abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2011 @ 22:06:55 #176
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96524935
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:00 schreef ConnorMacLeod het volgende:

[..]

Evenveel aanbod voor een mindere vraag houdt zeker de eerste jaren hardere concurrentie in, prijsverlagingen en zo meer. Om die te realiseren moeten de productiekosten naar beneden. Wat meer dierenleed inhoudt.

Allemaal omdat pixie van dieren houdt.
De eerste jaren inderdaad en daarna? Uiteindelijk behaal je een grens waarbij de productiekosten niet lager kunnen. De enige oplossing is dan minder dieren houden of overstappen op een vorm waar wel vraag naar is (biologisch vlees).

Ik zie het zelf overigens nog niet zo snel gebeuren.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_96524974
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:06 schreef ConnorMacLeod het volgende:

[..]

als het uitgelegd wordt door iemand met meer dan 2 hersencellen komt het wat beter over.

Dit tegenover jouw ik eet geen vlees want dat is siellug, het scheelt wel wat hè
Ja het is goed met je
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  zondag 8 mei 2011 @ 22:08:10 #178
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_96525024
Dat filmpje is trouwens zo gigantisch opgedikt :') Niet normaal. Alsof ze elke koe in mekaar meppen, en elke kip op de grond smijten.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zondag 8 mei 2011 @ 22:08:24 #179
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96525039
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:00 schreef ecktebaas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Pixie. houdt ook niet van vleeslollies. :P
[i]Thanks. [/i]
pi_96525058
Nou ik ben even mijn bijstands hond uitlaten
En een film kijken
Ik heb hier totaal geen zin meer in :W
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  zondag 8 mei 2011 @ 22:08:41 #181
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_96525063
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:06 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

De eerste jaren inderdaad en daarna? Uiteindelijk behaal je een grens waarbij de productiekosten niet lager kunnen. De enige oplossing is dan minder dieren houden of overstappen op een vorm waar wel vraag naar is (biologisch vlees).

Ik zie het zelf overigens nog niet zo snel gebeuren.
Eens. Maar dan zou de halve wereld vegetarier moeten worden.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:09:13 #182
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_96525096
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:05 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Kijk daar ben ik het dus mee eens
En dat is wat ik bedoel
Maar inderdaad jij legt het een stuk beter uit
En ik ben blij dat ze het wel van jou aannemen
Ik denk dat men er moeite mee heeft dat jij geen vlees eet vanwege de wanpraktijken in de bio-industrie, omdat jouw vegetarisme hier niks aan gaat verbeteren.
Je kan je vegetarisme beter verantwoorden met 'ik lust het niet'. Ik snap je punt, je doet het voor jezelf, maar als je naar buiten de boodschap uitdraagt dat je het doet voor de dieren dan vindt men dat al snel onzin omdat we er niets mee opschieten (ook al benadruk jij sterk dat je niemand je vegetarisme opdringt).

Vandaar ook dat niet de consument, maar de bio-industrie aangepakt moet worden. Ik snap sowieso niet waarom dat niet allang gebeurd is. Voor dierproeven maar ook zoiets simpels als huisdieren gelden al zeer strenge regels. Als je thuis je hond verwaarloosd, wordt deze opgehaald. Maar ergens in een stal mogen varkens wel onverdoofd gecastreerd worden.
This isn't even my final form.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:10:32 #183
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96525183
quote:
7s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:08 schreef ConnorMacLeod het volgende:

[..]

Eens. Maar dan zou de halve wereld vegetarier moeten worden.
Een groot deel van de wereld eet al vrijwel nooit vlees.
Niet altijd vrijwillig overigens. ;(
[i]Thanks. [/i]
pi_96525255
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:09 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik denk dat men er moeite mee heeft dat jij geen vlees eet vanwege de wanpraktijken in de bio-industrie en het feit dat jouw vegetarisme hier niks aan gaat verbeteren.
Je kan je vegetarisme beter verantwoorden met 'ik lust het niet'. Ik snap je punt, je doet het voor jezelf, maar als je naar buiten de boodschap uitdraagt dat je het doet voor de dieren dan vindt men dat al snel onzin omdat we er niets mee opschieten.

Vandaar ook dat niet de consument, maar de bio-industrie aangepakt moet worden. Ik snap sowieso niet waarom dat niet allang gebeurd is. Voor dierproeven maar ook zoiets simpels als huisdieren gelden al zeer strenge regels. Als je thuis je hond verwaarloosd, wordt deze opgehaald. Maar ergens in een stal mogen varkens wel onverdoofd gecastreerd worden.
Ja en dat klopt ook want je schiet er ook weinig mee op als je geen vlees eet
Maar wat ik al zei dat ik het puur uit overtuiging doe en ik weet dondersgoed dat ik er niets mee opschiet.

Ik probeer er ook genoeg andere dingen aan te doen
om bepaalde doelen te steunen en mee te helpen met ideeen etc

Maar ik geef je groot gelijk in alles wat je zegt _O_

Maar nu ben ik er even klaar mee :W :*
  zondag 8 mei 2011 @ 22:12:32 #185
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_96525345
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:08 schreef Pixie. het volgende:
Nou ik ben even mijn bijstands hond uitlaten
En een film kijken
Ik heb hier totaal geen zin meer in :W
My work here is done! Ik heb ervan genoten, een heerlijk zondagavondje

pi_96525419
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:00 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Wat is daar precies hypocriet aan?
"Een betere wereld begint bij jezelf."
Dat heeft hij waarschijnlijk óf van een reclame, óf van zijn moeder gehoord. :')
Als jij stopt met vlees eten, wat verandert er dan in de wereld? Even reëel zijn he. :')
Als jij stopt met geweld, of zinloos geweld op een school stopt of iets in die trant wat gebeurt er dan met geweld wereldwijd gezien? Vallen er dan minder doden in Afghanistan? :') Kom op he hoe naïef kan je zijn _O- Zie het wel in de goede context, je kan natuurlijk wel quasi-goed zijn voor de "wereld" maar een echte verandering zul je niet snel maken :').
pi_96525439
ik ga nu meteen een steak bakken
  zondag 8 mei 2011 @ 22:15:56 #188
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_96525589
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Dat heeft hij waarschijnlijk óf van een reclame, óf van zijn moeder gehoord. :')
Als jij stopt met vlees eten, wat verandert er dan in de wereld? Even reëel zijn he. :')
Als jij stopt met geweld, of zinloos geweld op een school stopt of iets in die trant wat gebeurt er dan met geweld wereldwijd gezien? Vallen er dan minder doden in Afghanistan? :') Kom op he hoe naïef kan je zijn _O- Zie het wel in de goede context, je kan natuurlijk wel quasi-goed zijn voor de "wereld" maar een echte verandering zul je niet snel maken :').
Het klopt wel
De wereld verandert misschien niet. Maar jouw wereld wel. Als jij positiever in de wereld staat, is de wereld positiever jegens jou.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:16:12 #189
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96525609
quote:

[..]

Alleen stel je inderdaad helemaal niks voor. Als ik jou één euro geef dan heb je daar vrij weinig aan, maar stel dat heel Fok! jou een euro geeft dan weet ik zeker dat jij dat niet weigert. :P
[i]Thanks. [/i]
  zondag 8 mei 2011 @ 22:18:11 #190
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_96525751
Vanwaar nou eigenlijk dat gehaat op vegetariërs?
Ik heb nooit dat haten op begrepen.
En hoezo gebruik ik ineens haten op? Het is toch gewoon vegetariërs haten zonder voorzetsel?
Maar hoezo haat iedereen vegetariërs dan?
Jesus hates you.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:18:34 #191
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_96525785
hahahah vegetariers
Ja, nou ja, best stekelig dus.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:18:38 #192
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_96525792
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:16 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Alleen stel je inderdaad helemaal niks voor. Als ik jou één euro geef dan heb je daar vrij weinig aan, maar stel dat heel Fok! jou een euro geeft dan weet ik zeker dat jij dat niet weigert. :P
Mja, dat is zo. Alleen gebeurt dat nooit.
Daarom is er ook massa vleesproductie, anders kan je al die "monden niet voeden"
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_96525864
quote:

[..]

Jij kan dus niet bevatten dat een grote groep mensen uit heel veel individuen bestaat?
  zondag 8 mei 2011 @ 22:20:41 #194
238641 Hondenbrokken
pi_96525921
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:18 schreef Stekelbees het volgende:
hahahah vegetariers
Dat is toch kwetsend.
Waarom lach je vegetariërs uit? Hoezo heb jij zo'n hekel aan vegetariërs. Wat hebben zij jou ooit aangedaan?
Jesus hates you.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:29:06 #195
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96526505
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:18 schreef Hyman het volgende:

[..]

Mja, dat is zo. Alleen gebeurt dat nooit.
Daarom is er ook massa vleesproductie, anders kan je al die "monden niet voeden"
De bio-industrie is alleen niet noodzakelijk daarvoor. Wij (Nederlanders) eten met zijn allen al veel te veel. Zoveel dat het schadelijk is voor onze gezondheid (hart- en vaatziekten, diabetes etc.). Bovendien wordt het gevaar op antibiotica-resistentie door o.a. de ESBL-bacterie ook steeds groter.
[i]Thanks. [/i]
pi_96527059
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:29 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Bovendien wordt het gevaar op antibiotica-resistentie door o.a. de ESBL-bacterie ook steeds groter.
Dat dus, zelfs gezonde dieren krijgen massaal antibiotica. Hoeveelheden net zwak genoeg om veel bacteriën te laten overleven en resistentie te ontwikkelen. Die vervolgens worden verspreid. Er is een grote kans dat over enkele tientallen jaren de huidige antibiotica niet meer op kunnen tegen die resistente bacteriën en dat mensen weer massaal zullen sterven aan bacteriële ziektes.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:44:35 #197
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96527564
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:37 schreef gamezz het volgende:

[..]

Dat dus, zelfs gezonde dieren krijgen massaal antibiotica. Hoeveelheden net zwak genoeg om veel bacteriën te laten overleven en resistentie te ontwikkelen. Die vervolgens worden verspreid. Er is een grote kans dat over enkele tientallen jaren de huidige antibiotica niet meer op kunnen tegen die resistente bacteriën en dat mensen weer massaal zullen sterven aan bacteriële ziektes.
Kwestie van tijd inderdaad. Ze zijn er al wel mee bezig, maar op cholesterolverlagers en antidepressiva valt meer en sneller te verdienen. :{

Het is wel ontzettend triest eigenlijk. ;(
[i]Thanks. [/i]
pi_96529620
Boeie. Zolang het goed smaakt, zal ik zelfs hondvlees eten.
life goes by...
pi_96530288
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:20 schreef Wing het volgende:
Boeie. Zolang het goed smaakt, zal ik zelfs hondvlees eten.
Daarvoor, moet je naar China !

Maar ze hebben hier in Nederland ook vast wel ''goeie'' Chinese Restaurants :+

Vergeet er geen sambal bij te vragen ! ):O
  zondag 8 mei 2011 @ 23:43:47 #200
238641 Hondenbrokken
pi_96530643
Maar honden zijn je huisdieren. Die ga je toch niet opeten?
Jesus hates you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')