abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:05:58 #209
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_115605760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 16:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Sowieso wordt het bijzondere van treinreizen steeds verder afgebroken.

- Veel minder getrokken treinen. (Achter zo'n robuuste 1200 loc van Utrecht naar Maastricht.)
- Geen railcatering meer.
- Geen doorloopkoppen meer. ( Heul lang door een rijdende trein lopen maar je vond wel een zitplaats.)
- Straks geen degelijke spartaanse plan V meer. Zo ongezellig, dat het eigenlijk weer gezellig werd.

Ik ben blij dat ik het allemaal nog mee gemaakt heb. Treinen met fijne banken , ramen die open stonden op warme dagen en dat iedereen zich doodschrok als er een tegemoetkomende trein langs klapte.
En dat niet overal tunnels waren. O+ Het spoorwegviaduct in Rotterdam vond ik altijd machtig. O+

Treinreizen is tegenwoordig veel saaier.
Van Arnhem naar Amsterdam had je van die groene (of blauwe?) Duitse treinen, met van die coupés voor 6 of 8 personen. Snel in een lege gaan zitten en direct een dikke sigaar opsteken zodat je in je ééntje, of met een stel studiegenoten, de coupé tot privé-coupé kon bevorderen. :')

Na afstuderen kan ik het aantal keren trein/bus gelukkig op 1 hand tellen. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:43:45 #210
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_115607117
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:59 schreef Socios het volgende:
Koploper! :+
De tranen schieten in mijn ogen als ik dit topic weer omhoog geschopt zie ;( Kon je niet even twee exemplaren opkopen en bewaren voor het nageslacht? :'(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 10 juni 2013 @ 07:33:32 #211
378963 ConnorKenway
Asasineted Unecl Dolan
pi_127609609
Socios..
Hrey!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 21:05:43 #212
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128402473
Verbazingwekkend dat ze die interieurs van de koplopers hebben verbouwd. En waarom in vredesnaam??? Die oude oranje/bruine banken zaten zeer goed, voelde luxe aan en waren zeer duurzaam/degelijk. Die nieuwe stoffen interieurs vind ik helemaal niets, bovendien kunnen de ramen niet meer open. Ik snap soms niets van die kneuzen van de NS. Je hebt iets goeds en verbouwt het tot iets veel slechters.. :-( De koploper is overigens ook mijn favoriete NL trein. Ik hoop dat deze nog heel wat jaren blijft. :Y
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 29 juni 2013 @ 22:17:03 #213
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_128404780
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Verbazingwekkend dat ze die interieurs van de koplopers hebben verbouwd. En waarom in vredesnaam??? Die oude oranje/bruine banken zaten zeer goed, voelde luxe aan en waren zeer duurzaam/degelijk. Die nieuwe stoffen interieurs vind ik helemaal niets, bovendien kunnen de ramen niet meer open. Ik snap soms niets van die kneuzen van de NS. Je hebt iets goeds en verbouwt het tot iets veel slechters.. :-( De koploper is overigens ook mijn favoriete NL trein. Ik hoop dat deze nog heel wat jaren blijft. :Y
Dat van die banken ben ik met je eens. Qua zitten kon niks tippen aan die oude banken. Dat de ramen niet meer open kunnen heeft te maken met het feit dat er nu airco in zit. Maar goed, dat haalt ook wel weer wat van de charme weg. Rijden met de ramen open.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 30 juni 2013 @ 10:40:18 #214
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128414569
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die treinen zijn gereviseerd om er 10% meer zitplaatsen in te kunnen zetten, ten koste van beenruimte en toiletten. Oh, en ze zijn makkelijker (goedkoper) schoon te houden blijkbaar. Dat soort overwegingen was destijds geen sprake van.
beter schoonhouden is onzin, want juist die oranje leren bekleding was makkelijk schoon te houden en je zal zien dat die stoffen bekleding veel minder lang mee gaat. minder beenruimte en geen toiletten bevestigt mijn vermoeden dat de verbouwing puur gaat om zogenaamde kostenbesparingen, terwijl in werkelijkheid, de kosten juist hoger zullen zijn (minder duurzaam) en het comfort slechter is. Er zal wel iemand een dikke bonus voor hebben gehad.

Het weghalen van de doorloopkoppen vind ik ook kapitaalvernietiging, want je hebt deze treinen niet voor niets met deze functionaliteit, nu maak je er gewoon een soort veredelde stuurstand van, wat je hebt kun je niet zomaar terugdraaien. Verder hebben de doorloopkoppen vanaf de jaren 70 toch prima gefunctioneerd. je kunt moeilijk beargumenteren dat het systeem niet werkt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_128414660
De meeste stoffen bekleding is al vervangen voor een soort plastic dat er op lijkt, BHFH. Ze vonden het bij nader inzien vast niet zo briljant, bekleding die moeilijk schoon te maken is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128414674
Ben het er overigens ook mee eens dat de oranje banken mijn favoriete banken waren :Y Zaten geweldig, was helemaal niets mis mee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 juni 2013 @ 10:50:09 #217
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128414714
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:46 schreef Isabeau het volgende:
De meeste stoffen bekleding is al vervangen voor een soort plastic dat er op lijkt, BHFH. Ze vonden het bij nader inzien vast niet zo briljant, bekleding die moeilijk schoon te maken is.
Wat een ironie, En daar hebben ze waarschijnlijk honderden uren voor moeten vergaderen. Als ze de treinstellen in ene van dezelfde bekleding hadden voorzien als die mooie oranje uit de jaren 70, die nog niet eens versleten was, hadden we nu wel kwaliteit en zitcomfort gehad.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_128414784
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Wat een ironie, En daar hebben ze waarschijnlijk honderden uren voor moeten vergaderen. Als ze de treinstellen in ene van dezelfde bekleding hadden voorzien als die mooie oranje uit de jaren 70, die nog niet eens versleten was, hadden we nu wel kwaliteit en zitcomfort gehad.
Die bankjes hadden ze wat mij betreft ook wel gewoon mogen laten staan :7

En ja, kapitaalvernietiging om na een hele tijd er achter te komen dat stof misschien niet de beste optie was in de tweede klasse. Dat had je van te voren kunnen bedenken. Ik was direct verbaast dat er stoffen bekleding in die gerenoveerde treinstellen zat.
pi_128414819
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het weghalen van de doorloopkoppen vind ik ook kapitaalvernietiging, want je hebt deze treinen niet voor niets met deze functionaliteit, nu maak je er gewoon een soort veredelde stuurstand van, wat je hebt kun je niet zomaar terugdraaien. Verder hebben de doorloopkoppen vanaf de jaren 70 toch prima gefunctioneerd. je kunt moeilijk beargumenteren dat het systeem niet werkt.
Het systeem zorgde toch regelmatig voor extra vertragingen van treinen omdat het niet helemaal lekker werkt soms, en ja, dan ga je toch even vijf minuten proberen...
Laat dat nou ook net het punt zijn waar de NS op afgerekend wordt, logisch dat ze alle eenvoudig 'op te lossen' oorzaken van vertraging dan proberen uit te sluiten.
  zondag 30 juni 2013 @ 12:50:24 #220
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128416999
het rigide systeem dat men bedacht heeft om deNS af te rekenen op vertraging slaat ook helemaal nergens op overigens, dit zorgt ervoor dat je aansluitingen mist omdat de aansluitende trein niet even 5 min mag wachten. Voor de statistieken goed, voor de klant slecht.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 30 juni 2013 @ 12:53:30 #221
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128417086
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Het systeem zorgde toch regelmatig voor extra vertragingen van treinen omdat het niet helemaal lekker werkt soms, en ja, dan ga je toch even vijf minuten proberen...
Laat dat nou ook net het punt zijn waar de NS op afgerekend wordt, logisch dat ze alle eenvoudig 'op te lossen' oorzaken van vertraging dan proberen uit te sluiten.
Dan verbeter je het systeem, maar ga je toch niet een mooi concept overboord gooien! En ik ben ook wel benieuwd naar de cijfers, want ik heb in het verleden regelmatig met koplopers gereden incl koppelen en ontkoppelen van de treinstellen (Rotterdam-Leeuwarden/Groningen) kan me niet heugen dat ik door het koppelen ooit vertraging heb gehad.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_128420617
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 02:59 schreef Socios het volgende:
Vannacht heb ik officieel afscheid genomen van het door mij zo gekoesterde ICM. ;(

Op Zwolle heb ik even voor 01.00u nog 2 originele Koplopers mogen aanschouwen. Eerst de stilstaande 4239:

[ afbeelding ]
Voor het laatst een ICM gefotografeerd. 00.47u te Zwolle

Toen naar spoor 3 verkast om voor het laatst met een onverbouwde Koploper te reizen. Hiervoor heb ik trein 10787 (Vertrek Zwolle 00.59u, aankomst Leeuwarden 02.02u) uitgezocht. (Lekker rustig, coupé voor mij alleen). Nog één keer na al die jaren (eerste keer voor mij eind jaren '80 op hetzelfde traject) in het holst van de nacht `lekker hangen´ en chillen op de bekende oranje banken. Voor het allerallerlaatst een reisje in de Koploper. ICM 4242 was de uitverkorene.

[ afbeelding ]
De oranje banken... Plaatsgenomen op één van mijn favoriete plekken in die trein.

Even na 02.00u uitgestapt te Leeuwarden, dat was het dan...

Dag Koploper. :'(
Dank voor de moeite die je genomen hebt voor het schieten van bovenstaande foto's.

Ik wist niet dat dit model trein eruit gaat. Puur en alleen kostenplaatje of speelt er meer?
pi_128421048
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:54 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dank voor de moeite die je genomen hebt voor het schieten van bovenstaande foto's.

Ik wist niet dat dit model trein eruit gaat. Puur en alleen kostenplaatje of speelt er meer?
Kijk eens naar de datum man. Die treinen rijden al jaren niet meer.
pi_128421224
Die treinen rijden allemaal nog steeds rond, alleen zijn ze sinds 2 jaar eindelijk allemaal van een nieuw laagje verf en nieuwe inrichting voorzien.

Bepaalde groepen mensen kunnen moeilijk tegen dit soort veranderingen en proberen dan ook nog zo lang mogelijk vast te houden aan de hun zo bekende, ouderwetse, oranje banken.
  zondag 30 juni 2013 @ 16:13:49 #225
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128423494
En terecht. Treinen zijn niet meer wat ze geweest zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_128726131
Met de mat 46 heb ik als kind regelmatig mee gereisd en dan zowel de diesel als electr. versie, grappig waren de vleugels rond de koplampen als een soort masker :P
  zondag 14 juli 2013 @ 10:36:58 #227
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_128928093
Ik zal je missen trouwe kameraad ;(

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 14 juli 2013 @ 11:05:50 #228
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128928506
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 10:36 schreef Nikonlover het volgende:

[ afbeelding ]
yep, een grote blunder hier niet mee verder te gaan. Een mooie en goede trein om zeep geholpen door politiek gekrakeel en belangenverstrengeling.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_165770908
Ik mis ze eigenlijk niet
  woensdag 5 oktober 2016 @ 16:12:13 #230
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_165771546
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 15:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik mis ze eigenlijk niet
Goeie kick

Ik wel ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 oktober 2016 @ 22:22:17 #231
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_165780441
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 10:36 schreef Nikonlover het volgende:

[ afbeelding ]
wat hebben ze er eigenlijk mee gedaan? Rijden ze nu ergens in Italië of hebben ze er maar oud ijzer van gemaakt?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_165781773
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 22:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wat hebben ze er eigenlijk mee gedaan? Rijden ze nu ergens in Italië of hebben ze er maar oud ijzer van gemaakt?
Ze zijn vernieuwd en rijden in Nederland rond.

Interieur is aangepast en het systeem van de doorloopkop in de "locomotief" waarmee twee treinen intern verbonden konden worden bestaat niet meer.

Edit: gaat om iets anders zie ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2016 23:26:40 ]
  woensdag 5 oktober 2016 @ 23:54:32 #233
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_165782557
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 22:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Die staan in Prato weg te roesten
https://www.google.com/ma(...)17,17z/data=!3m1!1e3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')