Maar je krijgt ze volgens mij sowieso niet helemaal gelijk klinkend, dat chorus effect krijg je ook als je twee dezelfde lijnen over elkaar legt, dat kan je natuurlijk versterken door expres anders te stemmen maar nodig lijkt het me niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:29 schreef Maisnon het volgende:
Als het perfect harmonieus is zeg maar dan niet. Als je het net een beetje lager stemt dan krijg je al zo'n raar effect waar ze telkens zeg maar elkaar doorsnijden
Ik kan dit echt niet uitleggen
Als je een opname programma hebt of wat dan ook, moetje maar eens proberen hetzelfde stukje muziek op 2 sporen te spelen, maar 1 van de 2 sporen net wat lager of hoger getransponeerd.
Ja, volgens mij is dat inderdaad juist de grap van een 12-snarige, je krijgt de snaren nooit 100% gelijk gestemd en aangeslagen, waardoor de trillingen altijd een beetje uit fase gaan, en je dus zo'n mooi natuurlijk galmeffect krijgt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Krijg je dat ook al niet als je ze wel hetzelfde probeert te stemmen?
kwa volume wel, meer nietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:52 schreef dj0knuf het volgende:
kom net dit schatje tegen: http://link.marktplaats.nl/446386946 een Fender FM212R 100 Watt. Is dit ding 100 euro waard denk je?
Maar met expres dat verschil klinkt het gewoon iets ruimer/lekkerderquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar je krijgt ze volgens mij sowieso niet helemaal gelijk klinkend, dat chorus effect krijg je ook als je twee dezelfde lijnen over elkaar legt, dat kan je natuurlijk versterken door expres anders te stemmen maar nodig lijkt het me niet.
Ik heb er hier een van fender, die je zo mee mag nemen.....maarja.....je hebt het niet zo op fender las ik...quote:
Ik kom hem morgen halenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:42 schreef dj0knuf het volgende:
[..]
Ik heb er hier een van fender, die je zo mee mag nemen.....maarja.....je hebt het niet zo op fender las ik...
Iced Earthquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:13 schreef genakt het volgende:
Galloping hoe irritant om super snel te doen
Ik eerst. Jij hebt niet eens een cabquote:
Die komt dan vanzelf welquote:
Ja inderdaad die snelheid echt irritantquote:
gelul!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die komt dan vanzelf wel![]()
En wat moet jij met een fender top? Daar is helemaal geen lekkere scheur uit te halen.
Goed punt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |