uitleg van stableford verbeteren.. Als ik het zo zelf terug lees snap ik het bijna zelf niet meer..
Je kan hier trouwens ook gratis het theorie oefenexamen vinden.. Ik ben de enige die het 2011 oefenexamen GRATIS en zonder registratie aanbiedt..
Ik zou oppassen met linken naar je site.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:49 schreef Wasserval het volgende:
[..]
Ik zal op de uitleg van stableford verbeteren.. Als ik het zo zelf terug lees snap ik het bijna zelf niet meer..
Je kan hier trouwens ook gratis het theorie oefenexamen vinden.. Ik ben de enige die het 2011 oefenexamen GRATIS en zonder registratie aanbiedt..
Dat dacht ik ook ja, maar idd ook drie mails gehad. Volgens mij zou het toch alleen nog theorie en 4 holes lopen zijn?quote:Op maandag 13 juni 2011 14:23 schreef sanger het volgende:
Had ik wel verwacht indd. Ze zouden proberen de groep compleet te houden
Heb jij ook 3 mails met uitnodigingen gehad? Ik kreeg er ook 1 met een datum/.tijd voor de proeve van bekwaamheid. Maar die hebben we al gedaan
Dat is ook zo. Was iets met een standaardmailquote:Op maandag 13 juni 2011 15:23 schreef Misan het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, maar idd ook drie mails gehad. Volgens mij zou het toch alleen nog theorie en 4 holes lopen zijn?
mijn approach heb ik nog wel veel geoefend sinds ik die mail gekregen hebquote:Op maandag 13 juni 2011 15:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Was iets met een standaardmail
Dat kan sowieso geen kwaad. Het is en blijft een sport/spel van veel oefenenquote:Op maandag 13 juni 2011 16:23 schreef Misan het volgende:
[..]
mijn approach heb ik nog wel veel geoefend sinds ik die mail gekregen heb
En feli Misanquote:
En feli Misanquote:
Nope, zou wel vandaag komen samen met de bevestiging van het halen van het examen.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:39 schreef Misan het volgende:
Heb jij eigenlijk al iets van een login ontvangen voor die golfclub sanger?
Met dat soort dingen moet ik het, als IT-er zijnde, nog maar afwachtenquote:Op maandag 20 juni 2011 15:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Nope, zou wel vandaag komen samen met de bevestiging van het halen van het examen.
Ben wel benieuwd naar die site eerlijk gezegd. Zoals hij het gister verkocht klonk het wel goed.
Mijn logingegevens heb ik gescoord door op de wachtwoord vergeten knop te klikkenquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:33 schreef sanger het volgende:
Het eerste NGF nummer is binnenNu de mijne nog
![]()
Edit: mijne is ook binnen![]()
Heb jij al een mail gehad van de site Misan? Ik wel, melding dat registratie compleet is. Alleen heb ik geen logingegevens gekregen
Zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan inderdaadquote:Op donderdag 23 juni 2011 07:44 schreef Misan het volgende:
[..]
Mijn logingegevens heb ik gescoord door op de wachtwoord vergeten knop te klikken
Nee, wel een voorlopig GVB in de vorm van een brief (per e-mail). Hierin staat dat de pasjes voor 15 juli komenquote:
Wanneer heb je die mail ontvangen? Ik heb namelijk niets gehad voor zover ik weetquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, wel een voorlopig GVB in de vorm van een brief (per e-mail). Hierin staat dat de pasjes voor 15 juli komen
Woensdag de 22stequote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:17 schreef Misan het volgende:
Wanneer heb je die mail ontvangen? Ik heb namelijk niets gehad voor zover ik weet
Je kunt ook op de NGF site kijken bij check je handicap of je er al tussen staatquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:01 schreef Misan het volgende:
Ik zal er vanavond eens een mailtje aan wagen
Overigens was dit wel geinig. We sloegen om 23:00 af en het was toen al redelijk schemerigquote:
Heel erg bedankt voor jullie input.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:27 schreef EddyAlbena het volgende:
In het FB topic heb ik gevraagd of het mocht, maar kreeg geen reactie. Ik bied 'm dus maar gewoon aan. Er mag dan weinig activiteit hier zijn, alle respons is meegenomen.
Onderstaande link verwijst naar een enquete gericht op het koopgedrag rond greenfees. Ik heb deze opgesteld aangezien ik dit nodig heb ter ondersteuning van mijn bachelor scriptie.
De enquete bevat 19 vragen en hoeft niet langer dan 4 minuten te duren. Respondenten maken kan op een waardebon van ¤ 10,- welke te besteden is bij virtualgolfshop.nl. Er zullen er drie worden verloot. Bij voorbaat dank!
http://edu.surveygizmo.com/s3/600780/Golfers-Greenfees
Ben je daar lid of niet?quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:08 schreef Godtje het volgende:
Ik betaal 30 voor 18 holes op de Amsterdamsche
Nee dan hoef je uiteraard niet te betalen. Ja je jaarlijkse contributie maar niet per rondje.quote:
Ik bedoelde meer lid als niet betalend lid, maar met een loyaltypasje ofzo.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nee dan hoef je uiteraard niet te betalen. Ja je jaarlijkse contributie maar niet per rondje.
Mijn moeder is lid dus ik ga voor familie introductieprijs de baan in.
Ik ben nergens lid.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer lid als niet betalend lid, maar met een loyaltypasje ofzo.
Tenzij je met regelmaat op dezelfde baan speelt, of lid bent bij een organisatie met meerdere banen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:12 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik ben nergens lid.
Niet meer te doen tegenwoordig als je ook nog werkt.
Je moet zo veel spelen om het er uit te halen. Je kan veel beter greenfee speler zijn in veel gevallen.
Ja als ik 5 keer 18 holes per jaar speel is het veel.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Tenzij je met regelmaat op dezelfde baan speelt, of lid bent bij een organisatie met meerdere banen.
Burggolf kost geloof ik ¤ 32,50 en die heb je er met 4-5 rondjes wel uit geloof ik.
Ik ben jarenlang (actief) lid geweest van een club, maar ondanks het destijds gemiddeld 2x per week spelen heb ik nooit het gevoel gehad alle kosten van het lidmaatschap eruit te halen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Tenzij je met regelmaat op dezelfde baan speelt, of lid bent bij een organisatie met meerdere banen.
.
Zelfs bij een club waar dhet lidmaatschap goedkoper is (bijvoorbeeld par3 baan) open golf zandvoort.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben jarenlang (actief) lid geweest van een club, maar ondanks het destijds gemiddeld 2x per week spelen heb ik nooit het gevoel gehad alle kosten van het lidmaatschap eruit te halen.
Verplicht aandeel kopen (ca. 6.500 euro) plus jaarlijks lidmaatschap van ca. 1.200 euro.
Daarbij kwam ook nog dat we met een clubje mannen regelmatig op andere banen in Nederland en Belgiė speelden en daarvoor dus ook nog greenfee's konden aftikken.
Heb 5 jaar geleden mijn lidmaatschap opgezegd, mijn aandeel verkocht en ben 'wilde' golfer geworden.
Oké, ik speel de laatste tijd nauwelijks meer, maar zou als ik het weer wat fanatieker zou oppakken geen lid meer worden van een club.
Enige wat ik soms mis is de gezelligheid met een vaste vriendenclub na afloop op de 19e hole.
Heemskerk toch? De aandelen zijn daar op dit moment rond de ¤ 1.800 en de prijs zal nog iets dalen door een verwachte dumpquote:Op maandag 1 augustus 2011 13:03 schreef golfer het volgende:
Ik ben jarenlang (actief) lid geweest van een club, maar ondanks het destijds gemiddeld 2x per week spelen heb ik nooit het gevoel gehad alle kosten van het lidmaatschap eruit te halen.
Verplicht aandeel kopen (ca. 6.500 euro) plus jaarlijks lidmaatschap van ca. 1.200 euro.
Dat is indd een nadeel van een lidmaatschapquote:Daarbij kwam ook nog dat we met een clubje mannen regelmatig op andere banen in Nederland en Belgiė speelden en daarvoor dus ook nog greenfee's konden aftikken.
Ik wil in de toekomst juist wel ergens lid worden, juist omdat je dan makkelijker een keer tussendoor gaat. Zeker als het in de buurt is.quote:Heb 5 jaar geleden mijn lidmaatschap opgezegd, mijn aandeel verkocht en ben 'wilde' golfer geworden.
Oké, ik speel de laatste tijd nauwelijks meer, maar zou als ik het weer wat fanatieker zou oppakken geen lid meer worden van een club.
Enige wat ik soms mis is de gezelligheid met een vaste vriendenclub na afloop op de 19e hole.
Das wel erg duur voor een Par-3 lidmaatschap. Op Spaarnwoude is dat ca. ¤ 450 (uit het hoofd) voor de Par-3/4 banen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zelfs bij een club waar dhet lidmaatschap goedkoper is (bijvoorbeeld par3 baan) open golf zandvoort.
Daar ligt de prijs nu rond de 900 euro en 1 rondje is 30.
30 rondjes loop ik never nooit niet in een jaar
Weet je nog welke banen je aangedaan hebt? Ik ben aan het orienteren voor het najaar of voorjaarquote:Op maandag 1 augustus 2011 13:22 schreef just me het volgende:
[me=just me] is lid van een multisportvereniging in Delft.
[/me]
Wij golfen al vrij lang met de club in de zomervakantie een weekje in de Ardennen met een groep mensen. Dit jaar zijn we daarna doorgegaan naar Frankrijk (1x gespeeld), Spanje, Portugal (1x gespeeld) en op de terugreis nog in Normandiė gespeeld.
Mooie banen, genoten dus!!
Gisterenavond nog maar op mijn eigen club 9 holes gelopen en vanavond nog een keer om het niet te verleren.
Heb de "pech" gehad om in de Ardennen zo goed te lopen dat mijn handicap van 36 naar 27 is gegaan
Ja, de Heemskerkse. Gelukkig op tijd mijn aandeel dus verkocht voor een veel hogere prijs dan dat ze nu doen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:32 schreef sanger het volgende:
Heemskerk toch? De aandelen zijn daar op dit moment rond de ¤ 1.800 en de prijs zal nog iets dalen door een verwachte dump![]()
Op zich is het wel een idee nu lid te worden, en het aandeel goedkoop bemachtigen. Over een aantal jaren zullen ze weer duurder zijnquote:Op maandag 1 augustus 2011 15:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, de Heemskerkse. Gelukkig op tijd mijn aandeel dus verkocht voor een veel hogere prijs dan dat ze nu doen.
Hoezo dump? Wel een aardige baan nl die Heemskerkse. Als ikoverweeg lid te worden is het daar. Maar ik heb me er nog niet goed genoeg in verdiept.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Heemskerk toch? De aandelen zijn daar op dit moment rond de ¤ 1.800 en de prijs zal nog iets dalen door een verwachte dump![]()
Het aandeel maakt het zo duur indd, al zeggen ze dat die in principe waardevast is.... Het lidmaatschapsgeld haal je er wel uit als je 2-3 keer per maand gaat (uitgaande van greenfee van ¤50-60).
Moet je wel door de ballotage komen, natuurlijk.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:06 schreef tjoptjop het volgende:
Wel een aardige baan nl die Heemskerkse. Als ikoverweeg lid te worden is het daar. Maar ik heb me er nog niet goed genoeg in verdiept.
Oh ja, dat heb je ook nog....quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Moet je wel door de ballotage komen, natuurlijk.
Zeker een leuke baanquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:06 schreef tjoptjop het volgende:
Hoezo dump? Wel een aardige baan nl die Heemskerkse. Als ikoverweeg lid te worden is het daar. Maar ik heb me er nog niet goed genoeg in verdiept.
Zolang die niet bedorven isquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:13 schreef Misan het volgende:
Ach, men handelt tegenwoordig zelfs in lucht...
True, maar die mag je alleen tijdens de lessen zelf gebruiken meestal.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:16 schreef golfer het volgende:
Als je lessen neemt hoef je nog niet eens eigen clubs aan te schaffen.
Dan kan je in het begin met de clubs die de pro daarvoor heeft oefenen.
Een goede pro kan je daarna, als je door wilt gaan en eigen clubs wilt aanschaffen, dan meteen advies geven over je clubkeuze, qua lengte, materiaal en flex.
Ik heb twee bonnen over, ooit gekocht en nooit gebruikt. Zijn te koop en ik hoef er geen ¤ 50 voor te hebbenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:32 schreef tjoptjop het volgende:
Die 5 introductielessen van GMG zijn wel aan te raden als absolute beginner. Kost iets van ¤50 geloof ik.
Ik denk dat dat best interessant is voor meneer agentquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb twee bonnen over, ooit gekocht en nooit gebruikt. Zijn te koop en ik hoef er geen ¤ 50 voor te hebben
ik weet wel dat die lessen puur de basis zijn, als je al GVB hebt gehaald dan heeft het geen zin om die lessen te volgenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb twee bonnen over, ooit gekocht en nooit gebruikt. Zijn te koop en ik hoef er geen ¤ 50 voor te hebben
Dat denk ik ook indd, alleen of hij wat aan twee bonnen heeftquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:12 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik denk dat dat best interessant is voor meneer agent
Hoeveel punten had je?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:23 schreef Misan het volgende:
Vandaag trouwens tweede Q-kaart ingeleverd, zodra ik een geregistreerde handicap heb dan ga ik weer lessen inplannen
Trouwens... ingeleverd? Voer jij ze dan niet in op de site van de vereniging? Of bedoel je dat?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:23 schreef Misan het volgende:
Vandaag trouwens tweede Q-kaart ingeleverd, zodra ik een geregistreerde handicap heb dan ga ik weer lessen inplannen
Heb je nog geen spijt dat je nu niet meer speelt?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:41 schreef golfer het volgende:
Laatste jaren maakte het mij letterlijk geen bal meer uit.
Nee, mis het maar heel soms. Maar ben helaas lichamelijk ook niet meer in staat om 18-holes te lopen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:25 schreef just me het volgende:
Heb je nog geen spijt dat je nu niet meer speelt?
ja gewoon ingevoerd, maar staat me iets bij dat je ze ook moest opsturen?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Trouwens... ingeleverd? Voer jij ze dan niet in op de site van de vereniging? Of bedoel je dat?
hoe herkenbaarquote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:56 schreef sanger het volgende:
Hoe hebben jullie eigenlijk de keuze voor een bal bepaald? Gewoon een merk gekozen of echt gezocht naar een bal die bij je past?
Ik heb watervrees, dus iedere keer als ik over een waterhindernis moet dan kost het me een bal zo ongeveer
Mijn allereerste pro (Ad Wessels) heeft mij ooit geleerd: dat is helemaal geen water, dat is gewoon allemaal gras met een ander kleurtje waar je gewoon overheen kunt slaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:56 schreef sanger het volgende:
Ik heb watervrees, dus iedere keer als ik over een waterhindernis moet dan kost het me een bal zo ongeveer
Ik zeg buggyquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, mis het maar heel soms. Maar ben helaas lichamelijk ook niet meer in staat om 18-holes te lopen.
Wat ik begrepen heb hoeft dat niet, maar moet je ze bewaren voor als ze die willen inzien.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:43 schreef Misan het volgende:
[..]
ja gewoon ingevoerd, maar staat me iets bij dat je ze ook moest opsturen?
De watervrees neem ik aan?quote:
Misschien eens proberen indd. Goede tip.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn allereerste pro (Ad Wessels) heeft mij ooit geleerd: dat is helemaal geen water, dat is gewoon allemaal gras met een ander kleurtje waar je gewoon overheen kunt slaan.
Sinds ik die gedachte goed bij mijzelf had ingeprent nooit meer watervrees gehad.
Was het druk? Ik heb begrepen dat je bij Spaarnwoude heel moeilijk een starttijd kunt krijgen omdat leden 2 weken van te voren al kunnen resereveren.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:24 schreef Godtje het volgende:
Lekker gespeeld.
Doen ze voor zo een drukke baan met veel weinig opgevoede mensen toch best knap. De baan lag er echt leuk bij.
9 holes en dat was ook wel weer mooi. Ik vind 18 bijna altijd te veel.
Ik heb ook nog een leven. Het moet wel leuk blijven.
Ik heb de dag van tevoren geboekt en had de enerlaatste plek op de E holes.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Was het druk? Ik heb begrepen dat je bij Spaarnwoude heel moeilijk een starttijd kunt krijgen omdat leden 2 weken van te voren al kunnen resereveren.
Ik heb Mark zelf toegevoegd, maar hij heeft zijn gvb pas een week of twee in huis en verder niets gehoord van ugcquote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb hoeft dat niet, maar moet je ze bewaren voor als ze die willen inzien.
Ben jij trouwens al toegevoegd door die Mark? Die zou ons toch allemaal toevoegen daar?
Ow, das wel erg laat. Ik heb al even gezocht maar kan niemand vinden daarquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:16 schreef Misan het volgende:
[..]
Ik heb Mark zelf toegevoegd, maar hij heeft zijn gvb pas een week of twee in huis en verder niets gehoord van ugc
Ben je lid van de Heemskerkse geworden?quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:35 schreef sanger het volgende:
Wij gaan ook nog wat lessen plannen indd, nog even kijken wanner. Wsl najaar of voorjaar.
Welke baan ga je lopen volgende week? Wij gaan voor het eerst meedoen aan een wedstrijd.
in Abcoude? Daar haak ik misschien ook aan als ik mijn afspraak die dag kan verplaatsenquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:35 schreef sanger het volgende:
Wij gaan ook nog wat lessen plannen indd, nog even kijken wanner. Wsl najaar of voorjaar.
Welke baan ga je lopen volgende week? Wij gaan voor het eerst meedoen aan een wedstrijd.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Ben je lid van de Heemskerkse geworden?
Nee niet Abcoude, maar Amsterdam: KLIKquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:15 schreef Misan het volgende:
[..]
in Abcoude? Daar haak ik misschien ook aan als ik mijn afspraak die dag kan verplaatsenIk denk dat ik op Naarderbos of Edda Huzid ga lopen deze week
Inderdaad is dat meestal de policy, tenzij je geļntroduceerd bent door een lid.quote:Op maandag 15 augustus 2011 08:18 schreef sanger het volgende:
We willen eerst eens wat banen leren kennen voor we ergens lid wordenMaar dan is Heemskerk zeker een goede optie
Je bedoeld omdat er in het weekend eigenlijk geen greenfeespelers worden toegelaten zeker?
We hebben nu twee keer in het weekend als greenfee speler gelopen. Volgens mij staat op de website dat het op aanvraag is of het kan. Wat ik begrepen heb alleen als het rustig is.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:35 schreef golfer het volgende:
Inderdaad is dat meestal de policy, tenzij je geļntroduceerd bent door een lid.
Welke wedstrijd is dat eigenlijk? De wedstrijd waar ik aan mee wilde doen schijnt een ANWB wedstrijd te zijn, en dan moet je daar lid van zijnquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:15 schreef Misan het volgende:
[..]
in Abcoude? Daar haak ik misschien ook aan als ik mijn afspraak die dag kan verplaatsen![]()
En bestaat zoiets als een leven naast werkquote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:58 schreef just me het volgende:
Werken jullie niet dat je zoveel tijd hebt om te golfen???
Was ff zoeken, maar heb 'm weer gevondenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Welke wedstrijd is dat eigenlijk? De wedstrijd waar ik aan mee wilde doen schijnt een ANWB wedstrijd te zijn, en dan moet je daar lid van zijn
Ja indd.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:02 schreef just me het volgende:
Gelukkig kun je dan regelmatig tijd nemen voor je leven naast je werk en klussen:)
Ik werk (helaas) maar part-time en heb ook veel vrij om te golfen maar er zijn ook nog wel eens andere dingen te doen zoals schoonmaken, koken e.d. Maar maar dit weer neem ik het er wel van hoor, van de winter ga ik wel weer een huismusje worden
Thanksquote:Op donderdag 18 augustus 2011 08:04 schreef Misan het volgende:
[..]
Was ff zoeken, maar heb 'm weer gevondenhttp://www.dehogedijk.nl/scripts/beginnerswedstrijd.cgi
Wij proberen één avond per week een rondje te lopen van 9 holes en als het echt lekker weer is wil ik wel op vrijdagavond met een wedstrijdje meedoen, ook 9 holes. De zondagwedstrijden heb ik geen zin in dat komt vooral door de deelnemersquote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja indd.
Ik ben nu even studie af, vakantie. Eigen zaak ligt ook wat stil in de zomermaanden. Dus tijd zat
En een huismus ben ik nooit geweest
Ja klopt en het wordt ook steeds sneller donkerquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:44 schreef sanger het volgende:
Gisteravond weer 18 holes gelopen![]()
Ging wel redelijk. Eerste 2 holes wat minder, maar we hadden dan ook geen tijd om in te slaan. Dus eigenlijk meteen de baan in. Niet ideaal.
En we eindigden in het donkerDat is pas funest voor je score
Vanaf de 13de hole was het al schemerig aan het worden, dan is het al wat lastiger. Vanaf hole 16 was het min of meer donker
Gelukkig speelde we tegen een twilight tariefquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:33 schreef Misan het volgende:
[..]
Ja klopt en het wordt ook steeds sneller donker
Woensdag liepen we 9 holes en de 9e hole begonnen we toen het officieel het zonsondergangtijdstip wasBinnen een half uur daarna was het gewoon donker en niet handig om dan nog door te spelen
Gedraag je op de golfbaanquote:Op maandag 5 september 2011 11:10 schreef raptorix het volgende:
Dit weekend ook zo een groupon beginnersdeal gedaan samen met mijn ouders, mijn vader en ik gingen wel lekker, hoewel mijn swing nog veel te onregelmatig is, ik heb als nadeel dat ik vroeger gehonkbald heb, en dus gewent ben om in te stappen en met gestrekte armen horizontaal te slaan.
Snelheid was prima, bij me 3e poging ramde ik hem met een stuit tegen het 150 meter bord
Ho ho, ik gedraag me altijd netjes, we gingen ook nog even de vaardigheids testen oefenen, hoewel putten hele dag lekker ging, ging het op dat moment enorm mis bij de eerste, had daar 6quote:
Spaarnwoude is heel laagdrempelig.quote:Op maandag 5 september 2011 13:46 schreef raptorix het volgende:
Ik had me cursus in wijdewormer, veel koude kak, en dan zei de instructeur dat het hier nog wel mee viel, moet zeggen dat me dat echt niet aan staat, kennen jullie clubs waar dat minder is?
Ja dat begreep ik ook al, dat vind ik ook weinig hebben, elke sport kent zijn etiquette, net zoals je bij tennis ook niet in "schreeuw" shirts gaat lopen. Uiteraard werp je met golf natuurlijk wel een barriere omdat het natuurlijk vrij kostbare sport is, maar dat hoef je denk ik niet aan iedereen te laten zien.quote:Op maandag 5 september 2011 13:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Spaarnwoude is heel laagdrempelig.
Soms zelfs te laagdrempelig, want daar zie soms je mannen in voetbalbroekjes en hemden zonder mouwen de baan ingaan.
Op de Zaanse? Dat valt reuze mee. Wij hebben na onze lessen gezellig nog een rondje gedaan met een aantal leden en gezellig een biertje gedronken op het terras.quote:Op maandag 5 september 2011 13:46 schreef raptorix het volgende:
Ik had me cursus in wijdewormer, veel koude kak, en dan zei de instructeur dat het hier nog wel mee viel, moet zeggen dat me dat echt niet aan staat, kennen jullie clubs waar dat minder is?
Maar waar heb je je aan gestoord dan? Ik vind het kouwe kak gehalte daar wel meevallen. of je moet je al aanstoot nemen aan een rode broek oid.quote:Op maandag 5 september 2011 14:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik ook al, dat vind ik ook weinig hebben, elke sport kent zijn etiquette, net zoals je bij tennis ook niet in "schreeuw" shirts gaat lopen. Uiteraard werp je met golf natuurlijk wel een barriere omdat het natuurlijk vrij kostbare sport is, maar dat hoef je denk ik niet aan iedereen te laten zien.
Daar heb ik mijn GVB ook gehaald, vond het echt wel meevallen qua koude kak. Eigenlijk heb ik dat nog helemaal nergens ervaren, in elk geval niet als negatief. Men is altijd vriendelijk en zegt elkaar altijd gedag, behalve op ontzettend openbare banen als van Burggolf of GMG, maar ook daar meestal wel.quote:Op maandag 5 september 2011 13:46 schreef raptorix het volgende:
die kunnen čcht niet meerquote:Op maandag 5 september 2011 15:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar waar heb je je aan gestoord dan? Ik vind het kouwe kak gehalte daar wel meevallen. of je moet je al aanstoot nemen aan een rode broek oid.
Golf, vrij naar Tiger Woods, de enige sport waar je zonder problemen als pimp gekleed kan gaan.quote:
Ik heb toch het vermoeden dat ik op zijn minst raar aangekeken word als ik er zo bij loopquote:Op maandag 5 september 2011 16:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Golf, vrij naar Tiger Woods, de enige sport waar je zonder problemen als pimp gekleed kan gaan.
Komt in de buurtquote:Op maandag 5 september 2011 19:10 schreef Misan het volgende:
[..]
Ik heb toch het vermoeden dat ik op zijn minst raar aangekeken word als ik er zo bij loop
[ afbeelding ]
Is de club uiteindelijk wel in de goede tas terechtgekomen?quote:Op maandag 5 september 2011 15:38 schreef Misan het volgende:
Enige negatieve dat ik ooit heb meegemaakt is dat één van mijn medespelers een pitching wedge was vergeten bij de vorige green en deze dus in de tas van de volgende spelers beland was 'die nergens een club hadden zien liggen'. Dat was op Naarderbos trouwens en betrof niet eens een spijkerbroek-speler
En meer ook niet inddquote:Op maandag 5 september 2011 19:11 schreef Misan het volgende:
Trouwens vandaag nog even een golfcursus geboekt om iets van techniek mee te krijgen na het behalen van mijn GVB. Heb zo maar eens het idee dat ik nog bizar veel te leren heb qua techniek. Mijn GVB-cursus was dan ook een cursus om alleen je GVB te kunnen halen
Ja, hij keek wat rond en zag zijn P in een tas zitten en men had geen idee hoe die in die tas gekomen wasquote:Op dinsdag 6 september 2011 08:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Is de club uiteindelijk wel in de goede tas terechtgekomen?
Recht slaan doet elke stok die bij je past. Je moet als man zeker geen te slappe (vrouwen) clubs nemen zoals een collega van me ooit heeft gekocht.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:59 schreef Pierrre het volgende:
Ik heb een maandje geleden mijn GVB gehaald in een weekend met geleende stokken en ga nu zelf (2e hands) stokken aanschaffen. Maar aangezien ik nog studeer en het budget niet hoog is, wil ik wel 2e hands stokken voor niet meer dan 75eu en nieuwe voor niet meer dan 150eu. Weet iemand waarop ik moet letten als ik bij lui ga kijken.
Ik ga vanmiddag langs bij iemand die een set dunlop verkoopt die al 10 jaar oud is... Ik zat ook over te denken om deze te kopen: http://www.john-sportshop.nl/
Mijn eis is dat ze recht slaan als ik dat ook doe en ik er minimaal 5 jaar mee door kan...
Ik dank u vriendelijk
Dat wordt lastig denk ikquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:59 schreef Pierrre het volgende:
Ik heb een maandje geleden mijn GVB gehaald in een weekend met geleende stokken en ga nu zelf (2e hands) stokken aanschaffen. Maar aangezien ik nog studeer en het budget niet hoog is, wil ik wel 2e hands stokken voor niet meer dan 75eu en nieuwe voor niet meer dan 150eu. Weet iemand waarop ik moet letten als ik bij lui ga kijken.
Ik ga vanmiddag langs bij iemand die een set dunlop verkoopt die al 10 jaar oud is... Ik zat ook over te denken om deze te kopen: http://www.john-sportshop.nl/
Mij eis is dat ze recht slaan als ik dat ook doe en ik er minimaal 5 jaar mee door kan...
Ik dank u vriendelijk
Maar zat sets voor 150 euro nieuw te koop. De Groupons en 1dayfly's hebben ook geregeld dergelijke aanbiedingen met dit soort sets http://www.golfdiscountst(...)t-8717677219704.htmlquote:Momenteel zijn wij bezig met het opzetten van een volledig nieuwe webshop, daarom is deze webshop tijdelijk gesloten.
Hoe weet je of een club slap of juist hard is? Grafiet is waarschijnlijk een van de zachtere materialen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Recht slaan doet elke stok die bij je past. Je moet als man zeker geen te slappe (vrouwen) clubs nemen zoals een collega van me ooit heeft gekocht.
Ze geen allemaal scheef!! Joh! Misschien moet je ook mannen clubs hebben.
Voor de rest ga je er geen 5 jaar mee doen als je fanatiek gaat spelen. Beginnersetjes zijn leuk en heel verstandig om mee te beginnen maar als je op een gegeven moment een lagere handicap wil gaan spelen ga je het er niet mee redden.
Die set van je link ziet er prima uit met een degelijke tas.
Er zit een fysieke winkel in tilburg dus daar kan ik altijd langsgaan.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:31 schreef Misan het volgende:
[..]
Dat wordt lastig denk ik
[..]
Maar zat sets voor 150 euro nieuw te koop. De Groupons en 1dayfly's hebben ook geregeld dergelijke aanbiedingen met dit soort sets http://www.golfdiscountst(...)t-8717677219704.html
Dit is een vrij uitgebreik stuk. En dat zal gelijk duidelijk maken waarom je het niet gaat redden met een beginnerset als je eenmaal beter gaat spelen. Dan zal je een set moeten hebben waarbij je doorgemeten bent en waarbij je proef hebt geslagen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:36 schreef Misan het volgende:
[..]
Hoe weet je of een club slap of juist hard is? Grafiet is waarschijnlijk een van de zachtere materialen?
Ook daar heb je verschillende flex inquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:36 schreef Misan het volgende:
[..]
Hoe weet je of een club slap of juist hard is? Grafiet is waarschijnlijk een van de zachtere materialen?
Ik heb eventueel nog een set Cougar Hybrid Cat, graphite staan. De 7 is wat beschadigd aan de shaft maar verder nog knappe set.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:59 schreef Pierrre het volgende:
Mijn eis is dat ze recht slaan als ik dat ook doe en ik er minimaal 5 jaar mee door kan...
Ik dank u vriendelijk
Tnx voor de linksquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dit is een vrij uitgebreik stuk. En dat zal gelijk duidelijk maken waarom je het niet gaat redden met een beginnerset als je eenmaal beter gaat spelen. Dan zal je een set moeten hebben waarbij je doorgemeten bent en waarbij je proef hebt geslagen.
De ene wil wat harder de andere wil wat zchter en zoals ook al aangegeven kan bijvoorbeeld een slappere shaft er voor zorger dat power hitters zachter gaan slaan om de zuiverheid ten goede te komen.
http://golf.about.com/cs/tipslessons/a/shaftflex.htm
En hier kan je het zelfs berekenen
http://www.pinemeadowgolf.com/cfw/
Maar aangezien je je swingspeed niet weet en die in de komende tijd nog wel zal veranderen heb je daar weinig aan.
Ha, dank je!quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dit is een vrij uitgebreik stuk. En dat zal gelijk duidelijk maken waarom je het niet gaat redden met een beginnerset als je eenmaal beter gaat spelen. Dan zal je een set moeten hebben waarbij je doorgemeten bent en waarbij je proef hebt geslagen.
De ene wil wat harder de andere wil wat zchter en zoals ook al aangegeven kan bijvoorbeeld een slappere shaft er voor zorger dat power hitters zachter gaan slaan om de zuiverheid ten goede te komen.
http://golf.about.com/cs/tipslessons/a/shaftflex.htm
En hier kan je het zelfs berekenen
http://www.pinemeadowgolf.com/cfw/
Maar aangezien je je swingspeed niet weet en die in de komende tijd nog wel zal veranderen heb je daar weinig aan.
Net te laat. Ben thuisgekomen met een dunlop RMS set met carbon stokken (in reviews wordt het vergeleken met mizuno callaway en pingquote:Op dinsdag 6 september 2011 12:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb eventueel nog een set Cougar Hybrid Cat, graphite staan. De 7 is wat beschadigd aan de shaft maar verder nog knappe set.
Als ik dit zo zie kan ik me niet echt voorstellen dat hij er goede en consistente resultaten mee boektquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:39 schreef Godtje het volgende:
Hebben jullie trouwens te golfswing van Charles Barkley (ex pro basketball player) wel eens gezien.
Te bizar voor woorden.
Is de scorekaarthouder in hoogte verstelbaar? Bij mij is het plastic eraf dus ik zoek alleen de scorekaarthouderquote:Op dinsdag 6 september 2011 17:21 schreef Pierrre het volgende:
[..]
Net te laat. Ben thuisgekomen met een dunlop RMS set met carbon stokken (in reviews wordt het vergeleken met mizuno callaway en ping). Als extra zaten er nog Carbite gyroseven, carbite putter, golftas, heeel veel goede ballen (o.a. cougar), 2 handschoenen van mizuno, pitchfork en een turfmaster eco golfkar bij.
Iemand toevallig nog behoefte aan de turfmaster eco golfkar, was niet van plan deze te gaan gebruiken... Staat is zeer goed. Kleur is geel. Hij is inklapbaar en er zit een ballendragertje op en een handig dingetje waarachter je je scorepapiertje kunt klemmen en waardoor het niet nat wordt. 10 euro is het van u! Foto's op aanvraag.
OMGquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:39 schreef Godtje het volgende:
Hebben jullie trouwens te golfswing van Charles Barkley (ex pro basketball player) wel eens gezien.
Te bizar voor woorden.
Nope, zit vast met schroeven...quote:Is de scorekaarthouder in hoogte verstelbaar? Bij mij is het plastic eraf dus ik zoek alleen de scorekaarthouder
Waarom zou je het karretje niet gaan gebruiken, weet je hoe relaxed op de back ninequote:Op dinsdag 6 september 2011 17:21 schreef Pierrre het volgende:
[..]
Net te laat. Ben thuisgekomen met een dunlop RMS set met carbon stokken (in reviews wordt het vergeleken met mizuno callaway en ping). Als extra zaten er nog Carbite gyroseven, carbite putter, golftas, heeel veel goede ballen (o.a. cougar), 2 handschoenen van mizuno, pitchfork en een turfmaster eco golfkar bij.
Iemand toevallig nog behoefte aan de turfmaster eco golfkar, was niet van plan deze te gaan gebruiken... Staat is zeer goed. Kleur is geel. Hij is inklapbaar en er zit een ballendragertje op en een handig dingetje waarachter je je scorepapiertje kunt klemmen en waardoor het niet nat wordt. 10 euro is het van u! Foto's op aanvraag.
Dat kan iedereen toch? Ik wel in elk geval.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Als ik dit zo zie kan ik me niet echt voorstellen dat hij er goede en consistente resultaten mee boekt![]()
En echte baas slaat natuurlijk gewoon zo van de tee
Ik heb het nog nooit gedaanquote:Op dinsdag 6 september 2011 17:29 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat kan iedereen toch? Ik wel in elk geval.
Doet alle jeugd wel van de driving range. Ik heb het laatste nog staan doen.
En het verbaasd me elke keer hoe ver je dan slaat en hoe weinig er mis gaan.
Dat dus. Daarbij woon ik op een studentenkamer waar die golftas met stokken al in de weg staatquote:Op dinsdag 6 september 2011 17:30 schreef Godtje het volgende:
Een karretje is voor bejaarde.
Draagtassen zoveel relaxter. Overal lopen. nergens om afzettingen heen. Ideaal.
Waar op te halen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:33 schreef Pierrre het volgende:
[..]
Dat dus. Daarbij woon ik op een studentenkamer waar die golftas met stokken al in de weg staat![]()
Maar interesse tjoptjop? 10 euro
Nah is net ff te ver allemaal.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:29 schreef Pierrre het volgende:
Hahaha uithoeken nog wel, je wil het niet hebben dus?
Is een standbag ook? Dan heb ik evt wel interessequote:Op dinsdag 6 september 2011 17:37 schreef Pierrre het volgende:
Groningen, Utrecht CS, Zwolle, Tilburg CS, Den Bosch
Waar jij wil
Liefst in Groningen btw... anders moet ik m in de trein meenemen
Wat bedoel je? Er kan een standbag op ja... Anders PM maar even voordat we dit forum volspammen met verkoopgeouwehoerquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:48 schreef Misan het volgende:
[..]
Is een standbag ook? Dan heb ik evt wel interesse
ah, verkeerd begrepenquote:Op woensdag 7 september 2011 10:37 schreef Pierrre het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Er kan een standbag op ja... Anders PM maar even voordat we dit forum volspammen met verkoopgeouwehoer
Dit is trouwens de marktplaatsadvertentie:
http://sport.marktplaats.(...)-turfmaster-eco.html
Nee dat zijn andere noppen. Kunstgras schoenen van hockey mogen niet eens meer op de meeste clubs net zoals spikes.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:07 schreef Pierrre het volgende:
Iemand nog tips voor nieuwe golfschoenen?
Gewoon schoenen kopen met van die noppen net als bij kunstgras voetbalschoenen?
Nog met een bepaalde reden (seizoen, dagelijks gebruik) of gewoon omdat je vrouw bent?quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:51 schreef just me het volgende:
Ik heb 2 paar golfschoenen, kan ik afwisselen
Ik had er, afhankelijk van de weersomstandigheden, meestal 3, plus nog een paar rubber golflaarsen voor in de winter.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:51 schreef just me het volgende:
Ik heb 2 paar golfschoenen, kan ik afwisselen
bij elke kleur broek een paar andere schoenen natuurlijkquote:Op dinsdag 13 september 2011 23:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nog met een bepaalde reden (seizoen, dagelijks gebruik) of gewoon omdat je vrouw bent?
Kleintje, of lijkt dat maar zo?quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:10 schreef Godtje het volgende:
Oh ja en een nieuwe putter
[ afbeelding ]
Niet klein en de taylor made ghostquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Kleintje, of lijkt dat maar zo?
Rossa?
Ja Rossa dusquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet klein en de taylor made ghost
[ afbeelding ]
worden die niet standaard bij je tas meegeleverd?quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:46 schreef Pierrre het volgende:
Ik zoek zo'n regencover voor aan de bovenkast van mijn tas, met van die drukkers. Heeft iemand een idee waar ik die op internet kan kopen?
De E holes zijn de oude holes en wat mij betreft het leukst inderdaad.quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:51 schreef sanger het volgende:
Gisteren voor het eerst op Spaarnwoude gelopen, de E lus (9 holes).
Best wel mooie fairways, goede greensAl met al zeker een baan om wel vaker heen te gaan
Had van anderen gehoord dat het een knollenveld zou zijn en een slechte baan etc. Maar het tegendeel is waar.
Sport?quote:
Was inderdaad zeer druk nogquote:Op maandag 26 september 2011 10:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
De E holes zijn de oude holes en wat mij betreft het leukst inderdaad.
Met het kleine nadeel dat die 3 keer een par 3 heeft.
Ik vind het ook vrij knap dat ze de baan er zo altijd bij hebben liggen met de intensiteit waarmee ze er op spelen.
Leuke baan al met al
Ja ik wilde golfen toen het zonnetje scheen maar goed ik moet ook werken, even broodje maken en dan toch maar gaan golfen!quote:
Niet echt een recreatieve golfer, die Vijay Singh.quote:
Wel toen die deze sloegquote:Op maandag 26 september 2011 17:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet echt een recreatieve golfer, die Vijay Singh.
Dan nog was ie prof.quote:Op maandag 26 september 2011 17:25 schreef Godtje het volgende:
Wel toen die deze sloeg
Oefenrondje @ the masters
wtf?quote:Op maandag 5 september 2011 13:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Spaarnwoude is heel laagdrempelig.
Soms zelfs te laagdrempelig, want daar zie soms je mannen in voetbalbroekjes en hemden zonder mouwen de baan ingaan.
Hoofdletters, punten en leestekens zijn dan weer niet verplicht zo te zien.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:17 schreef markmarkmark het volgende:
[..]
wtf?
bij ons verplicht polo met kraag en een broek tot over de knie.
wil je het clubhuis in, omkleden en een pantalon en overhemd aan
Hebben jullie het wel over dezelfde Spaarnwoude?quote:Op woensdag 2 november 2011 00:17 schreef markmarkmark het volgende:
[..]
wtf?
bij ons verplicht polo met kraag en een broek tot over de knie.
wil je het clubhuis in, omkleden en een pantalon en overhemd aan
Nee, want als je goed leert lezen kan je zien dat het over De Pan gaat.quote:Op woensdag 2 november 2011 20:17 schreef Misan het volgende:
Hebben jullie het wel over dezelfde Spaarnwoude?
Op de Royald Club de Fagnes meegemaakt dat iemand in zijn Armani spijkerbroek geweigerd werdquote:Op woensdag 2 november 2011 20:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, want als je goed leert lezen kan je zien dat het over De Pan gaat.
Overigens hebben heel veel clubs kledingvoorschriften, maar niet allen zijn zo strikt en streng als De Pan.
Bij mijn oude club waren blue jeans ook verboden.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:12 schreef just me het volgende:
Op de Royald Club de Fagnes meegemaakt dat iemand in zijn Armani spijkerbroek geweigerd werd![]()
Ik pleit voor een ontheffing voor hotpantsquote:Op woensdag 2 november 2011 22:37 schreef just me het volgende:
Ik zal er ook altijd rekening mee houden, shirtjes zonder mouwen met kraagje en géén hotpants
in 1986 misschien. Ik kom overal op met een donkerblauwe spijkerbroek. Snap ook niet wat erop tegen is. Het is gewoon zo'n regel door bekakte josti's bedacht om plebs te weren.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:17 schreef tjoptjop het volgende:
Spijkerbroeken zijn bij bijna elke zichzelf respecterende baan niet toegestaan. Of het nu Armani of Wibra isTerecht ook wat mij betreft, het is een sport, dan draag je geen jeans
Waarom hebben ze de green niet gemaaid?quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:55 schreef Kreator het volgende:
Afgelopen weekend weer eens in Duitsland geweest. (Teckelenburg). Toch 1 vd mooiste banen die ik ken, zo in de heuvels.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas liep ik een 112 op deze par 72 (speel normaal op een par3 baantje, dus ben dit niet echt gewend) omdat ik na meestal goede afslagen nogal wat moeite had om de afstanden te overbruggen met een houten 3 of ijzer 5. Sloeg regelmatig op de bal, of gewoon kudt..
En terechtquote:Op dinsdag 8 november 2011 09:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
in 1986 misschien. Ik kom overal op met een donkerblauwe spijkerbroek. Snap ook niet wat erop tegen is. Het is gewoon zo'n regel door bekakte josti's bedacht om plebs te weren.
Hij was ermee bezig.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom hebben ze de green niet gemaaid?
Dat er niet tegen wordt opgetreden wil niet zeggen dat het niet in de reglementen staatquote:Op dinsdag 8 november 2011 09:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
in 1986 misschien. Ik kom overal op met een donkerblauwe spijkerbroek. Snap ook niet wat erop tegen is. Het is gewoon zo'n regel door bekakte josti's bedacht om plebs te weren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ben jij trouwens nog lid van united golfclub?quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:40 schreef sanger het volgende:
Vandaag op de Westfriese geweest. Best een leuke baan. Veel hoogteverschil, vooral op de tweede 9. De eerste negen lijken een stuk nieuwer, en hebben juist veel (lateraal) water (en super mooie greens). Veel blinde slagen ook, best leuk maar zeker lastig als je de baan niet kent.
Al met al een baan om vaker op te spelen
Nog wel jaquote:Op maandag 14 november 2011 22:19 schreef Misan het volgende:
[..]
ben jij trouwens nog lid van united golfclub?
Tot 1 januari, daarna bij GVNquote:Op maandag 14 november 2011 22:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Nog wel jaJij niet meer dan?
Wij gaan per januari over op Burggolf, mede vanwege de loyalteepas die je er bij krijgt.
Ik ben lid geworden op het Par 3 baantje van Burggolf voor 25 euro per maand, ik wil nog dit jaar me GVB gaan doen, dus perfect om te oefenen. Vind de sfeer daar ook prettig, erg informeel en veel andere beginnende golfers, gaat nu ook wel lekker, weet iemand trouwens of de oefenexamens op golfersinfo.nl representatief voor het echte praktijk examen is?quote:Op maandag 14 november 2011 22:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Nog wel jaJij niet meer dan?
Wij gaan per januari over op Burggolf, mede vanwege de loyalteepas die je er bij krijgt.
Theorie examen bedoel je neem ik aan? Ja bij mij welquote:Op zondag 20 november 2011 13:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben lid geworden op het Par 3 baantje van Burggolf voor 25 euro per maand, ik wil nog dit jaar me GVB gaan doen, dus perfect om te oefenen. Vind de sfeer daar ook prettig, erg informeel en veel andere beginnende golfers, gaat nu ook wel lekker, weet iemand trouwens of de oefenexamens op golfersinfo.nl representatief voor het echte praktijk examen is?
Jep, ik oefen nu gewoon elke dag een halfuurtje, lees daarnaast vaak in de tram/bus het officieele regelboekje.quote:Op zondag 20 november 2011 14:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Theorie examen bedoel je neem ik aan? Ja bij mij wel
Als je niet een complete debiel bent ga je het gewoon halen zoquote:Op zondag 20 november 2011 14:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jep, ik oefen nu gewoon elke dag een halfuurtje, lees daarnaast vaak in de tram/bus het officieele regelboekje.
Ja, maar wil niet als een complete debiel overkomen door tijdens het examen al te falen op het theoriequote:Op zondag 20 november 2011 14:12 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Als je niet een complete debiel bent ga je het gewoon halen zo
Idem, toen ik daar constant zo'n 85-90% scoorde vond ik het prima. Plus een beetje de logica van de strafslagen zien.quote:Op zondag 20 november 2011 16:22 schreef sanger het volgende:
Ik heb niets anders geleerd dan een stuk of 10 van de oefenexamens op golfersinfo
Logica?quote:Op zondag 20 november 2011 20:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Idem, toen ik daar constant zo'n 85-90% scoorde vond ik het prima. Plus een beetje de logica van de strafslagen zien.
Logica was het voornaamste dat ik te weinig kon ontdekken toen ik leerde voor mijn regelexamen. Gelukkig voldeed domweg stampwerk ookquote:Op zondag 20 november 2011 21:30 schreef golfer het volgende:
In The Rules zit volop logica, hoor.
Het wordt iets lastiger als je, zoals ik ooit als lid van de regel- en handicapcommissie voor een referee-examen gedaan heb, ook alle R&A-uitzonderingen en besluiten moet kennen. Maar dan praat je dus ook niet meer over een regelboekje leren, maar dan heb je het over een hele dikke pocket.
Mwah, verschil tussen fout en pech bijv (1 of 2 strafslagen) als voor de hand liggend voorbeeldje, dan heb je al een paar vragen van dat examen goed. Het examen gaat nu juist niet over de uitzonderingen. Hooguit 1 vraag en dat was bij mij dan gewoon een ingecalculeerde fout.quote:Op zondag 20 november 2011 21:26 schreef Misan het volgende:
[..]
Logica?Volgens mij was die nauwelijks terug te vinden tussen de uitzonderingen door
Wat ik zelf nog steeds raar vind dat wanneer je een onspeelbare bal dropt, en deze weer onspeelbaar is, je niet zonder straf opnieuw mag droppen. Dat blijf ik raar vinden, als ik het tenminste goed begrepen hebquote:Op zondag 20 november 2011 21:30 schreef golfer het volgende:
In The Rules zit volop logica, hoor.
Het wordt iets lastiger als je, zoals ik ooit als lid van de regel- en handicapcommissie voor een referee-examen gedaan heb, ook alle R&A-uitzonderingen en besluiten moet kennen. Maar dan praat je dus ook niet meer over een regelboekje leren, maar dan heb je het over een hele dikke pocket.
Droppen is ook aan regels gebonden. Nearest point of relieve enzo en dan bij freedrop 1 stoklengte of bij strafslag 2 stoklengtes. Als je dan nog verkeerd dropt ben je een druif.quote:Op maandag 21 november 2011 09:53 schreef raptorix het volgende:
Wat ik zelf nog steeds raar vind dat wanneer je een onspeelbare bal dropt, en deze weer onspeelbaar is, je niet zonder straf opnieuw mag droppen. Dat blijf ik raar vinden, als ik het tenminste goed begrepen heb
Niemand een idee dus? Het enige dat ik zeker weet is dat ze bij bevroren grond bijzonder handig zijnquote:Op vrijdag 25 november 2011 23:09 schreef Misan het volgende:
Wanneer heb je trouwens wintertees nodig? Zijn die verplicht als er wintergreens zijn aangelegd? Kan ik ergens teruglezen hoe dat in zijn werk gaat?
Geen enkele verplichting hoor.quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:09 schreef Misan het volgende:
Wanneer heb je trouwens wintertees nodig? Zijn die verplicht als er wintergreens zijn aangelegd? Kan ik ergens teruglezen hoe dat in zijn werk gaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |