Ik ben zo hypocriet om dat dan weer niet te doen.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:20 schreef Wing het volgende:
Boeie. Zolang het goed smaakt, zal ik zelfs hondvlees eten.
Ach waarom niet, het kan niemand toch wat schelen hier, waarom is een hond of een katquote:Op zondag 8 mei 2011 23:44 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ik ben zo hypocriet om dat dan weer niet te doen.
Mensen die avondeten als huisdieren nemenquote:Op zondag 8 mei 2011 23:43 schreef Hondenbrokken het volgende:
Maar honden zijn je huisdieren. Die ga je toch niet opeten?
''Ik zou niet zonder vlees kunnen" enquote:Op maandag 9 mei 2011 01:15 schreef Grunge. het volgende:
"Ik zou niet zonder vlees kunnen" en "Ik vind vlees lekker" zijn geen redenen om geen vegetariër te worden. Dan vind je het gewoon niet erg genoeg om er niet meer aan mee te werken.
Gek, hè? Als ik vertel dat ik geen vlees eet word ik soms bijna behandeld alsof ik net heb gezegd dat ik een kitten heb gemarteld. En let wel, in de zeker twaalf jaar dat ik vegetariër ben heb ik nooit iets gezegd of gedaan om iemand daarmee lastig te vallen, over te halen of wat dan ook. Men overschreeuwt, probeert te provoceren. Waarom?quote:Op zondag 8 mei 2011 21:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom zijn "vleeseters" altijd zo op hun teentjes getrapt door dit soort dingen?
Wat is er mis met eens kritisch kijken naar onze vlees industrie?
Dat betekend helemaal niet dat je moet stoppen met het eten van vlees, er wordt alleen gevraagd dat als je zelf een topic zoals deze opent en leest dat je als het even kan eens nadenkt over het hoe en wat.
AAAAAAAHHH VLEESSSSquote:Op maandag 9 mei 2011 01:22 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Gek, hè? Als ik vertel dat ik geen vlees eet word ik soms bijna behandeld alsof ik net heb gezegd dat ik een kitten heb gemarteld. En let wel, in de zeker twaalf jaar dat ik vegetariër ben heb ik nooit iets gezegd of gedaan om iemand daarmee lastig te vallen, over te halen of wat dan ook. Men overschreeuwt, probeert te provoceren. Waarom?
http://www.demorgen.be/dm(...)n-voedselketen.dhtmlquote:Op maandag 9 mei 2011 01:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
AAAAAAAHHH VLEESSSS
*testosteron pumpin*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eh... als je mij bedoeld dan heb je het mis..quote:Op maandag 9 mei 2011 03:29 schreef Nikmans het volgende:
Blij dat er hier in ieder geval nog een paar rolbevestigende vegetariërs zitten zodat over de terechtheid van deze klacht geen twijfel meer kan bestaan
Ik ben ook blij dat de typische vegetariër-haters zich ook weer hebben laten zien. Kom op man.quote:Op maandag 9 mei 2011 03:29 schreef Nikmans het volgende:
Blij dat er hier in ieder geval nog een paar rolbevestigende vegetariërs zitten zodat over de terechtheid van deze klacht geen twijfel meer kan bestaan
Of kritisch vlees kopen, die is er ook nog ernaast.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:08 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Eens. Maar dan zou de halve wereld vegetarier moeten worden.
Ik snap wel waarom dat nog niet gebeurd is en het zal ook niet gaan gebeuren totdat de consument echt het signaal geeft dat ze anders willen.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik denk dat men er moeite mee heeft dat jij geen vlees eet vanwege de wanpraktijken in de bio-industrie, omdat jouw vegetarisme hier niks aan gaat verbeteren.
Je kan je vegetarisme beter verantwoorden met 'ik lust het niet'. Ik snap je punt, je doet het voor jezelf, maar als je naar buiten de boodschap uitdraagt dat je het doet voor de dieren dan vindt men dat al snel onzin omdat we er niets mee opschieten (ook al benadruk jij sterk dat je niemand je vegetarisme opdringt).
Vandaar ook dat niet de consument, maar de bio-industrie aangepakt moet worden. Ik snap sowieso niet waarom dat niet allang gebeurd is. Voor dierproeven maar ook zoiets simpels als huisdieren gelden al zeer strenge regels. Als je thuis je hond verwaarloosd, wordt deze opgehaald. Maar ergens in een stal mogen varkens wel onverdoofd gecastreerd worden.
Daar zie ik niet echt problemen in, wel in de manier van houden en slachten van honden in deze wereld.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:43 schreef Hondenbrokken het volgende:
Maar honden zijn je huisdieren. Die ga je toch niet opeten?
Volgens mij zit er maar 1 vegetarier in deze topic die dan vanaf het begin afaan zegt dat ze dat voor zichzelf is en niemand vegetarier wil maken noch deze topic gestart is om over vegetarisch leven te praten.quote:Op maandag 9 mei 2011 03:29 schreef Nikmans het volgende:
Ben het met je eens hoor; niets lekkerder dan een stukje vlees, zeker als je weet dat het dier wat je op eet het dan tenminste gedurende het korte leven ook nog redelijk heeft gehad. En dat kost nu eenmaal geld.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij zit er maar 1 vegetarier in deze topic die dan vanaf het begin afaan zegt dat ze dat voor zichzelf is en niemand vegetarier wil maken noch deze topic gestart is om over vegetarisch leven te praten.
Het vegetarische stuk wordt er aan de haren bijgesleept door anderen, meestal om maar niet ontopic te hoeven zijn.
Want kritisch kijken naar de bio-industrie, dat doet auw bij vleeslovers.
De beelden in filmpjes worden natuurlijk gekozen met een reden, en die is vaak terug te voeren naar de persoonlijke overtuiging van de makers en regisseur van zo'n filmpje.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:47 schreef Maikuuul het volgende:
Het eten van vlees is niet zielig.
Maar hoe sommige dieren worden afgemaakt dat is zielig, mensen die een dier eerst mishandelen voor de lol en daarna pas afmaken, terwijl dit ook binnen enkele seconden kan gebeuren.
Dat soort mensen verdienen hetzelfde, maar het schieten van een pin door de hersens van een koe waardoor hij 2 seconden later dood neervalt vind ik niet zielig, het zo min mogelijk laten lijden van een dier dat is belangrijk.
Dat er natuurlijk trieste mensen tussenzitten die eerst de poten breken en daarna op het dier gaan stampen is triest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |