abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:35:49 #100
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_97533573
Wanneer ik de laptop open heb moet en zal Noortje erbij want die wil theo theo en tsjoe tsjoe wa dan zien. :(
pi_97533596
En hierwordook gedrein veroorzaakt door de laptop inderdaad :@
Dan is hij ook héél snel dicht moet ik zeggen.
Ik pak nu vaak de momenten dat Florian slaapt. Dan zet ik Leander in een hoekje met de tv, een kleurboek, klei, whatever en ga ik zelf even zitten.
Is voor hem ook een rustmoment.

En vandaag zit ik gewoon met laptop vast op de bank naast ziek kind. Gelukkig is Tara thuis voor F-je ;) Maar die vindt het niet leuk dat ik steeds bij zijn grote broer zit moet ik zeggen :D
pi_97533603
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:35 schreef simmu het volgende:
wellicht een opmerking die verkeerd zal vallen, maar hier maken de kinderen dus niet uit wanneer ik wat doe, dank u zeer. kijk, je moet natuurlijk niet de hele dag achter de computer hangen (om dat voorbeeld maar eens te pakken), maar wanneer ik net 2 uur met jut & jul bezig geweest ben en ff nieuws wil lezen, zullen ze gewoon moeten leren eventjes te wachten. mama is niet de persoonlijke bediende van het grut. maar goed. ik ben om te beginnen geen fan van welke methode dan ook. methodes houden namelijk inherent geen rekening met de individuele gezinsdynamiek.
Amen _O_
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97533621
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:35 schreef becky27 het volgende:
Wanneer ik de laptop open heb moet en zal Noortje erbij want die wil theo theo en tsjoe tsjoe wa dan zien. :(
tsjoetsjoe wah is hier ook bekend ja :(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:38:06 #104
100412 mefke79
komt goed!
pi_97533645
Simmu, ik zeg ook niet dat Driekus altijd zijn zin krijgt als ik aan de laptop zit. Als ik echt effe iets moet doen op mijn normale vrije dag, dan zet ik de laptop hoog (tafel of aan het keukeneiland) en vertel ik em inderdaad dat mama even iets moet doen en dat hij even gaat spelen. Werkt meestal prima. Van de andere kant, de hele dag hier op de bank gaan zitten met de laptop waar hij bij kan en dan constant zeggen dat ie zelf effe wat moet doen werkt natuurlijk ook niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97533647
De kinderen bepalen hier deels wat wij doen. Maar ze zijn zeker niet de baas.
Als ik even rustig wil zitten, stel ik die behoefte dus soms even uit omdat dat beter uitkomt. Ik kan nu nog makkelijker met mijn behoeften schuiven dan zij :)
pi_97533660
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:34 schreef becky27 het volgende:
Even in dat opzicht een vraag, Noortje deed dat namelijk ook, een laatje leeghalen. Nu hebben wij wel 100.000 keer gezegd dat dat niet mag maar dat hielp natuurlijk voor geen meter, ze is ook net een jaar. Wij hebben dat nu opgelost door het laatje leeg te halen met onze spullen en nu is het haar laatje met haar boekjes. En ze zit vaak bij om een boekje te lezen.

Geef ik haar nu haar zin of is dit gewoon een voor ons 'handige' oplossing van ongewenst gedrag?
Ik denk dat laatste, je voorkomt dat ze ongewenst gedrag vertoont. Ik heb de la overigens niet leeg gehaald, maar ik heb best wel veel geduld ;) De rest van het huis is wel redelijk Niels-proof, zodat we niet de hele dag "nee" hoeven te zeggen.
Niels kan pas sinds een paar maanden echt luisteren en dan alleen als we dichtbij staan en hem aankijken. Als we naar boven of naar buiten gaan gaat hij toch weer de la leeghalen of met het waterbakje van de katten spelen, want hij verbindt het verbod nog met ons ipv met de situatie.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:39:51 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_97533696
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:34 schreef becky27 het volgende:
Even in dat opzicht een vraag, Noortje deed dat namelijk ook, een laatje leeghalen. Nu hebben wij wel 100.000 keer gezegd dat dat niet mag maar dat hielp natuurlijk voor geen meter, ze is ook net een jaar. Wij hebben dat nu opgelost door het laatje leeg te halen met onze spullen en nu is het haar laatje met haar boekjes. En ze zit vaak bij om een boekje te lezen.

Geef ik haar nu haar zin of is dit gewoon een voor ons 'handige' oplossing van ongewenst gedrag?
Zolang jij het niet erg vindt, is het prima, toch?
Choose your battles, is het motto bij ons thuis.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_97533713
Florian eet graag de prullenbak leeg, mag niet.
Dus nu eet hij de prullenbak leeg terwijl hij zijn koppie schudt en 'neeneenee' zegt.
Dus.
pi_97533723
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:39 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Zolang jij het niet erg vindt, is het prima, toch?
Choose your battles, is het motto bij ons thuis.
Amen :+
pi_97533739
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:40 schreef freecell het volgende:
Florian eet graag de prullenbak leeg, mag niet.
Dus nu eet hij de prullenbak leeg terwijl hij zijn koppie schudt en 'neeneenee' zegt.
Dus.
Hahaha herkenbaar! Niet het leegeten, wel het "nee" zeggen.
Niels zegt sinds gisteren steeds "hier blijven!" de papegaai :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_97533748
Wij hebben een hek voor de keuken. Maar zodra die openstaat is Rienk in de keuken om de kasten leeg te halen of om het kattenvoer op te eten :') De rest is redelijk Rienk-proof..

Daar staat nu een stoel voor en zijn boeken liggen nog binnen zijn bereik ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:41:41 #112
100412 mefke79
komt goed!
pi_97533761
ik heb geloof ik een heel braaf kind, 1 kastje is voor hem uitgeruimd omdat ik het speelgoed toch ergens moet laten en that's it. Hij maakt geen kastjes open, laat de nijnen met rust, laat de krantenbak heel. Tuurlijk heb ik em wel eens moeten vertellen dat ie een kastje niet mag openmaken, maar dat vindt ie niet erg.
Het grootste probleem wat wij nu hebben is de 'blaas'. Hij is gek op de bellenblaas en die wil ie het liefst de hele dag meesjouwen. Dat mag dus niet, dat moet buiten want hij knoeit alles onder. Een tijdje werkte de oplossing om em gewoon een lege bellenblaas te geven, maar dat wil ook niet echt meer.
pi_97533803
Kan hij al echt bellenblazen dan?! :o Niels stopt het stokje alleen nog maar in zijn mond als je voordoet hoe je bellen blaast :') En hij kijkt er niet eens vies bij.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:43:26 #114
100412 mefke79
komt goed!
pi_97533816
En ja, ik ga ook niet overal op in hoor...dat is het me niet waard. Ik kan me af en toe ergeren aan het racen met de wishbone rondom ons keukeneiland, maar ik snap prima dat hij wil fietsen als het regent, nou ja, so be it.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:44:12 #115
100412 mefke79
komt goed!
pi_97533842
Driekus kan bellenblazen ja. Al is het soms inademen ipv blazen en dan inderdaad er niet eens smerig bij kijken.
pi_97533862
Rienk fietst ook graag in huis. En dan elke keer toch om de tafel proberen te gaan terwijl hij dan weet dat hij dan vast komt te zitten :') Elke keer er weer een krijsend kind vandaan plukken..

Rienk kan ook niet blazen. Snapt er niks van :N
pi_97533908
Herkenbaar Vlindur :D
pi_97533927
Niels kan wel blazen als het eten heet is, en dan moeten wij ook blazen. Maar hij snapt niet dat dat hetzelfde is als bij bellenblazen :D
pi_97533954
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:47 schreef Twinkly het volgende:
Niels kan wel blazen als het eten heet is, en dan moeten wij ook blazen. Maar hij snapt niet dat dat hetzelfde is als bij bellenblazen :D
Tess hetzelfde :D

Tess ging net een stukje radijs proeven, maar mevrouw was er al snel over uit dat het niet lekker was... Isse nie jekke mama! Jij opeten!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:49:58 #120
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_97533997
Tirza ook idd. Als we zeggen dat ze moet blazen bij de bellenblaas, wil ze altijd dat bellenblaasding in haar mond stoppen.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:50:08 #121
100412 mefke79
komt goed!
pi_97534003
Ik denk dat Driekus het geleerd heeft op het kdv, want hij kreeg daar zijn eerste bellenblaas en toen hij die mee naar huis bracht, kon ie het al.
pi_97534041
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:50 schreef mefke79 het volgende:
Ik denk dat Driekus het geleerd heeft op het kdv, want hij kreeg daar zijn eerste bellenblaas en toen hij die mee naar huis bracht, kon ie het al.
Je hebt gewoon een wonderkind :Y)
pi_97534073
Bellenblaas sop is gewoon lekker!!! Je hebt ook bellenblaas met een groter gat ding waar je dan in moet blazen die kan Jaël wel :) En tegenwoordig is blazen in je rietje zodat je drinken gaat bubbelen ook helemaal in hier!!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:57:44 #124
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97534227
Ik ben me net helemaal lens geschrokken :X
Amélie stond ineens achter me terwijl ik haar beneden met een dvd'tje had achtergelaten. Ik ging even de bedden verschonen :X :X :X hallo zeg ik geloof dat mn hart drie slagen oversloeg pffrt. Het hekje zat nog dicht, ze is er onderdoor gekropen...

Ik wil niet dat er gefietst wordt in huis, daar is het hier echt te klein (en met Elin erbij, te link) voor. Zelfde geldt voor dat ik niet wil dat er met ballen gegooid en geschopt wordt binnen.
Kortom, die liggen allemaal buiten :+

Negatief gedrag mja hmm, enerzijds inderdaad wat hier gezegd wordt, ik kijk wel naar de oorzaak van het gedrag, soms wil ze bijvoorbeeld ook wat aandacht als ik veel met Elin bezig ben. Dat is prima, maar ik corrigeer tegelijk het negatieve/ongewenste gedrag wél. Het is prima dat ze aandacht wil, en het is prima dat ze dat nog niet echt anders duidelijk kan maken, maar ik blijf consequent aangeven dat ik bijvoorbeeld met dingen gooien of gillen of weet ik veel niet gewenst vindt. Ze krijgt er geen straf voor maar ik corrigeer het wel op mijn manier. (zeggen en afleiden en zulks).

In zoverre ben ik het wel met McLaura eens, een fase is prima, maar ik blijf dus wel aangeven wat wel en niet gewenst is. Ze heeft gooi- en smijtfases gehad :X en op dit moment zit ze in een gil/schreeuw fase. Ik vind gegil ontzettend ongewenst dus ik ben de hele dag aan het zeggen "niet gillen Amélie..." ooit valt het kwartje vast :P

However, TripleP vind ik eh typisch en inderdaad zeker niet van toepassing op een gemiddeld 'normaal' gezin. Maar de onderzoekster die het trippleP programma maakte heeft ook de richtlijn excessief huilen ontworpen geloof ik. En guess what, ze is ook nog iets hoogs bij het RIVM. zie daar de link ;)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 11:58:05 #125
5428 crew  miss_sly
pi_97534239
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:38 schreef freecell het volgende:
De kinderen bepalen hier deels wat wij doen. Maar ze zijn zeker niet de baas.
Als ik even rustig wil zitten, stel ik die behoefte dus soms even uit omdat dat beter uitkomt. Ik kan nu nog makkelijker met mijn behoeften schuiven dan zij :)
Ik ben het zo vreselijk met je eens!

Ik vind het zo klein en gemakkelijk om te zeggen: ik bepaal wat ik doe, dat laat ik de kinderen niet bepalen. Het feit dat je rekening houdt met je kinderen, maakt niet dat ze de baas zijn, wat een onzin. Senna maakt helemaal niet uit wat ik doe, maar als ze zo duidelijk iets zegt over de computer, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat ik mijn computergedrag onder de loep neem. Daarmee is ze niet de baas, maar probeer ik wel de behoeftes van mijn kind in de gaten te houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:00:27 #126
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_97534320
Mefke even snel een reactie op je reactie op mij :P We gaan 1 keer per week een ochtendje naar een speelochtend met een stuk of 10 kindjes en daar heeft ze het echt heel erg naar haar zin, maar blijft toch liever bij mama in de buurt spelen en het liefst moet mama mee, maar ik vind het allang goed, ze is even wat losser van me en dat vind ik al goed :Y Het is 2 keer per week, misschien moet ik gewoon maar 2 keer per week gaan. Ze vind het leuk en ik heb iets meer ruimte om zelf te lopen ;) :)
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_97534354
Oei Huup dat is zeker schrikken! En kan me voorstellen dat er bij jou in huis niet gefietst mag worden.
Hier racen ze van woonkamer naar gang en weer terug en dan nog achter elkaar aan ook want dat is leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:03:42 #128
100412 mefke79
komt goed!
pi_97534432
Ballen mogen hier ook niet binnen. Dat gaat fout.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het straks gaat met Tienus erbij. Geen idee.

Ma'ma, hmm, daar blijft ze dus ook plakken...lastig hoor!
pi_97534476
oh ballen mogen bij mij in de gang, maar dan wel overrollen of overschoppen. Niet hard schoppen/gooien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_97534560
Wow huup dat is schrikken!

Hier mag ook een heleboel niet in huis, dan gaat ze maar lekker in de tuin als ze wil gooien enzo, maar daar hebben wij dan ook de tuin wel voor :)
Maar goed er mag ook een heleboel wel en Jaël heeft eigenlijk nooit kastjes oid leeg getrokken, ik denk dat ik toch een heel voorbeeldig kind heb wat dat betreft :)

Wat ze de laatste tijd wel doet is bijten, dan lijkt het of ze een kusje geeft en dan gaat ze bijten... Nu staat ze ook naast me en wil ze op schoot maar omdat ik aan het typen ben reageer ik neit meteen en gaat ze in mijn arm happen, dus ik zeg even wachten als ik klaar ben met typen mag jij zitten :) en dan wacht ze netjes, maar onder tussen wel in mijn arm te happen, niet hard maar toch..
pi_97534594
Wij hebben geen tuin dus daar zit het verschil in denk ik....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_97534649
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:08 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben geen tuin dus daar zit het verschil in denk ik....
Precies, maar daar zoek je je eigen oploosing al voor door de gang te gebruiken toch :)
pi_97534660
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:10 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Precies, maar daar zoek je je eigen oploosing al voor door de gang te gebruiken toch :)
klopt en in de gang kunnen ze weinig schade aanrichten dus mogen ze daar lekker ravotten :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_97534695
met twee meisjes op schoot :) ravotten is belangrijk :)
pi_97534718
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben het zo vreselijk met je eens!

Ik vind het zo klein en gemakkelijk om te zeggen: ik bepaal wat ik doe, dat laat ik de kinderen niet bepalen. Het feit dat je rekening houdt met je kinderen, maakt niet dat ze de baas zijn, wat een onzin. Senna maakt helemaal niet uit wat ik doe, maar als ze zo duidelijk iets zegt over de computer, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat ik mijn computergedrag onder de loep neem. Daarmee is ze niet de baas, maar probeer ik wel de behoeftes van mijn kind in de gaten te houden.
mag je vinden. volgens mij zegt niemand dat hier :* er zit een verschil tussen zeggen "ik bepaal wat en wanneer" en zeggen "de kinderen bepalen niet wat en wanneer". daar zit nogal veel tussen. wanneer ik met kind 1 bezig ben heb ik eventjes maar beperkt tijd voor kind 2 (beperkt, aangezien ik altijd probeer om het kind wat ff zichzelf moet bezighouden te betrekken met wat gedaan moet worden". is met nuance enzo. er zit een wereld van dingen tussen de 2 mededelingen die ik noemde.
pi_97534858
Jemig Huup! Kun je het hekje omlaag zetten? Wat een schrik! Wat een slimme dame hebben jullie! :Y

Rienk mag hier wel ballen. Maar zodra hij echt gericht op spullen gaat richten is het uit met de pret. Hij en manlief voetballen wel eens in de kamer. Kan ook wel. We hebben alleen zachte ballen trouwens.

En in de tuin kan juist niet. We hebben nog geen hek. (sloot achter de tuin) Maar die is wel uitgezocht en ik hoop dat we er dit weekend er mee aan de slag kunnen. Kan Rienk eindelijk lekker buiten spelen! En dan komt er een glijbaan en er komt een zandbak en oh O+ Dan kan ie eindelijk los!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:20:00 #137
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97534938
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:03 schreef mefke79 het volgende:
Ballen mogen hier ook niet binnen. Dat gaat fout.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het straks gaat met Tienus erbij. Geen idee.

Ma'ma, hmm, daar blijft ze dus ook plakken...lastig hoor!
Ghehehe een gemiddelde dag hier...

"niet bovenop Elin zitten!"
"nee niet naast Elin's hoofd springen ajb :X "
"ja lief he, dat is Elin's neus! Dat zijn haar oren ja <3 ho! hooo! niet in haar ogen prikken!"
"ja dat zijn haar benen :Y dat zit vast schatje... ho maar, het zit écht vast... "
"nee scheetje, heel lief maar Elin hoeft écht geen hapje van jouw boterham" (ondertussen zit de appelstroop al in haar haar :') )

Enzovoorts :D

maar...
Amélie is zo trots als een pauw en is de hele dag aan het aaien en kusjes aan het geven en als ze Elin even niet ziet dan is het gelijk Ee-ee-in? Issienou? Vreemde mensen wijst ze eerst naar haar zusje onder luid geroep van de naam enzo. Zo lief.
En ze zegt de hele tijd Ee-ee-in sliet! (sliet = is lief) Zo poepig O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:22:09 #138
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_97534998
Jeetje wat schrikken Huup!
En wat klinkt het schattig, je grote meisje met je kleine meisje O+
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:22:40 #139
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97535016
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:16 schreef Vlindur het volgende:
Jemig Huup! Kun je het hekje omlaag zetten? Wat een schrik! Wat een slimme dame hebben jullie! :Y

Rienk mag hier wel ballen. Maar zodra hij echt gericht op spullen gaat richten is het uit met de pret. Hij en manlief voetballen wel eens in de kamer. Kan ook wel. We hebben alleen zachte ballen trouwens.

En in de tuin kan juist niet. We hebben nog geen hek. (sloot achter de tuin) Maar die is wel uitgezocht en ik hoop dat we er dit weekend er mee aan de slag kunnen. Kan Rienk eindelijk lekker buiten spelen! En dan komt er een glijbaan en er komt een zandbak en oh O+ Dan kan ie eindelijk los!
De onderste pluggen zijn een paar dagen geleden uit de muur komen zetten (don't ask, ik heb serieus géén idee... :') ). Maar die moeten dus asap weer goed vastgezet worden. Tot nu toe sloot het hekje eigk als vanouds, maar blijkbaar heeft ze toch nét genoeg speling. Ik heb even getest net maar ze moet zich er echt heul erg ondergepropt hebben want zoveel ruimte was er niet :D
Nouja goed, maar goed dat ze zo goed kan traplopen...

Wat ik nog wilde zeggen, Ko!! Wat word je al groot joh! O+
Wat leuk Oeks om zo een soort reeks te doen met foto's <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97535137
Oh Huup... mijn collega's vroegen wat er aan de hand was dat ik zo hard moest lachen... _O-
Maar wat een schrik met dat traphekje... mevrouw was dus gewoon naar boven gehobbelt :X

Ik probeer zelf zoveel mogelijk te schipperen tussen wat Minke wil (behoeft) en wat ik wil. Als we samen thuis zijn gaan we vaak samen spelen en als het lukt tussendoor kruip ik af en toe even achter de laptop. Als ze dan weer aandacht wil, maak ik af waar ik mee bezig was en kom ik weer naar haar toe. Minke is wel heel erg van de kastjes openmaken en alles bekijken/eruit halen wat er in zit, maar de laatste tijd snapt ze ook heel goed dat we dat niet willen en hoeven we maar te kijken of het kastje gaat weer dicht. Ze heeft 2 kastjes en 1 la in de keuken waar ze wel in mag, dingen uit mag halen (lade met spatels en pannen en zo, kastjes met snijplankjes en de uien/aardappeldoos en plastic zakken)... daar vinden we ook regelmatig dingen van haar terug die ze heeft opgeborgen. Ze is de laatste tijd wel heel goed in luisteren, dat verbaast me heel erg. Met uitleggen komen we dus al een heel eind nu!
pi_97535431
ik deel de dagen in in vaste tijdblokken. dat werkt voor ons heel goed. ravi is trouwens qua aandachtsbehoefte veel 'makkelijker' dan selene. ravi kan prima zelf spelen (en waardeert dat ook) terwijl selene geen fan is van zelf even spelen. het hangt allemaal ook van de eigen gezinsdynamiek af. je kan dus ook niet zeggen: "dit werkt voor ons, dus ook voor een ander".
pi_97535479
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:22 schreef huuphuup het volgende:

[..]

De onderste pluggen zijn een paar dagen geleden uit de muur komen zetten (don't ask, ik heb serieus géén idee... :') ). Maar die moeten dus asap weer goed vastgezet worden. Tot nu toe sloot het hekje eigk als vanouds, maar blijkbaar heeft ze toch nét genoeg speling. Ik heb even getest net maar ze moet zich er echt heul erg ondergepropt hebben want zoveel ruimte was er niet :D
Nouja goed, maar goed dat ze zo goed kan traplopen...

Wat ik nog wilde zeggen, Ko!! Wat word je al groot joh! O+
Wat leuk Oeks om zo een soort reeks te doen met foto's <3
hebben wij ook eens gehad ja ;( daarna hebben we het hele traphekje ontmanteld en ietsje lager weer terug gezet met grotere pluggen
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:46:07 #143
100412 mefke79
komt goed!
pi_97535713
Huup, eng ja, als ze dan ineens achter je staat. En wat is ze lief tegen haar zusje. Ik hoop dat Driekus ook lief gaat doen...kan er niets van zeggen, dus ben benieuwd.

Ik heb van de week gezien dat ie maar een heeeeel klein gaatje nodig heeft om ergens in te komen. Zie hier ons nieuwe konijn:

En hij klom er dus in via het deurtje, is iets van 20 bij 30 cm ofzo?!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:49:02 #144
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97535793
:D _O-

driekus :D

wat dacht ie, geboren worden is ook gelukt, dan pas ik vast ook wel door dit gat :Y)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97535805
_O- Driekus :D lief konijntje ben je hoor :P

Huup jemig das wel schrikken zeg. Kleine klimgeit Amélie :) En wat is ze líef zeg voor Elin!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:52:05 #146
100412 mefke79
komt goed!
pi_97535906
Nou ja, ik was allang blij dat ie het buiten deed, zonder de bak eronder en zonder de nijnen erin want dat had me een zooitje en twee konijnen in paniek opgeleverd.
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 13:01:14 #147
5428 crew  miss_sly
pi_97536218
Schrikken huup :o
Wat klinkt het lief zoals Amélie met haar zusje bezig is O+ En wat ontzettend naar dat ze nog steeds zo'n buikpijn heeft. Lijkt me zo rot dat je daar dan zo weinig aan kan doen ;(

haha Driekus _O-

Chan :W Alles goed emt jou en je mooie Timo?
pi_97536667
Mef, je hebt gewoon geen zin om Driekus in de gaten te houden dus stop je 'm maar in een kooi. :{w

Huup, je klimgeitje! Wat moet je geschrokken zijn! :o
pi_97536751
Haha Driekus :D

Oy huup, da's wel een lenig limbodanseresje dat je daar hebt dan, als ze zich eronderdoor weet te wurmen... huuu :X
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:21:23 #150
100412 mefke79
komt goed!
pi_97536958
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:12 schreef Ssserpente het volgende:
Mef, je hebt gewoon geen zin om Driekus in de gaten te houden dus stop je 'm maar in een kooi. :{w

Huup, je klimgeitje! Wat moet je geschrokken zijn! :o
Nuh, als ie 'normaal' vervelend is mag ie in de box en als ie echt echt echt heel vervelend is heb ik nog een donkere kelderkast :P
pi_97536979
Ah de twee zusjes van Huup! Klinkt erg lief en onderdeugd.

Driekus gaat later vast de goude kooi in :D
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:55:54 #152
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97538183
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:21 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nuh, als ie 'normaal' vervelend is mag ie in de box en als ie echt echt echt heel vervelend is heb ik nog een donkere kelderkast :P
:D

Hier wordt de laptop ook dichtgesmeten als ik de eerste hints niet doorheb :')

Huup, herkenbaar wat je schrijft, Alexa is pcies zon grote LOMPE zus. Maar wel lief O+...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97538255
ik zeg niks over lompe zussen na de actie van gister van selene :X
}:|

tip voor de ouders met 2 kindjes: niet kind 1 in het zwembadje zetten met een bekertje en kind 2 in de zandbak binnen loopafstand van voornoemd zwembadje
pi_97538317
Ik heb denk ik het 'voordeel' dat er 3,5 jaar tussenzit. Amber is soms echt een moedertje voor Tess. Ze kunnen ook heel lief spelen om 5 minuten later elkaar inde haren te vliegen _O-

En Tess kan ook weer heel 'betuttelend' naar Amber zijn. Vanmorgen was ze Amber aan het roepen maar kreeg ze geen antwoord. Het was Ammeeeeeeeeeee Ammeeeeeeeeee en toen werd het Ammietje Ammietjeeeeeee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_97538366
selene is heel lief voor ravi hoor. meestal :)

maar laten we het er verder op houden dat ik me voorlopig geen zorgen hoef te maken dat selene gepest wordt :X maar die is voor een ander topic :P
pi_97542923
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:01 schreef miss_sly het volgende:
Chan :W Alles goed emt jou en je mooie Timo?
Lief dat je dr naar vraagt :) Met Timo gaat het wel goed, gisteren alleen moeilijke dag gehad, hij nam afscheid van de babygroep op het kdv om naar de peutergroep te gaan. Hij heeft nog nooit zóveel driftbuien gehad terwijl de dag nog amper begonnen was. Terwijl hij er al regelmatig gespeeld, gegeten en zelfs geslapen had. Dus misschien was het ook wel wat anders. Nu is hij gelukkig weer vrolijk :) Met mij kan het beter, maar och..
pi_97543106
Hopelijk is hij snel gewend Chan :*

Incantrix, hoe is het met de brandwonden van Stef? :*

Niels haalde zaterdag vier potjes uit een mandje en zei toen: "een, tee, -pauze-, vie-eh". Geen idee of het toeval was, maar ik vond het wel bijzonder :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:51:14 #158
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97543394
Jeempie Twink; kan jouw dreumes al tellen joh?? ongelofelijk! :D

Chan voor jou een dikke :* , fijn dat het met Timo goed gaat.

oooo jaaaa ik moet nog ff *O* *O* *O* voor Tess dr prima nachtje! Heerlijk Vick; ben je een beetje bijgeslapen nu?

ooo Huup; ik smelt echt van jouw verhalen van je dochters... O+ Ben zo ontzettend benieuwd hoe het hier straks gaat als nr 2 er ook is....
en Amelie onder het traphekje door? ik kan me voorstellen dat je echt ff een hartverzakking kreeg.. gelukkig ging het allemaal goed.

hahaaaaaa Driekus; wat doe je nou joh! O+ :o

Evie is ook echt een wijs meisje hoor, vandaag ook weer; kijkt me vragend aan; Kaas? Ik antwoord; neej lieverd, de kaas is op....
Eigenwijsje loopt vervolgens naar de koelkast, trekt de deur open, wijst naar binnen; Kaas?? :+
Vervolgens loopt ze naar de nieuwe keukentje, pakt het pluchen broodje en mesje, en plakt daar het plakje kaas (met klittenband) op; komt trots naar mama toe; Kaas!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:19:25 #159
100412 mefke79
komt goed!
pi_97544657
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:59 schreef Vicky het volgende:
Ik heb denk ik het 'voordeel' dat er 3,5 jaar tussenzit. Amber is soms echt een moedertje voor Tess. Ze kunnen ook heel lief spelen om 5 minuten later elkaar inde haren te vliegen _O-

Komt ze nu mee dat 3,5 jaar zo ideaal is...
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:27:50 #160
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_97545124
Tessa heeft de BMR prikjes gekregen. Ze heeft geen verhoging of koorts dus vond de arts dat het verantwoord was. Heel even gehuild, maar voordat we opstonden om weg te gaan was ze al stil en aan het genieten van rozijntjes :P
Ze is bijna 16 maanden en weegt 9980 gram (iets onder gemiddeld) en is 81 cm (iets boven gemiddeld) erg netjes dus :) O+

Nu lijkt ze nergens last van te hebben, maar dat zal vast nog wel komen aangezien ze van elk prikje ziek is geworden en deze schijnt de vervelendste te zijn... :{ :{
pi_97546045
Oh! Wat is er veel geschreven! :D

Mefke, dat shirtje is een romper van de Zeeman. Mister noisy leek me wel toepasselijk bij een 2de verjaardag. ;)
Ik vind trouwens gek genoeg het verschil tussen de foto van 1 jaar en de foto van 2 jaar helemaal niet zo groot. :? Gek is dat.

Vicks, wat fijn zo'n goede nacht! En Becky ook! *O*
En fijn om te horen Vicks, dat 3,5 jaar best een goed leeftijdsverschil is. Ik was al bang dat er teveel tijd tussen komt te zitten, maar dan heb ik nog even. :)

Huup, wat klinkt het gezellig en ook spannend! :D O+
Dan is zo'n schattige dreumes ineens een ongeleid projectiel naast zo'n klein baby'tje. Elin zal wel snel leren dekking te zoeken. ;)
Oei en Amelie zo bovenaan de trap, mens mijn hart zou ook in mijn keel zitten zeg. :o

Chan, spannend voor Timo, zo naar de grote groep. Is toch best een overstap om weer de jongste te zijn, tussen al die pratende grotere kindjes. Dikke zoen voor jullie! :*

Haha Driekus! _O- Heeft hij echt niet stiekem de kooi opgetild Mefke? Met recht een slangenkind anders! :D

Ik vergeet vast van alles, maar voor alle zieke kindjes en mama's een dikke zoen! :*
En een extra voor Tessa en ma_ma! :*

Ik had vanochtend weer dienst op de kresj en ik heb Ko bijna niet gezien! :D Kind rent daar rond en speelt zich zot. O+
Alleen bij het voorlezen hing hij aan mijn lippen. Zo lief, al die meelevende aandachtige koppies.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:58:44 #162
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_97551417
Driekus! :D geweldig! :D

2,5 jr tussen kind 1 en kind 2 is ook een heel fijn leeftijdsverschil :)

Ma-ma, ik hoop dat Tessa niet teveel last zal krijgen van de prikken :*

Oeke, fijn dat KO zo lekker speelt op de kresj. Scheelt je ook weer een zorg, lijkt me.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:36:29 #163
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_97553169
Even totaal niet bijgelezen ivm zwaar slaapgebrek :@ Zag iets over TripleP enzo. Sommige dingen zijn handig en die pik ik eruit. Net zoals bij andere opvoedmethodes. Handig is dat onze buuf lesgeeft in Gordon-cursussen. Word je he-le-maal niet onzeker van hoor als je je kind op het aangrenzende balkon wil corrigeren ivm met bv steentjes naar beneden gooien :X }:| :@

Hier gaat het gewoon even tsja... ruk ;( Esmee eet niet en slaapt niet. Eten ging even goed, maar we zitten toch weer op de befaamde boterham voor het slapen gaan. Ik trok het gewoon niet meer na 4 vrijwel slapeloze nachten en wilde maar 1 ding: slapen zonder krijzend kind. Bijkomend probleem is nog dat de meisjes een kamer delen een een peuter met wallen tot haar enkels is ook zeker niet gezellig :X

Slapen is hier ook een drama. Het is nu helemaal in om zo tusen 23.30 en 1.00 uur twee uur lang het hele huis bij elkaar te gillen (ze gilt zelfs de bovenburen wakker :o ). Zodra ze uit bed mag, heeft ze al voordat ze de kamer uit gaat praatjes voor tien over boekjes, spelen en eten. Naast het bed zitten maakt niet uit, lichtje op de kamer maakt niet uit, 2 uur lang laten gillen maakt ook niet uit :@ En nu zit ik er gewoon echt doorheen. Ik werk 4 dagen in de week en moet zoveel moeite doen om wakker te blijven met een paar weken met 4 uur slaap maximaal per nacht...

Ze is standaard weer om 6.30 wakker en dan is de ook meteen klaarwakker. Overdag is ze trouwens supervrolijk en heeft ze heel veel energie om lekker te drammen en dat gaat dan niet altijd even lekker...

Sorry geen leuk verhaal, maar het lucht wel op
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:49:47 #164
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97553696
Jeetje Stiemie, dat is ook niet niks. Lijkt me erg frusterend als helemaal geen enkele tactiek lijkt te werken... Ik kan alleen maar ff een :* geven....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:52:48 #165
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_97553817
Ja dat is het ergste. Dat ik niet weet wat er is of wat ik nog kan doen om het op te lossen :{
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:59:46 #166
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_97554124
pfff Stiemie, ik zou echt niet weten hoe ik je kan helpen, het enige wat ik kan doen is je een hart onder de riem te steken. Ik slaap al vanaf het begin (nu 13,5 maand) ongeveer max 5 uur per nacht en ik werk ook vier dagen. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Het enige wat ik kan zeggen is dat je eigenlijk tegelijk met Esmee naar bed zou moeten om zelf een beetje op de been te blijven.
Hoe je het kan doorbreken, geen idee, lijkt me heel moeilijk. Dikke :*
pi_97554507
Hoi! Even een absolute egopost uit de ardennen. Isabeau doet het hier op een fors aantal driftbuien die hun weerga niet kennen na prima. Op de heenweg kreeg onze bugaboo spontaan een klapband (we reden er niet mee, zaten in de auto op de snelweg). Schrikken was dat :D

Huisje is leuk voor isabeau. Er zijn geitjes en speeltoestellen bij. Helemaal goed.

Als we terug zijn kom ik hier weer helemaal bijlezen/praten.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:21:55 #168
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_97555183
Tjemig Stiemie, wat vréselijk naar zo! Not to mention hoe zwaar het is, slaapgebrek is killing en als je dan overdag ook nog zo hard moet vechten om van alles gedaan te krijgen.. Pfff! Ik kan je zo één twee drie geen oplossingen geven, maar ik herken je radeloosheid heel erg. Wij zijn op het moment bezig met Stef aangaande slapen, omdat hij er 's-nachts echt een potje van maakte en wij zo ondertussen struikelden over de wallen onder onze ogen. Wat bij ons heeft geholpen is kritisch kijken naar rituelen en dingen die 'voor waar' aanneemt. Soms kan een oplossing heel simpel zijn: Stef wilde zijn yoghurt na het eten niet meer, maar toen we het bij wijze van experiment eens in een tuitbeker zonder antilek stopten i.p.v. in een bakje met een lepel erbij ging het er zó in. Nu krijgt hij zijn yoghurt elke avond zo en klaagt hij meestal steen en been als het op is. Soms is de oplossing niet zo makkelijk: Stef weigert nog steeds groente te eten/aan te raken en wat dat is.. Dit gedrag verkiezen wij op het moment te negeren, met de kanttekening dat dat gemakkelijker is als er wel íets ingaat. Qua slapen hebben we ervoor gekozen de slaapkamer uit te roepen tot een soort stilte-zône: al het speelgoed is er weg, spelen wordt tot een minimum beperkt in zijn kamertje, als we naar boven gaan moet hij meteen zijn bedritueel in. We hebben daarnaast een rustmomentje ingelast door even een minuutje met hem naar buiten te kijken en i.p.v. samen een boekje doorbladeren wordt hij nu in bed gelegd en lezen we iets voor. Middagtukjes worden na 2 uur afgebroken. Sinds we e.e.a. hebben aangepast hebben we nog maar 1x een rotnacht gehad, en dat was toen hij overdag meer als 2 uur sliep en voor het slapengaan in zijn kamertje keihard in hyperdrive ging :P Daarmee wil ik niet zeggen dat dit ook is hoe jij het moet doen, maar ik denk dat Esmee een hele pittige tante is en dat het misschien zou kunnen werken als je bestaande patronen eens onder de loep neemt. Zo hier en daar een beetje tweaken aan hoe je dingen doet kan geen kwaad denk ik, het klinkt alsof het dieptepunt al best wel bereikt is en dan hebben jullie nu ook nog maar weinig te verliezen denk ik? Succes ermee in elk geval, ik hoop dat je hier iets mee kan :*

Oeke, haha, wat geweldig!! Ko heeft het daar echt naar zijn zin he?

Twinks en Davinia, de brandwonden bij Stef zijn volledig geheeld :) komende week nog een eindcontrole en volens mij zijn we dan klaar. Je kunt duidelijk kleurverschil zien tussen de plekken aar de aquacell heeft gehecht en waar niet: de aquacell-stukken zijn beduidend minder vurig rood. Vooralsnog zijn de plekken natuurlijk heel duidelijk, maar ik acht de kans groot dat je er later niet veel meer van zal zien :)

En pff, mijn moppie heeft waarchijnlijk toch weer last van een kies hoor, gisteren bloedde het bij het tanden poetsen. Hij is ook loeiverkouden, dus had gisteravond al heel vroeg zijn fles en daarna heeft lief hem nog een tijdje over zijn ruggetje gewreven eer hij kon slapen. De nachten gaan echter nog steeds goed! :o

Stiemie, dat bedenk ik me nu ook nog, heb je ook wel eens geprobeerd eens in de zoveel minuten te gaan kijken? Bij Stef werkt dat niet hoor, maar misschien bij Esmee wel? Of, wat bij Stef wel weer werkt, is dus om hem te kalmeren door over zijn ruggetje te wrijven. Op een bepaald moment wordt hij dan heel rustig en gaat hij liggen en als je dan weggaat gaat hij nog wel even huilen, maar dan is hij ook vrij snel stil..
3!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:29:24 #169
100412 mefke79
komt goed!
pi_97555562
Och Stiemie, ik heb geen tips, maar kan me voorstellen dat het echt zo slopend is :*

Ik was straks mee Driekus ophalen van het kdv. Geen Driekus in de hal en een donkere groep. Bleek ie samen met de leidster in een hoekje op de mat te zitten. Hij op zijn knietjes met een bellenblaas en twee kleine baby's van een maand of 5 voor hem, bellen te blazen. Zo mooi om te zien.

Thuis was ie de hyperactiviteit zelf, als je nog eens lol wilt hebben: neem twee lege petflessen, een actieve dreumes en een actieve papa en gaaaaaan met die banaan: zwaardvechten!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:30:23 #170
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97555604
ooo Stiemie; ik heb ook geen tips voor je... alleen probeer zelf eerder naar bed te gaan, zodat je voordat je meisje gaat spoken al een paar uur slaap te pakken hebt gehad? anders houd je dit toch niet vol.

Sorboo; ik miste je al! dus jullie zijn lekker op vakantie . Heerlijk!!! geniet er lekker van!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_97555883
straks ff bijlezen...

Thomas krijgt definitief buisjes aan beide oren. We waren vorige week op controle en er zit nog steeds vocht achter zijn trommelvlies. De operatie was al ingepland, maar had gecanceled kunnen worden als het weg was geweest. Nu gaat hij volgende week woensdag geopereerd worden. Niet het einde van de wereld, maar ook niet echt leuk ofzo. Hopelijk heeft het wel het gewenste effect, zodat hij beter kan leren praten
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:40:19 #172
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_97556175
Sorbo fijne vakantie! *O* :*

Mefke: Wat klinkt het lief, dat bellenblazen O+

Stiemie: :*!

Aoraki: Sterkte voor jullie! Hopen dat de buisjes goed hun werk gaan doen, dikke :*
pi_97556676
Ssserpente, maar even hier, want je PM-box is weer vol... en hier lees je volgens mij altijd wel mee :)
Ik heb je inmiddels een paar keer een PM gestuurd over de Eftelingzegels, maar geen reactie gehad. Ik neem dan ook maar aan dat je geen interesse meer hebt? En als dat wel zo is, wil je me dan even een PM sturen?
pi_97557922
oef, stiemie, wat enorm zwaar zeg! Hier ook geen tips, helaas... Heb je de ruimte thuis om je meisjes te scheiden? Het lijkt me voor de oudste ook wel heel zwaar zo.

Wat fijn dat de brandwonden van Stef geheeld zijn !!!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:20:44 #175
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97558556
Stiemie, wat een zware nachten zeg! Daar heb ik ook even geen idee over. Misschien in elk geval Esmee een nachtje uit logeren doen zodat jullie in elk geval alledrie kunnen bijslapen? Kun je in elk geval weer iets helderder denken...
Wat een betreft: ik maak tegenwoordig gepureerde soep en die gaat er zonder enige moeite in. Nu moet ik wel zeggen dat Harry de laatste tijd 's avonds weer beter eet, maar een tijdje geleden ook beroerder maar soep wilde hij wel. Kreeg hij in elk geval wat groenten binnen. :Y

Inca, wat fijn dat de brandwonden genezen zijn! En het klinkt alsof de nachten ook verbeterd zijn... Tof!

Aoraki, wat sneu dat Thomas ook buisjes moet. Maar goed as hij dan van alle problemen af is (duimduim)

Ca.ra, hoe is het met jouw Thomas en zijn oren?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:24:54 #176
100412 mefke79
komt goed!
pi_97558775
Aoraki, toch buisjes. Wel goed dat je de afspraak had laten staan!

Asy, fijn dat Harry weer beter eet zeg, pak van je hart lijkt me zo.

Inca, ik neem aan dat ze het ook in het ziekenhuis hebben gezegd, maar je moet nu echt extreem voorzichtig zijn met de zon he. Echt factor belachelijk hoog erop en zo'n uv-shirtje aan (die had je al toch?). Ik heb ooit 1 klein stukkie tweedegraads gehad en als ik dat stukje oor nu (25 jaar later) verbrand in de zon doet het echt nog gemeen zeer.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:30:13 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97559041
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:24 schreef mefke79 het volgende:
Asy, fijn dat Harry weer beter eet zeg, pak van je hart lijkt me zo.

Eerlijk gezegd maak ik me er niet meer druk om :@
Hij eet met tijden als een bootwerker en dan weer veel minder. Brood blijft beroerd gaan (al heeft hij vandaag bij opa en oma 1 hele boterham op maar ik denk dat ze daar de hele middag mee bezig zijn ;) ). Het zij zo...
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:45:47 #178
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97559841
Even een Thomas-update voordat ik ga bijlezen. Of in ieder geval een beetje bijlezen, ik heb er een paar dagen uit gelegen wegens kapotte laptop (hij laadt niet meer op) maar ben inmiddels gelukkig weer voorzien van een nieuwe. Eerste levensbehoefte enzo :P

Thomas gaat morgen onder het mes, zijn amandelen zijn extreem opgezet. Hopelijk gaat het daarna beter met eten, maar sowiezo hoop ik dat hij zich beter voelt. Hij slaapt nu ook heel slecht en ademen gaat ook niet helemaal lekker. Maar ondanks alles blijft hij nog steeds ons lieve vrolijke jongentje. alleen met een iets korter lontje...

Morgen moeten we al om half 8 in Maastricht zijn, dus dat wordt vroeg opstaan.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:54:27 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97560259
Ik ben benieuwd hoe het met Oscar gaat vannacht, hij heeft er al weer een paar nachten achter elkaar een handje van om elke nacht, exact om 01.35 wakker te worden. :') -O- En dan alleen bij ons verder te willen slapen. -O-
Ik ben vast van plan om dat vannacht maar eens niet te doen en maar in zijn deuropening te gaan lezen tot hij weer gaat slapen ofzo, even doorbreken.

Ca.ra, succes morgen!
Ik heb om 10 uur een afspraak bij de ha voor beide want ik ben het eeuwige snot zo enorm zat, kijken of ze iets kunnen ontdekken. :Y
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:56:42 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_97560401
Is er dan iets waar hij wakker van wordt BE?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_97560437
Morgen al ca.ra, wat spannend voor jullie....
Ik wens jullie sterkte en een heel snel herstel voor Thomas, dat hij maar gauw weer opknapt en lekker in zijn velletje zit!

En aoraki, voor jullie ook al zulke spannende tijden, hopelijk gaan de buisjes goed werk doen voor je ventje.

Stiemie, dat is KKKKKKKloten zeg!!! Dit hou je niet vol joh, kun je geen hulp inschakelen? Via huisarts ofzo? Een hele dikke knuffel voor jou!

En driekus in het konijnenhok!!! Haha gek jong!
Die bellenblaasactie is lief zeg!!, Lars kan ook bellen blazen trouwens!

Senna die vindt dat mama niet meer mag computeren.....grom, we willen je mama hier niet missen hoor....!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:59:21 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97560545
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:56 schreef Troel het volgende:
Is er dan iets waar hij wakker van wordt BE?
Geen idee Troel, maar het is zo frappant echt al een paar nachten achter elkaar is het of 01.33 of 01.35. :D :?
Gelukkig gaat hij wel meteen slapen als we hem bij ons leggen, maar toch is dat ook niet helemaal de bedoeling, hij draait en duwt nogal, dus echt lekker slapen is het voor ons niet.

Stiemie! :o Ik lees net jouw verhaal, oef, daar valt dat van ons bij in het niet. Sterkte!
Ik zou ook niet weten wat je kan doen.
Zou het helpen om haar bedje open te maken en de slaapkamerdeur dicht, dat ze zelf kan spelen en evt. zelf haar bedje weer in?
Gaat gevoelsmatig wat ver, voor mij dan, maar dan kan je iig zelf weer gaan slapen.
pi_97560689
Zo wordt Lars de afgelopen drie nachten huilend wakker, en ligt dan met zijn knie vast tussen de spijlen van zijn ledikant...hij heeft er al een blauwe plek van....

Succes vannacht be! Hij is wel consequent in ieder geval, daar kun je niks van zeggen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:03:13 #184
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97560775
Asy :*
Met Thomas' oren gaat het gelukkig weer goed. Na de laatste penicillinekuur heeft hij geen ontsteking meer gehad. Gelukkig maar, anders was de volgende stap ook een operatie geweest. Iets met gaatjes boren in zijn schedel enzo, blugh. Dan toch liever amandelen knippen!

Aoraki, veel succes met de buisjes!
Houd er rekening mee dat ze na de narcose toch wel zeker een uur flink overstuur kunnen zijn. Dat is niet van de pijn (buisjes doen niet echt pijn) maar vooral desoriëntatie en het is natuurlijk ook hardstikke eng voor zo'n kleintje. Ik zag in ieder geval weinig verschil bij Thomas tussen wakker worden na de MRI (waarbij hij absoluut geen pijn kon hebben) en wakker worden na de buisjes.
Als hij na ongeveer een half uurtje tot drie kwartier goed wakker is kun je aan de zuster vragen of je hem wat te drinken mag geven. Goed drinken is meestal een van de voorwaarden om naar huis te mogen en vertrekken is de snelste manier om de boze bui weer te laten zakken.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_97561496
Zo even reageren:

Stiemie :* :* dubbel voor jullie.
Maar inderdaad heb ik ook weinig tips. Het enigste wat ik zou kunnen opperen is om de boel qua slapen even radicaal om te gooien. Linde bij jullie op de kamer en 1 van jullie bij Esmee? En dan elke avond een ander van jullie bij Esmee, om te zorgen dat jezelf ook af en toe aan slaap toe komt. en zodat Linde niet bij Esmee ligt zodat zij ook wat slaap krijgt.
Qua eten heb ik echt geen tips alleen dat ik heel erg met je meeleef.

Inca, wij zaten hier in hetzelfde schuitje qua slapen als jullie alleen dan met inslapen alleen. Ook wij hebben wat dingen radicaal omgegooid en dat werkt dus goed.
Ook eten van groente is hier al tijden verschrikkelijk. Wat ik doe is sauzen licht pureren en dan door de rijst/pasta enz. Bij aardappelen krijgt ze gewoon alles los (behalve bij de stamppot dan). Dan eet ze dus geen groentes, dus eten we dat niet te vaak. Ze krijgt dan meestal iets van fruit na. Ik merk omdat we er geen druk meer opleggen dat ze uit zichzelf nu weer af en toe groentes pakt. Zolang alles maar haar beslissing is :') is ze happy, wij sturen het alleen 1 kant op O-)
Wij hadden het hele weekend een heel erg zielig meisje met heftige huilbuien van 3 kwartier die pas stoptte als de pcm begon te werken. Ontzettende moeite met eten en drinken, maar wel heel veel honger, dus heel erg kwaad maar echt niet kunnen vanwege de pijn.
Inmiddels zijn er wel weer 2 hoektanden en een kies door en heeft ze volgens mij ook keelpijn gehad want ze is mega schor (soort van Katja Schuurman in het kwadraat).
Vandaag ging het eten weer zonder eerst pcm te hebben gehad, dus volgens mij is het ergste leed voorbij hier.
Oja ook erg veel huilen in haar slaap, wat is dat zielig zeg zo'n slapend propje zieligheid in bed met huilkreten.

Aoraki, heel erg veel succes volgende week. En wat Cara zegt, bereid je voor op een zeer heftig kind erna. Mette was een uur lang buiten zinnen, krijsend, zeer boos, schoppend, slaand enz.
Maar over het praten, of beter gezegd, het feit dat ze weer fatsoenlijk kunnen horen waardoor de ontwikkeling verder kan gaan, dat is hier toch wel overduidelijk positief.

Ca.ra heel veel succes morgen voor jullie :*
Ik hoop ook dat dit een goede uitkomst zal hebben.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:37:33 #186
95408 Incantrix
pi_97562828
Mefke, goeie tip inderdaad! Het ziekenhuis heeft ons verteld dat het minimaal deze hele zomer absoluut niet in de zon mag komen. Altijd kleding eroverheen dus, en smeren geblazen. Ik heb dus een zwempakje van Dpam dat over zijn brandwonden alt. Het uv-pak heb ik wel, maar heb ik nog niet gevonden.. Nouja, sinds hij de verwondingen opliep is hij Altijd met minimaal een romper en een t-shirt in buiten geweest, dus het kkomt wel goed. Maar wel goed om te weten at het ook later nog pijnlijk kan zijn als het verbrand. Thnx :*

Aoraki, jemig, wat spannend.. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er erg tegenop ziet, logisch.. Maar daarom niet minder vervelend. Dikke :*, ik hoop dat het goed en vlot zal gaan en dat de problemen zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon!

Ca.ra, ineens moet ik aan de hand van wat jij schrijft terugdenken aan toen mijn eigen amandelen geknipt werden. Ik ben 2 keer geweest, 1x toen ik 2 was en 1x toen ik 4 was. De keer dat ik 4 was weet ik nog en ik kan me nog heel erg oed herinneren hoe het was om uit de narcose te komen. Ik had heel erg pijn in mijn keel en er was een mevrouw en die hield een doekje op mijn mond en toen ik keek zag ik mondafdrukken in bloed, daardoor schrok ik, ging ik harder huilen, ging mijn keel weer meer pijn doen, harder huilen, mama roepen maar die was er niet, nog meer pijn.. Ik snap dus heel goed dat een kindje dat nog jonger is nog veel erger overstuur raakt en helemáál niet weet wat hem overkomt. Sorry, moest ik gewoon aan denken, excuses als het offtopic is..

BE, een man van de klok zeg :o Ik ben benieuwd hoe de nacht je zal vergaan, ik hoop dat je plan snel z'n vruchten afwerpt!

Wickie, wat fijn dat het bij jullie ook heeft geholpen om dingen om te gooien en anders te doen! En och ja, die groente, ik baal er zo vreselijk van.. Ik had echt een vuilnisbakkie en hij genoot ook intens van eten, maar nu lijkt hij groente per defenitie te haten. Ik laat het maar en besteed er niet te veel aandacht aan, dan komt het inderdaad vanzelf wel weer :) dwingen kun je ze toch niet en ik wil eten avsoluut nit tot iets negatiefs maken. Er ligt ook altijd wel iets op zijn bordje waarvan we weten dat hij er blij van wordt.
3!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:39:17 #187
95408 Incantrix
pi_97562920
Poeh, Ca.ra, wat spannend! Heel erg veel succes, hopelijk plukt je manneke er snel de vruchten van.. Dikke :* :* en ik zal aan jullie denken.. (zo vroeg ook, boeh!)

Ow, en ik vergeet bijna een *O* voor etende Harry :)
3!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:56:55 #188
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_97563835
Cara heel veel succes morgen voor jullie en voor Thomas :*

BE heeft Oscar een ingebouwd klokje :o Jeetje zeg lastig hoor.

Bedankt voor de tips allemaal O+ Soms kunnen het hele gewone dingen zijn waar je zelf door het gedoe en slaapgebrek niet meer aan denkt en dan ben ik altijd zo blij als anderen hun licht er even over laten schijnen.

BE bedje open zie ik echt niet zitten :@ Ik ben bang dat ze dan echt door het huis gaat spoken (alles gelijkvloers) en ze zit nu al af en toe bovenop de eettafel :X Dus ik denk dat ik echt geen oog meer dichtdoe als ik weet dat ze door het huis gaat.

Qua eten is er bij Esmee echt geen peil op te trekken. Iets waar ze de ene keer van smult, kan de volgende keer als een soort vergif opzij geschoven worden. Zelfs koekjes wil ze soms ineens niet.

Helaas liggen onze slaapkamers naast elkaar en maakt het dus weinig uit of Linde op onze kamer ligt of bij Esmee. Die kleine sirene gaat overal doorheen ;)

Maar we hebben wel een paar goede nachten in het vooruitzicht! Linde gaat met pinksteren naar mijn schoonouders en Esmee naar mijn ouders. Zo lief dat mijn ouders het aandurven. Mijn vader heeft aangeboden dat hij bij zo'n rotnacht binnen op de bank gaat slapen met Esmee in het campingbedje naast hem zodat wij thuis lekker bij kunnen slapen O+
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:01:07 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97564047
Stiemie, wat lief van je ouders! ^O^
En dat van dat zwerven snap ik ook wel hoor. :Y
pi_97564204
oh super van je ouders Stiemie!

Tess d'r deur begint op de knip maar meestal zetten we 'm 's nachts open zodat ze, mocht ze wakker worden, eruit kan. Ze is nog geen enkele keer door het huis gaan zwerven, ze komt eigenlijk altijd meteen naar ons.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_97571094
Stiemie super ^O^

Bijgelezen, maar wegens ziek kind niet echt reageertijd :+
Florian heeft nog wat korstjes, maar trekt mooi bij :) Leander is nu een drama :P

BE, wat maf :? Vannacht ook weer?
Is er iets in huis wat dan aanslaat oid? Ketel? Getimede wasmachine?

Florian klimt steeds op de triptrap van Leander en dan óf op de tafel, of hij gaat bovenop staan dansen. Score afdonderen vlak voordat hij boven is staat op 3. ;)
  Moderator woensdag 1 juni 2011 @ 07:19:33 #192
5428 crew  miss_sly
pi_97571257
Succes vandaag Ca.ra!

freecell, beterschap voor je grote mannetje. Wat rot zeg, dat hij er zo ziek van is.

BE, wat typisch, op dezelfde tijd iedere keer. Hoe doe je dat met in de deuropening lezen? Heeft hij dan geen last van het licht?

Stiemie, ff, vermoeiend. Fijn dat je ouders even willen inspringen, wat slaap kunnen jullie wel gebruiken. Ik denk dat wij om de beurt met Senna in de kamer zouden gaan zitten een tijdje zodat de ander door zou kunnen slapen, en het dan na een uurtje ofzo weer gaan proberen. NIet ideaal, maar dat is het nu ook niet, zeg maar ;)
  woensdag 1 juni 2011 @ 07:39:36 #193
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_97571387
Cara heel veel succes vandaag!!!!

BE hoe was het vannacht om 1.35? Ik heb nog aan je gedacht want ik was toch wakker :')

We hebben gisteren het bedje van Esmee nog verzet naar de plek waar het een maand geleden stond, maar ook dat maakte dus niks uit. Wanneer Esmee niks wil eten, krijgt ze vaak nog 2 boterhammen voordat ze naar bed gaat, maar dan heeft ze 's nachts dus toch weer trek. Ze vraagt dan namelijk ook om een boterham en soms eet ze er dan ook weer 2. Misschien dat het lichtbruine brood dan toch te weinig vult? Gewone pap lust ze helaas niet dus we gaan vanavond voor het slapen gaan eens een pyjamapapje proberen. Duimen jullie mee dat het helpt?
pi_97571511
Jemig Stiemie, wat zwaar. :*

Eet ze de rest van de dag wel goed? Ik heb het idee dat er wel eens te veel gefocust wordt op hetgeen er net voor het slapen gaan gegeten wordt terwijl het volgens mij al veel verschil maakt als er in de loop van de dag steeds een goede bodem wordt gelegd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:21:02 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97571731
Wat zwaarder brood zou ook misschien de truc kunnen doen ja.
En wat Claudia zegt. :Y

Ca.ra, succes vandaag met je manneke :*
pi_97571744
Ca.ra, succes vandaag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:15:05 #197
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_97572532
Cara succes! :*
pi_97572563
Ca.ra, sterkte vandaag! :*

En ook een voor Stiemie! :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')