Nee ik word niet boosquote:Op zondag 8 mei 2011 21:55 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Hoef je niet boos te worden?
Uit overtuiging zeg je nu. Waarom en hoe is die overtuiging er gekomen? Van thuis uit?
Volgens mij begrijpen wij elkaar gewoon nietquote:Op zondag 8 mei 2011 21:55 schreef ConnorMacLeod het volgende:
Oke. Wat is dan die overtuiging waarom je het doet. Vertel het eens. Dan ga ik het heel langzaam en simpel uitleggen, zodat zelfs jij het snapt.
Je moet ergens beginnen hè. Minder vraag zorgt uiteindelijk ook voor minder aanbod. Het percentage vegetariërs is inderdaad (nog) wel nihil om (veel) invloed te hebben op de markt.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:53 schreef ConnorMacLeod het volgende:
Dat het hypocriet is om geen vlees te eten omdat de bio-industrie slecht is. Want daar help je niemand mee. Het staat alleen leuk.
Hoe hypocrietquote:Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef Parelhoofd het volgende:
@ mensen die Pixie aanvallen
Een betere wereld begint nog altijd bij jezelf.
quote:Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef Parelhoofd het volgende:
@ mensen die Pixie aanvallen
Een betere wereld begint nog altijd bij jezelf.
Evenveel aanbod voor een mindere vraag houdt zeker de eerste jaren hardere concurrentie in, prijsverlagingen en zo meer. Om die te realiseren moeten de productiekosten naar beneden. Wat meer dierenleed inhoudt.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:58 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen hè. Minder vraag zorgt uiteindelijk ook voor minder aanbod. Het percentage vegetariërs is inderdaad (nog) wel nihil om (veel) invloed te hebben op de markt.
Ja want zit natuurlijk ontzettend foutquote:Op zondag 8 mei 2011 22:00 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Evenveel aanbod voor een mindere vraag houdt zeker de eerste jaren hardere concurrentie in, prijsverlagingen en zo meer. Om die te realiseren moeten de productiekosten naar beneden. Wat meer dierenleed inhoudt.
Allemaal omdat pixie van dieren houdt.
Het is geen pitbullquote:
Geen vlees eet omdat je het zielig vindt voor de beestjes, maar wel vlees voor je mams bakken. die koe heeft even erg geleden hoor, en jij helpt er even hard aan mij.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:57 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Nee ik word niet boos
Ik vind het gewoon vervelend als er niet word gelezen wat ik zeg
Nee niet van thuis uit
Iedereen die ik ken eet eigenlijk gewoon vlees ik ben de enige die het niet doet
Puur omdat ik altijd al een liefde voor dieren heb gehad en ik het niet goed vind hoe er met dieren word omgegaan
Ik vind slachten van dieren gewoon geen fijne gedachten en valt voor mij niet goed te praten
Daarom zou ik ook geen vlees eten.
Ik heb wel altijd vlees gegeten totdat ik wist hoe het eigenlijk allemaal gaat
Puur vanwege het lezen-zien- en horen erover
Even lelijk en ook een typische hond voor bijstandsmensenquote:Op zondag 8 mei 2011 22:02 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Het is geen pitbull![]()
Maar een bull terrier sukkel.
Omdat mijn moeder de keuze maakt om het wel te etenquote:Op zondag 8 mei 2011 22:02 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Geen vlees eet omdat je het zielig vindt voor de beestjes, maar wel vlees voor je mams bakken. die koe heeft even erg geleden hoor, en jij helpt er even hard aan mij.
Wel zoals men nu gewend is te produceren.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:02 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Ja want zit natuurlijk ontzettend fout
Om het iets diervriendelijker te maken hoeft helemaal niet zoveel geld te kosten hoor..
Kom dan met argumenten.quote:
Jij snapt het tenminste. Nu sommige mensen hier nogquote:Op zondag 8 mei 2011 22:03 schreef Levolution het volgende:
Zeg jongens, dit gaat toch helemaal niet om het al dan niet zijn van vegetariër? Dit gaat om de wanpraktijken in de bio-industrie. Om die op te lossen hoeft absoluut niet de hele wereld vegetariër te worden.
Kijk naar dierproeven: daar wordt zeer streng toezicht op gehouden. Er wordt naar alternatieven gezocht en dierproeven gebeuren alleen als het niet anders kan en volgens strenge regels (weegt het gerief van de dieren op tegen de opbrengst?).
Hetzelfde kan voor de bio-industrie gebeuren en dan ben ik zeker niet naïef. Ik weet dat de vraag enorm is, maar het gaat om levende wezens. De overheid heeft nooit het recht om ons een voedselproduct te verbieden, maar mag toch wel zeker strenge regels opstellen voor de 'fabrikanten' van deze dierlijke producten? Al betaal ik dan drie keer zoveel voor mijn vlees.
Goh wat kom jij toch weer slim over zegquote:Op zondag 8 mei 2011 22:02 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Even lelijk en ook een typische hond voor bijstandsmensen
quote:Op zondag 8 mei 2011 22:03 schreef Parelhoofd het volgende:
[..]
Kom dan met argumenten.
Dus iedereen die vindt dat een betere wereld bij jezelf begint is een moraalridder. Dus wanneer er iets gebeurt wat niet juist is moet je volgens jou je schouders ophalen en doorlopen?
Vet stoer, vinden je vriendjes op het lager onderwijs vast ook.
Kijk daar ben ik het dus mee eensquote:Op zondag 8 mei 2011 22:03 schreef Levolution het volgende:
Zeg jongens, dit gaat toch helemaal niet om het al dan niet zijn van vegetariër? Dit gaat om de wanpraktijken in de bio-industrie. Om die op te lossen hoeft absoluut niet de hele wereld vegetariër te worden.
Kijk naar dierproeven: daar wordt zeer streng toezicht op gehouden. Er wordt naar alternatieven gezocht en dierproeven gebeuren alleen als het niet anders kan en volgens strenge regels (weegt het gerief van de dieren op tegen de opbrengst?).
Hetzelfde kan voor de bio-industrie gebeuren en dan ben ik zeker niet naïef. Ik weet dat de vraag enorm is, maar het gaat om levende wezens. De overheid heeft nooit het recht om ons een voedselproduct te verbieden, maar mag toch wel zeker strenge regels opstellen voor de 'fabrikanten' van deze dierlijke producten? Al betaal ik dan drie keer zoveel voor mijn vlees.
Maar het onderscheid maken tussen eten en bakken vind ik hypocriet. Je bent bij allebei bezig met een dier wat geleden heeft om daar te belanden. En dat vind je heel erg. Blijf er dan ook gewoon ver van af. Hypocriet.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:03 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Omdat mijn moeder de keuze maakt om het wel te eten
En zoals ik al zei geen dingen door iemand zijn strot ga duwen
als het uitgelegd wordt door iemand met meer dan 2 hersencellen komt het wat beter over.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:05 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Kijk daar ben ik het dus mee eens
En dat is wat ik bedoel
Maar inderdaad jij legt het een stuk beter uit
En ik ben blij dat ze het wel van jou aannemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |