Ja true, alleen is dan wel een voorwaarde in mijn ogen dat ik op geen enkele par 3 meer dan 5, maximaal 6 slagen hebquote:Op maandag 6 juni 2011 14:41 schreef sanger het volgende:
[..]
En je mag de slechtste laten vallen en over het restant 22 slagen doen. Das meer dan 7 slagen per PAR-4 baan. Eigenlijk kun je je per hole nog wel een slechte afslag veroorloven ook, zolang het geen airshots zijn
Wilden jullie nu nog een keer Spaarnwoude lopen eigenlijk?
Een par-4 is in mijn beleving net iets makkelijker eigenlijk. Het is weliswaar verder, maar vaak heb je ook meer ruimte. Dus twee, hooguit 3, lange slagen om op de green te komen. Dat doe je op de meeste par 3 banen echter ook.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:01 schreef Misan het volgende:
[..]
Ja true, alleen is dan wel een voorwaarde in mijn ogen dat ik op geen enkele par 3 meer dan 5, maximaal 6 slagen heb
Wij gaan juist alleen maar even Spaarnwoude doen omdat je daar ook enkele par-4 banen kunt lopen. En met het examen moet je ook par-4 banen lopen.quote:Spaarnwoude wil ik nog wel een keer doen, alleen niet komende twee weken ivm trainen
Heb je het nou al in de groep gegooid?quote:
Ja, dacht ook al op je vorige post te hebben gereageerd...quote:
Het was even lastig, maar volgens mij heb ik het door, door o.a. zelfs wikipedia te gebruikenquote:Op maandag 6 juni 2011 22:20 schreef golfer het volgende:
Alle uitleg kan je daarover hier vinden:
http://golfersinfo.nl/Uitleg/handicap
Niet door 2 delen.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:47 schreef Misan het volgende:
en bij 9 holes de playing handicap door 2 delen en verdelen maar
Ah wacht. ik ging idd de mist in met stroke indexen.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet door 2 delen.
Bij 9 holes tel je gewoon door en heb je je in jouw voorbeeld van hcp. 21 bij stroke-index 1,2 en 3 een extra slag.
quote:Op maandag 6 juni 2011 22:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet door 2 delen.
Bij 9 holes tel je gewoon door en heb je je in jouw voorbeeld van hcp. 21 bij stroke-index 1,2 en 3 een extra slag.
Dus als je geluk hebt dat er in de lus van 9 holes een onevenredig aantal lage SI's zitten krijg je meer hcp dan waar je op basis van je echte hcp recht op hebt?quote:Op maandag 6 juni 2011 23:02 schreef Misan het volgende:
[..]
Ah wacht. ik ging idd de mist in met stroke indexen.Bij handicap 28 krijgen in principe SI 1 t/m 10 een extra slag, ook als je daarvan maar 9 holes speelt ongeacht de SI's die mogelijk ook hoger zijn dan SI 10
Zo is het ons wel een keer uitgelegd in de baan door een andere speler. Dus altijd fout gedaanquote:
quote:Hoe worden de handicap slagen verdeeld?
De playing handicap geeft aan hoeveel extra slagen (ten opzicht van de PAR) de speler mag gebruiken om een ronde te lopen. De stroke index (SI) bepaalt op welke holes een speler handicap slagen dient te verrekenen. Deze geeft de moeilijkheidsgraad van de hole aan. De index is van laag naar hoog, van moeilijk naar makkelijk. De handicap slagen worden toegekend aan de holes beginnend bij stroke index 1. Indien de playing handicap hoger is dan 18, zal aan elke hole één slag worden toegekend en de rest op volgorde verdeeld.
Bij negen holes werkt dit principe hetzelfde.
Als je 18 holes zou lopen dan zou je die punten ook op die manier verwerken tochquote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus dan krijg je in feite dus niet 11 slagen extra maar 12?
[..]
Dus als je geluk hebt dat er in de lus van 9 holes een onevenredig aantal lage SI's zitten krijg je meer hcp dan waar je op basis van je echte hcp recht op hebt?
Dus bij een hcp van 28 verdeel je eerst over 18 holes ieder 1 slag, de resterende 10 slagen verdeel je over SI's 1 tm 10. En dan is het dus waarschijnlijk zo dat de SI's gelijkelijk over lus 1 en 2 verdeeld zitten? Want als in hole 1-9 dan bv. 8 SI's met lager dan 10 zitten zou je 17 hcp slagen mee mogen rekenen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:58 schreef Misan het volgende:
Als je 18 holes zou lopen dan zou je die punten ook op die manier verwerken tochAlleen loop je niet hole 1 t/m 18, maar 1 t/m 9 of 10 t/m 18
Ja, dan snap ik het nuquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:48 schreef Misan het volgende:
met hcp 28:
+1: 2, 4, 6, 8
+2: 1, 3, 5, 7, 9 want SI 1 t/m 10 krijgen er één extra (28-28=10)
met hcp 20:
+1: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9
+2: 5 want SI 1 en 2 krijgen er één extra (20-18=2)
Ik zal de uitleg van stableford verbeteren.. Als ik het zo zelf terug lees snap ik het bijna zelf niet meer..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Op golfersinfo wordt het trouwens voor 9-holes niet echt duidelijker gemaakt
[..]
Spammerdespam.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:49 schreef Wasserval het volgende:
Ik zal op Golfersinfo.nl de uitleg van stableford verbeteren.. Als ik het zo zelf terug lees snap ik het bijna zelf niet meer..
Je kan hier trouwens ook gratis het theorie oefenexamen vinden.. Ik ben de enige die het 2011 oefenexamen GRATIS en zonder registratie aanbiedt..
Ik zou oppassen met linken naar je site.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:49 schreef Wasserval het volgende:
[..]
Ik zal op de uitleg van stableford verbeteren.. Als ik het zo zelf terug lees snap ik het bijna zelf niet meer..
Je kan hier trouwens ook gratis het theorie oefenexamen vinden.. Ik ben de enige die het 2011 oefenexamen GRATIS en zonder registratie aanbiedt..
Dat dacht ik ook ja, maar idd ook drie mails gehad. Volgens mij zou het toch alleen nog theorie en 4 holes lopen zijn?quote:Op maandag 13 juni 2011 14:23 schreef sanger het volgende:
Had ik wel verwacht indd. Ze zouden proberen de groep compleet te houden
Heb jij ook 3 mails met uitnodigingen gehad? Ik kreeg er ook 1 met een datum/.tijd voor de proeve van bekwaamheid. Maar die hebben we al gedaan
Dat is ook zo. Was iets met een standaardmailquote:Op maandag 13 juni 2011 15:23 schreef Misan het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, maar idd ook drie mails gehad. Volgens mij zou het toch alleen nog theorie en 4 holes lopen zijn?
mijn approach heb ik nog wel veel geoefend sinds ik die mail gekregen hebquote:Op maandag 13 juni 2011 15:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Was iets met een standaardmail
Dat kan sowieso geen kwaad. Het is en blijft een sport/spel van veel oefenenquote:Op maandag 13 juni 2011 16:23 schreef Misan het volgende:
[..]
mijn approach heb ik nog wel veel geoefend sinds ik die mail gekregen heb
En feli Misanquote:
En feli Misanquote:
Nope, zou wel vandaag komen samen met de bevestiging van het halen van het examen.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:39 schreef Misan het volgende:
Heb jij eigenlijk al iets van een login ontvangen voor die golfclub sanger?
Met dat soort dingen moet ik het, als IT-er zijnde, nog maar afwachtenquote:Op maandag 20 juni 2011 15:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Nope, zou wel vandaag komen samen met de bevestiging van het halen van het examen.
Ben wel benieuwd naar die site eerlijk gezegd. Zoals hij het gister verkocht klonk het wel goed.
Mijn logingegevens heb ik gescoord door op de wachtwoord vergeten knop te klikkenquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:33 schreef sanger het volgende:
Het eerste NGF nummer is binnenNu de mijne nog
![]()
Edit: mijne is ook binnen![]()
Heb jij al een mail gehad van de site Misan? Ik wel, melding dat registratie compleet is. Alleen heb ik geen logingegevens gekregen
Zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan inderdaadquote:Op donderdag 23 juni 2011 07:44 schreef Misan het volgende:
[..]
Mijn logingegevens heb ik gescoord door op de wachtwoord vergeten knop te klikken
Nee, wel een voorlopig GVB in de vorm van een brief (per e-mail). Hierin staat dat de pasjes voor 15 juli komenquote:
Wanneer heb je die mail ontvangen? Ik heb namelijk niets gehad voor zover ik weetquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, wel een voorlopig GVB in de vorm van een brief (per e-mail). Hierin staat dat de pasjes voor 15 juli komen
Woensdag de 22stequote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:17 schreef Misan het volgende:
Wanneer heb je die mail ontvangen? Ik heb namelijk niets gehad voor zover ik weet
Je kunt ook op de NGF site kijken bij check je handicap of je er al tussen staatquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:01 schreef Misan het volgende:
Ik zal er vanavond eens een mailtje aan wagen
Overigens was dit wel geinig. We sloegen om 23:00 af en het was toen al redelijk schemerigquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |