abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:50:16 #126
289973 TerryStone
meh, i say
pi_97245371
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:48 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Maar wees even redelijk: hoe vaak staan die Jehova's nou aan de deur en hoe vaak is hetiemand anders die iets soortgelijk irritants van je wil? (Daarbij aangetekend dat ik toch iets meer respect heb voor iemand die op z'n vrije dag iets voor anderen wil betekenen dan iemand die dat alleen doe omdat z'n baas het zegt).
Wat zegt dat nou eigenlijk over gelovigen?Niks toch?
Dat is wel het toppunt van naastenliefde idd, iemand lastig vallen, vertellen dat diegene niet deugt en voor eeuwig zal branden, tenzij ze hetzelfde gaan geloven als jou.
pi_97245390
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:47 schreef bebbel het volgende:

[..]

...is de lol van een terrasje pakken niet stiekem ook half in een deuk gaan om wat je om je heen ziet? Niet zo ernstig joh, ze komen je toch niet vertellen dat dat biertje zondig is?
Ik ben niet ernstig en ik ben het juist met je eens wat betreft het observeren vanaf een terras :P Mijn punt was dat het niet zo fijn is dat ik zondagochtend gewekt wordt door een kerk, zeker niet omdat ik dan meestal pas rond 5 uur terug ben van mijn nachtdienst.
Conscience do cost.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:51:38 #128
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97245418
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:42 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Whoops...telefoon...zou het een gelovige zijn die mij wil bekeren, of iemand die namens een telecommer belt? Zullen we wedden?
Wat een onzin om dit soort dingen er bij te betrekken die TOTAAL niks te maken hebben met dit onderwerp. Je laat zo wel erg overduidelijk merken dat je totaal niet weet wat je met gedegen tegen-argumenten aanmoet.

Als iedereen zo kortzichtig was dan zouden we nu nog in berenvellen en met knuppels rondlopen en in grotten wonen.. Of doe je dat ook?
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:45 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Talloze? Of een paar? En denk je echt dat het verbod op vrije euthanasie of abortus uitsluitend ingegeven word door christelijke denkbeelden?

[..]

Dat zegt wellicht genoeg :)
Dus omdat hij nog nooit van het Romeinse recht heeft gehoord is het ineens niet meer mogelijk of normaal dat hij het irritant vindt dat veel gelovigen hun geloof opdringen? :')
pi_97245475
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:55 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Hebben die de wetten in Nederland gemaakt? En zijn die wetten dan wat er in de bijbel staat?

Het zal echt nog veel beter moeten worden... :)
Heb je al eens een dollar-muntje bekeken ? En wat staat er op de rand ? ( zwakke munt, maar toch een sterk argument)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:54:10 #130
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97245492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:48 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Maar wees even redelijk: hoe vaak staan die Jehova's nou aan de deur en hoe vaak is hetiemand anders die iets soortgelijk irritants van je wil? (Daarbij aangetekend dat ik toch iets meer respect heb voor iemand die op z'n vrije dag iets voor anderen wil betekenen dan iemand die dat alleen doe omdat z'n baas het zegt).
Wat zegt dat nou eigenlijk over gelovigen?Niks toch?
Bij mij staan ze sinds ik verhuisd ben nooit meer voor de deur.. Daarentegen heb ik ook nooit (!) een verkoper aan de deur. Maar als je alle mensen waar o.a. Jehova's aan de deur staan bij elkaar optelt daarentegen.. En dan laten we de verkopers buiten beschouwing want die hebben niks met deze discussie te maken..

En dat zegt over sommige al dan niet vele gelovigen dat zij hun geloof opdringen aan niet gelovigen..
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:55:57 #131
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97245549
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:49 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Het zou kunnen. Het zou ook kunnen dat ik wel wat wereldvreemd ben.

Erg veel invloed op de ontwikkeling vanhet nederlands recht heeft het denk ik niet gehad.
Blijven proberen dat denken, denken schijnt ooit nog eens heel groot te worden.
pi_97245565
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:54 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Bij mij staan ze sinds ik verhuisd ben nooit meer voor de deur.. Daarentegen heb ik ook nooit (!) een verkoper aan de deur. Maar als je alle mensen waar o.a. Jehova's aan de deur staan bij elkaar optelt daarentegen.. En dan laten we de verkopers buiten beschouwing want die hebben niks met deze discussie te maken..

En dat zegt over sommige al dan niet vele gelovigen dat zij hun geloof opdringen aan niet gelovigen..
En uiteraard niet eens alleen jehova's. Ik weet nog dat een paar jaar geleden een of andere mafkees Nieuwe Testamenten stond uit te delen op het schoolplein van mijn openbare (!!) middelbare school, voor de rector hem wegjaagde :')
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:56:28 #133
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97245566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Heb je al eens een dollar-muntje bekeken ? En wat staat er op de rand ? ( zwakke munt, maar toch een sterk argument)
Staat op de pleuro ook en op onze ouwe gulden.
pi_97245569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik ben niet ernstig en ik ben het juist met je eens wat betreft het observeren vanaf een terras :P Mijn punt was dat het niet zo fijn is dat ik zondagochtend gewekt wordt door een kerk, zeker niet omdat ik dan meestal pas rond 5 uur terug ben van mijn nachtdienst.
Ja dat geklongel is best irritant. Ik woon tussen een paar kerken in. Die allemaal net even na elkaar lawaai maken overigens. Loopt in elke kerk de klok anders ofzo?

Daarbij denk ik dat je je wel aan meer dingen stoort na je nachtdienst waarschijnlijk :*
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:57:07 #135
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Mijn god, wat een argument. Nu is het me allemaal duidelijk: het is een katholieke samenzwering, kijk maar op de rand van de muntjes... :)
Mu!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:57:27 #136
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97245599
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

En uiteraard niet eens alleen jehova's. Ik weet nog dat een paar jaar geleden op mijn middelbare school een of andere mafkees Nieuwe Testamenten stond uit te delen op het schoolplein van mijn openbare (!!) middelbare school, voor de rector hem wegjaagde :')
Nee inderdaad niet alleen Jehova's.. Maar om even bij mijn eerdere voorbeeld te blijven hield ik het daar even bij..
pi_97245616
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:57 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Mijn god, wat een argument. Nu is het me allemaal duidelijk: het is een katholieke samenzwering, kijk maar op de rand van de muntjes... :)
Dat zeiden we niet, het ging er om dat het Christelijke denkbeeld diepgeworteld zit in alle aspecten van onze samenleving.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:58:10 #138
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:55 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Blijven proberen dat denken, denken schijnt ooit nog eens heel groot te worden.
Ik denk dat het overrated is. Maar dat is een andere discussie. :)
Mu!
pi_97245636
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:58 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik denk dat het overrated is. Maar dat is een andere discussie. :)
Wat heerlijk typisch dat jij dat zegt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:59:13 #140
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97245657
quote:

[..]

Je zou ook gewoon de mening van ongelovigen kunnen respecteren en lekker op zondag je rustdagje houden zonder tv (zolang er visite is) Want de LCD tv staat natuurlijk gewoon verstopt in de "onopvallende" tv-kast..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:02:28 #141
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245778
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zeiden we niet, het ging er om dat het Christelijke denkbeeld diepgeworteld zit in alle aspecten van onze samenleving.
"we"? Zitten jullie samen te typen? Gezellig!

Uiteraard zijn er veel sporen van de oude christelijke wereld in onze huidige samenleving terug te vinden. Een veel zaken die we nu als "christelijk" kennen zijn dat niet eens van oorsprong. Maar dat doet denk ik niet zo ter zaken. We leven in een voorheen christelijke wereld, die langzaam z'n christelijke karakter kwijt raakt. Of dat per se een goede zaak is weet ik niet, er is kennelijk toch wel flinke behoefte aan een Grote Roerganger, of dat nu Christus is of Geert. Het is maar de vraag waar je beter mee af bent.

Maar wat er gesteld werd is dat christenen heel veel regels en wetten maken die het leven er niet leuker op maken. Dat bestrijd ik, immers, er zijn vrijwel geen "christelijke" wetten meer, en wat er nog over is daar heb je normaal gesproken geen last van.
Mu!
pi_97245829
Maar ts, wat is nu jou gedachte nou jij reacties hebt gehad op je OP?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_97245842
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Gaan ze binnenkort er nog een moskee naast zetten, en dan kan de lol helemaal niet meer op. :-)
pi_97245855
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:03 schreef schommelstoel het volgende:
Maar ts, wat is nu jou gedachte nou jij reacties hebt gehad op je OP?
Het was een retorische vraag, hij wilde helemaal geen reacties :+
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:04:30 #145
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97245857
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:59 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon de mening van ongelovigen kunnen respecteren en lekker op zondag je rustdagje houden zonder tv (zolang er visite is) Want de LCD tv staat natuurlijk gewoon verstopt in de "onopvallende" tv-kast..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het de meeste gelovigen geen zak kan schelen wat jij op je zondag doet. En ik denk ook dat de meeste gelovigen helemaal niet zo aan die zondagsrust hangen. Ik ben zelf wel bereid dat tot op zekere hoogte te accepteren.
maar zegt het iets over gelovigen in het algemeen of alleen over de fanatici onder hen? En sterven die niet gewoon uit, op een zeker moment?
Mu!
pi_97245937
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:02 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Uiteraard zijn er veel sporen van de oude christelijke wereld in onze huidige samenleving terug te vinden. Een veel zaken die we nu als "christelijk" kennen zijn dat niet eens van oorsprong. Maar dat doet denk ik niet zo ter zaken. We leven in een voorheen christelijke wereld, die langzaam z'n christelijke karakter kwijt raakt. Of dat per se een goede zaak is weet ik niet, er is kennelijk toch wel flinke behoefte aan een Grote Roerganger, of dat nu Christus is of Geert. Het is maar de vraag waar je beter mee af bent.

Maar wat er gesteld werd is dat christenen heel veel regels en wetten maken die het leven er niet leuker op maken. Dat bestrijd ik, immers, er zijn vrijwel geen "christelijke" wetten meer, en wat er nog over is daar heb je normaal gesproken geen last van.
Die wetten zijn er dus wel, en zijn net aan je genoemd. Ik vind zondagsrust een hele goede, omdat ik gewoon boodschappen wil kunnen doen op zondag zonder naar de enige winkel in de hele stad te hoeven rijden die op zondag open mag zijn.

Verder heb je geen steekhoudend punt meer over als je Christus maar gaat vergelijken met Geert Wilders. En dan ook nog op zo'n slechte manier!
pi_97245948
quote:

[..]

..en, wat staat er op de rand van een dollar ?? Wee je nie ?
pi_97245958
*random sufkut actie*

[ Bericht 94% gewijzigd door bebbel op 24-05-2011 14:09:01 (ik ben een sufkut) ]
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:08:46 #149
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97245985
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:02 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Euthanasie, het strafbaar stellen van zelfmoord, abortus, onze drugswetgeving (exclusief alcohol want dat komt in de bijbel voor), het rare nederlandse gokbeleid, speciaal gesubsidieerd onderwijs (wat averechts werkt op integratie en dus sociaal ontwrichtend werkt) rechtstreeks afkomstig van religieuze wetten in Nederland.

Doe nou niet alsof er niets meer is.
Dan hebben we nog het gezeik gehad over het homo huwelijk, homo haat is trouwens ook voor 50% een religieus event. Discussies over stamcel onderzoek.

Er zijn welzeker genoeg sporen van christelijkheid in onze maatschappij en wetten terug te vinden.
En kom nou eens met een steekhoudend argument waarom we dat zouden moeten accepteren.

Een amerikaanse leider die goddelijk getranspireerd was bij de inval in irak.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:08:47 #150
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97245986
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:04 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik denk dat het de meeste gelovigen geen zak kan schelen wat jij op je zondag doet. En ik denk ook dat de meeste gelovigen helemaal niet zo aan die zondagsrust hangen. Ik ben zelf wel bereid dat tot op zekere hoogte te accepteren.
maar zegt het iets over gelovigen in het algemeen of alleen over de fanatici onder hen? En sterven die niet gewoon uit, op een zeker moment?
Je vraagt aan mij of ze niet uitsterven maar ondertussen haal je wel zelf Staphorst aan :')
En heb je wel eens op de bijbelgordel gekeken? Of naar de denkwijze van de SGP als we het hebben over het opleggen van wetten? Zij willen niet dat vrouwen emanciperen (hoe 18de eeuws is dat) en zij willen ook niet dat winkels open zijn op zondag (want zondagsrust voor gelovigen).. Links om of rechtsom houdt jouw standpunt niet echt stand..
En nee, niet įlle gelovigen dringen hun geloof op.. Ik heb een oom en tante die geloven (ja heus waar) maar die vallen niemand "lastig" met hun geloof..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')