quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, daar las ik iets over vandaag. wat was het ookalweer?
quote:My Lai
`My Lai` is een dorp in de centrale kuststrook van Vietnam. De plaats is vooral bekend vanwege het bloedbad van My Lai, waarbij op 16 maart 1968 Amerikaanse soldaten Vietnamese burgers vermoordden. Ook vrouwen en kinderen werden vermoord. De anti-Amerikaanse gevoelens groeiden nadat er veel onschuld...
Een dorpje dat door de Amerikanen totaal was verwoest.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, daar las ik iets over vandaag. wat was het ookalweer?
Alleen de 'bekendmaking' ervan. Er waren veel meer gevallen als My Lai.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:55 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Volgens mij wel.. My Lai is wel een belangrijke gebeurtenis
Nee, Tonkinincident.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:56 schreef emzor1994 het volgende:
Tet was de reden dat de VS toestemming van de senaat kreeg die oorlog te voeren toch?
Retterketet was met nieuwjaar.quote:
Natuurkundequote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Flitskikker het volgende:
Topicwending naar Natuurkunde, a.u.b..
Hoop veel mechanica. Weinig trillingen en golven en elektriciteit.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Flitskikker het volgende:
Topicwending naar Natuurkunde, a.u.b..
Dat was in de baai van Tonkin dat die spleetogen waarschijnlijk Amerikaanse schepen met torpedo's aan hadden gevallen.quote:
Welke dingen versta je onder mechanica?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Dastan het volgende:
[..]
Hoop veel mechanica. Weinig trillingen en golven en elektriciteit.
Geen index achterin je boek?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Wabo het volgende:
en hoe zit het met die Power Act? las ik vorige week iets over, ben het vergete kan bladzijde niet vinden
War Power Act is dat de president om toestemming moest vragen aan het Congres om een oorlog te voeren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef Wabo het volgende:
en hoe zit het met die Power Act? las ik vorige week iets over, ben het vergete kan bladzijde niet vinden
Nee. Tet-offensief was bedacht door generaal Giap. Het was de grote Noord-Vietnamese aanval op Zuid-Vietnamese steden en Amerikaanse bases. Dit was een schok voor het Amerikaanse zelfvertrouwen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:56 schreef emzor1994 het volgende:
Tet was de reden dat de VS toestemming van de senaat kreeg die oorlog te voeren toch?
Ik weet het wel maar zeg het niet anders lijk ik zo slim.quote:
Mechanica is mechanica.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:58 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Welke dingen versta je onder mechanica?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |