Dat is makkelijk zeggen als je er niet uitkomt. Ik verwaardig me niet tot een antwoord. O lees je in! Dat is ook altijd een mooie, vooral in BNW.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:39 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Iets aan kunnen en iets niet willen zijn hele andere dingen
Ik ga gewoon geen discussie voeren met iemand die totaal geen idee heeft waar die het over heeft
Daar heb ik gewoon geen zin in en dat heeft niets met kunnen te maken
Totaal nietquote:Op zondag 8 mei 2011 21:40 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Je moet als vegetariër toch juist anderen overtuigen?Show some effort
Jaa klopt BNW daar lees ik ookquote:Op zondag 8 mei 2011 21:41 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Dat is makkelijk zeggen als je er niet uitkomt. Ik verwaardig me niet tot een antwoord. O lees je in! Dat is ook altijd een mooie, vooral in BNW.
Dat is geen begin. Het is het begin van een verkéérde oplossing.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:41 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Maar wel een begin.
En er proberen iets aan te doen ook![]()
Ik zet me ook voor diverse dingen in dus ik ben niet alleen maar een geen vlees eter
Maar goed ik snap waar je vandaan komt en ik begrijp de meeste dingen die je zegt ook wel
Maar dat betekend niet dat ik het er mee eens ben
Maar dat maakt ook verder niet uit ieder zijn eigen mening toch
Dat is te veel tekst. Ik zie wel eens vlees met 3-sterren van de dierenbescherming, is dat diervriendelijk vlees?quote:Op zondag 8 mei 2011 21:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nu nog lang niet altijd, de regels moeten veel scherper, meer controle, zeker bij slachthuizen !
Want zodra het om geld gaat zijn er veel mensen die liegen en bedriegen
ook de boeren ...
http://www.telegraaf.nl/b(...)_antibiotica___.html
maar alles staat in het topic van de Bio-industrie, dan moet je daar maar eens lezen
Maar alsof het niet-eten van vlees ineens allemaal dieren redtquote:Op zondag 8 mei 2011 21:41 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Totaal niet
Je mag maar je moet niets
Ik hoef andere mijn overtuigingen niet door de strot te duwen
Dat zou ik namelijk ook niet fijn vinden als iemand dat bij mij deed
Zo denk jij erover maar ik nietquote:Op zondag 8 mei 2011 21:43 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Dat is geen begin. Het is het begin van een verkéérde oplossing.
Ik heb geen seconde in je FoBo gekeken. Ik zei alleen dat je manier van argumenteren leek op die gevonden in BNW, waar men ook maar wat roept, gebaseerd om weinig tot niets.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:42 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Jaa klopt BNW daar lees ik ook
Dat wilt niet zeggen dat ik alles maar geloof maar ik vind het interessant ja
Leuk dat je me hele fobo door loopt de speuren om meer dingen te weten te komen om mij er vervolgens mee te pakken wat je eigenlijk niet lukt.
Dat zeg ik toch ook nietquote:Op zondag 8 mei 2011 21:43 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Maar alsof het niet-eten van vlees ineens allemaal dieren redten ga niet zeggen ik vind vlees niet lekker want er zijn zooooveel soorten zit echt wel spul tussen wat je lekker vindt
en ga niet jezelf voor de gek houden dat dat niet zo is
Wat dus nergens op slaat omdat het toch geen verandering brengt in hoe er wordt omgegaan met varkens e.d.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:44 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet?
Lees is goed dan.
Ik vind vlees inderdaad lekker ja
Speklapjes kalfskrokketen spare-ibs ja hoor ik vind het heerlijk
Ik heb er alleen voor gekozen om het niet te eten.
Dus jij vergelijkt nu ''reptilians'' etc met de BIO industriequote:Op zondag 8 mei 2011 21:44 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Ik heb geen seconde in je FoBo gekeken. Ik zei alleen dat je manier van argumenteren leek op die gevonden in BNW, waar men ook maar wat roept, gebaseerd om weinig tot niets.
Die ganzen vinden dat ook niet fijnquote:Op zondag 8 mei 2011 21:41 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Totaal niet
Je mag maar je moet niets
Ik hoef andere mijn overtuigingen niet door de strot te duwen
Dat zou ik namelijk ook niet fijn vinden als iemand dat bij mij deed
Er zijn mensen die slechte dingen met dieren doen.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:43 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Zo denk jij erover maar ik niet
Jij heb jouw overtuigingen en ik de mijne
Nee dat klopt.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:45 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Wat dus nergens op slaat omdat het toch geen verandering brengt in hoe er wordt omgegaan met varkens e.d.
Met wat word de gewone man gestraft dan volgens jou?quote:Op zondag 8 mei 2011 21:46 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Er zijn mensen die slechte dingen met dieren doen.
Jouw oplossing: zorgen dat mensen geen dieren meer eten, zodat ze daarvoor niet mishandelt worden
Mijn oplossing: zorgen dat mensen die slechte dingen doen dat niet meer doen.
Waarom moet de gewone man gestraft worden voor iets wat anderen fout doen?
Je kan ervan uitgaan van welquote:Op zondag 8 mei 2011 21:43 schreef Parelhoofd het volgende:
[..]
Dat is te veel tekst. Ik zie wel eens vlees met 3-sterren van de dierenbescherming, is dat diervriendelijk vlees?
Nee, ik vergelijk jouw argumentatie met iemand die het bestaan van de reptilians verdedigd. alle redelijke argumentatie negerend, en maar losse flodders schieten.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:45 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Dus jij vergelijkt nu ''reptilians'' etc met de BIO industrie?
Ik kan geen vlees eten, omdat de Bio-industrie slecht is. Als ze nou gewoon op een diervriendelijke manier met mijn hamburger omgaan, heeft niemand een probleem. Dit soort wanpraktijken dus gewoon verbieden, in plaats van met zijn allen geen vlees gaan eten om de producent te straffen.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:47 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Met wat word de gewone man gestraft dan volgens jou?
Ik zeg ook niet dat er geen vlees meer zou gegeten moeten wordenquote:Op zondag 8 mei 2011 21:49 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Ik kan geen vlees eten, omdat de Bio-industrie slecht is. Als ze nou gewoon op een diervriendelijke manier met mijn hamburger omgaan, heeft niemand een probleem. Dit soort wanpraktijken dus gewoon verbieden, in plaats van met zijn allen geen vlees gaan eten om de producent te straffen.
Bedankt, had ik ook net gevonden. Het is inderdaad wel triest om te zien dat mensen die de bio-industrie bekritiseren af worden geschilderd als hippies. Ik zou het prima vinden als er een paar euro bij elke kiloprijs op zou komen.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je kan ervan uitgaan van wel
http://beterleven.dierenbescherming.nl/-
Vlees eten zal er altijd blijven zeg je, waarom dan proberen een verandering te maken door zelf alternatief te gaan doen en geen vlees etenquote:Op zondag 8 mei 2011 21:46 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Nee dat klopt.
En daarom probeer ik mij daar voor in te zetten op een andere manier.
Vlees eten zal er altijd blijven.
Daar is niets mis mee zo gaat het al eeuwen
Ik eet het alleen niet vanwege een overtuiging
Het kan wel op een andere manier
Bijv Meer buiten lucht, verdoofd slachten etc
OMDAT ik dat uit overtuiging doequote:Op zondag 8 mei 2011 21:52 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Vlees eten zal er altijd blijven zeg je, waarom dan proberen een verandering te maken door zelf alternatief te gaan doen en geen vlees eten. Verder is dat ook nog eens ongezond, want al die vleesvervangers zijn bullshit.
Verdoofd slachten en meer buitenlucht?![]()
Dan kost een biefstuk ook ineens 160 euro per kilo
LEES DAN IS WAT IK ZEGquote:Op zondag 8 mei 2011 21:53 schreef ConnorMacLeod het volgende:
Dat het hypocriet is om geen vlees te eten omdat de bio-industrie slecht is. Want daar help je niemand mee. Het staat alleen leuk.
quote:Op zondag 8 mei 2011 21:52 schreef Parelhoofd het volgende:
[..]
Bedankt, had ik ook net gevonden. Het is inderdaad wel triest om te zien dat mensen die de bio-industrie bekritiseren af worden geschilderd als hippies. Ik zou het prima vinden als er een paar euro bij elke kiloprijs op zou komen.
Wel moet ik eerlijk toegeven dat ik dit moment niet bewust koop om de simpele reden dat ik het geld er niet voor heb (student met dure studie). Wanneer ik het geld er voor heb houd ik mij al een tijdje voor om alleen maar biologisch vlees te eten.
Hoef je niet boos te worden?quote:Op zondag 8 mei 2011 21:53 schreef Pixie. het volgende:
[..]
OMDAT ik dat uit overtuiging doe
lees nou eens verdomme man voordat je weer met argumenten komt
Nee ik word niet boosquote:Op zondag 8 mei 2011 21:55 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Hoef je niet boos te worden?
Uit overtuiging zeg je nu. Waarom en hoe is die overtuiging er gekomen? Van thuis uit?
Volgens mij begrijpen wij elkaar gewoon nietquote:Op zondag 8 mei 2011 21:55 schreef ConnorMacLeod het volgende:
Oke. Wat is dan die overtuiging waarom je het doet. Vertel het eens. Dan ga ik het heel langzaam en simpel uitleggen, zodat zelfs jij het snapt.
Je moet ergens beginnen hč. Minder vraag zorgt uiteindelijk ook voor minder aanbod. Het percentage vegetariërs is inderdaad (nog) wel nihil om (veel) invloed te hebben op de markt.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:53 schreef ConnorMacLeod het volgende:
Dat het hypocriet is om geen vlees te eten omdat de bio-industrie slecht is. Want daar help je niemand mee. Het staat alleen leuk.
Hoe hypocrietquote:Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef Parelhoofd het volgende:
@ mensen die Pixie aanvallen
Een betere wereld begint nog altijd bij jezelf.
quote:Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef Parelhoofd het volgende:
@ mensen die Pixie aanvallen
Een betere wereld begint nog altijd bij jezelf.
Evenveel aanbod voor een mindere vraag houdt zeker de eerste jaren hardere concurrentie in, prijsverlagingen en zo meer. Om die te realiseren moeten de productiekosten naar beneden. Wat meer dierenleed inhoudt.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:58 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen hč. Minder vraag zorgt uiteindelijk ook voor minder aanbod. Het percentage vegetariërs is inderdaad (nog) wel nihil om (veel) invloed te hebben op de markt.
Ja want zit natuurlijk ontzettend foutquote:Op zondag 8 mei 2011 22:00 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Evenveel aanbod voor een mindere vraag houdt zeker de eerste jaren hardere concurrentie in, prijsverlagingen en zo meer. Om die te realiseren moeten de productiekosten naar beneden. Wat meer dierenleed inhoudt.
Allemaal omdat pixie van dieren houdt.
Het is geen pitbullquote:
Geen vlees eet omdat je het zielig vindt voor de beestjes, maar wel vlees voor je mams bakken. die koe heeft even erg geleden hoor, en jij helpt er even hard aan mij.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:57 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Nee ik word niet boos
Ik vind het gewoon vervelend als er niet word gelezen wat ik zeg
Nee niet van thuis uit
Iedereen die ik ken eet eigenlijk gewoon vlees ik ben de enige die het niet doet
Puur omdat ik altijd al een liefde voor dieren heb gehad en ik het niet goed vind hoe er met dieren word omgegaan
Ik vind slachten van dieren gewoon geen fijne gedachten en valt voor mij niet goed te praten
Daarom zou ik ook geen vlees eten.
Ik heb wel altijd vlees gegeten totdat ik wist hoe het eigenlijk allemaal gaat
Puur vanwege het lezen-zien- en horen erover
Even lelijk en ook een typische hond voor bijstandsmensenquote:Op zondag 8 mei 2011 22:02 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Het is geen pitbull![]()
Maar een bull terrier sukkel.
Omdat mijn moeder de keuze maakt om het wel te etenquote:Op zondag 8 mei 2011 22:02 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Geen vlees eet omdat je het zielig vindt voor de beestjes, maar wel vlees voor je mams bakken. die koe heeft even erg geleden hoor, en jij helpt er even hard aan mij.
Wel zoals men nu gewend is te produceren.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:02 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Ja want zit natuurlijk ontzettend fout
Om het iets diervriendelijker te maken hoeft helemaal niet zoveel geld te kosten hoor..
Kom dan met argumenten.quote:
Jij snapt het tenminste. Nu sommige mensen hier nogquote:Op zondag 8 mei 2011 22:03 schreef Levolution het volgende:
Zeg jongens, dit gaat toch helemaal niet om het al dan niet zijn van vegetariër? Dit gaat om de wanpraktijken in de bio-industrie. Om die op te lossen hoeft absoluut niet de hele wereld vegetariër te worden.
Kijk naar dierproeven: daar wordt zeer streng toezicht op gehouden. Er wordt naar alternatieven gezocht en dierproeven gebeuren alleen als het niet anders kan en volgens strenge regels (weegt het gerief van de dieren op tegen de opbrengst?).
Hetzelfde kan voor de bio-industrie gebeuren en dan ben ik zeker niet naďef. Ik weet dat de vraag enorm is, maar het gaat om levende wezens. De overheid heeft nooit het recht om ons een voedselproduct te verbieden, maar mag toch wel zeker strenge regels opstellen voor de 'fabrikanten' van deze dierlijke producten? Al betaal ik dan drie keer zoveel voor mijn vlees.
Goh wat kom jij toch weer slim over zegquote:Op zondag 8 mei 2011 22:02 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Even lelijk en ook een typische hond voor bijstandsmensen
quote:Op zondag 8 mei 2011 22:03 schreef Parelhoofd het volgende:
[..]
Kom dan met argumenten.
Dus iedereen die vindt dat een betere wereld bij jezelf begint is een moraalridder. Dus wanneer er iets gebeurt wat niet juist is moet je volgens jou je schouders ophalen en doorlopen?
Vet stoer, vinden je vriendjes op het lager onderwijs vast ook.
Kijk daar ben ik het dus mee eensquote:Op zondag 8 mei 2011 22:03 schreef Levolution het volgende:
Zeg jongens, dit gaat toch helemaal niet om het al dan niet zijn van vegetariër? Dit gaat om de wanpraktijken in de bio-industrie. Om die op te lossen hoeft absoluut niet de hele wereld vegetariër te worden.
Kijk naar dierproeven: daar wordt zeer streng toezicht op gehouden. Er wordt naar alternatieven gezocht en dierproeven gebeuren alleen als het niet anders kan en volgens strenge regels (weegt het gerief van de dieren op tegen de opbrengst?).
Hetzelfde kan voor de bio-industrie gebeuren en dan ben ik zeker niet naďef. Ik weet dat de vraag enorm is, maar het gaat om levende wezens. De overheid heeft nooit het recht om ons een voedselproduct te verbieden, maar mag toch wel zeker strenge regels opstellen voor de 'fabrikanten' van deze dierlijke producten? Al betaal ik dan drie keer zoveel voor mijn vlees.
Maar het onderscheid maken tussen eten en bakken vind ik hypocriet. Je bent bij allebei bezig met een dier wat geleden heeft om daar te belanden. En dat vind je heel erg. Blijf er dan ook gewoon ver van af. Hypocriet.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:03 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Omdat mijn moeder de keuze maakt om het wel te eten
En zoals ik al zei geen dingen door iemand zijn strot ga duwen
als het uitgelegd wordt door iemand met meer dan 2 hersencellen komt het wat beter over.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:05 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Kijk daar ben ik het dus mee eens
En dat is wat ik bedoel
Maar inderdaad jij legt het een stuk beter uit
En ik ben blij dat ze het wel van jou aannemen
De eerste jaren inderdaad en daarna? Uiteindelijk behaal je een grens waarbij de productiekosten niet lager kunnen. De enige oplossing is dan minder dieren houden of overstappen op een vorm waar wel vraag naar is (biologisch vlees).quote:Op zondag 8 mei 2011 22:00 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Evenveel aanbod voor een mindere vraag houdt zeker de eerste jaren hardere concurrentie in, prijsverlagingen en zo meer. Om die te realiseren moeten de productiekosten naar beneden. Wat meer dierenleed inhoudt.
Allemaal omdat pixie van dieren houdt.
Ja het is goed met jequote:Op zondag 8 mei 2011 22:06 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
als het uitgelegd wordt door iemand met meer dan 2 hersencellen komt het wat beter over.
Dit tegenover jouw ik eet geen vlees want dat is siellug, het scheelt wel wat hč
Eens. Maar dan zou de halve wereld vegetarier moeten worden.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:06 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
De eerste jaren inderdaad en daarna? Uiteindelijk behaal je een grens waarbij de productiekosten niet lager kunnen. De enige oplossing is dan minder dieren houden of overstappen op een vorm waar wel vraag naar is (biologisch vlees).
Ik zie het zelf overigens nog niet zo snel gebeuren.
Ik denk dat men er moeite mee heeft dat jij geen vlees eet vanwege de wanpraktijken in de bio-industrie, omdat jouw vegetarisme hier niks aan gaat verbeteren.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:05 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Kijk daar ben ik het dus mee eens
En dat is wat ik bedoel
Maar inderdaad jij legt het een stuk beter uit
En ik ben blij dat ze het wel van jou aannemen
Een groot deel van de wereld eet al vrijwel nooit vlees.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:08 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Eens. Maar dan zou de halve wereld vegetarier moeten worden.
Ja en dat klopt ook want je schiet er ook weinig mee op als je geen vlees eetquote:Op zondag 8 mei 2011 22:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik denk dat men er moeite mee heeft dat jij geen vlees eet vanwege de wanpraktijken in de bio-industrie en het feit dat jouw vegetarisme hier niks aan gaat verbeteren.
Je kan je vegetarisme beter verantwoorden met 'ik lust het niet'. Ik snap je punt, je doet het voor jezelf, maar als je naar buiten de boodschap uitdraagt dat je het doet voor de dieren dan vindt men dat al snel onzin omdat we er niets mee opschieten.
Vandaar ook dat niet de consument, maar de bio-industrie aangepakt moet worden. Ik snap sowieso niet waarom dat niet allang gebeurd is. Voor dierproeven maar ook zoiets simpels als huisdieren gelden al zeer strenge regels. Als je thuis je hond verwaarloosd, wordt deze opgehaald. Maar ergens in een stal mogen varkens wel onverdoofd gecastreerd worden.
My work here is done! Ik heb ervan genoten, een heerlijk zondagavondjequote:Op zondag 8 mei 2011 22:08 schreef Pixie. het volgende:
Nou ik ben even mijn bijstands hond uitlaten
En een film kijken
Ik heb hier totaal geen zin meer in
"Een betere wereld begint bij jezelf."quote:Op zondag 8 mei 2011 22:00 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Wat is daar precies hypocriet aan?
Het klopt welquote:Op zondag 8 mei 2011 22:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
"Een betere wereld begint bij jezelf."
Dat heeft hij waarschijnlijk óf van een reclame, óf van zijn moeder gehoord.
Als jij stopt met vlees eten, wat verandert er dan in de wereld? Even reëel zijn he.
Als jij stopt met geweld, of zinloos geweld op een school stopt of iets in die trant wat gebeurt er dan met geweld wereldwijd gezien? Vallen er dan minder doden in Afghanistan?Kom op he hoe naďef kan je zijn
Zie het wel in de goede context, je kan natuurlijk wel quasi-goed zijn voor de "wereld" maar een echte verandering zul je niet snel maken
.
Alleen stel je inderdaad helemaal niks voor. Als ik jou één euro geef dan heb je daar vrij weinig aan, maar stel dat heel Fok! jou een euro geeft dan weet ik zeker dat jij dat niet weigert.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Als jij stopt met vlees eten, wat verandert er dan in de wereld? Even reëel zijn he.
Als jij stopt met geweld, of zinloos geweld op een school stopt of iets in die trant wat gebeurt er dan met geweld wereldwijd gezien? Vallen er dan minder doden in Afghanistan?Kom op he hoe naďef kan je zijn
Zie het wel in de goede context, je kan natuurlijk wel quasi-goed zijn voor de "wereld" maar een echte verandering zul je niet snel maken
.
Mja, dat is zo. Alleen gebeurt dat nooit.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:16 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Alleen stel je inderdaad helemaal niks voor. Als ik jou één euro geef dan heb je daar vrij weinig aan, maar stel dat heel Fok! jou een euro geeft dan weet ik zeker dat jij dat niet weigert.
Jij kan dus niet bevatten dat een grote groep mensen uit heel veel individuen bestaat?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
.
Dat is toch kwetsend.quote:
De bio-industrie is alleen niet noodzakelijk daarvoor. Wij (Nederlanders) eten met zijn allen al veel te veel. Zoveel dat het schadelijk is voor onze gezondheid (hart- en vaatziekten, diabetes etc.). Bovendien wordt het gevaar op antibiotica-resistentie door o.a. de ESBL-bacterie ook steeds groter.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:18 schreef Hyman het volgende:
[..]
Mja, dat is zo. Alleen gebeurt dat nooit.
Daarom is er ook massa vleesproductie, anders kan je al die "monden niet voeden"
Dat dus, zelfs gezonde dieren krijgen massaal antibiotica. Hoeveelheden net zwak genoeg om veel bacteriën te laten overleven en resistentie te ontwikkelen. Die vervolgens worden verspreid. Er is een grote kans dat over enkele tientallen jaren de huidige antibiotica niet meer op kunnen tegen die resistente bacteriën en dat mensen weer massaal zullen sterven aan bacteriële ziektes.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:29 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Bovendien wordt het gevaar op antibiotica-resistentie door o.a. de ESBL-bacterie ook steeds groter.
Kwestie van tijd inderdaad. Ze zijn er al wel mee bezig, maar op cholesterolverlagers en antidepressiva valt meer en sneller te verdienen.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:37 schreef gamezz het volgende:
[..]
Dat dus, zelfs gezonde dieren krijgen massaal antibiotica. Hoeveelheden net zwak genoeg om veel bacteriën te laten overleven en resistentie te ontwikkelen. Die vervolgens worden verspreid. Er is een grote kans dat over enkele tientallen jaren de huidige antibiotica niet meer op kunnen tegen die resistente bacteriën en dat mensen weer massaal zullen sterven aan bacteriële ziektes.
Daarvoor, moet je naar China !quote:Op zondag 8 mei 2011 23:20 schreef Wing het volgende:
Boeie. Zolang het goed smaakt, zal ik zelfs hondvlees eten.
Ik ben zo hypocriet om dat dan weer niet te doen.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:20 schreef Wing het volgende:
Boeie. Zolang het goed smaakt, zal ik zelfs hondvlees eten.
Ach waarom niet, het kan niemand toch wat schelen hier, waarom is een hond of een katquote:Op zondag 8 mei 2011 23:44 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ik ben zo hypocriet om dat dan weer niet te doen.
Mensen die avondeten als huisdieren nemenquote:Op zondag 8 mei 2011 23:43 schreef Hondenbrokken het volgende:
Maar honden zijn je huisdieren. Die ga je toch niet opeten?
''Ik zou niet zonder vlees kunnen" enquote:Op maandag 9 mei 2011 01:15 schreef Grunge. het volgende:
"Ik zou niet zonder vlees kunnen" en "Ik vind vlees lekker" zijn geen redenen om geen vegetariër te worden. Dan vind je het gewoon niet erg genoeg om er niet meer aan mee te werken.
Gek, hč? Als ik vertel dat ik geen vlees eet word ik soms bijna behandeld alsof ik net heb gezegd dat ik een kitten heb gemarteld. En let wel, in de zeker twaalf jaar dat ik vegetariër ben heb ik nooit iets gezegd of gedaan om iemand daarmee lastig te vallen, over te halen of wat dan ook. Men overschreeuwt, probeert te provoceren. Waarom?quote:Op zondag 8 mei 2011 21:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom zijn "vleeseters" altijd zo op hun teentjes getrapt door dit soort dingen?
Wat is er mis met eens kritisch kijken naar onze vlees industrie?
Dat betekend helemaal niet dat je moet stoppen met het eten van vlees, er wordt alleen gevraagd dat als je zelf een topic zoals deze opent en leest dat je als het even kan eens nadenkt over het hoe en wat.
AAAAAAAHHH VLEESSSSquote:Op maandag 9 mei 2011 01:22 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Gek, hč? Als ik vertel dat ik geen vlees eet word ik soms bijna behandeld alsof ik net heb gezegd dat ik een kitten heb gemarteld. En let wel, in de zeker twaalf jaar dat ik vegetariër ben heb ik nooit iets gezegd of gedaan om iemand daarmee lastig te vallen, over te halen of wat dan ook. Men overschreeuwt, probeert te provoceren. Waarom?
http://www.demorgen.be/dm(...)n-voedselketen.dhtmlquote:Op maandag 9 mei 2011 01:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
AAAAAAAHHH VLEESSSS
*testosteron pumpin*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eh... als je mij bedoeld dan heb je het mis..quote:Op maandag 9 mei 2011 03:29 schreef Nikmans het volgende:
Blij dat er hier in ieder geval nog een paar rolbevestigende vegetariërs zitten zodat over de terechtheid van deze klacht geen twijfel meer kan bestaan
Ik ben ook blij dat de typische vegetariër-haters zich ook weer hebben laten zien. Kom op man.quote:Op maandag 9 mei 2011 03:29 schreef Nikmans het volgende:
Blij dat er hier in ieder geval nog een paar rolbevestigende vegetariërs zitten zodat over de terechtheid van deze klacht geen twijfel meer kan bestaan
Of kritisch vlees kopen, die is er ook nog ernaast.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:08 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Eens. Maar dan zou de halve wereld vegetarier moeten worden.
Ik snap wel waarom dat nog niet gebeurd is en het zal ook niet gaan gebeuren totdat de consument echt het signaal geeft dat ze anders willen.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik denk dat men er moeite mee heeft dat jij geen vlees eet vanwege de wanpraktijken in de bio-industrie, omdat jouw vegetarisme hier niks aan gaat verbeteren.
Je kan je vegetarisme beter verantwoorden met 'ik lust het niet'. Ik snap je punt, je doet het voor jezelf, maar als je naar buiten de boodschap uitdraagt dat je het doet voor de dieren dan vindt men dat al snel onzin omdat we er niets mee opschieten (ook al benadruk jij sterk dat je niemand je vegetarisme opdringt).
Vandaar ook dat niet de consument, maar de bio-industrie aangepakt moet worden. Ik snap sowieso niet waarom dat niet allang gebeurd is. Voor dierproeven maar ook zoiets simpels als huisdieren gelden al zeer strenge regels. Als je thuis je hond verwaarloosd, wordt deze opgehaald. Maar ergens in een stal mogen varkens wel onverdoofd gecastreerd worden.
Daar zie ik niet echt problemen in, wel in de manier van houden en slachten van honden in deze wereld.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:43 schreef Hondenbrokken het volgende:
Maar honden zijn je huisdieren. Die ga je toch niet opeten?
Volgens mij zit er maar 1 vegetarier in deze topic die dan vanaf het begin afaan zegt dat ze dat voor zichzelf is en niemand vegetarier wil maken noch deze topic gestart is om over vegetarisch leven te praten.quote:Op maandag 9 mei 2011 03:29 schreef Nikmans het volgende:
Ben het met je eens hoor; niets lekkerder dan een stukje vlees, zeker als je weet dat het dier wat je op eet het dan tenminste gedurende het korte leven ook nog redelijk heeft gehad. En dat kost nu eenmaal geld.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij zit er maar 1 vegetarier in deze topic die dan vanaf het begin afaan zegt dat ze dat voor zichzelf is en niemand vegetarier wil maken noch deze topic gestart is om over vegetarisch leven te praten.
Het vegetarische stuk wordt er aan de haren bijgesleept door anderen, meestal om maar niet ontopic te hoeven zijn.
Want kritisch kijken naar de bio-industrie, dat doet auw bij vleeslovers.
De beelden in filmpjes worden natuurlijk gekozen met een reden, en die is vaak terug te voeren naar de persoonlijke overtuiging van de makers en regisseur van zo'n filmpje.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:47 schreef Maikuuul het volgende:
Het eten van vlees is niet zielig.
Maar hoe sommige dieren worden afgemaakt dat is zielig, mensen die een dier eerst mishandelen voor de lol en daarna pas afmaken, terwijl dit ook binnen enkele seconden kan gebeuren.
Dat soort mensen verdienen hetzelfde, maar het schieten van een pin door de hersens van een koe waardoor hij 2 seconden later dood neervalt vind ik niet zielig, het zo min mogelijk laten lijden van een dier dat is belangrijk.
Dat er natuurlijk trieste mensen tussenzitten die eerst de poten breken en daarna op het dier gaan stampen is triest.
True. Een beetje misselijkmakend, die extremen altijd.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De beelden in filmpjes worden natuurlijk gekozen met een reden, en die is vaak terug te voeren naar de persoonlijke overtuiging van de makers en regisseur van zo'n filmpje.
Wij hadden vroeger een varkensslachterij, en de beelden die in dit filmpje te zien zijn, zijn zeker niet representatief voor de hele branche kan ik je zeggen.
Het doet helemaal geen auw, ik ben koeienfan numero uno (coolste beesten OOIT) maar het interesseert me gewoon vrij weinig. Dat er dan een paar 'bewuste' mensen (om het zo maar te noemen) zijn die het nodig vinden om mijn hamburger te verpesten met smerige filmpjes vind ik nogal zielig.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij zit er maar 1 vegetarier in deze topic die dan vanaf het begin afaan zegt dat ze dat voor zichzelf is en niemand vegetarier wil maken noch deze topic gestart is om over vegetarisch leven te praten.
Het vegetarische stuk wordt er aan de haren bijgesleept door anderen, meestal om maar niet ontopic te hoeven zijn.
Want kritisch kijken naar de bio-industrie, dat doet auw bij vleeslovers.
Het loont natuurlijk wel de moeite om kritisch naar onze voedselindustrie als geheel te kijken, en dus ook naar het fokken en slachten van vleesdieren. Al was het alleen maar om deze voor Nederland belangrijke sector competatief te houden tov het buitenland. En daarnaast is de move naar meer natuurlijke en biologische ingrediënten en producten/productie voor zowel de consument als de fabrikant een positief iets.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:17 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Het doet helemaal geen auw, ik ben koeienfan numero uno (coolste beesten OOIT) maar het interesseert me gewoon vrij weinig. Dat er dan een paar 'bewuste' mensen (om het zo maar te noemen) zijn die het nodig vinden om mijn hamburger te verpesten met smerige filmpjes vind ik nogal zielig.
Iets met elkaar in zijn waarde laten? Ik krijg er een beetje het jehova-gevoel bij. Ik en met mij vele anderen, eet vlees omdat het lekker is. Dat er misstanden zijn in de bio-industrie geloof ik je graag maar ík heb daar persoonlijk niets mee te maken en om dan te gaan proberen om MIJ minder vlees te laten eten is een gigantisch geval van symptoombestrijding. Ga naar de bobo's in de bio-industrie en bestook hun met vieze filmpjes aub, stelletje nep-activisten.
Het doet je dus wel wat, maar je steekt je kop in het zand.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:17 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Het doet helemaal geen auw, ik ben koeienfan numero uno (coolste beesten OOIT) maar het interesseert me gewoon vrij weinig. Dat er dan een paar 'bewuste' mensen (om het zo maar te noemen) zijn die het nodig vinden om mijn hamburger te verpesten met smerige filmpjes vind ik nogal zielig.
Alsof de bio-industrie zich daar iets van aantrekt. Consument is direct verantwoordelijk, geen vraag geen aanbod.quote:Iets met elkaar in zijn waarde laten? Ik krijg er een beetje het jehova-gevoel bij. Ik en met mij vele anderen, eet vlees omdat het lekker is. Dat er misstanden zijn in de bio-industrie geloof ik je graag maar ík heb daar persoonlijk niets mee te maken en om dan te gaan proberen om MIJ minder vlees te laten eten is een gigantisch geval van symptoombestrijding. Ga naar de bobo's in de bio-industrie en bestook hun met vieze filmpjes aub, stelletje nep-activisten.
Dit x1000.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:47 schreef Maikuuul het volgende:
Het eten van vlees is niet zielig.
Maar hoe sommige dieren worden afgemaakt dat is zielig, mensen die een dier eerst mishandelen voor de lol en daarna pas afmaken, terwijl dit ook binnen enkele seconden kan gebeuren.
Dat soort mensen verdienen hetzelfde, maar het schieten van een pin door de hersens van een koe waardoor hij 2 seconden later dood neervalt vind ik niet zielig, het zo min mogelijk laten lijden van een dier dat is belangrijk.
Dat er natuurlijk trieste mensen tussenzitten die eerst de poten breken en daarna op het dier gaan stampen is triest.
Geen bio-industrie in Nederland, echt niet?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:32 schreef Gamesua het volgende:
En neger, alsjelbieft. Deze zooi gebeurt niet in Nederland dus kom niet met het argument dat wij verantwoordelijk zijn voor mishandeling omdat wij dat vlees kopen.
quote:Op zondag 8 mei 2011 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik weet wat er gebeurt, maar ik blijf toch vlees eten.
Dan kun je je beter afsluiten van het internet en de TV. Zeg ook meteen de krant op.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:17 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Iets met elkaar in zijn waarde laten? Ik krijg er een beetje het jehova-gevoel bij. Ik en met mij vele anderen, eet vlees omdat het lekker is.
Ze liggen echt niet wakker van wat activisten hoor.quote:Dat er misstanden zijn in de bio-industrie geloof ik je graag maar ík heb daar persoonlijk niets mee te maken en om dan te gaan proberen om MIJ minder vlees te laten eten is een gigantisch geval van symptoombestrijding. Ga naar de bobo's in de bio-industrie en bestook hun met vieze filmpjes aub, stelletje nep-activisten.
Dit x1000.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:41 schreef gamezz het volgende:
[..]
Geen bio-industrie in Nederland, echt niet?
En iedereen die hier kritisch naar kijkt is gelijk een vegetariër, right.
Bovendien wordt een groot deel van het vlees in Nederland geďmporteerd uit het buitenland (soms zelfs uit landen in Zuid-Amerika), dus je argument gaat niet op.
En veel vlees wordt ook weer verhandeld door buitenlandse verkoopkantoren, dus de herkomst is vaak vrij troebel, zelfs van biologische producten. Mijn lang houdbare AH biologische melk komt van een Duits bedrijf dacht ik. Dat doet de CO2 balans ook geen goed. Laat staan al die vegetarische tivall producten uit Israel, welke pikant genoeg, deels gemaakt worden in een fabriek op bezet palestijns gebied naar ik meen.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:41 schreef gamezz het volgende:
[..]
Geen bio-industrie in Nederland, echt niet?
En iedereen die hier kritisch naar kijkt is gelijk een vegetariër, right.
Bovendien wordt een groot deel van het vlees in Nederland geďmporteerd uit het buitenland (soms zelfs uit landen in Zuid-Amerika), dus je argument gaat niet op.
Ja want al het vlees in elk product komt uit Nederlandquote:Op maandag 9 mei 2011 13:32 schreef Gamesua het volgende:
En neger, alsjelbieft. Deze zooi gebeurt niet in Nederland dus kom niet met het argument dat wij verantwoordelijk zijn voor mishandeling omdat wij dat vlees kopen.
Oh, de prijs moet wel onder de 3 euro per kilo blijven? Gewoon een paar wetten opstellen voor grotere hokken, verdoofd slachten, verplicht zoveel uur vrij buiten kunnen rondlopen en klaarquote:Op zondag 8 mei 2011 21:52 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Verdoofd slachten en meer buitenlucht?![]()
Dan kost een biefstuk ook ineens 160 euro per kilo
Precies, zodra de vraag voor vlees van slecht behandelde dieren weg valt zal de prijs van vlees van goed behandelde dieren dalen omdat dat aanbod gaat stijgen. Het heeft geen zin om varkens te mishandelen als daarna niemand ze meer wil opeten.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:46 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Oh, de prijs moet wel onder de 3 euro per kilo blijven? Gewoon een paar wetten opstellen voor grotere hokken, verdoofd slachten, verplicht zoveel uur vrij buiten kunnen rondlopen en klaarZeker niet de prijs omhoog gooien en/of minder eten, want dat helpt niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |