quote:
Onze oefenruimte is in een wijnkelder met allemaal koelkasten en bierquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:14 schreef Bosbeetle het volgende:
uit het stoner topiczien jullie rehearsal ruimtes er ook zo uit
Heb gehoord wijnflessen zijn beter voor de sustainquote:Op donderdag 12 mei 2011 00:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Onze oefenruimte is in een wijnkelder met allemaal koelkasten en bier
Nouja eerst viel het tegen maar nu heb ik ze ontkurkt en de officiele kurken vervangen door Maple Brian May kurken, maar ik moet zeggen dat de sustain er niet heel veel op vooruit is gegaan. Maar de ruzies in de oefenruimte is wel over we leven nu echt heel harmonisch!quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:58 schreef genakt het volgende:
[..]
Heb gehoord wijnflessen zijn beter voor de sustain
quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja eerst viel het tegen maar nu heb ik ze ontkurkt en de officiele kurken vervangen door Maple Brian May kurken, maar ik moet zeggen dat de sustain er niet heel veel op vooruit is gegaan. Maar de ruzies in de oefenruimte is wel over we leven nu echt heel harmonisch
Waar ik zit ook, althans.. we spelen in 2 ruimtes, 1 is onder de grond met 1 raam er in waardoor je als het ware onder water kijkt! super vet, staat een koelkast in met veel bier!quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:58 schreef genakt het volgende:
[..]
Heb gehoord wijnflessen zijn beter voor de sustain
En lukt dat al?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:30 schreef Poumelie het volgende:
Ben overigens op zoek naar n ukulele niet 'n gitaar,
Er serieus op ingaanquote:Op donderdag 12 mei 2011 02:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waar ik zit ook, althans.. we spelen in 2 ruimtes, 1 is onder de grond met 1 raam er in waardoor je als het ware onder water kijkt! super vet, staat een koelkast in met veel bier!
Andere ruimte is gewoon een saaie beschaafde ruimte zonder licht toelating en als enige drank plek een kantine die je moet delen met de overige bands.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
Ik moet me daar toch eens wat meer in gaan verdiepen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Stoner Central #28 Heads on Fire
erg goede muziek maar dat is mijn mening
quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:14 schreef Muchachooo het volgende:
Heb gisteren op een red special gespeeld... Heel vreemd ding, de actie is idioot laag (en kan niet hoger want het ding heeft een nulfret), de hals is behoorlijk breed en de hoogste frets zitten zo dicht op elkaar dat mijn vinger er niet tussen past
had helaas geen versterker bij de hand dus ik kon die eindeloze sustain en die mooie harmonieën helaas niet meemaken
Maargoed, een oud-leraar van mij had er dus 2 aangeschaft aangezien ze volgend jaar op mijn oude middelbare school de We Will Rock You musical gaan doen. En ik doe mee als lead-gitarist
Wat is het nut nou van een nulfret ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat alle snaren op gelijke afstand van de hals staan + dat het geluid van open snaren hetzelfde klinkt als wanneer je een toon hoger op de hals aanslaat. Dus het geluid is niet afhankelijk van het materiaal en de kwaliteit van de topkam.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat is het nut nou van een nulfret ?
Met andere woorden, de topkam van zo'n red special is volkomen ruk.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:49 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
dat alle snaren op gelijke afstand van de hals staan + dat het geluid van open snaren hetzelfde klinkt als wanneer je een toon hoger op de hals aanslaat. Dus het geluid is niet afhankelijk van het materiaal en de kwaliteit van de topkam.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:14 schreef Muchachooo het volgende:
Heb gisteren op een red special gespeeld... Heel vreemd ding, de actie is idioot laag (en kan niet hoger want het ding heeft een nulfret), de hals is behoorlijk breed en de hoogste frets zitten zo dicht op elkaar dat mijn vinger er niet tussen past
had helaas geen versterker bij de hand dus ik kon die eindeloze sustain en die mooie harmonieën helaas niet meemaken
Maargoed, een oud-leraar van mij had er dus 2 aangeschaft aangezien ze volgend jaar op mijn oude middelbare school de We Will Rock You musical gaan doen. En ik doe mee als lead-gitarist
Het is inderdaad een heel vreemd ding, toen ik hem voor het eerst in m`n handen kreeg zat ik flink te rotzooien, en ik had ook moeite met die hoge frets, maar dat is wennen!.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er nou nog steeds niet helemaal uit overigens wat al de knoppen doen, je hebt 3 pickup switches en 3 in/uit fase switches voor 21 verschillende toonmogelijkheden maar ik zit er zelfs nu nog redelijk mee te kloten!.
Qua toon is de gitaar prima, hij zal nooit zo`n lekkere warme Les Paul toon hebben, en hij heeft ook geen Funky strat/tele Twang maar hij is voor alle stijlen toch wel op de een of andere manier geschikt, en hij klinkt goed op z`n eigen manier!.
Welke RS kopieèn heeft je school aangeschaft? De standard serie? of de luxe?
Oh, wat je wel moet weten over de Brian May, het kan zijn dat die Tremolo je heel erg kan gaan tegen vallen, hij doet z`n werk prima, en hij is heel erg stemvast, zelfs na 5-10 divebombs, maar hij heeft geen schroefdraad zeg maar, je stopt hem er in, en je kan hem er ook zo weer uithalen, dus een verkeerde beweging en je hebt opeens de Tremolo in je hand!
quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:55 schreef BoerBert het volgende:
Vanaf morgen weer gitaren veilen op Daanauctions
Deze keer ook maar eens in de gaten houdenquote:Op donderdag 12 mei 2011 19:55 schreef BoerBert het volgende:
Tofquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:16 schreef KaMo het volgende:
Onze show met de Streetdogs is bevestigd
http://podiuminterneuzen.nl/programma/?id=262
denk niet dat ik veel divebombs uit ga halen tijdens queen songsquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is inderdaad een heel vreemd ding, toen ik hem voor het eerst in m`n handen kreeg zat ik flink te rotzooien, en ik had ook moeite met die hoge frets, maar dat is wennen!.
Ik ben er nou nog steeds niet helemaal uit overigens wat al de knoppen doen, je hebt 3 pickup switches en 3 in/uit fase switches voor 21 verschillende toonmogelijkheden maar ik zit er zelfs nu nog redelijk mee te kloten!.
Qua toon is de gitaar prima, hij zal nooit zo`n lekkere warme Les Paul toon hebben, en hij heeft ook geen Funky strat/tele Twang maar hij is voor alle stijlen toch wel op de een of andere manier geschikt, en hij klinkt goed op z`n eigen manier!.
Welke RS kopieèn heeft je school aangeschaft? De standard serie? of de luxe?
Oh, wat je wel moet weten over de Brian May, het kan zijn dat die Tremolo je heel erg kan gaan tegen vallen, hij doet z`n werk prima, en hij is heel erg stemvast, zelfs na 5-10 divebombs, maar hij heeft geen schroefdraad zeg maar, je stopt hem er in, en je kan hem er ook zo weer uithalen, dus een verkeerde beweging en je hebt opeens de Tremolo in je hand!
Waarom vertel je dat niet een dag eerder?quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:11 schreef horned_reaper het volgende:
Even voor de mensen in en om Groningen.
Jeff waters van Innihilator komt vanavond om 19:00 in Tonika.
Hij bedoeld de echte of de neppe, net als die van hem.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:55 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
denk niet dat ik veel divebombs uit ga halen tijdens queen songs
en standaard/luxe? ik zie er maar één op brianmayguitars.co.uk...
Lekkerquote:
Je hebt de standard Brian May Special.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:55 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
denk niet dat ik veel divebombs uit ga halen tijdens queen songs
en standaard/luxe? ik zie er maar één op brianmayguitars.co.uk...
die lul heeft trouwens zijn gitaar zo gestemd dat zijn snaren allemaal ongeveer 1/4e toon te laag staanquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Je hebt de standard Brian May Special.
En je hebt de Brian May Super, die is van Guyton geloof ik.
En nja, DiveBombs gebeuren tijdens Queen nummers niet veel, maar Brian gebruikt het voornamelijk tijdens Tie Your Mother Down (live dan) en We Will Rock You(live) en tijdens Hammer To Fall(ook LIve) speelt hij het intro met de Tremolo vast voor een wat zwevend effect(2005-2008 tour)
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:55 schreef BoerBert het volgende:
Klopt, dit doet hij bij bepaalde nummers, Great KIng Rat is daar ook een voorbeeld van!quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:51 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
die lul heeft trouwens zijn gitaar zo gestemd dat zijn snaren allemaal ongeveer 1/4e toon te laag staanwilde net Hammer To Fall ff meespelen maar dat kán gewoon niet zonder je gitaar expres vals te stemmen...
Inderdaad op het vuur pleurenquote:De Red Special (soms ook als de Fireplace genoemd [1])
Jack Conte is sowieso te gek! Je moet dan ook even de rest bekijken:quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:44 schreef dj0knuf het volgende:
offtopic:
deze gast is AWESOME:
http://www.youtube.com/user/jackcontemusic
bewijs:
blink-182quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:58 schreef Gitaarmat het volgende:
Weet iemand toffe bands/nummers om te zingen en gitaar te spelen die niet te moeilijk zijn? Beetje zoals Radiohead, Foo Fighters.. tot nu toe kan ik al 4 nummers.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |