abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96546714
Na een tijdje geleden mijn gitaar verkocht te hebben, begin ik de leegte die deze achterliet een beetje zat te worden.
Daarom wil ik een ukelele kopen! Wilde eigenlijk altijd al een ukelele na er af en aan wat op te hebben gespeeld bij vrienden, maar uiteindelijk toch een gitaar gekocht. Was een foute keuze, gitaar de deur uit en nu gaat er toch echt een ukelele kopen.

Ik kan er alleen echt niet uitkomen of ik nu een concert of een tenor zal kopen. Soprano wil ik sowieso niet, is me te klein en het geluid is me niet vol genoeg. Bariton vind ik te groot en geeft me totaal geen ukelele-gevoel.

Concert heeft misschien nog het meeste ukelele-gehalte na de soprano, de tenor denk ik ook wel maar dan met een voller en harder geluid (dus beter?) maar is wel groter dus de cute-factor van de ukelele gaat een beetje verloren + misschien ook een beetje die typische ukelele sound. Of valt dat wel mee? vollere en hardere geluid staat me wel aan, maar weet dus niet of dit af doet aan het ukelele-gehalte

Iemand hier verstand van ukelele's, welke voorkeur hebben jullie en waarom?

Voor de geïnteresseerden hier de ukelele's waar ik tussen twijfel.

KALA MAHOGANY TENOR (¤109) (bij thomann.de, mijn favoriete muziekwebwinkel)

Kala Mahogany Tenor, ukulele, tenor, mahogany top, mahogany back & sides, mahogany neck, rosewood fretboard, 19 frets, measure: 430 mm, nut width: 34 mm, saddle and nut: ebony, total length: 670 mm, tuning: GCEA, closed tuningpeg, original stings: Aquila Nylgut Tenor high-4th, colour: nature satin, incl. Gig Bag

KALA MAHOGANY CONCERT (¤90) (bij ukulele-winkel.com, thomann heeft de concert size niet)
zo'n beetje hetzelfde verhaal als de tenor (maar natuurlijk kleiner en minder fretten),

LANIKAI LU21C CONCERT UKULELE (¤88) (bij thomann.de)

Lanikai LU21C Concert Ukulele, concert ukulele, Nato body, Rosewood Fretboard and Bridge, 18 frets, Colour: Natural

Heb de Lanikai LU21T (tenor versie) nergens kunnen vinden die naar NL verstuurt, jammer genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poumelie op 09-05-2011 14:53:56 ]
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
  maandag 9 mei 2011 @ 18:20:49 #2
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_96556862
Ik vind tenor een beetje tussenin alles. Ik heb zelf een concert en een bariton. Een bariton is best groot, maar ik kan er leuke dingen mee. Voor het echte hawaii gevoel pak ik de concert. Dat is ook wel dé klassieke maat :). Maar als je dat teveel priegelen vindt, is het al helemaal niet erg om een tenor te nemen, hoor :).

Mijn concert is een Oscar Schmidt. Niet duur (50,- ofzo?) en klinkt super. Mijn bariton is een Richwood.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')