Weet je wel hoe lang dat is?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:30 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ik ben er slechts vijftig minuten niet geweest.
Baasquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:25 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Sander is baash met zijn playah foto's
HOAX. Bewijs maar dat je precies 3000 seconden weg bent geweest, en niet 50 minuten en 1 seconde.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:31 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ja vijftig minuten ofwel drieduizend seconden.
Significantie is je bitch.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
HAOX. Bewijs maar dat je rpecies 3000 seconden weg bent geweest, en niet 50 minuten en 1 seconde.
Noem ik je voortaan wel Sanderquote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:33 schreef Dastan het volgende:
[..]
Hee, dat heb ik ook gehad bij wiskunde De bazen.
Wiskunde Angsthazen.
Wiskunde A is pinda's. Daar leer je enkel wat formuletjes gebruiken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Denken dat je niks leert bij wiA
Dastan = Pro-xCore en anti-Etsu![]()
Ga een eind fietsen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:34 schreef Dastan het volgende:
[..]
Wiskunde A is pinda's. Daar leer je enkel wat formuletjes gebruiken.
Maar pinda's zijn wel lekker geef toe.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:34 schreef Dastan het volgende:
[..]
Wiskunde A is pinda's. Daar leer je enkel wat formuletjes gebruiken.
Nee, ranzige vruchten.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:35 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Maar pinda's zijn wel lekker geef toe.
Als dat niet zo was, dan stond ik nu een 10.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:35 schreef Dastan het volgende:
[..]
Voor wiskunde A is geen enkel inzicht nodig.
Dash nieh waar niehquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:35 schreef Dastan het volgende:
[..]
Voor wiskunde A is geen enkel inzicht nodig.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als dat niet zo was, dan stond ik nu een 10.
Pure onzin.quote:
Ben voor je aan 't kijkenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:33 schreef Flitskikker het volgende:
De melodie van Stardust doet me denken aan Ummet Ozcan.Wel lekker nummer.
Tweede vind ik wat minder.
Overigens houd ik het meest van melodische hardstyle met lekkere kick, zoals:
Heb je nog tips qua dat?
WisD is ook WiA, maar dan in moeilijkere vorm.quote:
Klopt. Ik heb echter nooit beweerd dat wiD moeilijk is, dus ik faal niet.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
WisD is ook WiA, maar dan in moeilijkere vorm.
Dus dezelfde onderwerpen -> (jouw bewerering) geen inzicht nodig -> WiD ook makkelijk.
Dus jij faalt ook.
Kusje.
Doet er niet toe.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:36 schreef Dastan het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb echter nooit beweerd dat wiD moeilijk is, dus ik faal niet.
Ik ben niet aangemeld. Vooruit.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Doet er niet toe.
Ps. waar ben je op msn.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Omdat je onze SC hebt verneukt voor een halve dag. Dat moet gestraft worden.
Gelukkig faal ik er niet in, sta een 7.1, maar heb iemand in de klas die een 2 voor WiC staatquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als er serieus mensen zijn die in WiC falen, dan...
Die doet dan ook geen flikker ervoor, dat weet ik 100% zeker.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:38 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Gelukkig faal ik er niet in, sta een 7.1, maar heb iemand in de klas die een 2 voor WiC staat
Lijkt me ook :pquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Die doet dan ook geen flikker ervoor, dat weet ik 100% zeker.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:36 schreef yosander het volgende:
[..]
Ben voor je aan 't kijken
Alvast een voorproefje:
Oke.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:39 schreef Dastan het volgende:
Msn start niet op. Net zoals Paint. En explorer zelfs. Ik start 'm wel even opnieuw op. Tot straks.
Die levert gewoon een leeg blaadje in.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Die doet dan ook geen flikker ervoor, dat weet ik 100% zeker.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:39 schreef Dastan het volgende:
Msn start niet op. Net zoals Paint. En explorer zelfs. Ik start 'm wel even opnieuw op. Tot straks.
West-Indische Compagniequote:
Ja niet elke keer natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
HOAX. Anders zou hij/zij een 1 moeten staan, geen 2.
Maar als je er niks aan doet, dan kan je ook geen enkele vraag goed hebben wat zou moeten resulteren in een 1,0. Niet in een 2,0.quote:
Zijn klas faalt waardoor iedereen er een punt bijkreeg.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar als je er niks aan doet, dan kan je ook geen enkele vraag goed hebben wat zou moeten resulteren in een 1,0. Niet in een 2,0.
Je kan echt wel enkele vragen goed hebben. Met procenten enzo weet je ook nog wel van de basisschool.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar als je er niks aan doet, dan kan je ook geen enkele vraag goed hebben wat zou moeten resulteren in een 1,0. Niet in een 2,0.
HOAX. Als je dat weet, dan kies je geen WiC.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:43 schreef Chai het volgende:
[..]
Je kan echt wel enkele vragen goed hebben. Met procenten enzo weet je ook nog wel van de basisschool.
Als je niks doet, kan je altijd nog met logisch nadenken wel iets goed doenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Logisch nadenken en wiC kiezen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:43 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Als je niks doet, kan je altijd nog met logisch nadenken wel iets goed doen
Vooral bij WiC
Je naamquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:43 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Vooral bij WiC
Wat houdt WiC in, dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:43 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Vooral bij WiC
Klopt, ze staat voor andere vakken ook niet geweldig...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:44 schreef Etsu het volgende:
En lijkt me verdomd knap om met een 2,0 het examen in te gaan... Slagen wordt dan héél moeilijk.
Makkelijkere vorm van WiA.quote:
het eindexamen bestaat uit algebra, functies en grafieken, veranderingen, kansrekenen, en binomiale en normale kansenquote:
Okequote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:46 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
het eindexamen bestaat uit algebra, functies en grafieken, veranderingen, kansrekenen, en binomiale en normale kansen
WiB!!!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt morgen nog een dag toch?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:48 schreef Wabo het volgende:
jeuj, klaar met republiek lezen. nu vietnam nog. wordt wer 3 uur snachts
Ja, maar ik vind Wiskunde gewoon geen reet aan eigenlijk, en wil later ook geen studie of iets ermee gaan doen. Vind het prima zoquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:48 schreef Chai het volgende:
Maar als jij een 7 staat voor WiC had je best WiA gekund. Sowieso kan iedereen dat denk ik wel, alleen sommigen moeten er echt iets voor doen.
Niks, maar het is verplicht voor mijn opleidingquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:48 schreef Etsu het volgende:
WiB is al helemaal een-face waard. Wat heb je nou eraan als je wil weten hoe je een formule moet opstellen om een parabool naar een vierkant te krijgen ofzo.
ja klopt, maar dan ga ik zeg ma de syllabus lezen, dat dient voor mij als een samenvatting. 30 paginas samengevat is niet zo veelquote:
Ok! Succes!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:49 schreef Wabo het volgende:
[..]
ja klopt, maar dan ga ik zeg ma de syllabus lezen, dat dient voor mij als een samenvatting. 30 paginas samengevat is niet zo veel
D&Squote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:49 schreef Ezell het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Nope. Had voor mijn D&S SE een 9.3!
Soberzo moeite met GES in het algemeen na volgende week vergeet je alles weer door overmatig drankgebruik en gewoon omdat het niet nodig is om te onthouden.quote:
ja, daar ben ik al de hele middag mee bezig en weet nog steeds niet hoe ik het moet leren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:50 schreef Wabo het volgende:
iemand nog tips hoe die dynamiek en stagnatie leert?. vietnam is niet zo lastig en echt simpel (speelt ook voornamelijk af in 10-20 jaartijd) maar wat is dynamiek & .. toch een kut boek -_-
Mogen jullie bij GS een informatiebron gebruiken?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:50 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Mij ook... Republiek is veel te economisch de hele tijd :/
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:51 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Mogen jullie bij GS een informatiebron gebruiken?
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:51 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Was dat maar zo. We moeten alles uit ons hoofd kennen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:51 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn als we het boek mochten gebruiken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:51 schreef Ezell het volgende:
[..]
Was dat maar zo. We moeten alles uit ons hoofd kennen.
Weurdenboeckquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:52 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Bij AK heb je de atlas, bij SK en NA Binas. Bij Eco en M&O de GRM. Bij GS niks?
Nee, tuurlijk niet.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:52 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Bij AK heb je de atlas, bij SK en NA Binas. Bij Eco en M&O de GRM. Bij GS niks?
Meelijquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:51 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ja maar je krijgt wel handvaten doordat je de meeste vragen maakt met bronnen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:51 schreef Ezell het volgende:
[..]
In de Atlas staat heel El Nino beschreven :p en het hele köppen systeem en alle platen enzo staan erin.. dus de Atlas vind ik persoonlijk echt vet fijnquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet.MAW ook niet.
En bij AK kan je niet veel vinden in de atlas hoor, het blijft inzicht.
True truequote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:53 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja maar je krijgt wel handvaten doordat je de meeste vragen maakt met bronnen.
Dat wel, maar moet je de bronnen wel snappen hé.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:53 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja maar je krijgt wel handvaten doordat je de meeste vragen maakt met bronnen.
Daarom. Dan zouden we gewoon een 10 halen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn als we het boek mochten gebruiken.
Het blijft een leuk vak hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:53 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Meelij
Gelukkig heb ik het laten vallen.
Ja, dat wel, maar het blijft zoeken en inzicht.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:53 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
In de Atlas staat heel El Nino beschreven :p en het hele köppen systeem en alle platen enzo staan erin.. dus de Atlas vind ik persoonlijk echt vet fijn
Heb het nooit echt leuk gevonden. Was nooit goed in het leren van lappen tekst, vooral als het me niks interesseerde.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:53 schreef Ezell het volgende:
[..]
Daarom. Dan zouden we gewoon een 10 halen.
[..]
Het blijft een leuk vak hoor.
Klopt... Vragen worden daar natuurlijk wel op aangepast.. die examenmakers weten wel wat er in de Atlas staat.. helaasquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar het blijft zoeken en inzicht.
Ja, daar las ik iets over vandaag. wat was het ookalweer?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:54 schreef Ezell het volgende:
Weet iemand of we My Lai moeten leren voor geschiedenis?
Volgens mij wel.. My Lai is wel een belangrijke gebeurtenisquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:54 schreef Ezell het volgende:
Weet iemand of we My Lai moeten leren voor geschiedenis?
Zuiveringsacties van de Amerikanen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, daar las ik iets over vandaag. wat was het ookalweer?
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
quote:My Lai
`My Lai` is een dorp in de centrale kuststrook van Vietnam. De plaats is vooral bekend vanwege het bloedbad van My Lai, waarbij op 16 maart 1968 Amerikaanse soldaten Vietnamese burgers vermoordden. Ook vrouwen en kinderen werden vermoord. De anti-Amerikaanse gevoelens groeiden nadat er veel onschuld...
Een dorpje dat door de Amerikanen totaal was verwoest.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Alleen de 'bekendmaking' ervan. Er waren veel meer gevallen als My Lai.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:55 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Volgens mij wel.. My Lai is wel een belangrijke gebeurtenis
Nee, Tonkinincident.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:56 schreef emzor1994 het volgende:
Tet was de reden dat de VS toestemming van de senaat kreeg die oorlog te voeren toch?
Retterketet was met nieuwjaar.quote:
Natuurkundequote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Flitskikker het volgende:
Topicwending naar Natuurkunde, a.u.b..
Hoop veel mechanica. Weinig trillingen en golven en elektriciteit.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Flitskikker het volgende:
Dat was in de baai van Tonkin dat die spleetogen waarschijnlijk Amerikaanse schepen met torpedo's aan hadden gevallen.quote:
Welke dingen versta je onder mechanica?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Dastan het volgende:
[..]
Hoop veel mechanica. Weinig trillingen en golven en elektriciteit.
Geen index achterin je boek?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Wabo het volgende:
en hoe zit het met die Power Act? las ik vorige week iets over, ben het vergete kan bladzijde niet vinden
War Power Act is dat de president om toestemming moest vragen aan het Congres om een oorlog te voeren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Wabo het volgende:
en hoe zit het met die Power Act? las ik vorige week iets over, ben het vergete kan bladzijde niet vinden
Nee. Tet-offensief was bedacht door generaal Giap. Het was de grote Noord-Vietnamese aanval op Zuid-Vietnamese steden en Amerikaanse bases. Dit was een schok voor het Amerikaanse zelfvertrouwen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:56 schreef emzor1994 het volgende:
Tet was de reden dat de VS toestemming van de senaat kreeg die oorlog te voeren toch?
Ik weet het wel maar zeg het niet anders lijk ik zo slim.quote:
Mechanica is mechanica.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:58 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Welke dingen versta je onder mechanica?
Omdat het een feestdag is/was, dachten de Amerikanen dat Noord-Vietnamezen zich gedeisd zouden houden, maar integendeel.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:58 schreef Ezell het volgende:
[..]
Nee. Tet-offensief was bedacht door generaal Giap. Het was de grote Noord-Vietnamese aanval op Zuid-Vietnamese steden en Amerikaanse bases. Dit was een schok voor het Amerikaanse zelfvertrouwen.
Reken er maar niet op. Al die onderwerpen zitten er de afgelopen jaren wel in, dus dat zal dit jaar niet anders zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Dastan het volgende:
[..]
Hoop veel mechanica. Weinig trillingen en golven en elektriciteit.
Lijkt me slimquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:00 schreef Gitaarmat het volgende:
Morgen maar eens aan geschiedenis beginnen.
Oke. Ik vind het allemaal wel best. Als ik het maar kan.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:58 schreef Dastan het volgende:
[..]
Mechanica is mechanica.
Krachten, bewegingen, arbeid, energie
Ik ben aan 't leren op die site van Twente Academyquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Flitskikker het volgende:
Maar Noord-Vietnam had gewonnen toch? De Amerikanen zagen in dat ze de oorlog niet konden winnen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:00 schreef Ezell het volgende:
Onderzoekers verschillen van mening over de bedoelingen en gevolgen van het Tet-offensief. Meningen:
- Het moest leiden tot een ‘Algemene Opstand’ van de Zuid-Vietnamezen.
- De kwetsbaarheid van de Amerikanen moest zichtbaar worden. Dit moest bijdragen bij het terugtrekken van de Amerikanen.
- Het Tet-offensief was een mislukking. Binnen enkele weken waren alle aanvallen afgeslagen en er kwam geen opstand. De schattingen van de verliezen onder de Vietcong variëren van 30.000 tot 58.00 doden en gewonden.
Meningen over het terugtrekken uit het Tet-offensief:
- De Noord-Vietnamezen en de Vietcong waren niet sterk genoeg om de oorlog te winnen.
- De Noord-Vietnamezen dachten dat zij de Amerikanen aan de conferentietafel uit Zuid-Vietnam konden verdrijven. Bedoeld of onbedoeld zou dit de werkelijkheid worden.
Uit mijn tekstboek.
Ja, maar ik hoop niet zoveel.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:59 schreef Prulez het volgende:
[..]
Reken er maar niet op. Al die onderwerpen zitten er de afgelopen jaren wel in, dus dat zal dit jaar niet anders zijn.
Ik denk ook dat er weinig (zwaar) rekenwerk is, er zijn geen 5punters (die ik altijd wel had); hoop niet dat het zo'n "leg uit dit dat" examen wordt, dan wordt het namelijk 0,0.
+1. Dat is het enige onderwerp dat ik nooit heb begrepen. De rest snap ik allemaal dondersgoed.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:00 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Oke. Ik vind het allemaal wel best. Als ik het maar kan.
Magnetisme, inductie en elektronen afbuigen etc. mogen ze van mij wel afschieten.
Die site is best baas.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:00 schreef yosander het volgende:
[..]
Ik ben aan 't leren op die site van Twente Academy
Wat snap je er niet aan?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:01 schreef yosander het volgende:
Golven en trillingen mogen ze van mij wel afschieten.
Dit ja.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:01 schreef Prulez het volgende:
[..]
+1. Dat is het enige onderwerp dat ik nooit heb begrepen. De rest snap ik allemaal dondersgoed.
Hoop op veel formulevragen/rekenwerk, en zeker niet teveel uitleggen.
Dit zijn de meningen die mensen tegenwoordig over Vietnam hebben.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar Noord-Vietnam had gewonnen toch? De Amerikanen zagen in dat ze de oorlog niet konden winnen.
Makkelijk, man.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:01 schreef yosander het volgende:
Golven en trillingen mogen ze van mij wel afschieten.
Oh, dat staat letterlijk in mijn boek.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:01 schreef Ezell het volgende:
[..]
Dit zijn de meningen die mensen tegenwoordig over Vietnam hebben.
'Eervolle vrede'.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar Noord-Vietnam had gewonnen toch? De Amerikanen zagen in dat ze de oorlog niet konden winnen.
Waarom was dat dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:02 schreef Wabo het volgende:
Probleem is alleen dat ik denk dat die examenmakers er een potje van gaan maken :/. Laatst een oefenexamentje gemaakt en daarin kwamen de bizarste vragen naar voren. Onder andere: ''Waarom was er een vrouwenoverschot in de Republiek?'' Gelukkig wist ik het antwoord wel, wat ook niet erg moeilijk was, maar goed. Zulke vragen verwacht je gewoon niet als je een heel boek moet lezen over de REPUBLIEK, en dan gaan ze een vraag stellen over 2 regeltjes tekst ergens verdwaalt achterin je boek. En zo zijn er nog meer lompe vragen opgevallen.
Is toch duidelijk dat de mannen buitenhuis werken als er veel scheepsvaart ect. isquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:02 schreef Wabo het volgende:
Probleem is alleen dat ik denk dat die examenmakers er een potje van gaan maken :/. Laatst een oefenexamentje gemaakt en daarin kwamen de bizarste vragen naar voren. Onder andere: ''Waarom was er een vrouwenoverschot in de Republiek?'' Gelukkig wist ik het antwoord wel, wat ook niet erg moeilijk was, maar goed. Zulke vragen verwacht je gewoon niet als je een heel boek moet lezen over de REPUBLIEK, en dan gaan ze een vraag stellen over 2 regeltjes tekst ergens verdwaalt achterin je boek. En zo zijn er nog meer lompe vragen opgevallen.
Dat was toch wel belangrijk, omdat het laat zien dat de VOC heel groot was geworden, en veel mannen in dienst had.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:02 schreef Wabo het volgende:
Wat leidde tot Parijse Akkoorden, met (bijna) dezelfde akkoorden uit de Akkoorden van Genève toch?quote:
Nixon's peace in honer. Dit wilde hij bereiken door vietnamisering van de oorlog. De Amerikaanse soldaten zouden langzaam uit Vietnam vertrekken en het werk overdragen aan de Zuid-Vietnamezen.quote:
Beide partijen zagen in dat ze niet konden winnen. Daarom gingen ze naar de onderhandelingstafel. In principe kon Amerika IMO gemakkelijk de oorlog in Noord-Vietnam winnen. Want het afweergeschut van Noord-Vietnam was vrijwel platgelegd. Maar wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn, i.v.m China en Rusland, mag je zelf bedenkenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
De vrouwen werden belangrijker, toch?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:03 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Dat was toch wel belangrijk, omdat het laat zien dat de VOC heel groot was geworden, en veel mannen in dienst had.
Liever niet, dan kan ik er niet over mee praten.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:04 schreef Chai het volgende:
Kunnen we het over dynamiek en stagnatie hebben?Dat weet ik allemaal niet zo goed al Vietnam.
edit: doen we al
Oké, maar in principe kun je dat zelf ook nog wel verzinnen. Chill.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:04 schreef Wabo het volgende:
[..]
De mannen gingen mee op de VOC vloot, en de vrouwtjes bleven achter.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:05 schreef Chai het volgende:
[..]
Oké, maar in principe kun je dat zelf ook nog wel verzinnen. Chill.
Wtfuck?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:05 schreef Ezell het volgende:
Wat waren de centrale raden? De geheime raad ofzo en nog twee.
drie centrale raden: Moesten de landvoogd assisteren. De raden bestonden uit hoge edelen en juristen. Ze bepaalden het regeringsbeleid en zorgden voor de uitvoering hiervan.
Zo diep gaan ze hopelijk echt niet graven weet alleen de oppervlakkige dingen. Zoals tijdsvolgorde daar moet je bij mij echt niet aankomen die heb ik standaard fout op de examens.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:05 schreef Ezell het volgende:
Wat waren de centrale raden? De geheime raad ofzo en nog twee.
drie centrale raden: Moesten de landvoogd assisteren. De raden bestonden uit hoge edelen en juristen. Ze bepaalden het regeringsbeleid en zorgden voor de uitvoering hiervan.
Allemaal zo onoverzichtelijk.quote:
Nee, bij mij ook niet hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:06 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Zo diep gaan ze hopelijk echt niet graven weet alleen de oppervlakkige dingen. Zoals tijdsvolgorde daar moet je bij mij echt niet aankomen die heb ik standaard fout op de examens.
Hopelijk niet nee. Ik ga gewoon alles uit mijn hoofd leren. Heb de rest van mijn examens al verpest.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:06 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Zo diep gaan ze hopelijk echt niet graven weet alleen de oppervlakkige dingen. Zoals tijdsvolgorde daar moet je bij mij echt niet aankomen die heb ik standaard fout op de examens.
Echt? want meestal is de enige gebeurtenis al een beetje de oorzaak van iets anders. Als ze echt een beetje op zichzelf zijn faal ik er ook in hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:06 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Ik heb alle theorie in m'n GRM staan. Dus daar trap ik niet in, muhahaha.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:07 schreef yosander het volgende:
[..]
Allemaal zo onoverzichtelijk.
Rekenwerk bij harmonische trillingen en slingers is wel te doen.
Maar van die theorievragen snapte ik meestal geen drol van.
Mazzelaar.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:08 schreef Wabo het volgende:
tijd is makkie, ik kan op een of andere manier al die nummertjes onthouden als ik ze maar 1x voor me heb gezien. fotografisch geheugen lijkt me ook weer té ver gezocht, want anders deed ik nu geen havo
Tuurlijk staat 't in je boek, betekent nog niet dat 't makkelijk isquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:07 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Staat in je boek toch wel uitgelegd?
Of in Binas.
Alleen de beargumenteer/leg uit vragen...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:07 schreef yosander het volgende:
[..]
Allemaal zo onoverzichtelijk.
Rekenwerk bij harmonische trillingen en slingers is wel te doen.
Maar van die theorievragen snapte ik meestal geen drol van.
Moet je je dan aanmelden?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:00 schreef yosander het volgende:
[..]
Ik ben aan 't leren op die site van Twente Academy
Tijden is het enige wat ik niet kan bij GS.. daarom leer ik ze ook nooit.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:08 schreef Wabo het volgende:
tijd is makkie, ik kan op een of andere manier al die nummertjes onthouden als ik ze maar 1x voor me heb gezien. fotografisch geheugen lijkt me ook weer té ver gezocht, want anders deed ik nu geen havo
Jaquote:
AJ die tactiek ga ik toepassen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:10 schreef AchmedJan het volgende:
Over dat vrouwenoverschot:
Het was toch ook zo dat de vrouwen in de hollandse gewesten veel meer rechten hadden dan elders (zoals dat ze konden scheiden) en dat er daardoor sowieso al veel vrouwen naar de republiek kwamen. (daarbij dus ook nog dat de mannen mee gingen met de voc)
Over de tijd.
Volgens mij is het examen op chronologie, dus als je de tijd opdracht als laatste doet kan je kijken of je punten al gehad hebt op het examen en zo hem dus beter maken
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:10 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de studie die ik wil gaan doen een lotingsstudie is..
Ik krijg zoveel bullshit van universiteit Twente. Laatst nog van die mascottes voor het examenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:10 schreef Etsu het volgende:
Ik had me ook een keer aangemeld op die site, kreeg ik post thuis.
Welke studie?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:10 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de studie die ik wil gaan doen een lotingsstudie is..
Alle bètavakken in ieder gevalquote:
Ja, maar ik wil gewoon geen post van debielen die denken dat ze maar alles kunnen sturen wat ze willen sturen, dus heb me direct afgemeld.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:11 schreef strontboer het volgende:
[..]
Ik krijg zoveel bullshit van universiteit Twente. Laatst nog van die mascottes voor het examenGelijk maar enkele reis afvalcontainer gegeven
Ik blijf mooi aangemeld. Anders krijg ik nooit contact met de buitenwereldquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, maar ik wil gewoon geen post van debielen die denken dat ze maar alles kunnen sturen wat ze willen sturen, dus heb me direct afgemeld.
Zodat ze je inderdaad post kunnen sturenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:10 schreef strontboer het volgende:
[..]
Wtf, waarom moeten ze alle gegevens van je weten dan?
Gewoon proberen joh!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:12 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Bedrijfskunde
Voor het eerst dit jaar loting geloof ik
Maar da ga ik nie hale joh!
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:12 schreef strontboer het volgende:
[..]
Ik blijf mooi aangemeld. Anders krijg ik nooit contact met de buitenwereld
Whut?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:13 schreef Snuf. het volgende:
WELL SOMEBODY TOLD ME ETSU HAD A BOYFRIEND WHO LOOKS LIKE A GIRLFRIEND
oepsquote:De volgende fout is opgetreden:
Het opgegeven e-mailadres wordt al door een andere Bachelorsite gebruiker gebruikt. Als het toch jouw e-mailadres is, dan hoef je geen nieuw account aan te maken, maar kun je op de inlogpagina verzoeken om je wachtwoord opnieuw op te laten sturen.
I'M COMING OUT OF MY CAGE AND I'VE BEEN DOING JUST FINE.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:13 schreef Snuf. het volgende:
WELL SOMEBODY TOLD ME ETSU HAD A BOYFRIEND WHO LOOKS LIKE A GIRLFRIEND
Volgens mij wel, maar ze kunnen ook denken van: dat was vorig jaar wel heel makkelijk einsz:D zwei:D dreiquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:13 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
ja is het zo dat de toets chronologisch is? want dat weet ik niet helemaal zeker..
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:14 schreef Snuf. het volgende:
Ik meldde me aan bij Universiteit Twente krijg ik een dildo thuisgestuurd!gelijk aan mijn buurmeisje gegeven, die weet er vast raad mee
Hihih killersssssquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:14 schreef Ezell het volgende:
[..]
I'M COMING OUT OF MY CAGE AND I'VE BEEN DOING JUST FINE.
ik ga er van uit dat die dinge die je in chronologie moet plaatsen voor de rest niet voorkomen op het examenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:14 schreef Etsu het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar ze kunnen ook denken van: dat was vorig jaar wel heel makkelijk einsz:D zwei:D drei![]()
!11111!!!!11111, dus we halen alles door elkaar.
O echt wel. Vorig jaar zelfs nog volgens mij.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:15 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat die dinge die je in chronologie moet plaatsen voor de rest niet voorkomen op het examen
Graanhandel met het Oostzeegebied.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:15 schreef AchmedJan het volgende:
Ezell, of een andere geschiedenisexpert.
Kan iemand het begrip moedernegotie uitleggen?
Dikke brainfuck dan... My lai tijdens de gouden eeuw en de WIC die Noord-Vietnamen verdreef tot de 17e breedtegraad.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:14 schreef Etsu het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar ze kunnen ook denken van: dat was vorig jaar wel heel makkelijk einsz:D zwei:D drei![]()
!11111!!!!11111, dus we halen alles door elkaar.
De Oostzeehandel die kooplieden uit Amsterdam vanaf de Late Middeleeuwen dreven wordt wel de moedernegotie genoemd. Ze vormde een belangrijke basis voor de steeds groeiende welvaart van deze stad en de rest van Holland. De handel was zeer succesvol doordat de Hanzesteden zich vooral richtten op luxegoederen, terwijl de handelaars uit Amsterdam dat met name deden op bulkgoederen zoals graan en hout. Het kapitaal dat men met de Oostzeevaart had verdiend werd later deels geïnvesteerd in het ontwikkelen van de scheepvaart naar Indië.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:15 schreef AchmedJan het volgende:
hmm oke beterquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
O echt wel. Vorig jaar zelfs nog volgens mij.
Of toch niet. Nu twijfel ik.
Anders lees je even de eerste vragen van de oefenexamens.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:15 schreef AchmedJan het volgende:
Vanmiddag wist ik dit nog, nu nog steeds maar kan het niet goed zeggen. Dat met dat Nederland begon met graan kopen en dan doorverkopen enzo.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:15 schreef AchmedJan het volgende:
welke??quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:16 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Anders lees je even de eerste vragen van de oefenexamens.
Dat is de moeder van alle handel, de graanhandel. De graanhandel met het Oostzeegebied was de belangrijkste handel van alle handels. Er was veel geld te verdienen. Dit internationale handelsnetwerk botste met de Hanzesteden en de Sont.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:15 schreef AchmedJan het volgende:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Vanmiddag wist ik dit nog, nu nog steeds maar kan het niet goed zeggen. Dat met dat Nederland begon met graan kopen en dan doorverkopen enzo.
ja dat had ik dus ook geleerd volgens mij.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Vanmiddag wist ik dit nog, nu nog steeds maar kan het niet goed zeggen. Dat met dat Nederland begon met graan kopen en dan doorverkopen enzo.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:18 schreef Chai het volgende:
Lach maar. Ik had toevallig wel een 8,nogiets voor mijn Vietnam proefwerk.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:18 schreef Etsu het volgende:
Zie je Chai zo maandag schrijven: Ja, dat wist ik gister heel goed, nu nog steeds, maar ik kan het niet opschrijven. Dus geef maar alle punten.
Wij hadden daar geen SE over, dus dat ken ik ook nog niet zo goed. En ben niet naar alle lessen geweest waarin dat werd behandeld, want was toch vooral voorlezen uit het boek.quote:
Druk en zo hoef je niet te kennen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:20 schreef strontboer het volgende:
Is die uitleg van natuurkunde via die site goed of staat er ook shit bij wat we niet hoeven te leren? Of is dit al uitgezocht?
Dan kan je alsnog een goed cijfer halen. Mijn geschiedenis klas had vanwege wat problemen op school nauwelijks les over Vietnam (5 lessen?) en toch hebben veel mensen hoge cijfers gehaald.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:19 schreef Chai het volgende:
[..]
Wij hadden daar geen SE over, dus dat ken ik ook nog niet zo goed. En ben niet naar alle lessen geweest waarin dat werd behandeld, want was toch vooral voorlezen uit het boek.
We hebben 0 PO's gehad.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:20 schreef Joosterd het volgende:
D&S 9,2
Vietnam 7
Sprekend verleden hoofdstukken 6,2
+ wat tienden gesprokkeld met praktische opdrachten.
Ja maar dat is Vietnam... D&S is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:21 schreef Ezell het volgende:
[..]
Dan kan je alsnog een goed cijfer halen. Mijn geschiedenis klas had vanwege wat problemen op school nauwelijks les over Vietnam (5 lessen?) en toch hebben veel mensen hoge cijfers gehaald.
Ja Vietnam wel, maar dat is ook makkelijker. Het kan sowieso als ik maar goed genoeg leer.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:21 schreef Ezell het volgende:
[..]
Dan kan je alsnog een goed cijfer halen. Mijn geschiedenis klas had vanwege wat problemen op school nauwelijks les over Vietnam (5 lessen?) en toch hebben veel mensen hoge cijfers gehaald.
Vorig jaar moest dat nog wel en ik snap dat ze die onderwerpen er niet afhalen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:21 schreef strontboer het volgende:
[..]
Oooh dan staat er ook nog troep bij dat ik niet hoef te kennen. Lekker handig van ze
welke is het nouquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:18 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
ja dat had ik dus ook geleerd volgens mij.
Dat er producten uit andere landen worden gehaald en die worden weer verder gehandeld ofzo en dat daarmee weer iets gedaan werd ofzo.
Terwijl ik ook lees dat moedernegotie de naam was voor de handel met de oostzee
Dit hoef je niet te kennen:quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:20 schreef strontboer het volgende:
Is die uitleg van natuurkunde via die site goed of staat er ook shit bij wat we niet hoeven te leren? Of is dit al uitgezocht?
quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:54 schreef yosander het volgende:
Je hoeft best veel niet te kennen voor het CE (gelukkig), namelijk:
- Signaalverwerking
- Inductie en wisselstromen
- Thermische processen
- Gas en vloeistof
- Elektromagnetisch spectrum
Pak gewoon je boek stumper.quote:
Ik heb nog een 4 staan uit de 4de klas en die haalt echt mijn gemiddelde met een half punt omlaag ofzo.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
We hebben 0 PO's gehad.
Voor elk vak 3 SE's, behalve Nederlands en Engels.
Dus je kan makkelijk je cijfer omlaag/omhoog halen.
Mocht je niet herkansen ofzo?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:23 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik heb nog een 4 staan uit de 4de klas en die haalt echt mijn gemiddelde met een half punt omlaag ofzo.![]()
ok thx staat ook in mijn exabundel, maar mijn docent zei wat anders :pquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:23 schreef Etsu het volgende:
Moedernegotie = graanhandel met het oostzeegebied.
Precieze woorden van mijn leraar. Zo simpel als weet ik wat.
Wat zei die dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:24 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
ok thx staat ook in mijn exabundel, maar mijn docent zei wat anders :p
Jawel. Had eerst een 3,5 en toen een 4.1. Was heel stom, want had moeten leren van aantekeningen die je in de les moest maken. Alleen die had ik niet goed gemaakt. En je had ook altijd zo'n 15% opdracht, maar die had ik helemaal niet ingeleverd. Loop je dus al 15 punten mis van de 100 en met de toets kun je er 85 halen.quote:
Maar geschiedenis is zo saai, heb al 100x het woord D&S voorbij zien komenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee. Verkas je maar naar het natuurkundetopic.
D&Squote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:25 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Maar geschiedenis is zo saai, heb al 100x het woord D&S voorbij zien komen
Wtf dat doe je allemaal jezelf aan.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Jawel. Had eerst een 3,5 en toen een 4.1. Was heel stom, want had moeten leren van aantekeningen die je in de les moest maken. Alleen die had ik niet goed gemaakt. En je had ook altijd zo'n 15% opdracht, maar die had ik helemaal niet ingeleverd. Loop je dus al 15 punten mis van de 100 en met de toets kun je er 85 halen.
Ja natuurkunde is zo boeiend wou je zeggen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:25 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Dit ja. SC vervuiversquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:25 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
jaquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja natuurkunde is zo boeiend wou je zeggen.
Jaquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |