abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2011 @ 23:44:49 #201
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96530680
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:20 schreef Wing het volgende:
Boeie. Zolang het goed smaakt, zal ik zelfs hondvlees eten.
Ik ben zo hypocriet om dat dan weer niet te doen.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zondag 8 mei 2011 @ 23:51:51 #202
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_96530958
Man, ging bijna over mijn nek. Kutfilmpje zo op de zondagavond..
pi_96531285
WOARST VLEESCH
  maandag 9 mei 2011 @ 00:03:46 #204
198231 Nikmans
Hee daar
pi_96531430
Ik sta bovenaan de voedselketen en zal daar GODVERDOMME van profiteren ook :(!
Ga weg
pi_96531690
quote:
3s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:44 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ik ben zo hypocriet om dat dan weer niet te doen.
Ach waarom niet, het kan niemand toch wat schelen hier, waarom is een hond of een kat
zoveel anders dan een biggetje of een lammetje?

Honden- en kattenvlees in Azië
In China is consumptie van hondenvlees het hoogste van de wereld en die consumptie stijgt ieder
jaar. In totaal worden er in Azië zo'n 15 miljoen honden en 4 miljoen katten geslacht voor
consumptie (Bron: Animal Asia). Er wordt geen uitzondering gemaakt voor bepaalde rassen, ieder
ras wordt gegeten. Van lieve kleine schoothondjes tot grote rashonden.

Omdat men denkt dat 'foltering' het vlees lekkerder maakt kennen de honden en katten een
langzame dood.

http://www.animalsasia.org/index.php?UID=A1QG1C4ERNC

als het goed is gebeurd dat nu niet meer trouwens want dat is verboden, nu wij nog ;)
pi_96532770
quote:
13s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:43 schreef Hondenbrokken het volgende:
Maar honden zijn je huisdieren. Die ga je toch niet opeten?
Mensen die avondeten als huisdieren nemen :')
life goes by...
  maandag 9 mei 2011 @ 00:43:47 #207
344131 doorzuipenmanagerworden
Zuip en wordt manager!
pi_96532807
:9~ :9~ :9~
Op donderdag 12 mei 2011 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
:D _O_ _O_Held van de avond :9
Op zaterdag 14 mei 2011 20:55 schreef BarrieButsers het volgende:
Mallerd. Hij is iedere avond gewoon een baas.
  maandag 9 mei 2011 @ 00:44:56 #208
146857 Snever
Fok! it
pi_96532832
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:01 schreef Pixie. het volgende:
Daarom eet ik geen vlees
Mooi, hebben wij meer.
  maandag 9 mei 2011 @ 01:15:30 #209
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_96533404
"Ik zou niet zonder vlees kunnen" en "Ik vind vlees lekker" zijn geen redenen om geen vegetariër te worden. Dan vind je het gewoon niet erg genoeg om er niet meer aan mee te werken.
pi_96533476
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2011 01:15 schreef Grunge. het volgende:
"Ik zou niet zonder vlees kunnen" en "Ik vind vlees lekker" zijn geen redenen om geen vegetariër te worden. Dan vind je het gewoon niet erg genoeg om er niet meer aan mee te werken.
''Ik zou niet zonder vlees kunnen" en
''Dan vind je het gewoon niet erg genoeg om er niet meer aan mee te werken. ''

gaat niet samen vriend!
Rustig aan.
  maandag 9 mei 2011 @ 01:22:31 #211
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_96533487
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom zijn "vleeseters" altijd zo op hun teentjes getrapt door dit soort dingen?

Wat is er mis met eens kritisch kijken naar onze vlees industrie?
Dat betekend helemaal niet dat je moet stoppen met het eten van vlees, er wordt alleen gevraagd dat als je zelf een topic zoals deze opent en leest dat je als het even kan eens nadenkt over het hoe en wat.
Gek, hè? Als ik vertel dat ik geen vlees eet word ik soms bijna behandeld alsof ik net heb gezegd dat ik een kitten heb gemarteld. En let wel, in de zeker twaalf jaar dat ik vegetariër ben heb ik nooit iets gezegd of gedaan om iemand daarmee lastig te vallen, over te halen of wat dan ook. Men overschreeuwt, probeert te provoceren. Waarom?
pi_96533500
quote:
5s.gif Op maandag 9 mei 2011 01:22 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Gek, hè? Als ik vertel dat ik geen vlees eet word ik soms bijna behandeld alsof ik net heb gezegd dat ik een kitten heb gemarteld. En let wel, in de zeker twaalf jaar dat ik vegetariër ben heb ik nooit iets gezegd of gedaan om iemand daarmee lastig te vallen, over te halen of wat dan ook. Men overschreeuwt, probeert te provoceren. Waarom?
AAAAAAAHHH VLEESSSS

*testosteron pumpin*
Rustig aan.
pi_96534349
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 01:23 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

AAAAAAAHHH VLEESSSS

*testosteron pumpin*
http://www.demorgen.be/dm(...)n-voedselketen.dhtml

Met testosteron behandeld vee in voedselketen

n het zuiden van Nederland is het verboden groeihormoon testosteron aangetroffen bij runderen die
daar door een Belgische veehouder waren gestald om te worden geslacht.

Gezondheid
Nadat monsters waren genomen, zijn de runderen geslacht en is het vlees mogelijk gegeten.
De Nederlandse Algemene Inspectiedienst (AID) weet nog niet waar het vlees precies is
terechtgekomen.

De Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) probeert de karkassen van de runderen en nog niet
geconsumeerd vlees van de positief geteste dieren terug te halen.

De VWA kan bij langdurige consumptie van met testosteron behandeld rundvlees
gezondheidsrisico's voor kinderen en in mindere mate voor volwassenen "niet uitsluiten".
De AID houdt er rekening mee dat er meer gevallen in Nederland zijn.

Versnelde slachting
Bij de bewuste veehouder zijn 22 dieren getest, bij vijftien daarvan is testosteron aangetroffen.
"De veehouder heeft in de weken na de controle alle 170 runderen versneld laten slachten", aldus
de AID.

De dienst kwam de behandelde runderen op het spoor na "ongebruikelijke transportbewegingen"
van slachtvee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 mei 2011 @ 03:29:04 #214
198231 Nikmans
Hee daar
pi_96534414
Blij dat er hier in ieder geval nog een paar rolbevestigende vegetariërs zitten zodat over de terechtheid van deze klacht geen twijfel meer kan bestaan :)
Ga weg
pi_96534429
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2011 03:29 schreef Nikmans het volgende:
Blij dat er hier in ieder geval nog een paar rolbevestigende vegetariërs zitten zodat over de terechtheid van deze klacht geen twijfel meer kan bestaan :)
eh... als je mij bedoeld dan heb je het mis..

ik ben geen vegetariër namelijk, al neig ik er wel zeer sterk naar, na alle filmpjes en foto's
en berichten die ik de afgelopen tijd heb bekeken.

Maar vooralsnog eet ik ''af en toe'' vlees maar dan Biologisch graag.

Dus ik wil niemand aan de kroppen sla hebben, maar wel het liefst aan het Biologisch
vlees, ik ben namelijk tegen de Bio-Industie, dus je moet geen dingen door elkaar gaan
halen, maar als jullie die troep willen blijven vreten, moet je dat vooral doen.

Lekker hoor ! De Bio-industrie

maar dan ook niet zeiken over de joden of moslims dat ze ''onverdoofd'' willen slachten
want in de Bio-industrie gaat het er nog veel misdadiger aan toe..

maar goed, ik ga pitten :O
pi_96534432
quote:
Ik ben ook blij dat de typische vegetariër-haters zich ook weer hebben laten zien. Kom op man. :')
Veel meer dan VLEESCHHH111!!! komt er niet uit hun hersenloze bolle hoofden.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:20:40 #217
37769 erodome
Zweefteef
pi_96537380
quote:
7s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:08 schreef ConnorMacLeod het volgende:

[..]

Eens. Maar dan zou de halve wereld vegetarier moeten worden.
Of kritisch vlees kopen, die is er ook nog ernaast.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:25:10 #218
37769 erodome
Zweefteef
pi_96537489
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:09 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik denk dat men er moeite mee heeft dat jij geen vlees eet vanwege de wanpraktijken in de bio-industrie, omdat jouw vegetarisme hier niks aan gaat verbeteren.
Je kan je vegetarisme beter verantwoorden met 'ik lust het niet'. Ik snap je punt, je doet het voor jezelf, maar als je naar buiten de boodschap uitdraagt dat je het doet voor de dieren dan vindt men dat al snel onzin omdat we er niets mee opschieten (ook al benadruk jij sterk dat je niemand je vegetarisme opdringt).

Vandaar ook dat niet de consument, maar de bio-industrie aangepakt moet worden. Ik snap sowieso niet waarom dat niet allang gebeurd is. Voor dierproeven maar ook zoiets simpels als huisdieren gelden al zeer strenge regels. Als je thuis je hond verwaarloosd, wordt deze opgehaald. Maar ergens in een stal mogen varkens wel onverdoofd gecastreerd worden.
Ik snap wel waarom dat nog niet gebeurd is en het zal ook niet gaan gebeuren totdat de consument echt het signaal geeft dat ze anders willen.

Zo is bont uit het beeld verdwenen(alhoewel het weer terug binnen sijpelt via de chinese markt, alleen nu weten we vaak niet dat het bont is), zo zijn ze strenger geworden met dierproeven.

Dat gare idee alsof de consument hier niets mee te maken heeft en er niets aan kan doen slaat nergens op, het is er voor die consument en die is de enige die kan eisen dat het anders moet.
Tot die tijd blijft het een miljarden industrie waarin veel geld rondgaat, wat ook veel geld kost, maar een select groepje(niet de boeren) wordt er schofterig rijk van.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:26:10 #219
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_96537522
Al die linkse vegetariërs hier :'). Vleesch ^O^.
040
  maandag 9 mei 2011 @ 10:28:27 #220
37769 erodome
Zweefteef
pi_96537573
quote:
13s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:43 schreef Hondenbrokken het volgende:
Maar honden zijn je huisdieren. Die ga je toch niet opeten?
Daar zie ik niet echt problemen in, wel in de manier van houden en slachten van honden in deze wereld.
Ze zo veel mogelijk laten lijden omdat dan het vlees beter zou zijn, wat van brandwonden evroorzaken tot botbreuken en alles gaat, bewust toegepast.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:31:10 #221
37769 erodome
Zweefteef
pi_96537647
quote:
Volgens mij zit er maar 1 vegetarier in deze topic die dan vanaf het begin afaan zegt dat ze dat voor zichzelf is en niemand vegetarier wil maken noch deze topic gestart is om over vegetarisch leven te praten.

Het vegetarische stuk wordt er aan de haren bijgesleept door anderen, meestal om maar niet ontopic te hoeven zijn.
Want kritisch kijken naar de bio-industrie, dat doet auw bij vleeslovers.
  FOK!fotograaf maandag 9 mei 2011 @ 10:35:17 #222
13368 NiGeLaToR
pi_96537768
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Volgens mij zit er maar 1 vegetarier in deze topic die dan vanaf het begin afaan zegt dat ze dat voor zichzelf is en niemand vegetarier wil maken noch deze topic gestart is om over vegetarisch leven te praten.

Het vegetarische stuk wordt er aan de haren bijgesleept door anderen, meestal om maar niet ontopic te hoeven zijn.
Want kritisch kijken naar de bio-industrie, dat doet auw bij vleeslovers.
Ben het met je eens hoor; niets lekkerder dan een stukje vlees, zeker als je weet dat het dier wat je op eet het dan tenminste gedurende het korte leven ook nog redelijk heeft gehad. En dat kost nu eenmaal geld.

Check hier bijvoorbeeld waar je op kunt letten qua keurmerken als je vlees gaat kopen: http://www.dierenbescherming.nl/dieren-ter-vermaak-keurmerken

Dus, ben geen vegetarier, maar wel van mening dat we humaan met de dieren om moeten gaan. En anders plaats ik dat leuke vakantiefilmpje waar al die honden worden opgegeten - daar gaat half Nederland van over z'n nek, maar als we dan 10.000 kippen op 10 vierkante meter bewaren is het in ene wel oke? :')
  maandag 9 mei 2011 @ 11:47:22 #223
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_96539919
Het eten van vlees is niet zielig.

Maar hoe sommige dieren worden afgemaakt dat is zielig, mensen die een dier eerst mishandelen voor de lol en daarna pas afmaken, terwijl dit ook binnen enkele seconden kan gebeuren.

Dat soort mensen verdienen hetzelfde, maar het schieten van een pin door de hersens van een koe waardoor hij 2 seconden later dood neervalt vind ik niet zielig, het zo min mogelijk laten lijden van een dier dat is belangrijk.

Dat er natuurlijk trieste mensen tussenzitten die eerst de poten breken en daarna op het dier gaan stampen is triest.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_96540053
Hoewel ik vlees eet, zijn die vegetarische taarten en quiches bijna de lekkerste dingen die het leven ons bied, of met paddestoel gevulde paprika uit de oven etc.. etc..

Vlees is meestal wel lekker maar vaak maar een saai menu, vegetarisch kom je daarentegen de fijnste creaties tegen.
pi_96540107
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:47 schreef Maikuuul het volgende:
Het eten van vlees is niet zielig.

Maar hoe sommige dieren worden afgemaakt dat is zielig, mensen die een dier eerst mishandelen voor de lol en daarna pas afmaken, terwijl dit ook binnen enkele seconden kan gebeuren.

Dat soort mensen verdienen hetzelfde, maar het schieten van een pin door de hersens van een koe waardoor hij 2 seconden later dood neervalt vind ik niet zielig, het zo min mogelijk laten lijden van een dier dat is belangrijk.

Dat er natuurlijk trieste mensen tussenzitten die eerst de poten breken en daarna op het dier gaan stampen is triest.
De beelden in filmpjes worden natuurlijk gekozen met een reden, en die is vaak terug te voeren naar de persoonlijke overtuiging van de makers en regisseur van zo'n filmpje.

Wij hadden vroeger een varkensslachterij, en de beelden die in dit filmpje te zien zijn, zijn zeker niet representatief voor de hele branche kan ik je zeggen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')