Punt voor jou, maar: welke kennis over religie heb jij tijdens maatschappijleer opgedaan? Enkel dat Pasen ging om de kruisiging van Jezus? Of heb je ook nog iets gehoord over het Bhoeddisme, Hindoeïsme en de Islam?quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet het overdragen van kennis over religie tijdens maatschappijleer niet verwarren met theologie. Daarnaast kan ik me voorstellen dat er op een religieuze school weinig aandacht is voor religie tijdens maatschappijleer.
Alle religies werden behandeld.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:04 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Punt voor jou, maar: welke kennis over religie heb jij tijdens maatschappijleer opgedaan? Enkel dat Pasen ging om de kruisiging van Jezus? Of heb je ook nog iets gehoord over het Bhoeddisme, Hindoeïsme en de Islam?
Hmm, bij mij niet. En op basis van mijn kennissenkring is dit ook verre van normaal - zowel op openbare als op religieuze scholen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle religies werden behandeld.Gewoon in het openbaar voortgezet onderwijs.
Rechtse bezuinigingenquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:22 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hmm, bij mij niet. En op basis van mijn kennissenkring is dit ook verre van normaal - zowel op openbare als op religieuze scholen.
Ik heb ook een lesuur godsdienst in de week, waarbij ook andere religies worden behandeld. Te weinig naar mijn mening, dat wel.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle religies werden behandeld.Gewoon in het openbaar voortgezet onderwijs.
De MTS waar ik daarna op zat was een belangrijke school voor de regio. Ze noemden zichzelf een samenwerkingsschool. Ze waren openbaar, maar vroegen misschien wat extra ruimte en respect voor religie en gelovigen. Daar kreeg ik naast 1 lesuur maatschappijleer een heel lesuur godsdienst in de week.
Maar als je op een religieuze school zit kan je je dat misschien moeilijk voorstellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |