abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97017253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:28 schreef waht het volgende:

[..]

http://chartsbin.com/view/1455

Voor de regio gaan ze redelijk zuinig om met water. Twee keer raden waar de moderne methode van druppelirrigatie vandaan komt.
Dat kan wel zijn, maar dat is wel water dat van elders komt.
Toch maar eens op je link geklikt: leuke link zeg!

Al is het wel m3/(inw.jr) en niet m3/inw/jr. Dat laatste vertaalt zich immers in (m3.inw)/jr.
Maar goed: Israel: 282 m3/(inw.jr); Palestina 104; Jordanië 158 en Syrië 817??
Nederland gebruikt 642 m3/(inw.jr), waarvan pakweg 70 tot 90 direct in de woning.

Een bewoner van Isarel verbruikt dus bijna 3 keer zoveel water als een bewoner van Palestina en bijna twee keer zoveel als een bewoner van Jordanië. Het cijfer voor Syrië neem ik niet serieus, het cijfer voor Nederland wel. Die 70 tot 90 m3 reken ik zelf uit, uitgaande van 200 tot 250 liter per bewoner.dag. (Toilet, douchen, koken, handen wassen, bloemen water geven etc)
Dus ondanks die druppelirrigatie (en ik zet daar toch ook mijn vraagtekens bij) wordt toch nog veel meer water verbruikt per inwoner.jaar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_97017467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:28 schreef waht het volgende:

[..]

http://chartsbin.com/view/1455

Voor de regio gaan ze redelijk zuinig om met water. Twee keer raden waar de moderne methode van druppelirrigatie vandaan komt.
En opnieuw: dat argument rechtvaardigt niet zo maar diefstal. Je kunt inderdaad beargumenteren dat het voor iedereen beter is als een goed beter gebruikt kan worden dan het nu gebruikt wordt en daarom gestolen wordt. Water dat nutteloos naar zee stroomt stelen om gewassen te bevloeien, is een goede zaak. Tenzij die zee een binnenzee is, uiteraard, zoals het Aralmeer en de Dode Zee. En de Kaspische Zee.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_97017477
Waarom zou het cijfer van Syrië (of neem dan Egypte, Turkije) niet kloppen? Punt blijft dat Israël zeer efficiënt omgaat met water, helemaal als je het bekijkt naar economische activiteiten in het land.

En wat betreft die druppelirrigatie kun je zelf in de literatuur duiken uiteraard, ik ga hier niet liegen. ;)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_97017548
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En opnieuw: dat argument rechtvaardigt niet zo maar diefstal. Je kunt inderdaad beargumenteren dat het voor iedereen beter is als een goed beter gebruikt kan worden dan het nu gebruikt wordt en daarom gestolen wordt. Water dat nutteloos naar zee stroomt stelen om gewassen te bevloeien, is een goede zaak. Tenzij die zee een binnenzee is, uiteraard, zoals het Aralmeer en de Dode Zee. En de Kaspische Zee.
Diefstal is overdreven. Het lijkt me duidelijk dat Israël niet van andere landen afhankelijk wil zijn voor zijn wateraanvoer.
pi_97017689
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:12 schreef waht het volgende:
Waarom zou het cijfer van Syrië (of neem dan Egypte, Turkije) niet kloppen? Punt blijft dat Israël zeer efficiënt omgaat met water, helemaal als je het bekijkt naar economische activiteiten in het land.

En wat betreft die druppelirrigatie kun je zelf in de literatuur duiken uiteraard, ik ga hier niet liegen. ;)
Oh, dat van die druppelirrigatie geloof ik wel. Ik ken het principe, maar ik heb me er nooit in verdiept.Waarom ik er nu aan twijfel: rond elke plant schep je een ruimte met voldoende vochtigheid. Maar de omgeving blijft droog, dus de biotoop blijft droog. Technische discussie, buiten de orde.

Die cijfers liggen ver boven de Nederlandse. Nou kunnen die maatschappijen verspillender zijn dan de onze, maar ik geloof dat niet zo.
pi_97017824
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:15 schreef waht het volgende:

[..]

Diefstal is overdreven. Het lijkt me duidelijk dat Israël niet van andere landen afhankelijk wil zijn voor zijn wateraanvoer.
En daarom neemt het dus de aanvoer van de Jordaan die uit Libanon komt, grotendeels op in en kanaal dat naar het zuiden van Israel loopt. Terwijl de Jordaan uit zichzelf naar het zuiden loopt, tussen de bezette gebieden en Jordanië naar de Dode Zee.
Als Israel niet van andere landen afhankelijk wil zijn van zijn wateraanvoer, moet het geen water aftappen van een rivier die in een ander land ontspringt en door diverse andere landen loopt, dan moet het gewoon zeewater gaan ontzilten.
Dat kan best en tegen geringe kosten: massaal zonnedestillatieïnstallaties bouwen langs de stranden.
pi_97053808
ze zijn het wel goed met elkaar eens . de hamas en de fatah .nu ze vrienden zijn geworden.
dat is mooi meegenomen

Erekat: Palestinian leadership welcomes Obama's peace efforts
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4071374,00.html

Hamas: Obama speech total failure
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4071366,00.html
pi_97056818
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, dat van die druppelirrigatie geloof ik wel. Ik ken het principe, maar ik heb me er nooit in verdiept.Waarom ik er nu aan twijfel: rond elke plant schep je een ruimte met voldoende vochtigheid. Maar de omgeving blijft droog, dus de biotoop blijft droog. Technische discussie, buiten de orde.
Technische discussie ja, maar feit blijft dat het werkt. Israël heeft grote delen land tot landbouw kunnen omvormen door deze efficiënte manier van watergebruik.
quote:
Die cijfers liggen ver boven de Nederlandse. Nou kunnen die maatschappijen verspillender zijn dan de onze, maar ik geloof dat niet zo.
Het is niet zo speciaal hoor. In die landen wordt wel vaker slecht omgegaan met schaarse middelen. Dat krijg je met die gesloten, centraal geleide systemen.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En daarom neemt het dus de aanvoer van de Jordaan die uit Libanon komt, grotendeels op in en kanaal dat naar het zuiden van Israel loopt. Terwijl de Jordaan uit zichzelf naar het zuiden loopt, tussen de bezette gebieden en Jordanië naar de Dode Zee.
Als Israel niet van andere landen afhankelijk wil zijn van zijn wateraanvoer, moet het geen water aftappen van een rivier die in een ander land ontspringt en door diverse andere landen loopt, dan moet het gewoon zeewater gaan ontzilten.
Dat kan best en tegen geringe kosten: massaal zonnedestillatieïnstallaties bouwen langs de stranden.
Dat is helemaal niet nodig om onafhankelijk te worden. Jij vindt gewoon dat het eerlijker is om het water uit de Jordaan anders te verdelen. Prima, maar het maakt Israël niet onafhankelijker wat betreft wateraanvoer.
pi_97060227
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:21 schreef waht het volgende:

[..]

Technische discussie ja, maar feit blijft dat het werkt. Israël heeft grote delen land tot landbouw kunnen omvormen door deze efficiënte manier van watergebruik.

[..]

Het is niet zo speciaal hoor. In die landen wordt wel vaker slecht omgegaan met schaarse middelen. Dat krijg je met die gesloten, centraal geleide systemen.
Deels heb je een punt, maar deels ook niet. Maar dat vind ik verder niet zo interessant.
Blijft staan: Israel verbruikt per inwoner veel meer water dan Palestina en ook meer dan Jordanië.
quote:
[..]

Dat is helemaal niet nodig om onafhankelijk te worden. Jij vindt gewoon dat het eerlijker is om het water uit de Jordaan anders te verdelen. Prima, maar het maakt Israël niet onafhankelijker wat betreft wateraanvoer.
Dat ook. Maar Israel pakt het water van de Jordaan af, nadat de Jordaan uit een ander land de machtssfeer van Israel is binnengestroomd. Dat maakt Israel afhankelijk van dat andere land.
Als Duitsland de Rijn via een kanaal zou omleiden naar de Eem of zelfs naar de Oostzee, dan hadden we een probleem!
Dat heeft ook te maken met eerlijkheid. Maar niet alleen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 00:51:02 #210
93664 waht
Mushir
pi_97060321
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 00:47 schreef Kees22 het volgende:
Blijft staan: Israel verbruikt per inwoner veel meer water dan Palestina en ook meer dan Jordanië.
Correct.
quote:
Dat ook. Maar Israel pakt het water van de Jordaan af, nadat de Jordaan uit een ander land de machtssfeer van Israel is binnengestroomd. Dat maakt Israel afhankelijk van dat andere land.
Als Duitsland de Rijn via een kanaal zou omleiden naar de Eem of zelfs naar de Oostzee, dan hadden we een probleem!
Dat heeft ook te maken met eerlijkheid. Maar niet alleen.
Als je bedoelt dat die landen (Israël, Libanon, Syrië, Jordanië, Palestina) in het algemeen beter met elkaar om moeten gaan en zodoende met elkaar duidelijke afspraken moeten maken omtrent dit soort zaken heb je helemaal gelijk natuurlijk.

Maar dat is een weg met twee richtingen, en niemand wil de eerste stap nemen uit angst zich kwetsbaar op te stellen.
pi_97060538
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 00:51 schreef waht het volgende:

[..]

Correct.

[..]

Als je bedoelt dat die landen (Israël, Libanon, Syrië, Jordanië, Palestina) in het algemeen beter met elkaar om moeten gaan en zodoende met elkaar duidelijke afspraken moeten maken omtrent dit soort zaken heb je helemaal gelijk natuurlijk.

Maar dat is een weg met twee richtingen, en niemand wil de eerste stap nemen uit angst zich kwetsbaar op te stellen.
Het probleem van de verdeling van schaars water is al eeuwen oud en er zijn veel werkbare oplossingen voor bedacht.
Een neutrale bovenmacht zou dit probleem kunnen hanteren.
De oplossing is in ieders belang, namelijk.

Het is een soort spiegel van het poldermodel, dat bedoeld is om het water buiten te houden.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:54:36 #212
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97066532
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het probleem van de verdeling van schaars water is al eeuwen oud en er zijn veel werkbare oplossingen voor bedacht.

Het is een soort spiegel van het poldermodel, dat bedoeld is om het water buiten te houden.
Vergeet vooral niet dat Jordanie en Syrie al eerder eens geprobeerd hebben om de waterloop te veranderen. Dit zou zowel in de Palestijnse gebieden als Israel een waterprobleem hebben veroorzaakt. Dat het nu gebeurt op deze manier is niet anders.
Zonder keiharde garanties kom je er niet Kees22 en daar heb je ook water voor nodig.
Thee!
pi_97121023
quote:
De Palestijnen gaan de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in september vragen een Palestijnse staat te erkennen. Dat heeft Nabil Shaath, een hoge Palestijnse functionaris, zaterdag gezegd.
http://www.nu.nl/buitenla(...)erkenning-staat.html

Kijk, heel goed. Kijken of Israël en Amerika dan nog zoveel waarde hechten aan 'erkennen van bestaansrecht'. Dit gaat alleen maar verder en als Israël niet kiest voor vrede, wordt het een paria in de wereld en zal uiteindelijk de democratische joodse staat Israël vernietigd worden. Lijkt me geen goed vooruitzicht, maar de Israëliërs, gesteund door hun doorgedraaide "vrienden" uit Amerika, rijden nog steeds geblinddoekt op de afgrond af, ervan overtuigd dat stoppen uit den boze is.
pi_97121126
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een neutrale bovenmacht is er alleen niet.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 18:28:23 #215
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97125439
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)erkenning-staat.html

Kijk, heel goed. Kijken of Israël en Amerika dan nog zoveel waarde hechten aan 'erkennen van bestaansrecht'. Dit gaat alleen maar verder en als Israël niet kiest voor vrede, wordt het een paria in de wereld en zal uiteindelijk de democratische joodse staat Israël vernietigd worden. Lijkt me geen goed vooruitzicht, maar de Israëliërs, gesteund door hun doorgedraaide "vrienden" uit Amerika, rijden nog steeds geblinddoekt op de afgrond af, ervan overtuigd dat stoppen uit den boze is.
Als Hamas Israël gaat erkennen!
Dan is alles weer mogelijk!
Thee!
pi_97131234
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:28 schreef Partizan8919 het volgende:

[..]

Als Hamas Israël gaat erkennen!
Dan is alles weer mogelijk!
De kans daarop was al zo goed als niet aanwezig, voorlopig .. en zo gek is dat niet als je naar de geschiedenis kijkt, een ezel in het algemeen en zo .. en nu Bibi steevast blijft volhouden dat de grenzen van 67 onaanvaardbaar zijn is die helemaal verkeken.

Wat ik trouwens niet snap is de redenatie achter die weigering. Het is nog steeds dezelfde lijn, alleen dan een klein stukje verderop! Hoezo is dat nu wel te verdedigen en zou het dat een klein stukje verderop niet zijn?
pleased to meet you
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:55:49 #217
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97133096
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:08 schreef moussie het volgende:

[..]

De kans daarop was al zo goed als niet aanwezig, voorlopig .. en zo gek is dat niet als je naar de geschiedenis kijkt, een ezel in het algemeen en zo .. en nu Bibi steevast blijft volhouden dat de grenzen van 67 onaanvaardbaar zijn is die helemaal verkeken.

Wat ik trouwens niet snap is de redenatie achter die weigering. Het is nog steeds dezelfde lijn, alleen dan een klein stukje verderop! Hoezo is dat nu wel te verdedigen en zou het dat een klein stukje verderop niet zijn?
Ik las laatst in Haaretz dat Israel juist bereid is om dat soort stappen wel te zetten.
Overigens lijken mij persoonlijk de grenzen van '67 meer dan redelijk.
Gezien de Geschiedenis inclusief die van de landen, wat nu nu is, en toen toen.
Bovendien staat dit los van de Golan, van '67, laat Syrie maar eens tot rust komen.
De handtekening van Syrie zit overal bij die rellen van vorige week.
Bij Libanon net zo hard, ik vraag me af, wat jij daarvan vond.
Thee!
pi_97134551
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:55 schreef Partizan8919 het volgende:

[..]

Ik las laatst in Haaretz dat Israel juist bereid is om dat soort stappen wel te zetten.
Overigens lijken mij persoonlijk de grenzen van '67 meer dan redelijk.
Gezien de Geschiedenis inclusief die van de landen, wat nu nu is, en toen toen.
Bovendien staat dit los van de Golan, van '67, laat Syrie maar eens tot rust komen.
Tja, maar wat laatst in Haaretz stond is vandaag de dag dus niet meer relevant ..
Dat die grenzen onaanvaardbaar zijn, want ze zijn niet te verdedigen, zijn uitspraken van eergisteren tijdens de gesprekken met Obama en op basis van diens speech
http://nos.nl/artikel/241(...)ossing-obama-af.html

Tel daarbij dit op
quote:
In statements made after their talks, both Obama and Netanyahu rejected the involvement of Hamas in peace negotiations, following the recent Palestinian unity deal involving the group and Abbas' Fatah faction.

Netanyahu said that Abbas would have to choose between "peace with Israel and his pact with Hamas".
http://english.aljazeera.(...)520181538261950.html

en de rest is voorspelbaar.

Overigens is de aanvankelijk positieve reactie van Fatah op de speech van Obama ook lichtelijk verandert, er is een dreigende ondertoon bij gekomen
http://english.aljazeera.(...)521154413267357.html
pleased to meet you
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:35:52 #219
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97134838
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, maar wat laatst in Haaretz stond is vandaag de dag dus niet meer relevant ..
Dat die grenzen onaanvaardbaar zijn, want ze zijn niet te verdedigen, zijn uitspraken van eergisteren tijdens de gesprekken met Obama en op basis van diens speech
http://nos.nl/artikel/241(...)ossing-obama-af.html

Tel daarbij dit op

[..]

http://english.aljazeera.(...)520181538261950.html

en de rest is voorspelbaar.

Overigens is de aanvankelijk positieve reactie van Fatah op de speech van Obama ook lichtelijk verandert, er is een dreigende ondertoon bij gekomen
http://english.aljazeera.(...)521154413267357.html
Maar dat is toch logisch als Hamas Israel weigert te erkennen en op die manier geweld tegen Israel legaal maakt Moussie? Dat staat in de bronnen die je hier zelf aandraagt.
Ik snap het probleem niet dat je hier maakt. Al helemaal niet het probleem van wat Netanyahu zou zeggen. Dergelijke uitspraken veranderen met de minuut, jij zegt het zelf al, wat vandaag is dat is vandaag en wat morgen is dat is morgen. Dus waarom hecht jij er wel waarde aan als Netanyahu zegt geen offers wil maken? Een beetje ondiplomatiek van je!
Thee!
pi_97135605
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:55 schreef Partizan8919 het volgende:
Deze even apart .. of het echt zo is kan ik niet beoordelen, net zo min als de bewering dat Iran zich ermee bemoeid zou hebben. Het is natuurlijk goed mogelijk, al snap ik de opgegeven redenatie daarvoor niet helemaal .. in hoeverre zouden wat uitgelokte incidenten aan de grens kunnen afleiden van gebeurtenissen honderden kilometers verderop?
pleased to meet you
  zaterdag 21 mei 2011 @ 23:03:05 #221
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97136209
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Deze even apart .. of het echt zo is kan ik niet beoordelen, net zo min als de bewering dat Iran zich ermee bemoeid zou hebben. Het is natuurlijk goed mogelijk, al snap ik de opgegeven redenatie daarvoor niet helemaal .. in hoeverre zouden wat uitgelokte incidenten aan de grens kunnen afleiden van gebeurtenissen honderden kilometers verderop?
Kijk, of Iran er echt direct iets mee te maken heeft, dat vind ik ook mogelijk maar daar kunnen we niet zeker van zijn ondanks dat de Mossad toch wel goed ingelicht is over het algemeen.
Maar normaal, heb ik me laten vertellen, voordat je vanuit Syrië in de buurt van de grens bent moet je langs tig checkpoints, daar kom je niet zo maar, dus als zo'n enorme groep aankomt lijkt me dat toch logisch. Syrië wil normaal ook geen problemen bij de grens ivm stabiliteit op internationaal vlak. Maar jij weet net zo goed als ik dat Syrië op dat moment toch heel wat problemen had (en nog steeds heeft) met de eigen bevolking. Jij weet dat de dag er voor dacht ik nog fikse opstanden waren, en het was niet alleen voor de buitenwereld, om de aandacht naar Israël te wenden. Maar ook voor de demonstranten, om de aandacht af te schuiven tsja, wekenlang heeft Syrië het nieuws beheerst. Nu plotseling, vanaf de dag van die rellen, is er veel minder aandacht voor tsja.

Ik vind je reactie een beetje naïef en ik denk niet dat je dat over het algemeen bent.

Maar ik zie meer dan genoeg reden voor Syrie om dit te doen.
Thee!
pi_97136554
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:35 schreef Partizan8919 het volgende:

[..]

Maar dat is toch logisch als Hamas Israel weigert te erkennen en op die manier geweld tegen Israel legaal maakt Moussie? Dat staat in de bronnen die je hier zelf aandraagt.
Dat telt omgekeerd anders net zo, de rechten van de plaatselijke bevolking worden al geruime tijd met voeten getreden en elk verzet hunnerzijds wordt op deze manier tot terrorisme verklaart ..
en wat het erkennen van Israël de PLO/Fatah heeft opgeleverd weten we allemaal, toch?

quote:
Ik snap het probleem niet dat je hier maakt. Al helemaal niet het probleem van wat Netanyahu zou zeggen. Dergelijke uitspraken veranderen met de minuut, jij zegt het zelf al, wat vandaag is dat is vandaag en wat morgen is dat is morgen. Dus waarom hecht jij er wel waarde aan als Netanyahu zegt geen offers wil maken? Een beetje ondiplomatiek van je!
Huh, jij haalt een uitspraak van weet-ik-veel-wie aan uit de Haaretz, en die staat lijnrecht tegenover de opvattingen van Bibi .. die bouwt gewoon door, op de Westbank, in Oost-Jeruzalem, Bibi's opvattingen zijn niet verandert hoor .. Dat is zijn beleid, al een tijdje, dus vandaar dat ik daar meer waarde aan hecht .. hij zit bij Obama die dingen te zeggen, hij zit aan de onderhandelingstafel, zijn toon maakt de muziek, en niet een of ander artikel in de Haaretz
pleased to meet you
  zaterdag 21 mei 2011 @ 23:15:33 #223
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97136827
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat telt omgekeerd anders net zo, de rechten van de plaatselijke bevolking worden al geruime tijd met voeten getreden en elk verzet hunnerzijds wordt op deze manier tot terrorisme verklaart ..
en wat het erkennen van Israël de PLO/Fatah heeft opgeleverd weten we allemaal, toch?
Je kan altijd wel gaan wijzen naar de ander Moussie maar dat haalt de essentie niet uit mijn post waar jij de bovenstaande reactie op hebt gegeven.
[..]

quote:
Huh, jij haalt een uitspraak van weet-ik-veel-wie aan uit de Haaretz, en die staat lijnrecht tegenover de opvattingen van Bibi .. die bouwt gewoon door, op de Westbank, in Oost-Jeruzalem, Bibi's opvattingen zijn niet verandert hoor .. Dat is zijn beleid, al een tijdje, dus vandaar dat ik daar meer waarde aan hecht .. hij zit bij Obama die dingen te zeggen, hij zit aan de onderhandelingstafel, zijn toon maakt de muziek, en niet een of ander artikel in de Haaretz
Hoe reageerde je dan toen het beleid wel werd veranderd Moussie, door Sharon en Ohlmert, die behalve de hele Gazastrook van nederzettingen te hebben ontruimd, ook een start maakte met de Jordaanoever. Reageerde Hamas toen met een erkenning? Reageerde de Palestijnse autoriteit toen op een manier waarop het leek dat ze enige controle hadden voor echte veranderingen? Nee, Hezbollah en Hamas begonnen massaal met de raketbeschietingen en met het aanvallen van Israelische grensposten, waarbij die Israelische soldaat naar mijn weten nog steeds is ontvoerd of erger. Puur omdat Hamas zich geen vrede kon veroorloven want dat zou hun machtsbasis ondermijnen. Maar nu Netanyahu weer doorgaat met het bouwen van nederzettingen ligt de schuld plotseling weer volledig bij Israel? Laat me niet lachen!
Thee!
pi_97137395
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:03 schreef Partizan8919 het volgende:

[..]

Kijk, of Iran er echt direct iets mee te maken heeft, dat vind ik ook mogelijk maar daar kunnen we niet zeker van zijn ondanks dat de Mossad toch wel goed ingelicht is over het algemeen.
Maar normaal, heb ik me laten vertellen, voordat je vanuit Syrië in de buurt van de grens bent moet je langs tig checkpoints, daar kom je niet zo maar, dus als zo'n enorme groep aankomt lijkt me dat toch logisch. Syrië wil normaal ook geen problemen bij de grens ivm stabiliteit op internationaal vlak. Maar jij weet net zo goed als ik dat Syrië op dat moment toch heel wat problemen had (en nog steeds heeft) met de eigen bevolking. Jij weet dat de dag er voor dacht ik nog fikse opstanden waren, en het was niet alleen voor de buitenwereld, om de aandacht naar Israël te wenden. Maar ook voor de demonstranten, om de aandacht af te schuiven tsja, wekenlang heeft Syrië het nieuws beheerst. Nu plotseling, vanaf de dag van die rellen, is er veel minder aandacht voor tsja.

Ik vind je reactie een beetje naïef en ik denk niet dat je dat over het algemeen bent.

Maar ik zie meer dan genoeg reden voor Syrie om dit te doen.
Dat wel, uiteraard, maar het grootste gedeelte van de rellen vindt toch echt een flink stuk verderop plaats, dus de eigen bevolking afleiden door tegen een gemeenschappelijke 'vijand' te ageren, dat zie ik eigenlijk niet zo. Ik bedoel maar, als je eigen soldaten op jou schieten heb je toch echt wel iets anders aan je hoofd dan de gevluchte Palestijnen die beschoten worden door de Israëliërs ..

Ze zullen ze niet tegen hebben gehouden, in tegenstelling tot 'normaal', misschien bewust en misschien omdat alle mankracht elders wordt gebruikt om de eigen bevolking te beschieten .. i dunno .. maar dat ze het zelf geïnstigeerd vind ik wat moeilijker om te geloven, zo dom zijn ze niet dat ze niet van te voren weten dat de pers over ze heen gaat vallen
pleased to meet you
  zaterdag 21 mei 2011 @ 23:31:52 #225
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97137562
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat wel, uiteraard, maar het grootste gedeelte van de rellen vindt toch echt een flink stuk verderop plaats, dus de eigen bevolking afleiden door tegen een gemeenschappelijke 'vijand' te ageren, dat zie ik eigenlijk niet zo. Ik bedoel maar, als je eigen soldaten op jou schieten heb je toch echt wel iets anders aan je hoofd dan de gevluchte Palestijnen die beschoten worden door de Israëliërs ..
Het was op een moment dat de wereld tegen heel Syrie aankeek, sancties leken op weg en zijn volgens mij ook op weg, niet heel Syrie staat op dit moment in brand.
Als het gericht is tegen die mensen die overwegen de straat op te gaan, die het niet zeker weten of die hun broeders en zusters willen helpen, dit kan dan ook andersom werken.

quote:
Ze zullen ze niet tegen hebben gehouden, in tegenstelling tot 'normaal', misschien bewust en misschien omdat alle mankracht elders wordt gebruikt om de eigen bevolking te beschieten .. i dunno .. maar dat ze het zelf geïnstigeerd vind ik wat moeilijker om te geloven, zo dom zijn ze niet dat ze niet van te voren weten dat de pers over ze heen gaat vallen
Dat ze het helemaal zelf bedacht hebben, ok, daar ga ik met je in mee dat weet ik ook niet zeker, dat kunnen we ook niet zeker weten, alhoewel het me ook niet heel veel zou verbazen.
Maar dat het ze goed uitkwam, dat ze er niets tegen deden terwijl ze het toch wisten, dat lijkt me minimaal haha.
Thee!
pi_97141955
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:31 schreef waht het volgende:

[..]

Een neutrale bovenmacht is er alleen niet.
Helaas!
pi_97142188
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:54 schreef Partizan8919 het volgende:

[..]

Vergeet vooral niet dat Jordanie en Syrie al eerder eens geprobeerd hebben om de waterloop te veranderen. Dit zou zowel in de Palestijnse gebieden als Israel een waterprobleem hebben veroorzaakt. Dat het nu gebeurt op deze manier is niet anders.
Zonder keiharde garanties kom je er niet Kees22 en daar heb je ook water voor nodig.
Suggesties?
Vreemde reactie, Partizan8919.
Alsof je de schuld bij voorbaat op een ander wilt schuiven.

Aan die keiharde garanties ontbrak het nou juist.
  zondag 22 mei 2011 @ 01:52:12 #228
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97143066
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 01:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Suggesties?
Vreemde reactie, Partizan8919.
Alsof je de schuld bij voorbaat op een ander wilt schuiven.

Aan die keiharde garanties ontbrak het nou juist.
Ik weet niet over welke garanties jij het hebt. Maar de relaties met Syrie zijn nog steeds niet al te best zoals je weet, daarnaast, zie ik weinig Palestijnen van de dorst omkomen.
Thee!
pi_97157880
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:15 schreef Partizan8919 het volgende:

[..]

Je kan altijd wel gaan wijzen naar de ander Moussie maar dat haalt de essentie niet uit mijn post waar jij de bovenstaande reactie op hebt gegeven.
Omdat jij de essentie van mijn post niet snapt blijkbaar ..
Hoe vreemd is het nou eigenlijk echt, dat je het bestaan van een staat niet wil erkennen als deze staat op zijn beurt jouw rechten niet erkent en al decennia met voeten treedt?

Vergelijk het eens met een inbreker die in jouw huis komt wonen, en die neemt de eerste verdieping in. Jij zit dus dan op het zolderkamertje, op de eerste verdieping mag je alleen nog maar komen met toestemming van de nieuwe eigenaar, die daarnaast ook de toegang naar de straat controleert en geregeld afsluit. Zou jij die zomaar erkennen als de nieuwe eigenaar of zou je ook van alles proberen om je huis terug te veroveren?

quote:
Hoe reageerde je dan toen het beleid wel werd veranderd Moussie, door Sharon en Ohlmert, die behalve de hele Gazastrook van nederzettingen te hebben ontruimd, ook een start maakte met de Jordaanoever.
Say what .. ook een start maakte op de Jordaanoever? Je refereert aan die ene illegale nederzetting in Amona? En wat aardig toch, om de kolonisten uit Gaza te ontruimen, en waar wonen ze nu? In nederzettingen op de Westbank! Lood om oud ijzer dus, vanuit het oogpunt van 'wonen in nederzettingen op bezet gebied' .. vanuit het oogpunt van 'waar woon je liever, in de vruchtbare Jordaanvallei of dat zanderige strookje met veel te weinig water' is het zelfs een vooruitgang.
Dus ik reageerde nogal cynisch ..

quote:
Reageerde Hamas toen met een erkenning? Reageerde de Palestijnse autoriteit toen op een manier waarop het leek dat ze enige controle hadden voor echte veranderingen? Nee, Hezbollah en Hamas begonnen massaal met de raketbeschietingen en met het aanvallen van Israelische grensposten, waarbij die Israelische soldaat naar mijn weten nog steeds is ontvoerd of erger. Puur omdat Hamas zich geen vrede kon veroorloven want dat zou hun machtsbasis ondermijnen.
Lol, Gaza was maar net ontruimt voor de Palestijnse verkiezingen die gewonnen werden door Hamas.
En hoe met die verkiezingsoverwinning werd omgegaan staat in de geschiedenisboeken. Dus welke PA had adequaat moeten reageren, diegene die niet meer bestond of diegene die niet mag bestaan, ondanks een democratische verkiezingsoverwinning?

En ja, er werd aardig wat afgeschoten vanaf 2006 tot halverwege 2008, hoe anders had dat kunnen lopen als de politieke vleugel van Hamas wel als gesprekspartner erkend zou zijn? Feit is overigens dat er in de maanden voorafgaand aan Cast Lead maar heel weinig is afgeschoten.
En van die vermeende massale build-up, waardoor Cast Lead een must werd, was anders weinig te merken in aantallen raketten en mortiervuur, tijdens en na Cast Lead. En over heftige explosies van onderaardse opslagplaatsen met honderden of zelfs duizenden raketten heb ik niets gelezen.

quote:
Maar nu Netanyahu weer doorgaat met het bouwen van nederzettingen ligt de schuld plotseling weer volledig bij Israel? Laat me niet lachen!
Aah leuk, nog zo'n aardige verdraaiing van feiten
quote:
But during the moratorium, work was allowed to continue on 3,000 homes whose foundations had been laid before the start of the 10-month building cessation in November 2009.

In the first nine months of 2010, work was completed on 1,175 homes, which is 21% less than the 1,498 homes that were finished in that same time period last year.

Overall, in 2009, 2,070 homes were finished in West Bank settlements. In 2008, there were 1,601 homes completed, 1,747 in 2007 and 2,167 in 2006.
http://www.jpost.com/NationalNews/Article.aspx?ID=197466&R=R1

Maw, de hele bouwstop was een grote farce, pas als die verlengd zou zijn en er dus geen nieuwe funderingen meer gelegd zouden mogen worden zou er echt sprake zijn van een stop.
pleased to meet you
  zondag 22 mei 2011 @ 16:20:48 #230
93664 waht
Mushir
pi_97158020
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 01:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Helaas!
Helaas inderdaad, maar hoe gaan we dan verder?
pi_97169419
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 01:52 schreef Partizan8919 het volgende:

[..]

Ik weet niet over welke garanties jij het hebt. Maar de relaties met Syrie zijn nog steeds niet al te best zoals je weet, daarnaast, zie ik weinig Palestijnen van de dorst omkomen.
Aaaai hebben een nieuwe,,,, eest kwamen ze om van de honger ,Nu komen ze om van de dorst.
pi_97185681
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 01:52 schreef Partizan8919 het volgende:

[..]

Jij begint over keiharde garanties, niet iki. Dus wat je daarmee bedoelt moet je niet aan mij vragen.

Als ik je een beetje begrijp, willen ook Syrië en Jordanië water uit de Jordaan gebruiken. En ook de Palestijnen. Lijkt me, gezien de loop van de Jordaan en de grenzen van de landen, redelijk.

Maar verder snap ik niet zoveel van je.
pi_97185893
quote:
5s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:20 schreef waht het volgende:

[..]

Helaas inderdaad, maar hoe gaan we dan verder?
Sterker nog: de enige beschikbare bovenmacht (de VSvA) wordt ongelooflijk geschoffeerd door eerst de bouw van een hele serie kolonistenwoningen goed te keuren (op bezet gebied, dus illegaal), waarna het vredesvoorstel gewoon naar de prullenbak verwezen wordt.

Op je vraag: ik weet het niet.
ik voel een machteloze woede, en ik zie dat de extreme tegenpartij, die een Groot-Israel wil vestigen, die ook voelt.
Alleen is die woede niet machteloos, die vindt kracht en voeding in de staat Israel.

Ik weet het niet.
  maandag 23 mei 2011 @ 17:32:45 #234
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97208264
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Omdat jij de essentie van mijn post niet snapt blijkbaar ..
Hoe vreemd is het nou eigenlijk echt, dat je het bestaan van een staat niet wil erkennen als deze staat op zijn beurt jouw rechten niet erkent en al decennia met voeten treedt?

Vergelijk het eens met een inbreker die in jouw huis komt wonen, en die neemt de eerste verdieping in. Jij zit dus dan op het zolderkamertje, op de eerste verdieping mag je alleen nog maar komen met toestemming van de nieuwe eigenaar, die daarnaast ook de toegang naar de straat controleert en geregeld afsluit. Zou jij die zomaar erkennen als de nieuwe eigenaar of zou je ook van alles proberen om je huis terug te veroveren?
Ik ga geen appels met peren vergelijken, zeker omdat ik Israël niet als een inbreker zie was historisch incorrect is, en nogmaals haal je niet de essentie uit de post zoals ik die aan jou had voorgelegd. Jij legt daarnaast de bal telkens bij Israël Moussie maar ik vraag jou welke stappen de Palestijnen tot dusverre hebben ondernomen? Waar is hun verantwoordelijkheid?

[..]

quote:
Say what .. ook een start maakte op de Jordaanoever? Je refereert aan die ene illegale nederzetting in Amona? En wat aardig toch, om de kolonisten uit Gaza te ontruimen, en waar wonen ze nu? In nederzettingen op de Westbank! Lood om oud ijzer dus, vanuit het oogpunt van 'wonen in nederzettingen op bezet gebied' .. vanuit het oogpunt van 'waar woon je liever, in de vruchtbare Jordaanvallei of dat zanderige strookje met veel te weinig water' is het zelfs een vooruitgang.
Dus ik reageerde nogal cynisch ..
Dat lijkt me geen lood om oud ijzer, uiteindelijk zijn de nederzetting qua totale populatie en omvang weer gegroeid, als die oorlog er niet was geweest, als de Palestijnen enige stappen hadden gemaakt, dan waren er nu veel minder nederzettingen en zagen we een duidelijk proces naar vrede zoals Sharon voornamelijk heeft ingezet. De nederzettingen zijn geen permanente bezettingspolitiek, ze zijn gebouwd als onderhandelingsvoorwaarde, om Israël een positie te geven bij de onderhandelingen. De Palestijnen hadden namelijk maar 1 eis en dat was dat Israël niet meer mocht bestaan. Nu zijn er andere zaken waardoor de Palestijnen gedwongen zijn realistisch te handelen.

[..]

quote:
Lol, Gaza was maar net ontruimt voor de Palestijnse verkiezingen die gewonnen werden door Hamas.
En hoe met die verkiezingsoverwinning werd omgegaan staat in de geschiedenisboeken. Dus welke PA had adequaat moeten reageren, diegene die niet meer bestond of diegene die niet mag bestaan, ondanks een democratische verkiezingsoverwinning?
Nogmaals, als jij duidelijke stappen richting vrede zet, en die worden beantwoord met geweld?
Waarom geef jij dan toch nog Israël de schuld dat is hetzelfde als met oogkleppen kijken!

quote:
En ja, er werd aardig wat afgeschoten vanaf 2006 tot halverwege 2008, hoe anders had dat kunnen lopen als de politieke vleugel van Hamas wel als gesprekspartner erkend zou zijn? Feit is overigens dat er in de maanden voorafgaand aan Cast Lead maar heel weinig is afgeschoten.
En van die vermeende massale build-up, waardoor Cast Lead een must werd, was anders weinig te merken in aantallen raketten en mortiervuur, tijdens en na Cast Lead. En over heftige explosies van onderaardse opslagplaatsen met honderden of zelfs duizenden raketten heb ik niets gelezen.
Heeft Hamas in die tijd gezegd dat ze bereid zijn Israël te erkennen?
Dat ze de wapens willen neerleggen in de stappen naar vrede?
Nee ze beantwoorde elk woord bijna met geweld, met raketten, en noem maar op?
Ik snap niet dat jij hier uit concludeert dat Hamas überhaupt een gesprekspartner wilde zijn!

[..]

quote:
Aah leuk, nog zo'n aardige verdraaiing van feiten

[..]

http://www.jpost.com/NationalNews/Article.aspx?ID=197466&R=R1

Maw, de hele bouwstop was een grote farce, pas als die verlengd zou zijn en er dus geen nieuwe funderingen meer gelegd zouden mogen worden zou er echt sprake zijn van een stop.
Heb ik het over een bouwstop gehad? Ik zeg dat jij alleen bij een meer harde leider van Israël, die niet met zich laat spotten, weer alle verantwoordelijkheid op Israël afschuift! Ik vind het absoluut niet erg dat je de Palestijnen verdedigt maar daarbij mag je best realistisch zijn en niet alles wat er gebeurd op het bordje van Netanyahu en co afschuiven. Jij weet net zo goed wat de Palestijnen in de loop der jaren gedaan hebben, en wat ze niet gedaan hebben,

quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jij begint over keiharde garanties, niet iki. Dus wat je daarmee bedoelt moet je niet aan mij vragen.

Als ik je een beetje begrijp, willen ook Syrië en Jordanië water uit de Jordaan gebruiken. En ook de Palestijnen. Lijkt me, gezien de loop van de Jordaan en de grenzen van de landen, redelijk.

Maar verder snap ik niet zoveel van je.
Precies, maar het lijkt niet alsof jij het over de zelfde garanties hebt als ik, dat lijkt me logisch. Verder denk ik dat je me heel goed snapt, en dat als ik zeg dat wanneer Syrië en Jordanië de loop van de Jordaan bij de bron willen veranderen, dat dit niet een erg pacifistische daad is en dat dit enige actie om toch water te kunnen verzekeren acceptabel maakt.
Thee!
pi_97212590
quote:
Hamas: US can't convince us to recognize Israel

Hamas rejects US President Obama's demand to recognize Jewish state, says US favors Israel at expense of Palestinian freedom

Hamas spokesman Sami Abu Zuhri responded to US President Barack Obama AIPAC speech Sunday, saying that "the American government has failed in the past, and will continue to fail in its attempt to convince Hamas to recognize the Israeli occupation.

"They have a clear preference for Israel, at the expense of the freedom of the Palestinian people and its right for self-definition and the establishment of a sovereign Palestinian state," he said.

In the speech made during the AIPAC conference Sunday, Obama slammed the Fatah-Hamas unity deal. "The recent agreement between Fatah and Hamas poses an enormous obstacle to peace," he said. "No country can be expected to negotiate with a terrorist organization sworn to its destruction.

"We will continue to demand that Hamas accept the basic responsibilities of peace: recognizing Israel’s right to exist, rejecting violence, and adhering to all existing agreements," he went on to say. "We once again call on Hamas to release Gilad Shalit, who has been kept from his family for five long years."

Abu Zuhri countered by saying that "Obama's speech proves that it is a mistake to consider the American government as fair mediator, and that it is a mistake to continue betting on the role that the United States plays."

'Interference in Palestinian affairs'
Senior Hamas official Salah al-Bardwil expressed his disapproval as well. "Obama's speech is unacceptable, and it is a blatant interference in the Palestinian internal affairs," he said.

"It is an attempt to continue to deepen the Palestinian rift in order to please Israel," he added.

Bardwil said that the Palestinians must move forward in the reconciliation process, and called on world leaders – especially European ones – to support Palestinian unity, "remove the blockade… and stop the settlements."

Fatah officials kept a low profile following Sunday's speech; Nabil Abu Rodeina, a spokesman for Palestinian President Mahmoud Abbas, said that the Palestinian leadership will convene on Wednesday in Ramallah and the Arab Peace Initiative will convene on Saturday in Doha, Qatar to discuss the implications of Obama's statements.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4072410,00.html
pi_97219607
quote:
The Prime Minister and the Secretary agreed on the importance of continuing direct negotiations to achieve our goals. The Secretary reiterated that "the United States believes that through good-faith negotiations, the parties can mutually agree on an outcome which ends the conflict and reconciles the Palestinian goal of an independent and viable state, based on the 1967 lines, with agreed swaps, and the Israeli goal of a Jewish state with secure and recognized borders that reflect subsequent developments and meet Israeli security requirements." Those requirements will be fully taken into account in any future peace agreement
http://www.mfa.gov.il/MFA(...)nton_11-Nov-2010.htm

Die ratten willen geen vrede en zullen liegen en verdraaien en moorden als het maar betekent dat er geen vrede komt.
pi_97222319
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die ratten willen geen vrede en zullen liegen en verdraaien en moorden als het maar betekent dat er geen vrede komt.
ja idd ze willen geen vreden .ze liegen en verdraaien en moorden als het maar betekent dat er geen vrede komt.
go ik ben het met je eens vandaag .

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4072740,00.html

eh by the way deze link is van 20011 niet uit nov 2010 .en ga je bek spoelen met je ratten.. of anders als je aan je familie leden denkt ga niet op het forum zitten .wand ik zie dat je onderbuik gevoelens dan gaan opspelen .en het staat zo kinderachtig .

[ Bericht 3% gewijzigd door C_N op 23-05-2011 21:47:44 ]
pi_97222836
quote:
Lieberman: Israel ready for talks anytime

FM backs Netanyahu's response to Obama Mideast policy speech, demands 'no preconditions'

Foreign Minister Avigdor Lieberman commented before members of his party Yisrael Beiteinu on speeches by US President Barack Obama and Prime Minister Benjamin Netanyahu on the peace process.

Reiterating the stance that Israel should not enter into negotiations with preconditions, Lieberman said, "The prime minister and I stressed that the State of Israel is willing to engage in negotiations at any given moment, without dictation or preconditions. But we will not accept any dictations or preconditions."

The foreign minister also offered his opinion on the possible right of return for Palestinian refugees. "Those who speak of the right of return are referring – with or without their knowledge – to the demise of the State of Israel," he said.

"There will be no negotiations on the right of return. Once we open this up to just one refugee we will be receiving millions."

Lieberman also thanked the prime minister for his visit to the US. "I want to express my support in the prime minister and his important mission. He inspired respect and presented the widest consensus in Israeli society," he said.

There is no need to turn every difference of opinion with the Americans into a drama or apocalypse," he added, referring to a speech made by Obama on Thursday, in which he urged Israel to retreat to the 1967 borders. "I think the common ground is more significant than the dispute."

Obama spoke before AIPAC's annual conference Sunday, and clarified that peace talks with the Palestinians should be based on a withdrawal to the 1967 borders excepting certain negotiated exchanges of land.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4072766,00.html
pi_97223780
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:35 schreef C_N het volgende:

(...)
en ga je bek spoelen met je ratten..
'Ratten' lijkt mij een heel normale term voor dergelijke lui, Netanyahu en zijn extremistische vriendjes. Ik zou niet weten wat er mis mee is.

quote:
of anders als je aan je familie leden denkt ga niet op het forum zitten .wand ik zie dat je onderbuik gevoelens dan gaan opspelen .en het staat zo kinderachtig .
Probeer eens een begrijpelijke zin te maken, misschien dat ik er dan wat aan heb.
pi_97224037
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:32 schreef Partizan8919 het volgende:

[..]

Ik ga geen appels met peren vergelijken, zeker omdat ik Israël niet als een inbreker zie was historisch incorrect is, en nogmaals haal je niet de essentie uit de post zoals ik die aan jou had voorgelegd. Jij legt daarnaast de bal telkens bij Israël Moussie maar ik vraag jou welke stappen de Palestijnen tot dusverre hebben ondernomen? Waar is hun verantwoordelijkheid?
Historisch incorrect, ja ja, krijgen we nou die twee koninkrijken van duizenden jaren geleden, of het handjevol dat er is blijven wonen, of misschien gewoon dat via het geloof ingebakken 'beloofde land'? Dus ja, inbrekers, noch die koninkrijken van weleer, noch dat handjevol dat er sindsdien is blijven wonen, noch die g-d die iets beloofd heeft is van enige relevantie voor de huidige situatie.

Dus over welke verantwoordelijkheid heb je het, je moet als je land wordt ingepikt meehelpen of zo?
Ik zou bijna sneren dat dat dan blijkbaar iets typisch Nederlands is, zoals ook bewezen in de tweede wereldoorlog, je moet je maar meteen overgeven om de lieve vrede te bewaren of zoiets.

quote:
Dat lijkt me geen lood om oud ijzer, uiteindelijk zijn de nederzetting qua totale populatie en omvang weer gegroeid, als die oorlog er niet was geweest, als de Palestijnen enige stappen hadden gemaakt, dan waren er nu veel minder nederzettingen en zagen we een duidelijk proces naar vrede zoals Sharon voornamelijk heeft ingezet. De nederzettingen zijn geen permanente bezettingspolitiek, ze zijn gebouwd als onderhandelingsvoorwaarde, om Israël een positie te geven bij de onderhandelingen. De Palestijnen hadden namelijk maar 1 eis en dat was dat Israël niet meer mocht bestaan. Nu zijn er andere zaken waardoor de Palestijnen gedwongen zijn realistisch te handelen.
Je negeert even voor het gemak dat Fatah ook Palestijnen zijn en dat die, of beter gezegd hun voorloper de PLO Israël wel erkent heeft en ook het handvest verandert heeft .. en toch zat het aantal nederzettingen maar te groeien. En dan worden ze boos en beginnen een intifada en dan is het ineens hun schuld? Mag ik je even eraan herinneren dat deze nederzettingen niet mogen volgens de internationale wetgeving en dat zij herhaaldelijk veroordeelt zijn.

quote:
Nogmaals, als jij duidelijke stappen richting vrede zet, en die worden beantwoord met geweld?
Waarom geef jij dan toch nog Israël de schuld dat is hetzelfde als met oogkleppen kijken!
Ach, er worden vier maanden zo goed als geen raketten afgeschoten en het antwoord is Cast Lead ..

quote:
Ik snap niet dat jij hier uit concludeert dat Hamas überhaupt een gesprekspartner wilde zijn!
Ik kan me toch herinneren dat ze dat herhaaldelijk hebben gezegd. Dat dat niet geaccepteerd wordt, tja, maar ze zijn dus voorlopig niet van plan om net als de PLO/Fatah standpunten op te geven, ze weten uit ervaring dat dat niets oplevert, in tegendeel.

quote:
Heb ik het over een bouwstop gehad? Ik zeg dat jij alleen bij een meer harde leider van Israël, die niet met zich laat spotten, weer alle verantwoordelijkheid op Israël afschuift! Ik vind het absoluut niet erg dat je de Palestijnen verdedigt maar daarbij mag je best realistisch zijn en niet alles wat er gebeurd op het bordje van Netanyahu en co afschuiven. Jij weet net zo goed wat de Palestijnen in de loop der jaren gedaan hebben, en wat ze niet gedaan hebben,
Ja, jij begon over de bouwstop, dat het 'meteen weer de schuld van Israël is als er weer gebouwd wordt'. Dus ik maak je erop attent dat die hele bouwstop een farce was, leuk voor het oog van de pers, maar de realiteit is anders. Dat is de dagelijkse realiteit waarmee de Palestijn te maken heeft, al decennia lang. Er wordt met veel poeha voor de ogen van de wereld een nederzetting ontruimt, er wordt een bouwstop van wel 10 maanden afgekondigd als teken van 'goodwill', en iedereen is weer helemaal blij en overtuigd van de goede bedoelingen van Israël ..
Maar als de pers en de camera's weg zijn worden die mensen uit de ontruimde nederzetting herplaatst in een andere nederzetting die verderop voor hun is gebouwd, en tijdens die 'bouwstop' worden er meer dan 1000 woningen gebouwd, nog niet eens significant minder dan de voorgaande jaren. De hele wereld wordt zo in de maling genomen, want het vervolg, waar die ontruimde settlers nu wonen, hoeveel woningen er gebouwd zijn tijden de bouwstop, die informatie vindt je meestal niet terug in de mainstream media.
pleased to meet you
  maandag 23 mei 2011 @ 23:02:22 #241
93664 waht
Mushir
pi_97228489
quote:

[..]

Netanyahu wil wel vrede. Maar alleen als Israël grote delen van het land krijgt (wat ze nu al bezitten eigenlijk).
pi_97234513
quote:
4s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:02 schreef waht het volgende:

[..]

Netanyahu wil wel vrede. Maar alleen als Israël grote delen van het land krijgt (wat ze nu al bezitten eigenlijk).
Bezetten, bedoel je.

Raar dat de discussie daar in wezen over gaat: de joden en/of de staat Israel wil gewoon het hele gebied tussen de Middellandse Zee en de Jordaan hebben. En liefst ook nog een groot deel daarbuiten, want daar hebben ooit, in een ver verleden, wel eens een tijdje stammen van Israel gewoond.
En alles, werkelijk helemaal alles wat de staat Israel of joden daarbuiten doen, is daar op gericht. Ik vind het heel fascinerend om te zien hoe dat werkt. Het liegen en bedriegen, het voor voldongen feiten stellen. Ongelooflijk hoe de wereld daar in trapt.

Peace, piece by piece.
pi_97234630
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:32 schreef Partizan8919 het volgende:

[..]

Pardon? Een tsunami van joden uit een heel andere cultuur die het land overspoelde? Dat is geen inbreker?
quote:
[..]

[..]

Oh, volgens jou zullen die nederzettingen dus weer ontruimd worden als aan de onderhandelingsvoorwaarden voldaan wordt.
Weten de bewoners dat wel? Of klets je gewoon uit je nek.
Verder snap ik niks van je redenering.
quote:
[..]

[..]

Duidelijke stappen richting vrede? Je bedoelt het stichten van nederzettingen in bezet gebied? Iets dat nog duidelijer is dan dat zie ik niet.
quote:
[..]

Ach, dat Al Fatah bereid was Israel te erkennen heeft ze van de regen in de drup gebracht.
quote:
[..]

[..]

[..]

Precies, maar het lijkt niet alsof jij het over de zelfde garanties hebt als ik, dat lijkt me logisch. Verder denk ik dat je me heel goed snapt, en dat als ik zeg dat wanneer Syrië en Jordanië de loop van de Jordaan bij de bron willen veranderen, dat dit niet een erg pacifistische daad is en dat dit enige actie om toch water te kunnen verzekeren acceptabel maakt.
Dus als Israel water steelt uit de Jordaan is dat goed, maar als andere landen hun natuurlijke watertoevoer veilig stellen, is dat verkeerd?

Het ontgaat me echt hoe jij in gemoede je redeneringen kunt verdedigen.
Logisch, moreel, humaan, filosofisch, juridisch, religieus, praktisch.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:22:12 #244
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_97235978
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 02:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Pardon? Een tsunami van joden uit een heel andere cultuur die het land overspoelde? Dat is geen inbreker?

[..]

Oh, volgens jou zullen die nederzettingen dus weer ontruimd worden als aan de onderhandelingsvoorwaarden voldaan wordt.
Weten de bewoners dat wel? Of klets je gewoon uit je nek.
Verder snap ik niks van je redenering.

[..]

Duidelijke stappen richting vrede? Je bedoelt het stichten van nederzettingen in bezet gebied? Iets dat nog duidelijer is dan dat zie ik niet.

[..]

Ach, dat Al Fatah bereid was Israel te erkennen heeft ze van de regen in de drup gebracht.

[..]

Dus als Israel water steelt uit de Jordaan is dat goed, maar als andere landen hun natuurlijke watertoevoer veilig stellen, is dat verkeerd?

Het ontgaat me echt hoe jij in gemoede je redeneringen kunt verdedigen.
Logisch, moreel, humaan, filosofisch, juridisch, religieus, praktisch.
Wanneer heb jij laatst op een kaart gekeken? Volgens deze logica van jou mag Israël dus het hele meer van Tiberias leegdrinken voordat de Jordaan de Westbank in stroomt. Hetgeen ook gebeurt.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:09:11 #245
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_97240142
quote:

[..]

De kern van het probleem ligt in de zionistische ideologie. Zolang dit niet wordt erkent snapt men geen bal ervan waarom Netanyahu en zoveel Israelische joden van verschillende politieke kleuren vasthouden aan bepaalde principes en dat het land toch echt hen "toekomt". Zoals het feit dat ze never nooit Jeruzalem zullen delen ondanks de grenzen van 67 en Oost-Jeruzalem. En het zodoende nog flink verjoodst moet worden aankomende jaren om "facts on the ground" te bewerkstelligen. Voor buitenstaanders is het bizar dat Bibi dit stelt, iemand die hen kent weet wel beter echter en dat heel veel Israeliers het met hem eens zijn. Met zo'n ideologisch gedreven vijand valt naar mijn mening ook niet te praten over echte vrede.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_97240342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:09 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De kern van het probleem ligt in de zionistische ideologie. Zolang dit niet wordt erkent snapt men geen bal ervan waarom Netanyahu en zoveel Israelische joden van verschillende politieke kleuren vasthouden aan bepaalde principes en dat het land toch echt hen "toekomt". Zoals het feit dat ze never nooit Jeruzalem zullen delen ondanks de grenzen van 67 en Oost-Jeruzalem. Voor buitenstaanders is het bizar dat Bibi dit stelt, iemand die hen kent weet wel beter echter en dat heel veel Israeliers het met hem eens zijn.
Israël is in zijn aard dan ook een racistische staat, sterker nog, een staat die zijn bestaan en ontstaan ontleent aan een racistische ideologie. Even los van het feit dat zelfs dat historisch verklaarbaar en zelfs verdedigbaar is, maakt dat dat er geen andere oplossing is dan een tweestatenoplossing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:28:11 #247
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_97240804
Ja zionisme zoals dat door de overgrote meerderheid der Israeliers wordt begrepen en uitgedragen is zeer racistisch omdat het door de joodse religie direct aan bloedbanden wordt gekoppeld. Als de blanke Zuid-Afrikaners zo'n staat zouden opzetten in Zuid-Afrika langs blank-Afrikaanse lijnen zou de wereld te klein zijn. Het idee dat je een staat kunstmatig joods of blank-afrikaans moet houden (=meerderheid) is op zijn zachtst gezegd eng.

Een tweestatenoplossing zie ik niet meer gebeuren. Ik hoop het wel maar acht het niet realistisch. Dit conflict zal dooretteren doordat o.a. de internationale gemeenschap en vooral de grote speler hierin het laat afweten echt in te grijpen en consequenties aan bepaald beleid te binden. Zoals al jaren gebeurt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_97242528
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

'Ratten' lijkt mij een heel normale term voor dergelijke lui, Netanyahu en zijn extremistische vriendjes. Ik zou niet weten wat er mis mee is.

[..]

Probeer eens een begrijpelijke zin te maken, misschien dat ik er dan wat aan heb.
als het een normaal term is, je kom met een stukje uit 2010 en noem ze nu ratten ok .

en je weet wat ik bedoel . rat.
pi_97242678
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:28 schreef Aloulou het volgende:
Ja zionisme zoals dat door de overgrote meerderheid der Israeliers wordt begrepen en uitgedragen is zeer racistisch omdat het door de joodse religie direct aan bloedbanden wordt gekoppeld. Als de blanke Zuid-Afrikaners zo'n staat zouden opzetten in Zuid-Afrika langs blank-Afrikaanse lijnen zou de wereld te klein zijn. Het idee dat je een staat kunstmatig joods of blank-afrikaans moet houden (=meerderheid) is op zijn zachtst gezegd eng.

Een tweestatenoplossing zie ik niet meer gebeuren. Ik hoop het wel maar acht het niet realistisch. Dit conflict zal dooretteren doordat o.a. de internationale gemeenschap en vooral de grote speler hierin het laat afweten echt in te grijpen en consequenties aan bepaald beleid te binden. Zoals al jaren gebeurt.
zuid africa honoloulu vergelijken en vergelijken , maar niet eens dicht in de buurd komen .en domme vergelijkingen .,,,, ik wacht nog steeds op een antwoord by the way .
pi_97242726
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:28 schreef Aloulou het volgende:
Dit conflict zal dooretteren doordat o.a. de internationale gemeenschap en vooral de grote speler hierin het laat afweten echt in te grijpen en consequenties aan bepaald beleid te binden. Zoals al jaren gebeurt.
Dat verwacht ik eerlijk gezegd ook, bij elke 'onderhandelingsronde' worden immers weer nieuwe 'facts on the ground' gepresenteerd die uiteraard onverteerbaar zijn en agressie opwekken bij de Palestijnen, zo gaat dat al geruime tijd en zo zal het denk ik ook nog geruime tijd doorgaan .. het eindigt ergens in de volgende eeuw met een paar 'reservaten' voor de Palestijnen?
pleased to meet you
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:35:01 #251
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_97242936
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat verwacht ik eerlijk gezegd ook, bij elke 'onderhandelingsronde' worden immers weer nieuwe 'facts on the ground' gepresenteerd die uiteraard onverteerbaar zijn en agressie opwekken bij de Palestijnen, zo gaat dat al geruime tijd en zo zal het denk ik ook nog geruime tijd doorgaan .. het eindigt ergens in de volgende eeuw met een paar 'reservaten' voor de Palestijnen?
De laatste serieuze onderhandelingen hebben vooral agressie bij de Palestijnen opgewekt inderdaad, zie de resultaten van Oslo of 2000. Waarom weer die éénzijdige blik?
bron
pi_97242938
quote:

[..]

palestijnen en palestijnen niets en niet doen ze ze zijn zo lief en en staan open voor iederen onderhandelingen .wat een hypocrieten niet normaal .
wie torpedeer iedere keer de onderhandelingen wie moord gvd burgers in bussen eet plaatsen op het moment dat er weer onderhandelingen worden gestart jullie vergeten snel als het om de palestijnen gaat,,wie steel geld van burgers wie zijn niet instaat om maar een kakkerlak op te groeien .nee wijs maar met je vingertje voor je iets 100%weet..word je slim van .kijk eens rond voor je wat zeg en kom uit het eenzijdigen hoekje
pi_97243234
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:20 schreef C_N het volgende:

[..]

als het een normaal term is, je kom met een stukje uit 2010 en noem ze nu ratten ok .

Het ontgaat je even dat dit joint statement nog geen half jaar geleden werd gemaakt?
Het ontgaat je ook dat het een draai van 180 graden is, wat een half jaar geleden nog geaccepteerd uitgangspunt was is nu ineens onacceptabel?
pleased to meet you
pi_97243365
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:35 schreef C_N het volgende:

[..]

palestijnen en palestijnen niets en niet doen ze ze zijn zo lief en en staan open voor iederen onderhandelingen .wat een hypocrieten niet normaal .
wie torpedeer iedere keer de onderhandelingen wie moord gvd burgers in bussen eet plaatsen op het moment dat er weer onderhandelingen worden gestart jullie vergeten snel als het om de palestijnen gaat,,wie steel geld van burgers wie zijn niet instaat om maar een kakkerlak op te groeien .nee wijs maar met je vingertje voor je iets 100%weet..word je slim van .kijk eens rond voor je wat zeg en kom uit het eenzijdigen hoekje
Dus als je tijdens een 'bouwstop' gewoon door zit te bouwen, dat is okay, dat is geen torpederen van de onderhandelingen, maar als een individu dan uitflipt en iets geks doet, dat ineens weer wel.
Kijk nou potverdorie eens echt kritisch naar wat je eigen regering doet, en probeer je in te denken hoe jij zou reageren als dat jou zou overkomen
pleased to meet you
pi_97243447
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Het ontgaat je even dat dit joint statement nog geen half jaar geleden werd gemaakt?
Het ontgaat je ook dat het een draai van 180 graden is, wat een half jaar geleden nog geaccepteerd uitgangspunt was is nu ineens onacceptabel?
nee hoor dat ontgaat mij niet .
maar ik denk als we het over ontgaan hebben er heel wat dingen ontgaan hier in dit topic.
hypocriet ten top .
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:51:50 #256
176916 Karrs
2007-2017
pi_97243478
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:35 schreef PhysicsRules het volgende:

Waarom weer die éénzijdige blik?
Dat zal een combinatie van gewoonte, angst, onwil en koppigheid zijn. Overgoten met een haatsausje, natuurlijk. ;)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_97243663
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus als je tijdens een 'bouwstop' gewoon door zit te bouwen, dat is okay,
gewoon door vuren op burgers met raketten en noem maar op dat is ok
quote:
dat is geen torpederen van de onderhandelingen, maar als een individu dan uitflipt en iets geks doet, dat ineens weer wel.
hou nou toch op joh . met je eenzijdigen blik
quote:
Kijk nou potverdorie eens echt kritisch naar wat je eigen regering doet, en probeer je in te denken hoe jij zou reageren als dat jou zou overkomen
als dit mij zou over komen dan blaim ik mijn regeering die zijn de schuldigen MEKUDAH .
ze konden gvd een staat hebben .mous .ga nu niet heiliger doen dan de pope .
zij kiezen voor terror nou dan geef ik israel groot gelijk ikzal ze niets geven laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze het menen zo niet pleur op probeer het maar weer eens in jordanien zou ik zeggen .
israel denk aan ZIJN STAAT ,ZIJN BURGERS, EN ZIJN GRENZEN , als die keer op keer worden aan gevallen geef ik Israel groot gelijk zo we moeten nu alles geven zoals we deden in de strook en er dan binnen de kortsten keren een teror hol van laten maken . ik wou dat we het deden dan kunnen we eindelijk de zooi,, eens en voor altijd opruimen en dan kunnen wij gelukkig in vrede leven .
quote:
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:59:57 #258
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_97243718
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:25 schreef C_N het volgende:

[..]

zuid africa honoloulu vergelijken en vergelijken , maar niet eens dicht in de buurd komen .en domme vergelijkingen .,,,, ik wacht nog steeds op een antwoord by the way .
zet de link maar neer en dan antwoord ik.

het is pijnlijk maar wel waar. zionisme zoals doorgaans wordt begrepen = gebaseerd op bloedbanden en als politieke ideologie PER DEFINITIE racistisch. dat jij dat niet wil inzien is een ander iets, en dat snap ik ook als je in land woont waar het de staatsideologie is en alles op is ontstaan. kom je buiten je eigen wereldje en onder die steen vooral dan vervang je "joods" voor iets anders en lees je het opnieuw dan zie je het wel in. Zoals het feit dat Netanyahu niet-joodse vluchtelingen deporteerde omdat het "het karakter van de joodse staat bedreigt". Als Zuid-Afrika niet blanke Afrikaanse vluchtelingen deporteert omdat het "het blank-Afrikaanse karakter van Zuid Afrika bedreigd" snap je hoe fout de redenatie achter zulke zaken vooral is.

[ Bericht 21% gewijzigd door Aloulou op 24-05-2011 13:07:15 ]
pi_97244177
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

zet de link maar neer en dan antwoord ik.

het is pijnlijk maar wel waar. zionisme zoals doorgaans wordt begrepen = gebaseerd op bloedbanden en als politieke ideologie PER DEFINITIE racistisch. dat jij dat niet wil inzien is een ander iets, en dat snap ik ook als je in land woont waar het de staatsideologie is en alles op is ontstaan. kom je buiten je eigen wereldje en onder die steen vooral dan vervang je "joods" voor iets anders en lees je het opnieuw dan zie je het wel in. Zoals het feit dat Netanyahu niet-joodse vluchtelingen deporteerde omdat het "het karakter van de joodse staat bedreigt". Als Zuid-Afrika niet blanke Afrikaanse vluchtelingen deporteert omdat het "het blank-Afrikaanse karakter van Zuid Afrika bedreigd" snap je hoe fout de redenatie achter zulke zaken vooral is.
nederland zou ook eens wat vlugtelingen moeten terug stuuren .dan is er niets aan de hand moslim hindou noem maar op
en ja dan doet israel dit dan is het om dat ze niet joods zijn .
om er maar weer eens een draai aan te geven

Palestina & Israël #68
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:15:18 #260
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_97244219
quote:

[..]

Amerika blokkeert uitroepen van Palestijnse staat.
Ik vermoed dat de EU zeer verdeeld is maar ook uiteindelijk zegt "dat dit niet de oplossing" is.

Dan zijn we in dit hele drama paar stappen verder maar het conflict op de grond blijft dooretteren. Israel gaat nooit ook maar een vierkante meter van Jeruzalem afstaan en aan daden zoals koloniseren worden nooit consequenties verbonden omdat ze weer via allies veto's hebben. Zo gaat het al jaren en zal het dus blijven gaan. Uiteindelijk is de centrum-rechts flank in Israel het beste gebaadt bij de huidige status-quo. Ze kunnen militair gezien de Palestijnen op de knie dwingen, door blijven bouwen omdat er geen vaste grenzen zijn en daarnaast roept het geen moeilijke toekomstige vragen op over eventuele vaste grenzen, of Palestijnse staat een leger mag hebben etc. Netanyahu is een sluwe vos en zou dit ook zo beargumenteren onder zijn eigen vertrouwelingen natuurlijk, door de woorden heen kan je deze standpunten ook wel horen.
Naar buiten toe wordt "gezocht naar een langdurige vrede" en "onderhandelt" omdat dat verwacht wordt internationaal, maar de intentie voor echte vrede op realistische wijze is er (nog) niet. Daarvoor moeten nog bepaalde "facts on the ground" gerealiseerd worden. En dan kom je weer terug tot de ideologie die hen hierin drijft. Vandaar dat daar de kern zit naar mijn mening, niet in een raketaanvalletje en dat soort futiliteiten.
pi_97244231
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:35 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

De laatste serieuze onderhandelingen hebben vooral agressie bij de Palestijnen opgewekt inderdaad, zie de resultaten van Oslo of 2000. Waarom weer die éénzijdige blik?
Kom nou zeg, jij weet net zo goed als ik dat ook Israël zich niet aan haar afspraken heeft gehouden. Je weet ook dat middels het bouwen van nederzettingen al flinke stukken van de Westbank verovert zijn die ook nooit terug gegeven zullen worden, onlangs bevestigt door Bibi. En je zou ook moeten weten dat de Palestijnse bevolking niet alleen te lijden heeft onder die 'beeldbepalende' kolonisten, maar ook door soldaten (waarvan sommigen niet meer zwijgen en/of anoniem zijn).
En de rest, tja, het is een geschiedenis die zich maar blijft herhalen, het gebied voor de Palestijnen blijft maar krimpen, en een einde lijkt niet in zicht, dus dan is een staat met reservaten voor de Palestijnen een logische uitkomst.
pleased to meet you
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:19:54 #262
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_97244382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:14 schreef C_N het volgende:

[..]

nederland zou ook eens wat vlugtelingen moeten terug stuuren .dan is er niets aan de hand moslim hindou noem maar op
en ja dan doet israel dit dan is het om dat ze niet joods zijn .
om er maar weer eens een draai aan te geven
Beste vriend,

Netanyahu heeft het letterlijk gezegd dat "het het karakter van de joodse staat bedreigd".
Paar maanden geleden en ik heb er hier op dit forum over gepost, moet ergens in mijn postgeschiedenis staan.
Vluchtelingen uitzetten is niet zo raar, ongeacht afkomst natuurlijk. Het is wel raar als je deze beargumentering erbij hebt. Stel je voor dat Nederland Afrikaanse vluchtelingen uizet met de beargumentering dat ze "germaanse karakter van Koninkrijk der Nederlanden bedreigd" 8)7 Maar genoeg hierover, ogen dichthouden, hoofd in de grond en aangezien je in israel woont heb je in je persoonlijke leven niet zoveel last van mensen die bijv. kritiek op het zionisme ansich hebben, dat is weer een meevaller ;)

Ik zal je link later vandaag beantwoorden.
pi_97245186
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:57 schreef C_N het volgende:

[..]

gewoon door vuren op burgers met raketten en noem maar op dat is ok
als je andermans land inpikt moet je op de blaren zitten, is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

quote:
hou nou toch op joh . met je eenzijdigen blik
Lieve schat, wat jij maar niet wil begrijpen is dat je in hun ogen een indringer bent, een bezetter, een dief .. er bestaan geen goddelijke of historische rechten .. je bent een gewone veroveraar. Heel schattig natuurlijk als je denkt dat met de 'zachte' hand te kunnen doen, maar zo werkt het dus niet.

quote:
als dit mij zou over komen dan blaim ik mijn regeering die zijn de schuldigen MEKUDAH .
ja leuk, maar mijn 'regering' kan daar dus even weinig aan doen als ik, verrekte weinig tot helemaal niets, het is de regering van de ander die mij dit aandoet, en ik sta mezelf met een stok en een steen te verdedigen tegen een militaire overmacht van heb-ik-jou-daar.

quote:
ze konden gvd een staat hebben .mous .ga nu niet heiliger doen dan de pope .
en die overeenkomst stond op het punt van getekend te worden, weet je nog. En wie gooide er roet in het eten, omdat die het delen van Jeruzalem/de tempelberg niet zag zitten .. was dat de provocatie van Sharon met zijn 1000 man beveiliging op de tempelberg?

quote:
zij kiezen voor terror nou dan geef ik israel groot gelijk ikzal ze niets geven laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze het menen zo niet pleur op probeer het maar weer eens in jordanien zou ik zeggen .
israel denk aan ZIJN STAAT ,ZIJN BURGERS, EN ZIJN GRENZEN , als die keer op keer worden aan gevallen geef ik Israel groot gelijk zo we moeten nu alles geven zoals we deden in de strook en er dan binnen de kortsten keren een teror hol van laten maken . ik wou dat we het deden dan kunnen we eindelijk de zooi,, eens en voor altijd opruimen en dan kunnen wij gelukkig in vrede leven .

[..]

Dat in het bold, daar valt mijn mond nou echt van open .. ga potverdorie in een hoek staan en je schamen zeg, met dat soort uitspraken
pleased to meet you
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:48:39 #264
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_97245324
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:43 schreef moussie het volgende:

als je andermans land inpikt moet je op de blaren zitten, is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

:')
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:04:13 #265
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_97245850
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Kom nou zeg, jij weet net zo goed als ik dat ook Israël zich niet aan haar afspraken heeft gehouden. Je weet ook dat middels het bouwen van nederzettingen al flinke stukken van de Westbank verovert zijn die ook nooit terug gegeven zullen worden, onlangs bevestigt door Bibi. En je zou ook moeten weten dat de Palestijnse bevolking niet alleen te lijden heeft onder die 'beeldbepalende' kolonisten, maar ook door soldaten (waarvan sommigen niet meer zwijgen en/of anoniem zijn).
En de rest, tja, het is een geschiedenis die zich maar blijft herhalen, het gebied voor de Palestijnen blijft maar krimpen, en een einde lijkt niet in zicht, dus dan is een staat met reservaten voor de Palestijnen een logische uitkomst.
Kom op zeg, om je eigen woorden te gebruiken, beide partijen hebben zich niet aan afspraken gehouden, maar jij hebt alleen oog voor de fouten van Israël
bron
pi_97252000
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:43 schreef moussie het volgende:

[..]

er is niets gepikt er word aan hum gegeven,na het geprobeerd te hebben in jordanien en libanon was de beurd aan israel voor ass arafath valt dat nu zo moeilijk te begrijpen
quote:
[..]

Lieve schat, wat jij maar niet wil begrijpen is dat je in hun ogen een indringer bent, een bezetter, een dief .. er bestaan geen goddelijke of historische rechten .. je bent een gewone veroveraar. Heel schattig natuurlijk als je denkt dat met de 'zachte' hand te kunnen doen, maar zo werkt het dus niet.
lekker ding,ik begrijp dat ik in hun oogen een indringer ben maar daar lig het punt wand we zijn geen indringers .ze hadden niets en kunnen een staat krijgen en ja die krijg je niet met terror en het niet erkennen van de staat Israel,na dat je de gazza strook heb GEKREGEN er een terror hol van maakt.deze dingen schieten niet op voor de bevolking helaas .na deze uit stap denkt israel twee keer na voor het ook maar iets geef.
quote:
[..]

ja leuk, maar mijn 'regering' kan daar dus even weinig aan doen als ik, verrekte weinig tot helemaal niets, het is de regering van de ander die mij dit aandoet, en ik sta mezelf met een stok en een steen te verdedigen tegen een militaire overmacht van heb-ik-jou-daar.
stok en een steen... je vergeet snel ,,wij namelijk niet ,
zo A het is dom , je krijg er niets van niet meer dan alleen elende
quote:
[..]

en die overeenkomst stond op het punt van getekend te worden, weet je nog. En wie gooide er roet in het eten, omdat die het delen van Jeruzalem/de tempelberg niet zag zitten .. was dat de provocatie van Sharon met zijn 1000 man beveiliging op de tempelberg?
pw ja denk je nu echt , je wil en kan maar niet begrijpen dat de palestijnnen van alle mogelijkheden gebruik maken om een excuses te hebben voor terror .en om zielig te zijn .na dat de verovering van jordanien en libanon niet werkten zoals arafath wilden .een terror organisatie die over vrede praat . is als binladen, maakt een disney world in torra borra
quote:
[..]

Dat in het bold, daar valt mijn mond nou echt van open .. ga potverdorie in een hoek staan en je schamen zeg, met dat soort uitspraken
niet echt, sorry,
jij bekijkt alleen de dingen aan de palestijnse kant en geen weer word en of info van uit de israelishe kant absorbeer je.

Shalit activists stall Gaza-bound Brink's truck
Dozens of protesters block path of armored vehicle carrying $13 millions in funds to Gaza Strip, demand government 'halt funds until Shalit is freed'

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4073299,00.html

13 miljoen voor een terror organisatie.ik kan je zeggen wat daar van gedaan word .en Israel ook maar tegen beter weten in Israel aproof het.

[ Bericht 10% gewijzigd door C_N op 24-05-2011 16:41:29 ]
pi_97252405
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:04 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Kom op zeg, om je eigen woorden te gebruiken, beide partijen hebben zich niet aan afspraken gehouden, maar jij hebt alleen oog voor de fouten van Israël
Ik denk dat dat meer aan de loop van de discussie ligt dan aan mijn instelling/visie, de fouten van de Palestijnen worden immers al kamerbreed uitgemeten terwijl Israël niets fout blijkt te kunnen doen (in de ogen van sommigen dan) ..
pleased to meet you
pi_97253309
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik denk dat dat meer aan de loop van de discussie ligt dan aan mijn instelling/visie, de fouten van de Palestijnen worden immers al kamerbreed uitgemeten terwijl Israël niets fout blijkt te kunnen doen (in de ogen van sommigen dan) ..
ik weet echt niet welken berichten je zoal leest maar pro israel is het echt niet hoor in europa.
pi_97253872
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:36 schreef C_N het volgende:

[..]

er is niets gepikt er word aan hum gegeven,na het geprobeerd te hebben in jordanien en libanon was de beurd aan israel voor ass arafath valt dat nu zo moeilijk te begrijpen

[..]

lekker ding,ik begrijp dat ik in hun oogen een indringer ben maar daar lig het punt wand we zijn geen indringers .ze hadden niets en kunnen een staat krijgen en ja die krijg je niet met terror en het niet erkennen van de staat Israel,na dat je de gazza strook heb GEKREGEN er een terror hol van maakt.deze dingen schieten niet op voor de bevolking helaas .na deze uit stap denkt israel twee keer na voor het ook maar iets geef.
Gekregen, nou nou wat aardig zegt, dat je je eigen land terugkrijgt nadat het eerst van je gestolen is .. komt er een zut buitenlanders je land binnen, houdt zich niet aan de oorspronkelijke afspraken en verdeelt jouw land even naar eigen goeddunken, want hé, het is geen staat/natie zoals wij die kennen dus dan kan het, en dan moet je ook nog blij zijn als je iets terug krijgt .. lekker makkelijk zo

quote:
stok en een steen... je vergeet snel ,,wij namelijk niet ,
zo A het is dom , je krijg er niets van niet meer dan alleen elende
Nou, als ze allemaal machinegeweren zouden hebben en raketten die ook aankomen waar ze zouden moeten aankomen zou het gehele plaatje er ietsje anders uitzien, denk je niet ook?

quote:
pw ja denk je nu echt , je wil en kan maar niet begrijpen dat de palestijnnen van alle mogelijkheden gebruik maken om een excuses te hebben voor terror .en om zielig te zijn .na dat de verovering van jordanien en libanon niet werkten zoals arafath wilden .een terror organisatie die over vrede praat . is als binladen, maakt een disney world in torra borra
Maak er een staat van die zich normaal kan verdedigen tegen indringers, dan heet het geen terror meer maar gewoon oorlog

quote:
niet echt, sorry,
jij bekijkt alleen de dingen aan de palestijnse kant en geen weer word en of info van uit de israelishe kant absorbeer je.

Shalit activists stall Gaza-bound Brink's truck
Dozens of protesters block path of armored vehicle carrying $13 millions in funds to Gaza Strip, demand government 'halt funds until Shalit is freed'

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4073299,00.html

13 miljoen voor een terror organisatie.ik kan je zeggen wat daar van gedaan word .en Israel ook maar tegen beter weten in Israel aproof het.
Dat is gewoon het eigen belastinginkomen van de bevolking, te zot voor woorden dat het überhaupt door Israël beheert wordt, nog zotter dat het (niet voor de eerste keer) ongestraft gebruikt wordt om de Palestijnen onder druk te zetten
pleased to meet you
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:15:10 #270
176916 Karrs
2007-2017
pi_97256475
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Gekregen, nou nou wat aardig zegt, dat je je eigen land terugkrijgt nadat het eerst van je gestolen is
Veroverd != gestolen.

Wat is er voor nodig om je dat in te laten zien?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:54:55 #271
93664 waht
Mushir
pi_97258284
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:15 schreef Karrs het volgende:

[..]

Veroverd != gestolen.

De verlichte westerling leeft in een droom waar oorlog niet bestaat en land eeuwig door hetzelfde volk wordt bewoond.
pi_97270455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:20 schreef C_N het volgende:

[..]

Wat in godsnaam bedoel je nou? Je bent zó ongelooflijk onduidelijk, dat er geen touw aan vast te knopen is. Probeer het eens begrijpelijk te verwoorden.
pi_97279425
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:15 schreef Karrs het volgende:

[..]

Veroverd != gestolen.

aah, dus als ik jou je land met een slinkse truc en/of geweld afneem heb ik het op jou veroverd en heet het ineens geen stelen meer? Dat telt dan zeker alleen voor land, bij elk ander eigendom heet zoiets namelijk gewoon diefstal ..
Maar ja, het klinkt natuurlijk ook stukken minder leuk hé, we hebben de oorspronkelijke bewoners grotendeels afgemaakt en hun land ingepikt .. we hebben het land in een heldhaftige strijd op de inheemse barbaren veroverd, zeg nou zelf, dat klinkt toch veel beter :)
pleased to meet you
pi_97280780
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 01:06 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, dus als ik jou je land met een slinkse truc en/of geweld afneem heb ik het op jou veroverd en heet het ineens geen stelen meer? Dat telt dan zeker alleen voor land, bij elk ander eigendom heet zoiets namelijk gewoon diefstal ..
Maar ja, het klinkt natuurlijk ook stukken minder leuk hé, we hebben de oorspronkelijke bewoners grotendeels afgemaakt en hun land ingepikt .. we hebben het land in een heldhaftige strijd op de inheemse barbaren veroverd, zeg nou zelf, dat klinkt toch veel beter :)
Zie het boek Genesis en hoe Jakob door regelrecht bedrog het eerstgeboortenrecht afpakte van zijn broer. Niet alleen door de linzensoep, maar nog meer door de lamsvellen op zijn armen.
pi_97282462
Wie delen van de toespraak van Netanyahu in het congres heeft gezien, weet waar de primaire, fundamentele schuld ligt in dit conflict. Overigens, deze gevaarlijke extremist, de premier van een oriëntaals Apartheidsstaatje, kreeg meer staande ovaties dan de Amerikaanse president zelf; nothing to see here, move along. Netanyahu zegt dat de kolonies blijven, dat de Palestijnen niet voor hun eigen veiligheid mogen zorgen, dat de Israëliërs militairen zullen houden, dat de Israëliërs geen bezetters zijn op de Westelijke Jordaanoever -:')- en dat het allemaal aan de Palestijnen ligt. Kortom: wij blijven en probeer ons maar eens weg te krijgen. Dat is heel erg zonde, want niet in het langetermijnvoordeel van Israël. Je moet Israël wel ongelooflijk haten als je deze haatspuwende slang een staande ovatie geeft.
pi_97286003
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:21 schreef Monidique het volgende:
Wie delen van de toespraak van Netanyahu in het congres heeft gezien, weet waar de primaire, fundamentele schuld ligt in dit conflict.
De grootmachten en de VN zijn primair schuldig aan het scheppen van de voorwaarden voor dit eindeloze conflict.
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:58:36 #277
16715 Mylene
*schatje*
pi_97286062
Ja, de VN heeft het land Palestina ingepikt en verdeeld. Wat mankeren die lui toch om een land te kiezen waar al mensen wonen en te verdelen.
pi_97286283
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:58 schreef Mylene het volgende:
Ja, de VN heeft het land Palestina ingepikt en verdeeld. Wat mankeren die lui toch om een land te kiezen waar al mensen wonen en te verdelen.
Nee dat was te begrijpen. De joden waren bijna uitgemoord. Israël heeft vervolgens terecht het land veroverd omdat Israël werd aangevallen. De grenzen van 1967 zijn veranderd enkel en alleen door de Arabieren en een van hun militaire uitstapjes.

Wat de grootmachten en de VN kwalijk is te nemen is dat zij beide kanten van het conflict beschermd hebben voor de negatieve effecten. Waardoor beide kanten geen concessies wilden maken voor een oplossing. In de vluchtelingenkampen voor de Palestijnen was het bestaansniveau voor velen hoger dan thuis. Alle stimulans om concessies te doen om terug te keren werd weggenomen en een eeuwig conflict kon beginnen.
pi_97286371
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:56 schreef waht het volgende:

[..]

De grootmachten en de VN zijn primair schuldig aan het scheppen van de voorwaarden voor dit eindeloze conflict.
Klopt. De Palestijnen zijn sowieso in de aap gelogeerd, en daar kun je de VN de schuld van geven, en Hitler, en het daarvoor al bestaande antisemitisme in Europa en de VS, en GB als mandataris. Op zich hadden de Palestijnen het recht om daar met een stuk of 30.000 (?, geen miljoenen in ieder geval) Joden samen op dat land aan zelfbeschikking te doen.

Maar goed. Dat is allemaal zoals het begonnen is. Op een gegeven moment heb je die toestand met Joden die zich daar gevestigd hebben uit gerechtvaardigde vrees voor antisemitisme. In een racistische wereld is zelfs een op racisme gegronde staat verdedigbaar.

Het is wat daarna is gebeurd wat het onverkwikkelijk maakt. Joden konden gewoon veilig in Europa en de VS waar hun verre voorouders heen waren getrokken hun leven leiden, maar ze werden met schepen en vliegtuigen vol naar Israel gehaald vanwege hun ras, en daarvoor moesten de Palestijnen plaats maken. Dat is het grote onrecht.
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:08:50 #280
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_97286410
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:05 schreef waht het volgende:

Alle stimulans om concessies te doen om terug te keren werd weggenomen en een eeuwig conflict kon beginnen.
Die redenatie hoor ik ook over Libië. Je moet mensen elkaar dus vooral uit laten moorden? :9~
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_97286627
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die redenatie hoor ik ook over Libië. Je moet mensen elkaar dus vooral uit laten moorden? :9~
Nee, Kadaffi zou nooit concessies doen dus moet hij dood. Maar dat is offtopic.
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:23:31 #282
pi_97286885
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:15 schreef waht het volgende:

[..]

Nee, Kadaffi zou nooit concessies doen dus moet hij dood. Maar dat is offtopic.
Netanjahu gaat geen concessies doen dus hij moet dood.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_97287219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Netanjahu gaat geen concessies doen dus hij moet dood.
Netanyahu is een democratisch gekozen leider van een land dat talloze malen is aangevallen.

Appels en peren.
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:41:10 #284
pi_97287448
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:33 schreef waht het volgende:

[..]

Netanyahu is een democratisch gekozen leider van een land dat talloze malen is aangevallen.

Appels en peren.
Dan moet je het land isoleren om een opstand te veroorzaken.

En theoretisch was Libië het meest democratische land van het MO.
pi_97287608
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je het land isoleren om een opstand te veroorzaken.

En theoretisch was Libië het meest democratische land van het MO.
Geloof ik niets van. In de praktijk is en was Israël het boegbeeld van democratie in het MO.
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:49:53 #286
pi_97287737
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:45 schreef waht het volgende:

[..]

Geloof ik niets van.
Saif zei het zelf in zijn speech op z'n uni.
quote:
In de praktijk is en was Israël het boegbeeld van democratie in het MO.
Propaganda :{w
pi_97288003
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Saif zei het zelf in zijn speech op z'n uni.
Duidelijk. :)
quote:
Propaganda :{w
Niet echt. Zelfs met het conflict met de Palestijnen mag Israël die titel dragen.
Wellicht komt dat ook door de werkelijk walgelijk toestand van de rest van het MO. Alleen Jordanië kan wellicht de titel overnemen als ze het goed doen.
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:59:07 #288
pi_97288104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:56 schreef waht het volgende:

[..]

Duidelijk. :)

[..]
quote:
Niet echt.
Jawel hoor.
pi_97288235
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:45 schreef waht het volgende:

[..]

Geloof ik niets van. In de praktijk is en was Israël het boegbeeld van democratie in het MO.
Democratie in de zin van dat burgers zelf mogen kiezen door wie gezag (met staatsmacht, geweld dus) over hen wordt uitgeoefend?
pi_97288452
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Democratie in de zin van dat burgers zelf mogen kiezen door wie gezag (met staatsmacht, geweld dus) over hen wordt uitgeoefend?
Ja. Maar onthoudt dat de bezette gebieden niet officieel tot Israël behoren. Palestijnen mogen derhalve niet meestemmen over wie er in de Knesset komt.
pi_97288562
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:08 schreef waht het volgende:

[..]

Ja. Maar onthoudt dat de bezette gebieden niet officieel tot Israël behoren. Palestijnen mogen derhalve niet meestemmen over wie er in de Knesset komt.
Maar hoe is dat democratisch dan?
pi_97288994
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar hoe is dat democratisch dan?
Inwoners van Israël kiezen hun vertegenwoordigers.
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:28:06 #293
pi_97291387
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:23 schreef waht het volgende:

[..]

Inwoners van Israël kiezen hun vertegenwoordigers.
En de Palestijnen mogen zelf kiezen door welke Israëli ze onderdrukt willen worden?
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:09:22 #294
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97292941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En de Palestijnen mogen zelf kiezen door welke Israëli ze onderdrukt willen worden?
Met dergelijke opvattingen zal er nooit een oplossing komen. Jouw streven naar de opheffing van de staat Israël is behalve onrealistisch ook nog eens racistisch.
Thee!
pi_97295037
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee. En de Israëliërs mogen niet kiezen door welke dictator de omringende buurlanden geregeerd worden.
pi_97300615
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:57 schreef waht het volgende:

[..]

Nee. En de Israëliërs mogen niet kiezen door welke dictator de omringende buurlanden geregeerd worden.
Kulargument natuurlijk. De Palestijnen zijn van het verkeerde ras om het gezag dat beslist waar ze mogen wonen, wat voor onderwijs ze krijgen, of ze mogen reizen, in welke omstandigheden ze gemarteld, gebombaardeerd en gevangen gezet mogen worden etc. te kiezen.

Dan is het dus gewoon een ordinaire dictatuur.
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:06:33 #298
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97300686
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kulargument natuurlijk. De Palestijnen zijn van het verkeerde ras om het gezag dat beslist waar ze mogen wonen, wat voor onderwijs ze krijgen, of ze mogen reizen, in welke omstandigheden ze gemarteld, gebombaardeerd en gevangen gezet mogen worden etc. te kiezen.

Ik word een beetje moe van dit soort uitlatingen die niemand een stap verder helpen!
Weltschmerz, heel rationeel, wat zie jij als de oplossing voor vrede en graag zonder oordeel?
Thee!
pi_97301077
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ten eerste, nonsens. Ten tweede zijn het de joden die als ras iets te vrezen hebben. De enige democratie in het MO wordt bedreigd.
pi_97303413
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Gekregen, nou nou wat aardig zegt, dat je je eigen land terugkrijgt
voor jou ze KRIJGEN NIETS terugggggggggggggggggggggggg ..ja draai kont .ze krijgen ,heb je hem goed zo .
quote:
nadat het eerst van je gestolen is .. komt er een zut buitenlanders je land binnen, houdt zich niet aan de oorspronkelijke afspraken en verdeelt jouw land even naar eigen goeddunken, want hé, het is geen staat/natie zoals wij die kennen dus dan kan het, en dan moet je ook nog blij zijn als je iets terug krijgt .. lekker makkelijk zo
oke jij kom niet verder zie ik wel .jammer
quote:
[..]

Nou, als ze allemaal machinegeweren zouden hebben en raketten die ook aankomen waar ze zouden moeten aankomen zou het gehele plaatje er ietsje anders uitzien, denk je niet ook?

[..]

Maak er een staat van die zich normaal kan verdedigen tegen indringers, dan heet het geen terror meer maar gewoon oorlog

[..]

Dat is gewoon het eigen belastinginkomen van de bevolking, te zot voor woorden dat het überhaupt door Israël beheert wordt, nog zotter dat het (niet voor de eerste keer) ongestraft gebruikt wordt om de Palestijnen onder druk te zetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')