In dat jaar gaf ik overduidelijk de voorkeur aan dit nummer:quote:Op zondag 15 mei 2011 09:52 schreef RiftNL het volgende:
Kwam deze net nog tegen op Youtube klinkt wel aardig en een nummer wat iedereen onthoud
Aahh Charly had een goed nummer, was toen mijn favoriet en had het denk ik heel goed kunnen doen. Goede productie en optreden werd toen al best goed neer gezet. Chastititityquote:Op zondag 15 mei 2011 13:47 schreef Boldface het volgende:
[..]
In dat jaar gaf ik overduidelijk de voorkeur aan dit nummer:
Overigens ook de laatste keer dat er iets van een doordachte act zichtbaar was bij een NSF. In 2004 had ik trouwens dit nummer gekozen:
Nee klopt ze zaten met maar liefst 19 mensen bij Paul de Leeuw in Blaricum.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:24 schreef roos85 het volgende:
volgens mij was ie niet helemaal nuchter meer
Jazekers..Terechte winnaars Azerbeidzjan!quote:
Charlie, daar was ik toen ook voor!quote:Op zondag 15 mei 2011 13:47 schreef Boldface het volgende:
Overigens ook de laatste keer dat er iets van een doordachte act zichtbaar was bij een NSF. In 2004 had ik trouwens dit nummer gekozen:
Dus dan kan GeenStijl het ook kapen? Zou best een stunt zijnquote:Op zondag 15 mei 2011 10:39 schreef RiftNL het volgende:
Schijnbaar kunnen mensen niet lezen want commerciele bedrijven mogen zich niet bemoeien met het songfestival dus ook Eyeworks niet.
Azerbeijan ook niet en die wonnen.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:18 schreef Shalimar het volgende:
Nederland had ook helemaal geen gebruik gemaakt van die LEDwand, je zag alleen wat gele blokjes...niets bijzonders dus
De visuals tijdens het optreden van Nederland waren ver te zoeken.....Azerbeidjan had nog die soort van vuurregen op het eind, bij Nederland zag je alleen een zanger met een wit pakquote:
Dat dan weer wel ja. Het was duidelijk dat Nederland niet over de act nagedacht had. Maar dan ook echt helemaal niet.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:28 schreef Shalimar het volgende:
[..]
De visuals tijdens het optreden van Nederland waren ver te zoeken.....Azerbeidjan had nog die soort van vuurregen op het eind, bij Nederland zag je alleen een zanger met een wit pak
Godverdomme. Echt, GOD ver domme.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:31 schreef Peter het volgende:
Tweederde: Stop met meedoen aan Songfestival
Songfestival: TROS gaat op zelfde voet door
Azerbeidjan had wél een goed ingestudeerde act, en op het eind die vonkenregen was ontzettend mooi IMHO.quote:
Tis vooral om bij de TROS aan te geven dat ze moeten opletten wat Europa wil, niet wat de TROS wil..quote:Op zondag 15 mei 2011 15:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Logisch dat een poll op FOK! een negatieve uitslag heeft voor de deelname aan het songfestival.
Helemaal mee eens. Heerlijk, deze vernedering van het palingvolk.quote:Op zondag 15 mei 2011 14:58 schreef UltraR het volgende:
Wat ben ik blij hiermee!
Serieus, gewoon een volledig terechte afstraffing voor de onvoorstelbare naïviteit van de TROS en de 3J's.
Ik heb net de finale zitten kijken die ik had opgenomen, echt -elke- act klopt van begin tot eind. Nederland had hier echt helemaal niets te zoeken gehad. Wat hadden wij een slecht optreden zeg. Niet te geloven en blij dat dat ook in het resultaat onweerlegbaar zichtbaar is geworden.
Logisch inderdaad omdat het een wanstaltig NSF/ESF was dit jaar.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Logisch dat een poll op FOK! een negatieve uitslag heeft voor de deelname aan het songfestival.
ben het totaal met UltraR en Balisto eens. Bij elke act in de finale zeiden we hier tegen elkaar thuis 'het klopt precies als een bus bij het nummer'. Elke act, of het nu uptempo, ballad, kermis, opera, Italiaanse jazz, etcetera was, het klopte perfect. De 3JS waren gewoon zóveel slechter...quote:Op zondag 15 mei 2011 16:06 schreef Balisto het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Heerlijk, deze vernedering van het palingvolk.
Uiteindelijk toch wel mee eens. Het is niet mijn favo jaar, maar toch niet onacceptabelquote:Op zondag 15 mei 2011 16:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Het ESF was best okay hoor, op de nummer 1 na. Best veel leuke nummers
.
In elk geval gemeldt dat ze op dezelfde voet doorgaan.. dat het "bij de tros moet passen"... even vergetend dat het bij een heel land moet passen.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:43 schreef marcodej het volgende:
Heeft de TROS al een persverklaring afgegeven trouwens?
Miljoenen dachten daar anders over, dat reflecteert in een poll.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Het ESF was best okay hoor, op de nummer 1 na. Best veel leuke nummers
.
Ongetwijfeld dat miljoenen mensen het songfestival kut vinden ja.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:55 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Miljoenen dachten daar anders over, dat reflecteert in een poll.
Je denkt toch hopelijk niet dat die ondertiteling juist is he?quote:
quote:
Jij kijkt niet op Dumpert?quote:Op zondag 15 mei 2011 17:21 schreef UltraR het volgende:
[..]
Je denkt toch hopelijk niet dat die ondertiteling juist is he?
Ik vond het ook een terechte winnaar Azerbajan, en vorig jaar Lena en daarvoor Noorwegen. Dan hebben wij de zelfde smaak. Alhoewel Zweden dit jaar ook een heel mooi liedje had..Lag lekker in het gehoor.quote:Op zondag 15 mei 2011 17:02 schreef Madame_Paon het volgende:
Er is altijd geklaag over wie gewonnen heeft, zelfs als het een goed liedje is.
Mijn favoriet was Azerbaijan, en vorig jaar vond ik Duitsland goed en het jaar daarvoor Noorwegen, dus ik was het er mee eens dat die gewonnen hadden.
Rusland in 2008 daarentegen ....
Maar het is logisch dat veel mensen het niet eens zijn met de winnaar.
Als de winnaar 12% van de stemmen heeft gekregen, heeft alsnog 88% op een ander liedje gestemd.
Ik moest lachen, maar je hebt wel gelijk. Helaasquote:Op zondag 15 mei 2011 21:24 schreef Supersoep het volgende:
. Volgend jaar sturen we Thomas Berge, weer weer zo'n flutact van de ergste B-zanger ooit die even een kek liedje gaat zingen met spierwit t-shirt en de bovenste knoopjes wat open, zonder LED scherm natuurlijk want dat is te duur en neemt af van het pure zangtalent wat ze in Volendam zo waarderen. Doe maar normaal enzo. Het gekste wat ze nog mogen doen is het publiek vragen om even in de handjes te klappen.
quote:Op zondag 15 mei 2011 21:24 schreef Supersoep het volgende:
Het erge is dat de reactie van TROS vorig jaar precies hetzelfde was: we gaan gewoon op zelfde voet door.
En nu heb je een nog slechter resultaat, maar ze snappen het gewoon niet. Volgend jaar sturen we Thomas Berge, weer weer zo'n flutact van de ergste B-zanger ooit die even een kek liedje gaat zingen met spierwit t-shirt en de bovenste knoopjes wat open, zonder LED scherm natuurlijk want dat is te duur en neemt af van het pure zangtalent wat ze in Volendam zo waarderen. Doe maar normaal enzo. Het gekste wat ze nog mogen doen is het publiek vragen om even in de handjes te klappen.
Ja dat gaat helemaal goedkomen volgend jaar. Ik zie het zitten.
Zullen we maar veel berichten gaan twitteren met #ingodsnaamgeenjoling ?quote:Op maandag 16 mei 2011 01:31 schreef MagicTheo het volgende:
Sterker nog: de heer Gerard Joling wil zich al aanmelden voor het songfestival. Hij denkt met een groot orkest/grote circusact indierichting punten te pakken. Opzich heeft hij een punt met dat de act meer moet worden gebruikt, maar Joling zelf heensturen? Hij zegt zelf: ik heb niks meer te verliezen dus waarom niet? We zullen zien hoe het gaat.
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)_Songfestival__.html
Nee.quote:Op maandag 16 mei 2011 13:58 schreef grazz het volgende:
nahja als we afgaan dan toch wel met Gerard Joling..dan valt er nog wat te lachen. Dit jaar vond ik het gewoon echt een teleurstelling.
Haha ik vrees van welquote:Op maandag 16 mei 2011 15:36 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Nee.
Dan kun je beter een oude man op het podium zetten die om de 20 seconden de microfoon naar zijn mond beweegt om aan het einde een beetje te kreunen. Kunnen we testen of die meer punten haalt dan de 3J's.
Eh, nee, dit was nog veel kanslozer dan Sieneke, wiens liedje tenminste een oorwurm refrein had en een cultureel thema, en die van de Toppers die tenminste nog met een knipoog de upbeat foute gay stijl hanteerde.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:36 schreef Madame_Paon het volgende:
Smerige figuren die ons al jarenlang kansloos maken ... behalve dit jaar, maar nu is er weer niks
Bij de zanger was deze smiley van toepassing,quote:Op maandag 16 mei 2011 16:31 schreef Magnificat het volgende:
Was geen beste inzending dit jaar. Lag het aan mij of was de zanger echt zo slecht te verstaan?
De uitvoering maakte het alleen nog maar erger. Gebruik dat podium eens!
Laat ze eens kiezen voor een act wat er echt staat en waarin goed gebruikt wordt gemaakt van het hele podium. En een fatsoenlijk nummer graag.
Zeg dan niks.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ach, het is al heel wat dat ze in de halve finale stonden. Als je bij een EK of WK voetbal in de halve finale staat als Nederland heb je het gewoon heel goed gedaan, dus waarom niet bij het Eurovenividivincisongfestival?
ga er eens inhoudelijk op in, in plaats van met 1liners te strooienquote:
Dude, ben je zo dom of ben je gewoon aan het trollen? Je staat bij het ESF per definitie al minstens in de halve finale, daar hoef je niks voor te presteren.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
ga er eens inhoudelijk op in, in plaats van met 1liners te strooien
Om maar even bij het voetbal te blijven: als gastland is het ook niet zo moeilijk om je te kwalificeren voor de groepsfase.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
ga er eens inhoudelijk op in, in plaats van met 1liners te strooien
Nou ja, je moet een liedje hebben dat aan de regels voldoetquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:23 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Dude, ben je zo dom of ben je gewoon aan het trollen? Je staat bij het ESF per definitie al minstens in de halve finale, daar hoef je niks voor te presteren.
ten eerste: ik ben niet zo domquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:23 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Dude, ben je zo dom of ben je gewoon aan het trollen? Je staat bij het ESF per definitie al minstens in de halve finale, daar hoef je niks voor te presteren.
Als je het niet volgt, moet je je er ook niet mee bemoeienquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
ten eerste: ik ben niet zo dom
ten derde: ik ben niet aan het trollen
ten vierde: ik volg dat hele EVS niet, dus vandaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hoeft er geen junk voor te zijn, maar je moet wel weten waar je het over hebtquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Vriendelijk blijven allemaal he! Niet iedereen is een ESF-junk en ook de normale mensen (
) mogen gewoon hun bijdrage leveren.
Ik ook! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en hoe meer nieuwe inzichten!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Nee, het is hier geen eliteclub. Ben al lang blij als mensen zich er mee willen bemoeien en hun mening willen delen. Ook de mensen die nooit kijken (juist die moeten we binnenhengelen!).
of gewoon "Net Alsof"quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:48 schreef Zana het volgende:
Achteraf was ik toch verrast dat ze zo slecht geëindigd zijn. Vooraf hadden ze toch vanuit Nederland in elk geval toch nog redelijk goed commentaar. Ik had ook de indruk dat ze het sympathiek hebben aangepakt en ook vele (Volendamse) medestanders hadden, die voor hun opkwamen op de weg naar het songfestival. Nu kun je fan of geen fan zijn van het Trosfamilie gedoe, maar ze wisten een goede sfeer te creëren ook
met het boot, jammer dat het nu zo uitpakt. Op gegeven moment wil natuurlijk niemand zich meer de vingers branden.
Trouwens, ze hadden dat lied wat ze samen met Ellen ten Damme zingen als inzending moeten sturen.
Nou.. zelfs Ierland was door, volgens mij waren die zelfs slechter dan Sienekequote:Op woensdag 18 mei 2011 10:53 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Ik dacht eigenlijk ook wel dat ze door zouden gaan, omdat het een best aardig liedje is. In ieder geval beter dan Sieneke in NL-talig. Maarja..
Niet helemaal mee eens. Jedward (Ierland) had een hele aanstekelijke act, een nog veel aanstekelijker nummer dan Shalalie en het geheel was gewoon een show die 100% compleet was. Er gebeurde vanalles op het podium, de achtergrond was prachtig gebruikt en het nummer zelf was ook erg sterk (toegegeven, in het begin vond ik het bagger, maar ik ben het echt gaan waarderen). Bovendien waren de twee kereltjes een stuk expressiever en herinneringswaardiger dan Sieneke. Niks ten nadele van laatstgenoemde, maar het was geen buitengewoon meisje dat de aandacht op zich wist te richten.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:55 schreef Hermest99 het volgende:
[..]
Nou.. zelfs Ierland was door, volgens mij waren die zelfs slechter dan Sieneke
Het gaat mij niet alleen om de act. Als ik denk aan Ierland dan denk ik aan mannen met rode baarden die vechten met mannen met nog grotere baarden. Mannen die bomen slingeren en bier drinken alsof 't water is. Niet aan die twee, nu wel. Ierland heeft zichzelf voor mij verpest met deze act.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:04 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Jedward (Ierland) had een hele aanstekelijke act, een nog veel aanstekelijker nummer dan Shalalie en het geheel was gewoon een show die 100% compleet was. Er gebeurde vanalles op het podium, de achtergrond was prachtig gebruikt en het nummer zelf was ook erg sterk (toegegeven, in het begin vond ik het bagger, maar ik ben het echt gaan waarderen). Bovendien waren de twee kereltjes een stuk expressiever en herinneringswaardiger dan Sieneke. Niks ten nadele van laatstgenoemde, maar het was geen buitengewoon meisje dat de aandacht op zich wist te richten.
Dus als je aan Ierland denkt, denk je aan Schotland?quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:14 schreef Hermest99 het volgende:
[..]
Het gaat mij niet alleen om de act. Als ik denk aan Ierland dan denk ik aan mannen met rode baarden die vechten met mannen met nog grotere baarden. Mannen die bomen slingeren en bier drinken alsof 't water is. Niet aan die twee, nu wel. Ierland heeft zichzelf voor mij verpest met deze act.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:14 schreef Hermest99 het volgende:
[..]
Het gaat mij niet alleen om de act. Als ik denk aan Ierland dan denk ik aan mannen met rode baarden die vechten met mannen met nog grotere baarden. Mannen die bomen slingeren en bier drinken alsof 't water is. Niet aan die twee, nu wel. Ierland heeft zichzelf voor mij verpest met deze act.
Hooguit 1. De 3Js maken meezingers, waarbij de teksten je een beetje moeten raken. Gewoon kansloos buiten de landsgrenzen, hun liedjes springen er niet uit in zangkwaliteit of melodieen, en zijzelf niet in charisma. Zelden zo'n slechte match met het songfestival gezien, en dat merk je wel in de score.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:31 schreef TheVulture het volgende:
Ze zijn inderdaad uiteindelijk niet geheel bij zichzelf gebleven... ander soort liedje, andere taal... een klein liedje jn het Nederlands was wellicht wat authentieker geweest en had meer punten opgeleverd
quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:13 schreef speknek het volgende:
Jedward had wat mij betreft zelfs moeten winnen. Wat een show, super aanstekelijk nummer en gewoon door al het dansen heen redelijk zuiver zingen.
Wow, als je de eurovisie act je visie van een land laat bepalen vraag ik me toch af hoe je sinds 2006 over Finland denkt.quote:Het gaat mij niet alleen om de act. Als ik denk aan Ierland dan denk ik aan mannen met rode baarden die vechten met mannen met nog grotere baarden. Mannen die bomen slingeren en bier drinken alsof 't water is. Niet aan die twee, nu wel. Ierland heeft zichzelf voor mij verpest met deze act.
En geen interactie met de camera. Want eerlijk is eerlijk, met die doodenge blikken in de camera hadden ze het in de eerste 10 seconden gewoon al verpest.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:25 schreef Hermest99 het volgende:
De 3J's hadden gewoon 'n nummer moeten doen in hun eigen stijl. Geen engels, geen popmuziek.
Wie de 3J's slecht noemt kent ze niet.
Lordi was juist een perfecte afvaardiging. Finland is helemaal hardrock/ metal-gek! Ze hebben het grootste aantal metalbands ter wereld, gerekend per hoofd van de bevolking.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Wow, als je de eurovisie act je visie van een land laat bepalen vraag ik me toch af hoe je sinds 2006 over Finland denkt.
(Sorry, couldn't resist)
Die beeldschermen met die figuren op de achtergrond trok mij ook wel de aandacht. Vond het namelijk heel leuk gedaan.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:55 schreef Hermest99 het volgende:
[..]
Nou.. zelfs Ierland was door, volgens mij waren die zelfs slechter dan Sieneke
quote:Lordi was juist een perfecte afvaardiging.
Dan vraag ik me stiekem wel af hoe meneer Pandadroom dan in hemelsnaam door de Finse selectie heen is gekomenquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:03 schreef Knutknuttsson het volgende:
Suffe popliedjes hebben weinig kans daar
Ja nou je het zegt.En vorig jaar ook al die tutjes in klederdracht inderdaad ...quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan vraag ik me stiekem wel af hoe meneer Pandadroom dan in hemelsnaam door de Finse selectie heen is gekomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |