De eerste jaren inderdaad en daarna? Uiteindelijk behaal je een grens waarbij de productiekosten niet lager kunnen. De enige oplossing is dan minder dieren houden of overstappen op een vorm waar wel vraag naar is (biologisch vlees).quote:Op zondag 8 mei 2011 22:00 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Evenveel aanbod voor een mindere vraag houdt zeker de eerste jaren hardere concurrentie in, prijsverlagingen en zo meer. Om die te realiseren moeten de productiekosten naar beneden. Wat meer dierenleed inhoudt.
Allemaal omdat pixie van dieren houdt.
Ja het is goed met jequote:Op zondag 8 mei 2011 22:06 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
als het uitgelegd wordt door iemand met meer dan 2 hersencellen komt het wat beter over.
Dit tegenover jouw ik eet geen vlees want dat is siellug, het scheelt wel wat hè
Eens. Maar dan zou de halve wereld vegetarier moeten worden.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:06 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
De eerste jaren inderdaad en daarna? Uiteindelijk behaal je een grens waarbij de productiekosten niet lager kunnen. De enige oplossing is dan minder dieren houden of overstappen op een vorm waar wel vraag naar is (biologisch vlees).
Ik zie het zelf overigens nog niet zo snel gebeuren.
Ik denk dat men er moeite mee heeft dat jij geen vlees eet vanwege de wanpraktijken in de bio-industrie, omdat jouw vegetarisme hier niks aan gaat verbeteren.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:05 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Kijk daar ben ik het dus mee eens
En dat is wat ik bedoel
Maar inderdaad jij legt het een stuk beter uit
En ik ben blij dat ze het wel van jou aannemen
Een groot deel van de wereld eet al vrijwel nooit vlees.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:08 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Eens. Maar dan zou de halve wereld vegetarier moeten worden.
Ja en dat klopt ook want je schiet er ook weinig mee op als je geen vlees eetquote:Op zondag 8 mei 2011 22:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik denk dat men er moeite mee heeft dat jij geen vlees eet vanwege de wanpraktijken in de bio-industrie en het feit dat jouw vegetarisme hier niks aan gaat verbeteren.
Je kan je vegetarisme beter verantwoorden met 'ik lust het niet'. Ik snap je punt, je doet het voor jezelf, maar als je naar buiten de boodschap uitdraagt dat je het doet voor de dieren dan vindt men dat al snel onzin omdat we er niets mee opschieten.
Vandaar ook dat niet de consument, maar de bio-industrie aangepakt moet worden. Ik snap sowieso niet waarom dat niet allang gebeurd is. Voor dierproeven maar ook zoiets simpels als huisdieren gelden al zeer strenge regels. Als je thuis je hond verwaarloosd, wordt deze opgehaald. Maar ergens in een stal mogen varkens wel onverdoofd gecastreerd worden.
My work here is done! Ik heb ervan genoten, een heerlijk zondagavondjequote:Op zondag 8 mei 2011 22:08 schreef Pixie. het volgende:
Nou ik ben even mijn bijstands hond uitlaten
En een film kijken
Ik heb hier totaal geen zin meer in
"Een betere wereld begint bij jezelf."quote:Op zondag 8 mei 2011 22:00 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Wat is daar precies hypocriet aan?
Het klopt welquote:Op zondag 8 mei 2011 22:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
"Een betere wereld begint bij jezelf."
Dat heeft hij waarschijnlijk óf van een reclame, óf van zijn moeder gehoord.
Als jij stopt met vlees eten, wat verandert er dan in de wereld? Even reëel zijn he.
Als jij stopt met geweld, of zinloos geweld op een school stopt of iets in die trant wat gebeurt er dan met geweld wereldwijd gezien? Vallen er dan minder doden in Afghanistan?Kom op he hoe naïef kan je zijn
Zie het wel in de goede context, je kan natuurlijk wel quasi-goed zijn voor de "wereld" maar een echte verandering zul je niet snel maken
.
Alleen stel je inderdaad helemaal niks voor. Als ik jou één euro geef dan heb je daar vrij weinig aan, maar stel dat heel Fok! jou een euro geeft dan weet ik zeker dat jij dat niet weigert.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Als jij stopt met vlees eten, wat verandert er dan in de wereld? Even reëel zijn he.
Als jij stopt met geweld, of zinloos geweld op een school stopt of iets in die trant wat gebeurt er dan met geweld wereldwijd gezien? Vallen er dan minder doden in Afghanistan?Kom op he hoe naïef kan je zijn
Zie het wel in de goede context, je kan natuurlijk wel quasi-goed zijn voor de "wereld" maar een echte verandering zul je niet snel maken
.
Mja, dat is zo. Alleen gebeurt dat nooit.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:16 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Alleen stel je inderdaad helemaal niks voor. Als ik jou één euro geef dan heb je daar vrij weinig aan, maar stel dat heel Fok! jou een euro geeft dan weet ik zeker dat jij dat niet weigert.
Jij kan dus niet bevatten dat een grote groep mensen uit heel veel individuen bestaat?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
.
Dat is toch kwetsend.quote:
De bio-industrie is alleen niet noodzakelijk daarvoor. Wij (Nederlanders) eten met zijn allen al veel te veel. Zoveel dat het schadelijk is voor onze gezondheid (hart- en vaatziekten, diabetes etc.). Bovendien wordt het gevaar op antibiotica-resistentie door o.a. de ESBL-bacterie ook steeds groter.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:18 schreef Hyman het volgende:
[..]
Mja, dat is zo. Alleen gebeurt dat nooit.
Daarom is er ook massa vleesproductie, anders kan je al die "monden niet voeden"
Dat dus, zelfs gezonde dieren krijgen massaal antibiotica. Hoeveelheden net zwak genoeg om veel bacteriën te laten overleven en resistentie te ontwikkelen. Die vervolgens worden verspreid. Er is een grote kans dat over enkele tientallen jaren de huidige antibiotica niet meer op kunnen tegen die resistente bacteriën en dat mensen weer massaal zullen sterven aan bacteriële ziektes.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:29 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Bovendien wordt het gevaar op antibiotica-resistentie door o.a. de ESBL-bacterie ook steeds groter.
Kwestie van tijd inderdaad. Ze zijn er al wel mee bezig, maar op cholesterolverlagers en antidepressiva valt meer en sneller te verdienen.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:37 schreef gamezz het volgende:
[..]
Dat dus, zelfs gezonde dieren krijgen massaal antibiotica. Hoeveelheden net zwak genoeg om veel bacteriën te laten overleven en resistentie te ontwikkelen. Die vervolgens worden verspreid. Er is een grote kans dat over enkele tientallen jaren de huidige antibiotica niet meer op kunnen tegen die resistente bacteriën en dat mensen weer massaal zullen sterven aan bacteriële ziektes.
Daarvoor, moet je naar China !quote:Op zondag 8 mei 2011 23:20 schreef Wing het volgende:
Boeie. Zolang het goed smaakt, zal ik zelfs hondvlees eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |