abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101624221
Ik heb een maandje geleden mijn GVB gehaald in een weekend met geleende stokken en ga nu zelf (2e hands) stokken aanschaffen. Maar aangezien ik nog studeer en het budget niet hoog is, wil ik wel 2e hands stokken voor niet meer dan 75eu en nieuwe voor niet meer dan 150eu. Weet iemand waarop ik moet letten als ik bij lui ga kijken.

Ik ga vanmiddag langs bij iemand die een set dunlop verkoopt die al 10 jaar oud is... Ik zat ook over te denken om deze te kopen: http://www.john-sportshop.nl/

Mijn eis is dat ze recht slaan als ik dat ook doe en ik er minimaal 5 jaar mee door kan...

Ik dank u vriendelijk :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Pierrre op 06-09-2011 10:23:50 ]
pi_101624651
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 08:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Is de club uiteindelijk wel in de goede tas terechtgekomen?
Ja, hij keek wat rond en zag zijn P in een tas zitten en men had geen idee hoe die in die tas gekomen was :D
pi_101624899
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:59 schreef Pierrre het volgende:
Ik heb een maandje geleden mijn GVB gehaald in een weekend met geleende stokken en ga nu zelf (2e hands) stokken aanschaffen. Maar aangezien ik nog studeer en het budget niet hoog is, wil ik wel 2e hands stokken voor niet meer dan 75eu en nieuwe voor niet meer dan 150eu. Weet iemand waarop ik moet letten als ik bij lui ga kijken.

Ik ga vanmiddag langs bij iemand die een set dunlop verkoopt die al 10 jaar oud is... Ik zat ook over te denken om deze te kopen: http://www.john-sportshop.nl/

Mijn eis is dat ze recht slaan als ik dat ook doe en ik er minimaal 5 jaar mee door kan...

Recht slaan doet elke stok die bij je past. Je moet als man zeker geen te slappe (vrouwen) clubs nemen zoals een collega van me ooit heeft gekocht.

Ze geen allemaal scheef!! Joh! Misschien moet je ook mannen clubs hebben.

Voor de rest ga je er geen 5 jaar mee doen als je fanatiek gaat spelen. Beginnersetjes zijn leuk en heel verstandig om mee te beginnen maar als je op een gegeven moment een lagere handicap wil gaan spelen ga je het er niet mee redden.

Die set van je link ziet er prima uit met een degelijke tas.
pi_101624960
quote:

Mij eis is dat ze recht slaan als ik dat ook doe en ik er minimaal 5 jaar mee door kan...

Dat wordt lastig denk ik :P
quote:
Momenteel zijn wij bezig met het opzetten van een volledig nieuwe webshop, daarom is deze webshop tijdelijk gesloten.
Maar zat sets voor 150 euro nieuw te koop. De Groupons en 1dayfly's hebben ook geregeld dergelijke aanbiedingen met dit soort sets http://www.golfdiscountst(...)t-8717677219704.html
pi_101625083
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:28 schreef Godtje het volgende:

[..]

Recht slaan doet elke stok die bij je past. Je moet als man zeker geen te slappe (vrouwen) clubs nemen zoals een collega van me ooit heeft gekocht.

Ze geen allemaal scheef!! Joh! Misschien moet je ook mannen clubs hebben.

Voor de rest ga je er geen 5 jaar mee doen als je fanatiek gaat spelen. Beginnersetjes zijn leuk en heel verstandig om mee te beginnen maar als je op een gegeven moment een lagere handicap wil gaan spelen ga je het er niet mee redden.

Die set van je link ziet er prima uit met een degelijke tas.
Hoe weet je of een club slap of juist hard is? Grafiet is waarschijnlijk een van de zachtere materialen?
pi_101625238
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:31 schreef Misan het volgende:

[..]

Dat wordt lastig denk ik :P

[..]

Maar zat sets voor 150 euro nieuw te koop. De Groupons en 1dayfly's hebben ook geregeld dergelijke aanbiedingen met dit soort sets http://www.golfdiscountst(...)t-8717677219704.html
Er zit een fysieke winkel in tilburg dus daar kan ik altijd langsgaan.

Maar er is bij 2e hands clubs niet echt iets waar ik op moet letten?
pi_101625282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:36 schreef Misan het volgende:

[..]

Hoe weet je of een club slap of juist hard is? Grafiet is waarschijnlijk een van de zachtere materialen?
Dit is een vrij uitgebreik stuk. En dat zal gelijk duidelijk maken waarom je het niet gaat redden met een beginnerset als je eenmaal beter gaat spelen. Dan zal je een set moeten hebben waarbij je doorgemeten bent en waarbij je proef hebt geslagen.

De ene wil wat harder de andere wil wat zchter en zoals ook al aangegeven kan bijvoorbeeld een slappere shaft er voor zorger dat power hitters zachter gaan slaan om de zuiverheid ten goede te komen.

http://golf.about.com/cs/tipslessons/a/shaftflex.htm

En hier kan je het zelfs berekenen
http://www.pinemeadowgolf.com/cfw/

Maar aangezien je je swingspeed niet weet en die in de komende tijd nog wel zal veranderen heb je daar weinig aan.
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:11:26 #210
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_101627629
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:36 schreef Misan het volgende:

[..]

Ook daar heb je verschillende flex in :P

Je zou eigenlijk gewoon eens eea moeten proberen om het te weten te komen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:12:33 #211
65960 sanger
pi_101627661
quote:

Ik heb eventueel nog een set Cougar Hybrid Cat, graphite staan. De 7 is wat beschadigd aan de shaft maar verder nog knappe set.
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:12:58 #212
65960 sanger
pi_101627678
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:44 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dit is een vrij uitgebreik stuk. En dat zal gelijk duidelijk maken waarom je het niet gaat redden met een beginnerset als je eenmaal beter gaat spelen. Dan zal je een set moeten hebben waarbij je doorgemeten bent en waarbij je proef hebt geslagen.

De ene wil wat harder de andere wil wat zchter en zoals ook al aangegeven kan bijvoorbeeld een slappere shaft er voor zorger dat power hitters zachter gaan slaan om de zuiverheid ten goede te komen.

Maar aangezien je je swingspeed niet weet en die in de komende tijd nog wel zal veranderen heb je daar weinig aan.
Tnx voor de links :Y
pi_101628577
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:44 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ha, dank je! :)
Ik zal het er van de week ook meteen even over hebben met mijn golfpro, wellicht scheelt het op termijn toch :Y
pi_101635806
Hebben jullie trouwens te golfswing van Charles Barkley (ex pro basketball player) wel eens gezien.
Te bizar voor woorden.

:')
pi_101637249
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb eventueel nog een set Cougar Hybrid Cat, graphite staan. De 7 is wat beschadigd aan de shaft maar verder nog knappe set.
Net te laat. Ben thuisgekomen met een dunlop RMS set met carbon stokken (in reviews wordt het vergeleken met mizuno callaway en ping ^O^ ). Als extra zaten er nog Carbite gyroseven, carbite putter, golftas, heeel veel goede ballen (o.a. cougar), 2 handschoenen van mizuno, pitchfork en een turfmaster eco golfkar bij.

Iemand toevallig nog behoefte aan de turfmaster eco golfkar, was niet van plan deze te gaan gebruiken... Staat is zeer goed. Kleur is geel. Hij is inklapbaar en er zit een ballendragertje op en een handig dingetje waarachter je je scorepapiertje kunt klemmen en waardoor het niet nat wordt :7. 10 euro is het van u! Foto's op aanvraag.
pi_101637315
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:39 schreef Godtje het volgende:
Hebben jullie trouwens te golfswing van Charles Barkley (ex pro basketball player) wel eens gezien.
Te bizar voor woorden.

Als ik dit zo zie kan ik me niet echt voorstellen dat hij er goede en consistente resultaten mee boekt :?

En echte baas slaat natuurlijk gewoon zo van de tee :D
  dinsdag 6 september 2011 @ 17:23:35 #217
65960 sanger
pi_101637347
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:21 schreef Pierrre het volgende:

[..]

Net te laat. Ben thuisgekomen met een dunlop RMS set met carbon stokken (in reviews wordt het vergeleken met mizuno callaway en ping ^O^ ). Als extra zaten er nog Carbite gyroseven, carbite putter, golftas, heeel veel goede ballen (o.a. cougar), 2 handschoenen van mizuno, pitchfork en een turfmaster eco golfkar bij.

Iemand toevallig nog behoefte aan de turfmaster eco golfkar, was niet van plan deze te gaan gebruiken... Staat is zeer goed. Kleur is geel. Hij is inklapbaar en er zit een ballendragertje op en een handig dingetje waarachter je je scorepapiertje kunt klemmen en waardoor het niet nat wordt :7. 10 euro is het van u! Foto's op aanvraag.
Is de scorekaarthouder in hoogte verstelbaar? Bij mij is het plastic eraf dus ik zoek alleen de scorekaarthouder :')
pi_101637472
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:39 schreef Godtje het volgende:
Te bizar voor woorden.

OMG :')

quote:
Is de scorekaarthouder in hoogte verstelbaar? Bij mij is het plastic eraf dus ik zoek alleen de scorekaarthouder
Nope, zit vast met schroeven...
pi_101637504
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:21 schreef Pierrre het volgende:

[..]

Waarom zou je het karretje niet gaan gebruiken, weet je hoe relaxed op de back nine _O_
pi_101637548
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Als ik dit zo zie kan ik me niet echt voorstellen dat hij er goede en consistente resultaten mee boekt :?

En echte baas slaat natuurlijk gewoon zo van de tee :D
Dat kan iedereen toch? Ik wel in elk geval.
Doet alle jeugd wel van de driving range. Ik heb het laatste nog staan doen.
En het verbaasd me elke keer hoe ver je dan slaat en hoe weinig er mis gaan.
pi_101637582
Een karretje is voor bejaarde.
Draagtassen zoveel relaxter. Overal lopen. nergens om afzettingen heen. Ideaal.
pi_101637683
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:29 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat kan iedereen toch? Ik wel in elk geval.
Doet alle jeugd wel van de driving range. Ik heb het laatste nog staan doen.
En het verbaasd me elke keer hoe ver je dan slaat en hoe weinig er mis gaan.
Ik heb het nog nooit gedaan :@

Volgende keer dus :P
pi_101637693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:30 schreef Godtje het volgende:
Een karretje is voor bejaarde.
Draagtassen zoveel relaxter. Overal lopen. nergens om afzettingen heen. Ideaal.
Dat dus. Daarbij woon ik op een studentenkamer waar die golftas met stokken al in de weg staat :')

Maar interesse tjoptjop? 10 euro :7
pi_101637779
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:33 schreef Pierrre het volgende:

[..]

Dat dus. Daarbij woon ik op een studentenkamer waar die golftas met stokken al in de weg staat :')

Maar interesse tjoptjop? 10 euro :7
Waar op te halen?
pi_101637841
Groningen, Utrecht CS, Zwolle, Tilburg CS, Den Bosch

Waar jij wil

Liefst in Groningen btw... anders moet ik m in de trein meenemen
pi_101638315
lol, wat een uithoeken allemaal :P

Gewoon voor E20 op marktplaats zetten
pi_101642683
Hahaha uithoeken nog wel, je wil het niet hebben dus?
pi_101648738
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:29 schreef Pierrre het volgende:
Hahaha uithoeken nog wel, je wil het niet hebben dus?
Nah is net ff te ver allemaal.
pi_101654920
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:12 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nah is net ff te ver allemaal.
Jij woont in de kop van noord holland, zeeland of limburg dus? :D
pi_101655038
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:37 schreef Pierrre het volgende:
Groningen, Utrecht CS, Zwolle, Tilburg CS, Den Bosch

Waar jij wil

Liefst in Groningen btw... anders moet ik m in de trein meenemen
Is een standbag ook? Dan heb ik evt wel interesse :)
pi_101665713
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:48 schreef Misan het volgende:

[..]

Is een standbag ook? Dan heb ik evt wel interesse :)
Wat bedoel je? Er kan een standbag op ja... Anders PM maar even voordat we dit forum volspammen met verkoopgeouwehoer ;)

Dit is trouwens de marktplaatsadvertentie:

http://sport.marktplaats.(...)-turfmaster-eco.html
pi_101669752
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:37 schreef Pierrre het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Er kan een standbag op ja... Anders PM maar even voordat we dit forum volspammen met verkoopgeouwehoer ;)

Dit is trouwens de marktplaatsadvertentie:

http://sport.marktplaats.(...)-turfmaster-eco.html
ah, verkeerd begrepen ;) geen itneresse :)
pi_101678068
Oke jammer, hij staat nu iig ook in het V&A forum :)
pi_101892528
Iemand nog tips voor nieuwe golfschoenen?

Gewoon schoenen kopen met van die noppen net als bij kunstgras voetbalschoenen?
pi_101892600
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:07 schreef Pierrre het volgende:
Iemand nog tips voor nieuwe golfschoenen?

Gewoon schoenen kopen met van die noppen net als bij kunstgras voetbalschoenen?
Nee dat zijn andere noppen. Kunstgras schoenen van hockey mogen niet eens meer op de meeste clubs net zoals spikes.

Dit moet je hebben

En ik pak expres Adidas als voorbeeld want die vind ik tegenwoordig leuke en lekkere schoenen maken.
pi_101892713
Oke thanks!

Loop ik vanmiddag tijdens het soggen wel even de intersport binnen. Ik laat weten wat het geworden is :)
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2011 @ 22:51:26 #237
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_101920611
Ik heb 2 paar golfschoenen, kan ik afwisselen :)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_101922812
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:51 schreef just me het volgende:
Nog met een bepaalde reden (seizoen, dagelijks gebruik) of gewoon omdat je vrouw bent? :P
  woensdag 14 september 2011 @ 01:37:36 #239
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101926700
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:51 schreef just me het volgende:
Ik had er, afhankelijk van de weersomstandigheden, meestal 3, plus nog een paar rubber golflaarsen voor in de winter. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2011 @ 07:37:01 #240
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_101927973
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nog met een bepaalde reden (seizoen, dagelijks gebruik) of gewoon omdat je vrouw bent? :P
bij elke kleur broek een paar andere schoenen natuurlijk :N

Handig als je op tour bent en één paar is nat, maar misschien ga ik nog eens investeren in golflaarsjes waar je mee op drassig terrein kunt spelen zonder dat je natte tenen krijgt
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  woensdag 14 september 2011 @ 08:58:01 #241
65960 sanger
pi_101928850
Ik heb nog maar 1 paar (witte) en wil nog een paar zwarte bijhalen.
pi_102011838
Ik zoek zo'n regencover voor aan de bovenkast van mijn tas, met van die drukkers. Heeft iemand een idee waar ik die op internet kan kopen?
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:01:29 #243
65960 sanger
pi_102012355
Zijn die niet merkspecifiek kwa vorm en grootte enzo?
pi_102012649
Oh ja en een nieuwe putter :)

[ Bericht 39% gewijzigd door Godtje op 16-09-2011 12:18:12 ]
pi_102017121
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:10 schreef Godtje het volgende:
Oh ja en een nieuwe putter :)
[ afbeelding ]
Kleintje, of lijkt dat maar zo?

Rossa?
pi_102018017
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:32 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Kleintje, of lijkt dat maar zo?

Rossa?
Niet klein en de taylor made ghost
pi_102018157
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:55 schreef Godtje het volgende:

[..]

Niet klein en de taylor made ghost
[ afbeelding ]
Ja Rossa dus :P

Op je vorige plaatje vertekende het formaat een beetje :P

Ik vind dat witte van TM eigenlijk wel tof, ook op die nieuwe drivers :D
pi_102025675
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:46 schreef Pierrre het volgende:
Ik zoek zo'n regencover voor aan de bovenkast van mijn tas, met van die drukkers. Heeft iemand een idee waar ik die op internet kan kopen?
worden die niet standaard bij je tas meegeleverd? :?
  zaterdag 24 september 2011 @ 19:51:55 #249
65960 sanger
pi_102338967
Gisteren voor het eerst op Spaarnwoude gelopen, de E lus (9 holes).

Best wel mooie fairways, goede greens :) Al met al zeker een baan om wel vaker heen te gaan :) Had van anderen gehoord dat het een knollenveld zou zijn en een slechte baan etc. Maar het tegendeel is waar.
  † In Memoriam † maandag 26 september 2011 @ 10:33:49 #250
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_102390936
-O- ik wil NU -O-
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_102391013
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 19:51 schreef sanger het volgende:
Gisteren voor het eerst op Spaarnwoude gelopen, de E lus (9 holes).

Best wel mooie fairways, goede greens :) Al met al zeker een baan om wel vaker heen te gaan :) Had van anderen gehoord dat het een knollenveld zou zijn en een slechte baan etc. Maar het tegendeel is waar.
De E holes zijn de oude holes en wat mij betreft het leukst inderdaad.
Met het kleine nadeel dat die 3 keer een par 3 heeft.

Ik vind het ook vrij knap dat ze de baan er zo altijd bij hebben liggen met de intensiteit waarmee ze er op spelen.

Leuke baan al met al
  maandag 26 september 2011 @ 11:04:42 #252
65960 sanger
pi_102391610
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 10:33 schreef just me het volgende:
-O- ik wil NU -O-
Sport?
  maandag 26 september 2011 @ 11:05:43 #253
65960 sanger
pi_102391638
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 10:37 schreef Godtje het volgende:

[..]

De E holes zijn de oude holes en wat mij betreft het leukst inderdaad.
Met het kleine nadeel dat die 3 keer een par 3 heeft.

Ik vind het ook vrij knap dat ze de baan er zo altijd bij hebben liggen met de intensiteit waarmee ze er op spelen.

Leuke baan al met al
Was inderdaad zeer druk nog :Y Eigenlijk altijd wel volgens mij.
  † In Memoriam † maandag 26 september 2011 @ 16:54:31 #254
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_102403263
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 11:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Sport?
Ja ik wilde golfen toen het zonnetje scheen maar goed ik moet ook werken, even broodje maken en dan toch maar gaan golfen!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 26 september 2011 @ 17:14:45 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_102404106
quote:
Niet echt een recreatieve golfer, die Vijay Singh. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_102404454
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Niet echt een recreatieve golfer, die Vijay Singh. :')
Wel toen die deze sloeg :P
Oefenrondje @ the masters
  maandag 26 september 2011 @ 17:25:53 #258
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_102404478
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:25 schreef Godtje het volgende:

Wel toen die deze sloeg :P
Oefenrondje @ the masters
Dan nog was ie prof.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:00:41 #259
65960 sanger
pi_102540085
Mijn eerste handicap is binnen *O*

Wel voor moeten mailen dat hij niet klopte, hij was namelijk 2,7 te laag :P Maar nu klopt ie :)
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:08:03 #260
65960 sanger
pi_102540190
En morgen mijn eerste wedstrijd (als ik nog oppas kan vinden) :) Ben benieuwd hoe dat er aan toe gaat :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:32:06 #261
65960 sanger
pi_102642146
Zo, de eerste wedstrijd zit er ook op :P

Was een gunshot start, we liepen in de flight met een oud prof voetballer en het resultaat was ook niet heel slecht. Ik tweede en mijn maatje derde. Weer was mooi, veel zon. Baan lag er erg mooi bij ook.

Al met al best leuk, en zeker voor herhaling vatbaar :Y
pi_102643822
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Ambrosius op 03-10-2011 20:40:19 (eerst toestemming vragen volgens de procedure) ]
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:42:44 #263
65960 sanger
pi_102644049

[ Bericht 100% gewijzigd door Ambrosius op 03-10-2011 20:40:26 (reactie op edit) ]
pi_103860110
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:50 schreef golfer het volgende:

[..]

Spaarnwoude is heel laagdrempelig.
Soms zelfs te laagdrempelig, want daar zie soms je mannen in voetbalbroekjes en hemden zonder mouwen de baan ingaan.
wtf?

bij ons verplicht polo met kraag en een broek tot over de knie.
wil je het clubhuis in, omkleden en een pantalon en overhemd aan
pi_103860187
Zeker een van de oude clubs als de Kennemer ofzo?
pi_103883479
ja, de pan
pi_103883738
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:17 schreef markmarkmark het volgende:

[..]

wtf?

Hoofdletters, punten en leestekens zijn dan weer niet verplicht zo te zien.

Maar uhmmm beetje overdreven zeker overhemd. Een nette broek heb je al aan als je er bent en een nette polo kan overal. Ook op de Kennemer en Noordwijk.
pi_103883973
ik ben geen offerte voor je aan het maken, post op een forum.

wat drinken in een polo kan.
als je in de bistro wilt eten is het zelfs verplicht een das en colbert aan.
pi_103889664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:17 schreef markmarkmark het volgende:

[..]

wtf?

Hebben jullie het wel over dezelfde Spaarnwoude? :D
  woensdag 2 november 2011 @ 20:24:51 #270
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103890028
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:17 schreef Misan het volgende:

Hebben jullie het wel over dezelfde Spaarnwoude? :D
Nee, want als je goed leert lezen kan je zien dat het over De Pan gaat.
Overigens hebben heel veel clubs kledingvoorschriften, maar niet allen zijn zo strikt en streng als De Pan. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † woensdag 2 november 2011 @ 22:12:39 #271
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_103896280
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, want als je goed leert lezen kan je zien dat het over De Pan gaat.
Overigens hebben heel veel clubs kledingvoorschriften, maar niet allen zijn zo strikt en streng als De Pan. ;)
Op de Royald Club de Fagnes meegemaakt dat iemand in zijn Armani spijkerbroek geweigerd werd _O- _O-
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  woensdag 2 november 2011 @ 22:15:17 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103896412
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:12 schreef just me het volgende:

Op de Royald Club de Fagnes meegemaakt dat iemand in zijn Armani spijkerbroek geweigerd werd _O- _O-
Bij mijn oude club waren blue jeans ook verboden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_103896510
Spijkerbroeken zijn bij bijna elke zichzelf respecterende baan niet toegestaan. Of het nu Armani of Wibra is :P Terecht ook wat mij betreft, het is een sport, dan draag je geen jeans
  † In Memoriam † woensdag 2 november 2011 @ 22:37:29 #274
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_103897665
Ik zal er ook altijd rekening mee houden, shirtjes zonder mouwen met kraagje en géén hotpants :)
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  donderdag 3 november 2011 @ 07:51:24 #275
65960 sanger
pi_103905553
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:37 schreef just me het volgende:
Ik zal er ook altijd rekening mee houden, shirtjes zonder mouwen met kraagje en géén hotpants :)
Ik pleit voor een ontheffing voor hotpants :D :P
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 november 2011 @ 09:55:25 #276
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_104111676
Afgelopen weekend weer eens in Duitsland geweest. (Teckelenburg). Toch 1 vd mooiste banen die ik ken, zo in de heuvels.

Helaas liep ik een 112 op deze par 72 (speel normaal op een par3 baantje, dus ben dit niet echt gewend) omdat ik na meestal goede afslagen nogal wat moeite had om de afstanden te overbruggen met een houten 3 of ijzer 5. Sloeg regelmatig op de bal, of gewoon kudt. :'(.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 november 2011 @ 09:56:56 #277
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_104111713
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:17 schreef tjoptjop het volgende:
Spijkerbroeken zijn bij bijna elke zichzelf respecterende baan niet toegestaan. Of het nu Armani of Wibra is :P Terecht ook wat mij betreft, het is een sport, dan draag je geen jeans
in 1986 misschien. Ik kom overal op met een donkerblauwe spijkerbroek. Snap ook niet wat erop tegen is. Het is gewoon zo'n regel door bekakte josti's bedacht om plebs te weren.
pi_104111733
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:55 schreef Kreator het volgende:
Afgelopen weekend weer eens in Duitsland geweest. (Teckelenburg). Toch 1 vd mooiste banen die ik ken, zo in de heuvels.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Helaas liep ik een 112 op deze par 72 (speel normaal op een par3 baantje, dus ben dit niet echt gewend) omdat ik na meestal goede afslagen nogal wat moeite had om de afstanden te overbruggen met een houten 3 of ijzer 5. Sloeg regelmatig op de bal, of gewoon kudt. :'(.
Waarom hebben ze de green niet gemaaid? ;(
pi_104111741
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

in 1986 misschien. Ik kom overal op met een donkerblauwe spijkerbroek. Snap ook niet wat erop tegen is. Het is gewoon zo'n regel door bekakte josti's bedacht om plebs te weren.
En terecht
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 november 2011 @ 10:00:10 #280
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_104111801
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:57 schreef Godtje het volgende:

[..]

Waarom hebben ze de green niet gemaaid? ;(
Hij was ermee bezig. :'(.
pi_104112671
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat er niet tegen wordt opgetreden wil niet zeggen dat het niet in de reglementen staat ;)

Het is zo'n zelfde regel als dat het not-done is om overdag in je smoking op een feestje rond te lopen. Het is niet verboden, maar het hoort niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 12 november 2011 @ 20:40:46 #282
65960 sanger
pi_104295421
Vandaag op de Westfriese geweest. Best een leuke baan. Veel hoogteverschil, vooral op de tweede 9. De eerste negen lijken een stuk nieuwer, en hebben juist veel (lateraal) water (en super mooie greens _O_ ). Veel blinde slagen ook, best leuk maar zeker lastig als je de baan niet kent.

Al met al een baan om vaker op te spelen :)
pi_104376754
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 20:40 schreef sanger het volgende:
Vandaag op de Westfriese geweest. Best een leuke baan. Veel hoogteverschil, vooral op de tweede 9. De eerste negen lijken een stuk nieuwer, en hebben juist veel (lateraal) water (en super mooie greens _O_ ). Veel blinde slagen ook, best leuk maar zeker lastig als je de baan niet kent.

Al met al een baan om vaker op te spelen :)
ben jij trouwens nog lid van united golfclub?
  maandag 14 november 2011 @ 22:35:21 #284
65960 sanger
pi_104377603
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:19 schreef Misan het volgende:

[..]

ben jij trouwens nog lid van united golfclub?
Nog wel ja :) Jij niet meer dan?

Wij gaan per januari over op Burggolf, mede vanwege de loyalteepas die je er bij krijgt.
pi_104378655
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 22:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Wij gaan per januari over op Burggolf, mede vanwege de loyalteepas die je er bij krijgt.
Tot 1 januari, daarna bij GVN :) Burggolf heb ik niet in de buurt hier en rondom 033 zijn er maar weinig banen waar ik zonder handicap in het weekend kan spelen, vandaar een wat algemenere club :D
pi_104582422
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 22:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik ben lid geworden op het Par 3 baantje van Burggolf voor 25 euro per maand, ik wil nog dit jaar me GVB gaan doen, dus perfect om te oefenen. Vind de sfeer daar ook prettig, erg informeel en veel andere beginnende golfers, gaat nu ook wel lekker, weet iemand trouwens of de oefenexamens op golfersinfo.nl representatief voor het echte praktijk examen is?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_104584854
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben lid geworden op het Par 3 baantje van Burggolf voor 25 euro per maand, ik wil nog dit jaar me GVB gaan doen, dus perfect om te oefenen. Vind de sfeer daar ook prettig, erg informeel en veel andere beginnende golfers, gaat nu ook wel lekker, weet iemand trouwens of de oefenexamens op golfersinfo.nl representatief voor het echte praktijk examen is?
Theorie examen bedoel je neem ik aan? Ja bij mij wel
pi_104585042
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 14:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Theorie examen bedoel je neem ik aan? Ja bij mij wel
Jep, ik oefen nu gewoon elke dag een halfuurtje, lees daarnaast vaak in de tram/bus het officieele regelboekje.
pi_104585278
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 14:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jep, ik oefen nu gewoon elke dag een halfuurtje, lees daarnaast vaak in de tram/bus het officieele regelboekje.
Als je niet een complete debiel bent ga je het gewoon halen zo :P
pi_104585726
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 14:12 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Als je niet een complete debiel bent ga je het gewoon halen zo :P
Ja, maar wil niet als een complete debiel overkomen door tijdens het examen al te falen op het theorie :+
  zondag 20 november 2011 @ 16:22:42 #291
65960 sanger
pi_104590732
Ik heb niets anders geleerd dan een stuk of 10 van de oefenexamens op golfersinfo :P
pi_104602641
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 16:22 schreef sanger het volgende:
Ik heb niets anders geleerd dan een stuk of 10 van de oefenexamens op golfersinfo :P
Idem, toen ik daar constant zo'n 85-90% scoorde vond ik het prima. Plus een beetje de logica van de strafslagen zien.
pi_104604956
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Idem, toen ik daar constant zo'n 85-90% scoorde vond ik het prima. Plus een beetje de logica van de strafslagen zien.
Logica? :') Volgens mij was die nauwelijks terug te vinden tussen de uitzonderingen door :D
  zondag 20 november 2011 @ 21:30:20 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104605258
In The Rules zit volop logica, hoor.

Het wordt iets lastiger als je, zoals ik ooit als lid van de regel- en handicapcommissie voor een referee-examen gedaan heb, ook alle R&A-uitzonderingen en besluiten moet kennen. Maar dan praat je dus ook niet meer over een regelboekje leren, maar dan heb je het over een hele dikke pocket.
Poef.....gone! ©golfer
pi_104605743
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:30 schreef golfer het volgende:

Het wordt iets lastiger als je, zoals ik ooit als lid van de regel- en handicapcommissie voor een referee-examen gedaan heb, ook alle R&A-uitzonderingen en besluiten moet kennen. Maar dan praat je dus ook niet meer over een regelboekje leren, maar dan heb je het over een hele dikke pocket.
Logica was het voornaamste dat ik te weinig kon ontdekken toen ik leerde voor mijn regelexamen. Gelukkig voldeed domweg stampwerk ook :P
pi_104606073
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:26 schreef Misan het volgende:

[..]

Logica? :') Volgens mij was die nauwelijks terug te vinden tussen de uitzonderingen door :D
Mwah, verschil tussen fout en pech bijv (1 of 2 strafslagen) als voor de hand liggend voorbeeldje, dan heb je al een paar vragen van dat examen goed. Het examen gaat nu juist niet over de uitzonderingen. Hooguit 1 vraag en dat was bij mij dan gewoon een ingecalculeerde fout.
pi_104620153
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:30 schreef golfer het volgende:

Wat ik zelf nog steeds raar vind dat wanneer je een onspeelbare bal dropt, en deze weer onspeelbaar is, je niet zonder straf opnieuw mag droppen. Dat blijf ik raar vinden, als ik het tenminste goed begrepen heb :+
  maandag 21 november 2011 @ 12:27:35 #298
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104624541
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:53 schreef raptorix het volgende:

Wat ik zelf nog steeds raar vind dat wanneer je een onspeelbare bal dropt, en deze weer onspeelbaar is, je niet zonder straf opnieuw mag droppen. Dat blijf ik raar vinden, als ik het tenminste goed begrepen heb :+
Droppen is ook aan regels gebonden. Nearest point of relieve enzo en dan bij freedrop 1 stoklengte of bij strafslag 2 stoklengtes. Als je dan nog verkeerd dropt ben je een druif.
Poef.....gone! ©golfer
pi_104828066
Wanneer heb je trouwens wintertees nodig? Zijn die verplicht als er wintergreens zijn aangelegd? Kan ik ergens teruglezen hoe dat in zijn werk gaat? :)
pi_105113911
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:09 schreef Misan het volgende:
Wanneer heb je trouwens wintertees nodig? Zijn die verplicht als er wintergreens zijn aangelegd? Kan ik ergens teruglezen hoe dat in zijn werk gaat? :)
Niemand een idee dus? Het enige dat ik zeker weet is dat ze bij bevroren grond bijzonder handig zijn :P
  vrijdag 2 december 2011 @ 21:46:16 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_105114556
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:09 schreef Misan het volgende:
Geen enkele verplichting hoor.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')