Heb jij ook scheikunde? wat een kutvakquote:
nee, wel management en organisatie waar k slecht les voor heb gehad, komende drie dagen in zwolle studeren cursusjequote:Op zondag 8 mei 2011 21:23 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Heb jij ook scheikunde? wat een kutvak
Haha okquote:Op zondag 8 mei 2011 21:25 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
nee, wel management en organisatie waar k slecht les voor heb gehad, komende drie dagen in zwolle studeren cursusje
Ja het ligt echt aan de docent of je een vak leuk vindt of niet merk ik. Nederlands heb ik geweldige leraren gehad en dat vind ik ook een leuk vak, zelfde geldt voor aardrijkskunde. De bèta-leraren zijn vrijwel allemaal heikneuters eersteklas en daarom vind ik dat ook niet erg leuk...quote:Op zondag 8 mei 2011 21:36 schreef brother52 het volgende:
Scheikunde was altijd erg tof![]()
Maar ik had dan ook 2 erg goede docenten.
http://www.musikding.de/p(...)p-A15Mk2-deluxe.htmlquote:Op zondag 8 mei 2011 22:19 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
http://www.rockpalace.com/product/Marshall-Class-5-Head
beetje te duur, misschien isie tweehands te vinden over half jaartje
wat heb je nou aan 2 kanalen en high gainquote:Op zondag 8 mei 2011 22:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
http://www.musikding.de/p(...)p-A15Mk2-deluxe.html
Dat wil ik nog steeds een keer doen, zo'n amp bouwen via een bouwpakketjequote:Op zondag 8 mei 2011 22:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
http://www.musikding.de/p(...)p-A15Mk2-deluxe.html
Bijna hetzelfde. Die versta je ook niet.quote:
Zit er wel aan te denken om ooit eens zelf een buizenamp te bouwen.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:09 schreef savale het volgende:
zelfbouw buizen is trouwens leuk, maar beter pak je een opknapper van marktplaats (waarvan schema's zijn)
Mijn Pa is momenteel bezig met een versterker te bouwen. Ziet er ingewikkeld uit al die schema'squote:Op zondag 8 mei 2011 22:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat wil ik nog steeds een keer doen, zo'n amp bouwen via een bouwpakketje
Nee hoor, uit eigen ervaring, ik heb vorige week in doetinchem op een Gibson LP studio Faded gespeeld van 6zoveel en ik vond hem erg dunnetjes, de Vergelijkbare Epi LP was de Ultra II die was ook rond de 6 en die vond ik veel fijner qua sound en het sustain was ook beter, qua looks vond ik de gibson mooier.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:39 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Dat laatste zeg je ook maar omdat dat hier gezegd werd
Die fipo hahahahaquote:
En dat terwijl de faded nauwelijks lak bevat, waardoor heel de gitaar een stuk resonanter wordt. Vorig topic zei je al dat je gehoor niet 100% is, dat bevestig je nu wel ja.quote:Op maandag 9 mei 2011 02:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee hoor, uit eigen ervaring, ik heb vorige week in doetinchem op een Gibson LP studio Faded gespeeld van 6zoveel en ik vond hem erg dunnetjes, de Vergelijkbare Epi LP was de Ultra II die was ook rond de 6 en die vond ik veel fijner qua sound en het sustain was ook beter, qua looks vond ik de gibson mooier.
GFS pickups zijn super, dus inderdaad gewoon doen. En als het niet beter klinkt, dan gooi je ze mijn kant opquote:Op maandag 9 mei 2011 11:39 schreef Zorro het volgende:
Nou, dan doe ik ook even een plaatje van mijn Ibanez Telecaster Custom:
[ afbeelding ]
Binnenkort maar eens wat bij GFS bestellen, ik denk erover om een Dream90 neck en een Lil Puncher bridge pickup in te bouwen.
Even een toevoeging:
Zijn er mensen die hierover nog iets van een mening hebben?
Verwachte reacties:
"Ja cool!"
"Niet aan beginnen, de moeite niet waard"
"Ik zou andere pickups nemen"
"Boeien!"
Zo, reacties alvast voorgedefinieerd.
Dit zijn prima gitaren voor het geld! Vriend van me heeft precies deze, speelt en klinkt heel fijn. Maar dat soort dingen zijn erg persoonlijk, dus ik zou'm even checken in de muziekwinkel, veel zaken hebben deze serie wel hangen. Ze gaan voor ongeveer 800 euro nieuw, dus check even hoe de prijsverhouding is met tweedehands.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:28 schreef dj0knuf het volgende:
Ola,
Na 2 jaar op zo'n cheap namaak tele gespeeld te hebben![]()
Ben ik nu opzoek naar wat beters! Een mooie fender strat.
M'n budget is niet super hoog (scholier) dus het wordt een 2e handse, wat ik totaal niet erg vind.
ik kwam deze tegen: http://link.marktplaats.nl/444834999 (Fender Road Worn 60s Stratocaster Olympic White RW). Is dit wat, of kan ik beter een iets duurdere kopen?
Fender Road Worns zijn voor het geld alles behalve slechte gitaren. Als je niet veel meer te besteden hebt zou ik dus zeker voor deze gaan.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:28 schreef dj0knuf het volgende:
Ola,
M'n budget is niet super hoog (scholier) dus het wordt een 2e handse, wat ik totaal niet erg vind.
ik kwam deze tegen: http://link.marktplaats.nl/444834999 (Fender Road Worn 60s Stratocaster Olympic White RW). Is dit wat, of kan ik beter een iets duurdere kopen?
Weet ik, ik heb al Fat PAT's in gebruik. Ik vroeg me af of deze combo in een Tele een beetje leuk lijkt. Maar ja voor die prijs is het allicht te proberen.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
GFS pickups zijn super, dus inderdaad gewoon doen. En als het niet beter klinkt, dan gooi je ze mijn kant op
Budget ligt rond de 600-800 euro. Voor 600euro vind ik dit zeker een mooi ding! Alleen dat vintage effect aan de linker kant voor, misschien iets te... Maar wat zijn nou echt de grote verschillen tussen een squire en een echte fender? Het geluid, of dat ie minder snel ontstemt..of?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:12 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Fender Road Worns zijn voor het geld alles behalve slechte gitaren. Als je niet veel meer te besteden hebt zou ik dus zeker voor deze gaan.
De hardware is beter. Vaak stemvastere stemmechanieken, beter klinkende pickups, betere componenten (potmeters etc) en vaak beter afgewerkt en afgesteld.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:27 schreef dj0knuf het volgende:
[..]
Budget ligt rond de 600-800 euro. Voor 600euro vind ik dit zeker een mooi ding! Alleen dat vintage effect aan de linker kant voor, misschien iets te... Maar wat zijn nou echt de grote verschillen tussen een squire en een echte fender? Het geluid, of dat ie minder snel ontstemt..of?
Oke thanks! Dan wordt dit waarschijnlijk mn gitaar voor t leven haha! Voor 600 euro, heb ik dan wel echt een goed ding? Of betaal ik heel veel voor de naam.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:29 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
De hardware is beter. Vaak stemvastere stemmechanieken, beter klinkende pickups, betere componenten (potmeters etc) en vaak beter afgewerkt en afgesteld.
ander half uur rijden :pquote:Op maandag 9 mei 2011 13:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Gewoon daarheen gaan en proberen. Speelt ie goed en klinkt ie zoals je wilt, en vind jij dan dat hij dat geld waard is. Dan is hij dat
simpel
Ja, superchill vak juist. Gewoon de syllabus downloaden en eens grondig doornemenquote:Op zondag 8 mei 2011 21:23 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Heb jij ook scheikunde? wat een kutvak
Biologie is voor mietjes! Maar ik zal die syllabus eens gaan doornemen, lijkt me wel handig idd :pquote:Op maandag 9 mei 2011 14:38 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, superchill vak juist. Gewoon de syllabus downloaden en eens grondig doornemen
Biologie, dat is kut
Morgen komt mijn cadeau van mijn vriendin binnen, en het is gitaargerelateerd
Pfff. heb ook examen (vwo) vandaag ongeveer begonnen met echt leren, volgens mij wat te laat, als dat maar goed gaat.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:57 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Biologie is voor mietjes! Maar ik zal die syllabus eens gaan doornemen, lijkt me wel handig idd :p
Mijn verjaardagscadeau bestaat uit een examen scheikunde... Wat fijn om in de examens jarig te zijn... Volgende dag wiskunde b, ook zo fijn...
Nederlands ben ik vandaag mee begonnen. Ik moet het samenvatten nog even bijschaven maar die tekstverklaring is zeer goed te doen lijkt me. Engels maak ik me ook geen zorgen over inderdaad. Duits heb ik niet, maar Latijn lijkt wel te gaan (maar ik heb dan ook hulp van 2 ouders die klassieke talen hebben gestudeerdquote:Op maandag 9 mei 2011 14:59 schreef Poumelie het volgende:
[..]
Pfff. heb ook examen (vwo) vandaag ongeveer begonnen met echt leren, volgens mij wat te laat, als dat maar goed gaat.
Over NL, engels en duits maak ik me iig geen zorgen, da's so simpel als wat, de rest wordt wel kut, echt geen zin in. Dit worden echt de 3 kutste weken van mijn leven tot nu toe, en dan nog wachten op de uitslag, wat een ramp! (tussendoor wel feesten in spanje, even wat afleiding)
Ja, met NL ben ik ook net vandaag begonnen.. ga de hele week niet naar school ze kunnen het schudden. Denk ook wel dat ik slaag... als ik nu eens begin met leren. Voor engels en duits sta ik een 8 dus dat zijn mijn compensatiepunten, kan dus hele lage cijfers halen voor andere dingen dus da's wel een fijn idee.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:09 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Nederlands ben ik vandaag mee begonnen. Ik moet het samenvatten nog even bijschaven maar die tekstverklaring is zeer goed te doen lijkt me. Engels maak ik me ook geen zorgen over inderdaad. Duits heb ik niet, maar Latijn lijkt wel te gaan (maar ik heb dan ook hulp van 2 ouders die klassieke talen hebben gestudeerd). De rest min scheikunde en misschien wiskunde/natuurkunde gaat wel prima lukken. Ik kan ook nauwelijks meer zakken, of ik moet het wel heel gek maken haha
Op vakantie naar Spanje voor de uitslag? Een vriend van m'n neef heeft dat gedaan en is toen dronken van een balkon af gevallen, vanaf z'n navel naar beneden verlamd voor de rest van z'n leven. Al kan dat natuurlijk ook in Nederland gebeuren... Maargoed ik ga na de examens iig 3 leuke maanden tegemoet met veel zwembad, zon, bier, gitaar enzo![]()
Wat deed je?quote:Op maandag 9 mei 2011 15:12 schreef Muchachooo het volgende:
Eindexamens... Mijn examens waren 10x makkelijker dan mijn schoolexamens
Stond een 5,5 voor wiskunde, haal een 8 voor mijn eindexamen
Scheikunde 6,5 - eindexamen 8,5
Ukelele?quote:Op maandag 9 mei 2011 15:18 schreef Svyatagor het volgende:
GITAREN GDVRDMM!!!
anders voel ik me zo oud![]()
Ok ik ga lekker niet meer op je examenpraat reageren!quote:Op maandag 9 mei 2011 15:20 schreef Poumelie het volgende:
[..]
Ukelele?
Zeg, heeft iemand hier uberhaupt ooit wel eens op een ukelele gespeeld.
Ik weet, 't is geen GITAAR, of nouja, nee, maar wel interessant, ja toch? Wie?
Denk niet dat veel mensen dat hier wetenquote:Op maandag 9 mei 2011 14:56 schreef Poumelie het volgende:
Ja! Gitaristen, wellicht zit hier iemand tussen die mij kan helpen bij mijn keuze tussen een concert ukelele of een tenor ukelele?
Heb er een topic over gestart, meningen zijn welkom!
Ukelele (Concert of Tenor?)
Ja hé, ik ben een vrouw dus dat mietjes-gedoe geldt niet voor mij.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:23 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ok ik ga lekker niet meer op je examenpraat reageren!Mag niet van de gitaristen.
En namens de gitaristen even: ukelele's zijn voor mietjes.
VWO Natuur+Techniekquote:Op maandag 9 mei 2011 15:17 schreef Poumelie het volgende:
[..]
Wat deed je?
Mijn broer deed vmbo-t en haalde alleen maar 10en op zn examens, omdat de lullo het 1e jaar gymnasium deed en daarna vmbo-t (te lui), ja, zo kan ik 't ook.
Ik stond in de muziekwinkel en had lang zitten spelen op dezelfde stratocaster (alleen dan de sunburst uitvoering) en vond hem geweldig. Als ze een uurtje langer open waren geweest had ik hem die dag nog gekocht (die avond kwam ik toevallig de strat tegen die ik nu heb op marktpaats). Geweldige gitaar!quote:Op maandag 9 mei 2011 12:28 schreef dj0knuf het volgende:
Ola,
Hoi ikquote:Op maandag 9 mei 2011 15:20 schreef Poumelie het volgende:
[..]
Ukelele?
Zeg, heeft iemand hier uberhaupt ooit wel eens op een ukelele gespeeld.
Ik weet, 't is geen GITAAR, of nouja, nee, maar wel interessant, ja toch? Wie?
Wat een vet ding. Heb je er betere foto's van en wat info? Nooit gezien!quote:Op maandag 9 mei 2011 11:39 schreef Zorro het volgende:
Nou, dan doe ik ook even een plaatje van mijn Ibanez Telecaster Custom:
[ afbeelding ]
Binnenkort maar eens wat bij GFS bestellen, ik denk erover om een Dream90 neck en een Lil Puncher bridge pickup in te bouwen.
Even een toevoeging:
Zijn er mensen die hierover nog iets van een mening hebben?
Verwachte reacties:
"Ja cool!"
"Niet aan beginnen, de moeite niet waard"
"Ik zou andere pickups nemen"
"Boeien!"
Zo, reacties alvast voorgedefinieerd.
Omdat-ie een stuk harder stond dan de andere gitarist heb ik hem goed kunnen horen!quote:Op zondag 8 mei 2011 22:30 schreef Witchfynder het volgende:
Maar degenen die er waren: hoe vonden jullie onze nieuwe gitarist gisteravond?.
Sunburst is ook mooi! Meestal houd ik niet zo van wit, maar ik vind deze wel mooi omdat het een beetje vintage kleurtje heeft.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:40 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik stond in de muziekwinkel en had lang zitten spelen op dezelfde stratocaster (alleen dan de sunburst uitvoering) en vond hem geweldig. Als ze een uurtje langer open waren geweest had ik hem die dag nog gekocht (die avond kwam ik toevallig de strat tegen die ik nu heb op marktpaats). Geweldige gitaar!
Wat ik alleen een beetje jammer vind is dat hij er iets te erg road worn uit ziet. Waar wat de rest zegt: Proberen! Ga naar Feedback en probeer een hele boel gitaren in je budget wat alleen al bij de strats zit er veel verschil tussen de verschillende modellen
Als laatste: Wat voor een muziek wil je spelen? Misschien is het namelijk voor jou wel beter om een humbucker in de brugpositie te hebben
Hij is heel erg 'statisch' nog inderdaad, maar voor een eerste gig zo met een nieuwe band vond ik het erg goed. Dat losse komt nog wel.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Omdat-ie een stuk harder stond dan de andere gitarist heb ik hem goed kunnen horen!
Slagwerk was okay, vond de solo's alleen niet zo mooi klinken. Ligt denk ik voor een deel aan het geluid (heeft-ie een sologeluid met een galmpje ofzo of soleert hij met z'n slaggeluid?) en van mij mogen de noten ook met wat meer gevoel/muzikaliteit worden gespeeld. Moet met wat oefening wel in orde komen lijkt me.
Te veel beschadigingen, wat jij ook al zei over die grote plek linksonder op de body.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:34 schreef dj0knuf het volgende:
Wat bedoel je verder met "iet te erg road worn"?
Ik hoop het laatste... Aan de tele, GVD!quote:Op maandag 9 mei 2011 17:52 schreef The_Dean het volgende:
Komt het door jullie gespam, of van het feit dat ik misschien toch eindelijk eens mijn verstand begin te krijgen... maar ik zat vanmiddag serieus even die zwart Tele Custom te overwegen...
Ik had me voorgenomen het niet meer te noemen, maar: Ik heb dus de sunburst versie van de John Mayer Signature gitaar gekocht. Het was toeval dat hij net op marktplaats stond en de winkel (te vroeg) dicht ging, anders had ik nameljik die '60 Road Worn gekocht.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:34 schreef dj0knuf het volgende:
[..]
Sunburst is ook mooi! Meestal houd ik niet zo van wit, maar ik vind deze wel mooi omdat het een beetje vintage kleurtje heeft.
Je hebt nu dus een Road Worn 60s Stratocaster Suburst? (en geen Jimi hendrix tel xD) Wat bedoel je verder met "iet te erg road worn"?
Ik vind zo'n John mayer/ Jimi Hendrix sound wel mooi. Zo'n warme clean sound
quote:
Hij soleert met zijn slaggeluid, maar dan iets harder. Tja, het bouwen van een sologeluid moeten we nog ff aan werken bij hem. Hij heeft nog niet veel podiumervaring. Komt goed iddquote:Op maandag 9 mei 2011 17:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Omdat-ie een stuk harder stond dan de andere gitarist heb ik hem goed kunnen horen!
Slagwerk was okay, vond de solo's alleen niet zo mooi klinken. Ligt denk ik voor een deel aan het geluid (heeft-ie een sologeluid met een galmpje ofzo of soleert hij met z'n slaggeluid?) en van mij mogen de noten ook met wat meer gevoel/muzikaliteit worden gespeeld. Moet met wat oefening wel in orde komen lijkt me.
quote:Op maandag 9 mei 2011 15:37 schreef Svyatagor het volgende:
@Poumelie: Witchfynder speelt Ukelele, da's een linkshandige bassist die enigszins gedoogd wordt in dit forum. Dus ik zou ff wachten tot hij online is, hij kan je vast wel e.e.a. vertellen.
John Mayer signature? Uitsloverquote:Op maandag 9 mei 2011 17:57 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik had me voorgenomen het niet meer te noemen, maar: Ik heb dus de sunburst versie van de John Mayer Signature gitaar gekocht. Het was toeval dat hij net op marktplaats stond en de winkel (te vroeg) dicht ging, anders had ik nameljik die '60 Road Worn gekocht.
En wat Muchachooo zegt bedoel ik ook. Road Worn is leuk, maar de stijlvolle beschadigingen vond ik net iet wat overdreven
Verkoop desnoods je brugpick-up als je John Mayer wilt spelen (behalve dan bij Vulturesquote:Op maandag 9 mei 2011 18:33 schreef dj0knuf het volgende:
[..]
John Mayer signature? UitsloverMaar inderdaad, ik vind het echt een mooi ding, alleen net iets te veel "relic". Achja je kan niet alles hebben haha. En raad je aan om een brug element erin te zetten voor de "john mayer sound"? Of is dat meer voor de heavy rock tune
Ik krijg 'm morgen pas binnenquote:Op maandag 9 mei 2011 18:55 schreef Muchachooo het volgende:
Telecasters zijn toch wel erg leuke gitaartjes
Voor wanneer je Gibson een te grote brei aan geluiden levert is het wel fijn om zo'n sprankelend gitaartje vast te pakken
En daar betaal je dan ook nog eens 40 euro extra voorquote:Op maandag 9 mei 2011 18:57 schreef BoerBert het volgende:
Ik krijg 'm morgen pas binnenBen benieuwd.
Achja, kon 'm niet ophalen, simpel zatquote:Op maandag 9 mei 2011 19:08 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
En daar betaal je dan ook nog eens 40 euro extra voor
Er zit toch geen brug element op? (sorry totaly guitar noob als het gaat om de techniek ervan xD)quote:Op maandag 9 mei 2011 18:57 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Verkoop desnoods je brugpick-up als je John Mayer wilt spelen (behalve dan bij Vultures). Toch vooral neck en neck-middle.
[..]
Ik krijg 'm morgen pas binnenBen benieuwd.
Brug, middel en nekquote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef dj0knuf het volgende:
[..]
Er zit toch geen brug element op? (sorry totaly guitar noob als het gaat om de techniek ervan xD)
quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef dj0knuf het volgende:
[..]
Er zit toch geen brug element op? (sorry totaly guitar noob als het gaat om de techniek ervan xD)
Wat je zou kunnen doen is de Pickups (die 3 dingen in het midden van de gitaar) vervangen door 3 Custom Shop '69 Pickups. Deze schijnen het meest in de buurt te komen van de Pickups (Big Dipper) die John Mayer gebruikt. Nieuwe kosten deze echter rond de 230 euro (dacht ik), maar zijn soms wel tweedehands te vinden voor rond de 180 euro. Dat is precies wat ik eerst wilde doenquote:Op maandag 9 mei 2011 18:33 schreef dj0knuf het volgende:
[..]
John Mayer signature? UitsloverMaar inderdaad, ik vind het echt een mooi ding, alleen net iets te veel "relic". Achja je kan niet alles hebben haha. En raad je aan om een brug element erin te zetten voor de "john mayer sound"? Of is dat meer voor de heavy rock tune
Ik had een setje voor 170 ofzo. Maar het is over het algemeen inderdaad 69's of Texas Specials dat ze erin zettenquote:Op maandag 9 mei 2011 19:31 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Wat je zou kunnen doen is de Pickups (die 3 dingen in het midden van de gitaar) vervangen door 3 Custom Shop '69 Pickups. Deze schijnen het meest in de buurt te komen van de Pickups (Big Dipper) die John Mayer gebruikt. Nieuwe kosten deze echter rond de 230 euro (dacht ik), maar zijn soms wel tweedehands te vinden voor rond de 180 euro. Dat is precies wat ik eerst wilde doen
Volgens mij zijn die erin zitten Tex-Mex pickups en niet de Custom Shop versie. Als je een Classic Player '60s Stratocaster koopt zitten er wel al Custom 69 pickups in. Misschien is dat dan een betere optie. (hoewel ze bij de muziekzaak waar ik was wel twijfelde of het de echte Custom Shop versie was, ze dachten dat het een standaard 69 pickup was die erin zat).quote:Op maandag 9 mei 2011 19:33 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik had een setje voor 170 ofzo. Maar het is over het algemeen inderdaad 69's of Texas Specials dat ze erin zetten
Op de Fender-site staat volgens mij dat het echt over de Custom Shop-versie moet gaan. In die roadworn zit Tex-mex ja, dat las ik ook pas nog. Bedoelde ook eigenlijk dat veel mensen die een Mayer-sound willen er CS69 of Texas Specials zelf inzettenquote:Op maandag 9 mei 2011 19:37 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die erin zitten Tex-Mex pickups en niet de Custom Shop versie. Als je een Classic Player '60s Stratocaster koopt zitten er wel al Custom 69 pickups in. Misschien is dat dan een betere optie. (hoewel ze bij de muziekzaak waar ik was wel twijfelde of het de echte Custom Shop versie was, ze dachten dat het een standaard 69 pickup was die erin zat).
Ik vond die gitaar minder lekker spelen. Ik zou voor een Road Worn versie gaan
Ik heb zoooo zin in de zomerquote:
Dan kan je er toch niet meer bij?quote:
Hier in het openluchtzwembad mag je gewoon drank meenemen van thuis. Althans, de vorige keer kon dat zonder problemen...quote:
Ahja ik woon er 500m vandaan dus fietsen met wat pils bij je is prima te doen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:19 schreef The_Dean het volgende:
Als mijn bier op het zwembad zou liggen... teveel moeite.
Sowieso, zwembad
Oh nu snap ik m jaquote:
Check de sitequote:Op maandag 9 mei 2011 22:33 schreef P8 het volgende:
Hallo mensen,
Ik ben vrij recent begonnen met oefenen en ik vroeg me af of jullie nog nummers kunnen aanraden die erg makkelijk te leren zijn. Beet info over mijn (gebrek aan) skills:
Ik kan de Cash-versie van Hurt inmiddels een beetje spelen, evenals Ode for Joy![]()
Barets leggen lukt me nog voor geen meter.
Ik speel op een klassieke gitaar.
Alvast bedankt voor de tips
Het beste wat je kunt doen is nummers te oefenen die jijzelf ook graag wilt spelen. Om te weten hoe je de nummers speelt is Youtube je beste vriendquote:Op maandag 9 mei 2011 22:33 schreef P8 het volgende:
Hallo mensen,
Ik ben vrij recent begonnen met oefenen en ik vroeg me af of jullie nog nummers kunnen aanraden die erg makkelijk te leren zijn. Beet info over mijn (gebrek aan) skills:
Ik kan de Cash-versie van Hurt inmiddels een beetje spelen, evenals Ode for Joy![]()
Barets leggen lukt me nog voor geen meter.
Ik speel op een klassieke gitaar.
Alvast bedankt voor de tips
Goeie berichtenquote:Op maandag 9 mei 2011 23:00 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
...en weer een nummer een hit geschreven deze avond, gaat hard met de band tegenwoordig..!
Ik jat hem even voor op FBquote:Op maandag 9 mei 2011 22:54 schreef The_Dean het volgende:
So, Justin Bieber walks into a bar and stumbles upon James Hetfield. Justin looks at Hetfield, and says: "God sent me to bring music back into the world."
James looks at him, smiles, and says: "I didn't send anybody."
nog geen goede opname gemaakt, misschien volgende week!quote:Op maandag 9 mei 2011 23:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Goeie berichten
Zijn er al demos/opnames te beluisteren?
Metallicaquote:
Ben benieuwd man! Was wat van die vuige speedrock 'n roll achtige dingen toch?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:05 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
nog geen goede opname gemaakt, misschien volgende week!
De bouwput van m'n broers te bouwen schuur ligt nog open, betonvloer gaat er morgen in en wanden ook snel. Misschien maar hem overtuigen om er een zwembad van te maken?quote:Op maandag 9 mei 2011 20:17 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Hier in het openluchtzwembad mag je gewoon drank meenemen van thuis. Althans, de vorige keer kon dat zonder problemen...
Ik zag die zelfde grap op YT staan, maar dan met Bruce Dickinson ipv Hetfieldquote:Op maandag 9 mei 2011 22:54 schreef The_Dean het volgende:
So, Justin Bieber walks into a bar and stumbles upon James Hetfield. Justin looks at Hetfield, and says: "God sent me to bring music back into the world."
James looks at him, smiles, and says: "I didn't send anybody."
nee, die band is niet meer. Nu nieuwe band, beetje motorpsycho-achtige garage grunge indie rock. Nieuw genre hehequote:Op maandag 9 mei 2011 23:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ben benieuwd man! Was wat van die vuige speedrock 'n roll achtige dingen toch?
Hoorde hem vanochtend op de radio met voetballers... zelf even verbouwd... zo waren er dus blijkbaar meerquote:Op maandag 9 mei 2011 23:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zag die zelfde grap op YT staan, maar dan met Bruce Dickinson ipv Hetfield.
Klinkt goed, ben benieuwdquote:Op maandag 9 mei 2011 23:32 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
nee, die band is niet meer. Nu nieuwe band, beetje motorpsycho-achtige garage grunge indie rock. Nieuw genre hehe
Ik ben helemaal gek van Afrikaanse muziek (nogal breed hequote:Op dinsdag 10 mei 2011 03:38 schreef Maisnon het volgende:
Ik ga deze non-achievement gewoon hier spammen
Ik ben een beetje into afrikaanse gitaar aan het raken en er kwam net een origineel (heeeeel simpel) melodietje uit wat zowaar Afrikaans klinkt. Met laptop snel maar opgenomen voordat ik het kwijt ben
http://dl.dropbox.com/u/2624438/maisnafrica.mp3
Ik voel me wel een beetje Braddie zo maar hou je toch.
Het lijkt een beetje heel erg op een nummer dat ik kenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 03:38 schreef Maisnon het volgende:
Ik ben een beetje into afrikaanse gitaar aan het raken en er kwam net een origineel (heeeeel simpel) melodietje uit wat zowaar Afrikaans klinkt. Met laptop snel maar opgenomen voordat ik het kwijt ben
niet geluisterd nog (zit nu mobiel), maar waar ik aan denk is paul simon en vampire weekendquote:Op dinsdag 10 mei 2011 04:21 schreef Maisnon het volgende:
Dankje
Ja klopt, ik ben niet precies genoeg (ook nooit in een band gespeeld dus niemand die zich daar verder aan ergert) en dat is iets waar ik echt eens aan moet werken
mijn laptop microfoon is verder waardeloos, dus ik zal eens 2 lagen andere melodietjes eroverheen gooien met fatsoenlijk opneemspul en kijken waar het naartoe gaat
Ik zal nog wel wat foto's maken als je wil.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:14 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wat een vet ding. Heb je er betere foto's van en wat info? Nooit gezien!
Klinkt beter als braddie en best grappig hahaquote:Op dinsdag 10 mei 2011 03:38 schreef Maisnon het volgende:
haha precies ! Ik moest er ook meteen aan denken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:13 schreef Metalfreak het volgende:
Ik weet weer waar hij me aan doet denken, Crystal Fighters met Plage:
Klinkt lekker zomers in ieder geval!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 03:38 schreef Maisnon het volgende:
Zo'n set Lil' Punchers is erg lekker in combinatie met een pushpull pot. GFSquote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:02 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik heb dus dat bouwpakket voor die tele gehaald bij thomann. Maar zal ik nu gelijk bij gfs andere pickups halen om erin te zetten of af te wachten en te kijken wat voor geluid eruit komt bij die pickups die ik erbij krijg ?
Het laatste is verstandiger maar het eerste is leuker
Hahahaquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:05 schreef genakt het volgende:
Mamma woar is mien pils.. Mien pilsje ben ik kwiet !!! ♫♫♫♫
Klassiekerquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:05 schreef genakt het volgende:
Mamma woar is mien pils.. Mien pilsje ben ik kwiet !!! ♫♫♫♫
Schande!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:29 schreef Maisnon het volgende:
Ja Plage heeft ook wel van die invloedeninstant vrolijk. Ik zag Paul Simon ook oooveral voorbij komen, die moet ik eens beter gaan luisteren
Nou van die eclectische classics heb ik nog niet veel geluisterd (inmiddels staat Graceland al op mn laptop, dus straks checkenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:34 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Schande!
Vooral het album Graceland (classic!) is geweldig! Er is ook nog een ander album met meer Africaansachtige muziek, maar daar kan ik niet zo snel opkomen. Het is niet echt Afrikaans, maar meer een mengelmoes van Afrikaans en Amerikaanse Pop/Folk. Graceland is 1 van mijn favo albums ooit
quote:
Van je vriendin gekregen?quote:
Check ook Youssou N'Dourquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:53 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nou van die eclectische classics heb ik nog niet veel geluisterd (inmiddels staat Graceland al op mn laptop, dus straks checken) Maar wel bijvoorbeeld tUnE-yArDs of Fool's Gold, of Highlife, met heel veel afro invloeden
Of Amadou & Mariam
Lief he! Bij de laagste 4 snaren zit er een octaaf bij. De hoogste twee zijn het zelfdequote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:46 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Van je vriendin gekregen?tof
Hoe staan bij een 12 snarige gitaar eigenlijk die extra snaren gestemd? Dit kan ik natuurlijk zelf zo opzoeken, maar zo blijft het lekker interactief
Ik heb beide, die piezo is echt flut hier (koste paar euri). Stoort constant. Heb ook een soundhole pickup, veel beter! Maar ligt er ook net aan welk merk etc...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:21 schreef ElmoFan het volgende:
vraagje, wat is de beste methode om akoestische gitaar te versterken, als het geen semi-akoestische is? Soundhole pickup, piezo pickup?
Weet je zeker dat het geen camera is?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:57 schreef dj0knuf het volgende:
Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker. Heb nu 2 jaar zo'n Line6 spider3(15 watt)
Maar dat ding gaat meteen zoomen als ik ook maar een beetje meer bas erin gooi.
Is er iemand die een goeie amp weet (betaalbaar!) Ik hoef geen metal/heavy rock erop te kunnen spelen, ik houd van een lekkere warme clean sound. Ik zat te denken aan een fender...maar welke?
Een camera is toch ook een draagbaar opnameapparaat?quote:
You got mequote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een camera is toch ook een draagbaar opnameapparaat?
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zo'n set Lil' Punchers is erg lekker in combinatie met een pushpull pot. GFS
ghehe, je snapt wat ik bedoel? Ik denk dat die 15 watt net niet genoeg is...of kan het ergens anders aan liggen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een camera is toch ook een draagbaar opnameapparaat?
Ja, wel hard....maar dan klink t niet echt lekker. Heeft een Marshall niet meer zo'n grunge toontje?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:12 schreef The_Dean het volgende:
Die Spiders gaan anders verrotte hard
Ik zou een Marshall kopen als ik jou was
Ik wil er ook niet teveel aan uitgeven, Ik kwam deze zelf tegen op ebay voor weinig, de belcat SH-80:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:52 schreef dj0knuf het volgende:
[..]
Ik heb beide, die piezo is echt flut hier (koste paar euri). Stoort constant. Heb ook een soundhole pickup, veel beter! Maar ligt er ook net aan welk merk etc...
Ik heb hier goede dingen over gelezen:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:57 schreef dj0knuf het volgende:
Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker. Heb nu 2 jaar zo'n Line6 spider3(15 watt)
Is er iemand die een goeie amp weet (betaalbaar!) Ik hoef geen metal/heavy rock erop te kunnen spelen, ik houd van een lekkere warme clean sound. Ik zat te denken aan een fender...maar welke?
Versterker kan je zo regelen als je zelf wil. Weet niet wat je zoekt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:14 schreef dj0knuf het volgende:
[..]
Ja, wel hard....maar dan klink t niet echt lekker. Heeft een Marshall niet meer zo'n grunge toontje?
Inderdaad spider 30 watt die ik had ging belachelijk hard nooit verder als de helft geweestquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:12 schreef The_Dean het volgende:
Die Spiders gaan anders verrotte hard
Ik zou een Marshall kopen als ik jou was
http://www.gitaarmarkt.nl(...)md=details&id=142050quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:57 schreef dj0knuf het volgende:
Ghehe bedankt, maar 500 ligt nogal boven mn budgetquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:39 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
http://www.gitaarmarkt.nl(...)md=details&id=142050
Wouw, mooi ding! met zo'n lcd'tje en allemaal pre-ampsquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:22 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik heb hier goede dingen over gelezen:
http://www.fender.com/products/mustang/models.php?prodNo=230003
Hoe hoog is je budget ongeveer? Want anders kom je niet zo heel veel verder dan de Spider, hooguit een 30 watt oid. Fender versterkers staan wel bekend om hun mooie clean.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:30 schreef dj0knuf het volgende:
[..]
Ghehe bedankt, maar 500 ligt nogal boven mn budget
Sstja, ik ben ook maar een jochie van 16 die ¤4,10p.u. verdiend.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hoe hoog is je budget ongeveer? Want anders kom je niet zo heel veel verder dan de Spider, hooguit een 30 watt oid. Fender versterkers staan wel bekend om hun mooie clean.
't klinkt lekker als je de hoogste 2 de 2e snaar net niet geheel hetzelfde stemt, zodat je beetje een natuurlijke Chorus/Phaser effect krijgt...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:52 schreef KaMo het volgende:
[..]
Lief he! Bij de laagste 4 snaren zit er een octaaf bij. De hoogste twee zijn het zelfde
Eigenlijk is het een 11 snarige momenteel
Krijg je dat ook al niet als je ze wel hetzelfde probeert te stemmen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:12 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
't klinkt lekker als je de hoogste 2 de 2e snaar net niet geheel hetzelfde stemt, zodat je beetje een natuurlijke Chorus/Phaser effect krijgt...
hier ook nog steeds een 11-snarge 12-snaar
Maar je krijgt ze volgens mij sowieso niet helemaal gelijk klinkend, dat chorus effect krijg je ook als je twee dezelfde lijnen over elkaar legt, dat kan je natuurlijk versterken door expres anders te stemmen maar nodig lijkt het me niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:29 schreef Maisnon het volgende:
Als het perfect harmonieus is zeg maar dan niet. Als je het net een beetje lager stemt dan krijg je al zo'n raar effect waar ze telkens zeg maar elkaar doorsnijden
Ik kan dit echt niet uitleggen
Als je een opname programma hebt of wat dan ook, moetje maar eens proberen hetzelfde stukje muziek op 2 sporen te spelen, maar 1 van de 2 sporen net wat lager of hoger getransponeerd.
Ja, volgens mij is dat inderdaad juist de grap van een 12-snarige, je krijgt de snaren nooit 100% gelijk gestemd en aangeslagen, waardoor de trillingen altijd een beetje uit fase gaan, en je dus zo'n mooi natuurlijk galmeffect krijgt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Krijg je dat ook al niet als je ze wel hetzelfde probeert te stemmen?
kwa volume wel, meer nietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:52 schreef dj0knuf het volgende:
kom net dit schatje tegen: http://link.marktplaats.nl/446386946 een Fender FM212R 100 Watt. Is dit ding 100 euro waard denk je?
Maar met expres dat verschil klinkt het gewoon iets ruimer/lekkerderquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar je krijgt ze volgens mij sowieso niet helemaal gelijk klinkend, dat chorus effect krijg je ook als je twee dezelfde lijnen over elkaar legt, dat kan je natuurlijk versterken door expres anders te stemmen maar nodig lijkt het me niet.
Ik heb er hier een van fender, die je zo mee mag nemen.....maarja.....je hebt het niet zo op fender las ik...quote:
Ik kom hem morgen halenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:42 schreef dj0knuf het volgende:
[..]
Ik heb er hier een van fender, die je zo mee mag nemen.....maarja.....je hebt het niet zo op fender las ik...
Iced Earthquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:13 schreef genakt het volgende:
Galloping hoe irritant om super snel te doen
Ik eerst. Jij hebt niet eens een cabquote:
Die komt dan vanzelf welquote:
Ja inderdaad die snelheid echt irritantquote:
gelul!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die komt dan vanzelf wel![]()
En wat moet jij met een fender top? Daar is helemaal geen lekkere scheur uit te halen.
Goed punt.quote:
ssssssssssstquote:
Dat sowieso, heb hem ook gehad, leuk ding. Maar voor 100 ga je hem niet meekrijgenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:52 schreef dj0knuf het volgende:
kom net dit schatje tegen: http://link.marktplaats.nl/446386946 een Fender FM212R 100 Watt. Is dit ding 100 euro waard denk je?
Doe je goed! Street Dogsquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:37 schreef KaMo het volgende:
1 September voorprogramma van The Street Dogs
klopt, hij wil er 150 voorquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat sowieso, heb hem ook gehad, leuk ding. Maar voor 100 ga je hem niet meekrijgen
ik zie overal alleen positief doen over het volume, en de rest is bagger?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is het wel waard![]()
Hij gaat wel erg hard dat wel
Dat was negatief bedoeld. Dat het begin volume redelijk hoog is, dus als je zacht wil spelen op je slaapkamer ofzo dat dat lastig is. Ik vind het een prima versterker, leuk clean, leuke scheur erop. Prima voor dat geldquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:58 schreef dj0knuf het volgende:
[..]
ik zie overal alleen positief doen over het volume, en de rest is bagger?
Nog harder = piep in je orenquote:
Huh, wat zeg je?quote:
In de PITquote:
Hou het even in de gaten. Heb ze toen in de 013 samen met Civet gemist, en wil ze toch nog wel eens zien.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:12 schreef KaMo het volgende:
[..]
In de PIT
http://podiuminterneuzen.nl/
http://podiuminterneuzen.nl/programma/?id=262
Wij staan er nog niet bij
verwacht geen mooie harmonische cleane klanken (of je moet een red special gitaar hebben), maar 100 euro is een goede prijs voor zo'n versterker. zeker leuk in de oefenruimte!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:52 schreef dj0knuf het volgende:
Hier in de achterhoek heeft het keihard geonweerd. Ben er wakker van geworden, terwijl ik toch altijd wel diep slaap... Erg spectaculair, dat wel!quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:37 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
hier (arnhem) heeft het alleen een beetje gerommeld in de verte
Same here, maar dat komt omdat we maar waarschijnlijk iets van 6 km van elkaar afzitten (dacht ik)quote:
Dat dus. Fluitende vogeltjes.quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:36 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
verwacht geen mooie harmonische cleane klanken (of je moet een red special gitaar hebben)...
Hier ook niet, terwijl het 5km verder, net over de grens het zo hard geregend heeft dat er 50cm water op de weg stond en de hagel met shovels van de weg gehaald moest wordenquote:
En dan op een weg zonder huizen, bomen, lantaarnpalen of andere dingen die hoger zijn dan jij zekerquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:24 schreef BurnaBoy het volgende:
Toen ik vannacht naar huis fietste knipperde het lekker overal om me heen. Dan zit je echt te hopen van. Bliksem sla niet op mij in sla niet op mij in.
Maar geen donder ofzo. Alleen veel flitsen.
Neu 500 meter fietspad over de hei. Maar hoe moet ik anders thuiskomenquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:26 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
En dan op een weg zonder huizen, bomen, lantaarnpalen of andere dingen die hoger zijn dan jij zeker![]()
Stoer!quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:24 schreef Lienzz het volgende:
Ik ga altijd naakt in de wei staan met alleen m'n gitaar en hoop dat ie inslaat zodat ik goddelijke lightningspeed krijg
Dus zo moet dat!quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:24 schreef Lienzz het volgende:
Ik ga altijd naakt in de wei staan met alleen m'n gitaar en hoop dat ie inslaat zodat ik goddelijke lightningspeed krijg
quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:24 schreef Lienzz het volgende:
Wij doen slechts alsof we er verstand van hebben!quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:01 schreef Poumelie het volgende:
Zeg, even snel een vraagje hè, waar houden jullie meer van bij akoestische gitaren... solid spruce top of solid mahogany top?
Een solid top vind ik vaak al een enorme plus.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:01 schreef Poumelie het volgende:
Zeg, even snel een vraagje hè, waar houden jullie meer van bij akoestische gitaren... solid spruce top of solid mahogany top?
Dat sowieso.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een solid top vind ik vaak al een enorme plus.
Uiterlijk wel ja qua geluid totaal niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:31 schreef Braddie het volgende:
Doet mij een beetje denken aan zo`n Labseries L5 qua uiterlijk.
^- Goed om te zien dat de experts van een paar jaar terug nog steeds in dit topic zittenquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik weet dat mijn gitaar is van hout en er leuk uitziet maar dat is alles
gitaren?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:51 schreef Iemand91 het volgende:
Nou die woning waar vannacht de bliksem was ingeslagen hier in de buurt is volledig verwoest. Rietgedekt en ik heb zien branden; brandde als een gek. En dan heb je ineens geen (t)huis meer...
Waarschijnlijk ook verbrand.quote:
Dat lijkt me verschrikkelijk. Een vriend van me (naja, zijn vader) heeft ook een rieten dak, maar daar liggen nog wel brandwerende platen onder.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:51 schreef Iemand91 het volgende:
Nou die woning waar vannacht de bliksem was ingeslagen hier in de buurt is volledig verwoest. Rietgedekt en ik heb zien branden; brandde als een gek. En dan heb je ineens geen (t)huis meer...
Tja, hier staan allemaal oude boerderijen in de buurt waar dus de riet nog niet echt op de moderne (gesloten) manier op het dak zit. Maar dan nog is riet met onweer niet echt geweldig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:11 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dat lijkt me verschrikkelijk. Een vriend van me (naja, zijn vader) heeft ook een rieten dak, maar daar liggen nog wel brandwerende platen onder.
quote:
Onze oefenruimte is in een wijnkelder met allemaal koelkasten en bierquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:14 schreef Bosbeetle het volgende:
uit het stoner topiczien jullie rehearsal ruimtes er ook zo uit
Heb gehoord wijnflessen zijn beter voor de sustainquote:Op donderdag 12 mei 2011 00:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Onze oefenruimte is in een wijnkelder met allemaal koelkasten en bier
Nouja eerst viel het tegen maar nu heb ik ze ontkurkt en de officiele kurken vervangen door Maple Brian May kurken, maar ik moet zeggen dat de sustain er niet heel veel op vooruit is gegaan. Maar de ruzies in de oefenruimte is wel over we leven nu echt heel harmonisch!quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:58 schreef genakt het volgende:
[..]
Heb gehoord wijnflessen zijn beter voor de sustain
quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja eerst viel het tegen maar nu heb ik ze ontkurkt en de officiele kurken vervangen door Maple Brian May kurken, maar ik moet zeggen dat de sustain er niet heel veel op vooruit is gegaan. Maar de ruzies in de oefenruimte is wel over we leven nu echt heel harmonisch
Waar ik zit ook, althans.. we spelen in 2 ruimtes, 1 is onder de grond met 1 raam er in waardoor je als het ware onder water kijkt! super vet, staat een koelkast in met veel bier!quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:58 schreef genakt het volgende:
[..]
Heb gehoord wijnflessen zijn beter voor de sustain
En lukt dat al?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:30 schreef Poumelie het volgende:
Ben overigens op zoek naar n ukulele niet 'n gitaar,
Er serieus op ingaanquote:Op donderdag 12 mei 2011 02:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waar ik zit ook, althans.. we spelen in 2 ruimtes, 1 is onder de grond met 1 raam er in waardoor je als het ware onder water kijkt! super vet, staat een koelkast in met veel bier!
Andere ruimte is gewoon een saaie beschaafde ruimte zonder licht toelating en als enige drank plek een kantine die je moet delen met de overige bands.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
Ik moet me daar toch eens wat meer in gaan verdiepen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Stoner Central #28 Heads on Fire
erg goede muziek maar dat is mijn mening
quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:14 schreef Muchachooo het volgende:
Heb gisteren op een red special gespeeld... Heel vreemd ding, de actie is idioot laag (en kan niet hoger want het ding heeft een nulfret), de hals is behoorlijk breed en de hoogste frets zitten zo dicht op elkaar dat mijn vinger er niet tussen past
had helaas geen versterker bij de hand dus ik kon die eindeloze sustain en die mooie harmonieën helaas niet meemaken
Maargoed, een oud-leraar van mij had er dus 2 aangeschaft aangezien ze volgend jaar op mijn oude middelbare school de We Will Rock You musical gaan doen. En ik doe mee als lead-gitarist
Wat is het nut nou van een nulfret ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat alle snaren op gelijke afstand van de hals staan + dat het geluid van open snaren hetzelfde klinkt als wanneer je een toon hoger op de hals aanslaat. Dus het geluid is niet afhankelijk van het materiaal en de kwaliteit van de topkam.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat is het nut nou van een nulfret ?
Met andere woorden, de topkam van zo'n red special is volkomen ruk.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:49 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
dat alle snaren op gelijke afstand van de hals staan + dat het geluid van open snaren hetzelfde klinkt als wanneer je een toon hoger op de hals aanslaat. Dus het geluid is niet afhankelijk van het materiaal en de kwaliteit van de topkam.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:14 schreef Muchachooo het volgende:
Heb gisteren op een red special gespeeld... Heel vreemd ding, de actie is idioot laag (en kan niet hoger want het ding heeft een nulfret), de hals is behoorlijk breed en de hoogste frets zitten zo dicht op elkaar dat mijn vinger er niet tussen past
had helaas geen versterker bij de hand dus ik kon die eindeloze sustain en die mooie harmonieën helaas niet meemaken
Maargoed, een oud-leraar van mij had er dus 2 aangeschaft aangezien ze volgend jaar op mijn oude middelbare school de We Will Rock You musical gaan doen. En ik doe mee als lead-gitarist
Het is inderdaad een heel vreemd ding, toen ik hem voor het eerst in m`n handen kreeg zat ik flink te rotzooien, en ik had ook moeite met die hoge frets, maar dat is wennen!.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er nou nog steeds niet helemaal uit overigens wat al de knoppen doen, je hebt 3 pickup switches en 3 in/uit fase switches voor 21 verschillende toonmogelijkheden maar ik zit er zelfs nu nog redelijk mee te kloten!.
Qua toon is de gitaar prima, hij zal nooit zo`n lekkere warme Les Paul toon hebben, en hij heeft ook geen Funky strat/tele Twang maar hij is voor alle stijlen toch wel op de een of andere manier geschikt, en hij klinkt goed op z`n eigen manier!.
Welke RS kopieèn heeft je school aangeschaft? De standard serie? of de luxe?
Oh, wat je wel moet weten over de Brian May, het kan zijn dat die Tremolo je heel erg kan gaan tegen vallen, hij doet z`n werk prima, en hij is heel erg stemvast, zelfs na 5-10 divebombs, maar hij heeft geen schroefdraad zeg maar, je stopt hem er in, en je kan hem er ook zo weer uithalen, dus een verkeerde beweging en je hebt opeens de Tremolo in je hand!
quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:55 schreef BoerBert het volgende:
Vanaf morgen weer gitaren veilen op Daanauctions
Deze keer ook maar eens in de gaten houdenquote:Op donderdag 12 mei 2011 19:55 schreef BoerBert het volgende:
Tofquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:16 schreef KaMo het volgende:
Onze show met de Streetdogs is bevestigd
http://podiuminterneuzen.nl/programma/?id=262
denk niet dat ik veel divebombs uit ga halen tijdens queen songsquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is inderdaad een heel vreemd ding, toen ik hem voor het eerst in m`n handen kreeg zat ik flink te rotzooien, en ik had ook moeite met die hoge frets, maar dat is wennen!.
Ik ben er nou nog steeds niet helemaal uit overigens wat al de knoppen doen, je hebt 3 pickup switches en 3 in/uit fase switches voor 21 verschillende toonmogelijkheden maar ik zit er zelfs nu nog redelijk mee te kloten!.
Qua toon is de gitaar prima, hij zal nooit zo`n lekkere warme Les Paul toon hebben, en hij heeft ook geen Funky strat/tele Twang maar hij is voor alle stijlen toch wel op de een of andere manier geschikt, en hij klinkt goed op z`n eigen manier!.
Welke RS kopieèn heeft je school aangeschaft? De standard serie? of de luxe?
Oh, wat je wel moet weten over de Brian May, het kan zijn dat die Tremolo je heel erg kan gaan tegen vallen, hij doet z`n werk prima, en hij is heel erg stemvast, zelfs na 5-10 divebombs, maar hij heeft geen schroefdraad zeg maar, je stopt hem er in, en je kan hem er ook zo weer uithalen, dus een verkeerde beweging en je hebt opeens de Tremolo in je hand!
Waarom vertel je dat niet een dag eerder?quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:11 schreef horned_reaper het volgende:
Even voor de mensen in en om Groningen.
Jeff waters van Innihilator komt vanavond om 19:00 in Tonika.
Hij bedoeld de echte of de neppe, net als die van hem.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:55 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
denk niet dat ik veel divebombs uit ga halen tijdens queen songs
en standaard/luxe? ik zie er maar één op brianmayguitars.co.uk...
Lekkerquote:
Je hebt de standard Brian May Special.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:55 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
denk niet dat ik veel divebombs uit ga halen tijdens queen songs
en standaard/luxe? ik zie er maar één op brianmayguitars.co.uk...
die lul heeft trouwens zijn gitaar zo gestemd dat zijn snaren allemaal ongeveer 1/4e toon te laag staanquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Je hebt de standard Brian May Special.
En je hebt de Brian May Super, die is van Guyton geloof ik.
En nja, DiveBombs gebeuren tijdens Queen nummers niet veel, maar Brian gebruikt het voornamelijk tijdens Tie Your Mother Down (live dan) en We Will Rock You(live) en tijdens Hammer To Fall(ook LIve) speelt hij het intro met de Tremolo vast voor een wat zwevend effect(2005-2008 tour)
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:55 schreef BoerBert het volgende:
Klopt, dit doet hij bij bepaalde nummers, Great KIng Rat is daar ook een voorbeeld van!quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:51 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
die lul heeft trouwens zijn gitaar zo gestemd dat zijn snaren allemaal ongeveer 1/4e toon te laag staanwilde net Hammer To Fall ff meespelen maar dat kán gewoon niet zonder je gitaar expres vals te stemmen...
Inderdaad op het vuur pleurenquote:De Red Special (soms ook als de Fireplace genoemd [1])
Jack Conte is sowieso te gek! Je moet dan ook even de rest bekijken:quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:44 schreef dj0knuf het volgende:
offtopic:
deze gast is AWESOME:
http://www.youtube.com/user/jackcontemusic
bewijs:
blink-182quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:58 schreef Gitaarmat het volgende:
Weet iemand toffe bands/nummers om te zingen en gitaar te spelen die niet te moeilijk zijn? Beetje zoals Radiohead, Foo Fighters.. tot nu toe kan ik al 4 nummers.![]()
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:14 schreef Gitaarmat het volgende:
Vergeten erbij te zetten, wel akoestisch.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |