quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:19 schreef DarkElf het volgende:
Hoewel de week al even bezig is toch nog een lijstje, loopt vanaf zaterdag
Zat: Uit eten.
Zon: Zelfgebakken hamburgers (uitje, chilipeper, knoflook) met kaas, zelfgekweekte sla op harde broodjes. Toe not so naughty tiramisu van ainsley.
Maand: bietjesrisotto met dubbelgedopte tuinboontjes, turkse kaas en zelfgemaakte venkel/citroenolie
Dins: Kippakketjes met rijst en groenten (champignons/tomaat/olijfjes etc)
Woens: keema curry (verse spinazie) met aardappelen.
Dond: kikkererwt, aubergine en broccolisalade met bulgur, zonnebloempitten en citroen/yoghurtdressing
Vrij: tonijnkoekjes met gebakken courgettes Italian style
Dat heb je dan heel plotseling beslotenquote:Op maandag 20 juni 2011 21:19 schreef mascara-klodder het volgende:
Mijn weekmenu kan de schop op, heb besloten vegetarisch te gaan eten
speelde al wel wat langer maar door vegatarischtopic de stap gezet.quote:
Doordat we gisteren visite hadden en het te warm was om lang in de keuken te staan, zijn de dagen gehusseld:quote:Op zondag 26 juni 2011 22:56 schreef Muck het volgende:
Na een paar rommelige weken gaan we weer eens aan de weekmenu's:
Maandag: Pasta (ik) en nasi (vriend) (kliekjes uit de vriezer, vanwege rare werktijden)
Dinsdag: Risotto
Woensdag: Verse hamburgers met röstirondjes en sperziebonen
Donderdag: Bloemkool met gekookte aardappels en draadjesvlees
Vrijdag: Kip uit de oven met erwtjes en aardappelschijfjes
Zaterdag: Mijn verjaardag, dus hapjes, huzarensalade en een broodje, oh, en taart natuurlijk
Zondag: Patatjes
Wat een saai lijstje. Ma, di en wo hetzelfde? Zou er geen zin in hebbenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:56 schreef simmu het volgende:
za: afhaalchinees, want (veel) bezoek
zo: een stoofje van vinkjes, krieltjes, wortelen en champignons
ma: maceroni
di: zoals maandag
wo: zoals dinsdag
do: aardappeltjes, boontjes en hamburgers
vrijdag is restjes of patatjes of chinees ofzo altijd
en waar is jouw lijstje?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat een saai lijstje. Ma, di en wo hetzelfde? Zou er geen zin in hebben
1 x koken per 2 dagen met een dreumes en een peuter ernaast is plenty dank uquote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat een saai lijstje. Ma, di en wo hetzelfde? Zou er geen zin in hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
dat klinkt interessant, heb je een receptje?quote:
Zal ik vanavond wel ff opzoekenquote:Op maandag 4 juli 2011 00:22 schreef Muck het volgende:
[..]
dat klinkt interessant, heb je een receptje?
zozo iedere dag een nieuw recept, leuk hoor!quote:Op zondag 10 juli 2011 11:27 schreef Viking84 het volgende:
Weekmenu voor de nieuwe week:
zondag: kipquesadillaschotel
maandag: spinaziebollen
dinsdag: Turkse tortilla's (ja alweer, maar huisgenoot wil ze even oefenen omdat hij ze gaat maken voor familie aankomend weekend)
woensdag: gesmolten kaaspasta met gegrilde kip en groenten
donderdag: falafel
Alle recepten afkomstig van Smulweb! Ben benieuwd!
Yepquote:Op zondag 10 juli 2011 23:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zozo iedere dag een nieuw recept, leuk hoor!
Zie hierbovenquote:Op maandag 11 juli 2011 23:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
MI: receptje van de boeuf bourgignon?Klinkt lekker!
quote:Op zondag 17 juli 2011 23:13 schreef simmu het volgende:
zijn wij nou echt de enigen die nog wel eens aardappeltjes, groenten en vlees eten? wel in allerlei variaties hoor. soms uit de oven, soms heel ouderwets echt gekookt (met jus!), soms de aardappeltjes gekookt in bouillon en wat kruigen en dan afghemaakt met een klein klontje boter. soms als hele schotel uit de oven (stukjes aardappel en bloemkool en worst met kaas erover)
nja. aardappeltjes, groentes en vlees dus
quote:Op zondag 17 juli 2011 23:07 schreef PdeHoog het volgende:
Maandag: biefstukje, gekookte aardappelen, worteltjes
Kijk eens goed? Wij toch wel minmaal 2x per weekquote:Op zondag 17 juli 2011 23:13 schreef simmu het volgende:
zijn wij nou echt de enigen die nog wel eens aardappeltjes, groenten en vlees eten? wel in allerlei variaties hoor. soms uit de oven, soms heel ouderwets echt gekookt (met jus!), soms de aardappeltjes gekookt in bouillon en wat kruigen en dan afghemaakt met een klein klontje boter. soms als hele schotel uit de oven (stukjes aardappel en bloemkool en worst met kaas erover)
Deze week had ik toevallig alleen stamppot op het menu staan, maar meestal eet ik toch wel een keer of 2 drie per week agvquote:Op zondag 17 juli 2011 23:13 schreef simmu het volgende:
Dit is mijn lijstje van deze week, staat een paar posts boven je:quote:Op zondag 17 juli 2011 23:13 schreef simmu het volgende:
Nee, ik vind gekookte aardappels gewoon niet lekker.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:48 schreef simmu het volgende:
ik krijg het nooit voor elkaar dat ze heel blijven dantis idd veel lekkerder! gewoon gekookte aardappels met niks moet ik ook niet hoor! daar moet jus overheen, of ze moeten gekookt zijn in bouillon en provenciaalse kruiden ofzo.
Gister had ik voor het eerst sinds een maand weer eens AGVquote:Op zondag 17 juli 2011 23:13 schreef simmu het volgende:
exact dat dusquote:Op maandag 18 juli 2011 14:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, ik vind gekookte aardappels gewoon niet lekker.
Wat het dichtst in de buurt komt is stamppot!
Of mijn home-made-gebakken aardappels.
Hele aardappels met schil wassen, partjes snijden, even 10 minuten koken en dan bakken in de pan.
Wij hebben geen frituurpan meer, al jaren niet meer, en aardappelkroketjes zijn dus het enige wat ik echt misquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:10 schreef uniekhoorn het volgende:
Za: buffet bij chinees
Zo: spinazie, gek. wortelen, gebakken aardappelen, gegrilde kabeljauw
Ma: sperziebonen, aardappelkroketjes, varkenshaas met ui en champignons
Di: Witlof ham/kaas en tagliatelle met room, kaas en ham
Wo: Macaroni
Do: Alleen dus lekker 1 liter melk met 300 gr cruesli (nu al zin in)
Vr: Bloemkool, gek. aardappel, ribkarbonade
Za: Wokgroente met biefreepjes en basmatirijst
Ik doe die altijd in de oven, werkt prima. 1x keren op de helft van de tijd en ze zijn heerlijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij hebben geen frituurpan meer, al jaren niet meer, en aardappelkroketjes zijn dus het enige wat ik echt mis
Kaasfondue als een gehele avondmaal?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:02 schreef Lonaa het volgende:
Net terug van de markt. Veels te veel gekocht.
Weekmenu:
Zaterdag: Kaasfondue
Zondag: Zuurkool, spekjes, rookworst
Maandag: voor vriendlief: Pasta met gehakt, paprika, ui, knoflook, tomatenpuree, peterselie
voor mij: Pasta met gerookte zalm ui, knoflook, room, spinazie, peterselie, bieslook
Dinsdag: Rijst, gehakt, Tauge, Ketjap, Paprika, Broccoli, boontjes
Woensdag: Gebakken aardappels, boontjes, biefstuk
Donderdag: Aardappels, snijbonen, gehaktbal
Vrijdag: Aardappels, bloemkool, schnitzel
Uh, ja. Met brood.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:18 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Kaasfondue als een gehele avondmaal?
Bollen van bladerdeeg gevuld met spinazie gemengd met kaas en daarin een hardgekookt ei. Erg lekker!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:19 schreef p_iglet het volgende:
wat moet ik me voorstellen bij spinaziebollen?
ik dacht dat jij vega geworden was!quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Ben een tijdje een beetje kookmoe geweest, maar heb er deze week weer zin in
Heb er voor de verandering eens een kookboek bij gepakt (Ainsley) aangezien die dingen toch alleen maar staan te showen/verstoffen in de kast
Zondag:
Aardappeltjes in de schil gekookt met knoflookvlokken en zout, die bak ik dan nog even, daarbij gepofte knoflookmayonaisse.
En dan nog broccoli en gemarineerde varkensfiletlapjes erbij
Maandag:
Chorizo chowder (Ainsley): soep met o.a. aardappel, prei, knoflook en natuurlijk chorizo
Daarbij bak ik broodjes gevulde met zongedroogde tomaatjes (Allerhande)
Dinsdag:
Linguine met peper, krab en wodka (wederom Ainsley)
Woensdag:
Aardappel Egels (Ainsley): gepofte aardappel insnijden en wisselend vullen met tomaat, mozarella en basilicum, daarna weer even in de oven.
Daarbij gegrilde groenten
Donderdag:
Griekse bonensalade (wat een verrassing weer Ainsley) en daarbij souvlaki-spiezenestival
Vrijdag: zie ik wel, dan ben ik alleen
Zaterdag:
Festival, dus dat wordt broodjes voedselvergiftiging geserveerd met bier uit plastic
Wat grappig, heb toevallig eergisteren dat boek er ook weer es bijgepakt en de "Geroosterde kabeljauw Franse stijl" gemaakt. Wil komende week ook die aardappel egels gaan makenquote:
quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:39 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wat grappig, heb toevallig eergisteren dat boek er ook weer es bijgepakt en de "Geroosterde kabeljauw Franse stijl" gemaakt. Wil komende week ook die aardappel egels gaan makenMooi boek!
En het scheelt ook in de portomonnee (of hoe je dat ook mag schrijven, geen zin om te googlenquote:Op maandag 19 september 2011 16:46 schreef Novem het volgende:
Ben ook weer begonnen met weekmenu's, ik merk echt dat ik dan veel minder weggooi aan het eind van de week!
Jaa dat zekerquote:Op maandag 19 september 2011 16:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En het scheelt ook in de portomonnee (of hoe je dat ook mag schrijven, geen zin om te googlen)
heb toevallig vorige week een berg sperziebonen en broccoli in de aanbieding gekocht, thuis gelijk schoongemaakt en even geblancheerd en zo in porties de vriezer in. (denk dat ik nog geen anderhalf euro heb betaald en daar kan ik 7x van eten, als ik alleen ben dus)quote:Op maandag 19 september 2011 17:12 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jaa dat zekerIk koop alles in één keer in en ga door de weeks alleen nog een keer op pad als de verse groenten op zijn.
Ja precies dat doe ik ook, dingen in bulk inkopen scheelt ook veel geld en ik koop groenten op de marktquote:Op maandag 19 september 2011 17:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
heb toevallig vorige week een berg sperziebonen en broccoli in de aanbieding gekocht, thuis gelijk schoongemaakt en even geblancheerd en zo in porties de vriezer in. (denk dat ik nog geen anderhalf euro heb betaald en daar kan ik 7x van eten, als ik alleen ben dus)
Bij de plus zijn de zakken voorgesneden bio rode en witte kool altijd voor 50 cent als ze op de datum zijn, dat gaat gewoon zo de vriezer in en dan haal ik er ook gewoon uit wat ik nodig heb.
Hier over het algemeen ook, maar deze maar eens een keer voor de hele week ingekocht. Welke dagen we het eten vind ik irrelevant, da's wel heel erge lange termijn planning.quote:Op maandag 19 september 2011 18:02 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Bij ons thuis wordt altijd 10 minuten voor het koken besloten wat we gaan eten en.
Ik koop ook altijd groente wat in de aanbieding is, net zo makkelijkquote:Op maandag 19 september 2011 17:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
heb toevallig vorige week een berg sperziebonen en broccoli in de aanbieding gekocht, thuis gelijk schoongemaakt en even geblancheerd en zo in porties de vriezer in. (denk dat ik nog geen anderhalf euro heb betaald en daar kan ik 7x van eten, als ik alleen ben dus)
Bij de plus zijn de zakken voorgesneden bio rode en witte kool altijd voor 50 cent als ze op de datum zijn, dat gaat gewoon zo de vriezer in en dan haal ik er ook gewoon uit wat ik nodig heb.
Hee ik ben geen Italiaan johquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:46 schreef PdeHoog het volgende:
Weer begonnen:
Za - Fusilli con zucchine ala scapese
Zo - Parpadelle alla boscaiola
Ma - biefstukje, gebakken aardappeltjes, doperwten
Di - Haricot bean and tuna salad
Wo - kipstoofpotje
Do - erwtensoep
Vr - biefstukje, gekookte aardappelen, sperziebonen
Vertaling: pasta met sausquote:
Hoe maak je die curry?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:46 schreef Selestha het volgende:
Vr: Pittige groentencurry met geurige rijst
Za: Chinese koolrolletjes met kip-mango vulling en gebakken aardappels
Zo: Restje curry en koolrolletjes
Ma: Pizza met een salade
Di: Roti met aardappel, kousenband en kip
Wo: Lamsfilet met rauwe witlof-geitenkaas salade
Do: Zoervleis met dikke frieten en salade
Ik maak m als volgt: (Voor 1 persoon; ik eet er meestal twee keer van maar ben geen grote eter)quote:
dank!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:44 schreef Selestha het volgende:
Ik maak m als volgt: (Voor 1 persoon; ik eet er meestal twee keer van maar ben geen grote eter)
1 rode peper
2 el thai kitchen panang curry pasta
100 g wortel in blokjes
1 kleine aardappel in blokjes
2 geperste tenen knof
Theelepel geraspte verse gember
Stokje citroengras
1 ui in reepjes
100 g broccoli
Flinke brok santen
100 ml kokosmelk
1 el citroensap
Vissaus (1 el)
Eerst ui, peper, knof, aardappel, gember en currypasta een beetje aanbakken in de pan voor +- 3 min, dan wortel en broccoli erbij en n beetje vissaus, goed roeren zodat alles bedekt is met currypasta. Dan santen + kokosmelk erbij +citroengras en laten koken voor 20 minuten op laag vuur onder af en toe roeren, als de saus teveel verdampt water toevoegen. Steel citroengras aan einde kooktijd eruit halen, el citroensap door de curry mengen. Heel simpel en effectief.
Afgelopen week niet veel van terechtgekomen, tijd voor een nieuwe week:quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:17 schreef lollipop87 het volgende:
vr: stoofpot met veel champignons en kruidenstokbrood
za: bij familie
zo: lekker makkelijk, denk rijstepap bij vriend: vlees met groente en aardappelen
ma: harira macaroni met kaas en ham
di: roergebakken gehakt met doperwtjes en couscous Macaroni met gehakt en champignons
wo: pompoencurry met vis en rijst rijst met vis en tomaatjes
do: pasta met tomatensaus, tonijn en courgette
vr: pompoencurry met vis en rijst
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:20 schreef SV-tje het volgende:
Nieuw poging:
za: gebakken aardappeltjes, beenham en sla als een vriendin blijft eten, anders moet ik nog even nadenken Is loempia speciaal met Pisang goreng van de chinees geworden
zo: pangasiusfilet met appeltjes uit de oven
ma: pannenkoeken
di: bij m'n ouders -> Heb vandaag gehoord dat het Lever met aardappelpuree en versgemaakte appelmoes wordt.
woe: spagetti bolognese Pasta salade
do: bij m'n ouders
vrij: tijd voor boodschappen
Ik vind het meer fijn om niet te lang te hoeven nadenken net vóór ik wil etenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:43 schreef HostiMeister het volgende:
Tja, dan moet je het maar fijn vinden om boodschappen te doen voor een hele week, zou me echt niet lukken.
Dat is t m nou juist, ik werk fulltime en ga gewoon naar de winkel voor het eten wat ik die avond wil koken na het werk, die extra 5 minuten in de winkel zullen het m niet doen. Ik wil niet vast zitten aan spul dat in de koelkast ligt te bedervenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik vind het meer fijn om niet te lang te hoeven nadenken net vóór ik wil etenIk werk sinds kort fulltime dus het plan is nu om ongeveer 4x per week boodschappen te doen (ipv 7x
): zondag, woensdag, vrijdag, zaterdag. Klinkt misschien niet logisch, maar da's het voor mij wel
Oh tja dan werkt het voor jou kennelijk nietquote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat is t m nou juist, ik werk fulltime en ga gewoon naar de winkel voor het eten wat ik die avond wil koken na het werk, die extra 5 minuten in de winkel zullen het m niet doen. Ik wil niet vast zitten aan spul dat in de koelkast ligt te bederven
Wat een goede lijst!quote:Op maandag 6 februari 2012 13:57 schreef Fistix het volgende:
Ik kwam hier om wat inspiratie op te doen en ik was verkocht.
za: vegetarische lasagna
zo: zuurkool met geconfijte eendenboutjes
ma: tahu, lente-ui, shii take met rijst
di: thaise curry met quorn en aubergine
woe: bloemkoolquiche met gorgonzola
do: pasta de puta
vrij: gebakken dorade met worteltjes en aardappeltjes uit de oven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |