Ik zeg buggyquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, mis het maar heel soms. Maar ben helaas lichamelijk ook niet meer in staat om 18-holes te lopen.
Wat ik begrepen heb hoeft dat niet, maar moet je ze bewaren voor als ze die willen inzien.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:43 schreef Misan het volgende:
[..]
ja gewoon ingevoerd, maar staat me iets bij dat je ze ook moest opsturen?
De watervrees neem ik aan?quote:
Misschien eens proberen indd. Goede tip.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn allereerste pro (Ad Wessels) heeft mij ooit geleerd: dat is helemaal geen water, dat is gewoon allemaal gras met een ander kleurtje waar je gewoon overheen kunt slaan.
Sinds ik die gedachte goed bij mijzelf had ingeprent nooit meer watervrees gehad.
Was het druk? Ik heb begrepen dat je bij Spaarnwoude heel moeilijk een starttijd kunt krijgen omdat leden 2 weken van te voren al kunnen resereveren.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:24 schreef Godtje het volgende:
Lekker gespeeld.
Doen ze voor zo een drukke baan met veel weinig opgevoede mensen toch best knap. De baan lag er echt leuk bij.
9 holes en dat was ook wel weer mooi. Ik vind 18 bijna altijd te veel.
Ik heb ook nog een leven. Het moet wel leuk blijven.
Ik heb de dag van tevoren geboekt en had de enerlaatste plek op de E holes.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Was het druk? Ik heb begrepen dat je bij Spaarnwoude heel moeilijk een starttijd kunt krijgen omdat leden 2 weken van te voren al kunnen resereveren.
Ik heb Mark zelf toegevoegd, maar hij heeft zijn gvb pas een week of twee in huis en verder niets gehoord van ugcquote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb hoeft dat niet, maar moet je ze bewaren voor als ze die willen inzien.
Ben jij trouwens al toegevoegd door die Mark? Die zou ons toch allemaal toevoegen daar?
Ow, das wel erg laat. Ik heb al even gezocht maar kan niemand vinden daarquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:16 schreef Misan het volgende:
[..]
Ik heb Mark zelf toegevoegd, maar hij heeft zijn gvb pas een week of twee in huis en verder niets gehoord van ugc
Ben je lid van de Heemskerkse geworden?quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:35 schreef sanger het volgende:
Wij gaan ook nog wat lessen plannen indd, nog even kijken wanner. Wsl najaar of voorjaar.
Welke baan ga je lopen volgende week? Wij gaan voor het eerst meedoen aan een wedstrijd.
in Abcoude? Daar haak ik misschien ook aan als ik mijn afspraak die dag kan verplaatsenquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:35 schreef sanger het volgende:
Wij gaan ook nog wat lessen plannen indd, nog even kijken wanner. Wsl najaar of voorjaar.
Welke baan ga je lopen volgende week? Wij gaan voor het eerst meedoen aan een wedstrijd.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Ben je lid van de Heemskerkse geworden?
Nee niet Abcoude, maar Amsterdam: KLIKquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:15 schreef Misan het volgende:
[..]
in Abcoude? Daar haak ik misschien ook aan als ik mijn afspraak die dag kan verplaatsenIk denk dat ik op Naarderbos of Edda Huzid ga lopen deze week
Inderdaad is dat meestal de policy, tenzij je geïntroduceerd bent door een lid.quote:Op maandag 15 augustus 2011 08:18 schreef sanger het volgende:
We willen eerst eens wat banen leren kennen voor we ergens lid wordenMaar dan is Heemskerk zeker een goede optie
Je bedoeld omdat er in het weekend eigenlijk geen greenfeespelers worden toegelaten zeker?
We hebben nu twee keer in het weekend als greenfee speler gelopen. Volgens mij staat op de website dat het op aanvraag is of het kan. Wat ik begrepen heb alleen als het rustig is.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:35 schreef golfer het volgende:
Inderdaad is dat meestal de policy, tenzij je geïntroduceerd bent door een lid.
Welke wedstrijd is dat eigenlijk? De wedstrijd waar ik aan mee wilde doen schijnt een ANWB wedstrijd te zijn, en dan moet je daar lid van zijnquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:15 schreef Misan het volgende:
[..]
in Abcoude? Daar haak ik misschien ook aan als ik mijn afspraak die dag kan verplaatsen![]()
En bestaat zoiets als een leven naast werkquote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:58 schreef just me het volgende:
Werken jullie niet dat je zoveel tijd hebt om te golfen???
Was ff zoeken, maar heb 'm weer gevondenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Welke wedstrijd is dat eigenlijk? De wedstrijd waar ik aan mee wilde doen schijnt een ANWB wedstrijd te zijn, en dan moet je daar lid van zijn
Ja indd.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:02 schreef just me het volgende:
Gelukkig kun je dan regelmatig tijd nemen voor je leven naast je werk en klussen:)
Ik werk (helaas) maar part-time en heb ook veel vrij om te golfen maar er zijn ook nog wel eens andere dingen te doen zoals schoonmaken, koken e.d. Maar maar dit weer neem ik het er wel van hoor, van de winter ga ik wel weer een huismusje worden
Thanksquote:Op donderdag 18 augustus 2011 08:04 schreef Misan het volgende:
[..]
Was ff zoeken, maar heb 'm weer gevondenhttp://www.dehogedijk.nl/scripts/beginnerswedstrijd.cgi
Wij proberen één avond per week een rondje te lopen van 9 holes en als het echt lekker weer is wil ik wel op vrijdagavond met een wedstrijdje meedoen, ook 9 holes. De zondagwedstrijden heb ik geen zin in dat komt vooral door de deelnemersquote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja indd.
Ik ben nu even studie af, vakantie. Eigen zaak ligt ook wat stil in de zomermaanden. Dus tijd zat
En een huismus ben ik nooit geweest
Ja klopt en het wordt ook steeds sneller donkerquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:44 schreef sanger het volgende:
Gisteravond weer 18 holes gelopen![]()
Ging wel redelijk. Eerste 2 holes wat minder, maar we hadden dan ook geen tijd om in te slaan. Dus eigenlijk meteen de baan in. Niet ideaal.
En we eindigden in het donkerDat is pas funest voor je score
Vanaf de 13de hole was het al schemerig aan het worden, dan is het al wat lastiger. Vanaf hole 16 was het min of meer donker
Gelukkig speelde we tegen een twilight tariefquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:33 schreef Misan het volgende:
[..]
Ja klopt en het wordt ook steeds sneller donker
Woensdag liepen we 9 holes en de 9e hole begonnen we toen het officieel het zonsondergangtijdstip wasBinnen een half uur daarna was het gewoon donker en niet handig om dan nog door te spelen
Gedraag je op de golfbaanquote:Op maandag 5 september 2011 11:10 schreef raptorix het volgende:
Dit weekend ook zo een groupon beginnersdeal gedaan samen met mijn ouders, mijn vader en ik gingen wel lekker, hoewel mijn swing nog veel te onregelmatig is, ik heb als nadeel dat ik vroeger gehonkbald heb, en dus gewent ben om in te stappen en met gestrekte armen horizontaal te slaan.
Snelheid was prima, bij me 3e poging ramde ik hem met een stuit tegen het 150 meter bord
Ho ho, ik gedraag me altijd netjes, we gingen ook nog even de vaardigheids testen oefenen, hoewel putten hele dag lekker ging, ging het op dat moment enorm mis bij de eerste, had daar 6quote:
Spaarnwoude is heel laagdrempelig.quote:Op maandag 5 september 2011 13:46 schreef raptorix het volgende:
Ik had me cursus in wijdewormer, veel koude kak, en dan zei de instructeur dat het hier nog wel mee viel, moet zeggen dat me dat echt niet aan staat, kennen jullie clubs waar dat minder is?
Ja dat begreep ik ook al, dat vind ik ook weinig hebben, elke sport kent zijn etiquette, net zoals je bij tennis ook niet in "schreeuw" shirts gaat lopen. Uiteraard werp je met golf natuurlijk wel een barriere omdat het natuurlijk vrij kostbare sport is, maar dat hoef je denk ik niet aan iedereen te laten zien.quote:Op maandag 5 september 2011 13:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Spaarnwoude is heel laagdrempelig.
Soms zelfs te laagdrempelig, want daar zie soms je mannen in voetbalbroekjes en hemden zonder mouwen de baan ingaan.
Op de Zaanse? Dat valt reuze mee. Wij hebben na onze lessen gezellig nog een rondje gedaan met een aantal leden en gezellig een biertje gedronken op het terras.quote:Op maandag 5 september 2011 13:46 schreef raptorix het volgende:
Ik had me cursus in wijdewormer, veel koude kak, en dan zei de instructeur dat het hier nog wel mee viel, moet zeggen dat me dat echt niet aan staat, kennen jullie clubs waar dat minder is?
Maar waar heb je je aan gestoord dan? Ik vind het kouwe kak gehalte daar wel meevallen. of je moet je al aanstoot nemen aan een rode broek oid.quote:Op maandag 5 september 2011 14:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik ook al, dat vind ik ook weinig hebben, elke sport kent zijn etiquette, net zoals je bij tennis ook niet in "schreeuw" shirts gaat lopen. Uiteraard werp je met golf natuurlijk wel een barriere omdat het natuurlijk vrij kostbare sport is, maar dat hoef je denk ik niet aan iedereen te laten zien.
Daar heb ik mijn GVB ook gehaald, vond het echt wel meevallen qua koude kak. Eigenlijk heb ik dat nog helemaal nergens ervaren, in elk geval niet als negatief. Men is altijd vriendelijk en zegt elkaar altijd gedag, behalve op ontzettend openbare banen als van Burggolf of GMG, maar ook daar meestal wel.quote:Op maandag 5 september 2011 13:46 schreef raptorix het volgende:
die kunnen ècht niet meerquote:Op maandag 5 september 2011 15:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar waar heb je je aan gestoord dan? Ik vind het kouwe kak gehalte daar wel meevallen. of je moet je al aanstoot nemen aan een rode broek oid.
Golf, vrij naar Tiger Woods, de enige sport waar je zonder problemen als pimp gekleed kan gaan.quote:
Ik heb toch het vermoeden dat ik op zijn minst raar aangekeken word als ik er zo bij loopquote:Op maandag 5 september 2011 16:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Golf, vrij naar Tiger Woods, de enige sport waar je zonder problemen als pimp gekleed kan gaan.
Komt in de buurtquote:Op maandag 5 september 2011 19:10 schreef Misan het volgende:
[..]
Ik heb toch het vermoeden dat ik op zijn minst raar aangekeken word als ik er zo bij loop
[ afbeelding ]
Is de club uiteindelijk wel in de goede tas terechtgekomen?quote:Op maandag 5 september 2011 15:38 schreef Misan het volgende:
Enige negatieve dat ik ooit heb meegemaakt is dat één van mijn medespelers een pitching wedge was vergeten bij de vorige green en deze dus in de tas van de volgende spelers beland was 'die nergens een club hadden zien liggen'. Dat was op Naarderbos trouwens en betrof niet eens een spijkerbroek-speler
En meer ook niet inddquote:Op maandag 5 september 2011 19:11 schreef Misan het volgende:
Trouwens vandaag nog even een golfcursus geboekt om iets van techniek mee te krijgen na het behalen van mijn GVB. Heb zo maar eens het idee dat ik nog bizar veel te leren heb qua techniek. Mijn GVB-cursus was dan ook een cursus om alleen je GVB te kunnen halen
Ja, hij keek wat rond en zag zijn P in een tas zitten en men had geen idee hoe die in die tas gekomen wasquote:Op dinsdag 6 september 2011 08:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Is de club uiteindelijk wel in de goede tas terechtgekomen?
Recht slaan doet elke stok die bij je past. Je moet als man zeker geen te slappe (vrouwen) clubs nemen zoals een collega van me ooit heeft gekocht.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:59 schreef Pierrre het volgende:
Ik heb een maandje geleden mijn GVB gehaald in een weekend met geleende stokken en ga nu zelf (2e hands) stokken aanschaffen. Maar aangezien ik nog studeer en het budget niet hoog is, wil ik wel 2e hands stokken voor niet meer dan 75eu en nieuwe voor niet meer dan 150eu. Weet iemand waarop ik moet letten als ik bij lui ga kijken.
Ik ga vanmiddag langs bij iemand die een set dunlop verkoopt die al 10 jaar oud is... Ik zat ook over te denken om deze te kopen: http://www.john-sportshop.nl/
Mijn eis is dat ze recht slaan als ik dat ook doe en ik er minimaal 5 jaar mee door kan...
Ik dank u vriendelijk
Dat wordt lastig denk ikquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:59 schreef Pierrre het volgende:
Ik heb een maandje geleden mijn GVB gehaald in een weekend met geleende stokken en ga nu zelf (2e hands) stokken aanschaffen. Maar aangezien ik nog studeer en het budget niet hoog is, wil ik wel 2e hands stokken voor niet meer dan 75eu en nieuwe voor niet meer dan 150eu. Weet iemand waarop ik moet letten als ik bij lui ga kijken.
Ik ga vanmiddag langs bij iemand die een set dunlop verkoopt die al 10 jaar oud is... Ik zat ook over te denken om deze te kopen: http://www.john-sportshop.nl/
Mij eis is dat ze recht slaan als ik dat ook doe en ik er minimaal 5 jaar mee door kan...
Ik dank u vriendelijk
Maar zat sets voor 150 euro nieuw te koop. De Groupons en 1dayfly's hebben ook geregeld dergelijke aanbiedingen met dit soort sets http://www.golfdiscountst(...)t-8717677219704.htmlquote:Momenteel zijn wij bezig met het opzetten van een volledig nieuwe webshop, daarom is deze webshop tijdelijk gesloten.
Hoe weet je of een club slap of juist hard is? Grafiet is waarschijnlijk een van de zachtere materialen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Recht slaan doet elke stok die bij je past. Je moet als man zeker geen te slappe (vrouwen) clubs nemen zoals een collega van me ooit heeft gekocht.
Ze geen allemaal scheef!! Joh! Misschien moet je ook mannen clubs hebben.
Voor de rest ga je er geen 5 jaar mee doen als je fanatiek gaat spelen. Beginnersetjes zijn leuk en heel verstandig om mee te beginnen maar als je op een gegeven moment een lagere handicap wil gaan spelen ga je het er niet mee redden.
Die set van je link ziet er prima uit met een degelijke tas.
Er zit een fysieke winkel in tilburg dus daar kan ik altijd langsgaan.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:31 schreef Misan het volgende:
[..]
Dat wordt lastig denk ik
[..]
Maar zat sets voor 150 euro nieuw te koop. De Groupons en 1dayfly's hebben ook geregeld dergelijke aanbiedingen met dit soort sets http://www.golfdiscountst(...)t-8717677219704.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |