abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97011230
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 18 mei 2011 @ 22:14:45 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97011345
Die halen we dit topic niet!
The End Times are wild
pi_97011366
Nou die grafiekjes mogen ook wel eens bijgewerkt worden...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 18 mei 2011 @ 22:45:29 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97011658
Het is de vraag of de 300.000 ooit gehaald zal worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_97012102
De hongerende meute uit Griekenland moet toch ergens terecht... de overheid kan ze huisvesten in lege paleisjes in Almere en Leidsche-R dus dan kunnen die hutten tijdelijk van Funda af *O*
pi_97012237
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:45 schreef michaelmoore het volgende:
Het is de vraag of de 300.000 ooit gehaald zal worden
Denk het wel, de huizenmarkt is nogal traag.
  donderdag 19 mei 2011 @ 07:40:50 #7
323876 michaelmoore
pi_97019840
238.609 huizen te koop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:19:55 #8
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97021040
Als we een rechte lijn trekken door de eerste grafiek, dan hebben we een stijging van 25.000 huizen in 1 jaar 1 maand. Over (300.000 - 238.609 / 25.000 x 1jr 1mnd =) 2 jaar en 8 maanden staan 300.000 huizen te koop. Da's in de winter begin 2014 :)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_97021631
Als je de ontwikkeling over de afgelopen 5 maanden doortrekt zou je over 15 maanden op 300k zitten. Persoonlijk acht ik dat niet onmogelijk.... misschien zelfs wel eerder als de paniek fase aanbreekt :)
I'll sing you a lullaby.
pi_97022068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:49 schreef xenobinol het volgende:
Als je de ontwikkeling over de afgelopen 5 maanden doortrekt zou je over 15 maanden op 300k zitten. Persoonlijk acht ik dat niet onmogelijk.... misschien zelfs wel eerder als de paniek fase aanbreekt :)
'niet onmogelijk'

Ik acht het niet onmogelijk dat ik de staatsloterij win.
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:09:00 #11
324665 meth77
to do or not to do
pi_97022172
quote:
3s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:19 schreef SemperSenseo het volgende:
. Da's in de winter begin 2014 :)
Om kwart over twaalf s'middags om precies te zijn
pi_97022191
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:05 schreef lutser.com het volgende:

[..]

'niet onmogelijk'

Ik acht het niet onmogelijk dat ik de staatsloterij win.
Gezien de toename de afgelopen maanden? En het aanhoudende 'slechte' nieuws m.b.t. de financiering? Ik denk dat het nu pas zo langzaam maar zeker bij het grote publiek begint door te dringen dat de markt definitief verandert is :)
I'll sing you a lullaby.
pi_97022440
Yeah right xeno verwacht ja dan ook dat we dan over 3 jaar op 4 miljoen zitten. :')

Alles staat dan te koop en niets wordt dan meer verkocht. :Z
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:25:43 #14
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97022607
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:19 schreef Basp1 het volgende:
Yeah right xeno verwacht ja dan ook dat we dan over 3 jaar op 4 miljoen zitten. :')

Je kan ook overdrijven :') 300.000 woningen is helemaal geen extreem aantal; hoog, maar niet extreem.

Ergens zal het natuurlijk wel weer gaan afvlakken, maar daar is nu nog niets van te zien. In tegendeel, de stijging lijkt steeds groter te worden, dus een voorspelling van een rechte lijn is nog aan de optimistische kant.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_97024268
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gezien de toename de afgelopen maanden? En het aanhoudende 'slechte' nieuws m.b.t. de financiering? Ik denk dat het nu pas zo langzaam maar zeker bij het grote publiek begint door te dringen dat de markt definitief verandert is :)
Maar goed, wat heeft de veranderende markt te maken met de hoeveelheid te koop staande woningen? En het slechte nieuws? Wat heeft dat voor rol dan? Koppel dat eens elkaar? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:20:30 #16
324665 meth77
to do or not to do
pi_97024364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:19 schreef Basp1 het volgende:

nee hoor voor die tijd zij er al alternatieve financieringen verzonnen, ik denk dan ook dat de verkoper moet helpen met de financiering, dus flexibel worden

Net als nu de corporaties doen, en die verkopen nog wel
pi_97024782
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:17 schreef inXs het volgende:

Maar goed, wat heeft de veranderende markt te maken met de hoeveelheid te koop staande woningen? En het slechte nieuws? Wat heeft dat voor rol dan? Koppel dat eens elkaar? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Als ik van plan was om te gaan verhuizen b.v. omdat ik wil emigreren naar het buitenland... dan zou ik toch echt haast gaan maken met het verkopen van mijn woning. Als ik amper overwaarde heb en toch graag een andere woning wil betrekken... dan zou ik haast gaan maken met de verkoop van mijn woning, omdat ik anders wel eens een fors verlies zou moeten nemen bij verkoop. In het collectieve begrip van de realiteit is het heel normaal geworden dat je geen verlies kan maken op een koopwoning... dat je er alleen maar overwaarde uit kan halen. Dat de realiteit ondertussen verandert is moet weer even opnieuw settlen in het collectieve begrip van de realiteit... de slimme mensen onder ons trekken natuurlijk hun eigen koers en varen voor de rest uit, zij kunnen nog even de kastanjes uit het vuur halen en nog een winstje pakken... straks is het te laat, dus maak haast en zet je woning snel te koop :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_97025614
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als ik van plan was om te gaan verhuizen b.v. omdat ik wil emigreren naar het buitenland... dan zou ik toch echt haast gaan maken met het verkopen van mijn woning. Als ik amper overwaarde heb en toch graag een andere woning wil betrekken... dan zou ik haast gaan maken met de verkoop van mijn woning, omdat ik anders wel eens een fors verlies zou moeten nemen bij verkoop. In het collectieve begrip van de realiteit is het heel normaal geworden dat je geen verlies kan maken op een koopwoning... dat je er alleen maar overwaarde uit kan halen. Dat de realiteit ondertussen verandert is moet weer even opnieuw settlen in het collectieve begrip van de realiteit... de slimme mensen onder ons trekken natuurlijk hun eigen koers en varen voor de rest uit, zij kunnen nog even de kastanjes uit het vuur halen en nog een winstje pakken... straks is het te laat, dus maak haast en zet je woning snel te koop :Y
Tja, denk dat er wel meer redenen zijn, daarnaast waar gaan al die mensen heen die wel verkocht hebben? Die moeten weer ergens gaan wonen, huren gaat eigenlijk niet, of is veel duurder, nieuw kopen zit je met hetzelfde probleem... Dat emigreren zal ook allemaal wel los lopen...
pi_97025760
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:52 schreef inXs het volgende:

Tja, denk dat er wel meer redenen zijn, daarnaast waar gaan al die mensen heen die wel verkocht hebben? Die moeten weer ergens gaan wonen, huren gaat eigenlijk niet, of is veel duurder, nieuw kopen zit je met hetzelfde probleem... Dat emigreren zal ook allemaal wel los lopen...
Die mensen die verkopen kunnen ook tijdelijk gaan huren... het is een fabeltje dat er geen huurwoningen te vinden zijn... het probleem is betaalbare huurwoningen vinden. Als je even wat anders wilt kan je ook even je boedel in opslag zetten en een vakantiehuisje betrekken :)
I'll sing you a lullaby.
pi_97025951
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die mensen die verkopen kunnen ook tijdelijk gaan huren... het is een fabeltje dat er geen huurwoningen te vinden zijn... het probleem is betaalbare huurwoningen vinden. Als je even wat anders wilt kan je ook even je boedel in opslag zetten en een vakantiehuisje betrekken :)
Dat zeg ik, betaalbare huurwoningen zijn er niet, althans ligt aan je referentiekader uiteraard...
pi_97026081
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:56 schreef xenobinol het volgende:

Vakantiehuisjes zijn niet bedoelt voor permanente bewoning. Veel vakantiehuizen worden vaak ook voor vakantieprijzen verhuurd dus dat is ook totaal niet betaalbaar in de hoogseizoenperiodes.
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:42:55 #22
323876 michaelmoore
pi_97047182
238.621 huizen te koop

Gaat echt niet zo hard nu, is de vakantietijd al begonnen ?
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:27:00 #23
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_97049669
Zolang de huizenprijzen niet echt willen dalen, loopt de fundateller op.

Als men straks beseft dat de prijs omlaag moet, komen er vanzelf weer mee kopers op de markt zal de stijging afvlakken of zelfs weer dalen.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_97051868
Even een klacht tussendoor maar wat ik heb een hekel als nieuwbouwcomplexen in de stad een leuke ouderwetse naam krijgen.

Gadverdamme. Voorbeelden in Delft.

Ruyterhoeck. Het Nijehoff. Gelegen naast de Martinus Nijhoflaan dus de spelling is werkelijk slechts bedoeld om het op te leuken. Ik vind het treurig. Of namen als Staete voor enorm baggerappartementen.

Wat een pretentie.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:36:23 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97054151
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:01 schreef skrn het volgende:
Even een klacht tussendoor maar wat ik heb een hekel als nieuwbouwcomplexen in de stad een leuke ouderwetse naam krijgen.

Gadverdamme. Voorbeelden in Delft.

Ruyterhoeck. Het Nijehoff. Gelegen naast de Martinus Nijhoflaan dus de spelling is werkelijk slechts bedoeld om het op te leuken. Ik vind het treurig. Of namen als Staete voor enorm baggerappartementen.

Wat een pretentie.
Toch zijn mensen daar gevoelig voor. Dan kun je zó 5000 euro meer vragen voor dat appartement. Dat is snel verdiend maal 20 door even een naam te bedenken.
Kijk, een appartement in Guldenstaete voor 240K is een koopje, terwijl een appartement in 't Tokkiehofje voor 220K belachelijk duur is. Ook als het over precies dezelfde appartementen gaat!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')