Ik sluit me aan bij deze boyyquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:28 schreef wise het volgende:
omdat gelovige het er niet bij laten als je zegt "ik geloof niet."
Altijd maar weer dat aandringen en pushen van het betreffende geloof.
Ik zie geloof in een god als zwakte, maar das mijn mening. Gelukkig geloof ik niet. Heerlijk die vrijheid
mijn puntquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Hoofdprobleem is dat ze ongelovigen of andersgelovigen continu hun regels willen opleggen.
Ditquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Hoofdprobleem is dat ze ongelovigen of andersgelovigen continu hun regels willen opleggen.
Daar heeft iedereen een handje van. Sommige atheďsten doen precies hetzelfde namelijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar beroepen zich daarbij niet op een of andere god, maar op opgedane kennis, ervaring of van horen zeggen. Klein verschil. Ik ga mijn buren niet met een voet tussen de deur uitleggen dat ik alles anders zou doen iig.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:33 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Daar heeft iedereen een handje van. Sommige atheďsten doen precies hetzelfde namelijk.
Je hebt ook geen auto nodig om op je werk te komen. Toch gaan veel mensen met de autoquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik bestrijd de OP ten zeerste.
Je hebt geen religie nodig om goede mensen goede dingen te laten doen.
Je hebt religie nodig om goede mensen slechte dingen te laten doen.
Maar is dat omdat ze gelovig zijn of omdat ze die mening hebben? Dat het geloof een bron van moraal is, en dat moraal weer de grondslag voor veel wetten is, is ontegenzeggelijk waar. Maar is de mening van een gelovige minder waard vanwege de vermeende bron?quote:Bovendien hebben gelovigen altijd de drang om hun levensvisie in de vorm van wetten e.d. aan alle andere mensen op te dringen. En daar wordt ik ook niet blijer van.
(Denk even aan abortus / euthanasie)
Dit moet toch wel het slechtse argument allertijden zijn, mijn complimenten!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:38 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Je hebt ook geen auto nodig om op je werk te komen. Toch gaan veel mensen met de auto
Daar merk ik in de praktijk anders weinig van. De meeste regels die ik opgelegd krjg komen niet van gelovingen, is dat bij jou anders?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Dit was trouwens de eerste keer dat ik het op nam voor de gelovigen en ik ben nu al uitgeluldquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:36 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar beroepen zich daarbij niet op een of andere god, maar op opgedane kennis, ervaring of van horen zeggen. Klein verschil. Ik ga mijn buren niet met een voet tussen de deur uitleggen dat ik alles anders zou doen iig.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:39 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dit moet toch wel het slechtse argument allertijden zijn, mijn complimenten!
Ik begrijp dat jij dat zo zietquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:39 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dit moet toch wel het slechtse argument allertijden zijn, mijn complimenten!
Zeer juist, en de gelovigen opzadelen met allerlei schuldgevoelens en nep-leefregeltjes. Alles komt voor hen van buiten en niks van binnen. De God buiten gaan zoeken, terwijl hij in zit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik bestrijd de OP ten zeerste.
Je hebt geen religie nodig om goede mensen goede dingen te laten doen.
Je hebt religie nodig om goede mensen slechte dingen te laten doen.
Bovendien hebben gelovigen altijd de drang om hun levensvisie in de vorm van wetten e.d. aan alle andere mensen op te dringen. En daar wordt ik ook niet blijer van.
(Denk even aan abortus / euthanasie)
Waar woon jij?Nederland, dan moet je ook weten dat veel wette/regels/handels wijze hier in Nederland toch op geloof berusten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:39 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Daar merk ik in de praktijk anders weinig van. De meeste regels die ik opgelegd krjg komen niet van gelovingen, is dat bij jou anders?
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:40 schreef Schunckelstar het volgende:
[ afbeelding ]
dit vat het wel goed samen waarom ik een hekel aan gelovigen heb
Dat is niet waar. De basis van onze wetten is het romeinse recht,en wat we er zelf recent bijbedacht hebben is op basis van een democratisch besluitvormingsproces. En daarin zijn gelovigen toch sterk in de minderheid.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Waar woon jij?Nederland, dan moet je ook weten dat veel wette/regels/handels wijze hier in Nederland toch op geloof berusten.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:41 schreef Skull-splitter het volgende:
En nu allemaal even youtuben op George Carlin mensen
Weet ik niet, vraag eens aan de gemiddelde islamiet of dat hij joden haat en wil vermoorden omdat hij dat zelf heeft bedacht of dat het in zijn religieuze boek staat.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:38 schreef SingleCoil het volgende:
Maar is dat omdat ze gelovig zijn of omdat ze die mening hebben? Dat het geloof een bron van moraal is, en dat moraal weer de grondslag voor veel wetten is, is ontegenzeggelijk waar. Maar is de mening van een gelovige minder waard vanwege de vermeende bron?
Dit dus.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:28 schreef wise het volgende:
omdat gelovige het er niet bij laten als je zegt "ik geloof niet."
Altijd maar weer dat aandringen en pushen van het betreffende geloof.
Ik zie geloof in een god als zwakte, maar das mijn mening. Gelukkig geloof ik niet. Heerlijk die vrijheid
Doe eens heel gauw geschiedenis leren!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:42 schreef SingleCoil het volgende:
Dat is niet waar. De basis van onze wetten is het romeinse recht,en wat we er zelf recent bijbedacht hebben is op basis van een democratisch besluitvormingsproces. En daarin zijn gelovigen toch sterk in de minderheid.
Ook juist, idem dito met de rest van Europa en N. en Z. Amerikaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Waar woon jij?Nederland, dan moet je ook weten dat veel wette/regels/handels wijze hier in Nederland toch op geloof berusten.
Mensen!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:43 schreef PB5172 het volgende:
Gelovigen hebben de nare eigenschap overtuigt te zijn van hun eigen gelijk!!
Sterke inhoudelijke reactie.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Doe eens heel gauw geschiedenis leren!
Je vergelijkt de stelling waarom men in God gelooft, met de stelling waarom mensen met de auto naar het werk gaan. De auto brengt je waar je wilt zijn; je werk. Dit hebben dit type forens al meerdere malen ondervonden. Gelovigen willen met hun 'vervoersmiddel' in de hemel komen. Helaas is het me nog steeds niet duidelijk of je er zo ook wel gaat komen...quote:
Als jij een gelovige bent, doe jij nu hypocriet.quote:
Die je uit zou moeten nodigen zelf eens wat bronnen te raadplegen.quote:
Recentelijk nog wel eens een wetboek opengeslagen? Of een memorie van toelichting? Ik kom echt nooit tegen dat er ergens staat: "omdat God het zo wil". Het is echt flauwekul, we hebben in Nederland al heel lang een scheiding tussen kerk en staat.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:44 schreef ATON het volgende:
[..]
Ook juist, idem dito met de rest van Europa en N. en Z. Amerika
Sinds wanneer is dit, het vertrek van Ab Klink?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:46 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Recentelijk nog wel eens een wetboek opengeslagen? Of een memorie van toelichting? Ik kom echt nooit tegen dat er ergens staat: "omdat God het zo wil". Het is echt flauwekul, we hebben in Nederland al heel lang een scheiding tussen kerk en staat.
Het standaard-argument van een klemgelulde fok!kerquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:45 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Die je uit zou moeten nodigen zelf eens wat bronnen te raadplegen.
We gaan hier niet alles oplepelen he.
Ja, die niet, natuurlijkquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dit, het vertrek van Ab Klink?
Dan ken jij Daniel1976 nog niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Het standaard-argument van een klemgelulde fok!ker
Wie maakt de wet en wanneer zijn we er mee begonnen? Laten we beginnen in 1815? De vorming van Nederland door Willem I, Protestant, tekende zijn wetten met en regeerde bij 'Gratie Gods'...quote:
En wat is precies het verschil met iemand met een politiek standpunt?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Omdat gelovigen persee hun geloof en levensovertuiging op willen dringen aan anderen. Gelovigen kunnen bijv. maar respect hebben voor de leefwijze van Atheisten.
Mooi voorbeeld is de zondagsrust.
Prima als men wil geloven maar val mij niet lastig met die onzin. Geloven doe je maar lekker achter de voordeur.
Laat mij op zondag lekker winkelen
Jij dacht, ik verzin even wat geschiedenis er bij?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:42 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De basis van onze wetten is het romeinse recht,en wat we er zelf recent bijbedacht hebben is op basis van een democratisch besluitvormingsproces. En daarin zijn gelovigen toch sterk in de minderheid.
Het feit dat ons Koningshuis gelovig is en pro forma de wetten tekent maakt dat de wetten en regels in Nederland gebaseerd zijn op het geloof? Het zal echt nog heel wat sterker moeten worden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:49 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wie maakt de wet en wanneer zijn we er mee begonnen? Laten we beginnen in 1815? De vorming van Nederland door Willem I, Protestant, tekende zijn wetten met en regeerde bij 'Gratie Gods'...
--> ffwd naar Beatrix: same.
kusje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |