hehehequote:[b]Op maandag 30 mei 2011 15:50 schreef En hij deelt ook erg graag!
Krijg je zo'n totaal natgesopt ding in je gezicht geduwd! *gruwel*
Nou, dan zal het wel buiten zijn?!quote:Op maandag 30 mei 2011 15:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als Mim binnen is dan is Mauim ....?
quote:Op maandag 30 mei 2011 15:55 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou, dan zal het wel buiten zijn?!
Hoi btw...
zou kunnen... ik kijk het ff aan.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:55 schreef mefke79 het volgende:
Vicky, niet gewoon door de warmte die bultjes?
Heb je al eens geprobeerd om haar even in haar sop te laten gaar koken?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:30 schreef ma_ma het volgende:
Memmel wat een mooie man heb je daar
Ko!
Vandaag moet Tessa voor dr BMR prikjes, zo eerst maar weer even temperaturen... Ze heeft er nu af en toe echt goede dagen tussen zitten gelukkig qua temperatuur, maar dat mama-geplak is nog steeds heel erg. Alleen spelen doet ze echt niet meer..
Ik wist echt niet dat hij zo stiekem kon doen. Stiekem kattenkwaad uithalen lukt hem alleszins nog nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 07:30 schreef Lijnloos het volgende:
Jeetje Memmel en Oeke, wat hebben jullie een mooie grote jongens zeg!alweer bijna 2! Leuke foto's Oeke!
He LeoniekeWat rot dat Thomas nu zo naar zijn papa is gericht, maar het zal vast een fase zijn hoor, stiekum is ie natuurlijk hartstikke gek op je!
Dat zegt P. ook. Hij kan tegenwoordig zelfs niet meer alleen naar het toilet gaanquote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:07 schreef Asyniur het volgende:
Leonie
hier is het een beetje andersom, wat voor mij ook niet altijd makkelijk is
Vind ik alleszins een goeie redenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:51 schreef becky27 het volgende:
Toch maar voor een broertje of zusje gaan??
Sinds ik eea heb gelezen over 'TripleP' waarin wordt gesteld dat ongewenst gedrag moet worden aangepakt in plaats van afgedaan als faaaase, ben ik niet meer zo van de fases. Ongewenst gedrag gaat niet vanzelf over, een kind heeft hierin begeleiding nodig. Je hebt anders kans dat het ongewenste gedrag steeds extremere vormen aanneemt of leidt tot structurele gedragsproblemen.quote:
Het zijn toch altijd punten van discussie. Ik vind ook niet dat een theorie zo gebashed hoeft te worden, evenals ik niet graag zie dat iemand helemaal vol en overtuigd van iets is zonder ruimte te geven voor input.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:48 schreef DaviniaHR het volgende:
free, tripleP is toch niet veel meer dan positief bevestigen van goed gedrag en niet reageren op ongewenst gedrag? Wat kan daar mis mee zijn in "gewone" gezinnen?
Dat het naar het kind kijkt als alleen gedragquote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:48 schreef DaviniaHR het volgende:
free, tripleP is toch niet veel meer dan positief bevestigen van goed gedrag en niet reageren op ongewenst gedrag? Wat kan daar mis mee zijn in "gewone" gezinnen?
Zo, dàt is tunnelvisie! Nu snap ik waarom je zo agressief reageert op de methode!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:53 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat het naar het kind kijkt als alleen gedrag
Niet reageren op ongewest gedrag. Wat is ongewenst gedrag? Nou, huilen bijvoorbeeld. Goed, dan negeer je dus huilen.
Geniaal plan.
Wat leert het kind dan? Het is leuker als ik niet huil? Of 'ik huil maar niet meer, want dat heeft toch geen zin.'
Omdat het -bewezen- goed is in probleemgezinnen. En wanneer kom je in aanraking met Triple P? Als je tegen problemen aanloopt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:54 schreef freecell het volgende:
Ik ga ook niet af op één opvoedingsmethode,maar vanuit mijn opleiding en werk kijk ik wel heel kritisch naar TripleP inderdaad.
Vooral ook omdat de overheid die hele campagne promoot om een mij niet duidelijke reden.
Net als met het introduceren van eten is er maar één goede opvoedmethode, en die heet : Gezond verstand.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:58 schreef becky27 het volgende:
Ik vind het sowieso lastig om een theorie aan het opvoeden van mijn kind te hangen. Volgens mij bestaan er heel veel verschillende theorieën en is er waarschijnlijk geeneen die precies verteld wat het beste is voor mijn kind.
Dat is denk ik wel de manier hoe ik Noortje opvoed, ik heb het oei ik groei boek maar daar kijk ik nauwelijks in. Als ze moeilijk is zeg ik ook dat het een sprong of fase is maar dat kan ik theoretisch niet onderbouwen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:00 schreef McLaura het volgende:
[..]
Net als met het introduceren van eten is er maar één goede opvoedmethode, en die heet : Gezond verstand.
Maar met opvoeden ontkom je niet aan problemen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:00 schreef McLaura het volgende:
[..]
Omdat het -bewezen- goed is in probleemgezinnen. En wanneer kom je in aanraking met Triple P? Als je tegen problemen aanloopt.
Ik welquote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:58 schreef McLaura het volgende:
[..]
Zo, dàt is tunnelvisie! Nu snap ik waarom je zo agressief reageert op de methode!
Niet reageren op huilen of ander ongewenst gedrag? Hè? Ik heb er veel over gelezen, maar ben dat nog niet tegengekomen.
Ongewenst gedrag is toch dreinen, jammeren, etc.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:53 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat het naar het kind kijkt als alleen gedrag
Niet reageren op ongewest gedrag. Wat is ongewenst gedrag? Nou, huilen bijvoorbeeld. Goed, dan negeer je dus huilen.
Geniaal plan.
Wat leert het kind dan? Het is leuker als ik niet huil? Of 'ik huil maar niet meer, want dat heeft toch geen zin.'
Uit onderzoek blijkt dat het laatste waarschijnlijker is. Denk ook aan de kinderen in kindertehuizen, die huilen helemaal niet meer. Dat is de overtreffende trap zeg maar.
En ja,misschien kan je er wel een tip uithalen zo her en der, maar de helegrondgedachte vind ik fout.
Oeh, lekker!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:00 schreef McLaura het volgende:
[..]
Net als met het introduceren van eten is er maar één goede opvoedmethode, en die heet : Gezond verstand.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:00 schreef McLaura het volgende:
[..]
Maar dreinen en jammeren is óók geen ongewenst gedrag an sich toch?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:07 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ongewenst gedrag is toch dreinen, jammeren, etc.
Huilen is een teken dat er iets mis is. An sich geen ongewenst gedrag, dus.
Dat is dan weer de pest van dit medium. De interpretatie is wat moeilijker.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:13 schreef freecell het volgende:
[..]
Maar dreinen en jammeren is óók geen ongewenst gedrag an sich toch?
Het is wel lastig en vervelend voor de moeder, maar het is ook vooral een signaal.
Stel dat het kind dreint en jengelt om aandacht en je geeft dat volgens deze methode op dat moment structureel niet. Dan negeer je dus de behoefte om persoonlijke aandacht.
Als je het zo beschrijft, had ik idd een ander idee bij TripleP.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:27 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben het eens met Freecell. In de Triple P methode wordt niet gekeken naar de oorzaak van gedrag alleen naar of wij als ouders het gedrag als negatief bestempelen (dus alleen onze interpretatie, maar waarom vinden wij bepaald gedrag vervelend? en dit verschilt per persoon!)
Niels haalt bijvoorbeeld steeds de la leeg als ik te lang achter de computer zit ofzo (), dat is op een negatieve manier om aandacht vragen, omdat hij nog niet kan zeggen dat hij het niet leuk vindt dat hij geen aandacht krijgt van mij. Triple P zegt dan dat ik hem moet negeren of op een strafstoeltje moet zetten. Maar als ik kijk naar waar het gedrag vandaan komt kan ik het voor zijn door hem meer aandacht te geven.
Wat Becky ook zegt dus, Noortje is jengelig omdat ze zich niet lekker voelt en de laatste tijd veel meegemaakt heeft. Maar Triple P kijkt niet naar de achtergrond van het gedrag en zegt dat je dat gedrag moet negeren.
Voor probleemgezinnen kan Triple P wel een oplossing zijn inderdaad, het is vaak beter dan de "methode" die in die gezinnen toegepast wordt.
+1quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:30 schreef mefke79 het volgende:
Miss![]()
Driekus mept in zo'n geval op de laptop of probeert em dicht te klappen. Is ook effectief moet ik zeggen.
Amenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:35 schreef simmu het volgende:
wellicht een opmerking die verkeerd zal vallen, maar hier maken de kinderen dus niet uit wanneer ik wat doe, dank u zeer. kijk, je moet natuurlijk niet de hele dag achter de computer hangen (om dat voorbeeld maar eens te pakken), maar wanneer ik net 2 uur met jut & jul bezig geweest ben en ff nieuws wil lezen, zullen ze gewoon moeten leren eventjes te wachten. mama is niet de persoonlijke bediende van het grut. maar goed. ik ben om te beginnen geen fan van welke methode dan ook. methodes houden namelijk inherent geen rekening met de individuele gezinsdynamiek.
tsjoetsjoe wah is hier ook bekend jaquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:35 schreef becky27 het volgende:
Wanneer ik de laptop open heb moet en zal Noortje erbij want die wil theo theo en tsjoe tsjoe wa dan zien.
Ik denk dat laatste, je voorkomt dat ze ongewenst gedrag vertoont. Ik heb de la overigens niet leeg gehaald, maar ik heb best wel veel geduldquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:34 schreef becky27 het volgende:
Even in dat opzicht een vraag, Noortje deed dat namelijk ook, een laatje leeghalen. Nu hebben wij wel 100.000 keer gezegd dat dat niet mag maar dat hielp natuurlijk voor geen meter, ze is ook net een jaar. Wij hebben dat nu opgelost door het laatje leeg te halen met onze spullen en nu is het haar laatje met haar boekjes. En ze zit vaak bij om een boekje te lezen.
Geef ik haar nu haar zin of is dit gewoon een voor ons 'handige' oplossing van ongewenst gedrag?
Zolang jij het niet erg vindt, is het prima, toch?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:34 schreef becky27 het volgende:
Even in dat opzicht een vraag, Noortje deed dat namelijk ook, een laatje leeghalen. Nu hebben wij wel 100.000 keer gezegd dat dat niet mag maar dat hielp natuurlijk voor geen meter, ze is ook net een jaar. Wij hebben dat nu opgelost door het laatje leeg te halen met onze spullen en nu is het haar laatje met haar boekjes. En ze zit vaak bij om een boekje te lezen.
Geef ik haar nu haar zin of is dit gewoon een voor ons 'handige' oplossing van ongewenst gedrag?
Amenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:39 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Zolang jij het niet erg vindt, is het prima, toch?
Choose your battles, is het motto bij ons thuis.
Hahaha herkenbaar! Niet het leegeten, wel het "nee" zeggen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:40 schreef freecell het volgende:
Florian eet graag de prullenbak leeg, mag niet.
Dus nu eet hij de prullenbak leeg terwijl hij zijn koppie schudt en 'neeneenee' zegt.
Dus.
Tess hetzelfdequote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:47 schreef Twinkly het volgende:
Niels kan wel blazen als het eten heet is, en dan moeten wij ook blazen. Maar hij snapt niet dat dat hetzelfde is als bij bellenblazen
Je hebt gewoon een wonderkindquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:50 schreef mefke79 het volgende:
Ik denk dat Driekus het geleerd heeft op het kdv, want hij kreeg daar zijn eerste bellenblaas en toen hij die mee naar huis bracht, kon ie het al.
Ik ben het zo vreselijk met je eens!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:38 schreef freecell het volgende:
De kinderen bepalen hier deels wat wij doen. Maar ze zijn zeker niet de baas.
Als ik even rustig wil zitten, stel ik die behoefte dus soms even uit omdat dat beter uitkomt. Ik kan nu nog makkelijker met mijn behoeften schuiven dan zij
Precies, maar daar zoek je je eigen oploosing al voor door de gang te gebruiken tochquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:08 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben geen tuin dus daar zit het verschil in denk ik....
klopt en in de gang kunnen ze weinig schade aanrichten dus mogen ze daar lekker ravottenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:10 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Precies, maar daar zoek je je eigen oploosing al voor door de gang te gebruiken toch
mag je vinden. volgens mij zegt niemand dat hierquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het zo vreselijk met je eens!
Ik vind het zo klein en gemakkelijk om te zeggen: ik bepaal wat ik doe, dat laat ik de kinderen niet bepalen. Het feit dat je rekening houdt met je kinderen, maakt niet dat ze de baas zijn, wat een onzin. Senna maakt helemaal niet uit wat ik doe, maar als ze zo duidelijk iets zegt over de computer, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat ik mijn computergedrag onder de loep neem. Daarmee is ze niet de baas, maar probeer ik wel de behoeftes van mijn kind in de gaten te houden.
Ghehehe een gemiddelde dag hier...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:03 schreef mefke79 het volgende:
Ballen mogen hier ook niet binnen. Dat gaat fout.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het straks gaat met Tienus erbij. Geen idee.
Ma'ma, hmm, daar blijft ze dus ook plakken...lastig hoor!
De onderste pluggen zijn een paar dagen geleden uit de muur komen zetten (don't ask, ik heb serieus géén idee...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:16 schreef Vlindur het volgende:
Jemig Huup! Kun je het hekje omlaag zetten? Wat een schrik! Wat een slimme dame hebben jullie!![]()
Rienk mag hier wel ballen. Maar zodra hij echt gericht op spullen gaat richten is het uit met de pret. Hij en manlief voetballen wel eens in de kamer. Kan ook wel. We hebben alleen zachte ballen trouwens.
En in de tuin kan juist niet. We hebben nog geen hek. (sloot achter de tuin) Maar die is wel uitgezocht en ik hoop dat we er dit weekend er mee aan de slag kunnen. Kan Rienk eindelijk lekker buiten spelen! En dan komt er een glijbaan en er komt een zandbak en ohDan kan ie eindelijk los!
hebben wij ook eens gehad jaquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
De onderste pluggen zijn een paar dagen geleden uit de muur komen zetten (don't ask, ik heb serieus géén idee...). Maar die moeten dus asap weer goed vastgezet worden. Tot nu toe sloot het hekje eigk als vanouds, maar blijkbaar heeft ze toch nét genoeg speling. Ik heb even getest net maar ze moet zich er echt heul erg ondergepropt hebben want zoveel ruimte was er niet
Nouja goed, maar goed dat ze zo goed kan traplopen...
Wat ik nog wilde zeggen, Ko!! Wat word je al groot joh!![]()
Wat leuk Oeks om zo een soort reeks te doen met foto's <3
Nuh, als ie 'normaal' vervelend is mag ie in de box en als ie echt echt echt heel vervelend is heb ik nog een donkere kelderkastquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:12 schreef Ssserpente het volgende:
Mef, je hebt gewoon geen zin om Driekus in de gaten te houden dus stop je 'm maar in een kooi.![]()
Huup, je klimgeitje! Wat moet je geschrokken zijn!
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:21 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Nuh, als ie 'normaal' vervelend is mag ie in de box en als ie echt echt echt heel vervelend is heb ik nog een donkere kelderkast
Lief dat je dr naar vraagtquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:01 schreef miss_sly het volgende:
ChanAlles goed emt jou en je mooie Timo?
Komt ze nu mee dat 3,5 jaar zo ideaal is...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:59 schreef Vicky het volgende:
Ik heb denk ik het 'voordeel' dat er 3,5 jaar tussenzit. Amber is soms echt een moedertje voor Tess. Ze kunnen ook heel lief spelen om 5 minuten later elkaar inde haren te vliegen
Eerlijk gezegd maak ik me er niet meer druk omquote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:24 schreef mefke79 het volgende:
Asy, fijn dat Harry weer beter eet zeg, pak van je hart lijkt me zo.
Geen idee Troel, maar het is zo frappant echt al een paar nachten achter elkaar is het of 01.33 of 01.35.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:56 schreef Troel het volgende:
Is er dan iets waar hij wakker van wordt BE?
Vrijwel non-stop snot en uit zijn mond stinken na slapen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:53 schreef Ca.ra het volgende:
Geen ontstekingen is mooi, BE. Had hij wel klachten dan?
Het valt me nu pas op dat Thomas nu zo rustig ligt te ademen. Ik was er al helemaal aan gewend geraakt dat hij altijd lag te snuiven.
Zelfde bultjes die Rienk had?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:32 schreef Vicky het volgende:
Ik ga vanmiddag met Tess ff naar de huisarts. Die "pukkeltjes" worden alleen maar erger lijkt. Ze zitten op haar rug, haar armen en haar benen.
Nee, niet op zn huid. Wel op zn voeten waar een schimmel bleek te zitten. Daar smeren we (als we er aan denkenquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:56 schreef miss_sly het volgende:
Smeer je nu helemaal niets, Vlindur?
Senna's uitslag lijkt er wel wat op nu het weer wat minder is, maar dat was heel vurig en heftig. Miconazol-creme lijkt te werken, dus dat het een schimmeltje was, lijkt ook wel zo.
Ja das een beetje typerend voor hoe het meestal gaatquote:
Tsk, maar jij zit haar gewoon op te jutten!quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:02 schreef huuphuup het volgende:
zo gaat dat dan, de hele dagarme Elin is haar leven niet zeker en heeft geen seconde rust
Ja!!!quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Goedemorgen allen,...
Mijn zoon loopt los!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Woehoew!!!quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Goedemorgen allen,...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jee!!!!!!quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Goedemorgen allen,...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:00 schreef Ssserpente het volgende:
Jammer was alleen dat ik nu zelf na een cursus met voorovernachting met lekkende ploftieten al vanaf zes uur lach te wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat leuk dat Stef zingt!Niels zingt alleen zelfbedachte liedjes en hij zingt soms mee met mij
(van vanavond)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
Wat stoort je precies aan die opmerking? Waarom blijft ie hangen?quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Vraag, Lars mag erg graag racen op het loopautootje wat meike kreeg op haar eerste verjaardag. Een roze.
Het boeit hem natuurlijk helemaal niet dattie roze is, en mij ook niet, maar nu kreeg ik er vandaag een opmerking over....dat je bij een eerste alles maar koopt en dat een tweede het er dan maar mee moet doen....
Nu krijgt Lars ook wel eens wat nieuws, maar toch blijft die opmerking achter me aan spoken.
Deze Lijnloosquote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:34 schreef Lijnloos het volgende:
Thanks Shandaly, ik heb gisteren ook inderdaad geen billendoekjes gebruikt omdat ze daarbij wel wat vertrok (lijkt soms wel of dat kind een ongekende pijngrens heeft hoor) maar een washandje. Sudo opsmeren vond ze ook niet echt tof, maar dat ging wel als je het snel doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |