abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:37:28 #102
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97244954
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:34 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Is dat ook niet aan de gelovigezelf te bepalen? Iedereen probeert iedereen voortdurend wetten op te leggen, vanuit hun eigen overtuiging. Dat is zoals het werkt. Gelovigen zijn daar niet bijzonder in, lijkt me

[..]

Er lijken hier mensen te zijn die daar anders over denken, vandaar mijn reactie.
Ongelovigen verbieden gelovigen toch niet om op zondag binnen te blijven en een rustdag te nemen? Ongelovigen komen toch niet langs de deuren om gelovigen ervan te overtuigen dat geloof onzin is en dat het leven leuker is zonder geloof?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:37:43 #103
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97244969
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:34 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Gelovigen mogen ongelovigen toch ook uitmaken voor rotte vis? Maar omdat er dan geen sprake is van geloof (want ongelovig) dan mag het.. Maar andersom zou dan niet mogen omdat er dan wel sprake is van geloof.. Mensen die geloven moeten lekker geloven, maar laat ze er een ander niet mee lastig vallen en hun geloof opdringen..
Niemand mag iemand anders uitmaken voor rotte vis, dat heet belediging en is strafbaar. Het heeft weining met geloof te maken
quote:
Net als die Jehova's getuigen.. Die geloven dat er maar een beperkt aantal plaatsen in de hemel zijn maar toch komen ze aan de deur om te bekeren.. Voor ze het weten geven ze hun eigen plekje weg en zullen ze alsnog branden, ondanks hun "goede werk" met al dat bekeergedrag..
Tja...mag dat niet? Wat is het probleem? Ik ken een aantal Jehova's getuigen waar ik erg goed mee over levensbeschouwelijke zaken kan praten. Ze hebben me tot nu toe nog niet geprobeert te bekeren, en als het wel zou gebeuren zou ik het ze ook niet kwalijk nemen. Een beetje tolerantie, mensen...
Mu!
pi_97245038
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:37 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Niemand mag iemand anders uitmaken voor rotte vis, dat heet belediging en is strafbaar. Het heeft weining met geloof te maken

[..]

Tja...mag dat niet? Wat is het probleem? Ik ken een aantal Jehova's getuigen waar ik erg goed mee over levensbeschouwelijke zaken kan praten. Ze hebben me tot nu toe nog niet geprobeert te bekeren, en als het wel zou gebeuren zou ik het ze ook niet kwalijk nemen. Een beetje tolerantie, mensen...
...dan hebben ze je al aan de praat. Wedden dat ze over een tijdje gewoon ook proberen je in te doen zien waarom ze geloven?
pi_97245050
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:55 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Hebben die de wetten in Nederland gemaakt? En zijn die wetten dan wat er in de bijbel staat?

Het zal echt nog veel beter moeten worden... :)
Er is inderdaad geen 'officiële' link tussen geloof en de wet. Echter, talloze wetten zijn gebaseerd op het Christelijk denkbeeld dat eeuwen in Nederland heerste. Voorbeelden: zondagsrust, abortus, euthanasie, verbod op godslastering en ga zo maar door. Romeins recht heb ik nog nooit van gehoord.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:40:25 #106
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245065
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:37 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Ongelovigen verbieden gelovigen toch niet om op zondag binnen te blijven en een rustdag te nemen?
Gelovigen doen dat ook niet, in algemene zin. Men vraag wel respect voor de zondagsrust, en dat is ook bij wet bepaalt. Een wet die overigens door de democratische meerderheid van ons land is aangenomen, en ik meen niet dat de niet-confessionele fracties in de tweede kamer daar nu heel veel stampij over maken.
quote:
Ongelovigen komen toch niet langs de deuren om gelovigen ervan te overtuigen dat geloof onzin is en dat het leven leuker is zonder geloof?
Nee, dat zijn energie-leveranciers, dat weet je toch? Of die gelovig zijn weet ik niet.
Is het minder erg als ze iets willen vertellen over de bestrijding van kinderkanker of hondenpoep-overlast in de wijk?
Mu!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:40:32 #107
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97245067
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:37 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Niemand mag iemand anders uitmaken voor rotte vis, dat heet belediging en is strafbaar. Het heeft weining met geloof te maken[\quote]
:D Als iemand beledigen al strafbaar is dan zou heel Nederland in het gevang zitten :')
[quote]

[..]

Ik zeg verder niet dat Jehova's getuigen foute mensen zijn. Het feit dat ze mensen bij hun huis lastig gaan vallen met hún geloof.. Dat is wat me ergert. De meeste mensen vragen er niet om.. Als ze geïnteresseerd zouden zijn zouden ze wel naar een kerk ofzo toe gaan. En het feit dat je je eigen verzekerde plekje in de hemel gaat "verkopen" aan een ander gaat toch compleet tegen het nut van het geloof in.. Uiteindelijke doel is om in de hemel te komen..
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:41:26 #108
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245105
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:39 schreef bebbel het volgende:

[..]

...dan hebben ze je al aan de praat. Wedden dat ze over een tijdje gewoon ook proberen je in te doen zien waarom ze geloven?
Wellicht. Is dat erg? Er zijn zoveel mensen die mij voortdurend iets proberen te doen geloven, het is dus, alweer, geen reden om gelovigen in een hoekje te zetten.
Mu!
pi_97245110
omdat de vervelendste groep van gelovigen altijd de behoefte heeft om de inwoners van hun dorp of stad op zondagochtend te wekken met onnodig kerklawaai.
Conscience do cost.
pi_97245135
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:41 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Wellicht. Is dat erg? Er zijn zoveel mensen die mij voortdurend iets proberen te doen geloven, het is dus, alweer, geen reden om gelovigen in een hoekje te zetten.
...ik zou het niet trekken neej. Erg? Och als jij je er niet aan stoort verder niet... Maar bevestigd wel weer dat ze toch zo vol zijn van hun geloof dat ipv gewoon relaxend over van alles kan praten, praat over het geloof.

Overigens is dat zo erg niet, en juist wel nuttig en kan geen kwaad, geest verruimen enzo. Maar dan nog. Je hébt het er wel over met ze.

Hele avonden overigens?

En wat vertellen ze je precies so far?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:42:45 #111
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245152
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:40 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Ik zeg verder niet dat Jehova's getuigen foute mensen zijn. Het feit dat ze mensen bij hun huis lastig gaan vallen met hún geloof.. Dat is wat me ergert. De meeste mensen vragen er niet om.. Als ze geïnteresseerd zouden zijn zouden ze wel naar een kerk ofzo toe gaan. En het feit dat je je eigen verzekerde plekje in de hemel gaat "verkopen" aan een ander gaat toch compleet tegen het nut van het geloof in.. Uiteindelijke doel is om in de hemel te komen..
Whoops...telefoon...zou het een gelovige zijn die mij wil bekeren, of iemand die namens een telecommer belt? Zullen we wedden?
Mu!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:43:46 #112
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245182
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:41 schreef ems. het volgende:
omdat de vervelendste groep van gelovigen altijd de behoefte heeft om de inwoners van hun dorp of stad op zondagochtend te wekken met onnodig kerklawaai.
Of met zingend met belletjes door de stad loopt, terwijl jij net even een biertje zit te drinken. Het zou verboden moeten worden, eigenlijk, toch?
Mu!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:44:53 #113
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97245218
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:40 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Gelovigen doen dat ook niet, in algemene zin. Men vraag wel respect voor de zondagsrust, en dat is ook bij wet bepaalt. Een wet die overigens door de democratische meerderheid van ons land is aangenomen, en ik meen niet dat de niet-confessionele fracties in de tweede kamer daar nu heel veel stampij over maken.
[\quote]
In de tijd dat die wet is aangenomen was er nog geen ongelovige meerderheid, dus dat die wet toen is aangenomen is vrij voor de hand liggend. Daarentegen doen gelovigen dat wel.. Zij zorgen er namelijk voor dat winkels op zondag niet of nauwelijks op zondag geopend mogen zijn. Omdat dat voor hún geloof een rustdag is.. Aangezien ze toch thuis moeten blijven hebben ze er ook geen last van als die winkels wel open zijn als je het eerlijk bekijkt.. Dat is net als dat er geen seks op tv zou mogen.. Hoe weten ze dat het er op is? Doordat ze het zelf kijken! Hoe hypocriet wil je het hebben?
[quote]

[..]

Nee, dat zijn energie-leveranciers, dat weet je toch? Of die gelovig zijn weet ik niet.
Is het minder erg als ze iets willen vertellen over de bestrijding van kinderkanker of hondenpoep-overlast in de wijk?
Ja dat is minder erg! Ik zeg niet dat dat ook irritant kan zijn maar die mensen proberen mij niet een bepaalde manier van leven op te leggen. Die vragen of je iets wil bijdragen voor ontwikkeling van een geneesmiddel of iets dergelijks. Daar draag je wat mee bij..
pi_97245228
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:42 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Whoops...telefoon...zou het een gelovige zijn die mij wil bekeren, of iemand die namens een telecommer belt? Zullen we wedden?
Dit is echt onzin. Een telecommer probeert niet zijn geloof op te dringen, maar je iets te verkopen. Wat trouwens minstens net zo irritant is als dat tweede.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:45:27 #115
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245236
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er is inderdaad geen 'officiële' link tussen geloof en de wet. Echter, talloze wetten zijn gebaseerd op het Christelijk denkbeeld dat eeuwen in Nederland heerste. Voorbeelden: zondagsrust, abortus, euthanasie, verbod op godslastering en ga zo maar door.
Talloze? Of een paar? En denk je echt dat het verbod op vrije euthanasie of abortus uitsluitend ingegeven word door christelijke denkbeelden?
quote:
Romeins recht heb ik nog nooit van gehoord.
Dat zegt wellicht genoeg :)
Mu!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:46:07 #116
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245260
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit is echt onzin. Een telecommer probeert niet zijn geloof op te dringen, maar je iets te verkopen. Wat trouwens minstens net zo irritant is als dat tweede.
Daar ging het ook even om.
Mu!
pi_97245269
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:46 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Recentelijk nog wel eens een wetboek opengeslagen? Of een memorie van toelichting? Ik kom echt nooit tegen dat er ergens staat: "omdat God het zo wil". Het is echt flauwekul, we hebben in Nederland al heel lang een scheiding tussen kerk en staat.

Je zult echt met iets beters moeten komen. Voor iedere wet of bestuursregel die jij op kunt noemen waarvan de herkomst duidelijk op het geloof gebaseerd is kan ik je er 1000 geven waar dat duidelijk niet zo is. Ergo: busted! :)
Zou het kunnen dat je niet wat wereldvreemd bent ?
pi_97245279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:45 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Talloze? Of een paar? En denk je echt dat het verbod op vrije euthanasie of abortus uitsluitend ingegeven word door christelijke denkbeelden?

[..]

Ja, het verbod op vrije euthanasie en abortus zijn gebaseerd op Christelijke wetten. En niet een paar, het is echt meer dan dit. Komt gewoon omdat geloof de fundering van onze (nederlandse) beschaving is, of dat nou goed is of niet.

Leg dat romeins recht even uit, svp.
pi_97245283
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:43 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Of met zingend met belletjes door de stad loopt, terwijl jij net even een biertje zit te drinken. Het zou verboden moeten worden, eigenlijk, toch?
Zolang ze niet zingend met belletjes s'ochtends voor mijn deur staan niet hoor. Als ik s'middags op het terras een biertje drink mag men best komen zingen met belletjes :)
Conscience do cost.
pi_97245298
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:47 schreef ems. het volgende:

[..]

Zolang ze niet zingend met belletjes s'ochtends voor mijn deur staan niet hoor. Als ik s'middags op het terras een biertje drink mag men best komen zingen met belletjes :)
...is de lol van een terrasje pakken niet stiekem ook half in een deuk gaan om wat je om je heen ziet? Niet zo ernstig joh, ze komen je toch niet vertellen dat dat biertje zondig is?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:48:14 #121
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245306
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:44 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Ja dat is minder erg! Ik zeg niet dat dat ook irritant kan zijn maar die mensen proberen mij niet een bepaalde manier van leven op te leggen. Die vragen of je iets wil bijdragen voor ontwikkeling van een geneesmiddel of iets dergelijks. Daar draag je wat mee bij..
Maar wees even redelijk: hoe vaak staan die Jehova's nou aan de deur en hoe vaak is hetiemand anders die iets soortgelijk irritants van je wil? (Daarbij aangetekend dat ik toch iets meer respect heb voor iemand die op z'n vrije dag iets voor anderen wil betekenen dan iemand die dat alleen doe omdat z'n baas het zegt).
Wat zegt dat nou eigenlijk over gelovigen?Niks toch?
Mu!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:48:58 #122
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97245332
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:43 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Euthanasie, het strafbaar stellen van zelfmoord, abortus, onze drugswetgeving (exclusief alcohol want dat komt in de bijbel voor), het rare nederlandse gokbeleid, speciaal gesubsidieerd onderwijs (wat averechts werkt op integratie en dus sociaal ontwrichtend werkt) rechtstreeks afkomstig van religieuze wetten in Nederland.

Doe nou niet alsof er niets meer is.
Dan hebben we nog het gezeik gehad over het homo huwelijk, homo haat is trouwens ook voor 50% een religieus event. Discussies over stamcel onderzoek.

Er zijn welzeker genoeg sporen van christelijkheid in onze maatschappij en wetten terug te vinden.
En kom nou eens met een steekhoudend argument waarom we dat zouden moeten accepteren.

Een amerikaanse leider die goddelijk getranspireerd was bij de inval in irak.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:49:34 #123
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:46 schreef ATON het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat je niet wat wereldvreemd bent ?
Het zou kunnen. Het zou ook kunnen dat ik wel wat wereldvreemd ben.

Erg veel invloed op de ontwikkeling vanhet nederlands recht heeft het denk ik niet gehad.
Mu!
pi_97245345
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:48 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Maar wees even redelijk: hoe vaak staan die Jehova's nou aan de deur en hoe vaak is hetiemand anders die iets soortgelijk irritants van je wil? (Daarbij aangetekend dat ik toch iets meer respect heb voor iemand die op z'n vrije dag iets voor anderen wil betekenen dan iemand die dat alleen doe omdat z'n baas het zegt).
Daarbij heb ik er ook eentje gehad die gewoon wegging toen ik 'm 'nee' verkocht. Of ie in het paradijs komt op die manier weet ik niet maar ik had er in elk geval geen last meer van.
pi_97245351
quote:

[..]

Hoe vaak maakt niet echt uit, aangezien alle jehova's hetzelfde willen. Knf kankerbestrijding, amnesty international, de hartstichting en weet ik veel wie nog meer aanbellen hebben allemaal een eigen doel.

Maar boven alles, die accepteren als je nee zegt en proberen niet je levensovertuiging te veranderen.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:50:16 #126
289973 TerryStone
meh, i say
pi_97245371
quote:

[..]

Dat is wel het toppunt van naastenliefde idd, iemand lastig vallen, vertellen dat diegene niet deugt en voor eeuwig zal branden, tenzij ze hetzelfde gaan geloven als jou.
pi_97245390
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:47 schreef bebbel het volgende:

[..]

...is de lol van een terrasje pakken niet stiekem ook half in een deuk gaan om wat je om je heen ziet? Niet zo ernstig joh, ze komen je toch niet vertellen dat dat biertje zondig is?
Ik ben niet ernstig en ik ben het juist met je eens wat betreft het observeren vanaf een terras :P Mijn punt was dat het niet zo fijn is dat ik zondagochtend gewekt wordt door een kerk, zeker niet omdat ik dan meestal pas rond 5 uur terug ben van mijn nachtdienst.
Conscience do cost.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:51:38 #128
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97245418
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:42 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Wat een onzin om dit soort dingen er bij te betrekken die TOTAAL niks te maken hebben met dit onderwerp. Je laat zo wel erg overduidelijk merken dat je totaal niet weet wat je met gedegen tegen-argumenten aanmoet.

Als iedereen zo kortzichtig was dan zouden we nu nog in berenvellen en met knuppels rondlopen en in grotten wonen.. Of doe je dat ook?
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:45 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

[..]

Dus omdat hij nog nooit van het Romeinse recht heeft gehoord is het ineens niet meer mogelijk of normaal dat hij het irritant vindt dat veel gelovigen hun geloof opdringen? :')
pi_97245475
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:55 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Hebben die de wetten in Nederland gemaakt? En zijn die wetten dan wat er in de bijbel staat?

Het zal echt nog veel beter moeten worden... :)
Heb je al eens een dollar-muntje bekeken ? En wat staat er op de rand ? ( zwakke munt, maar toch een sterk argument)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:54:10 #130
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97245492
quote:

[..]

Bij mij staan ze sinds ik verhuisd ben nooit meer voor de deur.. Daarentegen heb ik ook nooit (!) een verkoper aan de deur. Maar als je alle mensen waar o.a. Jehova's aan de deur staan bij elkaar optelt daarentegen.. En dan laten we de verkopers buiten beschouwing want die hebben niks met deze discussie te maken..

En dat zegt over sommige al dan niet vele gelovigen dat zij hun geloof opdringen aan niet gelovigen..
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:55:57 #131
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97245549
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:49 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Het zou kunnen. Het zou ook kunnen dat ik wel wat wereldvreemd ben.

Erg veel invloed op de ontwikkeling vanhet nederlands recht heeft het denk ik niet gehad.
Blijven proberen dat denken, denken schijnt ooit nog eens heel groot te worden.
pi_97245565
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:54 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Bij mij staan ze sinds ik verhuisd ben nooit meer voor de deur.. Daarentegen heb ik ook nooit (!) een verkoper aan de deur. Maar als je alle mensen waar o.a. Jehova's aan de deur staan bij elkaar optelt daarentegen.. En dan laten we de verkopers buiten beschouwing want die hebben niks met deze discussie te maken..

En dat zegt over sommige al dan niet vele gelovigen dat zij hun geloof opdringen aan niet gelovigen..
En uiteraard niet eens alleen jehova's. Ik weet nog dat een paar jaar geleden een of andere mafkees Nieuwe Testamenten stond uit te delen op het schoolplein van mijn openbare (!!) middelbare school, voor de rector hem wegjaagde :')
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:56:28 #133
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97245566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Heb je al eens een dollar-muntje bekeken ? En wat staat er op de rand ? ( zwakke munt, maar toch een sterk argument)
Staat op de pleuro ook en op onze ouwe gulden.
pi_97245569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik ben niet ernstig en ik ben het juist met je eens wat betreft het observeren vanaf een terras :P Mijn punt was dat het niet zo fijn is dat ik zondagochtend gewekt wordt door een kerk, zeker niet omdat ik dan meestal pas rond 5 uur terug ben van mijn nachtdienst.
Ja dat geklongel is best irritant. Ik woon tussen een paar kerken in. Die allemaal net even na elkaar lawaai maken overigens. Loopt in elke kerk de klok anders ofzo?

Daarbij denk ik dat je je wel aan meer dingen stoort na je nachtdienst waarschijnlijk :*
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:57:07 #135
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Mijn god, wat een argument. Nu is het me allemaal duidelijk: het is een katholieke samenzwering, kijk maar op de rand van de muntjes... :)
Mu!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:57:27 #136
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97245599
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

En uiteraard niet eens alleen jehova's. Ik weet nog dat een paar jaar geleden op mijn middelbare school een of andere mafkees Nieuwe Testamenten stond uit te delen op het schoolplein van mijn openbare (!!) middelbare school, voor de rector hem wegjaagde :')
Nee inderdaad niet alleen Jehova's.. Maar om even bij mijn eerdere voorbeeld te blijven hield ik het daar even bij..
pi_97245616
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:57 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Mijn god, wat een argument. Nu is het me allemaal duidelijk: het is een katholieke samenzwering, kijk maar op de rand van de muntjes... :)
Dat zeiden we niet, het ging er om dat het Christelijke denkbeeld diepgeworteld zit in alle aspecten van onze samenleving.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:58:10 #138
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:55 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Blijven proberen dat denken, denken schijnt ooit nog eens heel groot te worden.
Ik denk dat het overrated is. Maar dat is een andere discussie. :)
Mu!
pi_97245636
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:58 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik denk dat het overrated is. Maar dat is een andere discussie. :)
Wat heerlijk typisch dat jij dat zegt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:59:13 #140
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97245657
quote:

[..]

Je zou ook gewoon de mening van ongelovigen kunnen respecteren en lekker op zondag je rustdagje houden zonder tv (zolang er visite is) Want de LCD tv staat natuurlijk gewoon verstopt in de "onopvallende" tv-kast..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:02:28 #141
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245778
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zeiden we niet, het ging er om dat het Christelijke denkbeeld diepgeworteld zit in alle aspecten van onze samenleving.
"we"? Zitten jullie samen te typen? Gezellig!

Uiteraard zijn er veel sporen van de oude christelijke wereld in onze huidige samenleving terug te vinden. Een veel zaken die we nu als "christelijk" kennen zijn dat niet eens van oorsprong. Maar dat doet denk ik niet zo ter zaken. We leven in een voorheen christelijke wereld, die langzaam z'n christelijke karakter kwijt raakt. Of dat per se een goede zaak is weet ik niet, er is kennelijk toch wel flinke behoefte aan een Grote Roerganger, of dat nu Christus is of Geert. Het is maar de vraag waar je beter mee af bent.

Maar wat er gesteld werd is dat christenen heel veel regels en wetten maken die het leven er niet leuker op maken. Dat bestrijd ik, immers, er zijn vrijwel geen "christelijke" wetten meer, en wat er nog over is daar heb je normaal gesproken geen last van.
Mu!
pi_97245829
Maar ts, wat is nu jou gedachte nou jij reacties hebt gehad op je OP?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_97245842
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Gaan ze binnenkort er nog een moskee naast zetten, en dan kan de lol helemaal niet meer op. :-)
pi_97245855
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:03 schreef schommelstoel het volgende:
Maar ts, wat is nu jou gedachte nou jij reacties hebt gehad op je OP?
Het was een retorische vraag, hij wilde helemaal geen reacties :+
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:04:30 #145
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245857
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:59 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon de mening van ongelovigen kunnen respecteren en lekker op zondag je rustdagje houden zonder tv (zolang er visite is) Want de LCD tv staat natuurlijk gewoon verstopt in de "onopvallende" tv-kast..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het de meeste gelovigen geen zak kan schelen wat jij op je zondag doet. En ik denk ook dat de meeste gelovigen helemaal niet zo aan die zondagsrust hangen. Ik ben zelf wel bereid dat tot op zekere hoogte te accepteren.
maar zegt het iets over gelovigen in het algemeen of alleen over de fanatici onder hen? En sterven die niet gewoon uit, op een zeker moment?
Mu!
pi_97245937
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:02 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Uiteraard zijn er veel sporen van de oude christelijke wereld in onze huidige samenleving terug te vinden. Een veel zaken die we nu als "christelijk" kennen zijn dat niet eens van oorsprong. Maar dat doet denk ik niet zo ter zaken. We leven in een voorheen christelijke wereld, die langzaam z'n christelijke karakter kwijt raakt. Of dat per se een goede zaak is weet ik niet, er is kennelijk toch wel flinke behoefte aan een Grote Roerganger, of dat nu Christus is of Geert. Het is maar de vraag waar je beter mee af bent.

Maar wat er gesteld werd is dat christenen heel veel regels en wetten maken die het leven er niet leuker op maken. Dat bestrijd ik, immers, er zijn vrijwel geen "christelijke" wetten meer, en wat er nog over is daar heb je normaal gesproken geen last van.
Die wetten zijn er dus wel, en zijn net aan je genoemd. Ik vind zondagsrust een hele goede, omdat ik gewoon boodschappen wil kunnen doen op zondag zonder naar de enige winkel in de hele stad te hoeven rijden die op zondag open mag zijn.

Verder heb je geen steekhoudend punt meer over als je Christus maar gaat vergelijken met Geert Wilders. En dan ook nog op zo'n slechte manier!
pi_97245948
quote:

[..]

..en, wat staat er op de rand van een dollar ?? Wee je nie ?
pi_97245958
*random sufkut actie*

[ Bericht 94% gewijzigd door bebbel op 24-05-2011 14:09:01 (ik ben een sufkut) ]
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:08:46 #149
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97245985
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:02 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Euthanasie, het strafbaar stellen van zelfmoord, abortus, onze drugswetgeving (exclusief alcohol want dat komt in de bijbel voor), het rare nederlandse gokbeleid, speciaal gesubsidieerd onderwijs (wat averechts werkt op integratie en dus sociaal ontwrichtend werkt) rechtstreeks afkomstig van religieuze wetten in Nederland.

Doe nou niet alsof er niets meer is.
Dan hebben we nog het gezeik gehad over het homo huwelijk, homo haat is trouwens ook voor 50% een religieus event. Discussies over stamcel onderzoek.

Er zijn welzeker genoeg sporen van christelijkheid in onze maatschappij en wetten terug te vinden.
En kom nou eens met een steekhoudend argument waarom we dat zouden moeten accepteren.

Een amerikaanse leider die goddelijk getranspireerd was bij de inval in irak.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:08:47 #150
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97245986
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:04 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik denk dat het de meeste gelovigen geen zak kan schelen wat jij op je zondag doet. En ik denk ook dat de meeste gelovigen helemaal niet zo aan die zondagsrust hangen. Ik ben zelf wel bereid dat tot op zekere hoogte te accepteren.
maar zegt het iets over gelovigen in het algemeen of alleen over de fanatici onder hen? En sterven die niet gewoon uit, op een zeker moment?
Je vraagt aan mij of ze niet uitsterven maar ondertussen haal je wel zelf Staphorst aan :')
En heb je wel eens op de bijbelgordel gekeken? Of naar de denkwijze van de SGP als we het hebben over het opleggen van wetten? Zij willen niet dat vrouwen emanciperen (hoe 18de eeuws is dat) en zij willen ook niet dat winkels open zijn op zondag (want zondagsrust voor gelovigen).. Links om of rechtsom houdt jouw standpunt niet echt stand..
En nee, niet álle gelovigen dringen hun geloof op.. Ik heb een oom en tante die geloven (ja heus waar) maar die vallen niemand "lastig" met hun geloof..
pi_97246075
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:08 schreef MuRKie het volgende:

[..]

En nee, niet álle gelovigen dringen hun geloof op.. Ik heb een oom en tante die geloven (ja heus waar) maar die vallen niemand "lastig" met hun geloof..
...mijn oma ook niet ook al geloofd ze heel netjes in God. Geen last van als ik pannekoeken met 'r ga eten :)

Maar we hebben er weinig aan iedereen op te noemen die stil geloofd. Punt is hier dat er *veel* 'standaard-normen' zijn die stammen uit de kerk waar we mee opgescheept zitten. Dat is voor mij wel een punt om een probleem te hebben met gelovigen.

Overigens kom ik dat nooit tegen bij vrienden tegen die moslim zijn. <offtopic>Behalve dan een meisje waar ik echt mee kon lachen want die at echt geen varkensvlees, en ik ook niet.</offtopic>
pi_97246307
Gelovigen die hun geloof als een innerlijke kracht of inspiratie gebruiken, niks mis mee. Prima.

Het gaat om die andere groep, die er mee naar buiten komt en de omgeving gaat beinvloeden. en daarbinnen om die groep die de omgeving op een negatieve manier beinvloedt. Dat kan allerlei gebieden zijn. Problemen ontstaan als het resultaat ronduit schadelijk is.

Een recent voorbeeld is die meneer Camping uit California. Je kunt hem natuurlijk uitlachen en er grapjes over maken. Maar het is diep treurig, want er is echt schade door dat soort waanvoorstellingen. Niet alleen verspilt hij jaarlijks miljoenen met zijn boodschap , (nog afgezien van alle resources die niet in geld uit te drukken zijn) maar hij ontwricht ook de levens van mensen die hun toekomst vergooien omdat ze blind achter hem aan lopen.

Verder van huis kun je denken aan gropen als de Taliban: het gevaar daar is duidelijk.

Het probleem is altijd terug te voeren op de spanning tussen 'Persoonlijk Geloof' en 'Algehele Waarheid.'

Wat is je geloof waard, als je gelooft dat het alleen maar voor jou alleen geldt, niet iets universeels is? Voor velen niet veel. De conclusie: "ja maar dan kan ik net zo goed iets anders geloven" is dan snel gemaakt. Zulk geloof is niet zo stevig, en leidt snel tot twijfel.

Het is veel fijner om te geloven dat wat jij gelooft voor iedereen, voor álle mensen geldt. Dat geeft bevestiging.

Mar dan moet je dus wel zorgen dat al die anderen ook geloven wat jij gelooft (of andersom, jij moet gaan geloven wat 'iedereen' al gelooft.

Dit leidt automatisch tot het verkondigen en verspreiden van het geloof. En omdat het in extreme vorm tot veel narigheid leidt (Camping) , narigheid die bij een verzwakte vorm niet zo aan de oppervlakte komt, daarom hebben mensen problemen met gelovigen.

dus niet met een individu, een gelovige is vaak een fijn mens. Maar met de bagage die hij of zij automatisch met zich meedraagt (en nogmaals, die negatieve aspecten komen vaak helemaal niet aan bod, maar ze zitten altijd wel verstopt in het systeem)

[ Bericht 0% gewijzigd door vaarsuvius op 24-05-2011 14:39:56 ]
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_97246309
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:11 schreef bebbel het volgende:

[..]

...mijn oma ook niet ook al geloofd ze heel netjes in God. Geen last van als ik pannekoeken met 'r ga eten :)

Maar we hebben er weinig aan iedereen op te noemen die stil geloofd. Punt is hier dat er *veel* 'standaard-normen' zijn die stammen uit de kerk waar we mee opgescheept zitten. Dat is voor mij wel een punt om een probleem te hebben met gelovigen.

Overigens kom ik dat nooit tegen bij vrienden tegen die moslim zijn. <offtopic>Behalve dan een meisje waar ik echt mee kon lachen want die at echt geen varkensvlees, en ik ook niet.</offtopic>
Is dat niet gewoon omdat je minder Moslims kent? Niet dat ik hiermee iets over jou wil zeggen, maar je moet toch aardig wat moslimfamilies kennen voordat je boven de enorme hoeveelheid Christenen uit te komen in dit land ;)
pi_97246347
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:18 schreef vaarsuvius het volgende:
...waarheid...
Had het niet beter kunnen verwoorden.
pi_97246369
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon omdat je minder Moslims kent? Niet dat ik hiermee iets over jou wil zeggen, maar je moet toch aardig wat moslimfamilies kennen voordat je boven de enorme hoeveelheid Christenen uit te komen in dit land ;)
...nee ik ken meer mensen uit andere religies eigenlijk.

* bebbel nog nooit bij stilgestaan had
pi_97246528
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:38 schreef SingleCoil het volgende:

[..] Maar is de mening van een gelovige minder waard vanwege de vermeende bron?
Ja, als je je mening baseert op wat er in een ongelofelijk oud boek staat zonder daar zelf kritisch en rationeel mee om te gaan vind ik je mening daadwerkelijk minder waard.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:27:54 #157
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97246635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:04 schreef SingleCoil het volgende:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat fanatici uit zullen sterven. Het tegendeel zou ik willen zeggen. Er is ook geen enkele reden om aan te nemen dat geloof ooit uit zal sterven.
Het is een erfelijke aandoening tenslotte.

Het enige wat in zekere mate tegen blijkt te werken is educatie.
pi_97246660
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:20 schreef bebbel het volgende:

[..]

...nee ik ken meer mensen uit andere religies eigenlijk.

* bebbel nog nooit bij stilgestaan had
Haha echt? Komt ongetwijfeld door het millieu waarin ik opgegroeid ben, maar van de gelovigen die ik ken is de meerderheid Christen of Joods, en maar een klein deel Islamitisch.

(Overigens is de overgrote meerderheid atheïstisch, maar die tellen niet nu)
pi_97247273
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Haha echt? Komt ongetwijfeld door het millieu waarin ik opgegroeid ben, maar van de gelovigen die ik ken is de meerderheid Christen of Joods, en maar een klein deel Islamitisch.

(Overigens is de overgrote meerderheid atheïstisch, maar die tellen niet nu)
eh ja. Ook geen massive aantallen, maar ja. Wat moslims, paar gasten die veel weten over het hindi geloof en that's it.

Sterft geloof ooit uit?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:48:29 #160
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97247386
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:45 schreef bebbel het volgende:

[..]

eh ja. Ook geen massive aantallen, maar ja. Wat moslims, paar gasten die veel weten over het hindi geloof en that's it.

Sterft geloof ooit uit?
Er is geen enkele reden om dat aan te nemen.
pi_97247402
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:45 schreef bebbel het volgende:

[..]

Sterft geloof ooit uit?
Zolang mensen geloof nodig hebben om dingen die ze niet snappen te verklaren, zoals wat er na de dood gebeurt, niet denk ik. En die dingen snappen we nooit.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:12:39 #162
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97248382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:48 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om dat aan te nemen.
Het aantal gelovigen in Nederland neemt al jaren af.
Mu!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:42:59 #163
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97249702
Scheiding kerk en staat? Waarom is het dan onmogelijk voor een stad/dorp zelfstandig te beslissen of ze zondag open zijn?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:52:52 #164
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97250137
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:12 schreef SingleCoil het volgende:
Het aantal gelovigen in Nederland neemt al jaren af.
De aarde is wel iets groter dan 200 bij 300 km hoor.

En zo dramatisch is die afname nou ook weer niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdiensten_in_Nederland
Er vinden wel een hoop verschuivingen plaats in godsdienstland.
In 2006 was nog 52% van de nederlanders gelovig.

Rooms-katholiek (27,0%)
Protestant (16,6%)
Moslim (5,7%)
Hindoe (1,3%)
Boeddhist (1,0%)
Geen confessie (48,4%)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:47:49 #165
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97252565
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:42 schreef Life2.0 het volgende:
Scheiding kerk en staat? Waarom is het dan onmogelijk voor een stad/dorp zelfstandig te beslissen of ze zondag open zijn?
Wat heeft dat te maken met de scheiding tussen staat en kerk?
Mu!
pi_97253445
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Hoofdprobleem is dat ze ongelovigen of andersgelovigen continu hun regels willen opleggen.
Ik ben gelovig en heb nog nooit iemand mijn regels opgelegd of geprobeerd te overtuigen.

Ik stel voor: laat iedereen een voorbeeld nemen aan mij :7 :D
Twiddel
pi_97257639
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik ben gelovig en heb nog nooit iemand mijn regels opgelegd of geprobeerd te overtuigen.

Als alle gelovigen dat nou deden scheelde dat een hoop bloedvergieten en onheil en irritatie voor iedereen :D
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:38:31 #168
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97272270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als alle gelovigen dat nou deden scheelde dat een hoop bloedvergieten en onheil en irritatie voor iedereen :D
En dan zou ik op zondag heerlijk naar de winkel kunnen zodat mijn zaterdag wat rustiger is *O*
pi_97273054
Om terug te komen op de OP: ik heb niet met alle gelovigen een probleem (mijn ouders en een gedeelte van mijn vrienden zijn christelijk), maar ik heb wel een probleem met de waarheidsclaim van sommige christenen.

Ik vind het - met terugwerkende kracht - vervelend dat ik tijdens mijn opvoeding van mijn ouders, docenten en dominees geleerd heb dat de aarde door God geschapen is, de evolutietheorie klinkklare onzin is en Jezus voor mijn zonden gestorven is. En dat ik er dan op eigen kracht achter moet komen dat dit niet de waarheid is, maar een hele beperkte en slecht onderbouwde mening. Dat vind ik gigantisch ergerlijk, en daarom word ik nu altijd nog weer een beetje kriegelig als ik een van mijn vrienden vol overtuiging over de zekerheid van het geloof hoor praten. Het lijkt me een feitelijk gegeven dat veel volwassenen uiteindelijk niet verder kijken dan hetgeen ze in hun opvoeding geleerd hebben (over dit soort zaken) en daarom heb ik een probleem met religieuze indoctrinatie op jonge leeftijd. Bah. Eerst de kinderen een emotionele band met God laten aanmeten die ze dan later in alle kromheid moeten proberen te onderbouwen dmv hun ratio. Wat niet lukt en wat een hoop schuldgevoel en twijfel veroorzaakt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:52:09 #170
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_97273192
Ingeving: als jezus voor mijn zonden gestorven is, hebben alle tussenliggende generaties iets niet goed gedaan.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:54:49 #171
12888 Skull-splitter
pi_97273378
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Verkapt kijk-mij-zieltjes-winnen-op-subtiele wijze.

Je mag dat pas zeggen als je tegen je kinderen niets over geloof zegt tot ze zelf na kunnen denken. Waarna ze je glashard uitlachen.
pi_97278800
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:52 schreef Daniel1976 het volgende:

En zo dramatisch is die afname nou ook weer niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdiensten_in_Nederland
Er vinden wel een hoop verschuivingen plaats in godsdienstland.
In 2006 was nog 52% van de nederlanders gelovig.

Ik meen dat in die taartpunten van de katholieken en protestanten nog massa's papieren gelovigen zijn opgenomen. Mensen die als baby gedoopt zijn en ooit door hun ouders zijn ingeschreven in een kerk en nooit de moeite hebben genomen zich uit te schrijven. In mijn omgeving kan ik er zo tientallen aanwijzen die in de praktijk atheist of agnost zijn.

Omgekeerd bestaan er natuurlijk ook mensen die op papier nergens bij horen, maar wel ergens in geloven.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_97282655
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:54 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je mag dat pas zeggen als je tegen je kinderen niets over geloof zegt tot ze zelf na kunnen denken. Waarna ze je glashard uitlachen.
Grappig, want je arrogantie is dus kennelijk niet bepaald minder dan die van orthodoxe gelovigen die hun opvattingen tot waarheid verheffen en dat rondbazuinen.
pi_97282780
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:54 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

teb eerste: mijn post is en was niet bedoeld om zieltjes te winnen.
En waarom zou ik kinderen nemen? En al helemaal niet met het doel om ze dan mijn opvattingen op te leggen over geloof als ze zelf nog niet goed kunnen nadenken. Lijkt mij niet helemaal eerlijk he?

En waarom zouden ze mij uitlachen? Lach jij je moeder uit als zij een andere opvatting heeft dan jij?

Trouwens: ik vind nog steeds dat niemand een ander iets moet opleggen, waar het ook over gaat.
Een mens moet zijn eigen mening vormen, dat moet gewoon zonder dat iemand er zijn wil in oplegt.

Die post van jou is erg bevooroordeeld en klopt van geen kant.
Twiddel
pi_97282881
Gelovigen zijn domme mensen die de autoriteiten in de hand willen houden. Anders wordt het een pest zooi.
Perfecte openingszin: ''Mag ik wat te drinken van je?''
pi_97283654
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:45 schreef WindowsFan het volgende:
Gelovigen zijn domme mensen die de autoriteiten in de hand willen houden. Anders wordt het een pest zooi.
De aarde is 6000 jaar geleden geschapen, en als je Jezus niet toelaat als je Verlosser dan zul je eeuwig in de hel branden :Y
pi_97283740
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]

De aarde is 6000 jaar geleden geschapen, en als je Jezus niet toelaat als je Verlosser dan zul je eeuwig in de hel branden :Y
_O-
pi_97283750
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:28 schreef WindowsFan het volgende:

[..]

_O-
Ik hoop dat je dan ook om de stompzinnigheid van je eigen post kunt lachen.
pi_97283837
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dan ook om de stompzinnigheid van je eigen post kunt lachen.
Je kan beter nadenken over wat ik net poste... De bijbel was het eerste wetboek. Gij zult niet moorden, zij zult niet stelen... Hoppa, dreigenmentje erbij (ge zult branden in de hel) en het is weer lekker rustig op de wereld.
Alleen beetje jammer van al die oorlogen tussen gelovigen. Nouja, weer een paar simpele zielen minder.... *O*
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:35:39 #180
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_97283896
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:33 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Daar heeft iedereen een handje van. Sommige atheïsten doen precies hetzelfde namelijk.
Ze dringen vrije keuze op :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_97284259
WindowsFan:
quote:
De bijbel was het eerste wetboek.
Ooit al eens gehoord van deze beschaving ?:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sumer
Waar Abraham de mosterd haalde. ( zegswijze, niet historisch bedoeld )
pi_97284379
Nooit van gehoord, ATON.
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:10:24 #183
12888 Skull-splitter
pi_97284727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:34 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Grappig, want je arrogantie is dus kennelijk niet bepaald minder dan die van orthodoxe gelovigen die hun opvattingen tot waarheid verheffen en dat rondbazuinen.
Ik doelde meer op het hoge sprookjesgehalte van tekst. Als jij je leven lang gewoon kon teren op geloof vrij onderwijs en een geloofvrije omgeving, dan zul je zo'n geloof met logica benaderen. En dan is er maar 1 conclusie te trekken.
pi_97284800
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:54 schreef WindowsFan het volgende:
Nooit van gehoord, ATON.
Nou weet ge ook gelijk waar het eerste wetboek geschreven is, en waar het ' kind in mandje' -verhaal vandaan komt. Allemaal uit de tijd toen de Sumeriërs nog ' het uitverkoren volks Gods' waren. Wat basic-geschiedenis kan nooit kwaad he ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sargon_van_Akkad
pi_97286254
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:51 schreef schommelstoel het volgende:
Wat vinden jullie van dit

Kinderen mag je geen geloof opdringen, ook nog geen doop ondergaan.
Geloof heeft een groot invloed op het leven, net als dugs alcohol of geweld.

Een kind moet puur blijven en zelf keuzes maken, en niet wat de ouders willen.
Pas als het 18 is,mag het een keuze maken of een doop ondergaan.

Rijbewijs of alcohol zijn nog van minder invloed als dat van geloof.
helemaal mee eens.
Twiddel
pi_97286594
Ohja, christelijke rock :') Nog een reden om zo ver mogelijk van die sekte weg te blijven.!
Conscience do cost.
pi_97287620
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:04 schreef summer2bird het volgende:

[..]

helemaal mee eens.
Je kunt het er wel mee eens zijn, maar waarom alleen religieus gedachtengoed (en definieer dat es?), en hoe wou je dit bewerkstelligen?
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:48:21 #188
pi_97287682
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je kunt het er wel mee eens zijn, maar waarom alleen religieus gedachtengoed (en definieer dat es?), en hoe wou je dit bewerkstelligen?
Religie dezelfde behandeling geven als rechts-extremisme. Niemand vind het raar om je kinderen niet op te voeden met Hitler's gedachtegoed.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_97287837
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Religie dezelfde behandeling geven als rechts-extremisme. Niemand vind het raar om je kinderen niet op te voeden met Hitler's gedachtegoed.
Christelijk gedachtengoed vergelijken met Hitlers gedachtengoed. Kun je die vergelijking toelichten?
pi_97288261
quote:

[..]

Kinderen mogen niet meer opgevoed worden door de ouders, maar alleen door de overheid aangestelde personen ^O^ Zodat de kinderen alleen de 'juiste' normen en waarden krijgen :Y

:D
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:04:28 #191
pi_97288297
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Christelijk gedachtengoed vergelijken met Hitlers gedachtengoed. Kun je die vergelijking toelichten?
Het was een antwoord op jouw vraag:
quote:
en hoe wou je dit bewerkstelligen?
Het gaat niet om vergelijken, het gaat om demoniseren.
pi_97288401
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:03 schreef Piles het volgende:

[..]

Kinderen mogen niet meer opgevoed worden door de ouders, maar alleen door de overheid aangestelde personen ^O^ Zodat de kinderen alleen de 'juiste' normen en waarden krijgen :Y

:D
Was dat niet ook een idee van Plato? :P Zou gelijk "respect voor de oudere" in de hand werken, omdat elke oudere je vader of moeder kan zijn.
pi_97288460
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het was een antwoord op jouw vraag:

[..]

Het gaat niet om vergelijken, het gaat om demoniseren.
Ik snap dit niet. Je trekt de vergelijking tussen Christelijk gedachtengoed (waarbij je kennelijk geen gradaties toepast) en extreem rechts gedachtengoed. Waarom?
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:10:11 #194
pi_97288528
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik snap dit niet. Je trekt de vergelijking tussen Christelijk gedachtengoed (waarbij je kennelijk geen gradaties toepast) en extreem rechts gedachtengoed. Waarom?
Ik trek geen vergelijking. Ik zeg alleen hoe je iets kan bewerkstelligen. _O-
pi_97288874
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik trek geen vergelijking. Ik zeg alleen hoe je iets kan bewerkstelligen. _O-
Maar dat laat dan toch vooral zien hoe onuitvoerbaar zo'n voorstel is?
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:45:54 #196
pi_97289950
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar dat laat dan toch vooral zien hoe onuitvoerbaar zo'n voorstel is?
Hoezo? Met extreem-rechts is het toch ook aardig gelukt? Of hebben we wettelijk toegestane Hitler-scholen in NL?
pi_97291084
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoezo? Met extreem-rechts is het toch ook aardig gelukt? Of hebben we wettelijk toegestane Hitler-scholen in NL?
Als je met het verstand op 0 elke vorm van Christelijk denken op dezelfde manier wilt bestrijden als extreem-rechts, dan zie ik je punt wel. Dat is ook niet bepaald interessant, omdat ik denk dat zelfs jij wel doorhebt dat dat onterecht zou zijn.
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:26:18 #198
pi_97291321
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als je met het verstand op 0 elke vorm van Christelijk denken op dezelfde manier wilt bestrijden als extreem-rechts, dan zie ik je punt wel. Dat is ook niet bepaald interessant, omdat ik denk dat zelfs jij wel doorhebt dat dat onterecht zou zijn.
Dat weet ik niet. Tussen de extreem-rechtsen onderling zijn ook veel verschillen.
pi_97292782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als we politieke ideologie (links of rechts is hierbij irrelevant) erbij betrekken dan kunnen we wel stellen dat "we" ,als maatschappij, het onwenselijk achten om kinderen naar scholen met een specifieke politieke ideologie te sturen. Dit wordt over het algemeen gezien als indoctrinatie.
Waarom moet dit voor religie anders zijn en er dan ineens een uitzondering voor gemaakt worden?
pi_97294249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:05 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als we politieke ideologie (links of rechts is hierbij irrelevant) erbij betrekken dan kunnen we wel stellen dat "we" ,als maatschappij, het onwenselijk achten om kinderen naar scholen met een specifieke politieke ideologie te sturen. Dit wordt over het algemeen gezien als indoctrinatie.
Waarom moet dit voor religie anders zijn en er dan ineens een uitzondering voor gemaakt worden?
We dwalen af. Het gaat er hier niet om of er wel of geen christelijke scholen mogen zijn. Het topic ging om gelovigen in het algemeen en wat mensen er tegen hebben.
Dat er geen religieuze scholen mogen zijn zou ik mee kunnen leven, maar het altijd maar tegen gelovigen zijn begint tegenwoordig een beetje heftige vormen aan te nemen.
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:55:19 #201
pi_97294954
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:40 schreef Piles het volgende:

Het topic ging om gelovigen in het algemeen en wat mensen er tegen hebben.
Ze hebben scholen om kinderen met hun ziekte te besmetten.
pi_97296248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze hebben scholen om kinderen met hun ziekte te besmetten.
Waarom noem je het een ziekte, dat is precies het punt hier :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')