Volgens mij wel. Dat is toch dat modelleren enzo? (aka programmeren)quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:36 schreef Duderd het volgende:
Dat hoofdstuk numerieke natuurkunde... moeten we dat kennen?
onze leraar dacht dat je een soort programma kreeg wat net niet werktequote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:41 schreef Duderd het volgende:
Klopt ja. Ik vraag me af op wat voor manier dat gevraagd gaat worden... kan me er weinig bij voorstellen.
Vorig jaar had ik eindexamen natuurkunde echt slecht gemaakt terwijl ik een 7 voor mijn SE stond, had ik een 5 voor de CE, de norm was ook hoog, iig was het moeilijker dan voorafgaande jaren. Ik moet zeggen dat ik er ook niet veel voor had gedaan, bijna niets eigenlijk. Maar dan nog zou je een voldoende verwachten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:29 schreef waj1 het volgende:
Heb net het examen gemaakt van 2010 II, ik had een 5,6 (terwijl ik voor de eerste 9 vragen maar 1 punt verdient had). Voor de rest had ik de meeste vragen maar voor de helft goed. Was het examen van afgelopen jaar niet moeilijker dan normaal misschien, want normaal heb ik iets rond de 7 tot 6?
Nee volgens mij niet. Anders moet ik nog even wat erbij leren (het staat niet eens in onze lesboeken).quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:59 schreef Don_Vanelli het volgende:
Zit snaartheorie tegenwoordig nog in het examen?
Ook bij mij! Ik wil toch wel minimaal een 6,5 hebben eigenlijk. Vandaag Wis gehad en nou vrij tot aan natuurkunde, dus nog lekker een paar daagjes knallen!quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:35 schreef zuurkoolmetprei het volgende:
Hoofdstuk numerieke natuurkunde hoef je niet te kennen volgens mn leraar, die zal 't wel wetenben verder ook niet bang voor natuurkunde, alleen het komt niet aanwaaien.. Voorbereiding helpt zeker bij mij tenminste;)
CE bedoel je?quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:54 schreef yosander het volgende:
Je hoeft best veel niet te kennen voor het SE (gelukkig), namelijk:
- Signaalverwerking
- Inductie en wisselstromen
- Thermische processen
- Gas en vloeistof
- Elektromagnetisch spectrum
Uh, jaquote:Op woensdag 18 mei 2011 22:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
CE bedoel je?
En ook voor natuurkunde maak ik/heb ik programma's..
Zonder GRM geen VWO voor mij
Stond jij geen 8+ voor schei(- en wis)kunde? Zo ja, hoe kan je dan (blijkbaar) (veel) problemen hebben met natuurkundequote:Op woensdag 18 mei 2011 23:00 schreef yosander het volgende:
[..]
Uh, ja. CE inderdaad
.
Natuurkunde mag ik nog wel even voor gaan oefenen dit weekend.
Geen 8+quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:14 schreef Natrium het volgende:
[..]
Stond jij geen 8+ voor schei(- en wis)kunde? Zo ja, hoe kan je dan (blijkbaar) (veel) problemen hebben met natuurkunde?
Noop. Transformatoren en spoelen inderdaad ook niet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:06 schreef waj1 het volgende:
wisselstromen hoefde je toch niet te kennen? Ook dat over transformatoren ook niet?
Maandag idd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:04 schreef Duderd het volgende:
Voor iedereen met een betapakket zal dit zo een beetje het eerstvolgende examen zijn denk ik?
Morgen eerst nog Duitsquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:04 schreef Duderd het volgende:
Voor iedereen met een betapakket zal dit zo een beetje het eerstvolgende examen zijn denk ik?
Nee, economie.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:04 schreef Duderd het volgende:
Und Deutschquote:
bron: https://twitter.com/exameng6/status/71236790912163840quote:Analyse Natuurkunde 2011-I
-----
Vooraf:
Samengevat geeft aan dat compex-vaardigheden wel CE-stof zijn (zie inhoudsopgave en p. 172). Compex-vaardigheden zijn voornamelijk modelvergelijkingen beheersen. Examenbundel geeft aan dat compex-vaardigheden sinds 2006-I niet meer gevraagd zijn (zie p. 336), dat klopt echter niet:
-Vraag 7 van 2006-II (opdracht Sojoez)
-Vraag 8 en 10 van 2007-I (opdracht Kanaalspringer)
Deze drie vragen (vooral vraag 10) hebben te maken met modelvergelijkingen. Hoewel de kans klein is dat het gevraagd wordt dit jaar, kan het geen kwaad om Samengevat p. 172-179 even door te bladeren.
(syllabus: "3.9 De kandidaat kan gebruik maken van computermodellen om bewegingen te beschrijven.")
-----
Bron: http://www2.cito.nl/vo/ex2011/VW-1023-a-11-1-s.pdf
Gegevens:
Aantal punten: 74
Aantal vragen: 26
Indeling vragen:
9 x 2-punten
12 x 3-punten
5 x 4-punten
GEEN 5-puntenvragen
Vorige jaren:
2006-I had 84 punten (25 vragen) en 6 onderdelen
2006-II had 78 punten (24 vragen) en 6 onderdelen
2007-I had 77 punten (24 vragen) en 6 onderdelen
2007-II had 86 punten (25 vragen) en 7 onderdelen
2008-I had 81 punten (24 vragen) en 6 onderdelen
2008-II had 83 punten (25 vragen) 7 onderdelen
2009-I had 75 punten (24 vragen) en 6 onderdelen
2009-II had 75 punten (24 vragen) en 7 onderdelen
2010-I had 77 punten (25 vragen) en 6 onderdelen
2010-II had 80 punten (26 vragen) en 5 onderdelen
Examens met 5-puntenvragen:
2006-I had 1 x 5-punten
2006-II had 1 x 5-punten
2007-I had geen
2007-II had 3 x 5-punten
2008-I had 1 x 5-punten
2008-II had 2 x 5-punten
2009-I had 2 x 5-punten
2009-II had 3 x 5-punten
2010-I had 2 x 5-punten
2010-II had 2 x 5-punten
Het laatste examen zonder 5-puntenvragen was 2007-I
Conclusie dit jaar:
-Weinig punten, geen 5-puntenvragen, dus makkelijker dan normaal?
-Waarschijnlijk 7 onderdelen
Nou, op die laatste regels hopen we dan maar.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:49 schreef Wumbo7 het volgende:
Misschien handig, misschien ook niet. Weer een analyse via @ExamenG6
[..]
bron: https://twitter.com/exameng6/status/71236790912163840
Je moet inschatten wat het snijpunt van die grafieken zijn. Ik werd daar ook een beetje sip van toen ik dat las, ik met grafieken en snijpunten knoeien enzo, moet je gewoon schatten. Prrrrft.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:56 schreef Gkhn het volgende:
Kan iemand mij opg 11 van 2010-II uitleggen.
Ik snap niet hoe dat gaat met extrapoleren.
Ik kies altijd net de verkeerde, of helemaal niks..quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:09 schreef Prulez het volgende:
[..]
Trouwens; Natuurkunde moet wel goed komen. Altijd leuk, puzzelen met BINAS
Ja, jammer is datquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik kies altijd net de verkeerde, of helemaal niks..
Dit. Globaal stappenplan:quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:12 schreef Gkhn het volgende:
Het is inderdaad simpel zodra je door hebt wat de situatie is en welke gegevens je nodig hebt. Daarna is het gewoon formules invullen.
Dit is idd de standaard methode voor natuurkunde, alleen weet niet waarom mij dit vak nooit lukt. momentenwet, een ramp. ik pak altijd de verkeerde arm bijvoorbeeld. Radioactiviteit kan ik je ook op een papier geven dat die gaat komen ja, die komt er altijd wel in. Verder ben ik benieuwd... Golven zullen er ook wel inkomen, standaard onderwerpje denk ik zo.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:17 schreef Prulez het volgende:
[..]
Dit. Globaal stappenplan:
- Situatie analyseren. Let erop welke gegevens gegeven zijn en wat er gevraagd wordt.
- Open de BINAS met de heilige tabel 35. Zoek naar een formule die voor de situatie zou kunnen voldoen. Let hierbij ook op de gegeven gegevens (). De optie hier is dat je dan of alles in kunt vullen, of je moet nog 1 (of hooguit 2) variabelen in vullen.
- Indien alles bekend: Formule oplossen. Let hierbij erop dat je de correcte eenheden invult!
- Indien niet alles bekend: Zoek in de BINAS naar een formule die je kunt gebruiken om de gewenste variabele te krijgen, vul deze dan in de originele formule in, en tadaa.
Dit gaat op voor een groot deel van de natuurkunde vragen, Uiteraard niet alles, maar toch.
Inderdaad.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:45 schreef Vultures het volgende:
Jammer dat de toets veel twee en drie punts vragen heeft. Juist de berekeningen met veel punten heb ik vaak goed, en met die 'leg uit' vragen van weinig punten heb ik vaak net het verkeerde antwoord.![]()
Zo, dat maakt het wel een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:54 schreef yosander het volgende:
Je hoeft best veel niet te kennen voor het CE (gelukkig), namelijk:
- Signaalverwerking
- Inductie en wisselstromen
- Thermische processen
- Gas en vloeistof
- Elektromagnetisch spectrum
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |