abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 september 2016 @ 23:16:12 #26
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165566205
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 23:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Ging dus boven verwachting goed. Ging op de drivingrange staan met een ijzer 7 en hoppa, gelijk allemaal kaarsrecht richting de 140 meter.
Daarna 9 (par-3)holes gelopen in best-ball spelvorm en uiteindelijk als team 6 boven de baan geëindigd.
En ik vond het ook weer leuk. :)
Wat leuk! O+

Was het fysiek ook goed te doen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † zondag 25 september 2016 @ 23:26:55 #27
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_165566387
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 23:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Ging dus boven verwachting goed. Ging op de drivingrange staan met een ijzer 7 en hoppa, gelijk allemaal kaarsrecht richting de 140 meter.
Daarna 9 (par-3)holes gelopen in best-ball spelvorm en uiteindelijk als team 6 boven de baan geëindigd.
En ik vond het ook weer leuk. :)
^O^ ^O^ ^O^
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 25 september 2016 @ 23:46:33 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165566723
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 23:16 schreef Duderinnetje het volgende:

Was het fysiek ook goed te doen?
Ik had pijn onder mijn voeten na 9-korte holes lopen en heb nu dus spierpijn in mijn linkeronderarm (toch weer te hard geknepen). Rug voel ik nu ook bij het opstaan wel een beetje.
Maar verder ging het goed.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 26 september 2016 @ 00:24:59 #29
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165567263
quote:
14s.gif Op zondag 25 september 2016 23:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik had pijn onder mijn voeten na 9-korte holes lopen en heb nu dus spierpijn in mijn linkeronderarm (toch weer te hard geknepen). Rug voel ik nu ook bij het opstaan wel een beetje.
Maar verder ging het goed.
Dan kun je misschien toch nog af en toe een balleke slaan? :o

Hoe dan ook: wat heerlijk dat je ervan hebt genoten. *O*
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 26 september 2016 @ 00:55:41 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165567534
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 00:24 schreef Duderinnetje het volgende:

Dan kun je misschien toch nog af en toe een balleke slaan? :o

Ja. Heb het er net met B. over gehad dat we gewoon ergens een keer een setje kunnen huren en 9 (korte) holes gaan ballen als we er allebei zin in hebben. Even bewegen en 2 uurtjes in de buitenlucht zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 26 september 2016 @ 02:16:57 #31
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165567846
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 00:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja. Heb het er net met B. over gehad dat we gewoon ergens een keer een setje kunnen huren en 9 (korte) holes gaan ballen als we er allebei zin in hebben. Even bewegen en 2 uurtjes in de buitenlucht zijn.
Ik vind het hartstikke goed dat je het toch weer welkom heet en ervan kan genieten. Denk dat veel oud-golfers, zeker van jouw niveau, het lastig zouden vinden om genoegen te nemen met wat je fysiek nog kan. "Alles of niets". Tof dat je gewoon besluit dat je er gewoon plezier aan gaat beleven.
En precies wat je zegt: lekker even aan de wandel in de buitenlucht, en nog een geinig spelletje op de koop toe.
O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † maandag 26 september 2016 @ 07:14:11 #32
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_165568215
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 00:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja. Heb het er net met B. over gehad dat we gewoon ergens een keer een setje kunnen huren en 9 (korte) holes gaan ballen als we er allebei zin in hebben. Even bewegen en 2 uurtjes in de buitenlucht zijn.
jammer dat je bij "ons" geen clubs kunt huren O-)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_182815086
Hele grote schop :).

Zijn er nog mensen aan het golfen...?
Ik heb na jaren niet golfen (heel af en toe 9 holes, maar meer ook niet) vandaag weer eens les gehad.
En het zit er nog wel, de pro zei: dat komt wel goed ;).

Wel grappig om dan die oude slag weer te voelen, volgende week weer. En maar eens hard nadenken of ik weer lid ga worden ergens...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:13:56 #34
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182815784
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:34 schreef Nijna het volgende:
Hele grote schop :).

Zijn er nog mensen aan het golfen...?
Ik heb na jaren niet golfen (heel af en toe 9 holes, maar meer ook niet) vandaag weer eens les gehad.
En het zit er nog wel, de pro zei: dat komt wel goed ;).

Wel grappig om dan die oude slag weer te voelen, volgende week weer. En maar eens hard nadenken of ik weer lid ga worden ergens...
Wij verzaken al ruim een jaar.
Stevig voornemen om in het voorjaar weer een paar lessen te nemen.

Wij kunnen er helemaal niets van, maar vinden het op zijn tijd wel leuk om te doen. Bij mooi weer. En geen drukte die in je nek hijgt. En met niet te veel holes. :@

Had je privéles of in een groepje?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182817417
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:13 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wij verzaken al ruim een jaar.
Stevig voornemen om in het voorjaar weer een paar lessen te nemen.

Wij kunnen er helemaal niets van, maar vinden het op zijn tijd wel leuk om te doen. Bij mooi weer. En geen drukte die in je nek hijgt. En met niet te veel holes. :@

Had je privéles of in een groepje?
Ik vind op het moment 9 holes meer dan genoeg ;).
Privéles, 25 minuten.

Ik heb denk ik wel een jaar of 10 heel regelmatig gespeeld, zat rond handicap 20. Daar kom ik nu niet in de buurt, maar als ik weer redelijk recht kan slaan dan denk ik dat rond de 36 wel moet lukken. En zo aan het eind van de les begon het er wel weer op te lijken :D.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 29 oktober 2018 @ 17:04:37 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182818036
Staat bij ons nog steeds in de planning om weer eens op te pakken. Misschien over een paar jaar als B. met pensioen is.

Denk niet dat ik weer lid van een club ga worden of competitie ga spelen. Gewoon lekker af-en-toe wat holes lopen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_185956896
Het wordt weer beter weer! Ik ben in november lid geworden bij de golfbaan hier in de buurt en ik heb de hele winter door gespeeld.

Vorig weekend een wedstrijd gespeeld en degene waar ik mee speelde, die had zijn dag niet. Het ging voor geen meter.
20 jaar terug, was ik daar ook door van slag geraakt, maar blijkbaar helpen 20 jaar levenservaring toch mee om daar wat beter tegen bestand te zijn.
Ik heb zelf heerlijk gespeeld, ondanks dat ik het wel sneu vond voor mijn medespeler.

Ik heb de smaak weer helemaal te pakken, krijg af en toe te horen: ben je er alweer?
Maar iedereen is ontzettend hartelijk en ik voel me erg welkom, al ben ik nog maar een paar maanden lid.

Op naar een mooi seizoen, doel voor dit jaar... lekker blijven spelen en mijn handicap verlagen tot iets wat reëel is. Sta nu op 30, maar ik denk dat die 20 wat het ooit geweest is, wel weer haalbaar moet zijn. Maar ik wil vooral lekker spelen!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 31 maart 2019 @ 20:55:55 #38
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185958096
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:06 schreef Nijna het volgende:
Het wordt weer beter weer! Ik ben in november lid geworden bij de golfbaan hier in de buurt en ik heb de hele winter door gespeeld.

Vorig weekend een wedstrijd gespeeld en degene waar ik mee speelde, die had zijn dag niet. Het ging voor geen meter.
20 jaar terug, was ik daar ook door van slag geraakt, maar blijkbaar helpen 20 jaar levenservaring toch mee om daar wat beter tegen bestand te zijn.
Ik heb zelf heerlijk gespeeld, ondanks dat ik het wel sneu vond voor mijn medespeler.

Ik heb de smaak weer helemaal te pakken, krijg af en toe te horen: ben je er alweer?
Maar iedereen is ontzettend hartelijk en ik voel me erg welkom, al ben ik nog maar een paar maanden lid.

Op naar een mooi seizoen, doel voor dit jaar... lekker blijven spelen en mijn handicap verlagen tot iets wat reëel is. Sta nu op 30, maar ik denk dat die 20 wat het ooit geweest is, wel weer haalbaar moet zijn. Maar ik wil vooral lekker spelen!
Wat fijn Nijna, dat je er zo veel plezier in hebt!

Ben al reuze jaloers op je handicap 30!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_185973272
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:55 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wat fijn Nijna, dat je er zo veel plezier in hebt!

Ben al reuze jaloers op je handicap 30!
Ik ben zelf ook blij met het plezier wat ik er weer in heb.

Ik kan wel zeggen, niet jaloers zijn... maar dat helpt vast niet...
Ieder speelt op zn eigen handicap en dat is voor iedereen verschillend. Waar de een steeds wat kan verlagen, zal een ander daar langer over doen of gewoon zn top bereikt hebben. Dat is ook wel weer het mooie van handicapverrekening vind ik.
Als je er maar plezier in hebt, dat is het belangrijkste.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_185977839
Heb nooit gegolfd maar heb van die babyboom ouders die 3/4e jaar in Spanje rentenieren en daar dus laatst gegolft. Maar blijkbaar was t geen normaal golfen als ik google mag geloven.

Pitch & Putt is een golfspel dat minder groot is en minder lang duurt en precisie stimuleert. In plaats van 4,5 uur, duurt dit spel tussen de 2 en 2,5 uur.

Beetje gelikte foto, maar zo mooi is t wel



Of van een plateau slaan



Heb me er prima mee vermaakt, niet te duur ook

Pitch & Putt de Lloret de Mar
pi_185986091
Bij Pitch en putt zijn de holes korter en iedereen kan daar golfen, daar heb je dus verder geen ervaring voor nodig, in tegenstelling tot de niet pitch en putt banen.
Ook in Nederland liggen verschillende pitch en putt banen.

Mooie foto's
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:58 schreef funnywell het volgende:
Heb nooit gegolfd maar heb van die babyboom ouders die 3/4e jaar in Spanje rentenieren en daar dus laatst gegolft. Maar blijkbaar was t geen normaal golfen als ik google mag geloven.

Pitch & Putt is een golfspel dat minder groot is en minder lang duurt en precisie stimuleert. In plaats van 4,5 uur, duurt dit spel tussen de 2 en 2,5 uur.

Beetje gelikte foto, maar zo mooi is t wel

[ afbeelding ]

Of van een plateau slaan

[ afbeelding ]

Heb me er prima mee vermaakt, niet te duur ook

Pitch & Putt de Lloret de Mar
Mooie foto's! Korte broek moeten we hier nog even mee wachten denk ik ;).

Pitch & Putt heb je hier in Nederland ook, daar kan je ook spelen zonder ervaring. Mooie manier om een keer te proberen.
En als gevorderde speler kan je er mooi je korte spel oefenen!
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')