abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2011 @ 13:07:11 #151
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_99316767
kan me herinneren dat in Veenendaal van die stroomlocs werden gebruikt om treinstelle nte duwen en te trekken

eind jaren 90 denk ik dan, '97-'99?
pi_99322661
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 09:30 schreef Watertornado het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die? Dan is dat niet waar dit topic over gaat! :D
Ja! _O_ Weet het. niet ontopic natuurlijk, maar die zaten gewoon lekker.
Aanrader voor mensen die op een erg lekkere stoel willen zitten :D
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:49:41 #153
11766 eymey
koning één-oog
pi_99340689
Tsja, de meningen over dat (v)irm spul verschillen dus nogal.

Ik kan me voorstellen dat mensen het gevoel hebben dichter op elkaar gepakt te zitten (maar ja, mensen willen nou eenmaal kunnen zitten en treinen krijgen niet vanzelf meer ruimte).

Ik vind die dubbeldekkertjes best lekker rijden (ze wiebelen rustig heen en weer). Alleen als je nog in van dat doedelzak-materieel zit is dat idd bloed-iritant.
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_99379050
doedelzak?
pi_99395055
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:05 schreef Capstan het volgende:
Nu zitten we het oranje-bruine Koploper-interieur wel helemaal de hemel in te prijzen ten koste van de vernieuwde versie, maar dat doet me toch wel aan dit filmpje denken:


Hierin hoor je enkel positieve geluiden over de gemoderniseerde Hondekoppen, die net zoals dat nu bij de Koplopers het geval is, werden aangepast aan de eisen van de tijd.

Ik vraag me dan toch af of er destijds ook negatieve geluiden waren zoals ze in dit topic geregeld te lezen zijn...
Kees Prins op 0:59 :D
pi_99487122
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.



En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland :kots:
pi_99487228
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 00:42 schreef zetalore het volgende:
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.

[ afbeelding ]

En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland
De Koploper is het boegbeeld van de binnenlandse Nederlandse Intercity.

En Japan staat juist bekend om zijn lelijke hogesnelheidstreinen. De Europese (ICE en TGV) zijn veel mooier en net zo snel.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:24:00 #158
213867 Nina-Sanders
Probleem kind
pi_99496924
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:33 schreef Nielsch het volgende:
doedelzak?
ja, diverse VIRM treintjes maken vaak een Tuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuu geluidje, welke op een doedelzak-sound lijkt.

Heeft met de techniek te maken
pi_99497452
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:24 schreef Nina-Sanders het volgende:

[..]

ja, diverse VIRM treintjes maken vaak een Tuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuu geluidje, welke op een doedelzak-sound lijkt.

Heeft met de techniek te maken
Oh dat ja!
pi_99497954
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 00:42 schreef zetalore het volgende:
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.

[ afbeelding ]

En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland :kots:
De langste intercity afstand zal Amersfoort - Zwolle zijn, o.i.d.?
Wat heb je dan aan zo'n megadure trein in Nederland :')
pi_99498410
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:54 schreef Iemand91 het volgende:
De langste intercity afstand zal Amersfoort - Zwolle zijn, o.i.d.?
Wat heb je dan aan zo'n megadure trein in Nederland :')
Zwolle - Assen: 78 kilometers nonstop razend door het Nederlandse landschap.

Gevolgd door Zwolle - Amersfoort, ja, wat een afstand van 66 kilometer is.
pi_99503004
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Zwolle - Assen: 78 kilometers nonstop razend door het Nederlandse landschap.

Gevolgd door Zwolle - Amersfoort, ja, wat een afstand van 66 kilometer is.
Nou, redelijk goed gegokt dus. Maar dan blijft mijn opmerking gelden.
Over de koploper: ben blij dat deze blijft. Ik heb periodes dat ik elke dag uren in zo'n trein zit en dan is deze wel veruit het fijnst; fijne stoelen, ruimte en geen doedelzaak bij elk vertrek.

De dubbeldekkers zijn vreselijk, stoelen zitten niet echt fijn, het geluid dus en om een of andere reden stinkt het er altijd.

En de sprinters, :X Grootste @#$&-treinen van allemaal. Keiharde stoelen, hoog en laag zitten, totaal geen privacy what-so-ever. Geen toiletten (hoewel ik zelf nog nooit een toilet in een trein heb gebruikt kan ik me wel voorstellen hoe onprettig dit kan zijn), en dat constante gejengel bij het dichtgaan van de deuren. :%
Proberen ze een orkest samen te stellen ofzo?

Gelukkig zit ik daar nooit langer dan een 15-20 minuten in.
pi_100266561
Jammer dat ze weggaan, beste trein inderdaad. :")
pi_100266754
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 00:42 schreef zetalore het volgende:
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.

[ afbeelding ]

En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland :kots:
Wat een lelijk kutding :').
pi_100266887
quote:
13s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:38 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Wat een lelijk kutding :').
De Nozomi 500 is de mooiste trein ooit in de geschiedenis van mooie treinen..
pi_100266957
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De Nozomi 500 is de mooiste trein ooit in de geschiedenis van mooie treinen..
Ok
pi_100267115
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:30 schreef n0ir het volgende:
In die coupés met blauwe bankjes zit ik met mijn knie precies op de scherpe punt van de prullenbak. }:|
Dit dus :r

Lijkt wel een hint dat lange mensen niet met de trein mogen :r
Brutal. Fucking. Metal.
pi_113693100
Opdat wij niet vergeten ;(
pi_113693433
zeer trieste gebeurtenis.. hoop dat je er snel weer bovenop komt jongen
It's not a case of telling the truth
Some lines just fit the situation
  Redactie Frontpage dinsdag 3 juli 2012 @ 08:41:24 #170
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_113704788
Sterkte Socios! Waren inderdaad mooie trein, op mijn twaalfde en dertiende ieder weekend in zo'n trein gezeten op het traject Hilversum-Hoogeveen v.v..
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:09:42 #171
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113893973
Sowieso wordt het bijzondere van treinreizen steeds verder afgebroken.

- Veel minder getrokken treinen. (Achter zo'n robuuste 1200 loc van Utrecht naar Maastricht.)
- Geen railcatering meer.
- Geen doorloopkoppen meer. ( Heul lang door een rijdende trein lopen maar je vond wel een zitplaats.)
- Straks geen degelijke spartaanse plan V meer. Zo ongezellig, dat het eigenlijk weer gezellig werd.

Ik ben blij dat ik het allemaal nog mee gemaakt heb. Treinen met fijne banken , ramen die open stonden op warme dagen en dat iedereen zich doodschrok als er een tegemoetkomende trein langs klapte.
En dat niet overal tunnels waren. O+ Het spoorwegviaduct in Rotterdam vond ik altijd machtig. O+

Treinreizen is tegenwoordig veel saaier.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:13:11 #172
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113894074
Net als bij autorijden toch.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:00:09 #173
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113899618
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 16:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Sowieso wordt het bijzondere van treinreizen steeds verder afgebroken.

- Veel minder getrokken treinen. (Achter zo'n robuuste 1200 loc van Utrecht naar Maastricht.)
- Geen railcatering meer.
- Geen doorloopkoppen meer. ( Heul lang door een rijdende trein lopen maar je vond wel een zitplaats.)
- Straks geen degelijke spartaanse plan V meer. Zo ongezellig, dat het eigenlijk weer gezellig werd.

Ik ben blij dat ik het allemaal nog mee gemaakt heb. Treinen met fijne banken , ramen die open stonden op warme dagen en dat iedereen zich doodschrok als er een tegemoetkomende trein langs klapte.
En dat niet overal tunnels waren. O+ Het spoorwegviaduct in Rotterdam vond ik altijd machtig. O+

Treinreizen is tegenwoordig veel saaier.
Het moet allemaal goedkoper hè, want de prijzen verhogen is geen optie voor de krenterige Nederlander.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:40:39 #174
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_113900807
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De Nozomi 500 is de mooiste trein ooit in de geschiedenis van mooie treinen..
Als je rukt op tentakelporno wellicht.
pi_113901647
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:15 schreef achterlijke_gladiool het volgende:

[..]

Alleen de 4001 t/m de 4007 waren afgevoerd omdat die afweken van de rest.
Dat waren namelijk de proefstellen, maar die waren in 2003 al afgevoerd.

Maar voor mij waren de Mat '46 Mat "54 en Mat '64 de echte treinen.
Ik heb de Mat '46 nog meegemaakt in begin jaren 80.

[ afbeelding ]
Mat '46

Yup Materieel 46 had ook mijn voorkeur, alhoewel het meeste waar ik in zat de gelijkende DE1/DE2 was:


En natuurlijk de 1200 locs met Plan E's :P
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:04:01 #176
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113901648
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het moet allemaal goedkoper hè, want de prijzen verhogen is geen optie voor de krenterige Nederlander.
Als ik de kosten van het OV vergelijk met die van mijn auto vind ik het OV aan de dure kant.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 juli 2012 @ 22:02:02 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113905590
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef charon het volgende:

[..]

Yup Materieel 46 had ook mijn voorkeur, alhoewel het meeste waar ik in zat de gelijkende DE1/DE2 was:
[ afbeelding ]

En natuurlijk de 1200 locs met Plan E's :P
Station Tiel of niet? :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:04:59 #178
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_113905693
Ik vind de TT een beetje misleidend want het interieur verandert alleen, het kenmerkende uiterlijk blijft natuurlijk.
When all else fails, you always have delusion.
pi_113905756
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als ik de kosten van het OV vergelijk met die van mijn auto vind ik het OV aan de dure kant.
zeker als je daar nog eens bij meerekent dat de belastingbetaler er ook nog eens een flink deel voor betaalt.
pi_113905782
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:04 schreef Mirel het volgende:
Ik vind de TT een beetje misleidend want het interieur verandert alleen, het kenmerkende uiterlijk blijft natuurlijk.
Wat?! Niet alleen het interieur, hoor.

En sowieso, ook aan de buitenkant zijn er dingen (nutteloos) veranderd.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:07:54 #181
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113905799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als ik de kosten van het OV vergelijk met die van mijn auto vind ik het OV aan de dure kant.
Dat zie je helemaal goed. En dat is maar de helft van de werkelijke kosten, de rest wordt aangevuld door de overheid. De auto is in feite veel goedkoper, maar door de belastingen houdt de overheid er een mooi centje aan over.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  † In Memoriam † zondag 8 juli 2012 @ 02:37:52 #182
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113914471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat?! Niet alleen het interieur, hoor.

En sowieso, ook aan de buitenkant zijn er dingen (nutteloos) veranderd.
Wat dan ? Oprechte interesse, bij mijn weten zijn alleen de deuren van de doorloopkoppen vervangen door naadloze platen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 8 juli 2012 @ 03:38:19 #183
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_113915081
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 02:37 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wat dan ? Oprechte interesse, bij mijn weten zijn alleen de deuren van de doorloopkoppen vervangen door naadloze platen.
Volgens mij kunnen er ook al geen raampjes meer open. Da's al een klacht op zich.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 8 juli 2012 @ 09:05:11 #184
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_113916432
Ik zie nog steeds de bekende koplopers overal rijden en ze zitten nooit op mijn trajecten dus binnen zitten doe ik nooit.

Merk er helemaal niks van :?
When all else fails, you always have delusion.
pi_113916850
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 09:05 schreef Mirel het volgende:
Ik zie nog steeds de bekende koplopers overal rijden en ze zitten nooit op mijn trajecten dus binnen zitten doe ik nooit.

Merk er helemaal niks van :?
:')_!
pi_113916872
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 02:37 schreef 2cv het volgende:
Wat dan?
Ramen zijn dicht. Verf is vervangen door een bestickering (tevens ander patroon). Doorloopkop is weg. Koersrol is weg. Etc.
  zondag 8 juli 2012 @ 10:07:55 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113916965
edit: verkeerde topic
pi_113934058
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 03:38 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen er ook al geen raampjes meer open. Da's al een klacht op zich.
De combinatie ramen-die-open-kunnen met een warme-lucht-circulatie zijn vervangen door een airco. Is wat mij betreft een prima upgrade!
  zondag 8 juli 2012 @ 23:02:56 #189
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113949584
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De combinatie ramen-die-open-kunnen met een warme-lucht-circulatie zijn vervangen door een airco. Is wat mij betreft een prima upgrade!
Tot de trein op een hete dag zonder stroom komt te staan. Dan verlang je waarschijnlijk heel hard naar ramen die open kunnen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_113950316
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:02 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Tot de trein op een hete dag zonder stroom komt te staan. Dan verlang je waarschijnlijk heel hard naar ramen die open kunnen.
Als de conducteur dan even door de hele trein heen loopt (wat die toch moet, omdat z'n omroep-installatie niet werkt) kan die meteen even de 4 raampjes per coupe die nog wel open kunnen open zetten (wel sleutel voor nodig namelijk).
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:15:01 #191
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_114014847
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef charon het volgende:

[..]

Yup Materieel 46 had ook mijn voorkeur, alhoewel het meeste waar ik in zat de gelijkende DE1/DE2 was:
[ afbeelding ]

En natuurlijk de 1200 locs met Plan E's :P
De goeie ouwe tijd die helaas niet meer terugkomt. :'(

Een plan E rijtuig :)
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:49:57 #192
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114031187
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Als de conducteur dan even door de hele trein heen loopt (wat die toch moet, omdat z'n omroep-installatie niet werkt) kan die meteen even de 4 raampjes per coupe die nog wel open kunnen open zetten (wel sleutel voor nodig namelijk).
Ik weet niet of je aan 4 raampjes genoeg hebt. Zeker niet omdat ze maar een beetje open kunnen. Daarbij zou het best zo kunnen zijn dat de omroepinstallatie op de accu ook nog werkt. De airco heeft toch echt bovenleidingspanning nodig.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:19:37 #193
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114032857
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 16:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
- Geen doorloopkoppen meer. ( Heul lang door een rijdende trein lopen maar je vond wel een zitplaats.)
Dat heb ik een paar weken geleden nog gedaan. :@
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:22:23 #194
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_114033000
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:19 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dat heb ik een paar weken geleden nog gedaan. :@
Ja dat kan dus niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:25:25 #195
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114033198
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja dat kan dus niet.
Hoezo kan dat niet? :o
Kaleidoscopiklimax
pi_114033452
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Hoezo kan dat niet? :o
De doorloopkoppen zijn al járen geleden afgesloten
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:34:09 #197
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114033661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De doorloopkoppen zijn al járen geleden afgesloten
Dan zal ik het wel verkeerd hebben opgevat :D
Ik heb een paar weken iig in een hele lange koploper gezeten, maar dat zijn er waarschijnlijk niet meerdere achter mekaar ;)
Kaleidoscopiklimax
pi_114034615
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:34 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dan zal ik het wel verkeerd hebben opgevat :D
Ik heb een paar weken iig in een hele lange koploper gezeten, maar dat zijn er waarschijnlijk niet meerdere achter mekaar ;)
Nouja hele lange koplopers rijden nog wel, maar de maximale lengte van één treinstel (en dus doorloopbaar) is slechts 4 bakken. De doorloopkop vormde een verbinding tussen verschillende treinstellen en dan kon je gerust een bak of 14 doorlopen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:01:44 #199
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114035390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nouja hele lange koplopers rijden nog wel, maar de maximale lengte van één treinstel (en dus doorloopbaar) is slechts 4 bakken. De doorloopkop vormde een verbinding tussen verschillende treinstellen en dan kon je gerust een bak of 14 doorlopen.
De koploper waar ik in heb gezeten veel langer dan 4 bakken, ik heb toen iets van 7 bakken doorgelopen eer ik aan de achterkant van de trein was. :P (Maar een vergissing is zo gemaakt, de volgende keer als ik die lijn neem en ik kom een koploper tegen, dan tel ik het wel ;) )
Kaleidoscopiklimax
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 02:08:40 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114046807
Bij een doorloopkop loop je niet de hele tijd door het midden van de trein. De route naar de doorloopkop toe gaat via een smal gangetje tegen de zijwand van de trein. Daarbij is de doorloopkop vrij laag. Als ik het me goed herinner moet ik me bukken om er langs te lopen (ik ben 1,84m lang).

Ik vind het zonde dat de doorloopkoppen wegbezuinigd zijn, maar snap ook wel een beetje dat ze niet meer van deze tijd zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:07:44 #201
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114060281
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 02:08 schreef 2cv het volgende:
.

Ik vind het zonde dat de doorloopkoppen wegbezuinigd zijn, maar snap ook wel een beetje dat ze niet meer van deze tijd zijn.
Waarom zouden ze niet meer van deze tijd zijn? :?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 14:24:35 #202
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114061061
Veel te nauw/krap. Je moet er gebukt doorheen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:54:02 #203
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114062472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:24 schreef 2cv het volgende:
Veel te nauw/krap. Je moet er gebukt doorheen.
Maar wel verrekte handig. Conducteurs die de hele trein konden controleren, de railtender die de hele trein door kon. Alvast overstappen voordat de trein in Zwolle gaat splitsen etc...
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 14:57:15 #204
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114062629
Zonder meer, het is ook zonde dat ze niet meer gebruikt worden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_114126785
Ik las ergens dat de doorloopkoppen relatief duur in het onderhoud waren en de trein storingsgevoeliger maakte... Daarnaast was het oude interieur vaak beter omdat het uit de tijd stamt dat nog niet alles werd wegbezuinigd ten behoeve van de bonus van de directie :(
  vrijdag 13 juli 2012 @ 07:44:25 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114141142
De oude doorloopkoppen hebben veel storingen gehad, waardoor NS ze heeft afgesloten. Bij het koppelen koste het teveel tijd.
pi_114141275
Ik vind wel dat Nederlandse treinen steeds lelijker worden en bovendien ook steeds onaangenamer om in te vertoeven. Blij dat ik een eigen auto heb want die paupertreinen zoals ze tegenwoordig rondreiden... bah :(
pi_115605587
Koploper! :+
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:05:58 #209
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_115605760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 16:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Sowieso wordt het bijzondere van treinreizen steeds verder afgebroken.

- Veel minder getrokken treinen. (Achter zo'n robuuste 1200 loc van Utrecht naar Maastricht.)
- Geen railcatering meer.
- Geen doorloopkoppen meer. ( Heul lang door een rijdende trein lopen maar je vond wel een zitplaats.)
- Straks geen degelijke spartaanse plan V meer. Zo ongezellig, dat het eigenlijk weer gezellig werd.

Ik ben blij dat ik het allemaal nog mee gemaakt heb. Treinen met fijne banken , ramen die open stonden op warme dagen en dat iedereen zich doodschrok als er een tegemoetkomende trein langs klapte.
En dat niet overal tunnels waren. O+ Het spoorwegviaduct in Rotterdam vond ik altijd machtig. O+

Treinreizen is tegenwoordig veel saaier.
Van Arnhem naar Amsterdam had je van die groene (of blauwe?) Duitse treinen, met van die coupés voor 6 of 8 personen. Snel in een lege gaan zitten en direct een dikke sigaar opsteken zodat je in je ééntje, of met een stel studiegenoten, de coupé tot privé-coupé kon bevorderen. :')

Na afstuderen kan ik het aantal keren trein/bus gelukkig op 1 hand tellen. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:43:45 #210
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_115607117
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:59 schreef Socios het volgende:
Koploper! :+
De tranen schieten in mijn ogen als ik dit topic weer omhoog geschopt zie ;( Kon je niet even twee exemplaren opkopen en bewaren voor het nageslacht? :'(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 10 juni 2013 @ 07:33:32 #211
378963 ConnorKenway
Asasineted Unecl Dolan
pi_127609609
Socios..
Hrey!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 21:05:43 #212
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128402473
Verbazingwekkend dat ze die interieurs van de koplopers hebben verbouwd. En waarom in vredesnaam??? Die oude oranje/bruine banken zaten zeer goed, voelde luxe aan en waren zeer duurzaam/degelijk. Die nieuwe stoffen interieurs vind ik helemaal niets, bovendien kunnen de ramen niet meer open. Ik snap soms niets van die kneuzen van de NS. Je hebt iets goeds en verbouwt het tot iets veel slechters.. :-( De koploper is overigens ook mijn favoriete NL trein. Ik hoop dat deze nog heel wat jaren blijft. :Y
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 29 juni 2013 @ 22:17:03 #213
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_128404780
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Verbazingwekkend dat ze die interieurs van de koplopers hebben verbouwd. En waarom in vredesnaam??? Die oude oranje/bruine banken zaten zeer goed, voelde luxe aan en waren zeer duurzaam/degelijk. Die nieuwe stoffen interieurs vind ik helemaal niets, bovendien kunnen de ramen niet meer open. Ik snap soms niets van die kneuzen van de NS. Je hebt iets goeds en verbouwt het tot iets veel slechters.. :-( De koploper is overigens ook mijn favoriete NL trein. Ik hoop dat deze nog heel wat jaren blijft. :Y
Dat van die banken ben ik met je eens. Qua zitten kon niks tippen aan die oude banken. Dat de ramen niet meer open kunnen heeft te maken met het feit dat er nu airco in zit. Maar goed, dat haalt ook wel weer wat van de charme weg. Rijden met de ramen open.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 30 juni 2013 @ 10:40:18 #214
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128414569
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die treinen zijn gereviseerd om er 10% meer zitplaatsen in te kunnen zetten, ten koste van beenruimte en toiletten. Oh, en ze zijn makkelijker (goedkoper) schoon te houden blijkbaar. Dat soort overwegingen was destijds geen sprake van.
beter schoonhouden is onzin, want juist die oranje leren bekleding was makkelijk schoon te houden en je zal zien dat die stoffen bekleding veel minder lang mee gaat. minder beenruimte en geen toiletten bevestigt mijn vermoeden dat de verbouwing puur gaat om zogenaamde kostenbesparingen, terwijl in werkelijkheid, de kosten juist hoger zullen zijn (minder duurzaam) en het comfort slechter is. Er zal wel iemand een dikke bonus voor hebben gehad.

Het weghalen van de doorloopkoppen vind ik ook kapitaalvernietiging, want je hebt deze treinen niet voor niets met deze functionaliteit, nu maak je er gewoon een soort veredelde stuurstand van, wat je hebt kun je niet zomaar terugdraaien. Verder hebben de doorloopkoppen vanaf de jaren 70 toch prima gefunctioneerd. je kunt moeilijk beargumenteren dat het systeem niet werkt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_128414660
De meeste stoffen bekleding is al vervangen voor een soort plastic dat er op lijkt, BHFH. Ze vonden het bij nader inzien vast niet zo briljant, bekleding die moeilijk schoon te maken is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128414674
Ben het er overigens ook mee eens dat de oranje banken mijn favoriete banken waren :Y Zaten geweldig, was helemaal niets mis mee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 juni 2013 @ 10:50:09 #217
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128414714
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:46 schreef Isabeau het volgende:
De meeste stoffen bekleding is al vervangen voor een soort plastic dat er op lijkt, BHFH. Ze vonden het bij nader inzien vast niet zo briljant, bekleding die moeilijk schoon te maken is.
Wat een ironie, En daar hebben ze waarschijnlijk honderden uren voor moeten vergaderen. Als ze de treinstellen in ene van dezelfde bekleding hadden voorzien als die mooie oranje uit de jaren 70, die nog niet eens versleten was, hadden we nu wel kwaliteit en zitcomfort gehad.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_128414784
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Wat een ironie, En daar hebben ze waarschijnlijk honderden uren voor moeten vergaderen. Als ze de treinstellen in ene van dezelfde bekleding hadden voorzien als die mooie oranje uit de jaren 70, die nog niet eens versleten was, hadden we nu wel kwaliteit en zitcomfort gehad.
Die bankjes hadden ze wat mij betreft ook wel gewoon mogen laten staan :7

En ja, kapitaalvernietiging om na een hele tijd er achter te komen dat stof misschien niet de beste optie was in de tweede klasse. Dat had je van te voren kunnen bedenken. Ik was direct verbaast dat er stoffen bekleding in die gerenoveerde treinstellen zat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128414819
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het weghalen van de doorloopkoppen vind ik ook kapitaalvernietiging, want je hebt deze treinen niet voor niets met deze functionaliteit, nu maak je er gewoon een soort veredelde stuurstand van, wat je hebt kun je niet zomaar terugdraaien. Verder hebben de doorloopkoppen vanaf de jaren 70 toch prima gefunctioneerd. je kunt moeilijk beargumenteren dat het systeem niet werkt.
Het systeem zorgde toch regelmatig voor extra vertragingen van treinen omdat het niet helemaal lekker werkt soms, en ja, dan ga je toch even vijf minuten proberen...
Laat dat nou ook net het punt zijn waar de NS op afgerekend wordt, logisch dat ze alle eenvoudig 'op te lossen' oorzaken van vertraging dan proberen uit te sluiten.
  zondag 30 juni 2013 @ 12:50:24 #220
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128416999
het rigide systeem dat men bedacht heeft om deNS af te rekenen op vertraging slaat ook helemaal nergens op overigens, dit zorgt ervoor dat je aansluitingen mist omdat de aansluitende trein niet even 5 min mag wachten. Voor de statistieken goed, voor de klant slecht.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 30 juni 2013 @ 12:53:30 #221
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128417086
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Het systeem zorgde toch regelmatig voor extra vertragingen van treinen omdat het niet helemaal lekker werkt soms, en ja, dan ga je toch even vijf minuten proberen...
Laat dat nou ook net het punt zijn waar de NS op afgerekend wordt, logisch dat ze alle eenvoudig 'op te lossen' oorzaken van vertraging dan proberen uit te sluiten.
Dan verbeter je het systeem, maar ga je toch niet een mooi concept overboord gooien! En ik ben ook wel benieuwd naar de cijfers, want ik heb in het verleden regelmatig met koplopers gereden incl koppelen en ontkoppelen van de treinstellen (Rotterdam-Leeuwarden/Groningen) kan me niet heugen dat ik door het koppelen ooit vertraging heb gehad.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_128420617
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 02:59 schreef Socios het volgende:
Vannacht heb ik officieel afscheid genomen van het door mij zo gekoesterde ICM. ;(

Op Zwolle heb ik even voor 01.00u nog 2 originele Koplopers mogen aanschouwen. Eerst de stilstaande 4239:

[ afbeelding ]
Voor het laatst een ICM gefotografeerd. 00.47u te Zwolle

Toen naar spoor 3 verkast om voor het laatst met een onverbouwde Koploper te reizen. Hiervoor heb ik trein 10787 (Vertrek Zwolle 00.59u, aankomst Leeuwarden 02.02u) uitgezocht. (Lekker rustig, coupé voor mij alleen). Nog één keer na al die jaren (eerste keer voor mij eind jaren '80 op hetzelfde traject) in het holst van de nacht `lekker hangen´ en chillen op de bekende oranje banken. Voor het allerallerlaatst een reisje in de Koploper. ICM 4242 was de uitverkorene.

[ afbeelding ]
De oranje banken... Plaatsgenomen op één van mijn favoriete plekken in die trein.

Even na 02.00u uitgestapt te Leeuwarden, dat was het dan...

Dag Koploper. :'(
Dank voor de moeite die je genomen hebt voor het schieten van bovenstaande foto's.

Ik wist niet dat dit model trein eruit gaat. Puur en alleen kostenplaatje of speelt er meer?
pi_128421048
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:54 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dank voor de moeite die je genomen hebt voor het schieten van bovenstaande foto's.

Ik wist niet dat dit model trein eruit gaat. Puur en alleen kostenplaatje of speelt er meer?
Kijk eens naar de datum man. Die treinen rijden al jaren niet meer.
pi_128421224
Die treinen rijden allemaal nog steeds rond, alleen zijn ze sinds 2 jaar eindelijk allemaal van een nieuw laagje verf en nieuwe inrichting voorzien.

Bepaalde groepen mensen kunnen moeilijk tegen dit soort veranderingen en proberen dan ook nog zo lang mogelijk vast te houden aan de hun zo bekende, ouderwetse, oranje banken.
  zondag 30 juni 2013 @ 16:13:49 #225
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128423494
En terecht. Treinen zijn niet meer wat ze geweest zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')