SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Openingspost
Hij is een vriendje van Danny en Yvonnequote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:59 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hij is oud en wijs, zal vast wel met een degelijk doordachte reactie komen.
morgen zulle we et zienquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:03 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Meer dan jouw twente in 10 jaar flikt.
Twente is pas sinds de laatste seizoenen in opkomst en bestaat niet sinds 1900 zoals Ajax.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus nu mag je alleen naar de afgelopen tien jaar kijken en niet naar de gehele historie. Waarom niet precies?
SInds 1965, kijken we toch vanaf 1965? Hebben we nog steeds 18 keer meer de titel gewonnen en 4 EC-I meer.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Twente is pas sinds de laatste seizoenen in opkomst en bestaat niet sinds 1900 zoals Ajax.
Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Twente is pas sinds de laatste seizoenen in opkomst en bestaat niet sinds 1900 zoals Ajax.
Dus het gaat je alleen om succes? Dan was het niet moeilijk om te bepalen voor wie je werd.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:18 schreef Smoofie het volgende:
[..]
SInds 1965, kijken we toch vanaf 1965? Hebben we nog steeds 18 keer meer de titel gewonnen en 4 EC-I meer.
In ieder geval niet zoals Ajacied doet, die haalt zelfs de kauwgomballentrophee erbij als het nodig is.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hoe moeten we dan vergelijken? En ik kom uit Amsterdam dus aub, stfu.
Er werd me na een dag of 3 wel gevraagd: ben je een rooie of een blauwe? Ik antwoordde: "geen van beide, interesseert me niet, maar als je echt een antwoord wil hebben: een blauwe, want dat andere shirt lijkt me teveel op Ajax"quote:
terug naar de top? Dat woordje terug kan je wel weg laten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:24 schreef Lastpost het volgende:
Verder lekker belangrijk deze discussie, Twente is gewoon goed bezig en lijkt qua organisatie en mogelijkheden best een kanshebber om uit te groeien tot een stabiele topper die om de prijzen mee gaat doen, maar de tijd zal het leren.
Ajax is sowieso enkele maatjes groter, qua club, aanhang, historie en 'x-factor' en dan kunnen ze nog zoveel prijzen gaan pakken de komende jaren en gigantische vingerverf doeken maken iedere wedstrijd, uiteindelijk blijven de verhoudingen zo.
Ajax en Feyenoord zijn de grote clubs in Nederland, de rest doet leuk mee.
Maar alle credits voor Twente hoor, knap hoe die vanuit een rampzalige bijna failliete situatie weer terug naar de top zijn geklommen, nu maar eens kijken of ze het vol kunnen houden en structureel mee blijven doen.
En de Ajax-supporters mogen best een toontje lager zingen, als je de afgelopen twaalf jaar met de hoogste budgetten maar 2 keer kampioen wordt van deze Mickey-mouse competitie doe je het toch echt niet goed als club.
Idd, Twente is voorheen nooit echt top geweest, sportief en financieel niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:29 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
terug naar de top? Dat woordje terug kan je wel weg laten.
Dat hoor je ook helemaal niemand zeggen, maar toch blijven de Ajax supporters hun verleden erbij halen. Punt is dat Twente NU mee strijd om te prijzen, dat kunnen ze niet goed hebben ofzo? Dat een club met de helft van de begroting van Ajax er met de prijzen vandoor gaat...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Idd, Twente is voorheen nooit echt top geweest, sportief en financieel niet.
met kutvoetbal kom je er ookquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:33 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Dat hoor je ook helemaal niemand zeggen, maar toch blijven de Ajax supporters hun verleden erbij halen. Punt is dat Twente NU mee strijd om te prijzen, dat kunnen ze niet goed hebben ofzo? Dat een club met de helft van de begroting van Ajax er met de prijzen vandoor gaat...
Een club die met minder dan 75 punten de titel wint verdiend het sowieso niet, dat geldt dus dit seizoen voor alle clubs in de Eredivisie.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:35 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
noem mij een 'topwedstrijd' van twente in 09/10
Wehehquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Er werd me na een dag of 3 wel gevraagd: ben je een rooie of een blauwe? Ik antwoordde: "geen van beide, interesseert me niet, maar als je echt een antwoord wil hebben: een blauwe, want dat andere shirt lijkt me teveel op Ajax"
We missen het songfestival, hup jeej jeej jeejquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:27 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Aah oke, en je was toch Man.United fan , sterkte met Barca
Ík ging die e-penis wedstrijd uitlokken?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Owja natuurlijk, op basis van argumenten kom je niet ver dus ga je een wedstrijdje e-penis meten proberen uit te lokkenreal classy
Toch ook weer typisch Ajax; eerste de strijd aan willen gaan ("beker winnen we gemakkelijk!") , die strijd vervolgens op een meelijwekkende manier verliezen en dan uit nood maar gaan klagen dat de strijd zo stom en oneerlijk isquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:46 schreef Scorpie het volgende:
Man, je hebt misschien drie keer in het Twente topic gepost 2 jaar geleden
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:30 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ík ging die e-penis wedstrijd uitlokken?
Hmmmmz, laten we dan eens even naar jouw eerste post in het vorige deel kijken:
[..]
Toch ook weer typisch Ajax; eerste de strijd aan willen gaan ("beker winnen we gemakkelijk!") , die strijd vervolgens op een meelijwekkende manier verliezen en dan uit nood maar gaan klagen dat de strijd zo stom is ("Boehoe, de beker betekent niets voor ons", "Het lag allemaal aan die ene vrije trap".
Stelletje meelijwekkende droeftoeters.
Oh sorry voor de laatste reactie trouwens, sociaal leven enzo hé.
http://www.generation-pho(...)spellingen&Itemid=75quote:FC TWENTE KAMPIOEN
Roland Garros zal gewonnen worden door Rafael Nadal en Roger Federer wint Wimbledon. Tijdens het Allround WK schaatsen zal Sablikova weer een grote kans maken om eerste te worden, maar ook Ireen Wüst zal hoge ogen gooien. Bij de mannen zal Hårvard Bøkko eerste worden bij de WK Allround.
Sven Kramer zal niet zo snel hersteld zijn als hij hoopt. Hij heeft daarin een lange weg te gaan, zijn lichaam werkt niet mee. In de Eredivisie gaat FC Twente zich wederom goed profi leren. Volgens Annemarie kunnen ze zelfs weer winnaar worden.
Ajax ziet ze er ook zeker voor vechten, maar de spelers lijken hun schouders wat te laten hangen. In de Champions League springt Manchester United eruit, zij zullen het winnende team worden. Ze nemen het in de fi nale op tegen een Spaans of Italiaans team, waarbij Annemarie neigt naar een Italiaans team.
Moet dat dan weer zo?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja. Eneh, no hard feelings fukkertjes
Het is ook heel moeilijk om bij de ArenA te komen, je moet al kiezen welk treinstation je kiest. En als je toch liever met de auto gaat moet je meer dan 100m van de afslag zijn. Tja, ik zou het ook wel weten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:30 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als ik kon, ben ik gegaan en dat zijn er vrijwel zeker meer dan jouw bezoekjes.
Europees ook een paar wedstrijden meegepakt en bij NEC uit stond ik maar liefst 4 keer in het NEC-vak te juichen.
En dan tegen mij gaan miepen als ik niet iedere zondag 3 uur reistijd kan missen, terwijl bij het eerste sneeuw- of regenbuitje 20.000 Ajax-supporters een kwartiertje fietsen al teveel moeite vinden.
De realiteitszin en zelfreflectie van de gemiddelde Ajax-supporter in een notendop dit.
Eindelijkquote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:34 schreef Happel het volgende:
Kappen met die discussie nou. Begin er een topic over zou ik zeggen. Nee, doe ook dat maar niet trouwens. Wordt niks.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:34 schreef Happel het volgende:
Kappen met die discussie nou. Begin er een topic over zou ik zeggen. Nee, doe ook dat maar niet trouwens. Wordt niks.
quote:
Door een onterecht gegeven penalty ofzoquote:Op zondag 15 mei 2011 01:18 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]ik heb de hele tijd zo'n gevoel dat Ajax in de 93e minuut 2-1 gaat scoren
Of gewoon doordat Douglas een achterlijke overtreding maakt op het laatste momentquote:Op zondag 15 mei 2011 01:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Door een onterecht gegeven penalty ofzo
Dikke sfeer altijd, man!quote:
Wat een geweldige man kan theo soms zijn buiten het veldquote:Janssen haalt frisse neus: 'Gewoon stukkie wandelen op de snelweg'
Theo Janssen maakte zaterdag, aan de vooravond van de kampioenswedstrijd tegen Ajax in de ArenA, van de nood een deugd. Door een grote toeloop aan fans die FC Twente wilden uitzwaaiden op hun weg naar Amsterdam, kwam de spelersbus op de A1 enige tijd tot stilstand. De middenvelder was één van de spelers die het voertuig verliet om een frisse neus te halen.
Janssen gaf tijdens zijn uitstapje terloops een kort interview aan RTV Oost. "Het staat hier echt helemaal stil'', grinnikte Janssen. "Het is lekker weer, dus we staan hier goed. Ik vind dit best wel mooi, maar ik kan me voorstellen dat de mensen die achter de bus in hun auto niet verder kunnen rijden en niet voor FC Twente zijn, heel erg balen op dit moment.''
Volgens Janssen vormde het oponthoud voor de spelers alles behalve een hinderlijke onderbreking van de voorbereiding op de ontknoping in de Eredivisie. "Dit is toch lachen? Gewoon een stukkie wandelen op de snelweg. We zijn klaar voor Ajax. We weten dat we het kunnen. We gaan daarom met een goed gevoel naar Amsterdam, ten minste als we door de mensenmassa heen kunnen komen.''
tvoost enz
Moet Twente het hebben van Mooiboys?quote:Op zondag 15 mei 2011 06:55 schreef Pugg het volgende:
Het geheime wapen :
[ afbeelding ]
Wees maar bang , erg bang A'dammertjes
Aaah, meid toch!quote:Op zondag 15 mei 2011 09:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
wat deden twentenaren gisteren in het ajax topic dan? he? he? mag dat wel jankballetje
Waarom is dat getroll? Het is toch normaal dat het op een dag als vandaag ook over Ajax gaat in het Twente topic? Voor beide clubs staat er veel op het spel. Voor Ajax betekent winst een onverwachte kroon op het jaar, maar ook die begeerde derde ster. Daarbij betekent het veel minder druk voor volgend jaar, wat ideaal is gezien de staat van de organisatie in Amsterdam.quote:
Ja tuurlijk, want de rest van de Eredivisie beschikt uiteraard over geweldige spelersquote:Op zondag 15 mei 2011 09:24 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Als Ruiz en Janssen weggaan zal Twente niet op dezelfde voet verder kunnen en genoegen moeten nemen met een rol in de sub-top.
dat verhaal over vertrekkende spelers is ook een herhaling van zetten. de laatste jaren hoor je niets anders dan dat Twente terug naar de sub-top gaat...quote:Op zondag 15 mei 2011 09:24 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waarom is dat getroll? Het is toch normaal dat het op een dag als vandaag ook over Ajax gaat in het Twente topic? Voor beide clubs staat er veel op het spel. Voor Ajax betekent winst een onverwachte kroon op het jaar, maar ook die begeerde derde ster. Daarbij betekent het veel minder druk voor volgend jaar, wat ideaal is gezien de staat van de organisatie in Amsterdam.
Voor Twente is de titel vandaag de, voorlopig, laatste serieuze kans op een prijs. Als Ruiz en Janssen weggaan zal Twente niet op dezelfde voet verder kunnen en genoegen moeten nemen met een rol in de sub-top.
dan vinden we ajax helemaal onderaan zeker met vertrekkende spelersquote:Op zondag 15 mei 2011 09:24 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waarom is dat getroll? Het is toch normaal dat het op een dag als vandaag ook over Ajax gaat in het Twente topic? Voor beide clubs staat er veel op het spel. Voor Ajax betekent winst een onverwachte kroon op het jaar, maar ook die begeerde derde ster. Daarbij betekent het veel minder druk voor volgend jaar, wat ideaal is gezien de staat van de organisatie in Amsterdam.
Voor Twente is de titel vandaag de, voorlopig, laatste serieuze kans op een prijs. Als Ruiz en Janssen weggaan zal Twente niet op dezelfde voet verder kunnen en genoegen moeten nemen met een rol in de sub-top.
Ben jij voor Twente?quote:Op zondag 15 mei 2011 09:24 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik snap je dialect niet, kan je ook Nederlands?quote:Op zondag 15 mei 2011 11:05 schreef Syd het volgende:
[..]
Ja blijkbaar wel aangezien je er niks van weet
Berg bij PSV is ook zo'n mooiboy, kijk waar die nu staanquote:Op zondag 15 mei 2011 06:55 schreef Pugg het volgende:
Het geheime wapen :
[ afbeelding ]
Wees maar bang , erg bang A'dammertjes
ach ben je er zo één? zielig mannetje, nogmaals zwijg gewoon als je er toch niks van SNAPT!quote:Op zondag 15 mei 2011 11:14 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik snap je dialect niet, kan je ook Nederlands?
In Enschede? Hengelo begint ook hoor ik nu zoquote:Op zondag 15 mei 2011 11:28 schreef Jojoortje het volgende:
Ik reed rond 11.00 naar huis. Damn, wat een volk zag ik al op de fiets
Waarom moet je persoonlijk beledigend worden? Ik schrijf een inhoudelijke post over het belang van deze wedstrijd voor beide clubs en begrijp jouw reactie daarop niet. Graag zie ik een inhoudelijke toelichting tegemoet.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:27 schreef Syd het volgende:
[..]
ach ben je er zo één? zielig mannetje, nogmaals zwijg gewoon als je er toch niks van SNAPT!
Je praat gewoon lulkoek, punt.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:30 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waarom moet je persoonlijk beledigend worden? Ik schrijf een inhoudelijke post over het belang van deze wedstrijd voor beide clubs en begrijp jouw reactie daarop niet. Graag zie ik een inhoudelijke toelichting tegemoet.
In Enschede is het echt al superdruk, net een rondje gelopen, ook veel TV aanwezig alquote:Op zondag 15 mei 2011 11:29 schreef Syd het volgende:
[..]
In Enschede? Hengelo begint ook hoor ik nu zo
Nee in Hengeloquote:Op zondag 15 mei 2011 11:29 schreef Syd het volgende:
[..]
In Enschede? Hengelo begint ook hoor ik nu zo
Omdat ik je normaal iets vraag en jij als een broodmongool reageert en dan heb ik het niet over inhoudelijk. Dus moet ik mij maar aanpassen aan jouw kinderlijk gedrag.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:30 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waarom moet je persoonlijk beledigend worden? Ik schrijf een inhoudelijke post over het belang van deze wedstrijd voor beide clubs en begrijp jouw reactie daarop niet. Graag zie ik een inhoudelijke toelichting tegemoet.
ik vraag naar een waarom en jij reageert met een ja. Ik volg je daardoor totaal niet. Vandaar dat ik dacht dat het misverstand in het dialect lag. Probeer inhoudelijk te reageren, leg jezelf even uit. Je zult merken dat het in je eigen voordeel werkt.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:54 schreef Syd het volgende:
[..]
Omdat ik je normaal iets vraag en jij als een broodmongool reageert en dan heb ik het niet over inhoudelijk. Dus moet ik mij maar aanpassen aan jouw kinderlijk gedrag.
quote:Op zondag 15 mei 2011 11:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
ik vraag naar een waarom en jij reageert met een ja. Ik volg je daardoor totaal niet. Vandaar dat ik dacht dat het misverstand in het dialect lag. Probeer inhoudelijk te reageren, leg jezelf even uit. Je zult merken dat het in je eigen voordeel werkt.
Jammer dat je er voor kiest om niet inhoudelijk te reageren. Is het tekenend voor de voetbalinteresse van Twentesupporters dat er meer aandacht is voor het aantal fietsers in Hengelo dan voor een inhoudelijke discussie over het belang van deze wedstrijd?quote:Op zondag 15 mei 2011 11:57 schreef Syd het volgende:
[..]
Lees mijn 1e reacties en soms kunnen er dingen dikgedrukt in voor komen. Succes
Nergens! Tyfusdrukquote:Op zondag 15 mei 2011 14:08 schreef debeterebob het volgende:
Kut zeg, waar kan je nog fatsoenlijk kijken inde stad=
Even kijken of we verder komen dan Ajax.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:27 schreef Saekerhett het volgende:
Succes in de vCL, klein troostprijsje, maar i.i.g. beter dan niks.
Ik denk het niet. Hij heeft laatste paar wedstrijden niet het niveau gehaald wat die kan halen. Denk niet dat een grootte club hem op dit moment wilt hebben.quote:Op zondag 15 mei 2011 17:00 schreef TLC het volgende:
Dit was denk ik de laatste wedstrijd van Ruiz voor Twente.
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe laat ze daar nou verwacht wordenquote:
Dan moet Janssen weg gaan en daar hebben ze al een andere Janssen voor terug, hoewel minder en anders verwacht ik door alleen hem geen terugval. De Jong ontwikkelt zich nog wat meer en je hebt eigenlijk een even sterk team.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:02 schreef Morendo het volgende:
Ik vrees dat Twente volgend seizoen een terugval heeft.
Janssen is wel iemand die het verschil kan maken, méér dan een van de andere huidige Twente-spelers dit kan.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:20 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan moet Janssen weg gaan en daar hebben ze al een andere Janssen voor terug, hoewel minder en anders verwacht ik door alleen hem geen terugval. De Jong ontwikkelt zich nog wat meer en je hebt eigenlijk een even sterk team.
* MaLo aait skv over de bolquote:
Ik las dat Villareal hem wil binnenhalen volgens de Spaanse media. Die had indruk op ze gemaakt toen in de kwartfinale.quote:Op zondag 15 mei 2011 17:22 schreef bambino het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Hij heeft laatste paar wedstrijden niet het niveau gehaald wat die kan halen. Denk niet dat een grootte club hem op dit moment wilt hebben.
Middenmote spanje/engeland/duitsland gaat ruiz echt niet heen
Dies liefquote:Op zondag 15 mei 2011 18:25 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Heb de perfecte smiley ervoor: [ afbeelding ]
Daarnaast hebben we Janko nog en Bajrami die gaan volgend seizoen knallen.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:20 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan moet Janssen weg gaan en daar hebben ze al een andere Janssen voor terug, hoewel minder en anders verwacht ik door alleen hem geen terugval. De Jong ontwikkelt zich nog wat meer en je hebt eigenlijk een even sterk team.
Precies! En de beker is natuurlijk ook een echte hoofdprijs. Laat de prestatie van Twente van vandaag daar vooral niet aan afdoen.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:42 schreef Ajacied422 het volgende:
Goed seizoen gedraaid Twente. Helaas voor jullie zijn er te veel punten achterwege gebleven
chapeau voor de inzet
Waarom zouden ze terugzakken naar de subtop?quote:Op zondag 15 mei 2011 18:40 schreef Schanulleke het volgende:
Hopen voor jullie dat het waarschijnlijke vertrek van Janssen en Ruiz zodanig is op te vangen dat jullie de komende jaren blijven meedoen in de subtop,
Dit. Jammer dat Ajax het stokje overneemt.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:03 schreef Frutsel het volgende:
Jammer jongens... slechte wedstrijd... heeft niet zo mogen zijn al is een 2e plaats, de JCschaal en de beker natuurlijk bijzonder mooi. Hadden we vooraf van het seizoen ook wel voor getekend. Hopelijk een mooie tegenstander voor de CL.
Balen dat we tegen Graafschap en Roda punten hebben verspeeld... en dan altijd zuur om op het eind te verliezen. Maar desondanks een topseizoen vond ik, Afwachten wie d'r blijven en wie niet.
Waarom zul je het in vredesnaam De Zeeuw niet gunnen? Sympathieke kerel...quote:Op zondag 15 mei 2011 19:05 schreef Mama_Mia het volgende:
Nou, ik vind in ieder geval wel dat Ajax goed heeft gespeeld vandaag, en ik vind het voetbal onder De Boer een stuk prettiger aan te zien dan daarvoor. Ik gun het voornamelijk bepaalde spelers niet (De Zeeuw, Vertonghen) en de supporters die al jaren zeggen dat ze 'wel even' kampioen worden. De gewone Ajax supporter, gefeliciteerd![]()
Jouw mening.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:08 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Waarom zul je het in vredesnaam De Zeeuw niet gunnen? Sympathieke kerel...
Dat.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:32 schreef kastanova het volgende:
Op basis van het gehele seizoen hadden we het kampioenschap verdiend. Op basis van de wedstrijd vandaag echter verdiend verloren. Heel erg au, maar Ajax gefeliciteerd.
Je snapt het verschil tussen verleden en toekomst?quote:Op zondag 15 mei 2011 19:00 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Waarom zouden ze terugzakken naar de subtop?
Als er 1 club de laatste seizoenen tot de top van Nederland gerekend moet worden is Twente dat wel.
Wat heeft dat er nu mee te makenquote:Op zondag 15 mei 2011 19:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen verleden en toekomst?
De vraag is welke aanleiding jij ineens ziet om te praten over 'hopen dat ze de komende jaren blijven meedoen in de subtop '. Ten eerste zijn ze geen subtop dit seizoen en ten tweede zie ik niet in waarom dat volgend jaar per se zo zal zijn. Alsof ze nog nooit aangetoond hebben het verlies van een paar spelers op te kunnen vangen. Sowieso is het nog maar zeer de vraag of Ruiz vertrekt.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen verleden en toekomst?
Tja. Dat ligt elkaar niet zo he. Hoewel ik het mooi vind voor de heraclieden dat ze europees voetbal hebben.quote:
Alsof dat povere elftal de playoffs wint.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:09 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Tja. Dat ligt elkaar niet zo he. Hoewel ik het mooi vind voor de heraclieden dat ze europees voetbal hebben.
Het is duidelijk dat een vertrek van Theo Janssen of van Ruiz niet met spelers van een gelijke kwaliteit opgevangen kan worden. Zeker als Twente een zware tegenstander loot in de voorronde CL. Dan zal Twente een stapje terug moeten doen. Vervolgens is het de vraag of de rest van de selectie die nieuwe status wel kan rijmen met het zelfbeeld. Een leegloop dreigt. Het is dus reëel om de hoop uit te spreken dat Twente zich de komende jaren kan handhaven in de subtop.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:55 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
De vraag is welke aanleiding jij ineens ziet om te praten over 'blijven meedoen in de subtop '. Ten eerste zijn ze geen subtop dit seizoen en ten tweede zie ik niet in waarom dat volgend jaar per se zo zal zijn. Alsof ze nog nooit aangetoond hebben het verlies van een paar spelers op te kunnen vangen. Sowieso is het nog maar zeer de vraag of Ruiz vertrekt.
Dat absoluut! Voor een club als Twente is dit zeker een topseizoen!quote:Op zondag 15 mei 2011 20:11 schreef Geo3kant het volgende:
Ondanks vandaag een slechte wedstrijd, jullie (spelers) leken niet hun zelf/heel zenuwachtig.. toch een prachtig seizoen2 prijzen en voorronde CL. Mag je trots op zijn
Oh? Jij weet wie er komen als opvolging? Jij weet nu al dat ze nooit zo goed kunnen zijn? Dat werd ook gezegd over Arnautovic, Elia, Stoch etc. Twente is de laatste jaren structureel bovenin te vinden, dus ik zie niet in waarom ze nu ineens subtop zouden worden.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:10 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat een vertrek van Theo Janssen of van Ruiz niet met spelers van een gelijke kwaliteit opgevangen kan worden. Zeker als Twente een zware tegenstander loot in de voorronde CL. Dan zal Twente een stapje terug moeten doen. Vervolgens is het de vraag of de rest van de selectie die nieuwe status wel kan rijmen met het zelfbeeld. Een leegloop dreigt. Het is dus reëel om de hoop uit te spreken dat Twente zich de komende jaren kan handhaven in de subtop.
Daar staat tegenover dat Twente een sterke organisatie heeft staan die al lang en breed bezig is om eventuele vertrekken op te vangen. En dat lukte vorige zomer ook (Chadli bijv.), waardoor ze gewoon het hele jaar weer meededen om het kampioenschap. En ook de beker wonnen.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:10 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat een vertrek van Theo Janssen of van Ruiz niet met spelers van een gelijke kwaliteit opgevangen kan worden. Zeker als Twente een zware tegenstander loot in de voorronde CL. Dan zal Twente een stapje terug moeten doen. Vervolgens is het de vraag of de rest van de selectie die nieuwe status wel kan rijmen met het zelfbeeld. Een leegloop dreigt. Het is dus reëel om de hoop uit te spreken dat Twente zich de komende jaren kan handhaven in de subtop.
Samen met Ajax en PSVquote:Op zondag 15 mei 2011 19:00 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Waarom zouden ze terugzakken naar de subtop?
Als er 1 club de laatste seizoenen tot de top van Nederland gerekend moet worden is Twente dat wel.
De kwaliteit is wel steeds minder geworden. Dit jaar heeft Twente puur gedobberd op de ingevingen van The en Bryan. Dat moest fout gaan. Als zij weg zijn blijft er middelmaat over. En hun transferbedragen zullen niet zodanig zijn dat je er bewezen top voor terug kan krijgen.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:13 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Oh? Jij weet wie er komen als opvolging? Jij weet nu al dat ze nooit zo goed kunnen zijn? Dat werd ook gezegd over Arnautovic, Elia, Stoch etc. Twente is de laatste jaren structureel bovenin te vinden, dus ik zie niet in waarom ze nu ineens subtop zouden worden.
Het is je ontgaan dat Ruiz een vrij mager seizoen achter de rug heeft? Alleen Jansen heeft er echt over een heel seizoen bovenuit gestoken. Maar ook dat betekent niet dat het allemaal in elkaar stort als hij verkocht zal worden. Dan onderschat je het management van Twente wel heel erg.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:20 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De kwaliteit is wel steeds minder geworden. Dit jaar heeft Twente puur gedobberd op de ingevingen van The en Bryan. Dat moest fout gaan. Als zij weg zijn blijft er middelmaat over. En hun transferbedragen zullen niet zodanig zijn dat je er bewezen top voor terug kan krijgen.
Desalniettemin: topjaar voor Twente, de gouden periode uit de clubgeschiedenis!
Vandaar dat Twente ook geen kampioen is geworden, wel klopt het dat het hopen was op een bevlieging van Ruiz.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:24 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat Ruiz een vrij mager seizoen achter de rug heeft? Alleen Jansen heeft er echt over een heel seizoen bovenuit gestoken. Maar ook dat betekent niet dat het allemaal in elkaar stort als hij verkocht zal worden. Dan onderschat je het management van Twente wel heel erg.
quote:Op zondag 15 mei 2011 20:20 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De kwaliteit is wel steeds minder geworden. Dit jaar heeft Twente puur gedobberd op de ingevingen van The en Bryan. Dat moest fout gaan. Als zij weg zijn blijft er middelmaat over. En hun transferbedragen zullen niet zodanig zijn dat je er bewezen top voor terug kan krijgen.
Desalniettemin: topjaar voor Twente, de gouden periode uit de clubgeschiedenis!
Dan klopt het dus niet dat je afhankelijk bent van Ruiz om tot de top te horen in Nederland. Ruiz is lang geblesseerd geweest en een tijd uit vorm en toch doe je gewoon tot op het allerlaatste moment mee voor het kampioenschap en won je ervoor al de beker. Met andere woorden: je behoorde als Twente gewoon tot de top van Nederland dit seizoen, waarbij maar 1 speler er bovenuit stak (Jansen).quote:Op zondag 15 mei 2011 20:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Vandaar dat Twente ook geen kampioen is geworden, wel klopt het dat het hopen was op een bevlieging van Ruiz.
Dat was dit seizoen, volgend seizoen is de kans groot dat je sterkhouders van een mindere kwaliteit zijn. Nu wordt je tweede, volgend jaar zit dat er, binnen redelijke verwachtingen, niet meer in. Subtop dus. Nog steeds hartstikke goed voor een provincieclub als Twente!quote:Op zondag 15 mei 2011 20:34 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Dan klopt het dus niet dat je afhankelijk bent van Ruiz om tot de top te horen in Nederland. Ruiz is lang geblesseerd geweest en een tijd uit vorm en toch doe je gewoon tot op het allerlaatste moment mee voor het kampioenschap en won je ervoor al de beker. Met andere woorden: je behoorde als Twente gewoon tot de top van Nederland dit seizoen, waarbij maar 1 speler er bovenuit stak (Jansen).
binnen JOUW verwachtingen.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat was dit seizoen, volgend seizoen is de kans groot dat je sterkhouders van een mindere kwaliteit zijn. Nu wordt je tweede, volgend jaar zit dat er, binnen redelijke verwachtingen, niet meer in. Subtop dus. Nog steeds hartstikke goed voor een provincieclub als Twente!
Tja, Randstad hèquote:Op zondag 15 mei 2011 20:53 schreef Mama_Mia het volgende:
Wat een gelul op tv, rellen en ongelukken horen helemaal niet bij een kampioensfeest
Vanmiddag in Enschede ook wel hoor.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:54 schreef June. het volgende:
[..]
Tja, Randstad hèWil wedden dat morgen er in Enschede helemaal niks aan de hand is, net zoals vorig jaar
Je argumenten worden steeds indrukwekkender.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat was dit seizoen, volgend seizoen is de kans groot dat je sterkhouders van een mindere kwaliteit zijn. Nu wordt je tweede, volgend jaar zit dat er, binnen redelijke verwachtingen, niet meer in. Subtop dus. Nog steeds hartstikke goed voor een provincieclub als Twente!
Rot toch op, zeikstraal. Over de afgopen 5 jaar heeft FCT beter gepresteerd dan Ajax. En nu wegwezen.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Me en politie zeggen op 112twente dat ze dik tevreden zijn.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:56 schreef June. het volgende:
[..]
Een opstootje is wat anders dan rellen en ongelukken.
Twente heeft een gouden periode achter de rug. Heel mooi voor zo'n club!quote:Op zondag 15 mei 2011 20:58 schreef Skv het volgende:
[..]
Rot toch op, zeikstraal. Over de afgopen 5 jaar heeft FCT beter gepresteerd dan Ajax. En nu wegwezen.
Jaja,quote:Op zondag 15 mei 2011 21:01 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Twente heeft een gouden periode achter de rug. Heel mooi voor zo'n club!
Ajax presteert sinds een half jaartje ook weer hoor.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:01 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Jammer dat het nu definitief voorbij is en dat ze geen rol meer kunnen spelen in de Nederlandse top. Het waren 4 prachtige jaren!quote:Op zondag 15 mei 2011 21:01 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nee, klopt.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:12 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Het zou gewoon niet moeten gebeuren, klaar
Whehequote:Op zondag 15 mei 2011 21:15 schreef Syd het volgende:
Eerder waren de spelers per helikopter van Amsterdam naar Twente gebracht. Alleen verdediger Douglas zat niet in de helikopter. Hij heeft vliegangst en reed met manager algemene zaken, Van Halst, terug naar Enschede.
B.A.
geen eerste heelaasquote:Op zondag 15 mei 2011 22:10 schreef DaDude1987 het volgende:
Vond het opzich nog een prima sfeer op de oude markt na het verlies. Uiteindelijk was het vooral trots die overheerste, dat Twente het toch prima gedaan heeft dit jaar!
Precies. Geweldige wedstrijden in de Champions League, ver gekomen in de Europa League, de beker gewonnen, de Johan Cruyffschaal gewonnen, en tweede in de competitie. Veel teams zouden daarvoor tekenen, het jaar na een kampioenschap!quote:Op zondag 15 mei 2011 22:10 schreef DaDude1987 het volgende:
Vond het opzich nog een prima sfeer op de oude markt na het verlies. Uiteindelijk was het vooral trots die overheerste, dat Twente het toch prima gedaan heeft dit jaar!
Liever een gedeukte schaal dan geen schaalquote:
Zie tv oost.quote:
4 uur? Fucking half 3 danquote:Op zondag 15 mei 2011 22:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Zie tv oost.
De bus is net op de singel en moet nog helemaal rond en daarna richting de Grolsch Veste, zo'n 12-14 km. Zal nog zeker 4 uur gaan duren.
Lachen hoe groot het feest is in Enschede.
groetjesquote:Op zondag 15 mei 2011 19:30 schreef Mama_Mia het volgende:
post er iemand in mijn fotoboek "AJAX HAHAHA" Nou daar heb je me echt mee hoor
ik ook, kijk op tv oost wel. Man wat een feest op de singels!quote:Op zondag 15 mei 2011 22:44 schreef Skv het volgende:
Ik ben te verrot om me naar de singel te slepen.
ik kom er net vandaan. Andere lui wouden naar huis, en op de mobiel kon ik het niet zien.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Zie tv oost.
De bus is net op de singel en moet nog helemaal rond en daarna richting de Grolsch Veste, zo'n 12-14 km. Zal nog zeker 4 uur gaan duren.
Lachen hoe groot het feest is in Enschede.
ook weer die belg ja?quote:Op zondag 15 mei 2011 22:55 schreef Mama_Mia het volgende:
Echt tof trouwens dat ze dezelfde buschauffeur hebben als vorig jaar, die toen echt geen idee had wat er aan de hand was en sindsdien supporter is
Ja man, kippenvel. Zo hoort het te zijnquote:Op zondag 15 mei 2011 22:59 schreef rulerofdeath het volgende:
Ondanks het verlies heb ik het gevoel alsof we kampioen zijn geworden. Mede door de beelden van rtv oost
Mooie prestatie. 2e worden en beker pakken. Kan je gewoon trots op zijn!quote:Op zondag 15 mei 2011 22:59 schreef rulerofdeath het volgende:
Ondanks het verlies heb ik het gevoel alsof we kampioen zijn geworden. Mede door de beelden van rtv oost
Joh, ze laten gewoon mediageile beelden zienquote:Op zondag 15 mei 2011 23:03 schreef Mama_Mia het volgende:
Nou RTV Oost is nou ook niet zo heeeeeel objectief denk ik zo
Man die zijn nog wel even bezigkan ik het niet af kijken, morgen naar de chirurg
Denk Sanderquote:
Precies, gefeliciteerd.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:02 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Mooie prestatie. 2e worden en beker pakken. Kan je gewoon trots op zijn!
quote:
en dat ben ik ookquote:Op zondag 15 mei 2011 23:02 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Mooie prestatie. 2e worden en beker pakken. Kan je gewoon trots op zijn!
Waarom, die zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel rustigquote:Op zondag 15 mei 2011 23:22 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb wel medelijden met de leraren die die kinderen morgen in de klas hebben die nu nog allemaal buiten staan
En de Johan Cruijffschaalquote:Op zondag 15 mei 2011 23:26 schreef Hamilcar het volgende:
Het is dat jullie het in andere wedstrijden hebben laten liggen, maar uiteindelijk zijn jullie toch 2de geworden, hebben de beker en hebben ook nogeens een mooi Europees jaar meegemaakt. Dat is toch heel wat meer dan we in Rotterdam hebben
Volgens mij heb ik de verkeerde wedstrijd gezien...holy fuckquote:
Ja he, ze houden ons gewoon voor de gek, Twente is tóch kampioen gewordenquote:Op zondag 15 mei 2011 23:30 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik de verkeerde wedstrijd gezien...holy fuck
Morgen staat de foto van een gevallen moeder met kind op de fiets, relnegers en politiemannekes groot op de voorpagina's ipv feestende fans. Leuk zeg, dat voetbal tegenwoordigquote:Op zondag 15 mei 2011 23:32 schreef ajacied4lf het volgende:
Leuk gedaan van de Twente supporters.
Dit had Ajax ook moeten doen. Gewoon met de bus door Amsterdam heen. Dan heb je minder incidenten dan dat je 80.000 man op ... m2 zet.
En daar heeft ie gelijk in ook, al kijk ik uiteraard door een rode brilquote:Op zondag 15 mei 2011 23:34 schreef Moody het volgende:
Wisgerhof: "Twente supporters beste van de wereld"
Heb een prima feestje gehad in Amsterdam. Op de juiste momenten was ik weg, en heb daar dus geen problemen mee gehad.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:34 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Morgen staat de foto van een gevallen moeder met kind op de fiets, relnegers en politiemannekes groot op de voorpagina's ipv feestende fans. Leuk zeg, dat voetbal tegenwoordig
Ik zie dit bij andere clubs nog niet zo snel gebeuren. op deze manier je spelers verwelkomen wanneer je het kampioenschap hebt verlorenquote:Op zondag 15 mei 2011 23:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
En daar heeft ie gelijk in ook, al kijk ik uiteraard door een rode bril
Je avatar wil je wat vertellen...quote:
Zei ik niet, dat riepen ze net op TV Oostquote:Op zondag 15 mei 2011 23:39 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Je avatar wil je wat vertellen...
Sowieso, vrouwen en voetbalquote:Op zondag 15 mei 2011 23:39 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Ach, de media overdrijft altijd alles. Het vooroordeel over Ajax supporters is gewoon veel negatiever en dan word alles gelijk negatiever uitgelicht om aan dat vooroordeel te voldoenquote:Op zondag 15 mei 2011 23:37 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Heb een prima feestje gehad in Amsterdam. Op de juiste momenten was ik weg, en heb daar dus geen problemen mee gehad.
Door de media lijkt het alsof er alleen maar incidenten waren. Dat valt allemaal mee. Het was GEWELDIG.
en meteen weer onvriendelijk worden....quote:Op zondag 15 mei 2011 23:39 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Als je onzin uit kraamt vraag je erom..quote:Op zondag 15 mei 2011 23:41 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
en meteen weer onvriendelijk worden....
Dan moeten ze niet zoveel onzin roepen in Enschede, toch lef dat je dat soort dingen gaat roepen als je verloren hebt.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:40 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Zei ik niet, dat riepen ze net op TV Oost
Als mensen zo maf pratenquote:Op zondag 15 mei 2011 23:41 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Onvriendelijk?quote:Op zondag 15 mei 2011 23:41 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Laat ze lekkerquote:Op zondag 15 mei 2011 23:41 schreef Moody het volgende:
Laten we niet doen alsof er geen feest in A'dam is. Sommigen zetten zichzelf wel voor lul....jammer
Gewoon op ons eigen feest richten. Heb ook gekeken bij binnenkomst in Enschede vlakbij mijn huis (O'zaalsestr).
Half 2 zijn ze pas bij de Grolsch
Nehh, laten we het mooi bij ons eigen feestje houdenquote:Op zondag 15 mei 2011 23:42 schreef Syd het volgende:
Laten we hier ook even over ajax topic hebben, ze kunnen het namelijk niet hebben dat wij in het oosten gelukkig kunnen zijn met minder terwijl het eigenlijk toch gewoon meer dan bij hun is
Nee dat niet, klopt ook van geen kanten en jullie staan er zelf net zo min tussen als wij momenteelquote:Op zondag 15 mei 2011 23:42 schreef Syd het volgende:
Laten we hier ook even over ajax topic hebben, ze kunnen het namelijk niet hebben dat wij in het oosten gelukkig kunnen zijn met minder terwijl het eigenlijk toch gewoon meer dan bij hun is
Syd, wat lul je nou?quote:Op zondag 15 mei 2011 23:42 schreef Syd het volgende:
Le-zen.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ach man, wat lul je nou ouwe? Voel je je dan werkelijk beter?
We hebben meer prijzen dan Ajax dus waarom zouden we niet feesten? Bovendien, supporter ben je ook als het niet goed gaat.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:43 schreef GGMM het volgende:
Maar serieus; zonder 'onvriendelijk' te willen zijn; maar vinden jullie dit niet serieus genant? Zo'n feestje vanwege een 2de plaats? Ik vind dat zo 'huisvrouwensupporter'-achtig, van 'ach, 2de is ook heel goed'.
Sorryquote:Op zondag 15 mei 2011 23:43 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Nee dat niet, klopt ook van geen kanten en jullie staan er zelf net zo min tussen als wij momenteel. Maar het is gewoon "pertinent onjuist" om even Socios te quoten!
Clubgevoel he.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:43 schreef GGMM het volgende:
Maar serieus; zonder 'onvriendelijk' te willen zijn; maar vinden jullie dit niet serieus genant? Zo'n feestje vanwege een 2de plaats? Ik vind dat zo 'huisvrouwensupporter'-achtig, van 'ach, 2de is ook heel goed'.
Dit zijn supporters, niet van die mooi weer fans zoals in A'dam.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:43 schreef GGMM het volgende:
Meer prijzen? Gast ben je dronken ofzo?:')quote:Op zondag 15 mei 2011 23:44 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Le-zen.
[..]
We hebben meer prijzen dan Ajax dus waarom zouden we niet feesten? Bovendien, supporter ben je ook als het niet goed gaat.
Maar onze prijs telt meer dan die van jullie; maar goed het gaat er niet om wie er meer gewonnen heeft. Dat er iets gedaan wordt vanuit de supporters als troost dat kan ik me best voorstellen, maar dit is wat genant vind ik persoonlijk.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:44 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Le-zen.
[..]
We hebben meer prijzen dan jullie dus waarom zouden we niet feesten? Bovendien, supporter ben je ook als het niet goed gaat.
quote:Op zondag 15 mei 2011 23:45 schreef Katth het volgende:
[..]
Dit zijn supporters, niet van die mooi weer fans zoals in A'dam.
Fantastisch seizoen, 2 prijzen. We zijn trots op onze club, en vooral gezien het feit dat we altijd een grijze muis waren, in 2004 bijna failliet en nu al 4 jaar fantastisch meedraaienquote:Op zondag 15 mei 2011 23:43 schreef GGMM het volgende:
Waarom nou weer gelijk Ajax-supporters beledigen? Ik stel gewoon een normale vraag, zonder daarbij een vergelijking te maken.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:45 schreef Katth het volgende:
[..]
shit nu vallen ajax supporters hier weer over, die hier op fok! lekker lopen te rellen i.p.v feest vieren...quote:Op zondag 15 mei 2011 23:45 schreef Katth het volgende:
[..]
Gast, Ajax heeft een schaalquote:Op zondag 15 mei 2011 23:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Meer prijzen? Gast ben je dronken ofzo?:')
Mwa, die komt morgen aps toch? Maar goed; ieder z'n ding natuurlijk.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Clubgevoel he.
Dit feestje is overigens ook van de bekerwinst.....prima toch....
Je had het wel moeten nuancerenquote:Op zondag 15 mei 2011 23:46 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Gast, Ajax heeft een schaal
Twente heeft een beker en een schaal
1 < 2
Gast
Oh, je bedoelt dit seizoen, dan heb je inderdaad meer prijzen. Niet de mooiste prijs, maar als dit je troost hahahaquote:Op zondag 15 mei 2011 23:46 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
1 < 2
Gast
Kijk weer even naar je ava...quote:Op zondag 15 mei 2011 23:46 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
1 < 2
Gast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |