abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2011 @ 08:11:14 #201
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_101622439
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 15:38 schreef Misan het volgende:
Enige negatieve dat ik ooit heb meegemaakt is dat één van mijn medespelers een pitching wedge was vergeten bij de vorige green en deze dus in de tas van de volgende spelers beland was 'die nergens een club hadden zien liggen'. Dat was op Naarderbos trouwens en betrof niet eens een spijkerbroek-speler :D
Is de club uiteindelijk wel in de goede tas terechtgekomen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 6 september 2011 @ 08:15:48 #202
65960 sanger
pi_101622480
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:11 schreef Misan het volgende:
Trouwens vandaag nog even een golfcursus geboekt om iets van techniek mee te krijgen na het behalen van mijn GVB. Heb zo maar eens het idee dat ik nog bizar veel te leren heb qua techniek. Mijn GVB-cursus was dan ook een cursus om alleen je GVB te kunnen halen :D
En meer ook niet indd :P

Ik ben nog een beetje aan het selecteren welke pro ik ga bezoeken.

Iemand goede tips? Ik wil voornamelijk een betere, zuiverdere swing krijgen met wat meer swingsnelheid :P Het gaat voornamelijk om de fullswing, Ik heb nog teveel dat ik vanaf bv. 140 meter met een ijzer 7 naast de green kom, het net niet haal, net er overheen ga ipv op de green zelf kom. Dat kost me iedere keer een slag extra zeg maar.

Het pitchen, chippen en putten gaat al redelijk dus daar wil ik in een later stadium pas naar gaan kijken :) Vanaf een meter of 75 kom ik eigenlijk 'altijd' wel op de green :)
pi_101624221
Ik heb een maandje geleden mijn GVB gehaald in een weekend met geleende stokken en ga nu zelf (2e hands) stokken aanschaffen. Maar aangezien ik nog studeer en het budget niet hoog is, wil ik wel 2e hands stokken voor niet meer dan 75eu en nieuwe voor niet meer dan 150eu. Weet iemand waarop ik moet letten als ik bij lui ga kijken.

Ik ga vanmiddag langs bij iemand die een set dunlop verkoopt die al 10 jaar oud is... Ik zat ook over te denken om deze te kopen: http://www.john-sportshop.nl/

Mijn eis is dat ze recht slaan als ik dat ook doe en ik er minimaal 5 jaar mee door kan...

Ik dank u vriendelijk :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Pierrre op 06-09-2011 10:23:50 ]
pi_101624651
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 08:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Is de club uiteindelijk wel in de goede tas terechtgekomen?
Ja, hij keek wat rond en zag zijn P in een tas zitten en men had geen idee hoe die in die tas gekomen was :D
pi_101624899
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:59 schreef Pierrre het volgende:
Ik heb een maandje geleden mijn GVB gehaald in een weekend met geleende stokken en ga nu zelf (2e hands) stokken aanschaffen. Maar aangezien ik nog studeer en het budget niet hoog is, wil ik wel 2e hands stokken voor niet meer dan 75eu en nieuwe voor niet meer dan 150eu. Weet iemand waarop ik moet letten als ik bij lui ga kijken.

Ik ga vanmiddag langs bij iemand die een set dunlop verkoopt die al 10 jaar oud is... Ik zat ook over te denken om deze te kopen: http://www.john-sportshop.nl/

Mijn eis is dat ze recht slaan als ik dat ook doe en ik er minimaal 5 jaar mee door kan...

Recht slaan doet elke stok die bij je past. Je moet als man zeker geen te slappe (vrouwen) clubs nemen zoals een collega van me ooit heeft gekocht.

Ze geen allemaal scheef!! Joh! Misschien moet je ook mannen clubs hebben.

Voor de rest ga je er geen 5 jaar mee doen als je fanatiek gaat spelen. Beginnersetjes zijn leuk en heel verstandig om mee te beginnen maar als je op een gegeven moment een lagere handicap wil gaan spelen ga je het er niet mee redden.

Die set van je link ziet er prima uit met een degelijke tas.
pi_101624960
quote:

Mij eis is dat ze recht slaan als ik dat ook doe en ik er minimaal 5 jaar mee door kan...

Dat wordt lastig denk ik :P
quote:
Momenteel zijn wij bezig met het opzetten van een volledig nieuwe webshop, daarom is deze webshop tijdelijk gesloten.
Maar zat sets voor 150 euro nieuw te koop. De Groupons en 1dayfly's hebben ook geregeld dergelijke aanbiedingen met dit soort sets http://www.golfdiscountst(...)t-8717677219704.html
pi_101625083
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:28 schreef Godtje het volgende:

[..]

Recht slaan doet elke stok die bij je past. Je moet als man zeker geen te slappe (vrouwen) clubs nemen zoals een collega van me ooit heeft gekocht.

Ze geen allemaal scheef!! Joh! Misschien moet je ook mannen clubs hebben.

Voor de rest ga je er geen 5 jaar mee doen als je fanatiek gaat spelen. Beginnersetjes zijn leuk en heel verstandig om mee te beginnen maar als je op een gegeven moment een lagere handicap wil gaan spelen ga je het er niet mee redden.

Die set van je link ziet er prima uit met een degelijke tas.
Hoe weet je of een club slap of juist hard is? Grafiet is waarschijnlijk een van de zachtere materialen?
pi_101625238
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:31 schreef Misan het volgende:

[..]

Dat wordt lastig denk ik :P

[..]

Maar zat sets voor 150 euro nieuw te koop. De Groupons en 1dayfly's hebben ook geregeld dergelijke aanbiedingen met dit soort sets http://www.golfdiscountst(...)t-8717677219704.html
Er zit een fysieke winkel in tilburg dus daar kan ik altijd langsgaan.

Maar er is bij 2e hands clubs niet echt iets waar ik op moet letten?
pi_101625282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:36 schreef Misan het volgende:

[..]

Hoe weet je of een club slap of juist hard is? Grafiet is waarschijnlijk een van de zachtere materialen?
Dit is een vrij uitgebreik stuk. En dat zal gelijk duidelijk maken waarom je het niet gaat redden met een beginnerset als je eenmaal beter gaat spelen. Dan zal je een set moeten hebben waarbij je doorgemeten bent en waarbij je proef hebt geslagen.

De ene wil wat harder de andere wil wat zchter en zoals ook al aangegeven kan bijvoorbeeld een slappere shaft er voor zorger dat power hitters zachter gaan slaan om de zuiverheid ten goede te komen.

http://golf.about.com/cs/tipslessons/a/shaftflex.htm

En hier kan je het zelfs berekenen
http://www.pinemeadowgolf.com/cfw/

Maar aangezien je je swingspeed niet weet en die in de komende tijd nog wel zal veranderen heb je daar weinig aan.
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:11:26 #210
65960 sanger
pi_101627629
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:36 schreef Misan het volgende:

[..]

Ook daar heb je verschillende flex in :P

Je zou eigenlijk gewoon eens eea moeten proberen om het te weten te komen.
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:12:33 #211
65960 sanger
pi_101627661
quote:

Ik heb eventueel nog een set Cougar Hybrid Cat, graphite staan. De 7 is wat beschadigd aan de shaft maar verder nog knappe set.
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:12:58 #212
65960 sanger
pi_101627678
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:44 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dit is een vrij uitgebreik stuk. En dat zal gelijk duidelijk maken waarom je het niet gaat redden met een beginnerset als je eenmaal beter gaat spelen. Dan zal je een set moeten hebben waarbij je doorgemeten bent en waarbij je proef hebt geslagen.

De ene wil wat harder de andere wil wat zchter en zoals ook al aangegeven kan bijvoorbeeld een slappere shaft er voor zorger dat power hitters zachter gaan slaan om de zuiverheid ten goede te komen.

Maar aangezien je je swingspeed niet weet en die in de komende tijd nog wel zal veranderen heb je daar weinig aan.
Tnx voor de links :Y
pi_101628577
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:44 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ha, dank je! :)
Ik zal het er van de week ook meteen even over hebben met mijn golfpro, wellicht scheelt het op termijn toch :Y
pi_101635806
Hebben jullie trouwens te golfswing van Charles Barkley (ex pro basketball player) wel eens gezien.
Te bizar voor woorden.

:')
pi_101637249
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb eventueel nog een set Cougar Hybrid Cat, graphite staan. De 7 is wat beschadigd aan de shaft maar verder nog knappe set.
Net te laat. Ben thuisgekomen met een dunlop RMS set met carbon stokken (in reviews wordt het vergeleken met mizuno callaway en ping ^O^ ). Als extra zaten er nog Carbite gyroseven, carbite putter, golftas, heeel veel goede ballen (o.a. cougar), 2 handschoenen van mizuno, pitchfork en een turfmaster eco golfkar bij.

Iemand toevallig nog behoefte aan de turfmaster eco golfkar, was niet van plan deze te gaan gebruiken... Staat is zeer goed. Kleur is geel. Hij is inklapbaar en er zit een ballendragertje op en een handig dingetje waarachter je je scorepapiertje kunt klemmen en waardoor het niet nat wordt :7. 10 euro is het van u! Foto's op aanvraag.
pi_101637315
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:39 schreef Godtje het volgende:
Hebben jullie trouwens te golfswing van Charles Barkley (ex pro basketball player) wel eens gezien.
Te bizar voor woorden.

Als ik dit zo zie kan ik me niet echt voorstellen dat hij er goede en consistente resultaten mee boekt :?

En echte baas slaat natuurlijk gewoon zo van de tee :D
  dinsdag 6 september 2011 @ 17:23:35 #217
65960 sanger
pi_101637347
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:21 schreef Pierrre het volgende:

[..]

Net te laat. Ben thuisgekomen met een dunlop RMS set met carbon stokken (in reviews wordt het vergeleken met mizuno callaway en ping ^O^ ). Als extra zaten er nog Carbite gyroseven, carbite putter, golftas, heeel veel goede ballen (o.a. cougar), 2 handschoenen van mizuno, pitchfork en een turfmaster eco golfkar bij.

Iemand toevallig nog behoefte aan de turfmaster eco golfkar, was niet van plan deze te gaan gebruiken... Staat is zeer goed. Kleur is geel. Hij is inklapbaar en er zit een ballendragertje op en een handig dingetje waarachter je je scorepapiertje kunt klemmen en waardoor het niet nat wordt :7. 10 euro is het van u! Foto's op aanvraag.
Is de scorekaarthouder in hoogte verstelbaar? Bij mij is het plastic eraf dus ik zoek alleen de scorekaarthouder :')
pi_101637472
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:39 schreef Godtje het volgende:
Te bizar voor woorden.

OMG :')

quote:
Is de scorekaarthouder in hoogte verstelbaar? Bij mij is het plastic eraf dus ik zoek alleen de scorekaarthouder
Nope, zit vast met schroeven...
pi_101637504
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:21 schreef Pierrre het volgende:

[..]

Waarom zou je het karretje niet gaan gebruiken, weet je hoe relaxed op de back nine _O_
pi_101637548
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Als ik dit zo zie kan ik me niet echt voorstellen dat hij er goede en consistente resultaten mee boekt :?

En echte baas slaat natuurlijk gewoon zo van de tee :D
Dat kan iedereen toch? Ik wel in elk geval.
Doet alle jeugd wel van de driving range. Ik heb het laatste nog staan doen.
En het verbaasd me elke keer hoe ver je dan slaat en hoe weinig er mis gaan.
pi_101637582
Een karretje is voor bejaarde.
Draagtassen zoveel relaxter. Overal lopen. nergens om afzettingen heen. Ideaal.
pi_101637683
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:29 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat kan iedereen toch? Ik wel in elk geval.
Doet alle jeugd wel van de driving range. Ik heb het laatste nog staan doen.
En het verbaasd me elke keer hoe ver je dan slaat en hoe weinig er mis gaan.
Ik heb het nog nooit gedaan :@

Volgende keer dus :P
pi_101637693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:30 schreef Godtje het volgende:
Een karretje is voor bejaarde.
Draagtassen zoveel relaxter. Overal lopen. nergens om afzettingen heen. Ideaal.
Dat dus. Daarbij woon ik op een studentenkamer waar die golftas met stokken al in de weg staat :')

Maar interesse tjoptjop? 10 euro :7
pi_101637779
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:33 schreef Pierrre het volgende:

[..]

Dat dus. Daarbij woon ik op een studentenkamer waar die golftas met stokken al in de weg staat :')

Maar interesse tjoptjop? 10 euro :7
Waar op te halen?
pi_101637841
Groningen, Utrecht CS, Zwolle, Tilburg CS, Den Bosch

Waar jij wil

Liefst in Groningen btw... anders moet ik m in de trein meenemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')