True. Een beetje misselijkmakend, die extremen altijd.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De beelden in filmpjes worden natuurlijk gekozen met een reden, en die is vaak terug te voeren naar de persoonlijke overtuiging van de makers en regisseur van zo'n filmpje.
Wij hadden vroeger een varkensslachterij, en de beelden die in dit filmpje te zien zijn, zijn zeker niet representatief voor de hele branche kan ik je zeggen.
Het doet helemaal geen auw, ik ben koeienfan numero uno (coolste beesten OOIT) maar het interesseert me gewoon vrij weinig. Dat er dan een paar 'bewuste' mensen (om het zo maar te noemen) zijn die het nodig vinden om mijn hamburger te verpesten met smerige filmpjes vind ik nogal zielig.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij zit er maar 1 vegetarier in deze topic die dan vanaf het begin afaan zegt dat ze dat voor zichzelf is en niemand vegetarier wil maken noch deze topic gestart is om over vegetarisch leven te praten.
Het vegetarische stuk wordt er aan de haren bijgesleept door anderen, meestal om maar niet ontopic te hoeven zijn.
Want kritisch kijken naar de bio-industrie, dat doet auw bij vleeslovers.
Het loont natuurlijk wel de moeite om kritisch naar onze voedselindustrie als geheel te kijken, en dus ook naar het fokken en slachten van vleesdieren. Al was het alleen maar om deze voor Nederland belangrijke sector competatief te houden tov het buitenland. En daarnaast is de move naar meer natuurlijke en biologische ingrediėnten en producten/productie voor zowel de consument als de fabrikant een positief iets.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:17 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Het doet helemaal geen auw, ik ben koeienfan numero uno (coolste beesten OOIT) maar het interesseert me gewoon vrij weinig. Dat er dan een paar 'bewuste' mensen (om het zo maar te noemen) zijn die het nodig vinden om mijn hamburger te verpesten met smerige filmpjes vind ik nogal zielig.
Iets met elkaar in zijn waarde laten? Ik krijg er een beetje het jehova-gevoel bij. Ik en met mij vele anderen, eet vlees omdat het lekker is. Dat er misstanden zijn in de bio-industrie geloof ik je graag maar ķk heb daar persoonlijk niets mee te maken en om dan te gaan proberen om MIJ minder vlees te laten eten is een gigantisch geval van symptoombestrijding. Ga naar de bobo's in de bio-industrie en bestook hun met vieze filmpjes aub, stelletje nep-activisten.
Het doet je dus wel wat, maar je steekt je kop in het zand.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:17 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Het doet helemaal geen auw, ik ben koeienfan numero uno (coolste beesten OOIT) maar het interesseert me gewoon vrij weinig. Dat er dan een paar 'bewuste' mensen (om het zo maar te noemen) zijn die het nodig vinden om mijn hamburger te verpesten met smerige filmpjes vind ik nogal zielig.
Alsof de bio-industrie zich daar iets van aantrekt. Consument is direct verantwoordelijk, geen vraag geen aanbod.quote:Iets met elkaar in zijn waarde laten? Ik krijg er een beetje het jehova-gevoel bij. Ik en met mij vele anderen, eet vlees omdat het lekker is. Dat er misstanden zijn in de bio-industrie geloof ik je graag maar ķk heb daar persoonlijk niets mee te maken en om dan te gaan proberen om MIJ minder vlees te laten eten is een gigantisch geval van symptoombestrijding. Ga naar de bobo's in de bio-industrie en bestook hun met vieze filmpjes aub, stelletje nep-activisten.
Dit x1000.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:47 schreef Maikuuul het volgende:
Het eten van vlees is niet zielig.
Maar hoe sommige dieren worden afgemaakt dat is zielig, mensen die een dier eerst mishandelen voor de lol en daarna pas afmaken, terwijl dit ook binnen enkele seconden kan gebeuren.
Dat soort mensen verdienen hetzelfde, maar het schieten van een pin door de hersens van een koe waardoor hij 2 seconden later dood neervalt vind ik niet zielig, het zo min mogelijk laten lijden van een dier dat is belangrijk.
Dat er natuurlijk trieste mensen tussenzitten die eerst de poten breken en daarna op het dier gaan stampen is triest.
Geen bio-industrie in Nederland, echt niet?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:32 schreef Gamesua het volgende:
En neger, alsjelbieft. Deze zooi gebeurt niet in Nederland dus kom niet met het argument dat wij verantwoordelijk zijn voor mishandeling omdat wij dat vlees kopen.
quote:Op zondag 8 mei 2011 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik weet wat er gebeurt, maar ik blijf toch vlees eten.
Dan kun je je beter afsluiten van het internet en de TV. Zeg ook meteen de krant op.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:17 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Iets met elkaar in zijn waarde laten? Ik krijg er een beetje het jehova-gevoel bij. Ik en met mij vele anderen, eet vlees omdat het lekker is.
Ze liggen echt niet wakker van wat activisten hoor.quote:Dat er misstanden zijn in de bio-industrie geloof ik je graag maar ķk heb daar persoonlijk niets mee te maken en om dan te gaan proberen om MIJ minder vlees te laten eten is een gigantisch geval van symptoombestrijding. Ga naar de bobo's in de bio-industrie en bestook hun met vieze filmpjes aub, stelletje nep-activisten.
Dit x1000.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:41 schreef gamezz het volgende:
[..]
Geen bio-industrie in Nederland, echt niet?
En iedereen die hier kritisch naar kijkt is gelijk een vegetariėr, right.
Bovendien wordt een groot deel van het vlees in Nederland geļmporteerd uit het buitenland (soms zelfs uit landen in Zuid-Amerika), dus je argument gaat niet op.
En veel vlees wordt ook weer verhandeld door buitenlandse verkoopkantoren, dus de herkomst is vaak vrij troebel, zelfs van biologische producten. Mijn lang houdbare AH biologische melk komt van een Duits bedrijf dacht ik. Dat doet de CO2 balans ook geen goed. Laat staan al die vegetarische tivall producten uit Israel, welke pikant genoeg, deels gemaakt worden in een fabriek op bezet palestijns gebied naar ik meen.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:41 schreef gamezz het volgende:
[..]
Geen bio-industrie in Nederland, echt niet?
En iedereen die hier kritisch naar kijkt is gelijk een vegetariėr, right.
Bovendien wordt een groot deel van het vlees in Nederland geļmporteerd uit het buitenland (soms zelfs uit landen in Zuid-Amerika), dus je argument gaat niet op.
Ja want al het vlees in elk product komt uit Nederlandquote:Op maandag 9 mei 2011 13:32 schreef Gamesua het volgende:
En neger, alsjelbieft. Deze zooi gebeurt niet in Nederland dus kom niet met het argument dat wij verantwoordelijk zijn voor mishandeling omdat wij dat vlees kopen.
Oh, de prijs moet wel onder de 3 euro per kilo blijven? Gewoon een paar wetten opstellen voor grotere hokken, verdoofd slachten, verplicht zoveel uur vrij buiten kunnen rondlopen en klaarquote:Op zondag 8 mei 2011 21:52 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Verdoofd slachten en meer buitenlucht?![]()
Dan kost een biefstuk ook ineens 160 euro per kilo
Precies, zodra de vraag voor vlees van slecht behandelde dieren weg valt zal de prijs van vlees van goed behandelde dieren dalen omdat dat aanbod gaat stijgen. Het heeft geen zin om varkens te mishandelen als daarna niemand ze meer wil opeten.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:46 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Oh, de prijs moet wel onder de 3 euro per kilo blijven? Gewoon een paar wetten opstellen voor grotere hokken, verdoofd slachten, verplicht zoveel uur vrij buiten kunnen rondlopen en klaarZeker niet de prijs omhoog gooien en/of minder eten, want dat helpt niks.
Ja maar dat mag niet dan ben je hypocriet want het gebeurt toch welquote:Op maandag 9 mei 2011 13:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
En daarom dat de dierenwelzijnsorganisaties graag extrapoleren en je verschrikkelijke beelden laten zien, om je te bewegen met de 'benen te stemmen' - oftewel, bewuster te kiezen voor vlees wat van beter behandelde dieren komt. En ja, dat is duurder, maar laten we wel zijn, mensen geven wel 20 euro voor een fles drank uit of 6 euro voor sigaretten - maar een paar euro meer voor een knap stukje vlees is 'te duur'. Slechtste excuus ooit.
En zo houden mensen zich al eeuwen zoetquote:Op maandag 9 mei 2011 13:53 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja maar dat mag niet dan ben je hypocriet want het gebeurt toch wel
Monkeh!!!!!!!!quote:Op maandag 9 mei 2011 13:53 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja maar dat mag niet dan ben je hypocriet want het gebeurt toch wel
Brentmeister General!quote:
En dit is het ook. Je kan je inderdaad niet overal mee bezig houden. Ik krijg hier het idee dat sommigen hun eigen vlees eten proberen "goed te praten" door vegetariėrs van alles in de schoenen te schuiven. Ze zijn hypocriet en lossen "Het Probleem" niet op alsof iedereen vlees moet eten.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:56 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
En zo houden mensen zich al eeuwen zoet![]()
Tis ook niet fijn om je alles maar aan te trekken - dan slaap je nooit meer lekker, verschuilen achter de massa, afkopen met een 'goed doel' of gewoon doen alsof het er niet is zijn wat van die manieren om ermee om te gaan. Daar kan ik maar 1 ding op zeggen: 'pick your fights!'
Zowel de fokkers, transporteurs en slachters hebben een zeker belang bij het goed behandelen van dieren, vooral in het geval van varkens heeft bovenmatig veel stress een negatief effect op de kwaliteit van het vlees. Daar gaan dierenwelzijn en commerciėle belangen redelijk hand in hand eigenlijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Precies, zodra de vraag voor vlees van slecht behandelde dieren weg valt zal de prijs van vlees van goed behandelde dieren dalen omdat dat aanbod gaat stijgen. Het heeft geen zin om varkens te mishandelen als daarna niemand ze meer wil opeten.
En daarom dat de dierenwelzijnsorganisaties graag extrapoleren en je verschrikkelijke beelden laten zien, om je te bewegen met de 'benen te stemmen' - oftewel, bewuster te kiezen voor vlees wat van beter behandelde dieren komt. En ja, dat is duurder, maar laten we wel zijn, mensen geven wel 20 euro voor een fles drank uit of 6 euro voor sigaretten - maar een paar euro meer voor een knap stukje vlees is 'te duur'. Slechtste excuus ooit.
Inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:01 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Brentmeister General!![]()
[..]
En dit is het ook. Je kan je inderdaad niet overal mee bezig houden. Ik krijg hier het idee dat sommigen hun eigen vlees eten proberen "goed te praten" door vegetariėrs van alles in de schoenen te schuiven. Ze zijn hypocriet en lossen "Het Probleem" niet op alsof iedereen vlees moet eten.
Neem nou Pixie. Ze heeft niet een opmerking gemaakt dat ze zich beter voelt tov vleeseters of dat dit haar manier is om wreedheden in de bio-industrie aan te pakken en wat gebeurt er? Ze voelt zich verheven en is hypocriet omdat het niks "helpt".
Selectief quotenquote:Op maandag 9 mei 2011 13:46 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja want al het vlees in elk product komt uit Nederland
[..]
Oh, de prijs moet wel onder de 3 euro per kilo blijven? Gewoon een paar wetten opstellen voor grotere hokken, verdoofd slachten, verplicht zoveel uur vrij buiten kunnen rondlopen en klaarZeker niet de prijs omhoog gooien en/of minder eten, want dat helpt niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |