En zelfs als ik dat allemaal meeweeg, snap ik niks van deze eindklassering.quote:Op zondag 15 mei 2011 03:58 schreef Perico het volgende:
Helaas was het wel zo slecht, het aller-aller-slechtst.
Geen LED wand was een minachting en doodzonde. Daar kwam bij dat ze maar wat door mekaar liepen, ook een choreografie werd door de heren gevetoed ("we zijn muzikanten"). Voeg daar nog eens bij de totaal mislukte zang in het couplet..
Wat blijft er dan nog over? De leadzanger had een niet zittend wit pak aan, met een rare lok op zijn voorhoofd. Echt alles was een dieptepunt. Beschamend gewoon. Volkomen verkeerde mentaliteit van de hele delegatie, tot en met de commentatoren aan toe.
Alleen al omdat deze Wiske (met Suske op de achtergrond) zo'n fijne knipoog geeft:quote:Op zondag 15 mei 2011 04:05 schreef Boldface het volgende:
[..]
Luister DIT eens en leg mij uit waarom dit 36 punten haalt en Nederland 13.
NOS is gestopt met het uitzendenquote:Op zondag 15 mei 2011 02:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarom zit het ESF bij de Tros? En hoe kapen we het terug?
In hoeverre is iets als dat achtergrondscherm te taak van de act zelf?quote:Op zondag 15 mei 2011 01:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Vind ik ook. Er zat geen lijn in. Ze deden niets met die grote schermen en liepen maar een beetje door elkaar heen. Verreweg de meest rommelige act en helaas hebben ze de visuele impact onderschat.
Tros stelt een bepaald budget ter beschikking hiervoor. Probleem is dat een shot vuurwerk zoveel geld kost dat artiesten dit zelf dienen te betalen (Toppers betaalde alles uit eigen zak, respect daarvoor btw).quote:Op zondag 15 mei 2011 09:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
In hoeverre is iets als dat achtergrondscherm te taak van de act zelf?
Dat ze even hadden moeten zorgen dat ze er een beetje bewust staan vind ik ook hun taak, maar die achtergrond had gewoon geregeld moeten worden, ze vertegenwoordigen het land, het is geen optreden van 3Js on tour.
Okay, we doen dus überhaupt alleen nog maar mee omdat het verworden is tot een Tros-programma?quote:Op zondag 15 mei 2011 09:22 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Tros stelt een bepaald budget ter beschikking hiervoor. Probleem is dat een shot vuurwerk zoveel geld kost dat artiesten dit zelf dienen te betalen (Toppers betaalde alles uit eigen zak, respect daarvoor btw).
Heb mezelf ooit laten vertellen dat 1 enkel shot vuurwerk tienduizenden euro's kost en dit hebben de Toppers destijds allemaal betaald. Je moet echt denken richting de 500.000 euro inclusief kleding en de hele rataplan.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, we doen dus überhaupt alleen nog maar mee omdat het verworden is tot een Tros-programma?
Prima idee. Was vorige week in Griekenland, en daar draaien ze ook Caro op de radio.quote:
Dat begrijp ik, maar als de kosten van onze deelname volledig voor rekening van een TV-zender (en/of de deelnemer zelf) komen dan is het ook niet zo vreemd dat we het op dat front afleggen tegen landen waar men het ESF ziet als een vorm van marketing, en er desnoods uit het potje "toerisme" wat aan uitgeeft.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:28 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Heb mezelf ooit laten vertellen dat 1 enkel shot vuurwerk tienduizenden euro's kost en dit hebben de Toppers destijds allemaal betaald. Je moet echt denken richting de 500.000 euro inclusief kleding en de hele rataplan.
Dan ben je dus bij voorbaat bijna kansloos, en dan kan je net zo goed nokken met die onzin.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar als de kosten van onze deelname volledig voor rekening van een TV-zender (en/of de deelnemer zelf) komen dan is het ook niet zo vreemd dat we het op dat front afleggen tegen landen waar men het ESF ziet als een vorm van marketing, en er desnoods uit het potje "toerisme" wat aan uitgeeft.
Niet als je een fantastisch nummer stuurtquote:Op zondag 15 mei 2011 09:36 schreef zlakto het volgende:
[..]
Dan ben je dus bij voorbaat bijna kansloos, en dan kan je net zo goed nokken met die onzin.
Maar dan moet je dus veel beter zijn dan de rest om het verschil te compenseren.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:37 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Niet als je een fantastisch nummer stuurt
Idd, want het draait natuurlijk wel grotendeels om de investering die je erin doet, en als je dat beperkt tot het budget van een TV-zender terwijl andere landen een overheidsbudget hebben dan kun je er idd beter mee ophouden, dit gaat nergens over.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:36 schreef zlakto het volgende:
[..]
Dan ben je dus bij voorbaat bijna kansloos, en dan kan je net zo goed nokken met die onzin.
zou ik geen probleem mee hebben, wat een strotquote:
Ze kan zingen en heeft uitstraling inderdaad. Als je er een goed nummer bij schrijft, waarom niet.quote:
Engeland heeft nog minder buren en staan alleen in de finale vanwege het geld dat ze erin pompen, niet vanwege hun kwalitatieve hoogstandjes de laatste jaren en daar worden ze met hier en daar uitzondering ook al jaren op afgestraft.[quote:Op zondag 15 mei 2011 09:52 schreef Ole het volgende:
We hebben gewoon geen buren. Duitsland heeft nog 10 andere buren blijft alleen belgie over.
Als je niks zinnigs kan zeggen, blijf dan wegquote:Op zondag 15 mei 2011 09:59 schreef Borizzz het volgende:
Volgend jaar Don & Ad insturen met een nummer.
Ik neem aan dat die 150.000 de uitzendrechten zijn, dat heeft natuurlijk niets te maken met de kosten van de deelname, en als je die kosten gaat neerleggen bij degene die het uitzendt dan denk ik dat we ook nooit meer aan een WK voetbal hoeven mee te doen.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:45 schreef Knutknuttsson het volgende:
Valt allemaal wel mee hoor, met die kosten. Drie avonden (twee semi's en de finale) kost slechts 150.000 euro. Dat is echt goedkoop voor drie avondvullende programmas.
En als je niet bereid bent om extra geld, moeite, tijd in de act zelf te stoppen, is dat de keuze van de TROS. Maar dan moet je niet jammeren over het feit dat de performance volledig wordt weggeblazen door andere landen die dat wel doen
Dat is geen hele goede vergelijking. Het songfestival wordt ook door de televisiezenders georganiseerd, het WK wordt georganiseerd door de FIFA die daar honderden miljoenen winst op maken.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die 150.000 de uitzendrechten zijn, dat heeft natuurlijk niets te maken met de kosten van de deelname, en als je die kosten gaat neerleggen bij degene die het uitzendt dan denk ik dat we ook nooit meer aan een WK voetbal hoeven mee te doen.
Whahahahahahahahahahahahahaquote:Op zondag 15 mei 2011 00:37 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
! Best slecht
http://www.eurovision.tv/event/scoreboard?event=1543
Whahahahahahahahahahahahahaquote:t
De TROS doet live verslag, met Jan Smit en Daniël Dekker als vakkundige commentaors.
Neeeeeeeeee geen Thomas Bergequote:Op zondag 15 mei 2011 01:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Tros heeft al aangegeven dat ze volgend jaar gewoon weer meedoen. Ze kijken wel naar de resultaten van de afgelopen jaren, en trekken daar een conclusie uit (waarschijnlijk niet de conclusie dat ze het stokje door moeten geven...).
De naam Thomas Berge is gevallen. Want die past zo lekker in het TROS-plaatje.
Gezellie hé Yvonnequote:Op zondag 15 mei 2011 10:40 schreef yvonne het volgende:
Whahahahahahahahahahahahaha
Eindelijk iemand die het zelfde denkt als ik..inderdaad ESF moet bij de NOS niet bij de TROS. Het is wel leuk hoe Cornald Maas op twitter zijn commentaar doet #maasESF !quote:
Waar yvonne op uitzendinggemist.?quote:Op zondag 15 mei 2011 10:52 schreef yvonne het volgende:
Ik ben nu aan het terugkijken, show is mooi.
volgens mij was ie niet helemaal nuchter meerquote:Op zondag 15 mei 2011 11:16 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het zelfde denkt als ik..inderdaad ESF moet bij de NOS niet bij de TROS. Het is wel leuk hoe Cornald Maas op twitter zijn commentaar doet #maasESF !best lachen.
Leuk begin van de zondag toch?quote:Op zondag 15 mei 2011 11:20 schreef Haaibaaike het volgende:
Yvonne hartstikke bedankt voor de tip..ik heb hem nou ook aanstaan![]()
Ik ben het met je eens, ik heb ook de pestpokketyfus aan die likkende kwijlebal, maar soms schrijft ie wel eens iets wat klopt. Zoals over de 3J's deze column: De 3JS en het geheim van de grote verloederingquote:Op zondag 15 mei 2011 10:39 schreef RiftNL het volgende:
Dijkshoorn moet helemaal zijn mond houden. BEetje populair doen in oninteressante kut columns
Schijnbaar kunnen mensen niet lezen want commerciele bedrijven mogen zich niet bemoeien met het songfestival dus ook Eyeworks niet.
quote:Op zondag 15 mei 2011 11:32 schreef Dirkh het volgende:
Ik ben het met je eens, ik heb ook de pestpokketyfus aan die likkende kwijlebal, maar soms schrijft ie wel eens iets wat klopt. Zoals over de 3J's deze column: De 3JS en het geheim van de grote verloedering
quote:- Saskia & Serge, als Saskia een weekendje alleen op stap gaat, dan zijn ze meteen aan het dreggen naar Serge.
- Zwaaien met een vlag als er iemand uit Oezbekistan met zijn grijze sik tussen zijn trekharmonica zit, als je dat kunt, dan ben je ook in staat om iemand door zijn hoofd te schieten.
Voor die LEDwand hoef je volgens mij niets te betalen. Maar de TROS/3js hadden van te voren geen concreet plan. Ik vind dat je als land van te voren overal moet over na hebben gedacht. Van styling tot aan beweging tot aan visuals, belichting etc. De 3js hebben aangegeven dat aan de Duitse regie te willen over laten. Nou die hadden in het begin gewoon de vreselijke belichting uit onze NF overgenomen; geel met paars licht.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:48 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Maar ook al zal het wat kosten.. het hoeft niet meteen vuurwerk te zijn, überhaupt het gebruik van die LEDwand werd niet goed gedaan.
Als werkelijk waar ELK ander land WEL gebruik maakt van die LEDwand, dan kan het alleen maar aan Nederland hebben gelegen dat die niet werd gebruikt. Een attitude als: 'die hebben we niet nodig' is bullshit... je kan je act er alleen maar mee versterken met mooie visuals.
En goed afspreken waar iedereen loopt op het podium en waar je een camera pakt kost niets!!!!
In dat jaar gaf ik overduidelijk de voorkeur aan dit nummer:quote:Op zondag 15 mei 2011 09:52 schreef RiftNL het volgende:
Kwam deze net nog tegen op Youtube klinkt wel aardig en een nummer wat iedereen onthoud
Aahh Charly had een goed nummer, was toen mijn favoriet en had het denk ik heel goed kunnen doen. Goede productie en optreden werd toen al best goed neer gezet. Chastititityquote:Op zondag 15 mei 2011 13:47 schreef Boldface het volgende:
[..]
In dat jaar gaf ik overduidelijk de voorkeur aan dit nummer:
Overigens ook de laatste keer dat er iets van een doordachte act zichtbaar was bij een NSF. In 2004 had ik trouwens dit nummer gekozen:
Nee klopt ze zaten met maar liefst 19 mensen bij Paul de Leeuw in Blaricum.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:24 schreef roos85 het volgende:
volgens mij was ie niet helemaal nuchter meer
Jazekers..Terechte winnaars Azerbeidzjan!quote:
Charlie, daar was ik toen ook voor!quote:Op zondag 15 mei 2011 13:47 schreef Boldface het volgende:
Overigens ook de laatste keer dat er iets van een doordachte act zichtbaar was bij een NSF. In 2004 had ik trouwens dit nummer gekozen:
Dus dan kan GeenStijl het ook kapen? Zou best een stunt zijnquote:Op zondag 15 mei 2011 10:39 schreef RiftNL het volgende:
Schijnbaar kunnen mensen niet lezen want commerciele bedrijven mogen zich niet bemoeien met het songfestival dus ook Eyeworks niet.
Azerbeijan ook niet en die wonnen.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:18 schreef Shalimar het volgende:
Nederland had ook helemaal geen gebruik gemaakt van die LEDwand, je zag alleen wat gele blokjes...niets bijzonders dus
De visuals tijdens het optreden van Nederland waren ver te zoeken.....Azerbeidjan had nog die soort van vuurregen op het eind, bij Nederland zag je alleen een zanger met een wit pakquote:
Dat dan weer wel ja. Het was duidelijk dat Nederland niet over de act nagedacht had. Maar dan ook echt helemaal niet.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:28 schreef Shalimar het volgende:
[..]
De visuals tijdens het optreden van Nederland waren ver te zoeken.....Azerbeidjan had nog die soort van vuurregen op het eind, bij Nederland zag je alleen een zanger met een wit pak
Godverdomme. Echt, GOD ver domme.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:31 schreef Peter het volgende:
Tweederde: Stop met meedoen aan Songfestival
Songfestival: TROS gaat op zelfde voet door
Azerbeidjan had wél een goed ingestudeerde act, en op het eind die vonkenregen was ontzettend mooi IMHO.quote:
Tis vooral om bij de TROS aan te geven dat ze moeten opletten wat Europa wil, niet wat de TROS wil..quote:Op zondag 15 mei 2011 15:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Logisch dat een poll op FOK! een negatieve uitslag heeft voor de deelname aan het songfestival.
Helemaal mee eens. Heerlijk, deze vernedering van het palingvolk.quote:Op zondag 15 mei 2011 14:58 schreef UltraR het volgende:
Wat ben ik blij hiermee!
Serieus, gewoon een volledig terechte afstraffing voor de onvoorstelbare naïviteit van de TROS en de 3J's.
Ik heb net de finale zitten kijken die ik had opgenomen, echt -elke- act klopt van begin tot eind. Nederland had hier echt helemaal niets te zoeken gehad. Wat hadden wij een slecht optreden zeg. Niet te geloven en blij dat dat ook in het resultaat onweerlegbaar zichtbaar is geworden.
Logisch inderdaad omdat het een wanstaltig NSF/ESF was dit jaar.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Logisch dat een poll op FOK! een negatieve uitslag heeft voor de deelname aan het songfestival.
ben het totaal met UltraR en Balisto eens. Bij elke act in de finale zeiden we hier tegen elkaar thuis 'het klopt precies als een bus bij het nummer'. Elke act, of het nu uptempo, ballad, kermis, opera, Italiaanse jazz, etcetera was, het klopte perfect. De 3JS waren gewoon zóveel slechter...quote:Op zondag 15 mei 2011 16:06 schreef Balisto het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Heerlijk, deze vernedering van het palingvolk.
Uiteindelijk toch wel mee eens. Het is niet mijn favo jaar, maar toch niet onacceptabelquote:Op zondag 15 mei 2011 16:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Het ESF was best okay hoor, op de nummer 1 na. Best veel leuke nummers
.
In elk geval gemeldt dat ze op dezelfde voet doorgaan.. dat het "bij de tros moet passen"... even vergetend dat het bij een heel land moet passen.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:43 schreef marcodej het volgende:
Heeft de TROS al een persverklaring afgegeven trouwens?
Miljoenen dachten daar anders over, dat reflecteert in een poll.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Het ESF was best okay hoor, op de nummer 1 na. Best veel leuke nummers
.
Ongetwijfeld dat miljoenen mensen het songfestival kut vinden ja.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:55 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Miljoenen dachten daar anders over, dat reflecteert in een poll.
Je denkt toch hopelijk niet dat die ondertiteling juist is he?quote:
quote:
Jij kijkt niet op Dumpert?quote:Op zondag 15 mei 2011 17:21 schreef UltraR het volgende:
[..]
Je denkt toch hopelijk niet dat die ondertiteling juist is he?
Ik vond het ook een terechte winnaar Azerbajan, en vorig jaar Lena en daarvoor Noorwegen. Dan hebben wij de zelfde smaak. Alhoewel Zweden dit jaar ook een heel mooi liedje had..Lag lekker in het gehoor.quote:Op zondag 15 mei 2011 17:02 schreef Madame_Paon het volgende:
Er is altijd geklaag over wie gewonnen heeft, zelfs als het een goed liedje is.
Mijn favoriet was Azerbaijan, en vorig jaar vond ik Duitsland goed en het jaar daarvoor Noorwegen, dus ik was het er mee eens dat die gewonnen hadden.
Rusland in 2008 daarentegen ....
Maar het is logisch dat veel mensen het niet eens zijn met de winnaar.
Als de winnaar 12% van de stemmen heeft gekregen, heeft alsnog 88% op een ander liedje gestemd.
Ik moest lachen, maar je hebt wel gelijk. Helaasquote:Op zondag 15 mei 2011 21:24 schreef Supersoep het volgende:
. Volgend jaar sturen we Thomas Berge, weer weer zo'n flutact van de ergste B-zanger ooit die even een kek liedje gaat zingen met spierwit t-shirt en de bovenste knoopjes wat open, zonder LED scherm natuurlijk want dat is te duur en neemt af van het pure zangtalent wat ze in Volendam zo waarderen. Doe maar normaal enzo. Het gekste wat ze nog mogen doen is het publiek vragen om even in de handjes te klappen.
quote:Op zondag 15 mei 2011 21:24 schreef Supersoep het volgende:
Het erge is dat de reactie van TROS vorig jaar precies hetzelfde was: we gaan gewoon op zelfde voet door.
En nu heb je een nog slechter resultaat, maar ze snappen het gewoon niet. Volgend jaar sturen we Thomas Berge, weer weer zo'n flutact van de ergste B-zanger ooit die even een kek liedje gaat zingen met spierwit t-shirt en de bovenste knoopjes wat open, zonder LED scherm natuurlijk want dat is te duur en neemt af van het pure zangtalent wat ze in Volendam zo waarderen. Doe maar normaal enzo. Het gekste wat ze nog mogen doen is het publiek vragen om even in de handjes te klappen.
Ja dat gaat helemaal goedkomen volgend jaar. Ik zie het zitten.
Zullen we maar veel berichten gaan twitteren met #ingodsnaamgeenjoling ?quote:Op maandag 16 mei 2011 01:31 schreef MagicTheo het volgende:
Sterker nog: de heer Gerard Joling wil zich al aanmelden voor het songfestival. Hij denkt met een groot orkest/grote circusact indierichting punten te pakken. Opzich heeft hij een punt met dat de act meer moet worden gebruikt, maar Joling zelf heensturen? Hij zegt zelf: ik heb niks meer te verliezen dus waarom niet? We zullen zien hoe het gaat.
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)_Songfestival__.html
Nee.quote:Op maandag 16 mei 2011 13:58 schreef grazz het volgende:
nahja als we afgaan dan toch wel met Gerard Joling..dan valt er nog wat te lachen. Dit jaar vond ik het gewoon echt een teleurstelling.
Haha ik vrees van welquote:Op maandag 16 mei 2011 15:36 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Nee.
Dan kun je beter een oude man op het podium zetten die om de 20 seconden de microfoon naar zijn mond beweegt om aan het einde een beetje te kreunen. Kunnen we testen of die meer punten haalt dan de 3J's.
Eh, nee, dit was nog veel kanslozer dan Sieneke, wiens liedje tenminste een oorwurm refrein had en een cultureel thema, en die van de Toppers die tenminste nog met een knipoog de upbeat foute gay stijl hanteerde.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:36 schreef Madame_Paon het volgende:
Smerige figuren die ons al jarenlang kansloos maken ... behalve dit jaar, maar nu is er weer niks
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |